Ο χρήστης akis_drive έγραψε:
Είναι δυνατόν ένα ελαστικό πχ potenza 195/50/15 να μην αποδίδει το ίδιο καλά σε ένα px Golf V όσο σε ένα Rover 414 και αν ναι γιατί;
Σίγουρα είναι το ελαστικό? Μήπως είναι η διάταξη της ανάρτησης?? Εχω δεί peugeot 306 1.4 να πατάει με το εξωτερικό μέρος των ελαστικών και μόλις το χαμηλώσαμε 3 πόντους φάνηκε ακόμα και με το μάτι ότι πατούσε όλο το πέλμα του. Γενικά εκτός από το βάρος του αυτοκινήτου μπορεί να επηρεαστεί ένα ελαστικό αλλά και από τη διάταξη της ανάρτησης...Δε θέλω να πιστεύω ας πούμε ότι παίζει ρόλο το made in (δηλαδή το εκάστοτε εργοστάσιο που τα βγάζει..). Ας πούμε τα continental contipremium2 που έχω λένε made in france(και το λέει από τη μέσα πλευρά το συγκεκριμένο μοντέλο), ενώ πριν από δυο χρόνια που είχα πάλι το ίδιο μοντέλο έλεγαν made in portugal...
Ο μόνος παράγοντας που πιστεύω ότι παίζει ρόλο όταν συγκρίνεις τα ίδια λάστιχα σε διαφορετικά αυτοκίνητα είναι το βάρος του αυτοκινήτου (ακόμη και για αυτό υπάρχουν οι διαφορετικοί δείκτες βάρους αλλά δεν είναι παίζει μεγάλη σημασία). Το λάστιχο ανεξάρτητα από το αυτοκίνητο και την γεωμετρία της ανάρτησης για να αποδίδει καλά πρέπει να πατάει το πέλμα του σωστά στον δρόμο όπως ορίζει ο κατασκευαστής. Αν για κάποιο λόγο δεν συμβαίνει αυτό τότε έχει πρόβλημα η ανάρτηση και θέλει ρύθμισμα. Αυτό ισχύει για όλα τα λάστιχα... Ακόμη και αν το βάρος του αυτοκινήτου είναι μεγάλο ή αν έχει μεγάλο φορτίο τότε πρέπει να φουσκώνουμε τα λάστιχα περισσότερο ώστε να κάνει καλή και σωστή επαφή το πέλμα του λαστίχου στον δρόμο χωρίς να μαγουλιάζει το λάστιχο. Πέρα από αυτό εννοείται ότι όσο πιο μεγάλο είναι το βάρος του αυτοκινήτου τόσο πιο μεγάλη κατακόρυφη πίεση θα δέχεται το λάστιχο προς τον δρόμο και άρα καλύτερο κράτημα...
Αλλά σε 2 αυτοκίνητα τα οποία ζυγίζουν σχεδόν το ίδιο (πχ Focus vs Golf vs Auris κλπ) αν φοράνε ακριβώς τα ίδια λάστιχα σε ίδιες διαστάσεις και έχουν και σωστά ρυθμιζμένες τις αναρτήσεις ώστε να κάνουν σωστή επαφή τα λάστιχα με τον δρόμο, τότε αν κάποιο αυτοκίνητο έχει διαφορετική συμπεριφορά στον δρόμο τότε φταίνε άλλοι παράγοντες και όχι τα λάστιχα. Όπως πχ οι αναρτήσεις (πχ ανταπόκριση και σκληρότητα των αμορτισερ) διαφορετική κατανομή φορτίου βάρους στα αυτοκίνητα, διαφορετική αεροδυναμική κλπ κλπ.... Αυτά όμως δεν είναι εύκολο να τα διακρίνουμε εμείς οι απλοί οδηγοί όταν οδηγάμε διαφορετικά αυτοκίνητα και επομένως συνήθως ρίχνουμε την ευθύνη είτε στα λάστιχα είτε στις αναρτήσεις χωρίς να υπολογίζουμε τις άλλες παραμέτρους. Οπότε αν τα συγκεκριμένα μοντέλα ελαστικών τα οδηγήσουμε σε ένα σαράβαλο αυτοκίνητο τότε αμέσως θα βγάλουμε το συμπερασμα ότι τα συγκεκριμένα λάστιχα είναι άχρηστα...
Σήμερα για παράδειγμα ήμουν στο βολκανιζατέρ για να αλλάξω τα λάστιχα στο Focus μου(έβαλα τα conti pc5 όπως σας είχα πει στα 280 ευρώ) και καθώς κοίταζα λάστιχα άλλων εταιριών είδα τα michelin energy plus σε μεγαλύτερη διάσταση από ότι την δικιά μου και είχαν καλύτερους δείκτες πρόσφυσης και κατανάλωσης από ότι τα conti pc5 και αρχικά ψάρωσα και ήθελα να βάλω τα michelin μέχρι που είδα ότι στην δικιά μου διάσταση έχει μικρότερους δείκτες... Οπότε πολύ εύκολα ένας που φοράει michelin σε μεγαλύτερη διάσταση θα τα χαρακτήριζε πολύ καλά λάστιχα ενώ σε μικρότερες διαστάσεις δεν είναι ιδιαίτερα καλά. Έτσι εύκολα γίνονται παρανοήσεις από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο και από οδηγό σε οδηγό χωρίς να φταίνε τα λάστιχα.
Τώρα όσον αφορά τους δείκτες θορύβου, κατανάλωσης και φρεναρίσματος στο βρεγμένο θεωρώ ότι είναι αξιόπιστοι γιατί είναι ένα μέτρο το οποίο το επιβάλλει η ευρωπαική ένωση και άρα φαντάζομαι ότι οι συγκεκριμένες τιμές είτε θα γίνονται από κάποιον εξειδικευμένο οργανισμό ελέγχων είτε θα ελέγχετε η εγγυρότητα των τιμών αυτών διαφορετικά θα έχουν τις ανάλογες κυρώσεις οι εκάστοτε εταιρίες ελαστικών. Το κακό είναι όμως ότι υπάρχουν ελάχιστοι παραμέτροι οι οποίοι μετρούνται αλλά πιστεύω στο μέλλον ότι θα έχουμε και άλλους δείκτες αξιολόγισης.
*Για τα conti pc5 θα γράψω εντυπώσεις σε λίγο καιρό μιας και έχω κάνει μόνο 15 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη από το πρωί που τα έβαλα και δεν τα έχω ζορίσει. Από θόρυβο πάντως και άνεση στις λακούβες είναι άψογα. Και επίσης μου φαίνονται πάρα μα πάρα πολύ μαλακά και ελαστικά στα πλάγια... Πιέζοντας τα με το δάκτυλο μου μπορείς να τα παραμορφώσεις πάρα πολύ εύκολα ενώ τα michelin energy που είχα πιο πριν ήταν εντελώς πλαστικά χωρίς καθόλου ελαστικότητα σαν πέτρα. Σίγουρα έφταιγε το γεγονός ότι ήταν εντελώς καμένα αλλά και στην αρχή σχεδόν έτσι ήταν.. *