-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αλλιώς σκέφτομαι το BP Visco 7000 0W-40 που είναι φτηνότερο από τα ίδιου ιξώδους Mobil 1 και Castrol Edge. (το οποίο visco 7000 εγώ είδα να έχει flash point 240 και όχι 180 βαθμών που λέει ο κατάλογος του miltellas και που μοιάζει όντως χαμηλό.)
Σωστά το γράφω, απλά αναφέρω τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου Visco 7000 0W40 που πληρούσε την API SL. Το νέο Visco 7000 με API SM έχει παρόμοια κινηματικά αλλά αυτή τη φορά έχει εξαιρετικό Σημείο Ανάφλεξης (244C). Δυστυχώς το TDS του 0W40 δεν αναγράφει το Σημείο Ροής. Οπότε, μένει να ενημερώσω την λίστα μου (σύντομα).
Θα προσπαθήσω να κάνω τον κόπο να αναγράφω σε παρένθεση και ποιά προδιαγραφή κατά API καλύπτει το κάθε λιπαντικό της λίστας ώστε να εντοπίζουμε ευκολότερα τα τυχόντα μη ενημερωμένα λιπαντικά. Δυστυχώς δεν μπορώ να αναγράφω όλες τις προδιαγραφές γιατί αφενός είναι πολύ χρονοβόρο και φλύαρο για λίστα και αφετέρου ξεφεύγει από τον λόγο ύπαρξης της λίστας. Ούτως ή άλλως όποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για κάποιο λιπαντικό θα ψάξει και θα μάθει τις λεπτομέρειες (όπως κάνεις κι εσύ).Εδώ μπορείτε να βρείτε τεχνικά φυλλάδια των λιπαντικών BP: http://www.bp.com/displaysdstdsscreen.do?contentId=6007229&categoryId=2040
-
ΟΚ, ενημέρωσα το Visco 7000, πρόσθεσα το Visco 5000 5W40 και άρχισα να συμπληρώνω τις βασικές προδιαγραφές σε καθένα από τα λιπαντικά (αυτό θα πάρει λίγο καιρό).
Το Helix Ultra 5W40 το αφήνω ως API SL. Ούτως ή άλλως η SHELL δεν τηρεί ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά από χώρα σε χώρα. Πχ τα τεχνικά του API SL τα πήρα από τα στοιχεία που παραθέτει η Shell Ελλάδος που δεν ήταν ίδια με τα αντίστοιχα API SL άλλων χωρών (μιλάω πάντα για το Helix Ultra 5W40). Άρα δεν έχει νόημα να συμπληρώσω τα στοιχεία του API SM Νορβηγίας αφού ούτως ή άλλως δεν είναι σίγουρο ότι είναι το ίδιο με το ελληνικό αντίστοιχο. Γι αυτό και τελικά συνεχίζω να βασίζομαι στα στοιχεία που παραθέτει η SHELL Ελλάδος (που μάλλον δεν ισχύουν για το API SM που κυκλοφορεί ήδη στα βενζινάδικα, αλλά δεν φταίω εγώ γι αυτό που συμβαίνει). Δηλαδή, τα τρέχοντα στοιχεία της SHELL δεν είναι 100% αξιόπιστα-επίκαιρα. -
Για βαλβολίνες για 6άρι σασμάν Σκόντα Οκτάβια 5 RS και καραπειραγμένο μοτέρ,τι προτείνετε;
-
Γύρω στα 11500 χλμ στο sx4. Η πρώτη αλλαγή έγινε στα 5500 χλμ και μπήκαν έκτοτε τα motul 8100 xcess μετά την προτροπή των ειδικών του φόρουμ. Στον προχθεσινό έλεγχο δεν παρατήρησα πτώση στη στάθμη του λαδιού. Φαίνεται να συμβιώνει καλά ο κινητήρας με το λιπαντικό, συνεπώς τα ίδια θα ξαναβάλω.
-
Ο χρήστης b_x έγραψε:
Για βαλβολίνες για 6άρι σασμάν Σκόντα Οκτάβια 5 RS και καραπειραγμένο μοτέρ,τι προτείνετε;Motul Gear 300,
Redline MT90,
Amsoil MTG.Εκανα την αλλαγή από Mobil 1 0-40 σε ESP 5-30. Πρώτη παρατήρηση μετά από 1000χλμ.: αισθητά πιο θωρυβώδες στο ρελαντί και λίγο καλύτερο στροφάρισμα
-
Ο χρήστης b_x έγραψε:
Για βαλβολίνες για 6άρι σασμάν Σκόντα Οκτάβια 5 RS και καραπειραγμένο μοτέρ,τι προτείνετε;Από τα στοιχεία που έχω το συγκεκριμένο σασμάν προτείνεται να συνεργάζεται με συγκεκριμένη βαλβολίνη της VW με κωδικό G-052-171-A2. Επιβεβαίωσε εάν μπορείς κοιτώντας το εγχειρίδιο σε παρακαλώ.
Εφόσον είναι όπως τα λέω τότε μιλάμε για ιδιαίτερο προϊόν. To τυποποιημένο ιξώδες της δεν αναφέρεται, αλλά βρήκα κάτι ακόμη καλύτερο,τα κινηματικά ιξώδη που είναι εξαιρετικά χαμηλά (100C: 6.5cSt - 40C: 31.2cSt). Δεν αναφέρεται πουθενά εάν καλύπτει κάποια από τις προδιαγραφές GL. Από αναλύσεις που έχουν κάνει στις ΗΠΑ αποδείχθηκε ορυκτελαϊκή, αλλά μάλλον 100% GrIII γιατί την αναφέρουν ως συνθετική.
Θα ήταν ωραία να βρούμε βαλβολίνη αντικατάστασης αλλά οι περισσότερες βαλβολίνες έχουν κινηματκά ιξώδη αρκετά μεγαλύτερα, χώρια που δεν γνωρίζουμε τα υπόλοιπα στοιχεία της VW (GL, Pour Point, VI) για να είμαστε σε θέση να προτείνουμε κάτι. Οι πειραματισμοί με την βαλβολίνη είναι πιο ριψοκίνδυνοι από ό,τι με τα λιπαντικά κινητήρων.
Τα πράγματα δεν πολυαλλάζουν εάν δεις στο εγχειρίδιο τον κωδικό G-055-025-A2. Παρομοίως με τον κωδικό G-052-182-A2.Οι δύο αυτοί κωδικοί από ό,τι κατάλαβα αναφέρονται σε αυτόματα σασμάν της VAG.Δες κινηματικά ιξώδη από κάποιες κορυφαίες βαλβολίνες όπου ανάμεσά τους θα βρεις και κάποιες σχετικά ταιριαστές (αναφορικά ιξώδη 40C - 100C, σε cSt εννοείται):
AMSOIL MTG 75W90 GL-4: 84.5 - 14.7
AMSOIL MTF: 47.1- 9.6
AMSOIL ART: 41.3 - 7.1
AMSOIL ATF: 32.4 - 6.8
RED LINE MT-90 (75W90) GL-4: 90.0 - 15.6
RED LINE MTL (70W80) GL-4: 56.2 - 10.6
RED LINE High-Temp ATF (75W80) GL-4: 53.9 - 10.0
RED LINE D4 ATF (70W80) GL-4: 34.0 - 7.5
RED LINE ATF: 32.5 - 7.2
RED LINE D6 ATF GL-4: 30.7 - 6.4
Silkolene 75W90 GL-4: 85.0 - 14.3
Silkolene Pro SRG 75 (75W): 68.7 - 10.6
MOTUL Gear 300 75W90 GL-5: 105.0 - 14.2
ELF TRZ 75W80 GL4: 58.0 - 10.5
ELF TRX 75W80 GL4: 51.0 - 8.8
ELF TRJ 75W80 GL4: 47.0 - 8.5
ELF TRT 75W80 GL5: 46.0 - 8.6
ELF TRP 75W80 GL4: 45.7 - 8.8H AMSOIL προτείνει την MTG (!) ως αντικατάσταση της G-052-171-A2 πράγμα που δεν το φοβάμαι τόσο για τις υψηλές θερμοκρασίες όσο για τις χαμηλές. Αν δεν την πρότεινε η AMSOIL θα την φοβόμουν καί για τις υψηλές θερμοκρασίες επειδή το μεγάλο ιξώδες δυσκολεύει στην αποβολή των θερμοκρασιών, καίριο ζήτημα για το σασμάν (και όχι μόνο). Το κιν.ιξώδες της MTG είναι υπερδιπλάσιο από της VW G-52. Δεν ξέρω γιατί πρότειναν την MTG. Σίγουρα ποντάρουν στην ποιότητά τους και στην ευρευστότητα λόγω σύνθεσης, για να την προτείνουν σίγουρα αποκλείεται να κάνει οποιαδήποτε ζημιά, αλλά και πάλι εγώ δεν θα την έβαζα. Το ότι δεν προτείνουν κάποια από τις άλλες προφανώς έχει να κάνει με την διαφορετικότητα της σύνθεσης (προορίζονται κυρίως για αυτόματα σασμάν). Από την άποψη της καταλληλότητας όμως η AMSOIL δεν μοιάζει να μας ικανοποιεί 'στα χαρτιά'. Επίσης, χρήστες VAG με 6ρια σασμάν από ΗΠΑ που μένουν σε κρύα μέρη (χαμηλότερες θερμοκρασίες από Ελλάδα) αναφέρουν ότι μέχρι να ζεσταθεί το σασμάν χειροτέρευε αισθητά το shifting με την MTG (στις υψηλές δούλευε καλύτερα από την VW) αν και το σασμάν παρέμενε απολύτως λειτουργικό γι αυτό και αναφέρεται ως παρατήρηση και όχι ως πρόβλημα.
H RED LINE δεν γνωρίζω τί προτείνει, αλλά διαθέτει ευρύτερη γκάμα επιλογών στα μικρά ιξώδη. Ευκολότερα θα βρεις σε αυτήν την βαλβολίνη σου. Αλλά καθότι η VW μας αφήνει στο σκότος δεν μπορούμε να προτείνουμε. Πάντως χρήστες της MTL από ΗΠΑ ανέφεραν τα ίδια φαινόμενα με την MTG. Οι ενδιαφέρουσες επιλογές είναι οι D6 ATF και D4 ATF.
Για την Silkolene δεν έχω διαβάσει-ακούσει κάτι να εφαρμόστηκε αλλά η SRG75 βρίσκεται σε παρόμοια επίπεδα με την MTL οπότε μάλλον ίδια η γεύση.
H ELF παρουσιάζει αρκετά ενδιαφέρουσα σειρά προσπαθώντας να καλύψει όλην την γκάμα των γαλλικών σασμάν που απαιτούν μικρά ιξώδη. Η πλέον ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι η TRP που προορίζεται για χρήση στο σασμάν του Clio V6 (και όχι μόνο) με πολύ καλή ποιότητα και ασυναγώνιστη συμπεριφορά στο κρύο (την έχω δοκιμάσει με απόλυτη ικανοποίηση πριν καταλήξω μονίμως στην MTG που δουλεύει καλύτερα στην παρατεταμένη σκληρή χρήση με ζεστό καιρό - με ελαφρώς χειρότερο shifting όσο το σασμάν είναι κρύο που δεν με ενοχλεί καθόλου στην πράξη αφού παραμένει μακράν καλύτερο από ό,τι με την εργοστασιακή λεπτόρευστη BV της TOTAL). Παρόμοια περίπτωση λογικά θα είναι και η TRT. Η TRJ είναι χαμηλότερη ποιότητα (συγκριτικά με τις προαναφερθείσες) ως σύνθεση και γι αυτό δεν την προτείνω.Όπως τα βλέπω ως εδώ επιλογές μάλλον υπάρχουν αλλά με τα στοιχεία που μας διαθέτει το τμήμα μάρκετινγκ της VAG τελικά δεν μπορούμε να επιλέξουμε με ασφάλεια.Πάντως η ELF φαίνεται να έχει το πάνω χέρι εδώ.
Εύχομαι το σασμάν σου να είναι αυτό που κατάλαβα και να μην έκανα χαμένο κόπο να τα γράψω όλα αυτά.
-
Miltellas,
έχω γαλλικό σασμάν 5άρι (καταραμένα μαραφέτια) σε Σιτροέν 110 αλόγων το οποίο όταν είναι κρύα η βαλβολίνη δεν μπάινει εύκολα ή το χειμώνα σχεδόν με τίποτα η 1η ταχύτητα.
όταν ζεσταθεί μπαίνει σαν βούτυρο ενώ τώρα το καλοκαίρι δεν θέλει προσπάθεια όσο είναι κρύο. Συνήθως μετά από 6-7 συμπλεξιές μπαίνει.
για να καταλάβεις το μαρτύριο μου αναγκάζομαι να βάλω πρώτα 2α ή 3η και στο καπάκι 1η (όσο είμαι σταματημένος σε φανάρι πχ) για να την πάρει.
χρησιμοποιώ την Elf 75W80 ...αυτό είναι το ιξώδες που προτείνει ο κατασκευαστής.any ideas? κάνει να βάλω κάτι σε πιο λεπτό ...γιατί πήγα στον μάστορα που κάνω σέρβις και με αποθάρρυνε από το να αλλάξω το ιξώδες. Δεν παλεύεται όμως κ έτσι ειδικά το χειμώνα.
ΥΓ. η Shell προτείνει [list:2nfqjjdx][:2nfqjjdx]Premium SPIRAX ASX 75W-90 [/2nfqjjdx]
[:2nfqjjdx]Standard SPIRAX AX 80W-90 [/2nfqjjdx][/list:u:2nfqjjdx] -
δοκίμασε elf TRP 75W80
και αν δεν σου κάνει (απίθανο)
ψάξε για κάτι πιο ειδικό ! -
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
δοκίμασε elf TRP 75W80
και αν δεν σου κάνει (απίθανο)
ψάξε για κάτι πιο ειδικό !μα το λέω ότι αυτές έχω τώρα...
χρησιμοποιώ την Elf 75W80 ...αυτό είναι το ιξώδες που προτείνει ο κατασκευαστής.
-
την TRP ????? είσαι σίγουρος ?
-
ναι ...από τον Λαμπριανίδη μάλιστα την είχα πάρει.
τώρα βλέπω στο site του δεν την έχει.το shell γιατί μου προτείνει άλλο ιξώδες από αυτό του κατασκευαστή;
* Premium SPIRAX ASX 75W-90 * Standard SPIRAX AX 80W-90
και η Σιτροέν 75W80...
-
η ΤRP έχει πολύ καλό shifting .... ειδικά κρύες ....
αν και με αυτή έχεις πρόβλημα ..... μήπως το σασμάν
θέλει άνοιγμα °?η shell μάλλον δεν έχει το ιξώδες που θες ... οπότε
σου προτείνει ότι έχει ... -
To σασμάν εάν είχε πρόβλημα δεν θα δούλευε ούτε ζεστό. Οταν ζεσταθεί μετά από κανα 5λεπτο είναι άψογο.
Η Shell για το αντίστοιχο Peugeot 307 προτείνει 75W80 ...!!! Ιδιο σασμάν φοράει.
-
Η TRP σε μένα κάπου στους -5 μπαίνει σχετικά δύσκολα αλλά δε νομίζω να φτάνει σε τέτοια επίπεδα η θερμοκρασία στη Ραφήνα.
Ειδικοί στο κρύο είναι Γερμανοί και Αμερικάνοι, στις βόρεις πολιτείες κάνει κάτι ψύχρες με -40 οπότε κάτι σε red line δε θα ήταν άσχημη ιδέα. -
Ο χρήστης elteo έγραψε:
ναι ...από τον Λαμπριανίδη μάλιστα την είχα πάρει.
τώρα βλέπω στο site του δεν την έχει.το shell γιατί μου προτείνει άλλο ιξώδες από αυτό του κατασκευαστή;
- Premium SPIRAX ASX 75W-90
- Standard SPIRAX AX 80W-90
και η Σιτροέν 75W80...
Μήπως κατά λάθος παράγγειλες την TRJ και όχι την TRP; Με την TRP δεν έχει υπάρξει μέχρι τώρα αστοχία σε γαλλικό σασμάν, ειδικά κρύο. Αν όντως έχεις TRP ξανάλλαξε με τις ίδιες. Πιθανόν να ήταν χάλια οι προηγούμενες ή να ήταν γραφιτούχες και να έκαναν αντίδραση με τις TRP, ή να οξειδώθηκαν πρόωρα (να πέρασες από πολλά νερά και να εισχώρησε κάποια μικροποσότητα νερού από το επάνω μέρος του σασμάν ή από τις συνδέσεις των ημιαξονίων). Αυτό έχει λογική και έχει ξανασυμβεί (το έχω δει σε δύο περιστατικά με MTG αλλά και με άλλες μάρκες).
Η Shell έχει κάνει τυπογραφικό.*
Το σασμάν σου παίρνει 75W80. Η μόνη παχύτερη που θα σου πρότεινα είναι η AMSOIL MTG (75W90) που λόγω προδιαγραφής GL-4, ιξώδους, ποιότητας και σύνθεσης έχει εξαιρετική ροή καί με κρύο σασμάν (δεν είναι TRP αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζει). Η RED LINE MTL είναι 70W80, εξαιρετική περίπτωση, συνδυάζει TRP με MTG.Αλλιώς έχεις πρόβλημα στο σασμάν σου (από κρύο σε ζεστό γίνονται διαστολές στα μέταλλα και μπορεί να καλύπτεται κάποιο πρόβλημα ανοχών σε κάποιο(-α) συγχρονιζέ ή φουρκέτα(-ες)). Πολύ συνηθισμένο σε σασμάν PSA γιατί την εργοστασιακή μούφα που περιέχει, όλοι μας αργούμε να την αλλάξουμε (την αλλάζουμε -όσοι πιέζουμε- αφού πρώτα δούμε ότι το σασμάν έγινε χειρότερο από ό,τι πριν - κι εγώ το ίδιο λάθος είχα κάνει - από εμπιστοσύνη στην PSA - και κατέβασα δύο φορές σασμάν μέχρι τα 90000χλμ - το επισκεύασα και μετά έβαλα μονίμως MTG και τώρα μετά από 45000χλμ το σασμάν λειτουργεί υποδειγματικά σε σχέση με το τί ήταν πριν). Δηλαδη, εάν το σασμάν ήταν καινούριο ή εάν το επισκεύαζες πρώτα θα σου έλεγα να βάλεις την δοκιμασμένη σε ακραίες συνθήκες MTG για να μην ξανασχοληθείς με το σασμάν σου.
Για να μην μπαίνεις λοιπόν στα πολλά έξοδα από τώρα, ξεκίνα ξαναλλάζοντας την TRP με καινούρια (ή αν θέλεις για ακόμη καλύτερα ανέβα κι άλλο σε ποιότητα με την MTG αν σε ενδιαφέρει περισσότερο η αντοχή στην σκληρή χρήση,ή με την MTL αν σε ενδιαφέρει περισσότερο η κρύα λειτουργία, χωρίς αμφότερες να προβληματίζουν σε αντίστροφες συνθήκες) και πες μου τί βλέπεις. Αν δεν στρώσει, ή θα κάνεις υπομονή μέχρι να γίνει ανυπόφορη η κατάσταση και κατεβάσεις σασμάν αλλάζοντας όλα τα συγχρονιζέ και τις φουρκέτες, ή κατεβάζεις-επισκευάζεις από τώρα και ησυχάζεις (τα ανταλλακτικά είναι φθηνά - τα εργατικά κοστίζουν).
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Μήπως κατά λάθος παράγγειλες την TRJ και όχι την TRP; Με την TRP δεν έχει υπάρξει μέχρι τώρα αστοχία σε γαλλικό σασμάν, ειδικά κρύο. Αν όντως έχεις TRP ξανάλλαξε με τις ίδιες. Πιθανόν να ήταν χάλια οι προηγούμενες ή να ήταν γραφιτούχες και να έκαναν αντίδραση με τις TRP, ή να οξειδώθηκαν πρόωρα (να πέρασες από πολλά νερά και να εισχώρησε κάποια μικροποσότητα νερού από το επάνω μέρος του σασμάν ή από τις συνδέσεις των ημιαξονίων). Αυτό έχει λογική και έχει ξανασυμβεί (το έχω δει σε δύο περιστατικά με MTG αλλά και με άλλες μάρκες).
τις προηγούμενες της Σιτροέν δηλ τις άλλαξα στα 28.000 χλμ γιατί δεν παλεύονταν. Και όντως το παιδί μου είπε ότι ήταν άθλιες. Από όσο θυμάμαι τις TRP είχα πάρει....αλλά δεν είμαι κ 100% σίγουρος. 99% πάντως ήταν TRP.
Τώρα έχω 33.000 χλμ. θα ξαναβάλω TRP και βλέπουμε. Αλήθεια ο Λαμπριανίδης γιατί δεν την φέρνει άλλο;
ευχαριστώ πολύ όλους για το ενδιαφέρον.
υγ. ένα μαγαζί που να τις πουλά;
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
υγ. ένα μαγαζί που να τις πουλά;
Χαραλαμπάκης Αντώνης
Ορυκτέλαια - Λιπαντικά
Θηβών 407, Αιγάλεω
Τηλ. 210 5985883, 210 5315388, 210 5815000
Ίσως ο πρώτος που μας άκουσε και φέρνει αδιαλλείπτως την TRP τα τελευταία χρόνια. -
Merci beaucoup
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Για βαλβολίνες για 6άρι σασμάν Σκόντα Οκτάβια 5 RS και καραπειραγμένο μοτέρ,τι προτείνετε;
Από τα στοιχεία που έχω το συγκεκριμένο σασμάν προτείνεται να συνεργάζεται με συγκεκριμένη βαλβολίνη της VW με κωδικό G-052-171-A2. Επιβεβαίωσε εάν μπορείς κοιτώντας το εγχειρίδιο σε παρακαλώ.
Εφόσον είναι όπως τα λέω τότε μιλάμε για ιδιαίτερο προϊόν. To τυποποιημένο ιξώδες της δεν αναφέρεται, αλλά βρήκα κάτι ακόμη καλύτερο,τα κινηματικά ιξώδη που είναι εξαιρετικά χαμηλά (100C: 6.5cSt - 40C: 31.2cSt). Δεν αναφέρεται πουθενά εάν καλύπτει κάποια από τις προδιαγραφές GL. Από αναλύσεις που έχουν κάνει στις ΗΠΑ αποδείχθηκε ορυκτελαϊκή, αλλά μάλλον 100% GrIII γιατί την αναφέρουν ως συνθετική.
Θα ήταν ωραία να βρούμε βαλβολίνη αντικατάστασης αλλά οι περισσότερες βαλβολίνες έχουν κινηματκά ιξώδη αρκετά μεγαλύτερα, χώρια που δεν γνωρίζουμε τα υπόλοιπα στοιχεία της VW (GL, Pour Point, VI) για να είμαστε σε θέση να προτείνουμε κάτι. Οι πειραματισμοί με την βαλβολίνη είναι πιο ριψοκίνδυνοι από ό,τι με τα λιπαντικά κινητήρων.
Τα πράγματα δεν πολυαλλάζουν εάν δεις στο εγχειρίδιο τον κωδικό G-055-025-A2. Παρομοίως με τον κωδικό G-052-182-A2.Οι δύο αυτοί κωδικοί από ό,τι κατάλαβα αναφέρονται σε αυτόματα σασμάν της VAG.Δες κινηματικά ιξώδη από κάποιες κορυφαίες βαλβολίνες όπου ανάμεσά τους θα βρεις και κάποιες σχετικά ταιριαστές (αναφορικά ιξώδη 40C - 100C, σε cSt εννοείται):
AMSOIL MTG 75W90 GL-4: 84.5 - 14.7
AMSOIL MTF: 47.1- 9.6
AMSOIL ART: 41.3 - 7.1
AMSOIL ATF: 32.4 - 6.8
RED LINE MT-90 (75W90) GL-4: 90.0 - 15.6
RED LINE MTL (70W80) GL-4: 56.2 - 10.6
RED LINE High-Temp ATF (75W80) GL-4: 53.9 - 10.0
RED LINE D4 ATF (70W80) GL-4: 34.0 - 7.5
RED LINE ATF: 32.5 - 7.2
RED LINE D6 ATF GL-4: 30.7 - 6.4
Silkolene 75W90 GL-4: 85.0 - 14.3
Silkolene Pro SRG 75 (75W): 68.7 - 10.6
MOTUL Gear 300 75W90 GL-5: 105.0 - 14.2
ELF TRZ 75W80 GL4: 58.0 - 10.5
ELF TRX 75W80 GL4: 51.0 - 8.8
ELF TRJ 75W80 GL4: 47.0 - 8.5
ELF TRT 75W80 GL5: 46.0 - 8.6
ELF TRP 75W80 GL4: 45.7 - 8.8H AMSOIL προτείνει την MTG (!) ως αντικατάσταση της G-052-171-A2 πράγμα που δεν το φοβάμαι τόσο για τις υψηλές θερμοκρασίες όσο για τις χαμηλές. Αν δεν την πρότεινε η AMSOIL θα την φοβόμουν καί για τις υψηλές θερμοκρασίες επειδή το μεγάλο ιξώδες δυσκολεύει στην αποβολή των θερμοκρασιών, καίριο ζήτημα για το σασμάν (και όχι μόνο). Το κιν.ιξώδες της MTG είναι υπερδιπλάσιο από της VW G-52. Δεν ξέρω γιατί πρότειναν την MTG. Σίγουρα ποντάρουν στην ποιότητά τους και στην ευρευστότητα λόγω σύνθεσης, για να την προτείνουν σίγουρα αποκλείεται να κάνει οποιαδήποτε ζημιά, αλλά και πάλι εγώ δεν θα την έβαζα. Το ότι δεν προτείνουν κάποια από τις άλλες προφανώς έχει να κάνει με την διαφορετικότητα της σύνθεσης (προορίζονται κυρίως για αυτόματα σασμάν). Από την άποψη της καταλληλότητας όμως η AMSOIL δεν μοιάζει να μας ικανοποιεί 'στα χαρτιά'. Επίσης, χρήστες VAG με 6ρια σασμάν από ΗΠΑ που μένουν σε κρύα μέρη (χαμηλότερες θερμοκρασίες από Ελλάδα) αναφέρουν ότι μέχρι να ζεσταθεί το σασμάν χειροτέρευε αισθητά το shifting με την MTG (στις υψηλές δούλευε καλύτερα από την VW) αν και το σασμάν παρέμενε απολύτως λειτουργικό γι αυτό και αναφέρεται ως παρατήρηση και όχι ως πρόβλημα.
H RED LINE δεν γνωρίζω τί προτείνει, αλλά διαθέτει ευρύτερη γκάμα επιλογών στα μικρά ιξώδη. Ευκολότερα θα βρεις σε αυτήν την βαλβολίνη σου. Αλλά καθότι η VW μας αφήνει στο σκότος δεν μπορούμε να προτείνουμε. Πάντως χρήστες της MTL από ΗΠΑ ανέφεραν τα ίδια φαινόμενα με την MTG. Οι ενδιαφέρουσες επιλογές είναι οι D6 ATF και D4 ATF.
Για την Silkolene δεν έχω διαβάσει-ακούσει κάτι να εφαρμόστηκε αλλά η SRG75 βρίσκεται σε παρόμοια επίπεδα με την MTL οπότε μάλλον ίδια η γεύση.
H ELF παρουσιάζει αρκετά ενδιαφέρουσα σειρά προσπαθώντας να καλύψει όλην την γκάμα των γαλλικών σασμάν που απαιτούν μικρά ιξώδη. Η πλέον ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι η TRP που προορίζεται για χρήση στο σασμάν του Clio V6 (και όχι μόνο) με πολύ καλή ποιότητα και ασυναγώνιστη συμπεριφορά στο κρύο (την έχω δοκιμάσει με απόλυτη ικανοποίηση πριν καταλήξω μονίμως στην MTG που δουλεύει καλύτερα στην παρατεταμένη σκληρή χρήση με ζεστό καιρό - με ελαφρώς χειρότερο shifting όσο το σασμάν είναι κρύο που δεν με ενοχλεί καθόλου στην πράξη αφού παραμένει μακράν καλύτερο από ό,τι με την εργοστασιακή λεπτόρευστη BV της TOTAL). Παρόμοια περίπτωση λογικά θα είναι και η TRT. Η TRJ είναι χαμηλότερη ποιότητα (συγκριτικά με τις προαναφερθείσες) ως σύνθεση και γι αυτό δεν την προτείνω.Όπως τα βλέπω ως εδώ επιλογές μάλλον υπάρχουν αλλά με τα στοιχεία που μας διαθέτει το τμήμα μάρκετινγκ της VAG τελικά δεν μπορούμε να επιλέξουμε με ασφάλεια.Πάντως η ELF φαίνεται να έχει το πάνω χέρι εδώ.
Εύχομαι το σασμάν σου να είναι αυτό που κατάλαβα και να μην έκανα χαμένο κόπο να τα γράψω όλα αυτά.
Φίλε μου σ' ευχαριστώ πάρα πολύ!!Διάβασα με προσοχή τι έγραψες και ξεψάχνισα ό,τι βιβλιαράκι μου έχουν δώσει μαζί με το αμάξι.Δυστυχώς δεν βρήκα πουθενά να γράφει καμία προδιαγραφή για βαλβολίνες
Διαβάζοντας πάντως σε διάφορα ελληνικά φόρουμ VAG είδα ότι στα Οκτάβια της προηγούμενης γενιάς (με τα 5άρια σασμάν) έβαζαν και τις RED LINE MT90 με καλές εντυπώσεις ενώ στα Λεόν της προηγούμενης γενιάς (που είχαν επίσης 6άρια σασμάν) χρησιμοποιούσαν και τις AMSOIL MTG 946 επίσης με καλά αποτελέσματα.Μάλιστα αν δεις το ποστ σου πιο πάνω απορούσες που την πρότεινε η ΑΜSOIL σαν αντικατάσταση της της G-052-171-A2...Μήπως λοιπόν και τα παλιά 6άρια του γκρουπ είχαν την ίδια 'μαμά' βαλβολίνη; Οπότε δικαίως (από τις καλές κριτικές όσων τις δοκίμασαν τουλάχιστον) δίνει η AMSOIL τις συγκεκριμένες σαν αντικαταστάτη;
Με βλέπω πάντως να καταλήγω σε κάποια της RED LINE με βάση και τα λεγόμενά σου και τα ιξώση τους...Τέλος τι γνώμη έχεις για τις βαλβολίνες της FUCKS;Αξίζουν τον κόπο;
-
Γεια σας,
Είμαι κάτοχος γαλλικού αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα έχω ένα citroen C4 1600.
Έχω κάνει 17000 χιλιόμετρα και την τελευταία φορά για λάδι κινητήρα έβαλα ένα της total με ιξώδες 5-30.
Το βρίσκω πολύ χαμηλό για Κρήτη ειδικά τώρα που είναι πάνω από 30 βαθμούν η θερμοκρασία και νομίζω ότι ο κινητήρας κάνει παραπάνω θόρυβο.Θα μπορούσατε να μου προτείνατε κάποιο λιπαντικό. Αν τα οικονομικά είναι εντάξει η αλλαγές του λιπαντικού θα γίνονται κάθε 5000χμ αλλιώς κάθε 10000 που έχω service.
Σκεφτόμουν να του βάζω όλο τον χρόνο mobil1 0-40 ή motul 8100χ-cess. Να πω την αλήθεια δεν το έχω ψάξει πολύ γιαυτό θέλω τη γνώμη σας.
Μάλλον θα παραγγείλω τα λάδια από trade-wind.gr αν και έχω κάποιες αμφιβολίες με τις τιμές που έχει.
Περι λιπαντικών γενικώς