opel vs fiat
Στο πλαίσιο της μεταφοράς τεχνογνωσίας μεταξύ Fiat και GM οι μηχανικοί της Fiat
επισκέπτονται το R&D τμήμα της Opel. Οι Γερμανοί τους ξεναγούν στις εγκαταστάσεις τους και
τους δείχνουν την αεροσήραγγα, τους χώρους με τα δυναμόμετρα κινητήρων και αυτοκινήτων, τις
μετρητικές διατάξεις, την πίστα δοκιμών κι ένα άδειο δωμάτιο που είχε μόνο κλουβιά με γάτες
που νιαούριζαν.
'Μα τι είναι αυτός ο θάλαμος;' ρωτάνε έκπληκτοι οι Ιταλοί.
'Α, εδώ κάνουμε το τεστ στεγανότητας' απαντούν οι Γερμανοί. 'Βάζουμε μια γάτα π.χ. στο νέο
Astra, κλείνουμε τις πόρτες του αυτοκινήτου, τα παράθυρα, τον εξαερισμό, τα πάντα, και
αφήνουμε τη γάτα μέσα με φαϊ και νερό. Αν μετά από μια εβδομάδα η γάτα έχει πεθάνει από
ασφυξία, τότε το νέο Astra περνάει το τεστ. Αν η γάτα ζει, τότε η στεγανότητα δεν είναι
επαρκής'.
'Ευρηματικό' αναφωνούν οι Ιταλοί και υπόσχονται να το εφαρμόσουν κι αυτοί.
Μετά από 6 μήνες, οι Γεερμανοί της Opel επισκέπτονται το Centro Richerche Fiat. Οι Ιταλοί
τους ξεναγούν στις εγκαταστάσεις τους και τους δείχνουν την αεροσήραγγα, τους χώρους με τα
δυναμόμετρα κινητήρων και αυτοκινήτων, τις μετρητικές διατάξεις, την πίστα δοκιμών και πάλι,
ένα άδειο δωμάτιο που είχε μόνο κλουβιά με γάτες που νιαούριζαν.
'Εφαρμόσατε τη μέθοδό μας! Πολύ καλό!' ενθουσιάζονται οι Γερμανοί.
'Εεε, ναι, αλλά την προσαρμόσαμε κάπως για να ανταποκρίνεται στα δικά μας standards'
απαντούν οι της Fiat.
'Δηλαδή πώς;' ρωτούν οι μηχανικοί της Opel.
'Εεε, να, παίρνουμε π.χ. το νέο Stilo, βάζουμε μια γάτα, κλείνουμε πόρτες, παράθυρα,
εξαερισμό, τα πάντα, και αφήνουμε τη γάτα μέσα με φαϊ και νερό. Μετά από μία εβδομάδα, αν
βρίσκεται η γάτα μέσα στο αυτοκίνητο η στεγανότητα θεωρείται επαρκής, αν έχει φύγει η γάτα
το αμάξι αποτυγχάνει στο τεστ'.