-
Τί να κάνει κι αυτός ο Montizemolo... πρέπει να στηρίξει τις επιλογές του. Ελπίζει σε μια καλή χρονιά το 2009 για τον Kimi για να δικαιολογήσει τις αποφάσεις της ομάδας περί οδηγών.
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Τί να κάνει κι αυτός ο Montizemolo... πρέπει να στηρίξει τις επιλογές του. Ελπίζει σε μια καλή χρονιά το 2009 για τον Kimi για να δικαιολογήσει τις αποφάσεις της ομάδας περί οδηγών.+1 (από το στόμα μου το πήρες)
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Το θέμα είναι ότι αν ο FM και KR συνεχίσουν να αγωνίζονται για το πρωτάθλημα τότε με βεβαιότητα το πρωτάθλημα θα είναι το LH.Πολύ καλή η κίνηση στη Φερράρι που α) ψυχολογικά τόνωσε τον Φιλανδό και β) έκλεισε όλα αυτά τα σενάρια περί Αλόνσο που μόνον κακό κάνουν στη Scuderia.
Βεβαια αν αυτη η κινηση αποδειχτει λανθασμενη, θα εχει χασει το φετινο, θα εχει χασει και το επομενο πρωταθλημα. Λιγο μεγαλο το ρισκο για να τονωθει ενα ηθικο που ειναι πλεον αμφιβολο αν επιδεχεται τονωσης ή (εστω) αν ενδιαφερεται για προτροπες αλλων.
-
Spa-Francorchamps, the much loved but longest layout on the Formula 1 calendar, may have to be shortened for future editions of the historic Belgian grand prix.
It is being reported in Belgium, including by f1-club.be, that a portion of the 4.3-mile circuit is proposed to be cut out. The famous Eau Rouge section is safe, but the proposal for the new shortened circuit in the Ardennes is to connect the current Pouhon left-hand sweepers with Blanchimont.
Left out of the new layout, therefore, is the high speed Fagnes chicane and Stavelot, and the existing Pouhon and Blanchimont are likely to be altered.
The report said the modifications could take place prior to next year's Belgian Grand Prix, or in time for the 2010 race.
Championship leader Lewis Hamilton said last week that the disappearance of many of the more challenging 'driver tracks' is a shame.
'You really feel the history of those places whenever you race there; they have real character,' the McLaren driver said. 'Each time they are refurbished, they lose a little more of their individuality - but they are made safer, so we can continue to race on them - so that's a good compromise.'
http://formula-one.speedtv.com/article/f1-spa-f1-layout-to-be-shortened-report/
Διάφορα Νέα - Αύγουστος 2008