-
Καλημέρα σε όλους.
ειμαι καινουριος οδηγος (εχει 1 μηνα που οδηγω) και θα ηθελα να μαθω τα πιο βασικα μηχανικα μερη του αυτοκινητου και πως λειτουργουν και πωσ καταλαβαινεις ποτε εχεις προβλημα. Μηπως ξερετε καποιο συγκεκριμενο site? Η καποιο βιβλιο για αρχαριους?
Ευχαριστω εκ των προταιρων. -
Καλημέρα σε όλους.
ειμαι καινουριος οδηγος (εχει 1 μηνα που οδηγω) και θα ηθελα να μαθω τα πιο βασικα μηχανικα μερη του αυτοκινητου και πως λειτουργουν και πωσ καταλαβαινεις ποτε εχεις προβλημα. Μηπως ξερετε καποιο συγκεκριμενο site? Η καποιο βιβλιο για αρχαριους?
Ευχαριστω εκ των προταιρων. -
Καλημέρα σε όλους.
ειμαι καινουριος οδηγος (εχει 1 μηνα που οδηγω) και θα ηθελα να μαθω τα πιο βασικα μηχανικα μερη του αυτοκινητου και πως λειτουργουν και πωσ καταλαβαινεις ποτε εχεις προβλημα. Μηπως ξερετε καποιο συγκεκριμενο site? Η καποιο βιβλιο για αρχαριους?
Ευχαριστω εκ των προταιρων. -
Ο χρήστης Aerandir έγραψε:
Καλημέρα σε όλους.
ειμαι καινουριος οδηγος (εχει 1 μηνα που οδηγω) και θα ηθελα να μαθω τα πιο βασικα μηχανικα μερη του αυτοκινητου και πως λειτουργουν και πωσ καταλαβαινεις ποτε εχεις προβλημα. Μηπως ξερετε καποιο συγκεκριμενο site? Η καποιο βιβλιο για αρχαριους?
Ευχαριστω εκ των προταιρων.Καλώς ήλθες στην αυτοκίνηση και το Forum! Καλά και ασφαλή χιλιόμετρα και καλές δημοσιεύσεις
Ενα καλό site είναι το http://www.howstuffworks.com.
-
εχω τις εξεις αποριες :
-
οι αναλογια κυλινδρων και βαλβιδων ειναι η ιδια σε ολουσ τουσ κινητηρες 1:2 ? Συμφωνα με οτι διαβασα καταλαβα πως σε εναν κυλινδρο αντιστοιχουν 2 βαλβιδες, 1 που βαζει την βενζινη κ μια που την βγαζει. Αρα οταν ενα αυτοκινητο ειναι 16-βαλβιδο σημαινει πως εχει 8 κυλινδρους?
Μηπως σε καθε κυλινδρο αντιστοιχουν 4 βαλβιδες? και γιατι? -
'So if you have a 4-cylinder engine and each cylinder displaces half a liter, then the entire engine is a '2.0 liter engine.'
δλδ με καθε ανεβοκατευασμα του πιστονιου χαραμουνται 2 λιτρα βενβιζνης? μαλλον ειναι αδυνατο, αφου το πιστονι ανεβοκατεβαινει με μεγαλη συχνοτητα και με αυτη τη λογικη θα χρειαζομασταν γεμισμα καθε 2 λεπτα...που κανω το λαθος?
-
-
Ο χρήστης Aerandir έγραψε:
- 'So if you have a 4-cylinder engine and each cylinder displaces half a liter, then the entire engine is a '2.0 liter engine.'
δλδ με καθε ανεβοκατευασμα του πιστονιου χαραμουνται 2 λιτρα βενβιζνης? μαλλον ειναι αδυνατο, αφου το πιστονι ανεβοκατεβαινει με μεγαλη συχνοτητα και με αυτη τη λογικη θα χρειαζομασταν γεμισμα καθε 2 λεπτα...που κανω το λαθος?
Πού διαβάσες για καύσιμο???
- 'So if you have a 4-cylinder engine and each cylinder displaces half a liter, then the entire engine is a '2.0 liter engine.'
-
-
Υπαρχουν κινητηρες με 2 βαλβιδες ανα κυλινδρο (το ελαχιστο δυνατο) καποτε υπηρχαν κινητηρες με 3 βαλβιδες ανα κυλινδρο, τωρα σχεδον ολοι οι κινητηρες εχουν 4 βαλιβιδες ανα κυιλινδρο και μερικοι εχουν 5.
Οποτε ενα 16βαλβιδο μοτερ μαλλον εχει 4 κυλινδρους, ενω πχ το μοτερ του group Audi-VW, το γνωστο 1.8Τ εχει 20 βαλβιδες σε 4 κυλινδρους γιατι ειναι 5 ανα κυλινδρο. -
Κατ'αρχας το ειπες και μονος σου, καθε κυλινδρος ειναι 0.5λτ και ολοκληρη η μηχανη εχει 4κυλ. χ 0.5λτ = 2λτ χωρητικοτητα. Επισης καυση της βενζινης γινεται καθε δευτερο ανεβοκατεβασμα, καθως κατα το πρωτο ανεβοκατεβασμα ενος πιστονιου, στο ανεβασμα βγαινουν τα καυσαερια απο την προηγουμενη καυση και στο κατεβασμα μπαινει το νεο μειγμα. Δηλαδη :
1o ανεβασμα Εξοδος καυσαεριων απο την προηγουμενη καυση
1ο κατεβασμα Εισοδος νεου μειγματος
2ο ανεβασμα Συμπιεση αυτου του μειγματος
2ο κατεβασμα Καυση του μειγματος και εκτονωση των αεριων (εδω δημιουργειται και η δυναμη που κινει το αυτοκινητο)Οπως καταλαβαινεις κατα την διαρκεια ενος κυκλου λειτουργιας του μοτερ, κυκλοφορουν 2λτ μειγματος βενζινης και αερα, καθος η βενζινη για να καει χρειαζεται οξυγονο. Αυτο το μειγμα,για σωστη καυση ειναι της ταξεως του 14:1 περιπου, δηλαδη 1 μερος βενζινης για 14 μερη αερα. Οπως βλεπεις η βενζινη ειναι (ευτυχως για την τσεπη μας!!!) σαφως λιγοτερη απο οσο την υπολογισες.
ΥΓ Μπορει να κανω καποιο λαθος στον υπολογισμο μειγματος βενζινης αερα, γιατι και παλι πολυ βγαινει ρε παιδια...
-
-
Ο χρήστης Aerandir έγραψε:
εχω τις εξεις αποριες :- οι αναλογια κυλινδρων και βαλβιδων ειναι η ιδια σε ολουσ τουσ κινητηρες 1:2 ? Συμφωνα με οτι διαβασα καταλαβα πως σε εναν κυλινδρο αντιστοιχουν 2 βαλβιδες, 1 που βαζει την βενζινη κ μια που την βγαζει. Αρα οταν ενα αυτοκινητο ειναι 16-βαλβιδο σημαινει πως εχει 8 κυλινδρους?
Μηπως σε καθε κυλινδρο αντιστοιχουν 4 βαλβιδες? και γιατι?
Οχι, ο αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο. Κάποιες φορές είναι 2 (μία εισαγωγής, μία εξαγωγής), άλλες 3 (δύο εισαγωγής-μία εξαγωγής), 4 (δύο και δύο, η συχνότερα απαντούμενη διάταξη σήμερα), 5 κάποιες φορές. Οπότε ένα 16-βάλβιδο αυτοκίνητο μπορεί να είναι 4 κύλινδροι x 4 βαλβίδες (συνηθέστερα) ή 8 κύλινδροι x 2 βαλβίδες
- 'So if you have a 4-cylinder engine and each cylinder displaces half a liter, then the entire engine is a '2.0 liter engine.'
δλδ με καθε ανεβοκατευασμα του πιστονιου χαραμουνται 2 λιτρα βενβιζνης? μαλλον ειναι αδυνατο, αφου το πιστονι ανεβοκατεβαινει με μεγαλη συχνοτητα και με αυτη τη λογικη θα χρειαζομασταν γεμισμα καθε 2 λεπτα...που κανω το λαθος?
Το λάθος που κάνεις είναι που νομίζεις πως όλη αυτή η χωρητικότητα γεμίζει με βενζίνη, ενώ στην πραγματικότητα γεμίζει με μίγμα αέρα-βενζίνης (πως αλλιώς θα αναφλεγόταν η βενζίνη, χωρίς οξυγόνο ? ). Μια συνήθης αναλογία αέρα:βενζίνης σε σύγχρονους καταλυτικούς κινητήρες είναι 14.7:1, δηλ. 14.7 'μέρη' αέρας και 1 'μέρος' βενζίνης.
Επίσης ένας τετράχρονος βενζινοκινητήρας δεν παράγει έργο (έκρηξη του καυσίμου στον θάλαμο καύσης) σε κάθε ανεβοκατέβασμα του πιστονιού αλλά σε κάθε δεύτερο ανεβοκατέβασμα (εισαγωγή-->συμπίεση-->έκρηξη-->εξαγωγή).
- οι αναλογια κυλινδρων και βαλβιδων ειναι η ιδια σε ολουσ τουσ κινητηρες 1:2 ? Συμφωνα με οτι διαβασα καταλαβα πως σε εναν κυλινδρο αντιστοιχουν 2 βαλβιδες, 1 που βαζει την βενζινη κ μια που την βγαζει. Αρα οταν ενα αυτοκινητο ειναι 16-βαλβιδο σημαινει πως εχει 8 κυλινδρους?
-
Ο χρήστης Aerandir έγραψε:
εχω τις εξεις αποριες :-
οι αναλογια κυλινδρων και βαλβιδων ειναι η ιδια σε ολουσ τουσ κινητηρες 1:2 ? Συμφωνα με οτι διαβασα καταλαβα πως σε εναν κυλινδρο αντιστοιχουν 2 βαλβιδες, 1 που βαζει την βενζινη κ μια που την βγαζει. Αρα οταν ενα αυτοκινητο ειναι 16-βαλβιδο σημαινει πως εχει 8 κυλινδρους?
Μηπως σε καθε κυλινδρο αντιστοιχουν 4 βαλβιδες? και γιατι? -
'So if you have a 4-cylinder engine and each cylinder displaces half a liter, then the entire engine is a '2.0 liter engine.'
δλδ με καθε ανεβοκατευασμα του πιστονιου χαραμουνται 2 λιτρα βενβιζνης? μαλλον ειναι αδυνατο, αφου το πιστονι ανεβοκατεβαινει με μεγαλη συχνοτητα και με αυτη τη λογικη θα χρειαζομασταν γεμισμα καθε 2 λεπτα...που κανω το λαθος?
'each cylinder displaces' , Displacemet = κυβισμός
-
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Οπως καταλαβαινεις κατα την διαρκεια ενος κυκλου λειτουργιας του μοτερ, κυκλοφορουν 2λτ μειγματος βενζινης και αερα, καθος η βενζινη για να καει χρειαζεται οξυγονο. Αυτο το μειγμα,για σωστη καυση ειναι της ταξεως του 14:1 περιπου, δηλαδη 1 μερος βενζινης για 14 μερη αερα. Οπως βλεπεις η βενζινη ειναι (ευτυχως για την τσεπη μας!!!) σαφως λιγοτερη απο οσο την υπολογισες.
ΥΓ Μπορει να κανω καποιο λαθος στον υπολογισμο μειγματος βενζινης αερα, γιατι και παλι πολυ βγαινει ρε παιδια...
Όταν μιλάμε για στοιχειομετρικό μείγμα με αναλογία 14,7 προς ένα αναφερόμαστε σε βενζίνη αεριοποιημένη με παραπλήσια πυκνότητα με αυτή του αέρα και όχι υγρό. Αυτό ακριβός κάνουν τα μπεκ και παλιότερα τα καρμπιρατέρ που στο Ελληνικότερο λέγοντας εξαερωτές καυσίμου.
Όσων αφορά τις βαλβίδες και τους χρόνους ενός κινητήρα με καλύψατε εφόσον αναφερόμαστε σε βενζινοκινητήρες τετράχρονους που είναι και οι επικρατέστεροι στα Ελληνικά αυτοκίνητα.Φίλε Βαγγέλη το έχω ξανά αναφέρει και πιστεύω ότι βοηθάει πολύ κάποιον που έχει την πρώτη του επαφή με το θέμα. Ένα βιβλίο που αναφέρεται σε κριτήρια επιλογής μεταχειρισμένου και τι πρέπει να προσέξει ο μέλλον αγοραστής αποτελεί ένα καλό οδηγό εκμάθησης του αυτοκινήτου καθώς και τι μπορεί να ευθύνεται σε κάθε ένδειξη βλάβης που μπορεί να σου παρουσιαστεί. Αναφέρουν συνήθως ότι αν σου παρουσιάζει αυτό ή το άλλο κατά τη δοκιμή ή τον έλεγχο του μεταχειρισμένου μπορεί να είναι αυτό ή αυτό κλπ και αξιολογεί και τη βλάβη σαν σοβαρή ή όχι καθώς και το κόστος της.
Εγώ προσωπικά ξεκίνησα με «Το Μεταχειρισμένο Αυτοκίνητο» από τις εκδόσεις Γαλαίος. Δεν το συστήνω όμως γιατί είναι αρκετά παλιό και δεν περιλαμβάνει τις νέες τεχνολογίες που διαθέτουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα. -
Παιδια σας ευχαριστω ολους! με ξεμπερδεψατε ολιγον τι
σημερα κιολας θα παω να παρω το βιβλιο για τα μεταχειρισμενα..
να ξερετε ομως, οτι δεν μου γλιτωνετε τοσο ευκολα, θα ακολου8ησουν και αλλες αποριες
ευχαριστω κ παλι! -
http://auto.howstuffworks.com/
Καλή ανάγνωση ...
ΝΕΟΣ ΟΔΗΓΟΣ - ΑΠΟΡΙΕΣ