Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Βαρος & κρατημα
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Βαρος & κρατημα
    • 1
    • 2
    • 3
    • 3 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    27
    46
    285
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • 2
      21-quadra last edited by

      Eνδιαφέρον το λίνκ που έβαλες, όμως δεν είναι αντιπροσωπευτικό για συσχετισμό, θα ήταν τέλειο δείγμα αν όλα φορούσαν το ίδιο λάστιχο, όποιο και αν ήταν αυτό, αλλά και πάλι δεν θα έλεγε τίποτα μπροστά στο ερώτημα:

      **To βάρος είναι εχθρός ή φίλος του αυτοκινήτου ? ** Όλη η κοινότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας και οι ειδικοί το έχουν για εχθρό, το ίδιο πιστεύω ακράδαντα και εγώ, κάποιοι φίλοι εδώ μέσα το θεωρούν φίλο. Τα συμπεράσματα δικά σας. Εγώ τελείωσα με το θέμα, δεν έχει έννοια η συζήτηση για μένα ώς προς το ερώτημα, έχει ήδη απαντηθεί απο πολύ ειδικότερους απο εμάς.

      Επίσης έχω να πω ότι το αυτοκίνητο με τα 35.000 τόσα εξαρτήματα που το αποτελούν είναι προϊόν συμβιβασμών σε όλα τα επίπεδα, οπότε πέρα απο τις παραδοχές και αρχές των μαθηματικών, της φυσικής και της χημείας, δεν υπάρχει άλλη σταθερά σε αυτή την κατασκευή που λέγεται αυτοκίνητο. Οι λοιπές επιστήμες που συμμετέχουν είναι ακριβώς για να συμβιβάσουν τα ασυμβίβαστα.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • E
        emmanoyhl last edited by

        Καλά πάλι τα ίδια!!!!
        Πως επιβιώνουν μύθοι των παππούδων και των πατεράδων μας ακόμα απορώ!!!
        Το βάρος είναι εχθρός τελεία και παύλα. Πρέπει να έχεις ποιο εξελιγμένα συστήματα για να κρατήσεις το αμάξι στο δρόμο σε μια στροφή μια και η κεντρομόλος είναι μεγαλύτερη. Πρέπει επίσης να έχεις αποτελεσματικότερα φρένα για να σταματήσεις φρενάροντας στο ίδιο σημείο και τέλος θέλεις περισσότερη ιπποδύναμη και ροπή για να έχεις τις ίδιες επιδώσεις.
        Φυσικά όλα παίζουν ρόλο από τα ελαστικά μέχρι τι φίλτρο αέρα χρησιμοποιείς αλλά αυτό δεν αλλάζει το κεντρικό μας θέμα.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • G
          glf last edited by

          η μεγάλη πλάκα ήταν το 50κιλο στην 316 !! χαααχαχα

          ε πως δεν το ξέραμε να βάλουμε και μεις κάνα τέτοιο στο αγωνιστικό να πατάει καλύτερα!

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • H
            hammer_ last edited by

            Στη Νευτώνεια φυσική που μαθαίναμε στο λύκειο, αν αγνοήσουμε τις αντιδράσεις της ανάρτησης και επικεντρωθούμε μόνο στην απόλυτη πρόσφυση των ελαστικών, ένα βαρύ αυτοκίνητο θα έπρεπε να στρίβει ακριβώς το ίδιο με ένα ελαφρύ. Γιατί; Μα γιατί θεωρούσαμε ότι ο συντελεστής τριβής δεν μεταβάλλεται, αλλά εξαρτάται μόνο από τα υλικά (λάστιχο-άσφαλτος) και τη θερμοκρασία. Έτσι ένα αυτοκίνητο διπλάσιου βάρους μεταφέρει διπλάσιο βάρος στα ελαστικά που βρίσκονται στο εξωτερικό της στροφής, τα οποία παράγουν διπλάσια τριβή (συντελεστής τριβής επί κάθετη δύναμη), άρα παράγουν την ίδια ακριβώς πλευρική επιτάχυνση!

            Ναι, αλλά... Μήπως ο συντελεστής τριβής δεν παραμένει ίδιος; Στην πραγματικότητα δεν παραμένει ίδιος, μειώνεται κάπως όσο αυξάνεται η κάθετη δύναμη. Και ακριβώς γι'αυτό το βαρύ αυτοκίνητο θα έχει λιγότερη διαθέσιμη τριβή και συνεπώς λιγότερη πλευρική επιτάχυνση.

            Οι υπόλοιπες θεωρίες έχουν κάποια βάση, αλλά δεν αντικατοπτρίζουν τη σύγκριση μεταξύ δύο ίδιων αυτοκινήτων με διαφορετικό βάρος. Πχ. η αλλαγή της αναλογίας βάρους στους δύο άξονες με πρόσθεση βάρους μπορεί υπό ορισμένες συνθήκες να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά ή απλώς να δίνει την εντύπωση ότι τη βελτιώνει, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο φιλικό...

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • T
              trailbraker last edited by

              Αδιαμφισβήτητα το βάρος είναι εχθρός του κρατήματος και γενικότερα της οδικής συμπεριφοράς. Στην πράξη όμως συνήθως το ερώτημα τίθεται ως εξής:

              Κρατάει καλύτερα το ελαφρύ φιατάκι σου από την μπέμπα μου; Λίγοι ξέρουν πόσο κρατάει το αυτοκίνητό τους από εμπειρία αλλά μόνο από την αίσθηση που τους δίνουν. Στην πράξη η αλήθεια είναι πως η 'μπέμπα' κρατάει περισσότερο. Κι αυτό είναι γιατί ο κατασκευαστής είχε το περιθώριο κόστους, έθεσε την οδική συμπεριφορά υψηλά ως προτεραιότητα και κατάφερε να αντισταθμίσει το βάρος με ακριβά λάστιχα, φαρδιά μετατρόχια, εξελιγμένες αναρτήσεις κτλ. Αν φορέσει η BMW τα energy του fiat, τότε τα πράγματα σκουραίνουν γι αυτήν.

              Τα ίδια ισχύουν και για το φρενάρισμα.

              Αν κρατήσουμε σταθερό τον τύπο των ελαστικών, την γεωμετρία της ανάρτησης, τον λόγο του ύψους του κέντρου βάρους προς τα μετατρόχια και το μεταξόνιο και την κατανομή βάρους, και αυξήσουμε τον λόγο βάρους προς επιφάνεια επαφής ελαστικών, το κράτημα συνήθως μειώνεται.

              Ακόμα και στο ίδιο αυτοκίνητο, δεν είναι καθαρά το βάρος που μετράει αλλά η πίεση (δύναμη ανά μονάδα επιφανείας) που ασκείται μεταξύ ελαστικού και δρόμου.

              Για κάθε λάστιχο υπάρχει μια βέλτιστη τέτοια πίεση που μεγιστοποιεί τον συντελεστή τριβής ελαστικού-δρόμου. Πράγμα που σημαίνει (αν δεν απατώμαι) πως θεωρητικά και ένα υπερβολικά ελαφρύ αυτοκίνητο ίσως να μην έχει την βέλτιστη πρόσφηση με δεδομένα ελαστικά. Αυτό το αυτοκίνητο όμως πρέπει να είναι εξωφρενικά ελαφρύ, ένα θεωρητικό μόνο ενδεχόμενο. Στην πράξη τα αυτοκίνητα πέφτουν πάνω από την οριακή αυτή τιμή πίεσης και όσο βαρύτερο είναι τόσο χειρότερα.

              Η αίσθηση και η άνεση είναι μια άλλη ιστορία και ουδεμία σχέση έχουν με το κράτημα. Η απόλυτη πρόσφυση σπανίως είναι ψηλά στην λίστα προτεραιοτήτων των κατασκευαστών αυτοκινήτων πόλης όπως αυτά που οδηγούμε οι περισσότεροι.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • R
                ratanplan last edited by

                trailBraker (Ωραιο nick ) απο την θεωρια στην πραξη αλλαζουν πολλά....σκεψου τα λοτους κατερχαμ κλπ....τηα τα εκαναν γυρω στους 2,5 τονους για να κρατανε καλητερα!

                Ο χρήστης glf έγραψε:
                η μεγάλη πλάκα ήταν το 50κιλο στην 316 !! χαααχαχα

                ε πως δεν το ξέραμε να βάλουμε και μεις κάνα τέτοιο στο αγωνιστικό να πατάει καλύτερα!

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • E
                  emmanoyhl last edited by

                  Πολύ απλά βρε παιδιά σκεφτείτε πότε κρατάει και φρενάρει καλύτερα το αμάξι σας, με εσάς μέσα ή όταν είστε πέντε με το χώρο αποσκευών γεμάτο; Απλά και εύκολα νομίζω ξέρετε.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • First post
                    Last post
                  • 1
                  • 2
                  • 3
                  • 3 / 3
                  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                    • ΕΛΛΑΔΑ
                    • ΚΟΣΜΟΣ
                    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                  • ΔΟΚΙΜΕΣ
                    • TEST
                    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                    • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                    • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                    • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                    • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                  • VIDEO
                    • 4TTV
                    • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                    • ΑΓΩΝΕΣ
                    • CANDID CAMERA
                  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                    • ΛΕΞΙΚΟ
                  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                    • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                  • ΑΓΩΝΕΣ
                    • FORMULA 1
                    • WRC
                    • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                  • ΤΙΜΕΣ
                  • 4T CLASSIC
                    • ΜΟΝΤΕΛΑ
                    • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                    • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                  • ΑΓΟΡΑ
                    • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                    • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                  • 2ΤΡΟΧΟΙ
                    • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                    • ΑΓΩΝΕΣ
                    • CLASSIC
                  • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                  • MENU
                  • ΤΙΜΕΣ
                  • 4ΤΡΟΧΟΙ
                  • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                  • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                  • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                  • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                  • ΚΟΚ

                  logo footer

                  coty











                  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                  • ΑΓΩΝΕΣ
                  • ΔΟΚΙΜΕΣ
                  • CLASSIC
                  • ΤΙΜΕΣ
                  • VIDEO
                  • FORUM
                  4T FORUM
                  4T LIBRARY
                  APRILIOS

                  ΤΕΥΧΟΣ Απρίλιος 2025

                  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                  • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                  Powered by nxcode.gr