-
Ο χρήστης AlfaRomeo έγραψε:
Έτσι μπράβο Νάσο παιδί μου...
Να κρατάς επίπεδο...Όσο και να προσπαθείς, δεν τσιμπάω φίλε μου. Μίλα μόνος σου, γράφε μόνος σου, εγώ απλά θα σχολιάζω έτσι λίγο-λίγο για να κάνουμε 'εποικοδομητικό' διάλογο στο μέτρο που έχεις την ικανότητα (πρόσεξε, όχι δυνατότητα) να συμμετάσχεις σε έναν τέτοιο! Απλά το μόνο κακό είναι ότι απασχολούμε το thread με βλακείες (και δικές σου και δικές μου).
Και καλα κανεις Νασο,νομιζω πως δεν αξιζει να μιλαει κανεις με τοσο ΚΟΛΛΗΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ
Κλασσικοτατη περιπτωση Φερραρικου
Τουλάχιστον εγώ Φάνη έχω εξ' αρχής ξεκαθαρίσει το ποιον υποστηρίζω και το πόσο κολλημένος είμαι... Παραδεχτείτε και εσείς λοιπόν κάποιοα στιγμή το πόσο κολλημένοι αντιΦερραρικοί είστε...Άντε λοιπόν...
Δε λεω και'γω κολλημενος ειμαι με την McLaren και γενικοτερα με την F1,αλλα δε παυω να ειμαι αντικειμενικος,π.χ μετα απο τη νικη του Michael ειπα πως αξιζει συγχαριτηρια και πως πηρε μια αξια νικη.Εσεις θα κανατε αυτο αν κερδιζε καποιος αλλος οδηγος εκτος απο τους πιλοτους της Scuderia;Πολυ αμφιβαλλω......
-
Ο χρήστης LYBE έγραψε:
Κλασσικοτατη περιπτωση Φερραρικου
Οπα, φίλε Φάνη, αυτό δεν μου άρεσε και πολύ.
Τι εννοείς δηλαδή, ότι όλοι όσοι υποστηρίζουν την Ferrari έχουν έναν συγκεκριμένο τρόπο σκέψης? Αν εννοείς πάντως κάτι τέτοιο, θα ήταν πολύ χαζό εκ μέρους σου.Αυτα που εγραψε ο Θοδωρης πιο πανω εσυ τα βρισκεις σωστα;Hταν ακρως προκλητικα και εδειξε για μια ακομη φορα τον συγκεκριμενο τροπο σκεψης σας.Θελω να πιστευω πως εσυ δε σκεφτεσαι ετσι.
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Την τελευταία 20ετία, εννοείς δηλαδή από το 1983 (την τελευταία φορά που πήρε τίτλο η Φεράρι πριν τον Σουμάχερ) μέχρι σήμερα. Έχω ήδη απαντήσει πως στο μεγαλύτερο διάστημα δεν είχε ανταγωνιστική ομάδα, οπότε με ή χωρίς εύνοια της ΦΙΑ δεν μπορούσε να διεκδικήσει κάποιο τρόπαιο.
Ίσως αν το διατυπώσω αλλιώς να συμφωνήσουμε: η Φεράρι απολαμβάνει τη διαχρονική εύνοια της ΦΙΑ, όταν την χρειάζεται (σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ομάδες). Και προσωπικά μιλάω κυρίως για τη ΦΙΑ του Μόσλευ που έχω ζήσει (χώρια ότι στην αρχή, η αρχή τυ σπορ ήταν ο Έντσο).
Γιατι δεν της εδωσαν το πρωταθλημα το 90 ομως. Θα μπορουσαν τοτε να τιμωρησουν τον Senna για εσκεμμενη ενεργεια να χτυπησει τον Prost. Αλλα τοτε τα συμφεροντα απο Ballestre ειχαν γινει Mosley. Ο Prost ευννοηθηκε το 89 εναντι του Senna. Eκαναν κατι να σταματησουν την κυριαρχια της McLaren απο το 87;
Το εκαναν με την 3ετια της Williams 91-93, που κ παλι καλυτερο αυτοκινητο ειχε κ το 94 κ 95 απο Βεnneton απλα πολυ χειροτερο οδηγο. Προσπαθησαν βεβαια να την φρεναρουν στα τελη 93 βγαζοντας τις ενεργητικες αναρτησεις.
Aλλα αν ηταν τοσο πολυ διαχρονικα η ευννοια στην Ferrari γιατι δεν τους το εδωσαν με οποιονδηποτε βρωμικο τροπο το 97 το 98 ή το 99 εστω στον Irvine;
Δεν ειμαι δικηγορος Ferrari αλλα μου παραθετεις γεγονοτα που πραγματικα δεν τ αμφισβητω, αλλα απο την αλλη δεν μου κανουν κ καποια ιδιαιτερη εντυπωση. Οι αντιδρασεις της καθε ομαδας ειναι για να διαφυλαξει τα συμφεροντα της, τα παρασκηνια που παιζονται πολλα δεν μπορουμε να τα γνωριζουμε. Οπως η Ferrari γκρινιαζε για κατι της McLaren ετσι κ η ΜcLaren γκρινιαζε για τα barge boards της Ferrari κοκ. Η αναβολη 6 μηνων για το traction control ειχε γινει κ για το οτι μικροτερες ομαδες δεν θα τα ειχαν ετοιμα για λειτουργια, κ οτι αυτο κρινοταν σαν πολυ επικινδυνο στις εκκινησεις. Σιγουρα εχει τις επιρροες της στην FIA δεν το συζηταω αλλα κ των Williams κ McLaren πρεπει να γνωριζεις οτι περνανε κ μαλιστα παρα πολυ. Μην εχεις καμια αμφιβολια γι αυτο.Εως ότου σκοτώνεται ο Σένα και η ανάγκη ενός νέου ήρωα (που φυσικά είχε και ταλέντο και ικανότητα) 'επιβάλλει', μέσω ΦΙΑ, τον ΜΣ.
Δηλαδη πως επιβαλλει μεσω FIA τον Schumi? Eγινε ηρωας απο μονος του αφου καταρχην οδηγουσε χωρις συναγωνισμο.
Αν φίλε kleisj γνωρίζεις ή μπορείς να βρεις άλλη ομάδα που να διαμαρτύρεται σε τέτοια συχνότητα και να δικαιώνεται ΠΑΝΤΑ από τη ΦΙΑ σε τέτοια συχνότητα και σε τόσο βάθος χρόνος, είμαι πρόθυμος να το συζητήσουμε.
Μπορει να δικαιωθηκε αλλα δεν κερδισε ουτε το 97 ουτε το 98 ουτε το 99. Κ ο απωτερος σκοπος του να ευννοησαι ειναι το να κερδιζεις. Κ δεν ειναι οτι τερματησαν 3οι 4οι 5οι. Τερματησαν 2οι διεκδικοντας τον τιτλο.
Σε ότι αφορά την αλλαγή της βαθμολογίας, συμφωνώ μαζί σου ότι έγινε με στόχο να μειωθεί το πλεονέκτημα της Φεράρι. Έγινε όμως έγκαιρα και σύννομα, χώρια ότι αλλαγές κανονισμών έχουν γίνει πολλές φορές ακόμα στη Φ1, όταν δεν ήταν 1η η Φεράρ.
Αυτοι οι κανονισμοι δεν ειχαν να κανουν τοσο με τεχνικα οσο με το να υπαρχει λιγοτερος χρονος δοκιμαστικων κ γενικα πολυ λιγοτερο παιξιμο με το setup των μονοθεσιων. Θα μπορουσε να λειτουργησει κατα αλλα κ υπερ της Ferrari αν οι αντιπαλοι της δεν ειχαν εξελιξει καλα ωστε να ειναι ανταγωνιστικοι. Οπως κ το βαθμολογικο συστημα που σιγουρα δεν ευννοησε την Ferrari.
Κυρίως όμως όλα τα παραπάνω παραδείγματα όμως που σου έφερα έγιναν ξαφνικά, αφήνοντας ελάχιστο έως μηδενικό χρόνο αντίδρασης στους αντιπάλους της Φεράρι.
Σιγουρα τους 'ρουφιανοΙταλους' δεν τους βγαζω οτι ειναι Αγιοι Αποστολοι αλλα πολλες φορες (τα τελευταια χρονια) οταν κανουν κατι αυτοι γινεται ο ΧΑΜΟΣ, ενω οταν κατι κανουν οι αντιπαλοι τους, περναει με πιο χαμηλους τονους. Βεβαια αυτο ειναι κ το τιμημα του να εισαι στην κορυφη, ολοι θα πριονιζουν τριγυρω για να σε ριξουν (ετσι ειναι το παιχνιδι)!
ε) 2002: Παρά την καθολική κατακραυγή θεατών και Τύπου (ακόμα και Ιταλών), η ΦΙΑ δεν τιμωρεί την επαναλαμβανόμενη διακωμώδηση του αθλήματος από τη Φεράρι στην Αυστρία (η πρώτη ήταν το 2001, όπου και πάλι είχε προκαλέσει μεγάλο ντόρο).
Χωρις να το επικροτω τα team orders ηταν παντα αναφαιρετο δικαιωμα της καθε ομαδας!
Αν η Ferrari δεν ηταν τοσο δυνατη την τελευταια 3ετια δεν θα καναμε αυτες τις συζητησεις. Αν πια ευννοηται απο την FIA σε τετοιο βαθμο 'οργιων' τοτε τι κανουν οι αλλες ομαδες πανω σ αυτο; Σιγουρα δεν θα το αφηναν ετσι εκτος κ αν καποιες απο τις φορες που 'γκρινιαζει' η Ferrari εχει δικιο.
-
Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
Κατι που κακως (για μενα) δε σχολιαστηκε εδω, ειναι η δουλεια που εγινε στο rally.gr απο Τακη και Αγη το ΣΚ. Η καλυψη ηταν εφαμιλη των καλυτερων sites του χωρου. Ακουει αρκετα ο Τακης απο εδω, αλλα θα περιμενα να ακουγοταν και κανενα μπραβο οταν γινεται κατι καλο.Η αλήθεια είναι πως στα τελευταία 5-6 Grand Prix η δουλειά που γίνεται στο http://www.rally.gr όσον αφορά στη πληροφόρηση είναι πραγματικά πολύ καλή και αξίζουν τα συγχαρητήρια σε όλους όσους εργάζονται για αυτό.
Πάντως εμείς εδώ στο Forum, θα περιμένουμε τον Τάκη να μας μιλήσει για όλα όσα είδε εντός και εκτός πίστας... -
Ο χρήστης Fanis F1 έγραψε:
Αυτα που εγραψε ο Θοδωρης πιο πανω εσυ τα βρισκεις σωστα;Hταν ακρως προκλητικα και εδειξε για μια ακομη φορα τον συγκεκριμενο τροπο σκεψης σας. Θελω να πιστευω πως εσυ δε σκεφτεσαι ετσι.Μα ρε Φάνη, αφού λες σας, τι θέλεις να πιστεύεις? Νομίζω πως είσαι πολύ προκατειλημμένος για τους tifosi...
-
Διάβασα προσεκτικά την απάντησή σου φίλε kleisj αλλά δεν βρήκα πουθενά απάντηση στο ουσιώδες ερώτημα ποια άλλη ομάδα, πλην της Φεράρι, ενίσταται και δικαιώνεται πάντα με τόσο μεγάλη συχνότητα και τόσο μεγάλο βάθος χρόνου. Παρέθεσα συγκεκριμένα παραδείγματα (7 τον αριθμό) της τελευταίας εξαετίας (και όχι μόνο τριετίας που είχες αναφέρει) που πιστεύω στηρίζουν απόλυτα τα όσα έγραψα και δεν είδα ουσιαστικό αντίλογο με αντίστοιχα παραδείγματα άλλων ομάδων.
Μου αντέταξες μονάχα ένα, τα bardge-boards της Φεράρι, υποθέτω θέλοντας να δείξεις ότι και η ΜακΛάρεν ενίσταται, και έβαλες ένα γενικό κι αόριστο κ.ο.κ. το οποίο όμως περισσότερο δημιουργεί εντυπώσεις παρά στηρίζει την άποψή σου (αν έχεις συγκεκριμένα παραδείγματα, σε παρακαλώ καταθεσέ τα και τα συζητάμε). Επίσης σου διέφυγε το γεγονός ότι αφενός στην υπόθεση των barge-boards της Φεράρι η ΜακΛάρεν ΔΕΝ δικαιώθηκε και αφετέρου ότι σε αντίστοιχη ένσταση της Φεράρι για την αεροτομή του ΝτΚ στη Βραζιλία το 2000, η Φεράρι δικαιώθηκε ΞΑΝΑ, αφού ο Σκωτσέζος έχασε τη νίκη του επειδή η μπροστινή αεροτομή του βρέθηκε λέει 1,8 χιλ εκτός κανονισμού (υπενθυμίζω ότι την προηγούμενη χρονιά τα barge-boards είχαν μετρηθεί 10 χιλ off και η Φεράρι όχι μόνο δεν μηδενίστηκε, αλλά ξαναμετρήθηκε κιόλας για να βγει εντός κανονισμών). Ένα επιχείρημα δηλαδή που ολοκληρωμένο τελικά ενισχύει τη δική μου επεφρασμένη θέση.
Επίσης, εξακολουθείς να προσεγγίζεις το θέμα με την υπεραπλούστευση ότι εύνοια που δεν αποφέρει τίτλο διαγράφεται. Θα μου επιτρέψεις να διαφωνώ κάθετα με αυτή την προσέγγιση, αφού η εύνοια υπάρχει είτε τελικά καταλήξει σε τίτλο είτε όχι. Είναι επίσησς μείζονονς σημασίας το γεγονός ότι η εύνοια (και ιδιάιτερα στα παραδείγματα που έχω αναφέρει) έδινε δυναμική τίτλου στη Φεράρι (ή αν προτιμάς άλλη διατύπωση, ενίσχυε τις πιθανότητές της να διεκδικήσει τον τίτλο) ανεξάρτητα αν αυτή η εύνοια μερικές φορές δεν ήταν αρκετή για την κατάκτηση του τίτλου. Διότι ευτυχώς παίζουν κι άλλα πράγματα ρόλο στην κατάκτηση ενός τίτλου.
Περνάω τώρα σε κάποια quotes, κατά τη γνώμη μου δευτερευούσης σημασίας, αφού εκτός του ότι είναι πολύ λιγότερα σε αριθμό με τα αντίστοιχα της Φεράρι, δεν έχουν και προφανή απάντηση.
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
Γιατι δεν της εδωσαν το πρωταθλημα το 90 ομως. Θα μπορουσαν τοτε να τιμωρησουν τον Senna για εσκεμμενη ενεργεια να χτυπησει τον Prost. Αλλα τοτε τα συμφεροντα απο Ballestre ειχαν γινει Mosley. Ο Prost ευννοηθηκε το 89 εναντι του Senna.
Γιατί να της το δώσουν? Έχω ξεκαθαρίσει (και μάλιστα δυο φορές) ότι η διαχρονική εύνοια προς τη Φεράρι δεν είναι συνεχόμενη, αλλά συντριπτικά περισσότερη και μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη ομάδα.
Eκαναν κατι να σταματησουν την κυριαρχια της McLaren απο το 87;
Έκαναν κάτι για να την ενισχύσουν μήπως? Αν έκαναν τότε το δέχομαι ως αντίστοιχο παράδειγμα του κυρίως θέματος και σε παρακαλώ να μου το επισημάνεις (πως βοήθησε δλδ η ΦΙΑ τη ΜακΛάρεν να κυριαρχήσει) και κατόπιν να το συγκρίνουμε.
Το εκαναν με την 3ετια της Williams 91-93, που κ παλι καλυτερο αυτοκινητο ειχε κ το 94 κ 95 απο Βεnneton απλα πολυ χειροτερο οδηγο. Προσπαθησαν βεβαια να την φρεναρουν στα τελη 93 βγαζοντας τις ενεργητικες αναρτησεις.
Για τη Ουίλιαμς ισχύει η ίδια απάντηση με το παραπάνω. Αν έχεις παραδείγματα που η ΦΙΑ ευνόησε την Ουίλιαμς να κυριαρχήσει το διάστηαμ εκείνο σε παρακαλώ κατάθεσέ τα.
Σε ότι αφορά τη Μπενετόν συμφωνούμε, έγραψα από την αρχή ότι όσο βλέπω Φ1 εγώ (από το 1983 δηλαδή) οι μόνες πρώτες ομάδες που έχω δει να ευνοούνται από τη ΦΙΑ είναι η Μπενετό και η Φεράρι.
Η αναβολη 6 μηνων για το traction control ειχε γινει κ για το οτι μικροτερες ομαδες δεν θα τα ειχαν ετοιμα για λειτουργια, κ οτι αυτο κρινοταν σαν πολυ επικινδυνο στις εκκινησεις.
Τίποτε δεν είχε ειπωθεί για επικινδυνότητα στις εκκινήσεις (είναι και λίγο αστεί οαυτό, αφού το TC βοηθά στο ακριβώς αντίθετο ). Όσο για τιος μικρότερες ομάδες δεν ήταν κάοπιες αφηρημένες, ήταν η Ζάουμπερ και η Προστ τις οποίες προμήθευε με κινητήρες η Φεράρι. Και οι τρεις μαζί λοιπόν είπαν στη ΦΙΑ ότι δεν προλαβαίνουν να έχουν έτοιμο το TC και η ΦΙΑ αγνωώντας τις ομάδες που είχαν προλάβει να είναι έτοιμες με TC έδωσε αναβολή 6 αγώνων. Το ανακοίνωσε μάλιστα 1 μόλις μήνα πριν την έναρξη της σαιζόν.
Σιγουρα εχει τις επιρροες της στην FIA δεν το συζηταω αλλα κ των Williams κ McLaren πρεπει να γνωριζεις οτι περνανε κ μαλιστα παρα πολυ. Μην εχεις καμια αμφιβολια γι αυτο.
Έχω πολλές αμφιβολίες. Και για πολλοστή φορά σε παρακαλώ να μου καταθέσεις συγκεκριμένα παραδείγματα που όχι μόνο δικαιολογούν τη νπαραπάνω πρτόταση αλλα και συγκρίνονται (σε πλήθος και ποιότητα) με όσα έχω ήδη αναφέρει ως παραδείγμαατ εύνοιας προς τη Φεράρι.
Δηλαδη πως επιβαλλει μεσω FIA τον Schumi? Eγινε ηρωας απο μονος του αφου καταρχην οδηγουσε χωρις συναγωνισμο.
Τον προωθεί σαν νέο ήρωα στα ΜΜΕ, κάνει τα στραβά μάτια στο συνειδητό του χτύπημα πάνω στον Χιλ και δεν ασχολείται καν με τις καταγγελίες για παράνομα ηλεκτρονικά στο μονοθέσιό του. Σίγουρα πάντως ο ΜΣ είχε και έχει ταλέντο και ικανότητα και φωτογένεια, το ένα όμως δεν αναιρεί το άλλο.
-
Ο χρήστης LYBE έγραψε:
Αυτα που εγραψε ο Θοδωρης πιο πανω εσυ τα βρισκεις σωστα;Hταν ακρως προκλητικα και εδειξε για μια ακομη φορα τον συγκεκριμενο τροπο σκεψης σας. Θελω να πιστευω πως εσυ δε σκεφτεσαι ετσι.
Μα ρε Φάνη, αφού λες σας, τι θέλεις να πιστεύεις? Νομίζω πως είσαι πολύ προκατειλημμένος για τους tifosi...
Δηλαδη τωρα τι θες να μου πεις,εσεις δεν ειστε προκατειλημμενοι με τις αλλες ομαδες;
-
Ο χρήστης Fanis F1 έγραψε:
Έτσι μπράβο Νάσο παιδί μου...
Να κρατάς επίπεδο...Όσο και να προσπαθείς, δεν τσιμπάω φίλε μου. Μίλα μόνος σου, γράφε μόνος σου, εγώ απλά θα σχολιάζω έτσι λίγο-λίγο για να κάνουμε 'εποικοδομητικό' διάλογο στο μέτρο που έχεις την ικανότητα (πρόσεξε, όχι δυνατότητα) να συμμετάσχεις σε έναν τέτοιο! Απλά το μόνο κακό είναι ότι απασχολούμε το thread με βλακείες (και δικές σου και δικές μου).
Και καλα κανεις Νασο,νομιζω πως δεν αξιζει να μιλαει κανεις με τοσο ΚΟΛΛΗΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ
Κλασσικοτατη περιπτωση Φερραρικου
Τουλάχιστον εγώ Φάνη έχω εξ' αρχής ξεκαθαρίσει το ποιον υποστηρίζω και το πόσο κολλημένος είμαι... Παραδεχτείτε και εσείς λοιπόν κάποιοα στιγμή το πόσο κολλημένοι αντιΦερραρικοί είστε...Άντε λοιπόν...
Δε λεω και'γω κολλημενος ειμαι με την McLaren και γενικοτερα με την F1,αλλα δε παυω να ειμαι αντικειμενικος,π.χ μετα απο τη νικη του Michael ειπα πως αξιζει συγχαριτηρια και πως πηρε μια αξια νικη.Εσεις θα κανατε αυτο αν κερδιζε καποιος αλλος οδηγος εκτος απο τους πιλοτους της Scuderia;Πολυ αμφιβαλλω......
Φίλε με προσβάλλεις όταν λες ότι δε θα παραδεχόμασταν οι Φερραρικοι κάποιον άλλο οδηγό για τη νίκη του. Αν είναι δυνατόν. 'Πολύ Αμφιβαλεις. ' Που στηρίζεσαι και το λες αυτό. Επειδη δε γράφουμε μετά απο κάθε αγώνα ' Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στον τάδε...'. Έχω γράψει σε πολλά θρέντς υπερ άλλων ομάδων αν πιστεύω ότι η Φερράρι ευνοείται από κανονισμούς, έχω εκφράσει το θυμό μου όταν εφαρμόζει τιμ ορντερς. Πιστεύω ακόμα πως η νίκη του Σουμάχερ χάνει λίγη απο τήν αξία της γιατί ο Φρέντζεν καθυστέρησε τον Μοντόγια, με αποτέλεσμα ο τελευταίος να παρατήσει τη μάχη και να μη κυνηγήσει το Σουμάχερ ως το τέλος. Υπάρχουν φίλαθλοι και οπαδοί. Άλλοι είναι οπαδοί και είναι κολλημένοι. Και άλλοι είναι φίλαθλοι που θα χαρούν είτε κερδίσει ο Κούλθαρντ(γιατί θα βουλώσει στόματα), είτε κερδίσει ο Κιμι(γιατί θα δείξει για άλλη μια φορά ποιος είναι), είτε κερδίσει ο Μοντόγια( γιατί το πρωτάθλημα θα πάρει φωτιά)...
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Μου αντέταξες μονάχα ένα, τα bardge-boards της Φεράρι, υποθέτω θέλοντας να δείξεις ότι και η ΜακΛάρεν ενίσταται, και έβαλες ένα γενικό κι αόριστο κ.ο.κ. το οποίο όμως περισσότερο δημιουργεί εντυπώσεις παρά στηρίζει την άποψή σου (αν έχεις συγκεκριμένα παραδείγματα, σε παρακαλώ καταθεσέ τα και τα συζητάμε). Επίσης σου διέφυγε το γεγονός ότι αφενός στην υπόθεση των barge-boards της Φεράρι η ΜακΛάρεν ΔΕΝ δικαιώθηκε και αφετέρου ότι σε αντίστοιχη ένσταση της Φεράρι για την αεροτομή του ΝτΚ στη Βραζιλία το 2000, η Φεράρι δικαιώθηκε ΞΑΝΑ, αφού ο Σκωτσέζος έχασε τη νίκη του επειδή η μπροστινή αεροτομή του βρέθηκε λέει 1,8 χιλ εκτός κανονισμού (υπενθυμίζω ότι την προηγούμενη χρονιά τα barge-boards είχαν μετρηθεί 10 χιλ off και η Φεράρι όχι μόνο δεν μηδενίστηκε, αλλά ξαναμετρήθηκε κιόλας για να βγει εντός κανονισμών). Ένα επιχείρημα δηλαδή που ολοκληρωμένο τελικά ενισχύει τη δική μου επεφρασμένη θέση.Επίσης, εξακολουθείς να προσεγγίζεις το θέμα με την υπεραπλούστευση ότι εύνοια που δεν αποφέρει τίτλο διαγράφεται. Θα μου επιτρέψεις να διαφωνώ κάθετα με αυτή την προσέγγιση, αφού η εύνοια υπάρχει είτε τελικά καταλήξει σε τίτλο είτε όχι. Είναι επίσησς μείζονονς σημασίας το γεγονός ότι η εύνοια (και ιδιάιτερα στα παραδείγματα που έχω αναφέρει) έδινε δυναμική τίτλου στη Φεράρι (ή αν προτιμάς άλλη διατύπωση, ενίσχυε τις πιθανότητές της να διεκδικήσει τον τίτλο) ανεξάρτητα αν αυτή η εύνοια μερικές φορές δεν ήταν αρκετή για την κατάκτηση του τίτλου. Διότι ευτυχώς παίζουν κι άλλα πράγματα ρόλο στην κατάκτηση ενός τίτλου.
Φιλε migf1 αυτη την στιγμη δεν μπορω να αντικρουσω τα επιχειρηματα που εθεσες παραπανω για τις περιπτωσεις τις τελευταιας 6ετιας που ευνοηθηκε η Scuderia. Δεν ειμαι τοσο διαβασμενος αυτη την στιγμη οσο εσυ αλλα θα το κοιταξω κ θα σου απαντησω πανω σ αυτα μελλοντικα.
Eσυ τελικα πιστευεις οτι η κυριαρχια της Ferrari την τελευταια 3ετια οφειλεται στην ευνοια της απο την FIA ισχυριζομενος οτι σταματοντας την εξελιξη των υπολοιπων αυτη πηρε το πλεονεκτημα; Αν ναι τοτε επετρεψε μου να εχω μια διαφορετικη αποψη μονο κ μονο απο το γεγονος οτι οι υπολοιπες ομαδες με πρωτους πρωτους Williams McLaren θα ειχαν επαναστατησει πολυ δυναμικα. Δεν μπορει μονο μια ομαδα να κανει το γενικο κουμαντο στην FIA κ γενικοτερα στην F1. Aσχετως τι λεγεται κ τι οχι. Επιμενω οτι σε καποιες περιπτωσεις που η Ferrari φωναζε θα ειχε δικιο. Υποθετοντας το λεω γιατι δεν εχω τεχνικες γνωσεις κ δεν γνωριζω πραγματα εκ των εσο για να μιλαω με στοιχεια.
Αν ηθελαν παλι την Ferrari πρωταθλητρια γιατι οι αλλαγες στους κανονισμους;kleisj έγραψε:
Γιατι δεν της εδωσαν το πρωταθλημα το 90 ομως. Θα μπορουσαν τοτε να τιμωρησουν τον Senna για εσκεμμενη ενεργεια να χτυπησει τον Prost. Αλλα τοτε τα συμφεροντα απο Ballestre ειχαν γινει Mosley. Ο Prost ευννοηθηκε το 89 εναντι του Senna.
Γιατί να της το δώσουν? Έχω ξεκαθαρίσει (και μάλιστα δυο φορές) ότι η διαχρονική εύνοια προς τη Φεράρι δεν είναι συνεχόμενη, αλλά συντριπτικά περισσότερη και μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη ομάδα.
Μου λες οτι η Ferrari εχει ευννοηθει διαχρονικα περισσοτερο απο τις αλλες ομαδες, αλλα δεν ηταν ποτε τοσο καλη για να διεκδικησει κατι. Δηλ. στην μονη φορα που βρεθηκε πολυ δυνατη το 90 κ θα μπορουσαν να την βοηθησουν να ξαναπαρει τιτλο δεν το εκαναν. Λες οτι η ευννοια δεν ειναι συνεχομενη αλλα εκει ειχαν την ευκαιρια να το κανουν . Νομιζω οτι η ευννοια κ η ενισχυση δεν γινεται για πλακα, γινεται για να διεκδικησεις τιτλο.
Παράθεση:
Eκαναν κατι να σταματησουν την κυριαρχια της McLaren απο το 87;Έκαναν κάτι για να την ενισχύσουν μήπως? Αν έκαναν τότε το δέχομαι ως αντίστοιχο παράδειγμα του κυρίως θέματος και σε παρακαλώ να μου το επισημάνεις (πως βοήθησε δλδ η ΦΙΑ τη ΜακΛάρεν να κυριαρχήσει) και κατόπιν να το συγκρίνουμε.
Πως να την ενισχυσουν οταν ηταν 2sec πιο γρηγορη απο τους κοντινοτερους αντιπαλους της.
Εγω αυτο το ειπα εννοοντας οτι οι νεοι κανονισμοι ηταν για να σταματησουν αυτη την μονοτονη κυριαρχια της Ferrari.Το εκαναν με την 3ετια της Williams 91-93, που κ παλι καλυτερο αυτοκινητο ειχε κ το 94 κ 95 απο Βεnneton απλα πολυ χειροτερο οδηγο. Προσπαθησαν βεβαια να την φρεναρουν στα τελη 93 βγαζοντας τις ενεργητικες αναρτησεις.
Για τη Ουίλιαμς ισχύει η ίδια απάντηση με το παραπάνω. Αν έχεις παραδείγματα που η ΦΙΑ ευνόησε την Ουίλιαμς να κυριαρχήσει το διάστηαμ εκείνο σε παρακαλώ κατάθεσέ τα.
Παλι δεν χρειαστηκαν να την αβανταρουν απο την στιγμη που ειχε σουπερ μονοθεσιο 92-93.
Προσπαθησαν να κοψουν την κυριαρχια της το 94 βγαζοντας ειπα τις ενεργητικες αναρτησεις. Την αβανταραν στο SPA οταν ακυρωσαν την νικη του Σουμι κ πηγε στον Hill (γι αυτα εχω κ αλλα που θα σου πω μελλοντικα, εγιναν διαφορα εκεινη την σεζον).Παράθεση:
Η αναβολη 6 μηνων για το traction control ειχε γινει κ για το οτι μικροτερες ομαδες δεν θα τα ειχαν ετοιμα για λειτουργια, κ οτι αυτο κρινοταν σαν πολυ επικινδυνο στις εκκινησεις.Τίποτε δεν είχε ειπωθεί για επικινδυνότητα στις εκκινήσεις (είναι και λίγο αστεί οαυτό, αφού το TC βοηθά στο ακριβώς αντίθετο ).
Δεν ειναι αστειο γιατι οταν το TC δεν λειτουργησει σωστα υπαρχουν πολλα προβληματα στις εκκινησεις. Ελπιζω να θυμασαι ποσες εκκινησεις εχουν επαναληφθει γιατι τα TC δεν δουλευαν σωστα καποια εποχη, εσβηναν κινητηρες κτλ.
Δηλαδη πως επιβαλλει μεσω FIA τον Schumi? Eγινε ηρωας απο μονος του αφου καταρχην οδηγουσε χωρις συναγωνισμο.
Τον προωθεί σαν νέο ήρωα στα ΜΜΕ, κάνει τα στραβά μάτια στο συνειδητό του χτύπημα πάνω στον Χιλ και δεν ασχολείται καν με τις καταγγελίες για παράνομα ηλεκτρονικά στο μονοθέσιό του. Σίγουρα πάντως ο ΜΣ είχε και έχει ταλέντο και ικανότητα και φωτογένεια, το ένα όμως δεν αναιρεί το άλλο.
Γιατι με Prost κ Senna τι εγινε κ στις 2 περιπτωσεις; Το 97 τον τιμωρησαν τον Shumacher με απωλεια ολων του των βαθμων απο το πρωταθλημα για την κινηση του στον Villeneuve. Δεν πιστευω οτι τον επεβαλε η FIA τον Schumi. O Schumi ηταν star. Εδειξε απο το πρωτο του GP τις ικανοτητες του. Μετα τον θανατο Senna δεν υπηρχε ουσιαστικα συνδυασμος να τον χτυπησει μεχρι το 96 (που πηγε Scuderia) .
Σιγουρα εχει τις επιρροες της στην FIA δεν το συζηταω αλλα κ των Williams κ McLaren πρεπει να γνωριζεις οτι περνανε κ μαλιστα παρα πολυ. Μην εχεις καμια αμφιβολια γι αυτο.
Έχω πολλές αμφιβολίες. Και για πολλοστή φορά σε παρακαλώ να μου καταθέσεις συγκεκριμένα παραδείγματα που όχι μόνο δικαιολογούν τη νπαραπάνω πρτόταση αλλα και συγκρίνονται (σε πλήθος και ποιότητα) με όσα έχω ήδη αναφέρει ως παραδείγμαατ εύνοιας προς τη Φεράρι.
Επειδη εχεις ασχοληθει με τις παρασκηνιακες ευννοιες της Scuderia (ενω εγω οχι) δεν εχω αντιλογο αυτη την στιγμη.
Ομως δεν πιστευω οτι το παιχνιδι ειναι ετσι σχεδιασμενο για την Ferrari. Aν κατα περιπτωσεις εχει ευννοηθει περισσοτερο τα τελευταια χρονια δεν θα διαφωνησω αλλα υπαρχουν κ αλλοι στην F1 κ ο λογος τους περναει επισης.
Μπορει η Ferrari να γκρινιαζει αρκετα, μηπως oμως επαναλαμβανω υπαρχουν κ περιπτωσεις που εχει δικιο; Αν τελικα γινεται αυτο μονο υπερ Ferrari οι υπολοιποι γιατι δεν φωναζουν εναντιων της σε πιο συχνους ρυθμους;Αν ειχα τις αποψεις σου στο θεμα για τοσο σικε F1 (μην το παρεις κακοπροαιρετα) μπορει να ειχα σταματησει να βλεπω F1.
Δεν ειναι η Ferrari το μαυρο προβατο της F1 κ οι υπολοιποι ειναι αθωες περιστερες. Δεν το πιστευω αυτο ουτε για ενα λεπτο. Μπορει να ειμαι με Ferrari αλλα μ αρεσε κ η Williams απο εποχης Μανσελ Πικε.
Υποθετω οτι μεσα στις ταξεις της FIA υπαρχουν υποστηρικτες των κορυφαιων ομαδων κ ΙΣΩΣ επικρατει ενας μικροπολεμος στο ποιος μπορει να ευννοηθει κ ποτε, αλλα επαναλαμβανω ισως. Δεν παιρνω κατι δεδομενο γιατι δεν γνωριζω, αλλα κ παλι αυτο να συμβαινει δεν πιστευω οτι η F1 ειναι ενα σικε παιχνιδι υπερ Ferrari.
Aρκετα μπουρ***ο την εχουν κανει μεχρι στιγμης ελπιζω καποια στιγμη να γυρισουν οι εποχες 88-92. -
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
Eσυ τελικα πιστευεις οτι η κυριαρχια της Ferrari την τελευταια 3ετια οφειλεται στην ευνοια της απο την FIA ισχυριζομενος οτι σταματοντας την εξελιξη των υπολοιπων αυτη πηρε το πλεονεκτημα;
Φυσικά όχι! Θα ήμουν εμπαθής κι ανώριμος αν υποστήριζα κάτι τέτοιο (και θέλω να πιστεύω πως δεν είμαι). Η κυριαρχία της Φεράρι από το 2000 οφείλεται πρωτίστως στο γεγονός ότι έκαναν καταπληκτική δουλειά, με αποκορύφωμα το 2002 που πραγματικά ανέβασαν τον πηχυ σε υψηλότατα επίπεδα, τόσο σε επίπεδο Κατασκευαστών, όσο και Οδηγών (με τον ΜΣ).
Παρ' όλα αυτά είχαμε και πάλι περιστατικά εύνοιας της ΦΙΑ προς τη Φεράρι σε αυτή την τριετία (2000-2002), τα οποία την στιγμή που εμφανίστηκαν ενίσχυαν ακόμα περισσότερο τη δυναμική της για τίτλο. Τελικά εκ των υστέρων αποδείχτηκαν αλαζονικά αχρείαστα και περισσότερο ζημίωσαν την εικόνα της Φεράρι παρά την ωφέλησαν.
Παραδείγματα εδώ είναι η αναβολή του TC (αποδείχτηκε τελικά πως οι άλλες ομάδες υστερούσαν ΚΑΙ στον τομέα αυτό), και τα περιστατικά στην Αυστρία το 2001 και το 2002 (αποδείχτηκε ότι και χωρίς αυτά η Φεράρι θα έκανε άνετα το νταμπλ).
Από την άλλη μεριά, η κατάργηση του Be κατά πάσα πιθανότητα έδωσε τον τίλτο στη Φεράρι, τον οποίον η ΜακΛάρεν εν πολλοίς τον έχασε εκείνη τη χρονιά από την αναξιοπιστία του κινητήρα της. Επίσης, οι φετινές περιπτώσεις με τα ελαστικα της Μισλέν (μια στην αρχή με τα δήθεν ασύμμετρα και μια τώρα με τα δήθεν παράνομα) μάλλον έγειραν τη ζυγαριά σημαντικά προς το μέρος της Φεράρι. Ακόμα και τίτλο να μην πάρουν, η εύνοια δεν διαγράφεται.Αν ναι τοτε επετρεψε μου να εχω μια διαφορετικη αποψη...
Ελπίζω να σε κάλυψε η παραπάνω απάντησή μου.
...μονο κ μονο απο το γεγονος οτι οι υπολοιπες ομαδες με πρωτους πρωτους Williams McLaren θα ειχαν επαναστατησει πολυ δυναμικα.
Το γεγονός είναι ότι οι εν λόγω ομάδες διαμαρτυρήθηκαν και μάλιστα έντονα (και στο Be, και στα bardge-borads και στο TC και στα ελαστικά). Το μέχρι που μπορούν να τεντώσουν το σχοινί εξαρτάται αφενός από τα οικονομικά συμφέροντα τόσο των ίδιων όσο και των επενδυτών/χορηγών τους, όσο και από τη δύναμη της φωνής τους.
Για παράδειγμα, τώρα με τα ελαστικά η Μισλέν απείλησε σε 1ο χρόνο με μποϋκοτάζ και σε 2ο χρόνο με συμμετοχή με τα ίδια ελαστιχά προκαλώντας τη ΦΙΑ να ακυρώσει 10 μονοθέσια στο τέλος του αγώνα. Το μεν πρώτο (μποϋκοτάζ) τελικά ήταν ανέφικτο (αφού η συμφωνία Κόνκορντ υποχρεώνει τις ομάδες νομικά να κατεβαίνουν σε όλους τους αγώνες), το δε 2ο (αποκλεισμός από τη επίσημη Αρχή) ήταν ένα μη αποδεκτό ρίσκο για τους χορηγούς, τις ομάδες και τους επενδυτές. Για αυτό αν πρόσεξες, τόσο ο Ντένις όσο και ο Χεντ υιοθέτησαν μια πιο ήπια αντίδραση από την αρχική της Μισλέν (κλείνοντας ραντεβού με τη ΦΙΑ για συζήτηση) αναγκάζοντάς και την Μισέν να φτιάξει νέα ελαστικά ώστε να μην υπάρχει κανένα ρίσκο αποκλεισμού (αυτό σε καμία περίπτωση δεν υπονοεί παραδοχή παρανομίας των πρώτων ελαστικών, όπως άλλωστε φάνηκε ξεκάθαρα και στην συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν όλοι μαζί... κι έκανα post στο φόρουμ).
Και τέλος σε ότι αφορά τη δύναμη της φωνής της ΜακΛάρεν και της Ουίλιαμς σε αυτή την 3ετία (ή και πλαιότερα σου λέω εγώ), υπέδειξέ μου περιπτώσεις που διαμαρτυρήθηκαν για παρανομίες της Φεράρι (είτε η μια είτε η άλλη είτε και οι δυο μαζί) και δικαιώθηκαν. Πρόχειρα μου έρχονται, μακρύτερα bardge-boards, κινούμενα bardge-boards, διαφορετική γόμα στα εμπρός και πίσω ελαστικά, δυσφήμιση του σπορ στη Αυστρία το 2002... σε κανένα από αυτά δεν δικαιώθηκαν. Ειλικρινά δεν μου έρχεται στο μυαλό ούτε μια καταγγελία τους που να δικαιώθηκε. Αλλα και μια να υπάρχει (ακόμα και δυο) είναι συγκριτικά αμελητέες. Αν υπάρχουν όμως πολύ θα ήθελα να τις ακούσω.
Δεν μπορει μονο μια ομαδα να κανει το γενικο κουμαντο στην FIA κ γενικοτερα στην F1.
Δεν μίλησα για γενικό κουμάντο, αλλά για εύνοια και διαφοροποιημεν αντιμετώπιση στα δύσκολα. Είναι δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Aσχετως τι λεγεται κ τι οχι. Επιμενω οτι σε καποιες περιπτωσεις που η Ferrari φωναζε θα ειχε δικιο. Υποθετοντας το λεω γιατι δεν εχω τεχνικες γνωσεις κ δεν γνωριζω πραγματα εκ των εσο για να μιλαω με στοιχεια.
Θα μου επιτρέψεις να επιμείνω πως χωρίς συγκεκριμένα παραδείγματα κινδυνεύεις να κατηγορηθείς για εθελοτυφλωτισμό και δημιουργία ψεύτικων εντυπώσεων.
Αν ηθελαν παλι την Ferrari πρωταθλητρια γιατι οι αλλαγες στους κανονισμους;
Το έχουμε ξαναπεί, διότι είδαν να πέφτουν οι τηλεθεάσεις και να αδειάζουν οι πίστες. Να πλήττονται δηλαδή σημαντικά τα άμεσα συμφέροντά τους!
Μου λες οτι η Ferrari εχει ευννοηθει διαχρονικα περισσοτερο απο τις αλλες ομαδες, αλλα δεν ηταν ποτε τοσο καλη για να διεκδικησει κατι.
Δεν μπορώ να γνωρίζω αν το κάνεις επίτηδες ή όχι, αλλά αλλοιώνεις αυτά που έχω γράψει. Ουδεποτε είπα 'δεν ήταν ποτέ τόσο καλή...', αλλά ότι '... στο μεγαλύτερο διάστημα δεν ήταν τόσο καλή...' (και μάλιστα, προσθέτω, το ανέφερα ως απάντηση σε δική σου σχετική ερώτηση... δεν το έθεσα δλδ εγώ στην κουβέντα ως προβληματισμό).
Δηλ. στην μονη φορα που βρεθηκε πολυ δυνατη το 90 κ θα μπορουσαν να την βοηθησουν να ξαναπαρει τιτλο δεν το εκαναν. Λες οτι η ευννοια δεν ειναι συνεχομενη αλλα εκει ειχαν την ευκαιρια να το κανουν . Νομιζω οτι η ευννοια κ η ενισχυση δεν γινεται για πλακα, γινεται για να διεκδικησεις τιτλο.
Δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω από όσα έχω ήδη πει μέχρι τώρα. Έχεις απλά διαφορετική οπτική των πραγμάτων.
Eκαναν κατι να σταματησουν την κυριαρχια της McLaren απο το 87;
Έκαναν κάτι για να την ενισχύσουν μήπως? Αν έκαναν τότε το δέχομαι ως αντίστοιχο παράδειγμα του κυρίως θέματος και σε παρακαλώ να μου το επισημάνεις (πως βοήθησε δλδ η ΦΙΑ τη ΜακΛάρεν να κυριαρχήσει) και κατόπιν να το συγκρίνουμε.
Πως να την ενισχυσουν οταν ηταν 2sec πιο γρηγορη απο τους κοντινοτερους αντιπαλους της.
Και η Φεράρι ήταν 2 και 3 secs ταχύτερη απ΄όλους τους υπόλοιπους το 2001 και το 2002 και παρ' όλα αυτά ευνοήθηκε (τελικά αχρείαστα όπως εξήγησα παραπάνω, αλλά ευνοήθηκε). Και ρωτάω, υπάρχει κάποια αντίστοιχη εύνοια της ΦΙΑ προς τη ΜακΛάρεν ή προς την Ουίλιαμς όταν κυριαρχούσαν εκείνες?
Εγω αυτο το ειπα εννοοντας οτι οι νεοι κανονισμοι ηταν για να σταματησουν αυτη την μονοτονη κυριαρχια της Ferrari.
Και απάντησα ότι αυτό το έκαναν κι άλλες φορές στην ιστορία του αθλήματος, όταν δεν ήταν πρώτη η Φεράρι.
Προσπαθησαν να κοψουν την κυριαρχια της [της Ουίλιαμς] το 94 βγαζοντας ειπα τις ενεργητικες αναρτησεις. Την αβανταραν στο SPA οταν ακυρωσαν την νικη του Σουμι κ πηγε στον Hill (γι αυτα εχω κ αλλα που θα σου πω μελλοντικα, εγιναν διαφορα εκεινη την σεζον).
Οκ, εις αναμονή λοιπόν. Μπορείς όμως στο μεταξύ να μου υπενθυμίσεις για ποιον λόγο ακύρωσαν τον Σούμι στο Σπα το 1994?
Δηλαδη πως επιβαλλει μεσω FIA τον Schumi? Eγινε ηρωας απο μονος του αφου καταρχην οδηγουσε χωρις συναγωνισμο.
Τον προωθεί σαν νέο ήρωα στα ΜΜΕ, κάνει τα στραβά μάτια στο συνειδητό του χτύπημα πάνω στον Χιλ και δεν ασχολείται καν με τις καταγγελίες για παράνομα ηλεκτρονικά στο μονοθέσιό του. Σίγουρα πάντως ο ΜΣ είχε και έχει ταλέντο και ικανότητα και φωτογένεια, το ένα όμως δεν αναιρεί το άλλο.
Γιατι με Prost κ Senna τι εγινε κ στις 2 περιπτωσεις; Το 97 τον τιμωρησαν τον Shumacher με απωλεια ολων του των βαθμων απο το πρωταθλημα για την κινηση του στον Villeneuve.
Και πολύ καλά έκαναν. ?δικα τον τιμώρησαν δηλαδή? Πάντως το κομμάτι που απαντούσες μιλούσε για το χτύπημα πάνω στον Χιλ το '94 που (κακώς) ΔΕΝ τον τιμώρησαν τον ΜΣ.
Επίσης (αν και ολίγον άσχετο, αφού το ΄89 και το '90 οι ΑΣ και ΑΠ ήταν ήδη καταξιωμένοι ως οι καλύτεροι και με περισσότερους από έναν τίτλους στο ενεργητικό τους, ενώ το '94 ο ΜΣ ήταν συγκριτικά ένα άπειρος νεαρός σε καλό μονοθέσιο) πολύ κακώς δεν τιμώρησαν και τους ΑΣ και ΑΠ το 1990 και 1989, αντίστοιχα.
Δεν πιστευω οτι τον επεβαλε η FIA τον Schumi. O Schumi ηταν star.
Απλά διαφωνούμε. Εγώ θεωρώ ότι ήταν ένας ικανότατος πιλότος που όμως χωρίς το σπρώξιμο της ΦΙΑ και των ΜΜΕ ή δεν θα γινόταν ποτέ σταρ, ή θα γινόταν πολύ αργότερα σταρ. Παρεπιμπτόντως εκτιμώ ότι 'σταρ' και 'σπρώξιμο' είναι δυο λέξεις άμεσα συνδεδεμένες και... διαοπλεκόμενες
Εδειξε απο το πρωτο του GP τις ικανοτητες του. Μετα τον θανατο Senna δεν υπηρχε ουσιαστικα συνδυασμος να τον χτυπησει μεχρι το 96 (που πηγε Scuderia).
Φυσικά και τις έδειξε. Όπως τις είχε δείξει και ο Φρέντζεν (που σημειωτέον αποφοίτησε την ίδια σχολή με τον ΜΣ με καλύτερους βαθμούς και συστάσεις). Anyway, είναι εκτός θέματος έτσι κι αλλιώς.
Επειδη εχεις ασχοληθει με τις παρασκηνιακες ευννοιες της Scuderia (ενω εγω οχι) δεν εχω αντιλογο αυτη την στιγμη.
Ομως δεν πιστευω οτι το παιχνιδι ειναι ετσι σχεδιασμενο για την Ferrari. Aν κατα περιπτωσεις εχει ευννοηθει περισσοτερο τα τελευταια χρονια δεν θα διαφωνησω αλλα υπαρχουν κ αλλοι στην F1 κ ο λογος τους περναει επισης.
Μπορει η Ferrari να γκρινιαζει αρκετα, μηπως oμως επαναλαμβανω υπαρχουν κ περιπτωσεις που εχει δικιο; Αν τελικα γινεται αυτο μονο υπερ Ferrari οι υπολοιποι γιατι δεν φωναζουν εναντιων της σε πιο συχνους ρυθμους;Υποθέτω θα υπάρχουν περιπτώσεις που η Φεράρι φωνάζει κι έχει δίκιο. Όπως π.χ. το 90 που ήδη ανέφερες, όπου ο Σένα έπρεπε να τιμωρηθεί. Φτάνουν όμως (ποιοτικά & ποσοτικά)? Και ποιες ακριβώς είναι αυτές οι περιπτώσεις?
Αυτό όμως που νομίζω δεν έχεις καταλάβει από την αρχή της κουβέντας (ή κάνεις πως δεν έχεις καταλάβει -δεν το λεώ με εμπάθεια) είναι πως εγώ τουλάχιστον δεν υποστήριξα ποτέ ότι η Φεράρι δεν έχει αδικηθεί ποτέ των ποτών και πουθενά, αλλά ότι συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλην ομάδα της Φ1 απολαμβάνει την -μη συνεχόμενη αλλά- διαχρονική εύνοια της ΦΙΑ, σχεδόν όποτε το ζητήσει.
-
Ο χρήστης Fanis F1 έγραψε:
Δηλαδη τωρα τι θες να μου πεις, **εσεις **δεν ειστε προκατειλημμενοι με τις αλλες ομαδες;Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί λες ξανά εσείς? Δηλαδή όλοι όσοι υποστηρίζουν την Ferrari έχουν ακριβώς τις ίδιες απόψεις? Αυτό θες να μας πεις? Εγώ για παράδειγμα έχω γνωρίσει ένα άτομο που υποστηρίζει την ΑΕΚ, ο οποίος είναι εντελώς κολλημένος. Τι σημαίνει αυτό, ότι όλοι οι φίλαθλοι - οπαδοί της ΑΕΚ είναι το ίδιο κολλημένοι. Εγώ σχηματίζω μια άποψη (θετική ή αρνητική) για ένα άτομο και δεν την γενικεύω, γιατί πολύ απλά θα αδικίσω κάποιους...
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
Aσχετως τι λεγεται κ τι οχι. Επιμενω οτι σε καποιες περιπτωσεις που η Ferrari φωναζε θα ειχε δικιο. Υποθετοντας το λεω γιατι δεν εχω τεχνικες γνωσεις κ δεν γνωριζω πραγματα εκ των εσο για να μιλαω με στοιχεια.
Θα μου επιτρέψεις να επιμείνω πως χωρίς συγκεκριμένα παραδείγματα κινδυνεύεις να κατηγορηθείς για εθελοτυφλωτισμό και δημιουργία ψεύτικων εντυπώσεων.
Δεν επιμειμενω αν εχω κατι σ αυτο να προσθεσω θα παραθεσω στοιχεια οπως εκανες.
Παράθεση:
Μου λες οτι η Ferrari εχει ευννοηθει διαχρονικα περισσοτερο απο τις αλλες ομαδες, αλλα δεν ηταν ποτε τοσο καλη για να διεκδικησει κατι.Δεν μπορώ να γνωρίζω αν το κάνεις επίτηδες ή όχι, αλλά αλλοιώνεις αυτά που έχω γράψει. Ουδεποτε είπα 'δεν ήταν ποτέ τόσο καλή...', αλλά ότι '... στο μεγαλύτερο διάστημα δεν ήταν τόσο καλή...' (και μάλιστα, προσθέτω, δεν το ανέφερα ως απάντηση σε δική σου σχετική ερώτηση... δεν το έθεσα δλδ εγώ στη κουβέντα ως προβληματισμό).
Δεν αλλοιωνω τα γραφομενα σου αλλα λεω οτι κ στο μεγαλυτερο διαστημα δεν ηταν καλη οντως για να κανει αισθητη διαφορα η ευνοια αλλα οταν μπορουσε να το κανει κ το πρωταθλημα να παει στην Scuderia τελικα πηγε στην McLaren κ Senna (k δικαιως κατα την γνωμη μου).
Και η Φεράρι ήταν 2 και 3 secs ταχύτερη απ΄όλους τους υπόλοιπους το 2001 και το 2002 και παρ' όλα αυτά ευνοήθηκε (τελικά αχρείαστα όπως εξήγησα παραπάνω, αλλά ευνοήθηκε). Και ρωτάω, υπάρχει κάποια αντίστοιχη εύνοια της ΦΙΑ προς τη ΜακΛάρεν ή προς την Ουίλιαμς όταν κυριαρχούσαν εκείνες?
Οχι οτι αντιμετωπιζε προβλημα αλλα δεν ειχε την χαοτικη διαφορα των McLaren με τους υπολοιπους ειδικα το 89, κ των Williams με τους υπολοιπους 92-93. Δεν εχει σημασια καταλαβα τι λες αν κ διαφωνω στο οτι επρεπε να τιμωρησουν την Ferrari για τα team orders αβανταροντας τον Schumacher. Δεν συμφωνω με τις πραξεις της Scuderia στο συγκεκριμενο αλλα πιστευω οτι ειναι δικαιωμα της. Εχει γινει κατ επαναληψη στο παρελθον απο ολες τις ομαδες.
Οκ, εις αναμονή λοιπόν. Μπορείς όμως στο μεταξύ να μου υπενθυμίσεις για ποιον λόγο ακύρωσαν τον Σούμι στο Σπα το 1994?
Για φθορα στο πατωμα της Benneton
Και πολύ καλά έκαναν. ?δικα τον τιμώρησαν δηλαδή? Πάντως το κομμάτι που απαντούσες μιλούσε για το χτύπημα πάνω στον Χιλ το '94 που (κακώς) ΔΕΝ τον τιμώρησαν τον ΜΣ.
Επίσης (αν και ολίγον άσχετο, αφού το ΄89 και το '90 οι ΑΣ και ΑΠ ήταν ήδη καταξιωμένοι ως οι καλύτεροι και με περισσότερους από έναν τίτλους στο ενεργητικό τους, ενώ το '94 ο ΜΣ ήταν συγκριτικά ένα άπειρος νεαρός σε καλό μονοθέσιο) πολύ κακώς δεν τιμώρησαν και τους ΑΣ και ΑΠ το 1990 και 1989, αντίστοιχα.O Σουμι τιμωρηθηκε για τον συγκεκριμενο αγωνα νομιζω αλλα οχι αρκετα για να χασει στην βαθμολογια απο τoν Hill.
Ο Senna τιμωρηθηκε στην Souzouka για τελειως απαραδεκτο λογο απο τον Ballestre k βεβαια προς οφελος Prost. Ως εκτουτου κ τ αποτελεσματα του 90. Δεν υπηρχε περιπτωση να τιμωρηθουν Senna k Prost για την παγκοσμια κοντρα τους που ειχε διαφημισει την F1 οσο ποτε αλλοτε.Φυσικά και τις έδειξε. Όπως τις είχε δείξει και ο Φρέντζεν (που σημειωτέον αποφοίτησε την ίδια σχολή με τον ΜΣ με καλύτερους βαθμούς και συστάσεις). Anyway, είναι εκτός θέματος έτσι κι αλλιώς.
Ο Frentzen ποτε δεν εδειξε κατι το ιδιαιτερο σ ενα μονοθεσιο παρα πολυ καλο (το καλυτερο τοτε) η FW17 ή FW18 δεν θυμαμαι καλα. Ο Scumi σ αυτο το μονοθεσιο θα ηταν συνδυασμος αχτυπητος πραγματικα! Ουτε ο Villeneuve μ επεισε πολυ εκεινη την εποχη, δεν ειχε σταθερες επιδοσεις.
Αυτό όμως που νομίζω δεν έχεις καταλάβει από την αρχή της κουβέντας (ή κάνεις πως δεν έχεις καταλάβει -δεν το λεώ με εμπάθεια) είναι πως εγώ τουλάχιστον δεν υποστήριξα ποτέ ότι η Φεράρι δεν έχει αδικηθεί ποτέ των ποτών και πουθενά, αλλά ότι συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλην ομάδα της Φ1 απολαμβάνει την -μη συνεχόμενη αλλά- διαχρονική εύνοια της ΦΙΑ, σχεδόν όποτε το ζητήσει.
Ο λογος που ουσιαστικα απανταω ειναι στο διαχρονικα. Εγω καταλαβαινω το διαχρονικα σαν τουλαχιστον την τελευταια 25ετια. Αρχισα να παρακολουθω το 79-80 περιπου (το ατυχημα Villeneuve το 81 το ειχα δει live κ δεν θα το ξεχασω ποτε!!!). Δεν θυμαμαι αβανταρισματα σε Ferrari γενικα. Για την τελευταια 6ετια μεχρι να σου αντιπαραθεσω κατι αξιοπροσεκτο συμφωνω στο οτι η Ferrari περναει αρκετα καλα τις γνωμες της στην FIA, αλλα χωρις αυτο να το θεωρω παραγοντα που καθορισε τα πρωταθληματα που σηκωσε. Toυλαχιστον ως εκει εχω καταλαβει, δεν ξερω αν ειμαι λαθος αλλα η υπεροχη της ηταν αδιαμφισβητητη.
Αnyway φιλε migf1 παρασυρθηκαμε σε μεγαλους διαλογους μεταξυ μας κ ισως κουρασε κ τους συμφορουμιστες μας. Η ουσια ειναι να μπορεσουμε να ξαναδουμε ενα θεαμα σαν αυτο του 87-93. Εγω αυτο επιθυμω απο F1. Ας γινει οτι χρειαζεται δεν με νοιαζει, θεαμα να ξαναδουμε.
-
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
[snip]
Αnyway φιλε migf1 παρασυρθηκαμε σε μεγαλους διαλογους μεταξυ μας κ ισως κουρασε κ τους συμφορουμιστες μας. Η ουσια ειναι να μπορεσουμε να ξαναδουμε ενα θεαμα σαν αυτο του 87-93. Εγω αυτο επιθυμω απο F1. Ας γινει οτι χρειαζεται δεν με νοιαζει, θεαμα να ξαναδουμε.Όντως, αν και προσωπικά με χαροποιούν οι υγιείς κουβέντες χωρίς εμπάθειες και χαρακτηρισμούς, όπως αυτή.
Σε ότι αφορά το θέαμα, είναι νομίζω το ζητούμενο των περισσοτέρων μας. Προσωπικά είμαι αρκετά (έως πολύ) ικανοποιημένος από τη φετινή σιαζόν σε ότι αφορά το θέαμα και τον συναγωνισμό. Είχαμε και προσπεράσματα και εναλλαγές νικητών στους αγώνες και κοντινές βαθμολογίες και 3 πιλότους και 3 ομάδες να διεκδικούν το πρωτάθλημα μαθηματικά ακόμα και τώρα.
ΥΓ1. Έχεις δίκιο για τον Σένα, όντως είχε τιμωρηθεί στη Σουζούκα το '89 (παρόλο που ο ΑΠ είχε πέσει επάνω του). Είχε τιμωρηθεί για άλλο λόγο όμως, επειδή τον έσπρωξαν οι κριτές για να επιστρέψει στηυν πίστα νομίζω.
ΥΓ2. Τον μηδενισμό του Σούμι στο Σπα του '94 δεν τη θυμάμαι, αλλά δεν το αμφισβητώ κιόλας.
ΥΓ3. Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις σε ένα άλλο thread περί Σένα. Όποιος τον έχει δει ζωντανά να αγωνίζεται (όπως εμείς και πολλοί άλλοι) δεν έχει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα πιλότο εντελώς ξεχωριστό (ανώτερο) σε όλα τα επίπεδα και κυρίως μέσα στις πίστες.
-
Ο χρήστης LYBE έγραψε:
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί λες ξανά εσείς? Δηλαδή όλοι όσοι υποστηρίζουν την Ferrari έχουν ακριβώς τις ίδιες απόψεις? Αυτό θες να μας πεις? Εγώ για παράδειγμα έχω γνωρίσει ένα άτομο που υποστηρίζει την ΑΕΚ, ο οποίος είναι εντελώς κολλημένος. Τι σημαίνει αυτό, ότι όλοι οι φίλαθλοι - οπαδοί της ΑΕΚ είναι το ίδιο κολλημένοι. Εγώ σχηματίζω μια άποψη (θετική ή αρνητική) για ένα άτομο και δεν την γενικεύω, γιατί πολύ απλά θα αδικίσω κάποιους...Πολύ σωστός LYBE, συμφωνώ με όσα έχεις αναφέρει στο συγκεκριμένο θέμα...
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
ΥΓ1. Έχεις δίκιο για τον Σένα, όντως είχε τιμωρηθεί στη Σουζούκα το '89 (παρόλο που ο ΑΠ είχε πέσει επάνω του). Είχε τιμωρηθεί για άλλο λόγο όμως, επειδή τον έσπρωξαν οι κριτές για να επιστρέψει στηυν πίστα νομίζω.
ΥΓ2. Τον μηδενισμό του Σούμι στο Σπα του '94 δεν τη θυμάμαι, αλλά δεν το αμφισβητώ κιόλας.
YΓ1. Ειχε τιμωρηθει γιατι ξεκινωντας ξανα εφυγε απο το escapre road (λες κ μπορουσε να φυγει κ απο πουθενα αλλου) για να ξαναμπει μεσα στην πιστα. Εκανε ενα ολοκληρο γυρο αλλαξε μπροστινο φτερο κ μπηκε μεσα σαν δαιμονισμενος κυνηγωντας τον Nannini με Benneton. Toν εφτασε, περασε κ κερδισε. Αλλα μετα ο MEΓΑΣ Ballestre καταφερε κ τον ακυρωσε.
ΥΓ2. Ναι οντως τον εκαναν disqualify κ η νικη πηγε στον Hill.
-
Ο χρήστης migf1 έγραψε:
ΥΓ1. Έχεις δίκιο για τον Σένα, όντως είχε τιμωρηθεί στη Σουζούκα το '89 (παρόλο που ο ΑΠ είχε πέσει επάνω του). Είχε τιμωρηθεί για άλλο λόγο όμως, επειδή τον έσπρωξαν οι κριτές για να επιστρέψει στηυν πίστα νομίζω.Ναι, και επιπλέον επειδή δεν επέστρεψε στην πίστα από το ίδιο σημείο αλλά 'έκοψε' το σικαίην.
ΥΓ3. Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις σε ένα άλλο thread περί Σένα. Όποιος τον έχει δει ζωντανά να αγωνίζεται (όπως εμείς και πολλοί άλλοι) δεν έχει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα πιλότο εντελώς ξεχωριστό (ανώτερο) σε όλα τα επίπεδα και κυρίως μέσα στις πίστες.
Εχεις απόλυτο δίκιο. Μην ξεχνάς βέβαια πως τον έχουμε λιγάκι θεοποιήσει επειδή πέθανε. Αλλά όποιος τον έχει δει (ιδίως σε βρεγμένους) αγώνες, καταλάβαινε πως ο άνθρωπος 'ήταν αλλού'.
-
Ο χρήστης LYBE έγραψε:
Δηλαδη τωρα τι θες να μου πεις, **εσεις **δεν ειστε προκατειλημμενοι με τις αλλες ομαδες;
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί λες ξανά εσείς? Δηλαδή όλοι όσοι υποστηρίζουν την Ferrari έχουν ακριβώς τις ίδιες απόψεις? Αυτό θες να μας πεις? Εγώ για παράδειγμα έχω γνωρίσει ένα άτομο που υποστηρίζει την ΑΕΚ, ο οποίος είναι εντελώς κολλημένος. Τι σημαίνει αυτό, ότι όλοι οι φίλαθλοι - οπαδοί της ΑΕΚ είναι το ίδιο κολλημένοι. Εγώ σχηματίζω μια άποψη (θετική ή αρνητική) για ένα άτομο και δεν την γενικεύω, γιατί πολύ απλά θα αδικίσω κάποιους...
Εγω παντως οσους tifozi τυχαινει να ξερω,ειναι ολοι ακριβως ιδιοι,για να μιλησω πιο συγκεκριμενα πιστευουν πως μονο η Ferrari υπαρχει και τιποτα αλλο.Μπορει να υπαρχουν και εξεραισεις
-
Ο χρήστης Fanis F1 έγραψε:
Εγω παντως οσους tifozi τυχαινει να ξερω,ειναι ολοι ακριβως ιδιοι,για να μιλησω πιο συγκεκριμενα πιστευουν πως μονο η Ferrari υπαρχει και τιποτα αλλο.Μπορει να υπαρχουν και εξεραισεις
Nα σαι σίγουρος ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις. Υπάρχουν κάποιοι που πάνω απ όλα αγαπούν τους αγώνες αυτοκινήτου. Κάποιοι που πάνω απο κάθε οδηγό αγαπούν την F1. Kαι όπως άλλοι τυχαίνει να υπστηρίζουν τη Γουίλιαμς, τη Μακλάρεν, αυτοί τυχαίνει να αγαπούν τη Φερράρι ή/και το Σουμάχερ.
-
Ο χρήστης Fanis F1 έγραψε:
Εγω παντως οσους tifozi τυχαινει να ξερω,ειναι ολοι ακριβως ιδιοι,για να μιλησω πιο συγκεκριμενα πιστευουν πως μονο η Ferrari υπαρχει και τιποτα αλλο.Μπορει να υπαρχουν και εξεραισειςΕδώ συμφωνούμε, αλλά πιστεύω πως οι tifosi που εσύ γνωρίζεις αποτελούν την εξαίρεση...
Επισημο thread GP Ιταλιας - Προβλεψτε νικητη (αν μπορειτε!)