Έλεγξε την αλληλογραφία σου
Latest posts made by wheels_1200
-
RE: Τρίξιμο απο το πετάλ του φρένου
-
RE: Renault Clio 2005
Γεια σε όλους!
Νομίζω ότι το καινούργιο Clio είναι σίγουρος νικητής. Κερδίζει παντού και δεν χάνει πουθενά (ίσως, λέμε ίσως να χάνει λίγο σε κόστος απόκτησης, αλλά ό,τι πληρώνεις παίρνεις). Η απτή ποιότητα είναι σαφώς βελτιωμένη (ειδικά στην έκδοση Dynamique), το ίδιο και η ηχομόνωση. Οδηγικά είναι πολύ ασφαλές, ενώ νομίζω ότι ο 1400άρης καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες του οδηγού.
Όσον αφορά στο πλήρως απενεργοποιούμενο ESP, δεν νομίζω ότι θα το ξαναδούμε σε καινούργια 'πολιτικά' αυτοκίνητα.
Τώρα, επειδή άνοιξε κουβέντα για το τιμόνι του Meg. II, θα ήθελά, για όποιον ενδιαφέρεται να παραθέσω μερικές απόψεις - δεδομένα.
-
Το τιμόνι είναι όντως κάπως 'αναίσθητο'. Συνηθίζεται όμως εύκολα και σίγουρα, στην κατηγορία του (βλ. ηλεκτρική υποβοήθηση), δεν υπάρχουν και πολύ καλύτερα.
-
Τα υδραυλικά τιμόνια έχουν σχεδόν τελειώσει και τα ηλεκτροϋδραυλικά ετοιμάζονται και αυτά να μας αφήσουν.
-
Το μηχανάκι της υποβοήθησης του Meg. II είναι πατέντα Mitsubishi (ναι ναι καλά ακούσατε) και φυσικά πάει πακέτο με την κολόνα του τιμονιού.
-
Ο υπολογιστής του μοτέρ της ηλεκτρικής υποβοήθησης ρυθμίζεται σε πέντε θέσεις. Είναι οι 0 (default), 1, 2, 3, 4. Το 'καλιμπράρισμα' του υπολογιστή γίνεται ανάλογα με τον κινητήρα και τον εξοπλισμό (τύπος κιβωτίου, διάμετρος ζαντών). Για τα μοντέλα που πουλιούνται περισσότερο στην ελληνική αγορά, δηλαδή το 1400 (κωδ. κινητήρα Κ4J) και 1600 (Κ4Μ) είναι ρυθμισμένα είτε στη θέση 2 (configuration 2) είτε στη θέση 3 (configuration 3) για ζάντες 15-16 ιντσών και για ζάντες 17 αντίστοιχα.
Δε νομίζω ότι θα κερδίσει κανείς και πολλά αν αλλάξει - πειραματιστεί με το configuration.
Εγώ προσωπικά δεν θα συνιστούσα αλλαγή.
-
-
RE: Συμπλήρωμα υγρων του δοχείου πληρώσεως του συστήματος ψύξης
Φίλοι μου διαβάσατε τι γράφει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου;
Ο χρήστης doom1983 έγραψε:
Εχω παρατηρήσει μια μικρή πτώση της τάξεως του 1-1.5 εκατοτοστών **κάτω από την ένδειξη MIN **στο δοχείο πληρώσεως (στο παγουράκι δηλαδή)Από πότε μια τέτοια πτώση είναι φυσιολογική σε ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ αυτοκίνητο, εκτός και αν ήταν έτσι κατά την παράδοσή του; Ούτε στη FIAT (χωρίς να θέλω να θίξω τους ιδιοκτήτες FIAT - υπήρξα και γω ένας) που τέλος πάντων σε μερικά μοντέλα τα 'πρεσαριστά' ψυγεία είχαν προβλήματα δε συνέβαινε αυτό από τον πρώτο χρόνο...
Η συμβουλή μου ήταν πάντα, να επισκεπτόμαστε την αντιπροσωπεία όταν είμαστε εντός εγγύησης ακόμα και στην υποψία ότι κάτι δεν πάει καλά.
Αν τώρα δεν θέλει ο ιδιοκτήτης, εγώ πάω πάσο...
Πάγια τακτική μου στα φόρουμ που έχουν ενότητες με τεχνικά θέματα, είναι να μη σχολιάζω τις απόψεις των άλλων. Μερικές φορές όμως παρασύρομαι...
Ξαναλέω ότι τα περί υπερχείλισης στο δρόμο είναι αστεία. Όποιος στοιχειωδώς έχει δει σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο δοχείο διαστολής (το παγούρι, το μπουκάλι που μπαίνει το υγρό ψύξης, πείτε το όπως σας βολεύει) ξέρει:
- Ότι έχει καπάκι...Από το καπάκι γίνεται και εξαέρωση όταν ανέβει η πολύ η πίεση του κυκλώματος (για οποιονδήποτε λόγο και αν έγινε η αύξηση αυτή)
- Ότι από κει που βρίσκεται το σημαδάκι του max δεν τελειώνει και η συνολική χωρητικότητα του δοχείου.
- Ότι στις περισσότερες αντιπροσωπείες, τα δοχεία διαστολής τα γεμίζουνε μέχρι το max και παραπάνω και όχι ανάμεσα στο min και max όπως συνήθως γράφεται στο βιβλίο του ιδιοκτήτη.
Από κει και πέρα, υπάρχουν αυτοκίνητα που καταναλώνουν από σχεδόν καθόλου έως και λίγο υγρό ανάλογα με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργούν, χωρίς να υπάρχουν διαρροές...
Αν εμείς του λέμε ότι όλα είναι καλά, τότε η αντιπροσωπεία τι πρέπει να του πει που έχει και κάποιες υποχρεώσεις απέναντί του; Να τον δια*@στείλει;
Όπως και να χει, ο ιδιοκτήτης θα αποφασίσει και εν τελευταία αναλύσει όποιος έχει αυτιά ακούει και όποιος έχει μάτια βλέπει...
-
RE: Συμπλήρωμα υγρων του δοχείου πληρώσεως του συστήματος ψύξης
Τελευταία φορά που μου έκαναν μάθημα για το σύστημα ψύξης είναι, αν θυμαμαι καλά, πριν 15 χρόνια, κάτι καθηγητές...
Ουδέν περαιτέρω σχόλιο για την υπερχείλιση του υγρού ψύξης στο 'δρόμο'
Και ναι είναι καλό να πει στην OPEl ότι το υγρό ψύξης το θέλει για CORSA καινούργιο και όχι για FRONTERA... -
RE: Συμπλήρωμα υγρων του δοχείου πληρώσεως του συστήματος ψύξης
Καλησπέρα doom1983 και καλησπέρα σε όλους.
Η πτώση της στάθμης, όπως την περιγράφεις δεν είναι φυσιολογική. Θα σου πρότεινα να το πας στην αντιπροσωπεία για να γίνει οπτικός έλεγχος και συμπίεση του κυκλώματος (με μια ειδική χειροκίνητη αεραντλία που θα την βιδώσουν οι μηχανικοί σου στη θέση του καπακιού του δοχείου διαστολής), μήπως έχει διαρροή.
Αν τώρα δεν θες να πας άμεσα στην αντιπροσωπεία, μπορείς να ελέγξεις και συ (μέχρι ένα σημείο) το κύκλωμα για τυχόν διαρροές.- Με τον κινητήρα κρύο, βάλε το δάχτυλό σου στις 4 γωνίες του ψυγείου. Αν βγάζεις σκόνη, όλα καλά. Αν όχι, τότε αντιπροσωπεία. Κοίτα επίσης τα κολάρα (μαύροι χονδροί λαστιχένιοι σωλήνες που ξεκινούν από το ψυγείο) μήπως δεις υγρασία.
- Κάνε μια μικρή διαδρομή (μέχρι να ζεσταθεί το αμάξι) και άσε τον κινητήρα να παγώσει καμιά ώρα. Επανάλαβε το 1.
- Κοίτα για χτυπήματα στο ψυγείο, πίσω από τις γρίλιες του προφυλαχτήρα.
Αν δεν δεις τίποτα ύποπτο, πήγαινε σε ανταλλακτικά Opel, πάρε ένα 2λιτρο υγρό ψύξης και συμπλήρωσε μέχρι το maximum με τον κινητήρα ΚΡΥΟ. Μην σε ανησυχήσει αν δεις τη στάθμη πάνω από το max με ζεστή μηχανή. Ό,τι περισσεύει εξαερώνεται από το καπάκι του δοχείου διαστολής.
Αν μετά από 100 χλμ δεις μείωση της στάθμης, πήγαινε στην αντιπροσωπεία.Αυτά και σου εύχομαι να μην έχει πρόβλημα το opelaki σου.
-
RE: Στρώσιμο Νέου Αυτοκινήτου.....
Ο κινητήρας δοκιμάζεται χωρίς το σαμσμαν στο δυναμόμετρο. Όταν περάσει τους τελικούς ελέγχους (ακόμα και τις εκπομπές ρύπων ελέγχουν σε αυτό το στάδιο) συναρμολογείται με το κιβώτιο και την μπροστινή ανάρτηση και 'βιδώνεται' στο αμάξωμα. Οι δοκιμές γίνονται, απ΄ ό,τι ξέρω με βενζίνη, ακριβώς γιατί πρέπει να ελεγχθούν πολλές παράμετροι λειτουργίας (όπως οι ρύποι).
Αν θυμάμαι καλά, σε ένα τεύχος των 4Τ γινόταν λόγος για το εργοστάσιο της ΤΟΥΟΤΑ στην Τουρκία (οι απεσταλμένοι του περιοδικού είχαν λάβει μέρος στη συναρμολόγηση μιας VERSO και την είχαν φέρει στην Ελλάδα). Αν το έχεις, υπάρχεί νομίζω μια φωτογραφία με κινητήρα στο δυναμόμετρο.
Υ.Γ. Θα κοιτάξω κάποια στιγμή στην αποθήκη μου και θα σας πω τον αριθμό του τέυχους.
-
RE: Στρώσιμο Νέου Αυτοκινήτου.....
Φίλοι μου
Άλλο πράγμα ο έλεγχος καλής λειτουργίας ενός εξαρτήματος και άλλο το ενδο-εργοστασιακό «δούλεμα» των κινητήρων σε εργοστασιακό «δυναμόμετρο» (πάγκο, πείτε το όπως θέλετε). Έλεγχος καλής λειτουργίας γίνεται και στα ηλεκτρικά παράθυρα…
Ίσως και να είναι περιττό, αλλά σημειώνω ότι το «δυναμόμετρο» των εργοστασίων στο οποίο αναφέρομαι δεν είναι σαν και αυτό του κυρ-Μιχάλη (το όνομα είναι τυχαίο) που ελέγχουμε την ιπποδύναμη των αυτοκινήτων μας. Άλλη δουλειά κάνει αυτό και άλλη το εργοστασιακό. Το τελευταίο υπάρχει για να ελέγχει πλήρως τα φορτία του κινητήρα μέσω H/Y και σε σχεδόν εργαστηριακές συνθήκες για να γίνει το «initial break-in» και οι σχετικοί έλεγχοι πριν μεταφερθεί στη γραμμή συναρμολόγησης και τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο, πακέτο με το κιβώτιο, το οποίο έχει, βεβαίως, ελεγχθεί.leonp
«Την επόμενη φορά που θα πάρει μπρος το αυτοκίνητο» είναι για να γίνει η τυπική δοκιμή του στους ειδικούς χώρους της εταιρίας, αφού έχουν ρυθμιστεί και οι γωνίες της ανάρτησης. Ακολούθως οδηγείται στους χώρους φύλαξης και, αν είναι τυχερό θα έχει σύντομα νέο ιδιοκτήτη.lkar
Σωστά, τα λάστιχα θέλουν στρώσιμο (γύρω στα 500 χλμ), όχι όμως για να αντέξουν περισσότερο. Αυτό είναι το λιγότερο. Οι μαγκιές φθείρουν τα λάστιχα όλων των...ηλικιών και η φθορά εξαρτάται από το μέγεθος της μαγκιάς. Τα λάστιχα, λοιπόν, θέλουν στρώσιμο γιατί κατά την πρώτη περίοδο χρήσεώς τους δεν προσφέρουν καλή πρόσφυση. Επίσης, θα ήθελα να σε ρωτήσω, μήπως είναι λίγο υπερβολική η διαδικασία που περιγράφεις για TOYOTA και VAG; Τι σημαίνει «άμα δεν πάθει τίποτα» (βραχυπρόθεσμα ναι, μακροπρόθεσμα όμως; ) Θα ήθελες να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος; -
RE: Στρώσιμο Νέου Αυτοκινήτου.....
Διαβάζοντας, με πολύ ενδιαφέρον είναι η αλήθεια, τη συγκεκριμένη ενότητα, θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να πω μερικά πράγματα σχετικά με το στρώσιμο ενός καινούργιου (σύγχρονου) αυτοκινήτου.
(σσ. Σε όσους δεν αρέσουν τα...πολλά-πολλά, βλέπετε πιο κάτω, το ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ).-
Όταν οι εταιρίες συνιστούν να μην υπερβαίνουμε, συνήθως, τις 3000-3500 σ.α.λ., δεν στοχεύουν στην προστασία του κινητήρα μόνο, αλλά και των υπολοίπων μηχανικών μερών (κιβώτιο, διαφορικό κ.λπ.). Για παράδειγμα η Renault σημειώνει σε όλα τα εγχειρίδια (τουλάχιστον από το 1990 -ας με διορθώσουν όσοι έχουν καλύτερη μνήμη) ότι κατά το «ροντάρισμα», τα πρώτα 1000 χλμ., δεν πρέπει να υπερβαίνει ο οδηγός τις 3000-3500 σ.α.λ., ή τα 2/3 της τελικής με τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο, ή να κάνει απότομες επιταχύνσεις κ.λπ. Μετά τα 1000 χλμ δεν τίθενται περιορισμοί ενώ η Renault τονίζει ότι το αυτοκίνητο δεν θα πετύχει τις μέγιστες επιδόσεις του μέχρι τα 3000 χλμ (πολύ σωστή η τελευταία επισήμανση της Renault, που σημειώνει ενδεικτικά κάποιο μίνιμουμ χιλιομετρικό «φράγμα» επίτευξης μέγιστων επιδόσεων -έχετε δει άλλους να το κάνουν; Γιατί άραγε; ). Νομίζετε ότι με τη συμπλήρωση των 3000 χλμ το αυτοκίνητο θα έχει το maximum των επιδόσεών του μόνο και μόνο γιατί «άνοιξε» ο κινητήρας; Όχι βέβαια!
-
Οι κινητήρες είναι σχεδόν «στρωμένοι» από το εργοστάσιο, αφού πριν τοποθετηθούν σε ένα αμάξωμα δουλεύουν για συγκεκριμένη ώρα σε συγκεκριμένες στροφές πάνω σε «δυναμόμετρο» που ελέγχεται από υπολογιστή. Τα υπόλοιπα, όμως, μηχανικά μέρη δεν είναι στρωμένα...
-
Το λεγόμενο «ιταλικό στρώσιμο» μπορεί (τονίζω, ΜΠΟΡΕΙ) να έχει ευεργετικά αποτελέσματα σε βελτιωμένους κινητήρες με σφυρήλατα έμβολα ή όταν τοποθετείται στον κινητήρα κιτ αυξήσεως κυβισμού (πάλι με σφυρήλατα έμβολα) και προπάντων με τον κατάλληλο οδηγό. Αντιθέτως ΔΕΝ ΦΕΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΞΙΟ ΛΟΓΟΥ σε «κοινούς» εργοστασιακούς κινητήρες, ούτε βέβαια τίθεται θέμα για καλύτερη εφαρμογή των ελατηρίων του εμβόλου μέσα στον κύλινδρο. Και αυτό γιατί τα εξαρτήματα των κινητήρων κατασκευάζονται σήμερα από μηχανήματα που πετυχαίνουν ακρίβεια Nanometer... Πιστέψτε με όμως, ότι τουλάχιστον η μετάδοση του καινούργιου αποκτήματός σας δεν συμπαθεί τα «ιταλικά κόλπα».
-
«Μήπως τα συμπαθεί ο κινητήρας;», ξαναρωτά κάποιος...
«Εγώ έκανα 80000 ΣΚΙΣΜΕΝΑ (sic) χλμ και δεν έκαψε ποτέ λάδι, τονίζει κάποιος άλλος...
«Εγώ του έκανα ιταλικό στρώσιμο και μου είπαν στο συνεργείο ότι πηγαίνει πολύ καλύτερα από άλλα», σημειώνει και άλλος ιδιοκτήτης...
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Νο1: ΟΧΙ δεν τα συμπαθεί. Αν είσαι τυχερός και κρατήσεις το αυτοκίνητο για λίγα χρόνια, δεν θα του δώσεις το περιθώριο να σ'το πει...
Νο2: Βλέπε Νο1 και πρόσθεσε: Δεν θα σου έκαιγε λάδια έτσι κι' αλλιώς. Αυτό που πέτυχες όμως είναι να ΜΕΙΩΣΕΙΣ τη ζωή του κινητήρα. Το πούλησες όμως και δε σε νοιάζει. Καλώς! Βεβαίως, ας σημειωθεί ότι οι σύγχρονοι κινητήρες είναι αιωνόβιοι σε σχέση με το κοντινό παρελθόν.
Νο3: Τρομεροί τύποι οι μηχανικοί σου. Οι 4Τ πρέπει να τους προσλάβουν για δοκιμαστές επιδόσεων! Ας σοβαρευτούμε. Έκανες «ιταλιάνικο» στρώσιμο γιατί περίμενες -φυσικά- «ιταλιάνικο αποτέλεσμα» (άλλωστε προς τι ο κόπος-χρόνος-χρήμα). Σε έπιασαν όμως «ιταλιάνο» (sic) οι μηχανικοί σου (καλό να κολακεύουμε τον πελάτη που και που). Ειδικά όταν μιλάμε για παλιά αυτοκίνητα, μπαίνουν στο παιχνίδι 1000+2 παράγοντες που καθιστούν την όποια...απόπειρα σύγκρισης απρόσφορη -χωρίς επιστημονική βάση. Μόνο αν είχες δύο ίδια καινούργια αυτοκίνητα που τα οδηγούσες εσύ και τα έστρωνες το ένα με τον παραδοσιακό τρόπο και το άλλο με τον «αιρετικό» θα είχε νόημα (δηλαδή, μία σχετική επιστημονική βάση) η σύγκριση.ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
Ακολουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή! Δεν θα χάσετε...Και θυμηθείτε: Όταν είμαστε ασθενείς, λαμβάνουμε φαρμακευτική αγωγή σε συγκεκριμένες δόσεις για να γίνουμε καλά σε εύλογο χρόνο, αν δεν πάει κάτι άλλο στραβά στην πορεία (φευ!). Η ανάρρωση βέβαια δεν επιταχύνεται αν, για παράδειγμα, τριπλασιαστούν οι δόσεις.. Σε μια τέτοια περίπτωση, όχι μόνο δεν θα αναρρώσουμε, αλλά, όπως είναι φυσικό, θα επιδεινωθεί η κατάστασή μας. Φανταστείτε τώρα ότι το καινούργιο σας αυτοκίνητο είναι ο ασθενής (όσο περίεργο και αν ακούγεται) και συνεχίστε τη σκέψη μου... Έχετε αυτό κατά νου (και τα παραπάνω, όσοι είχατε το κουράγιο να τα διαβάσετε) όταν σας μπαίνουν ιδέες περί κανιβαλισμού (βλ. «ιταλικό στρώσιμο») του νέου σας αποκτήματος!
-
-
RE: Τιμονι Megane κανει ..."τακ"
Ίσως δεν το διατύπωσα σωστά... Γράφοντας η 6/2005 εννοώ η 6η του 2005 και όχι τον 6ο του 2005. Στην Αγγλία υπήρχε από το Φθινόπωπο του 2004 μέσω του δικτύου 'ACTIS' των αντιπροσώπων της Ρενώ. Εδώ, επειδή οι τεχνικές εγκύκλιοι διανέμονται ακόμα μέσω... ταχυδρομείου τα πράγματα καθυστερούν. Ακόμα και έτσι όμως, η ενημέρωση των αντιπροσώπων της Ρενώ στην Ελλάδα είναι αρτιότερη από αυτή των περισσοτέρων ανταγωνιστών της.
-
RE: Τιμονι Megane κανει ..."τακ"
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Πληροφοριακα σας λεω οτι πηγα στη Ρενω. Το προβλημα λυθηκε οταν ο τεχνικος χρησιμοποιοντας ενα περιεργο κατσαβιδι/κλειδι, κατι βιδωσε ή ξεβιδωσε στο κατω μερος της κολωνας του τιμονιου αν προσεξα καλα.Megane 98hp
Η τεχνική οδηγία της Ρενώ (στην Ελλάδα ήρθε καθυστερημένα - είναι η 6/2005) προβλέπει επιδιόρθωση της βλάβης (για την ακρίβεια δεν είναι βλάβη, δεν επηρεάζει δηλαδή το σύστημα διευθύνσεως του αυτοκινήτου ούτε δημιουργεί πρόβλημα ασφαλείας) με ένα 'κιτ επισκευής' που περιλαμβάνει: ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ μπουλόνι 13mm για τη βάση της κολόνας του τιμονιού, ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ και τροποποιημένο παξιμάδι και ένα ειδικό σιλικονούχο ΜΟΝΩΤΙΚΟ.Αν δεν χρησιμοποιήθηκε αυτό από τον μηχανικό σου, αλλά απλώς σφίχτηκε το υπάρχον μπουλόνι, το πιθανότερο είναι ότι θα τον ξαναδείς σύντομα, πράγμα βεβαίως που απεύχομαι.