-
Η λιτή κομψότητα του Gropius Adler καθώς και των άλλων τεχνουργημάτων της σχολής του Bauhaus, νομίζω ότι βρίσκουν μουσική έκφραση περισσότερο μέσα από τον Mahler...
Προσωπικά μου αφήνουν την ίδια γεύση: Απόλυτα απογυμνωμένα από 'στολίδια' (σε βαθμό που συχνα΄γίνονται κουραστικά) αλλά και με μια έντονη ισορροπία ανάμεσα στη φόρμα και την έκφραση.Φυσικά και πάλι:
Youtube VideoGustav Mahler
Das Lied von der Erde
(το τραγούδι της Γης) -
D-Jet
ωραιός mate! -
Αλέξανδρε ευχαριστούμε! Καμιά φωτό υπάρχει;
-
Ναι... σωστά!
http://www.karmann.com/__C1256DF700512B ... 005ec.html
το καμπριολέ από τον Karmann... -
Ευχαριστώ τόσο για την περιεκτικότατη τοποθέτηση, όσο και για την άμεση ικανοποίηση του αιτήματος.
Είναι παρήγορο το γεγονός πως μέσα στη γενικευμένη χυδαιότητα της σημερινής πνευματικής καθίζησης και αισθητικής υποβάθμισης,μπορούμε αραιά και που,να κάνουμε αναφορές,υπενθυμίσεις και μνημόσυνα σε πρόσωπα και καταστάσεις,που όχι απλά προήγαγαν τον πολιτισμό,αλλά έκαναν την ιστορία της ανθρωπότητας πιο ανθρώπινη.Και η ικανοποίηση μου είναι μεγαλύτερη,μιας και τέτοιες νύξεις αποτελούν πραγματικά όαση στην ελληνική κοινωνία,η οποία σαν κλασσική κοινωνία ιστορικής σκοτοδίνης,διεμόρφωσε την αισθητική της υπό το ιδεολογικό κλίμα του 'ήσσονος τόνου'.Την πραγματικότητα δηλ. μιας ιστορικής χρεοκοπίας, η νεοελληνική ιδεολογία την μετέβαλε στην έννοια της 'πνευματικής υπεροχής' μιας εθνικής κλειστότητας.Τα ανύπαρκτα υποτυπώδη βυζαντινά κτίσματα του παραμελημένου 'θέματος' της νοτιοβαλκανικής Ελλάδας,που και φτώχεια και ιστορική παρακμή δηλώνουν,η ελλαδική ορθοδοξία τα έκανε φιλοσοφία για νηπίους,που και το ρόλο της κατοχυρώνουν και οικονομικά ανέξοδη είναι.Οι μικρές βυζαντινές εκκλησίες είναι δήθεν δείγμα της γαλήνιας σχέσης της ψυχής του ορθοδόξου με τη γύρω του φύση.Όχι αποτέλεσμα ιστορικής και οικονομικής χρεοκοπίας .....αλλά φιλοσοφία!!!!!
Διπλά επομένως επιτακτική η αναφορά στον Gropius και στο κίνημα του bauhaus.Όχι απλά και μόνο διότι δεν χωρά στις εθνικές μας κατανοήσεις.Αλλά και γιατί η αισθητική είναι μια κατεξοχή υπόθεση του γερμανικού πνεύματος,γεγονός που οι ίδιοι οι γερμανοί ξέχασαν αρκετές φορές στο παρελθόν.Και φτάσαμε στο οξύμωρο, η Γερμανία να είναι ταυτόχρονα πατρίδα όχι μόνο του bauhaus αλλά και του kitsch.Kαι πάλι ευχαριστούμε.
ΥΓ.Για την επιλογή του Mahler είχα ήδη ένα προαίσθημα
-
Κοιτα να δεις που στα γεραματα θα παθω καμια πλακα , και πηνω καφε με Gustav Mahler
Καλη μερα κυριοι ..............
Όχι αποτέλεσμα ιστορικής και οικονομικής χρεοκοπίας .....αλλά φιλοσοφία!!!!!
Μηπως ......... πνευματικης αναγκης για τους εχοντες τα πνευματικα προσοντα ... ακομα και για του μη εχοντες ....για αλλους λογους , που εσυ δεν τα καταλαβαινεις ?
-
Λυπάμαι που δεν μπόρεσα να βρω περισσότερα στοιχεία.
Είμαι απόλυτα πεπεισμένος, Alba, πως αυτό που περιγράφεις ως ιδεολογικό κλίμα, 100% απόρροια του βυζαντινοχριστιανικού σκοταδισμού που κουβαλάμε στην πλάτη μας μετά από 2000χρόνια ταλαιπωρίας πρέπει να ήταν και το κυριότερο εμπόδιο στην καλλιτεχνική έκφραση, είτε μέσω της αρχιτεκτονικής είτε σε οποιαδήποτε άλλη μορφή τέχνης, για όποιον είχε την πνευματική διαύγεια και το σθένος να τολμήσει να αντισταθεί. Η αντίληψη της αισθητικής μέσα από την 'ηθική', τουλάχιστον όπως την εννοούν αυτοί (μανιχαϊστική άντιληψη των πραγματών), είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό σε οποιονδήποτε έχει ζήσει σε χώρες που έχουν αποστασιοποιηθεί από αυτό (να... μιας και λέγαμε για την Αυστραλία...) και έρχεται μετά από καιρό πρόσωπο με πρόσωπο με την νεοελληνική πραγματικότητα που χαρακτηρίζεται από μια ισοπεδωτικη αισθητικη ομοιομορφία (αχταρμάς αλλά ομοιόμορφος αχταρμάς).Προσωπικά θεωρώ τη νεοελληνική κοινωνία σχιζοφρενική:
Η 'πνευματική υπεροχή' συμπορεύεται ωραιότατα με την απόλυτη άγνοια και η 'μαγκιά' με την ταπεινότητα στο κεφάλι του ελληνορθόδοξου νεοέλληνα.
Το ίδιο άτομο που κερατώνει τη γυναίκα του, θέτει το γάμο ως μοναδικό στόχο της ζωής του από τα 22, κάνει το σταυρό του στην ταπεινή εκκλησιά (που είναι φτιαγμένη από συμπαγές τσιμέντο και αισθητική χομεϊνί με στοιχεία παρθενώνα) πηγαίνοντας προς το παρακείμενο στριπτιτζάδικο για να πιει την μπύρα του...Ο ίδιος ανθρωπος, έχει τελειώσει 3 πανεπιστήμια αλλά μισεί ότιδηποτε θελει 'διαβασμα' ή ψάξιμο γιατί... τελοσπάντων, ότι έκανε έκανε, τωρα πρέπει να 'απολαύσει τη ζωή του'.Δεν έχει γίνει αντιληπτό από τον περισσότερο κόσμο ότι ακόμα και ο ακροατής πρέπει να έχει σπουδάσει την τέχνη για να μπορεί να την απολαύσει ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΝΑ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΩΣ ΜΑΣΗΜΕΝΗ ΤΡΟΦΗ. Πως να γίνει αυτό άλλωστε, όταν κάτι τέτοιο απαιτεί από τον καλλιτέχνη, αντίστοιχα, να απλοποιήσει την αισθητική του και να αναιρέσει με μια μονοκοντυλιά τη δική του σπουδή;
Και η σπουδή, αγαπητή Alba, απαιτεί κόπο και χρόνο, αλλά κυρίως όραμα.
-
http://www.youtube.com/watch?v=5qSKFLjIZgk
Joseph Haydn
Quartet No.2 in D minor, Opus 76 'Quinten'
Seraphina quartet( )
Καλημέρα σας...
-
Ο χρήστης APR έγραψε:
Κοιτα να δεις που στα γεραματα θα παθω καμια πλακα , και πηνω καφε με Gustav MahlerΚαλη μερα κυριοι ..............
Όχι αποτέλεσμα ιστορικής και οικονομικής χρεοκοπίας .....αλλά φιλοσοφία!!!!!
Μηπως ......... πνευματικης αναγκης για τους εχοντες τα πνευματικα προσοντα ... ακομα και για του μη εχοντες ....για αλλους λογους , που εσυ δεν τα καταλαβαινεις ?
Θα το ανοίξουμε πολύ το θέμα,αλλά φοβάμαι πως δεν γίνεται διαφορετικά.
Η ουσία είναι ότι οι εκκλησίες που έφτιαχνε το Βυζάντιο,όσο ακόμα ήταν Βυζάντιο,ήταν όγκοι αυτοκρατορικού μεγαλείου και νοοτροπίας και καθόλου φιλοσοφίας του 'ήσσονος τόνου'.Και ήταν υποχρεωμένο να δουλέψει έτσι,γιατί η αρχιτεκτονική του Ισλάμ που είχε να αντιμετωπίσει,έφταχνε πραγματικά φρούρια.Ο Σινάν που έφτιαξε το μπλε τζαμί για να ξεπεράσει την Αγιά Σοφιά,είναι φανερό ποιάν έννοια αρχιτεκτονικού όγκου είχε για τους βυζαντινούς στο κεφάλι του.
Στην καθεδράλε του Montreale ή της Cefalu καθόλου δεν προδίδεται η φιλοσοφία του 'ήσσονος τόνου'.
Μιλάμε τώρα για τους χώρους που το Βυζάντιο έδωσε τον κατ'εξοχήν αγώνα ύπαρξης του.Και αυτοί δεν ήταν ούτε η Κων/πολη ούτε ο Μυστράς,αλλά η νότια Ιταλία.'Ο,τι σώζεται ακόμα ιστορικά από αυτό που λέμε Βυζάντιο βρίσκεται είτε στη νότια Ιταλία είτε στο σλαβικό ημισφαίριο.Ο Μυστράς για παράδειγμα βρίσκεται στην ιστορική καμπύλη μιας χρεοκοπίας και γι αυτό στάθηκε τόσο πρόσφορος για την αρχιτεκτονική του 'ήσσονος τόνου'.Εκεί δεν υπήρχαν ούτε χρυσάφι,ούτε μάρμαρα,ούτε χρήματα και μέσα.Υπήρχε πηλός,τούβλα και απλά χρώματα για ζωγραφιές.Και με τα υλικά αυτά φτιάχθηκε ό,τι ήταν δυνατό να φτιαχτεί.Έτσι όμως η χρεοκοπία υπήρξε το χρήσιμο τέχνασμα για την ελλαδική ορθοδοξία για να γεμίσει όλο τον τόπο φθηνά,συνήθως μικρά και κακόγουστα στις μιμήσεις τους κτίσματα και να εδραιώσει την εξουσία της σαν κρατική εκκλησία.
Ανοίγοντας κανείς έναν τουριστικό κατάλογο και κοιτάζοντας τις σελίδες πληροφοριών,βλέπει για την περιοχή των Αθηνών πχ:νοσοκομεία 10,τράπεζες 100,υπουργεία 20 κλπ.Γυρίζοντας τις σελίδες για τις εκκλησίες ο κατάλογος είναι άνευ τέλους,και φυσικά ο μεγαλύτερος.1500 εκκλησίες μόνο στην περιοχή των Αθηνών.Αν υπολογίσουμε μόνο με 100 τετραγωνικά την καθεμία,εύκολα βρίσκουμε πόσες χιλιάδες στρέμματα Γης έμειναν αναξιοποιήτα.Αυθαίρετες και φθηνιάρικες απομιμήσεις του 'ήσσονος τόνου'.Η καταστροφή οτιδήποτε δεν μοιάζει 'βυζαντινό' συμφέρει πολλαπλά:αρχιτεκτονικά σχέδια δεν χρειάζονται καθότι έτοιμα από τον 10ο αιώνα,τούβλα και πηλός για χτίσιμο άφθονα,'πιστοί' για να χτίσουν με φθηνά μεροκάματα επίσης,και τα οφέλη της εξουσίας από την προκύπτουσα φυσιογνωμία προφανέστατα.
Όλα τούτα μάλιστα κατοχυρώνονται και συνταγματικά δια του άρθρου 101 του Συντάγματος.Η παράγραφος 2 μάλιστα αυτού του άρθρου,που προβλέπει ότι η διοκητική διαίρεση του Κράτους γίνεται βάσει 'συγκοινωνιακών συνθηκών'είναι εξόχως αποκαλυπτική.Το πρόβλημα δεν είναι να αναρωτηθεί κανείς πώς γίνεται σε ένα ευρωπαϊκό κράτος δύο αιώνων,να κανονίζεται η μοίρα διαφόρων περιοχών ανάλογα με τα 'δημόσια έργα' και όχι αντίστροφα.Το πρόβλημα δηλ. ήταν να υπαχθούν τα Κύθηρα στο νομό Αττικής,η Λευκάδα στο νομό Πρεβέζης κλπ. ή ορισμένα νησιωτικά συμπλέγματα του Αιγαίου,ενοχλητικά από το ιστορικό τους παρελθόν,να υπαχθούν στην εγκατάλειψη των 'άγονων γραμμών',οι κάτοικοί τους να διασκορπιστούν στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα σαν εργάτες,αυτά δε να λάβουν τη σημασία 'οικοπέδων'. -
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
Και η σπουδή, αγαπητή Alba, απαιτεί κόπο και χρόνο, αλλά κυρίως όραμα.
Το πρόβλημα της αισθητικής του νεοελληνικού κράτους προσπάθησα να το θίξω στις παραπάνω γραμμές.Ως προς τη λοιπή πνευματική δημιουργία, θα αρκεστώ να επισημάνω πως οι συνθήκες δημιουργίας αυτού του κράτους,είναι επαρκέστατες για να εξηγηθεί ιστορικά τόσο η έλλειψη μουσικής φυσιογνωμίας της Ελλάδας όσο και η ανυπαρξία ελληνικής λογοτεχνίας.
Η Ελλάδα ευρέθη από την αρχή στη χειρότερη κατάσταση που θα μπορούσε να βρεθεί κράτος.Η 'νεοελληνική κοινωνία' είναι ένα σώμα χωρίς κοινωνική σπονδυλική στήλη,όπου εξακολουθεί να μαίνεται ο διοικητικός και κοινωνικός εμφύλιος 'αυτοχθονισμού' και 'ετεροχθονισμού',με επικρατούσα πολιτική συνιστώσα τον μακρυγιαννισμό και ελλείψει άλλου φορέα υπάρξεως του, την ελλαδική εκκλησία.Δικαιακά δύσμορφο,όπου παρά τις συγκολήσεις από τα ευρωπαϊκά Συντάγματα,τα πάντα διέπει ένας αχταρμάς από κοινοβουλευτικές αρχές της Magna Carta με εκείνες του τουρκοκρατούμενου κοινοβίου,με συνέπεια να μην κατέχεται στην Ελλάδα ως έννοια ο σεβασμός και η προστασία των 'ανθρωπίνων δικαιωμάτων'.
Το να μην αισθανώμαστε καθόλου Ευρωπαίοι και εντούτοις να θέλουμε σώνει και καλά να συμπεριφερόμαστε ως Ευρωπαίοι,είναι βέβαια το άκρον άωτον ανυπαρξίας κάθε έννοιας 'ανθρωπίνων δικαιωμάτων'.Την 'ένταξη' μας στην Ευρώπη κατά το δεκαπενταετές διάστημα μετά τη χούντα την αντιληφθήκαμε κατά έναν και μόνο τρόπο:ως έλλειψη εθνικής ανεξαρτησίας και αντιδυτισμό. -
Oποτε η φιλοσοφια , που κολλαει εδω ?
Μας ανεπτυξες εδω , ισως πολυ σοφα , μια τακτικη , που ασκηθηκε εις βαρος αυτου του τοπου και λαου , απο δυναμεις ισχυρες και βαθια μελετημενες , με προγραμματα , που ειναι αμφιβολο οτι θα μπορουσε να αλλαξει τον ρου των πραγματων ..... η του λαου αυτου .
Λαθος ?
Υ.Γ.αγαπητ Αlba ισως σε συγχιζουν οι απλοικες ερωτησεις ενος γκαραζιερη (με την παλια οριτζηναλ εννοια ) , σιγουρα ειναι καλοπροαιρετες , και με την ομοτητα που μπορει να γραφει ενας με χαμηλες γνωσεις , αλλα βαθιες ανησυχιες , απο παιδι .σ'ευχαριστω .
-
Συμπάθα με αν σε μπέρδεψα.Να ξέρεις πάντως ότι σε σέβομαι απόλυτα,πέρα και πάνω από τίτλους ή γνώσεις (οι οποίες βέβαια δεν τελειώνουν ποτέ).Αυτές οι βαθιές ανησυχίες που έγραψες στο τέλος,το γεγονός δηλ. πως πάντα σε τρώει το σαράκι της αμφιβολίας και της υπόνοιας για οτιδήποτε σου παρουσιάζουν ή σου σερβίρουν είναι τελικά αυτό που κάνει τη διαφορά.Και αυτές οι ανησυχίες με έτρωγαν πάντα και εμένα και μου δημιουργούσαν μια επιφυλακτικότητα κάθε φορά που μου σέρβιραν μεγαλόστομες δηλώσεις περί περιουσίου λαού,εθνικών ιδεωδών,πεπρωμένων του λαού και ελληνορθόξης ψυχής.
Όσα είπα δεν αποτελούν απόσταγμα προσωπικής εμπειρίας ή φιλοσοφικής θεώρησης των πραγμάτων,που κατόρθωσα να διαμορφώσω έχοντας εντρυφήσει και κατέχοντας τη φιλοσοφική σκέψη.Πρόκειται για ιστορικές εξηγήσεις που υπάρχουν καταγεγραμμένες και στις οποίες επάνω σκόνταψα όταν αποφάσισα να βγω και γω από την αμφιβολία.Συνεπώς δεν είναι δικά μου πορίσματα,αλλά 'διαβάσματα'.Αφού λοιπόν δεν είναι πρωτότυπη σκέψη αλλά αναπαραγωγή διαβασμάτων,εμπίπτω και εγώ στην κατηγορία του 'σπουδαγμένου βλάκα' (κατά Κωστή Παπαγιώργη)
Δεν εξυφάνθηκε καμιά σκευωρία εις βάρος κανενός ελληνικού λαού,ο οποίος φυσικά δεν υπήρχε την επαύριο του 1821.Γιατί αν υπήρχε δεν θα χρειαζόταν για να στηθεί αυτό το κράτος να κληθεί η εκκλησία να παίξει το ρόλο του φορέα του έθνους,καταφεύγοντας σε αυτές τις πρακτκές (τις οποίες ενέδυσε εκ των υστέρων με φιλοσοφικό περίβλημα).Η Ελλάδα ως κράτος υπήρξε εξ'αρχής ο Λίβανος των βαλκανίων.Ένα κράτος δηλ. ιστορικής σκοτοδίνης χωρίς κανένα φορέα εθνικής ύπαρξης.Το πρώτο Σύνταγμα της Επιδαύρου, το πρώτο πράγμα που ορίζει ως φορέα του Κράτους είναι η θρησκεία (παράγραφος α').Αναγκαστικά δηλ. μιας και αυτοί που ξεσηκώθηκαν κατά των Τούρκων έπρεπε να έχουν κάτι που να τους ξεχωρίζει.Αλλά τότε θρησκείες υπήρχαν πολλές και αμέσως η ίδια παράγραφος, για να αποφύγει τον εμφύλιο, που ήδη ήταν μια πραγματικότητα,ορίζει στη δεύτερη φράση,ότι 'η Διοίκησις ανέχεται και πάσαν άλλη θρησκεία'.Το νέο κράτος έπρεπε να λέγεται Ελλάδα, δεν υπήρχε όμως κανένα χαρακτηριστικό των 'Ελλήνων', αφού η σύνθεση του πληθυσμού ήταν Αρβανίτες,Τούρκοι,Έλληνες,Σλάβοι,Πομάκοι κτλ.Αμέσως λοιπόν το ίδιο Σύνταγμα στην παράγραφο β' δίνει και τον ορισμό του Έλληνα:'όσοι αυτόχθονες πιστεύουσιν εις Χριστόν'.Ποιός όμως είδε την πίστη για να τη μετρήσει;Ήταν αυτό κριτήριο εθνικής ύπαρξης, ύστερα από αιώνες συμβίωσης με μια συγγενή θρησκεία, την οποία είχε αποδεχθεί το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της δυτικής Ελλάδας;Και έτσι προκύπτει ο ρόλος της ελλαδικής εκκλησίας ως φορέα του έθνους.
Το νέο Κράτος βρέθηκε εξάρχής προ της εξής αντιφάσεως:αφ'ενός έπρεπε να λειτουργήσει επί ενός δικαίου (εν προκειμένω του ευρωπαϊκού που υιοθετήθηκε) που στηρίζεται στην ιστορική διαδικασία διαχωρισμού κράτους και εκκλησίας, αφετέρου δε λόγω των πολιτικών συγκυριών που διείπαν την δημιουργία της Ελλάδος, έπρεπε να δεχθή ως μοναδικό φορέα ύπαρξής του την εκκλησία.Το 'προπατορικό αμάρτημα'της ελλαδικής Εκκλησίας να αποκτήση την πνευματική εξουσία επί μωαμεθανικών πληθυσμών, είχε ως αναγκαστική συνέπεια να εμπλακεί αυτή στη διαδικασία αναπαραγωγής της εξουσίας, να γίνει 'φορέας του έθνους',να ταυτισθεί με εκείνο το μέρος του αυτοχθονισμού που επεκράτησε στους εμφυλίους πολέμους των επαναστατικών χρόνων και συνεπώς με το Κράτος.
Και στο ρόλο της ως εθνικού κορμού , η εκκλησία ήταν φυσικό να καταφύγει σε πρακτικές και μεθόδους ,που ελάχιστα ανταποκρίνονται στην πνευματική αξιοπρέπεια ενός πνευματικού οργανισμού.Με την περίπτωση δε της 'εκκλησιαστικής περιουσίας', φάνηκε ξεκάθαρα ότι η 'εκκλησιαστική διανόηση' απεδείχθη εξόχου νομικής καταρτίσεως επί νομικών και συνταγματικών ερμηνειών.Για τους υπόλοιπους νόμους όμως που διέπουν την καθημερινή ζωή του κόσμου και προσδιορίζουν την ποιότητα της κοινωνικής ζωής έκανε κανένα αγώνα η εκκλησία;Δυστυχώς σήμερα η εκκλησία εκτός από μεγάλες χειρονομίες , τίποτα δεν είναι εις θέση να προσφέρει.Αλλά μόνο χειρονομίες σε μια κοινωνία ανεμομαζώματος , που τίποτα δεν είναι εις θέση να παράγει ,αλλά που εκ των πραγμάτων είναι αναγκασμένη να ζει μέσα σε έναν νοητικά δομημένο κόσμο τεχνολογίας, είναι ο ορισμός της πλήρους υπανάπτυξης.Η Ελλάδα έχει ήδη εξαντλήσει τα όρια της σαν ευρωπαικό κράτος και σαν κράτος.Η ελλαδική κοινωνία με τις πνευματικές και πολιτικές της ηγεσίες, αποτελεί πλέον ανοικονόμητη ιστορική εκκρεμότητα.
Η ελλαδική εκκλησία είναι η μόνη εκκλησία που εταύτισε όλες τις μεγάλες θρησκευτικές γιορτές με τις 'εθνικές γιορτές'.Ο Ευαγγελισμός σημαίνει την 25η Μαρτίου και το Πάσχα, η μεγαλύτερη γιορτή της ανατολικής χιστιανοσύνης, στην Ελλάδα είναι 'γιορτή του στρατού'.Πουθενά αλλού ο επιτάφιος δεν βγαίνει με συνοδεία στρατιωτών.Το Χριστό τον φύλαξαν μία φορά οι ρωμαίοι στρατιώτες - όταν πέθανε.Στην Ελλάδα τον φυλάνε ακόμα.Το να δεχθούμε όμως ότι είναι οι καλοί στρατιώτες που φυλάνε το Χριστούλη όπως φυλάνε τα σύνορα προϋποθέτει και μια διανοητική ανάπτυξη παραμόνιμη.Ο υπερρεαλίσμος όμως των πραγμάτων είναι φύσεως διαφορετικής:'έθνος'-'Εκκλησία' , 'Χριστός' , 'Παπάδες' - 'Χωροφύλακες' όλα μαζί ένα κράμα αξεδιάλυντο.Μέσα σε τούτο το υπερκάλλυμα θα κινηθή δύο αιώνες τώρα η πολιτική δραστηριότητα των κομμάτων και μέσα σε αυτό θα εξανεμισθεί κάθε δυνατότητα κοινωνικής διαδικασίας που θα μπορούσε να φέρει τους 'χριστιανούς'σ'αυτό που ονομάζεται Volksgemeinschaft.
Για το μόνο που μπορούμε να καυχηθούμε είναι ότι θελήσαμε να μεταβάλουμε το Πατριαρχείο από υπερεθνικό θεσμό (με τη μικρό έστω συμβολικό του ρόλο) σε λεπτομέρεια των 'εθνικών μας αναγκών' και ότι πιστέψαμε ότι ένα μικρό και προβληματικό κράτος σαν την Ελλάδα μπορούσε να συντηρήσει την υπερεθνική λειτουργία του Αγίου Όρους.Το να είναι όμως κανείς χριστιανός ορθόδοξος στην Ελλάδα προτού καν γεννηθεί είναι μεσαιωνικός πρωτογονισμός που καταργεί οποιαδήποτε έννοια συνταγματικής τάξης.
Ποιό κράτος μπορεί να συνυπολογίσει στην πολιτική του για οτιδήποτε τον παράγοντα Ελλάδα, όταν γνωρίζει ότι η πολιτική στο κράτος αυτό εξαρτάται από εξωπολιτικούς κοινωνικούς παράγοντες άκρως επικίνδυνους;Ποιά η ελευθερία του πολιτικού στην Ελλάδα -και άρα η πολιτική του αξιοπιστία έναντι των πολιτικών άλλων χωρών-όταν η πολιτική του υπόσταση πηγάζει από εξωπολιτικά κοινωνικά ιδεολογήματα;
Η Ευρώπη δεν έχει τίποτα να κερδίσει ως προς τη θρησκευτική υπόσταση των βαλκανίων από την ελλαδική εκκλησία ως κρατικό θεσμό, δηλαδή ως εισπρακτική επιχείρηση 'ακριτικών κοσμαποστολών'.Η Ορθοδοξία των Βαλκανίων έτσι σκληρύνεται , γιατί σε όλες τις Εκκλησίες είναι γνωστή η απώλεια του αποστολικού χαρακτήρα της ελλαδικής εκκλησίας.Στις φωτογραφίες της διπλωματικλης ιστορίας της Ελλάδας φιγουράρουν περισσότεροι δεσποτάδες από πολιτικούς.
Όσο υπάρχει έγνοια για κάποια διατήρηση ίχνους ελληνισμού στο μέλλον , τούτο μόνο κατά το μέτρο που αυτός μπορεί να ενταχθεί οργανικά στις ιστορικές ευρωπαικές διαδικασίες είναι δυνατό να επιτευχθεί.Το παρελθόν αποτελεί λαμπρό δίδαγμα πέρα από καθε 'εθνική' μυθολογία.Υπάρχουν στατιστικές για το πόσος ελληνισμός εχάθηκε στην Ανατολή;Πού είναι λοιπόν το έργο 'συντήρησης';Αντίθετα υπό το δυτικό χριστιανισμό ευρέθηκαν μικρές εστίες ελληνισμού, οι οποίες όχι μόνο κατόρθωσαν να διατηρήσουν το χαρακτήρα τους, αλλά εξεπροσώπησαν την ίδια την έννοια του ελληνισμού .Κι ας μιλούσαν ξένες γλώσσες(είναι γνωστό ότι στα νησιά του Αιγαίου την εποχή του Κοραή μιλιόταν πιο πολύ η ιταλική από την ελληνική γλώσσα).Είναι ιστορική αμάθεια και σκοπίμως καλλιεργούμενη πλάνη ότι ο δυτικός χριστιανισμός αφομοιώνει.Το αντίθετο αποτελεί γνώρισμά του , αποδεικνυόμενο από την ιστορία του :να διατηρεί και να ενισχύει την ιδιατερότητα.Και αν το εν Ελλάδι 'ποίμνιο' είχε και την ελάχιστη αγωγή για την ορθόδοξη παράδοση από αυτήν που καλλιεργεί ο δυτικός χριστιανισμός για τους Ουνίτες, δεν θα ήταν το πλέον αθρήσκευτο, αλλά το πιο προωθημένο θρησκευτικό ποίμνιο του κόσμου.Το νόημα της Ορθοδοξίας συνεπώς δε θα μικρύνει αν η ελλαδική εκκλησία σταματήσει να οργανώνει παρελάσεις............
-
Ναι ...... θα το ξαναδιαβασω , ομως ! Σ'ευχαριστω ........
-
Γιατί δεν αναφέρουμε και την καταστροφή της Αθήνας με την υπερβάλλουσα αστικοποίηση της τα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια, τότε που άδειασαν τα χωριά από το κυνηγητό, τότε που ήρθαν να κρυβούν στην μεγάλη πόλη από τον φόβο των καταδόσεων και του κυνηγητού, τότε που όλοι αυτοί οι άνθρωποι έπρεπε κάπου να στεγαστούν κυριολεκτικά μέσα σε μια νύχτα, τότε που όλοι έγιναν οικοπεδούχοι και ο μόνος τρόπος να αποκτήσουν στέγη οι δεκάδες χιλιάδες φυγαδευμένοι από τα χωριά τους ήταν αυτός της τρισκατάρατης αντιπαροχής ?
Δεν το καταλαβαίνουμε ίσως το κλίμα της εποχής γιατί σήμερα δεν μας αφορά, γιατί σήμερα δεν μπορούμε να μπούμε στο πετσί της εποχής και στους τρύπιους ντενεκέδες που έσταζαν, στα μωρά που έβηχαν και τουρτούριζαν, στους γέροντες που πέθαιναν από ένα απλό κρυολόγημα, στα μωρά που εγκαταλείφθηκαν με πόνο ψυχής από τις μανάδες τους στα ιδρύματα μπας και σωθούν από το κρύο και την πείνα,
αυτή την Ελλάδα θέλουμε να την ξεχάσουμε σήμερα μέσα από τα σαλόνια των 3-4-5 αυτοκινήτων μας, αυτούς που έπρεπε εδώ και τώρα να πάρουν αποφάσεις για να σώσουν και να στεγάσουν αυτό τον κόσμο τώρα τους πυροβολάμε για τα λάθη τους, γιατί δεν είμαστε εμείς που έπρεπε να αποφασίσουμε τότε, εμείς πρέπει να κρίνουμε 50+ χρόνια μετά, το τότε, αγνοώντας τις συνθήκες της εποχής βρισκόμενοι μέσα στην θαλπωρή μας.Όταν στην Ευρώπη γεννιώτανε η αστική τάξη η Ελλάδα ήταν υπόδουλη,
Όταν στην Ευρώπη άρχιζε η βιομηχανική εποχή, η Ελλάδα πολεμούσε,
Όταν στην Ευρώπη πέρναγαν στην 2η βιομ. εποχή η Ελλάδα πολεμούσε
Όταν στην Ευρώπη είχαν την 3η βιομ. εποχή η Ελλάδα πολεμούσε
Όταν η Ευρώπη φόρεσε τα ηλεκτρονικά της και άλλαζε από την κορυφή μέχρι τα νύχια στην Ελλάδα είχαμε συνταγματάρχες
Όταν η Ευρώπη μοίραζε πακέτα στην Ελλάδα χτίζαμε κανάλια
Όταν στην Ευρώπη ανησυχούν για την οικολογική καταστροφή, στην Ελλάδα απαγορεύουμε την πετρελαιοκίνηση
Όταν στην Ευρώπη χτίζεται το αύριο και το μεθαύριο στην Ελλάδα ζούμε την Ζαχοπουλειάδα σε Πρώτο Θέματελικά σαν Έλληνες είμαστε άπαιχτοι, γιαυτό και δεν μας παίζει πια κανείς.
-
τελικά σαν Έλληνες είμαστε άπαιχτοι, γιαυτό και δεν μας παίζει πια κανείς.
Ναι , αλλα ποιοι Ελληνες αγαπητε 21 Quadra .......
αφού η σύνθεση του πληθυσμού ήταν Αρβανίτες,Τούρκοι,Έλληνες,Σλάβοι,Πομάκοι κτλ
οπως ακριβως περιγραφει ο Αlba ...........Mηπως για αλλη μια φορα δεν γινεται μια απ'τα ιδια με 3 εκατομμυρια νεοφερμενους ... προσεχως Ελληνες , και .αλλα 3-4 τεμπελιδες ελληναραδες
Την , συζητωντας ψαχνω εγω τουλαχιστον , αγαπητε μου , η πορεια νομιζω ειναι λιγο ως πολυ γνωστη σε ολους , με τις αποψεις του ο καθενας ...
Για το μονο που δεν μπορω να αμφισβητησω παντως , ειναι για την διαφορετικοτητα , εστωτης μιας μεριδας απ'το πιο πανω συνοθυλευμα του φιλου μας του Αlba , και τα ιδιαιτερα προσοντα που εχουν αποδειξει οσοι μπορεσαν να ξεφυγουν απ'τα συνορα τουτης της χωρας , και αλλους που απομονωθηκαν ανακαλυπτοντας την ζωη .....Για να μην ξεφευγουμε και πολυ απ'το γενικο θεμα ομως , θα μπορουσε να πει κανεις οτι οι Ελληνες αρχιτεκτονες στερουντε απο αντιστοιχους αλλοδαπους ?
Νομιζω οτι θα μπορουσαν αν να εχουν κανει αυτο το εργο τεχνης στην Ευρωπη , ακομα και απ'την περιοδο της αντιπαροχης , η κανω λαθος ? -
Αυτά που έγιναν όταν έγιναν, έγιναν από γηγενείς Ελληνάρες 100%, αυτά που γίνονται σήμερα είναι πάλι από γηγενείς Ελληνάρες 100%, οι λοιποί που αναφέρεις είναι οικονομικοί φτωχοδιάβολοι μετανάστες που ούτε από έξω δεν περνάνε από τα κέντρα των αποφάσεων που βρίσκονται στο τρίγωνο του διαβόλου, ήτοι, Σύνταγμα, Ομόνοια, Κολωνάκι.
-
Eνταξει , αλλα μην ξεχνας οτι εχουν περασει τοσα χρονια απο τοτε , και οι απογονοι .... ειναι ηδη και με σπουδες μεσα στην βουλη , στις υπογειες διαδρομες , και παντου ..............
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Γιατί δεν αναφέρουμε και την καταστροφή της Αθήνας με την υπερβάλλουσα αστικοποίηση της τα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια, τότε που άδειασαν τα χωριά από το κυνηγητό, τότε που ήρθαν να κρυβούν στην μεγάλη πόλη από τον φόβο των καταδόσεων και του κυνηγητού, τότε που όλοι αυτοί οι άνθρωποι έπρεπε κάπου να στεγαστούν κυριολεκτικά μέσα σε μια νύχτα, τότε που όλοι έγιναν οικοπεδούχοι και ο μόνος τρόπος να αποκτήσουν στέγη οι δεκάδες χιλιάδες φυγαδευμένοι από τα χωριά τους ήταν αυτός της τρισκατάρατης αντιπαροχής ?Δεν το καταλαβαίνουμε ίσως το κλίμα της εποχής γιατί σήμερα δεν μας αφορά, γιατί σήμερα δεν μπορούμε να μπούμε στο πετσί της εποχής και στους τρύπιους ντενεκέδες που έσταζαν, στα μωρά που έβηχαν και τουρτούριζαν, στους γέροντες που πέθαιναν από ένα απλό κρυολόγημα, στα μωρά που εγκαταλείφθηκαν με πόνο ψυχής από τις μανάδες τους στα ιδρύματα μπας και σωθούν από το κρύο και την πείνα,
αυτή την Ελλάδα θέλουμε να την ξεχάσουμε σήμερα μέσα από τα σαλόνια των 3-4-5 αυτοκινήτων μας, αυτούς που έπρεπε εδώ και τώρα να πάρουν αποφάσεις για να σώσουν και να στεγάσουν αυτό τον κόσμο τώρα τους πυροβολάμε για τα λάθη τους, γιατί δεν είμαστε εμείς που έπρεπε να αποφασίσουμε τότε, εμείς πρέπει να κρίνουμε 50+ χρόνια μετά, το τότε, αγνοώντας τις συνθήκες της εποχής βρισκόμενοι μέσα στην θαλπωρή μας.Όταν στην Ευρώπη γεννιώτανε η αστική τάξη η Ελλάδα ήταν υπόδουλη,
Όταν στην Ευρώπη άρχιζε η βιομηχανική εποχή, η Ελλάδα πολεμούσε,
Όταν στην Ευρώπη πέρναγαν στην 2η βιομ. εποχή η Ελλάδα πολεμούσε
Όταν στην Ευρώπη είχαν την 3η βιομ. εποχή η Ελλάδα πολεμούσε
Όταν η Ευρώπη φόρεσε τα ηλεκτρονικά της και άλλαζε από την κορυφή μέχρι τα νύχια στην Ελλάδα είχαμε συνταγματάρχες
Όταν η Ευρώπη μοίραζε πακέτα στην Ελλάδα χτίζαμε κανάλια
Όταν στην Ευρώπη ανησυχούν για την οικολογική καταστροφή, στην Ελλάδα απαγορεύουμε την πετρελαιοκίνηση
Όταν στην Ευρώπη χτίζεται το αύριο και το μεθαύριο στην Ελλάδα ζούμε την Ζαχοπουλειάδα σε Πρώτο Θέματελικά σαν Έλληνες είμαστε άπαιχτοι, γιαυτό και δεν μας παίζει πια κανείς.
Φίλε 21Quadra,
η αστικοποίηση στην Ελλάδα, πράγματι, δεν οφείλεται στις ίδιες συγκυρίες με αυτήν στις δυτικές χώρες, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί απόλυτα την σημερινή κατάσταση του αστικού τοπίου.
Ανάλογα τραγικές και βίαιες ήταν οι συνθήκες αστικοποίησης στα βιομηχανικά κέντρα της Δύσης που αναγκάστηκαν να υποδεχθούν τεράστιο όγκο εργατών και να τον στεγάσουν κάτω από απάνθρωπες συνθήκες....
Η διαφορά είναι, οτι εκεί, μετά το αρχικό και αναπόφευκτο σοκ, εκπονήθηκαν σχέδια οικιστικής ανάπτυξης, οχι πάντα επιτυχή, αλλά πάντως οργανωμένα σχέδια. Στην Ελλάδα, οχι απλώς δεν εφαρμόστηκε ποτέ κάποιο καθολικό σχέδιο ανάπτυξης, αντιθέτως, τα όποια αποσπασματικά σχέδια επιχειρήθηκε να εφαρμοσθούν, ήρθαν να διευθετήσουν, ήδη αυθαίρετα δομημένες περιοχές, χωρίς δίκτυα, υποδομές, δρόμους κλπ. Προφανώς οι πρακτικές αυτές δεν είναι δυνατόν να δικαιολογηθούν μόνο με τις επείγουσες και επιτακτικές οικιστικές πιέσεις που δέχθηκαν τα Ελληνικά αστικά κέντρα.
Ας έχουμε ακόμα υπ΄όψιν, οτι η τάση πρός αστικοποίηση, παγκοσμίως, δεν έχει, ακόμα, μειωθεί. Τα αστικά κέντρα, πλέον, παρουσιάζουν αυτοδύναμη οικονομική ανάπτυξη και εξακολουθούν να είναι ελκτικά για τους κατοίκους της περιφέρειας. Το αξιοσημειώτο, μάλιστα, είναι, πως οι τάσεις αστικοποίησης, δεν διαφέρουν ανάμεσα στις ανεπτυγμένες και τις αναπτυσσόμενες περιοχές του πλανήτη. Στο κοντινό μέλλον, σύμφωνα με τις προβλέψεις, το 70-80% του παγκόσμιου πληθυσμού, θα ζεί στα αστικά κέντρα. Σκέψου λοιπόν τι θα συμβεί στις Ελληνικές πόλεις, αν εξακολουθήσουμε να αντιμετωπίζουμε το θέμα παθητικά, όπως κάνουμε μέχρι σήμερα...Ας αφήσουμε λοιπόν τις δικαιολογίες περί τουρκοκρατίας, κατοχής, εμφυλίου κλπ., γιατί απλώς χάνουμε χρόνο. -
Επιτρέψτε μια μικρή παρέμβαση από έναν νεοφερμένο.
Αγαπητέ stubos αυτά που αναπτύσσεις περί αστικοποίησης είναι σωστα. Το σημείο στο οποίο όμως διαφέρει η Ελλάδα είναι ότι η αστικοποίηση, ή μάλλον ή αστυφιλία στη χώρα μας ήταν, στην ουσία, Αθηνο-φίλια. Η τάση αυτή νομίζω ότι έχει πλέον εξισορροπηθεί, με μεταφορές πληθυσμού από τα χωριά στα αστικά κέντρα της επαρχίας -και κυρίως στις πρωτεύουσες των νομών. ΄(Κάτι τέτοιο είναι σχεδόν νομοτελειακό, κατά την άποψή μου -και όχι απαραίτητα κακό.).
Αυτή η πρόσφατη, σχετικά, τάση του κόσμου να μετακινείται στα αστικά, πλην Αθηνών, κέντρα, έχει σαν αποτέλεσμα το παρατηρούμενο αλαλουμ σε μικρές πόλεις, όπως η Λαμία, το Αγρίνιο, η Άρτα, η Κόρινθος, κ.ο.κ. Στην Αθήνα, κατά κύριο λόγο η αστυφιλική πίεση οδήγησε στη λήψη μέτρων αντιμετώπισής της. Όχι πως τα μέτρα αυτά είνα επαρκή. Κάθε άλλο...). Οι επαρχιακές πόλεις, ωστόσο, ηλθαν αντιμέτωπες με την αστυφιλική πίεση, χωρίς καμία υποδομή ή χρηματοδότηση.
Για να μη μακρηγορώ, πιστεύω ότι η λειτουργία της Αθήνας ως ο μοναδικός αστικός πόλος έλξης, για το σύνολο σχεδόν του πληθυσμού, αποτέλεσε και κρίσιμο αρνητικό παράγοντα.
-
H αντίληψη περί της ευπορίας των δυτικών κοινωνιών είναι εσφαλμένη.Η ευπορία αυτή άρχισε όντως να πραγαμτοποιείται σαν κοινωνική κατάκτηση,μόλις στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα.Τότε άρχισε να αποκτά ο λαός με την πρόοδο της τεχνολογίας σχετικές ανέσεις (πχ. ζεστό νερό που για τα βόρεια κλίματα είναι σοβαρότατη ανάγκη).Οι μάζες με τις μεγάλες κοινωνικές ανακατατάξεις που έφερνε ο καπιταλισμός υπέφεραν.Στην Paulskirche της Φραγκφούρτης,όταν οι βουλευτές έθεταν το θέμα της Pressefreiheit (ελευθεροτυπίας),o λαός από κάτω φώναζε πως ήθελε Fressfreiheit (φαγητό).Οι βιωτικές συνθήκες του απλού λαού στην Ελλάδα ήταν καλύτερες.Ο κόσμος σίγουρα δεν πεινούσε στην Ελλάδα.Σε σύγκριση με τα προβλήματα του συγκεντρωμένου προλεταριάτου στις βιομηχανικές μεγαλουπόλεις της Ευρώπης,ο κόσμος εδώ περνούσε φτωχά,αλλά δεν λιμοκτονούσε.Όλοι κάτι καλλιεργούσαν,είχαν τα πρόβατά τους,το μικρεμπόριό τους,τα κουτσοβόλευαν.
Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται συνεπώς στην μεγάλη φτώχεια των μαζών,αλλά στην έλλειψη ηγεσίας σαν έκφρασης κάποιων ιστορικών και κοινωνικών διαδικασιών.Για το λόγο αυτό και οι γνώσεις,ήταν γνώσεις της ατομικής μαθήτευσης,γνώσεις αγωγής και περιβάλλοντος και όχι έκφραση κοινωνικής διαδικασίας και συνεπώς κοινωνική δύναμη.Δεν ήταν δηλαδή γνώσεις που αναγεννιόνταν μόνες τους στο επίπεδο κάποιας διανόησης,αλλά απαιτούσαν απλά τον εκσυγχρονισμό του διαβάσματος,την ενημέρωση.
Πλούτος στις ανώτερες τάξεις της Αθήνας υπήρχε πολύς.Αλλά δεν ήταν πλούτος προκύψας,αλλά πλούτος συμμαζεμένος.Δεν ήταν δηλ. ο από κοινωνικές διαδικασίες πλούτος μιας τάξης (εξ'ου και δεν υφίσταται σύγκριση της 'λαϊκής φτώχειας' ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη),αλλά ασυνεχής πλούτος ατόμων και οικογενειών.Για το λόγο αυτό και οι 'επενδύσεις' (που είναι πάντα επίκαιρες στην Ελλάδα)ουδέποτε απέδωσαν.Γιατί δεν έιχαν πού να επενδυθούν,σε κάποιο είδος κοινωνικής συνείδησης.Οι Σίνες και οι Αβέρωφ ήταν ευρωπαϊκού μεγέθους μεγαθήρια (οι Σίνες ήταν πχ οι ιδρυτές της κεντρικής τράπεζας της Αυστροουγγρικής Μοναρχίας).Αυτά όμως από μόνα τους δεν αρκούσαν.
Ανάλογα είναι τα πράγματα και με τις ιδέες.Ο σκοταδισμός από την εποχή του Πυθαγόρα και εντεύθεν είναι γενική αρχή του κόσμου μας και των κοινωνιών,η μόρφωση όμως είναι άλλο πράγμα που προέρχεται από την κοινωνική διαμόρφωση και όχι από τα βιβλία.Είναι δηλ. μια διαδικασία πολιτισμού που περιλαμβάνει και τον 'αδιάβαστο'.Δεν είναι η αγραμματωσύνη των αμόρφωτων αλλά η μόρφωση των γραμματισμένων,που έχει ως κοινωνική ποιότητα τη σημασία.http://www.youtube.com/watch?v=dbNW1kTZ ... re=related
[Διάσπαση] Περί "Σχολών Σχεδιασμού"