-
Ναι βρε Λεωνιδα,αν παίζεις με το γκαζι εννοειται οτι μπορεις να ρυθμισεις την υποστροφη.Τα ειπαμε αυτα,οτι αφηνοντας γκαζι γυρναει ο κώλος.
Αλλα όταν το αποτέλεσμα ειναι (π.χ) υποστροφη,ποιός ο λόγος να πεις οτι ήτανε υποστροφικη η ταση κατα 70% και υπερστροφική κατα 50%,άρα η αναμεταξυ τους αλληλεπίδραση μας αφησε ενα 20% υποστροφής; (τα νούμερα ειναι εντελώς τυχαία και χωρις να υπάρχει πουθενα κατι αναλογο των 70,50 και 20 'τα εκατο' που ανεφερα λόγω ευκολίας)
Για να πώ κι'εγω την ιστορια μου τωρα:
Το δικο μου το αυτοκινητακι στηθηκε με αρκετα σκληρωτερες πίσω αναρτησεις,για να εξουδετερωθούνε οι τασεις υποστροφής του.Το στησιμο εχει αποδώσει (χαρη στα μαγικα χερια του Κυρλαγκίτση) και το αυτοκίνητο εχει την ρυθμιστικότητα της ουρας που όλοι αναζηταμε.Ελαφρωνει τοσο που σε τρομαζει ο κώλος όταν μπαίνεις με πολλά,αλλά πρεπει να μείνεις στο γκάζι για να μην γυρίσει και εχεις τετακε.Το ελαφρωμα 'δειχνει' σαν να θελει να υπερστρεψει αλλά ΔΕΝ το κανει όσο πατας γκαζι.*
Οι τασεις υποστροφης μπορει να μειώθηκαν,αλλά ειναι εκει και καραδοκούν.
Στις κλειστες στροφες θελει υπομονή στο γκάζι,κι'άς εχω και μπλοκέ,κι'ας εχω και λίγα αλογα.Αν βιαστεις,θα μουρίσει.
Αυτη ειναι η μοίρα του προσθιοκίνητου.*Ξαναλέω και πάλι για την ισχύ του κινητήρα.Εαν ο κινητηρας ξεμείνει απο ισχυ και είσαι πανω στη στροφη με πολλά,τοτε η παραπάνω 'ταση' για ελαφρωμα του κώλου θα σου φερει υπερστροφη.Αλλα δεν ειναι υπερστροφη στο πάτημα του γκαζιου,γιατι μπορει εσυ να πατας όντως το πενταλ αλλα ο κινητηρας δεν αποδίδει πλέον
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Λεωνιδα,μετατρεπεις το τελικό φαινόμενο (υποστροφη ή υπερστροφη) σε συνδυασμο τασεων;Γιατι;Αφού εχουμε το τελικο αποτέλεσμα που λέει υποστροφη ή υπερστροφή και αυτο χαρακτηριζει τη συμπεριφορα ενος αυτοκινήτου.
Και η 147 ειναι υποστροφική,όπως και το ταιπ-άρ,όπως (πολύ χειροτερα) καποια τούρμπο προσθιοκίνητα,όπως και το δικο μου το καντετακι,όπως και τα σαξόραλλα κ.λ.π.
Πολλά ελαφρωνουν τον κώλο τους,αλλα δεν γυρνανε πριν αφησεις (και για όσο εχει δυναμη να δωσει ο κινητηρας-αν κρεμασει θα γυρισει κι'ας εχεις σηκωθει όρθιος πάνω στο πενταλ του γκαζιου)Ναι, με το γκάζι αλλάζεις τις γωνίες ολίσθησης των κινητήριων τροχών. Η υποστροφή/υπερστροφή υπολογίζεται από τη διαφορά της γωνίας ολίσθησης των μπροστινών από τους πίσω τροχούς. Με το γκάζι (σε μπροστοκίνητο) ρυθμίζεις λίγο ή πολύ υποστροφή.
ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ: Γωνία ολίσθ. Μπροστά > Γωνία ολίσθ. Πίσω
ΥΠΕΡΣΤΡΟΦΗ: Γωνία ολίσθ. Μπροστά < Γωνία ολίσθ. Πίσω
ΟΥΔΕΤΕΡΗ: Γωνία ολίσθ. Μπροστά = Γωνία ολίσθ. ΠίσωΣτα μπροστοκίνητα περισσότερο γκάζι μεγαλώνει τη γωνία ολίσθησης μπροστά, δηλαδή περισσότερη υποστροφή.
Yπάρχουν και ορισμένες εξαιρέσεις, εξαιτίας των διακυμάνσεων στο γκάζι, την ακτίνα στροφής και τη γεωμετρία.
Παράδειγμα:
316i Ε90 σε στεγνό skid-pad (=πλατεία ), διαμέτρου 25m, με 2α στο κιβώτιο και πολύ προοδευτικό άνοιγμα γκαζιού, έδινε μόνο υποστροφή και μάλιστα δυσανάλογα (βάσει εμπειρικών κριτηρίων) μεγάλη σε σχέση με το γκάζι.
Μία ευλογοφανής ερμηνεία είναι ότι η συγκεκριμένη υποστροφή ήταν το αποτέλεσμα του συνδυασμού ορισμένων μεταβλητών.
Αφενός, η ισχύς ήταν ανεπαρκής ώστε να διαφοροποιήσει την slip angle των πίσω τροχών και αφετέρου η ακτίνα της στροφής τόσο κλειστή, ώστε να προκαλέσει με την αύξηση της ταχύτητας, περισσότερο κλείσιμο τιμονιού και κατά συνέπεια αύξηση της εμπρός slip angle. Όλα τα παραπάνω, νομίζω, ενισχύει και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι στημένο υποστροφικά, χωρίς να υπάρχει και ισχύς ώστε να ρυθμιστεί η συμπεριφορά του.
Και πραγματικά, ο μόνος τρόπος να επέμβεις -δεν συζητάω για αυτή τη μικρή πλατεία, εκεί μόνο με συμπλεκτάρισμα μπορείς να σπάσεις την πρόσφυση πίσω- είναι παίζοντας με το yaw σε γλιστερές και πιο ανοιχτές στροφές. Με απότομη τιμονιά δηλαδή για αποσταθεροποιήση και μετά έλεγχο με τιμόνι και όσο γκάζι διαθέτεις. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Αλλα όταν το αποτέλεσμα ειναι (π.χ) υποστροφη,ποιός ο λόγος να πεις οτι ήτανε υποστροφικη η ταση κατα 70% και υπερστροφική κατα 50%,άρα η αναμεταξυ τους αλληλεπίδραση μας αφησε ενα 20% υποστροφής; (τα νούμερα ειναι εντελώς τυχαία και χωρις να υπάρχει πουθενα κατι αναλογο των 70,50 και 20 'τα εκατο' που ανεφερα λόγω ευκολίας)Γιατί έτσι στήθηκε το δικό σου αμάξι (με ποσοστά, στη τύχη το έστησε ο μάστορας; ). Έχει μια υπερστροφική τάση στο όριο που την εξουδετερώνεις με την ισχύ του κινητήρα. Αν δεν την είχε (αυτή την υπερστροφή) θα είχες ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ έως ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ
Δυστυχώς είναι δύσκολο να ρυθμίσεις ακριβώς το υπερστροφικό στήσιμο της ανάρτησης γι αυτό σε διαφορετικές ταχύτητες και διαφορετικές στροφές δεν συμπεριφέρεται ίδια. Μπορεί ακόμα τα μούτρα σε κλειστές στροφές να είναι επειδή υπερβαίνεις το όριο των ελαστικών με τη δύναμη του κινητήρα - δεν υπάρχει στήσιμο που να σε βοηθήσει εκεί.
-
Ο χρήστης nasos/sti έγραψε:
Με σκληρή πίσω αντιστρεπτική 'χαλάς' το πίσω κράτημα και υπερστρέφει. Άλλο (κακό) παράδειγμα: αν καθώς συμπιέζεται η πίσω ανάρτηση αποκτά θετικό κάμπερ θα υπερστρέφει όλο και περισσότερο καθώς το ζορίζεις (επειδή όμως δεν έχεις έλεγχο στο πόσο συμπιέζεται η ανάρτηση το αυτοκίνητο θα είναι δύσκολο έως ανεξέλεγκτο στο όριο).
συμφωνω!
εχω πισω ζανφορ στην αλφα ρυθμιζομενο της ειμπαχ.
στην δευτερη σκαλα που το χω δοκιμασει το αμαξι γινεται απολυτο.
μονο για πιστα κ τελεια ασφαλτο.
αλλα λεει ομως..Ο άλλος δεν ήθελε αντιστρεπτική πίσω - δεν ήθελε να γυρνάει καθόλου. Υποστροφή έως πολύ υποστροφή ήθελε, οι περισσότεροι αυτό θέλουν και είναι πιο γρήγοροι γιατί εμπιστεύονται το αμάξι περισσότερο. Το άλλο το φοβούνται.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Γιατί έτσι στήθηκε το δικό σου αμάξι (με ποσοστά, στη τύχη το έστησε ο μάστορας; ). Έχει μια υπερστροφική τάση στο όριο που την εξουδετερώνεις με την ισχύ του κινητήρα. Αν δεν την είχε (αυτή την υπερστροφή) θα είχες ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ έως ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ
Ε,η υπερστροφική ταση που εξουδετερωνεται,θεωρείται πλέον ουδετερη αλλα οχι υπερστροφική.Εαν εκδηλωνοτανε υπερστροφη θα επρεπε να διορθωθει με το τιμόνι,πραγμα το οποίος ΔΕΝ συμβαινει.Το αυτοκίνητο παραμενει υποστροφικο ΣΤΟ ΓΚΑΖΙ στις κλειστες στροφες,και ουδετερο εντελει στις πατημενες.Ελαφρωνει η ουρα,αλλα δεν ακολουθει δικια της τροχεια.Δεν ειναι υπερστροφη το ελαφρωμα του κώλου,εαν αυτός δεν ξεκολλήσει απο την τροχεια του.
Ναι,ο μαστορας εστησε στο περίπου,δοκιμασαμε,αλλάξαμε σκληροτητα,και πετύχαμε.Πώς νόμιζες,οτι ανοιξε κανενα βιβλιο με συνταγες στησιματος για καντετ;
Δυστυχώς είναι δύσκολο να ρυθμίσεις ακριβώς το υπερστροφικό στήσιμο της ανάρτησης γι αυτό σε διαφορετικές ταχύτητες και διαφορετικές στροφές δεν συμπεριφέρεται ίδια. Μπορεί ακόμα τα μούτρα σε κλειστές στροφές να είναι επειδή υπερβαίνεις το όριο των ελαστικών με τη δύναμη του κινητήρα - δεν υπάρχει στήσιμο που να σε βοηθήσει εκεί.
Εκει θα δεις όμως την συμπεριφορα του αυτοκινήτου ρε Λεωνιδα.Στις πολύ κλειστες στροφες,που,με στησιμο επαγγελματία,με μπλοκέ διαφορικό,με ημισλίκ και με λίγα αλογα (δηλαδη,πόσο ευνοικότερες συνθηκες για την αποφυγη της υποστροφης να υπήρχαν) το αυτοκίνητο εξακολουθει να μουρίζει.
Ειναι υποστροφικό προσθιοκίνητο αμαξακι.ΟΠΩΣ ΟΛΑ. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Ναι,ο μαστορας εστησε στο περίπου,δοκιμασαμε,αλλάξαμε σκληροτητα,και πετύχαμε.Πώς νόμιζες,οτι ανοιξε κανενα βιβλιο με συνταγες στησιματος για καντετ;Δεν πήρατε από το amazon.com το γνωστό βιβλίο συνταγών στησίματος Opel Tselemedett;
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Tselemedett;Κατά το Kadett?
-
Γιαααααα!!!
Ωραία κουβέντα γίνεται εδώ, και εγώ θα ψήφιζα να μεταφερθεί σε κάποιο πιο αρμόδιο θέμα! Αδικείται στο Alfa Forum!
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Ε,η υπερστροφική ταση που εξουδετερωνεται,θεωρείται πλέον ουδετερη αλλα οχι υπερστροφική.Εαν εκδηλωνοτανε υπερστροφη θα επρεπε να διορθωθει με το τιμόνι,πραγμα το οποίος ΔΕΝ συμβαινει.Το αυτοκίνητο παραμενει υποστροφικο ΣΤΟ ΓΚΑΖΙ στις κλειστες στροφες,και ουδετερο εντελει στις πατημενες.Ελαφρωνει η ουρα,αλλα δεν ακολουθει δικια της τροχεια.Δεν ειναι υπερστροφη το ελαφρωμα του κώλου,εαν αυτός δεν ξεκολλήσει απο την τροχεια του.Όλα αυτά μεταφράζονται σε γωνίες ολίσθησης των ελαστικών. Και αφαιρώντας τις μπρος από τις πίσω βλέπεις τι μένει: υποστροφή ή υπερστροφή. Γι αυτό το γκάζι επηρεάζει, χωρίς να χρειάζεται να γίνει μεταφορά βάρους - η δύναμη του κινητήρα παραμορφώνει το πέλμα του ελαστικού και αλλάζει η γωνία ολίσθησης. Συν(+) και πλην(-) είναι, το ένα σκεπάζει το άλλο.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όλα αυτά μεταφράζονται σε γωνίες ολίσθησης των ελαστικών.
σωστοτατο,αλλα αυτο που μας ενδιέφερε σε αυτη τη συζητηση ειναι αυτο:
Και αφαιρώντας τις μπρος από τις πίσω βλέπεις τι μένει: υποστροφή ή υπερστροφή.
εαν εντελει εχουμε υποστροφικο,ουδετερο ή υπερστροφικο το όχημα με το γκάζι πατημενο.
Το τι μας απομένει στην ουσία.Γι αυτό το γκάζι επηρεάζει, χωρίς να χρειάζεται να γίνει μεταφορά βάρους - η δύναμη του κινητήρα παραμορφώνει το πέλμα του ελαστικού και αλλάζει η γωνία ολίσθησης. Συν(+) και πλην(-) είναι, το ένα σκεπάζει το άλλο.
το ξαναεξηγήσαμε,και ξανασυμφωνήσαμε αυτο.
Και το γκαζι επηρεάζει τα ελαστικα,αλλα και η μετατόπιση βαρους (φορτίων μαλλον) είναι αναπόφευκτο επακόλουθο οποιουδηποτε χειρισμου μας στο γκάζι (και στο τιμόνι).Δεν το γλυτωνεις
ΣΤΡΙΒΟΝΤΑΣ