-
Eνδιαφέρον το λίνκ που έβαλες, όμως δεν είναι αντιπροσωπευτικό για συσχετισμό, θα ήταν τέλειο δείγμα αν όλα φορούσαν το ίδιο λάστιχο, όποιο και αν ήταν αυτό, αλλά και πάλι δεν θα έλεγε τίποτα μπροστά στο ερώτημα:
**To βάρος είναι εχθρός ή φίλος του αυτοκινήτου ? ** Όλη η κοινότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας και οι ειδικοί το έχουν για εχθρό, το ίδιο πιστεύω ακράδαντα και εγώ, κάποιοι φίλοι εδώ μέσα το θεωρούν φίλο. Τα συμπεράσματα δικά σας. Εγώ τελείωσα με το θέμα, δεν έχει έννοια η συζήτηση για μένα ώς προς το ερώτημα, έχει ήδη απαντηθεί απο πολύ ειδικότερους απο εμάς.
Επίσης έχω να πω ότι το αυτοκίνητο με τα 35.000 τόσα εξαρτήματα που το αποτελούν είναι προϊόν συμβιβασμών σε όλα τα επίπεδα, οπότε πέρα απο τις παραδοχές και αρχές των μαθηματικών, της φυσικής και της χημείας, δεν υπάρχει άλλη σταθερά σε αυτή την κατασκευή που λέγεται αυτοκίνητο. Οι λοιπές επιστήμες που συμμετέχουν είναι ακριβώς για να συμβιβάσουν τα ασυμβίβαστα.
-
Καλά πάλι τα ίδια!!!!
Πως επιβιώνουν μύθοι των παππούδων και των πατεράδων μας ακόμα απορώ!!!
Το βάρος είναι εχθρός τελεία και παύλα. Πρέπει να έχεις ποιο εξελιγμένα συστήματα για να κρατήσεις το αμάξι στο δρόμο σε μια στροφή μια και η κεντρομόλος είναι μεγαλύτερη. Πρέπει επίσης να έχεις αποτελεσματικότερα φρένα για να σταματήσεις φρενάροντας στο ίδιο σημείο και τέλος θέλεις περισσότερη ιπποδύναμη και ροπή για να έχεις τις ίδιες επιδώσεις.
Φυσικά όλα παίζουν ρόλο από τα ελαστικά μέχρι τι φίλτρο αέρα χρησιμοποιείς αλλά αυτό δεν αλλάζει το κεντρικό μας θέμα. -
η μεγάλη πλάκα ήταν το 50κιλο στην 316 !! χαααχαχα
ε πως δεν το ξέραμε να βάλουμε και μεις κάνα τέτοιο στο αγωνιστικό να πατάει καλύτερα!
-
Στη Νευτώνεια φυσική που μαθαίναμε στο λύκειο, αν αγνοήσουμε τις αντιδράσεις της ανάρτησης και επικεντρωθούμε μόνο στην απόλυτη πρόσφυση των ελαστικών, ένα βαρύ αυτοκίνητο θα έπρεπε να στρίβει ακριβώς το ίδιο με ένα ελαφρύ. Γιατί; Μα γιατί θεωρούσαμε ότι ο συντελεστής τριβής δεν μεταβάλλεται, αλλά εξαρτάται μόνο από τα υλικά (λάστιχο-άσφαλτος) και τη θερμοκρασία. Έτσι ένα αυτοκίνητο διπλάσιου βάρους μεταφέρει διπλάσιο βάρος στα ελαστικά που βρίσκονται στο εξωτερικό της στροφής, τα οποία παράγουν διπλάσια τριβή (συντελεστής τριβής επί κάθετη δύναμη), άρα παράγουν την ίδια ακριβώς πλευρική επιτάχυνση!
Ναι, αλλά... Μήπως ο συντελεστής τριβής δεν παραμένει ίδιος; Στην πραγματικότητα δεν παραμένει ίδιος, μειώνεται κάπως όσο αυξάνεται η κάθετη δύναμη. Και ακριβώς γι'αυτό το βαρύ αυτοκίνητο θα έχει λιγότερη διαθέσιμη τριβή και συνεπώς λιγότερη πλευρική επιτάχυνση.
Οι υπόλοιπες θεωρίες έχουν κάποια βάση, αλλά δεν αντικατοπτρίζουν τη σύγκριση μεταξύ δύο ίδιων αυτοκινήτων με διαφορετικό βάρος. Πχ. η αλλαγή της αναλογίας βάρους στους δύο άξονες με πρόσθεση βάρους μπορεί υπό ορισμένες συνθήκες να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά ή απλώς να δίνει την εντύπωση ότι τη βελτιώνει, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο φιλικό...
-
Αδιαμφισβήτητα το βάρος είναι εχθρός του κρατήματος και γενικότερα της οδικής συμπεριφοράς. Στην πράξη όμως συνήθως το ερώτημα τίθεται ως εξής:
Κρατάει καλύτερα το ελαφρύ φιατάκι σου από την μπέμπα μου; Λίγοι ξέρουν πόσο κρατάει το αυτοκίνητό τους από εμπειρία αλλά μόνο από την αίσθηση που τους δίνουν. Στην πράξη η αλήθεια είναι πως η 'μπέμπα' κρατάει περισσότερο. Κι αυτό είναι γιατί ο κατασκευαστής είχε το περιθώριο κόστους, έθεσε την οδική συμπεριφορά υψηλά ως προτεραιότητα και κατάφερε να αντισταθμίσει το βάρος με ακριβά λάστιχα, φαρδιά μετατρόχια, εξελιγμένες αναρτήσεις κτλ. Αν φορέσει η BMW τα energy του fiat, τότε τα πράγματα σκουραίνουν γι αυτήν.
Τα ίδια ισχύουν και για το φρενάρισμα.
Αν κρατήσουμε σταθερό τον τύπο των ελαστικών, την γεωμετρία της ανάρτησης, τον λόγο του ύψους του κέντρου βάρους προς τα μετατρόχια και το μεταξόνιο και την κατανομή βάρους, και αυξήσουμε τον λόγο βάρους προς επιφάνεια επαφής ελαστικών, το κράτημα συνήθως μειώνεται.
Ακόμα και στο ίδιο αυτοκίνητο, δεν είναι καθαρά το βάρος που μετράει αλλά η πίεση (δύναμη ανά μονάδα επιφανείας) που ασκείται μεταξύ ελαστικού και δρόμου.
Για κάθε λάστιχο υπάρχει μια βέλτιστη τέτοια πίεση που μεγιστοποιεί τον συντελεστή τριβής ελαστικού-δρόμου. Πράγμα που σημαίνει (αν δεν απατώμαι) πως θεωρητικά και ένα υπερβολικά ελαφρύ αυτοκίνητο ίσως να μην έχει την βέλτιστη πρόσφηση με δεδομένα ελαστικά. Αυτό το αυτοκίνητο όμως πρέπει να είναι εξωφρενικά ελαφρύ, ένα θεωρητικό μόνο ενδεχόμενο. Στην πράξη τα αυτοκίνητα πέφτουν πάνω από την οριακή αυτή τιμή πίεσης και όσο βαρύτερο είναι τόσο χειρότερα.
Η αίσθηση και η άνεση είναι μια άλλη ιστορία και ουδεμία σχέση έχουν με το κράτημα. Η απόλυτη πρόσφυση σπανίως είναι ψηλά στην λίστα προτεραιοτήτων των κατασκευαστών αυτοκινήτων πόλης όπως αυτά που οδηγούμε οι περισσότεροι.
-
trailBraker (Ωραιο nick ) απο την θεωρια στην πραξη αλλαζουν πολλά....σκεψου τα λοτους κατερχαμ κλπ....τηα τα εκαναν γυρω στους 2,5 τονους για να κρατανε καλητερα!
Ο χρήστης glf έγραψε:
η μεγάλη πλάκα ήταν το 50κιλο στην 316 !! χαααχαχαε πως δεν το ξέραμε να βάλουμε και μεις κάνα τέτοιο στο αγωνιστικό να πατάει καλύτερα!
-
Πολύ απλά βρε παιδιά σκεφτείτε πότε κρατάει και φρενάρει καλύτερα το αμάξι σας, με εσάς μέσα ή όταν είστε πέντε με το χώρο αποσκευών γεμάτο; Απλά και εύκολα νομίζω ξέρετε.
Βαρος & κρατημα