-
Ακούγονται διαφορα Δημητρη.Το πόσο αληθεια ειναι δεν μπορω να το πώ όμως.Οτι θα'ταν λογικη η κινηση,θα'ταν.
-
Subaru Impreza 2.0 RX
Ο χρήστης ΑutoExpress έγραψε:
If you thought the Impreza badge stood for big spoilers and booming exhausts, think again. Subaru is radically changing its famous model in a bid to appeal to more mainstream buyers.The firm hopes to double Impreza sales in three years – no small challenge when you consider the original car’s enormous popularity.
With its rally inspired styling and powerful engines, the previous saloon earned the respect of enthusiasts. At one stage, turbo variants accounted for nearly three-quarters of the Japanese machine’s total demand.
Yet with the third-generation car, the manufacturer has taken a bold new direction. It aims to return non-turbo models to volume sales, and take the range upmarket at the same time. Gone are the saloon shape and boxy looks, replaced by an all-new five-door hatchback that’s intended to compete directly with the likes of the Honda Civic and Volkswagen Golf.
The styling will certainly court controversy. The front end is neat, and the strong waistline crease has echoes of BMW’s 1-Series, providing an air of solidity. But while the car has a tidy profile, the rear appears rather fussy, and overall, it’s neither a memorable nor inspiring design.
The look is enhanced slightly on the RX model we drove. It adds front and rear spoilers, side skirts, 17-inch alloy wheels, a chrome exhaust and a rear bumper diffuser.
As the sportier variant, the RX also gets bucket-style seats – although they do little to lift a drab cabin domi-nated by large expanses of grey, brittle plastics. The switchgear and column stalks are far from upmarket.
The driving position is a little too high but, thanks to a longer wheelbase, rear space is better than in the previous model. With a 538-litre boot capacity, the latest Impreza is more practical than before as well.
For now, engine choice is limited to only two petrol units, putting the Subaru at a big disadvantage. But an all-new 2.0-litre diesel is due in next year’s Legacy, and will later appear in the Impreza. For those seeking more performance, a 227bhp 2.5-litre WRX limited edition arrives in November.
Our car’s normally aspirated 2.0 unit is carried over from the previous generation. It has been tweaked, and now offers improved mid-range pull. The torque output is up by 10Nm to 196Nm, although power has dropped from 158bhp to 148bhp.
The pay-off is better economy and lower emissions. On the move, the engine still has to be worked hard to make swift progress, although things improve at motorway speeds, and the characterful exhaust note remains. In contrast, the 1.5-litre feels sluggish and slow to rev, and we’re not convinced by the merits of offering a high and low-range transfer box in a hatch.
Thankfully, the Impreza retains its handling capabilities. A new platform with a wider track and lower-placed engine keeps body roll in check. There’s plenty of grip through bends, turn-in is precise and the ride quality superb.
So this is a competent car – but the new Impreza lacks sparkle, and there’s little to make it stand out in the hatch market. It’s not as involving to drive as its predecessor and, aside from the all-wheel-drive set-up, there are few selling points.
Price: £17,495
Engine: 2.0-litre boxer
Power: 148bhp
Transmission: Five-speed manual, all-wheel drive
0-60mph: 9.2 seconds
Economy: 33.6mpg
CO2: 199g/km
-
το διαβασα και εγω... αναμενομενο ηταν τα + που του δινει να ειναι ελαχιστα μπροστα στα - ...
Β. -
Πρέπει να βγουν άμεσα aftermarket σκούρα πίσω φώτα. Αυτά είναι Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Α.
-
Γιατι ρε παιδια δεν μπορει να εξελιξει τη δικη της τετρακινηση ολοκληρη Οπελ και θα αγορασει απο την Σουμπαρου ειδικα οταν δεν τους συνδεει καμια μα καμια πλεον σχεση;
Ενταξει αν δει κανεις σε ποσες εταιρειες και αυτοκινητα τους δινει συστηματα τετρακινησης, διαφορικα κλπ η Σουμπαρου ειναι παμπολες (φορτηγα Nissan-Hino(Toyota) κλπ, Renault Kangoo, Nissan patrol-pathfinder-kingcab-Xtrail κλπ, Infinity, Lexus, Suzuki Vitara, Honda ακομη και στις ATV γουρουνες της κι αλλα που δεν θυμαμαι τωρα) αλλα αυτο δεν σημαινει πως δεν μπορει η GM να βγαλει δικο της συστημα για την Οπελ, ημαρτον! -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Οχι δεν θα εχει κοντα οπως το λες, κοντες σχεσεις εχουν ολα τα Ιμπρεζα & Φορεστερ wagon αλλα αυτο τι σχεση με το καινουριο εχει;http://www.4troxoi.gr/index.php?cat_id=252&page_id=5482:whistlink:
-
απο 18900 το 1500cc
Ρε τους χιουμοριστες...
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
απο 18900 το 1500ccΡε τους χιουμοριστες...
Και χωρίς μηχανη για μαλλί της γριας στον εξοπλισμό.
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
απο 18900 το 1500ccΡε τους χιουμοριστες...
Από τα καλύτερα του τελευταίου έτους... golf έγινε...
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
απο 18900 το 1500cc
Ρε τους χιουμοριστες...
Από τα καλύτερα του τελευταίου έτους... golf έγινε...
Αν ηταν ομορφο ανετα πουλιεται σε αυτα τα λεφτα απλα γιατι δεν υπαρχει αλλη λυση για οσους φτωχους με βαρκα, σε εξοχη, χιονια κλπ αλλα ετσι οπως ειναι...κατα τα αλλα γιατι το Golf δικαιουται να πουλιεται ακριβα (ενταξει κραταει μεταπωληση αλλα και τα Ταοτα κρατανε) κι αλλα αυτοκινητα δεν δικαιουνται;
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
απο 18900 το 1500cc
Ρε τους χιουμοριστες...
Από τα καλύτερα του τελευταίου έτους... golf έγινε...
Αν ηταν ομορφο ανετα πουλιεται σε αυτα τα λεφτα απλα γιατι δεν υπαρχει αλλη λυση για οσους φτωχους με βαρκα, σε εξοχη, χιονια κλπ αλλα ετσι οπως ειναι...κατα τα αλλα γιατι το Golf δικαιουται να πουλιεται ακριβα (ενταξει κραταει μεταπωληση αλλα και τα Ταοτα κρατανε) κι αλλα αυτοκινητα δεν δικαιουνται;
ποιος είπε ότι δικαιούται να πουλιέται ακριβά η Γκόλφω;
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Πρέπει να βγουν άμεσα aftermarket σκούρα πίσω φώτα. Αυτά είναι Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Α.++++++
-
Στις φωτό είναι όντως απαράδεκτα...
_
-
Δηλαδή αυτό το αμάξι είναι άσχημο?
-
'Πάρτε τα ματια μου να δειτε' που λέει και το τραγούδι
-
Είναι η γωνία και το χρώμα (το ασημένιο μαζί με το λευκό) με την περισσότερη φωτογένεια
-
Ο χρήστης submariner έγραψε:
Δηλαδή αυτό το αμάξι είναι άσχημο?
...**OXI ** - το ασχημο ειναι οτι γραφει Impreza πισω.....
εγραψα παλι,ε ?
Β. -
δηλαδη εσενα σοθ αρεσει?
-
Τραγικό....κρίμα....
-
Τα περι ομορφισς ειναι καθαρα υποκειμενικο θεμα δεν εχουν ολοι το ιδιο
γουστο οποτε ο καθενας εχει διαφορετικη αποψη σε αυτο το ζητημα.
Νεο Impreza