-
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
http://www.youtube.com/watch?v=dbNW1kTZ ... re=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=rftjRraJLEU
P.I.Tchaikovsky
Liturgy of St. John Chrysostom, Op. 41
CherubimMoscow Chamber Choir and Monastery Choir of Trinity St Sergius.
170 ατομα a capella...
-
Δεν προσπάθησα να δικαιολογήσω τίποτα, μια πολύ απλή αναφορά επιχείρησα στα αίτια, άλλωστε η έλλειξη στην φαντασία των πολιτικών μας είναι γνωστή, και οι όποιες αποφάσεις που μετά από χρόνια δείχνουν πόσο λαθεμένες ήταν, δεν έχουν να κάνουν με τα χρήματα, αλλά με την έλλειψη φαντασίας και πολιτικού θάρρους.
Αν υπήρχε αυτό το πολιτικό θάρρος, στην πρεσβεία των ΗΠΑ μιας και βάλατε την φωτογραφία, θα είχε απαγορευτεί αυτό το εξάμβλωμα, θα μπορούσε κάλλιστα να προταθεί/επιβληθεί μια άλλη κατασκευή, σε θέματα που δεν άπτονται της Εθνικής τους Ασφάλειας, οι Αμερικανοί κατανοούν και συνεννούν, αν υπήρχε μια άλλη πρόταση εναρμονισμένη με το περιβάλλον της περιοχής και υπήρχε σθεναρή αντίθεση στο χτίσιμο του τέρατος, στο σημείο αυτό σήμερα θα βρισκόταν σίγουρα ένα άλλο κτίριο, μιας άλλης μορφής, λιγότερο βάναυσης αισθητικά.
-
**Δεν είναι η αγραμματωσύνη των αμόρφωτων αλλά η μόρφωση των γραμματισμένων,που έχει ως κοινωνική ποιότητα τη σημασία. **
θα έπρεπε να μπορούσες να το διατυπώσεις τελειώνοντας ως εξής:
, που έχει ως κοινωνική σημασία της την ποιότητα.Αλλά δεν μπορείς να το κάνεις, γιατί οι αποφάσεις που πέρνονται στο τρίγωνο του διαβόλου ενδιαφέρονται για την σημασία και όχι για την ποιότητα.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Αν υπήρχε αυτό το πολιτικό θάρρος, στην πρεσβεία των ΗΠΑ μιας και βάλατε την φωτογραφία, θα είχε απαγορευτεί αυτό το εξάμβλωμα, θα μπορούσε κάλλιστα να προταθεί/επιβληθεί μια άλλη κατασκευή, σε θέματα που δεν άπτονται της Εθνικής τους Ασφάλειας, οι Αμερικανοί κατανοούν και συνεννούν, αν υπήρχε μια άλλη πρόταση εναρμονισμένη με το περιβάλλον της περιοχής και υπήρχε σθεναρή αντίθεση στο χτίσιμο του τέρατος, στο σημείο αυτό σήμερα θα βρισκόταν σίγουρα ένα άλλο κτίριο, μιας άλλης μορφής, λιγότερο βάναυσης αισθητικά.Η άποψή σου για το κτίριο της Αμερ. Πρεσβείας, είναι απόλυτα σεβαστή, αν και δεν συμφωνώ καθόλου....
Ολα τα αρχιτεκτονικά έργα, είναι καταδικασμένα να δέχονται την κριτική σχετικών και ασχέτων, εφ όρου ζωής. Αν μάλιστα στεγάζουν και 'πολιτικά' ή 'συναισθηματικά' φορτισμένες χρήσεις, όπως το συγκεκριμένο, η κρίση μπορεί να ξεστρατίσει, πρός ακόμα πιο υποκειμενικούς δρόμους....
Το κτίριο παρ΄όλα αυτά, δεν παύει να είναι ένα από τα λίγα έργα διεθνούς επώνυμης αρχιτεκτονικής που ευτυχίσαμε (κατά την άποψή μου) να έχουμε στην Ελλάδα, μεταπολεμικά (μέχρι που ενέσκυψε ο Καλατράβα).
Η αλήθεια είναι, οτι το αδικεί, εκτός από το συναισθηματικό του ένδυμα, αυτή η τερατώδης περίφραξη που του επέβαλαν 'λόγοι ασφαλείας'. -
Ο χρήστης stubos έγραψε:
Αν υπήρχε αυτό το πολιτικό θάρρος, στην πρεσβεία των ΗΠΑ μιας και βάλατε την φωτογραφία, θα είχε απαγορευτεί αυτό το εξάμβλωμα, θα μπορούσε κάλλιστα να προταθεί/επιβληθεί μια άλλη κατασκευή, σε θέματα που δεν άπτονται της Εθνικής τους Ασφάλειας, οι Αμερικανοί κατανοούν και συνεννούν, αν υπήρχε μια άλλη πρόταση εναρμονισμένη με το περιβάλλον της περιοχής και υπήρχε σθεναρή αντίθεση στο χτίσιμο του τέρατος, στο σημείο αυτό σήμερα θα βρισκόταν σίγουρα ένα άλλο κτίριο, μιας άλλης μορφής, λιγότερο βάναυσης αισθητικά.
Η άποψή σου για το κτίριο της Αμερ. Πρεσβείας, είναι απόλυτα σεβαστή, αν και δεν συμφωνώ καθόλου....
Ολα τα αρχιτεκτονικά έργα, είναι καταδικασμένα να δέχονται την κριτική σχετικών και ασχέτων, εφ όρου ζωής. Αν μάλιστα στεγάζουν και 'πολιτικά' ή 'συναισθηματικά' φορτισμένες χρήσεις, όπως το συγκεκριμένο, η κρίση μπορεί να ξεστρατίσει, πρός ακόμα πιο υποκειμενικούς δρόμους....
Το κτίριο παρ΄όλα αυτά, δεν παύει να είναι ένα από τα λίγα έργα διεθνούς επώνυμης αρχιτεκτονικής που ευτυχίσαμε (κατά την άποψή μου) να έχουμε στην Ελλάδα, μεταπολεμικά (μέχρι που ενέσκυψε ο Καλατράβα).+1
Αυτή είναι και η ιδιαιτερότητα της αρχιτεκτονικής:
Κανένα άλλο καλλιτέχνημα δεν μένει εκτεθημένο σε έναν χώρο που συνεχώς αλλάζει γύρω του, παθαίνοντας φθορές και μετασκευές, καταδικασμένο, όπως πολύ σωστά λες, να δέχεται την κριτική όσων έχουν αλλά και όσων δεν έχουν σχετική αντίληψη.Επίσης, θα ήθελα να ρωτήσω τον αγαπητό quadra τι εννοεί όταν λέει 'εναρμονισμένο με το περιβάλλον της περιοχής'. Το μέγαρο μουσικής, δηλαδή, που αποτελεί πιο σύγχρονη έκφραση της ίδιας αισθητικής γιατι δε μας ενοχλεί;
Τέλος, θα ήθελα να παρακαλέσω και ανοιχτά τον stubos, να μας δώσει κάποια στοιχεία για τα ελληνικά αριχτεκτονικά στυλ, αν υπάρχουν φυσικά ως ενιαία και αυθύπαρκτα καλλιτεχνικα ρεύματα (και όχι κακέκτυποι και πομπώδεις αχταρμάδες στοιχείων του παρελθόντος), καθώς και που μπορούμε να δούμε τυπικά δείγματα αυτών.
Για να δούμε, τελοσπάντων, πως θα μπορούσε να ήταν το συγκεκριμένο κτήριο αν δεν το είχε σχεδιάσει ο κυριότερος εκφραστής του σπουδαιότερου κινήματος του προηγούμενου αιώνα... -
Η ιδιαιτερότητα της αρχιτεκτονικής έγκειται στο ότι τα δημιουργήματά της αλλάζουν και διαμορφώνουν το τοπίο γύρω τους, οπότε κατά την γνώμη μου όλοι (σχετικοί και άσχετοι) δικαιούνται να έχουν άποψη για το τι θέλουν να βλέπουν μπροστά τους. Ίσως έτσι όπως έχει γίνει σήμερα η Βασ. Σοφίας να μην είναι εύκολο να κρίνουμε, άλλωστε γύρω έχουν κτιστεί πολλά άχρωμα ή επιτηδευμένα επιδεικτικά κτίρια. Ίσως θα ήταν καλύτερα να βλέπαμε την μεταβολή στην εικόνα της λεωφόρου όταν κατασκευάστηκε η Αμερικανική πρεσβεία. Πιθανόν, τονίζω πιθανόν, το απόλυτα σεβαστό και ιδιαίτερο δημιούργημα του κορυφαίου αρχιτέκτονα να μην ταίριαζε στο συγκεκριμμένο σημείο.
Για τα σημερινά δεδομένα πάντως η γνώμη μου είναι ότι είναι το πιο αξιόλογο σύγχρονο κτίριο της Λεωφόρου (συμφωνώ ότι το αδικεί η ογκώδης περίφραξη και τα αρνητικά συναισθήματα προς την λειτουργική της ιδιότητα), αλλά ανακαλώντας κάποιες παλαιότερες εικόνες που έχω δει σίγουρα θα προτιμούσα την Βασ. Σοφίας να είχε μείνει ανθρώπινη όπως τότε, θεωρώντας ότι οι άνθρωποι ζουν καλύτερα σε περιβάλλοντα όπου οι διαστάσεις των κτιρίων είναι σχετικά μικρές κι όχι σε μεγαλειώδεις κατασκευές. -
Εν πάσει περιπτώσει οι μεγαλοπρεπείς κατασκευές απαιτούν και τον ανάλογο χώρο γύρω τους για να αναδειχθούν. Η Αμερικανική πρεσβεία αρχικά είχε ευτυχήσει ως προς αυτό, αλλά η φρουριακή περίφραξη ακύρωσε αυτό το πλεονέκτημα. Τι να πούμε όμως για άλλες κατασκευές όπως το νέο μουσείο της Ακρόπολης που η στενότητα χώρου ακυρώνει τα οποιαδήποτε αρχιτεκτονικά χαρίσματά τους;
-
Το παράδειγμα που αναφέρεις, Νίκο, είναι απόλυτα επιτυχημένο. Για την ακρίβεια, είναι πολύ πιο καθοριστική η σχέση που επιβάλλεται να έχει ένα δημόσιο κτίριο, όπως το Μουσείο, με το περιβάλλον του και κυρίως με το δίκτυο των ελεύθερων χώρων που το περιβάλλουν. Και όταν μιλάμε για ελεύθερους χώρους, εννοούμε τους χώρους που μπορεί να οικειοποιηθεί ο πολίτης, περπατώντας και από τους οποίους θα αποκομίσει την αίσθηση που προκαλεί το κτίριο, γύρω του.
Απο την άποψη αυτή, η Αμερ. Πρεσβεία, δεν χρειάζεται απόλυτα αυτή την σχέση με τον δημόσιο χώρο, γιατί δεν επιδιώκει στενή σχέση με τους πολίτες. Χρειάζεται απλώς, ενα χώρο ανάδειξης και μια απόσταση για να μπορεί να γίνει αντιληπτή στο σύνολό της.
Το γειτονικό της κτίριο, το Μέγαρο Μουσικής, είναι επίσης ενα κτίριο που δεν εχει σχέση με τον Δημόσιο χώρο, αν και θα όφειλε. Είναι, αντίθετα, αποκομμένο απο τους παρακείμενους ελεύθερους δημόσιους χώρους τμήμα των οποίων, έχει μάλιστα καταλάβει....Υ.Γ. Αλεξ, έχεις το λόγο μου, πως θα ικανοποιήσω το αίτημά σου, αφού πρώτα αναρρώσω....
-
Έχω την εντύπωση πως κατά την επιλογή σχεδίου για την αμερικανική πρεσβεία,προτεραιότητα δόθηκε σε άλλου είδους (όχι και τόσο ανομολόγητους) σκοπούς και όχι στην αρμονική ένταξη της κατασκευής στο περιβάλλον,δεδομένου ότι χτίστηκε μεσούντος του ψυχρού πολέμου (τέλη δεκαετίας του 50).Κάτι ανάλογο πρέπει να συνέβη και με την επιλογή αρχιτεκτονικού σχεδίου για το ξενοδοχείο Hilton,που αποτελούσε ένα σήμα κατατεθέν της καπιταλιστικής οικονομίας.
Μην ξεχνάμε ότι σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, η πρεσβεία ενός κράτους δεν είναι απλά ένας χώρος που κατά παραχώρηση του φιλοξενούντος κράτους στεγάζεται η διπλωματική αποστολή,αλλά έδαφος του αντιπροσωπευομένου κράτους.Την ίδια μάλιστα εποχή οι σταθμάρχες της CIA μοίραζαν χαστούκια στους Στεφανόπουλους,ώστε να έχουν ευαισθησίες σεβασμού του πολιτιστικού περιβάλλοντος.
Χωρίς να διαφωνώ καθόλου με τα προλεγόμενα, περί της σπουδαιότητας και της καλλιτεχνικής αξίας του σχεδίου Gropius,προφανώς επελέγη γιατί σαν αρχιτεκτονικό δημιούργημα εξέφραζε όλα όσα θα ήθελαν σε επίπεδο εντυπώσεων και σημειολογίας να πετύχουν οι αμερικανοί.Η επιδιωκόμενη έκφραση της αυστηρότητας (austerity)και της στιβαρότητας(robustness)του αμερικάνικου imperium,δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να αποδοθεί καλύτερα με άλλον αρχιτεκτονικό ρυθμό.
Και σίγουρα ο ψυχρός πόλεμος λάμβανε χώρα πέραν από το πεδίο των εξοπλισμών και στο σημειολογικό πεδίο των εντυπώσεων. -
Αγαπητε μας Αlba , οταν καποια στιγμη μπορεσεις , θα ηθελα να διαβασω ,εδω που εχει καποια σχεση με τον σχεδιασμο- προγραμματισμο , που αποδιδεις αυτη την πανεμορφη εικονα της επαρχιας της Ιταλιας , δηλ. την ομορφια των δρομων , την καθαριοτητα των χωραφιων , την ανυπαρξια αχρηστων αντικειμενων και σκουπιδιων και αλλα που εσυ γνωριζεις , και δεν εχουν καμια σχεση με το ελληνικο επαρχιακο χαλι .....
Αυτο , μου εχει καρφωθει στο μυαλο , περισσοτερο απ'οτιδηποτε αλλο απ'αυτην την χωρα ..... μετα βεβαια απ'το μεγαλο μου ερωτηματικο ...., πως ειχαν σκεφτει , αυτοι που εφτιαξαν την πιστα στην Ιμολα
Κατι αντιστοιχο δεν μπορω να φανταστω , σε αλλη χωρα να πραγματοποιητε ........ κανω λαθος ? -
ΟΚ θα προσπαθήσω κάποια στιγμή,αν και πρέπει να σημειώσουμε ότι εικόνα που περιγράφεις,για την φύση,το οικιστικό περιβάλλον,την πολιτιστική ταυτότητα κλπ. ισχύει λίγο πολύ για τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.Όχι μόνο για την Ιταλία.Συνεπώς μάλλον το πρόβλημα της ομοιογενούς φρίκης που παρουσιάζει η ελληνική ύπαιθρος (και ιδίως η οικονομικά ανεπτυγμένη),είναι αυτό που πρέπει να μας απασχολήσει.
Θέλω να πω ότι η εξαίρεση από τον κανόνα δεν είναι η ομορφιά της τοσκανικής εξοχής (που είναι όντως εκπληκτική),αλλά μάλλον το καρακιτσαριό και η δυσωδία των χωριών του 'οικονομημένου' ελληνικού κάμπου για παράδειγμα.Έπειτα η ειδυλιακή εικόνα της ιταλικής επαρχίας δεν είναι γενική και ισχύουσα σε όλη την ιταλική χερσόνησο.Υπάρχει διαφορά από περιοχή σε περιοχή,που έχει να κάνει με τις ιστορικές καταβολές της,τους κατοίκους της και την ιδιοσυγκρασία τους και το ίδιο το κλίμα.Έτσι η διαφορά παρουσιάζει μια διακύμανση που μπορεί να φτάνει από την ελεεινή βορειοαφρικανική κάσμπα,μέχρι τη γαλήνη της ελβετικής κοιλάδας.Το σίγουρο είναι ότι στην Ελλάδα δεν πρόκειται να δεις πουθενά τις ξεθωριαμένες πλέον,αλλά ακόμα ζωντανές εικόνες του εξαθλιωμένου προλεταριακού οικιστικού περιβάλλοντος που περιβάλει τις ιταλικές βιομηχανικές μεγαλουπόλεις.Οι εικόνες των παζολινικών περιγραφών εξακολουθούν να υπάρχουν σε απόσταση λίγων λεπτών από το κέντρο της Ρώμης.Το φαινόμενο είναι πανευρωπαϊκό και προσπάθησα να το εξηγήσω κάποια posts πιο πάνω.
Τέλος μήπως εννοείς την πίστα της Monza;
-
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
...πρέπει να σημειώσουμε ότι εικόνα που περιγράφεις,για την φύση,το οικιστικό περιβάλλον,την πολιτιστική ταυτότητα κλπ. ισχύει λίγο πολύ για τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.Όχι μόνο για την Ιταλία.......Το σίγουρο είναι ότι στην Ελλάδα δεν πρόκειται να δεις πουθενά τις ξεθωριαμένες πλέον,αλλά ακόμα ζωντανές εικόνες του εξαθλιωμένου προλεταριακού οικιστικού περιβάλλοντος που περιβάλει τις ιταλικές βιομηχανικές μεγαλουπόλεις.Οι εικόνες των παζολινικών περιγραφών εξακολουθούν να υπάρχουν σε απόσταση λίγων λεπτών από το κέντρο της Ρώμης.
Ακριβώς!!! Από περιηγήσεις της νιότης μου (που δεν ξέρω αν ισχύουν πλεον): Το τοπίο σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες ήταν τελείως διαφορετικό όταν έβλεπε κανείς την πρόσοψη με το αυτοκίνητο ή τα πόδια (πανέμορφο- όλα τακτοποιημένα) από αυτά που έβλεπες στις πίσω αυλές με το τραίνο ή σε βιομηχανικά σημεία κοντά στους σταθμούς των πόλεων. Για μεν χώρες όπως η Ελβετία, η Αυστρία ή η Γερμανία δεν ανακαλώ να υπήρχε πράγματι μεγάλη διαφορά αλλά στην Αγγλία π.χ. η εικόνα που έβλεπες από το τραίνο ήταν αυτή της αθλιότητας και της μιζέριας. Για να μην μιλήσω για τα συγκροτήματα των εργατικών κατοικιών που σε έκαναν να ευχαριστείς την τύχη σου που γεννήθηκες στην Ελλάδα....
-
Οχι , της Ιμολα , εκει που χασαμε και τον Αιρτον , γυριζα ενα βραδυ γυρω γυρω απ'την πιστα , περνωντας κατω απο γεφυρες που απο πανω ηταν ο ταπητας της πιστας , διπλα απο σπιτια που πινοντας καφε στην πολυθρονα τους οι κατοικοι , θα μπορουσαν να βλεπουν τον πιλοτο να σφυγει το κρανος του , για να ξεκινησει τις δοκιμες του , και γενικα πως ειναι δυνατον πανω απο μια περιοχη σαν την νεα πολιτεια ας πουμε και με ποταμακι στην μεση , να σκεφτουν να φτιαξουν πιστα , οι φοβεροι ιταλοι ........
-
Ti εγινες Alba ?
Αν ηξερα οτι θα σε εβαζα σε τοσο κοπο μ'αυτη μου την απορια ..........
Καποιοι εδω μου λενε σε πμ , οτι πηγες στην Ιμολα για αυτοψια και μελετη ......... αληθευει ?
-
Ο χρήστης APR έγραψε:
Ti εγινες Alba ?Αν ηξερα οτι θα σε εβαζα σε τοσο κοπο μ'αυτη μου την απορια ..........
Καποιοι εδω μου λενε σε πμ , οτι πηγες στην Ιμολα για αυτοψια και μελετη ......... αληθευει ?
Καλά ρίξε μια ματιά τώρα στην Αnna και θα καταλάβεις καλύτερα γιατί είναι όμορφη η Ιταλία
Youtube Video -
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Καλά ρίξε μια ματιά τώρα στην Αnna και θα καταλάβεις καλύτερα γιατί είναι όμορφη η Ιταλία
Youtube VideoΓιατί τις κουρεύουν γουλί οι Ιταλοί δεν έχω καταλάβει... η ίδια κοπέλα με...μαλλιά θα ήταν πολύ όμορφη (οι άλλοι της έριξαν μπογιά στο κεφάλι).
Αλήθεια, μιας και είμαστε στις σχολές... γιατί οι γυναίκες ντύνονται τόσο κακόγουστα σήμερα (και όλες μαζί το ίδιο ; ). Φέτος, βλέπω, έχουν σκάσει μύτη όλες (κοντές, ψηλές, λεπτές, χοντρές) με κάτι μπότες καουμπόικες... Πριν 2-3 χρόνια είχαν όλες τζιν με ξεβαμμένους κ*λους!!! -
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Ti εγινες Alba ?
Αν ηξερα οτι θα σε εβαζα σε τοσο κοπο μ'αυτη μου την απορια ..........
Καποιοι εδω μου λενε σε πμ , οτι πηγες στην Ιμολα για αυτοψια και μελετη ......... αληθευει ?
Καλά ρίξε μια ματιά τώρα στην Αnna και θα καταλάβεις καλύτερα γιατί είναι όμορφη η Ιταλία
Youtube VideoAγαπητε μου Αlba για να μπορει να εχει σε πρωτο ενδιαφερον ενας ανδρας τις , θα πρεπει να εχει ακομα μοτερ που δουλευει στις 9000με 10000 και με δοχειο αναθυμιασεων λαδιων .... μονο για διακοσμητικη χρηση , οταν τα λαδια των αναθυμιασεων ειναι πιο πολλα απ'οτι στο καρτερ ........ ειναι για συντηρητικες βολτες ...στα γνωστα μας περιχωρα
Εσεις βεβαια με τα νιατα σας ........... στροφαρετε γιατι χανομαστε , που λεει και το τραγουδι
Τωρα τι λεει ο d-jet για κουρεμενα και ακουρευτα κεφαλια ..............
Αφησε τις επιλογες φιλε μου , γιατι το jet δεν ειναι για παντα jet
-
Ο χρήστης APR έγραψε:
...Προσέχουμε για να έχουμε, καλέ μου φίλε... προσέχουμε για να έχουμε!
-
[quote='APRΑφησε τις επιλογες φιλε μου , γιατι το jet δεν ειναι για παντα jet [/quote]
O D Jet είναι ευτυχώς ακόμα στην εποχή της ποιότητας.Εγώ προσωπικά μάλλον έχω αρχίσει να περνάω στην περίοδο της ποσότητας.
Παρόλα αυτά η Anna είναι συνομίληκή μου.Σαράντα φέυγα -
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
[quote='APRΑφησε τις επιλογες φιλε μου , γιατι το jet δεν ειναι για παντα jetO D Jet είναι ευτυχώς ακόμα στην εποχή της ποιότητας.Εγώ προσωπικά μάλλον έχω αρχίσει να περνάω στην περίοδο της ποσότητας.
Παρόλα αυτά η Anna είναι συνομίληκή μου.Σαράντα φέυγα [/quote]Αυτο το σαραντα φευγα ??????
[Διάσπαση] Περί "Σχολών Σχεδιασμού"