Μόλις διάβασα ότι άνοιξε οριστικά ο δρόμος για την πετρελαιοκίνηση σε όλη την επικράτεια (για κινητήρες Euro 5 & Euro 6). Πώς πιστεύετε ότι θα επηρεάσει η κίνηση αυτή (δεδομένου ότι το κόστος για αγορά αυτοκινήτων με τους κινητήρες αυτούς είναι συγκριτικά πιο αυξημένο, όπως και το κόστος λειτουργίας τους) την υγραεριοκίνηση; Προσωπικά πιστεύω ότι σίγουρα θα περιοριστούν ελαφρώς οι εγκαταστάσεις (πόσοι μπορούν να πουλήσουν το παλιό για να πάρουν καινούργιο;), ενώ θέλω να πιστεύω ότι θα πέσει η τιμή του καυσίμου και των όποιων μετατροπών έτσι, ώστε να γίνει/παραμείνει ελκυστικό σε σχέση με το πετρέλαιο (στο σημείο αυτό δεν είμαι τόσο αισιόδοξος, αλλά ελπίζω....). Για να δώσω ένα παράδειγμα, ένας φίλος που ψάχνονταν για Fiat Panda τον Σεπτέμβριο του είπαν από την αντιπροσωπεία ότι το επιπρόσθετο κόστος για ντίζελ ή υγραεριοκίνηση ήταν περίπου το ίδιο. Εσείς τί θα κάνατε;
Latest posts made by konos
-
RE: Υγραεριοκίνηση!
-
RE: Υγραεριοκίνηση!
Ο χρήστης gregory1984 έγραψε:
Aπό έρευνα αγοράς είδα για τα αερίου τύπου:
Ακριβότερο το prins.
Mετά το brc, landirezzo, tamona.
Prins με tamona 500 ευρω διαφορά. Αξίζει?Όπως θα σου πουν και οι περισσότεροι εδώ μέσα, πάνω από όλα ο εγκαταστάτης και οι ρυθμίσεις που θα γίνουν. Επιπλέον, είναι όλοι τους νόμιμοι, με δική τους άδεια; Τί χρεώνουν για τα χαρτιά του ΚΤΕΟ για να αλλάξει η άδεια; Τί χρεώνουν για το χαρτί όταν περνάει το αυτοκίνητο από τον περιοδικό/τακτικό έλεγχο ΚΤΕΟ;
Εγώ έχω βάλει Prins πριν από 1 έτος και είμαι πολύ ευχαριστημένος από το σύστημα και τις επιδόσεις του, αλλά όχι από τον αρχικό εγκαταστάτη (μιλάω για Αθήνα, όχι για τον ίδιο τον Φαρμάκη στα Ιωάννινα), σε σημείο που πήγα σε άλλον για να φτιάξω κάποια πράγματα και για να δουλέψει το σύστημα στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.
Και πέρσι το Prins ήταν ακριβότερο, αλλά είχε, θεωρητικά πάντα, εξαιρετικά γιαπωνέζικα μπεκ. Τώρα, πλέον, νομίζω ότι δεν τα βάζει στη σειρά Sliverline. Αν θέλεις λεπτομέρειες για τις εμπειρίες μου στείλε πμ να τα πούμε προσωπικά.Τέλος, σε κάποιο βαθμό, η αξία του κιτ πρέπει να συμβαδίζει και με την τρέχουσα αξία του αυτοκινήτου σου, τα χλμ που αναμένεται να κάνεις και τα χρόνια που σκοπεύεις να το κρατήσεις. Τώρα, πώς αξιολογείται ο βαθμός αυτός, είναι μάλλον υποκειμενικό εύρημα....
-
RE: Υγραεριοκίνηση!
Ο χρήστης gregory1984 έγραψε:
konos και tommygun ευχαριστώ για την αμεση απάντησή σας.
Αυτό που με έχει κάνει έως τώρα διστακτικό στην τοποθετηση lpg είναι η αύξηση του 30% στην κατανάλωση καυσίμου όπως και εδώ η κοσμοκαρ λεει: http://www.kosmocar.gr/site/content.php?sel=73 για τα αερίου τύπου συστήματα, όπως επισης και το εργοστασιακό vw golf bi-fuel (7.5 l/100 και 9,8/100) και το εργοστασιακό skoda oktavia.
Τί εξήγηση δίνετε εσείς? Γιατί με άτομο που μίλησα μου είπε για +20%.
Επίσης έχω ανέβει σε hyundai accent και γραφει 450χλμ με 33 λίτρα gas, άρα 7.3 l/100, που είναι πολύ καλή κατανάλωση.Η Cosmocar κάνει μία αντιπαραβολή μεταξύ συστημάτων αερίου και υγρού ψεκασμού. Σκεπτόμενος λίγο πονηρά, θα μπορούσα να σου πω ότι υπερβάλλει για την κατανάλωση του αέριου ψεκασμού, για να σε ωθήσει στην εγκατάσταση του δικού της συστήματος υγρού ψεκασμού.
Για να μην παρεξηγηθώ, είναι γεγονός ότι τα συστήματα υγρού ψεκασμού έχουν καλύτερη κατανάλωση καυσίμου από ότι τα αέριου, τουλάχιστον από τις εμπειρίες όσων συμμετέχουν στο παρόν forum. Το 30% εμένα μου φαίνεται πολύ.
Η προσωπική μου εμπειρία με τον συγκεκριμένο κινητήρα που σε ενδιαφέρει με σύστημα Prins: Η μικρότερη κατανάλωση που έχω επιτύχει είναι 8 λίτρα/100 χλμ (μετρημένη σε κυριολεκτικά δεκάδες ταξίδια στον δρόμο Αθήνα - Αίγιο με γέμισμα από άδειος στο ίδιο πάντα πρατήριο, οδήγηση 110-120 χωρίς υπερβολές και πατήματα). Η μεγαλύτερη κατανάλωση πλησιάζει τα 12-13 λίτρα/100 χλμ σε αστικό κύκλο στην Αθήνα και σε δύσκολες συνθήκες (μποτιλιαρίσματα κτλ). Σε σύγκριση με τη βενζίνη είμαι στο νερό 15% συν στην κατανάλωση καυσίμου, και πιστεύω 20% σε κίνηση εντός πόλης με μποτιλιάρισμα. Σε καμία περίπτωση δεν έχω δει το +30% σε σταθερή βάση έτσι, ώστε να το θεωρήσω μέσο όρο.
Θεωρώ ότι αναλογικά ότι έχω καλύτερη κατανάλωση στην κίνηση εκτός πόλης σε σχέση με τον κύκλο εντός πόλης.
-
RE: Υγραεριοκίνηση!
Ο χρήστης tommygun έγραψε:
Εβαλε κανεις σε audi A4 1.6, 102Ps?
Skoda 1.6 102PS , so far, so good...
Seat Leon 1.6, 102 PS, μετά από 31000 χλμ υγραεριοκίνησης σε ένα έτος, όλα καλά όλα ανθηρά.
-
RE: Υγραεριοκίνηση!
Εννοεί πώς γίνεται προσπάθεια να στραφεί ο κόσμος σε αγορά αυτοκινήτου με κινητήρα diesel αντί να μετατρέψει τον βενζινοκινητήρα του σε υγραέριο, ή να πάρει νέο όχημα με υγραέριο, καθώς τα φορολογικά οφέλη για το κράτος είναι σαφώς μεγαλύτερα από το diesel.
Σχετικά τώρα με τα όσα λες στην αντιπαράθεσή σου με τον dti και τις όποιες πιθανές φθορές από το υγραέριο στο αυτοκίνητο, και το ότι κοκορευόμαστε που βάλαμε υγραέριο, προσωπικά, όπως και οι περισσότεροι εδώ, είμαι απλά ανακουφισμένος που μείωσα το κόστος μετακίνησης έτσι, ώστε να μην είναι μαχαιριά στην καρδιά η επίσκεψη στο βενζινάδικο, και να μπορώ χωρίς να το πολυσκεφτώ να πάω την οικογένειά μου μία βόλτα. Το όποιο ρίσκο έχω αναλάβει για τη μακροζωία του κινητήρα το θεωρώ αποδεκτό λόγω του καλού - από όσο μπορώ να εκτιμήσω- συστήματος που έχω τοποθετήσει,του ήπιου τρόπου οδήγησης (όπως οδηγούσα πάντα) και από το γεγονός ότι ήδη σε ένα έτος έχω κάνει απόσβεση του εξόδου της εγκατάστασης.
Αν το όχημα αντέξει ακόμη 4 έτη (10 έτη χρήσης, συνολικά 250.000 χλμ, τα 130.000 από αυτά θα είναι με υγραέριο) θα είμαι απόλυτα ικανοποιημένος, ακόμη και αν ο κινητήρας είναι για πέταμα. Γιατί; Γιατί με απλά οικονομικά το κέρδος από τη χρήση lpg θα έχει ισοσκελίσει και ξεπεράσει κατά πολύ την όποια μεταπωλητική αξία ενός seat leon δεκαετίας με 250.000 χλμ.
Ο παραπάνω τρόπος σκέψης δεν έχει να κάνει με μαγκιές, ούτε με κοκορέματα. Δεν είμαστε ποζεράδες, απλά καθημερινοί οδηγοί, που μας έλαχε να κάνουμε πολλές χιλιάδες χλμ τον χρόνο, τα οποία και πρέπει να πληρώσουμε από την τσέπη μας. Και αν κάποιοι υπερηφανευόμαστε για τα χρήματα που εξοικονομούμε, δεν υπερηφανεύομαστε σε σένα φίλε οδηγέ, αλλά στους απίστευτα στενόμυαλους και μικρόνοες εγκεφάλους της κυβέρνησης. -
RE: Υγραεριοκίνηση!
Ο χρήστης astrag1.6jtg έγραψε:
Mια ερωτηση παιδια...Γυναει απο υγραεριο σε βενζινη ,γιατι το κανει ,γνωριζει καποιος?
Το ποιο πιθανο ειναι να μην υπαρχει καλη τροφοδοσια σε υγραεριο και γι'αυτο γυριζει σε βενζινη. Οι αιτιες παμπολες. Απο κακη ριθμηση μεχρι μιγμα lpg με κακες αναλογιες προπανιου-βουτανιου στο τελευταιο γεμισμα σου.
Υπαρχει βεβαια και η περιπτωση της βλαβης καποιου μερους του κιτ οπως ο πνευμονας ή αισθητηρα πιεσης.
Ριξε μια ματια στον αισθητηρα πιεση του συστηματος ή στα φιλτρα σου αν ειναι μπουκωμένα. Εχεις καιρο να τα αλλαξεις ?
Σε εμένα, που είχα το πρόβλημα αυτό, είχε κοπεί το καλώδιο σε μία από τις φίσες που οδηγούν τα μπεκ! Ακόμη και ο εγκαταστάτης εντυπωσιάστηκε από τη βλάβη αυτή, καθώς είναι πολύ σπάνιο από ότι μου είπε. Το πιθανότερο, βέβαια, είναι ότι διπλώθηκε άτσαλα κατά την τοποθέτηση και ψιλοκόπηκε και στη συνέχεια με τους κραδασμούς αποτελειώθηκε. Τέλος πάντων, δεν είναι απαραίτητο να φταίει το καύσιμο...
-
RE: Υγραεριοκίνηση!
Ο χρήστης ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΑΨΑΛΑΚΗΣ έγραψε:
Πιο πριν ειχε αναφερθει οτι υπαρχουν καπου 86 πρατηρια ανα την Ελλαδα.
Υπαρχει καπου αυτη η λιστα γιατι με τα δικα μου μεσα βρισκω μονο καπου 60?
Ετοιμαζομαι για διακοπες (ακριβο σπορ στην εποχη μας αλλα ας οψονται οι προ μεσοπροθεσμου υποσχεσεις μου στα παιδια)
και μια διευρυμενη λιστα θα βοηθαγε.Πήγαινε στη διεύθυνση http://index.pois.gr και θα δεις ότι έχει έτοιμη κατηγορία και τα σχετικά για διάφορα προγράμματα πλοήγησης αρχεία με τα πρατήρια υγραεριοκίνησης. Κατεβάζεις το αρχείο που θέλεις, το φορτώνεις στο GPS, πας στα POI και τα πρατήρια έχουν περαστεί. Αν δεν έχεις GPS, καταβάζεις τη λίστα σε αρχείο .csv (αρχείο που ανοίγει με το Excel) και διαβάζεις από εκεί τα πρατήρια. Εναλλακτικά επιλέγεις προβολή σημείων σε πίνακα ή προβολή σημείων σε χάρτη.
Βλέπω ότι σήμερα τα πρατήρια είναι 87. Δύο φορές που το έχω χρησιμοποιήσει είναι απόλυτα σωστό και ενημερωμένο. Το καλό είναι ότι έχει και πληροφορίες για τα περισσότερα πρατήρια (ιδιοκτήτης, τηλέφωνα κτλ). -
RE: Υγραεριοκίνηση!
Σκοπεύω να περάσω ΚΤΕΟ την άλλη εβδομάδα. Πέρασα από τον εγκαταστάτη σήμερα, κράτησε τα στοιχεία, θα τα στείλει στον Φαρμάκη στα Ιωάννινα και Πέμπτη-Παρασκευή θα έχω τη δήλωση καλής λειτουργίας στα χέρια μου. Η εγκατάσταση έγινε τον Οκτώβριο του 2010. Δεν μου είπε τίποτα για κόστος, αλλά ούτε και εγώ ρώτησα, γιατί βιαζόμουν. Μόλις έχω νέα τέλος της εβδομάδας θα ενημερώσω.
Απορία: Αν αγοράσω το Pincanto με εργοστασιακό LPG, πρέπει να ζητάω από την ΚΙΑ δήλωση καλής λειτουργίας της εγκατάστασης όταν πρόκειται να περάσει το όχημα ΚΤΕΟ, ή εξαιρείται επειδή είναι εργοστασιακό;;
-
RE: Υγραεριοκίνηση!
Για να μην ξεχνιόμαστε, ΤΙ μπορεί να σημαίνει αυτή η αύξηση στη φορολογία για τη συνέχεια; Αν το δίκτυο διακίνησης είναι στοιχειωδώς έξυπνο,και δεδομένου ότι ήδη οι τιμές του υγραερίου είναι τσιμπημένες σε σχέση με πέρυσι, καλά θα κάνει να συγκρατήσει τις τιμές, να μην πω να απορροφήσει και μέρος της αύξησης. Προσωπικά η ώρα της απόσβεσης είναι πολύ κοντά (1-2 μήνες το πολύ, συνολικά λιγότερο από έτος), οπότε θα έχω μία οικονομία στη μετακίνηση, μικρότερη ή μεγαλύτερη, ανάλογα με τις προσταγές του κράτους. Αν όμως ήθελα να κάνω τώρα τη μετατροπή, δεν είναι οι οιωνοί δύσκολοι; Αφού ανέβηκε μία φορά η φορολογία, γιατί να μην ανεβεί και δεύτερη; Συνεπώς, το λογικό για το δίκτυο διακίνησης και εμπορίας θα ήταν να κρατήσει την τιμή του λίτρου όσο πιο χαμηλά μπορεί έτσι, ώστε να μην αποτρέψει τους νέους, πιθανούς πελάτες και να αποκομίσει σε βάθος χρόνου πολύ περισσότερα κέρδη. Από την άλλη πλευρά, βεβαίως, ήδη βγάζουν παρά άνετα. Δεν ξέρω πόσοι πλέον είμαστε οι υγραεριοκίνητοι, και αν το δίκτυο πιστεύει ότι επαρκούμε για να έχει το κέρδος που θέλει, ακόμη και αν δεν αυξηθούμε σε αριθμό... Μακροπρόθεσμα, όμως, αν τσιμπήσει και άλλο η τιμή του υγραέριου, τότε σίγουρα το επόμενο αυτοκίνητό μου δεν θα είναι υγραεριοκίνητο, αλλά πετρελαιοκίνητο (έστω και να χρειαστεί να παρανομήσω, η σύζυγος είναι από επαρχία και θα το παίξω σώγαμπρος!!). Εσείς τι πιστεύετε, θα σκεφτεί το δίκτυο λογικά και μακροπρόθεσμα, ή άμεσα και ληστρικά;
Με τιμή λίτρου 0.77 (βάζω από τις πιο χαμηλές στην Αθήνα), η οποία με το +15% στην κατανάλωση, μεταφράζεται σε 0.89 λεπτά περίπου σε κατανάλωση βενζίνης, και με επερχόμενη αύξηση 5-10 λεπτών, σημαίνει ότι ακουμπάμε το 1 ευρώ το λίτρο (σε αντίστοιχη κατανάλωση βενζίνης), χωρίς να υπολογίζω τη διαφορά καλοκαιρινού/χειμερινού μίγματος.... Και πάλι φθηνότερα είναι, αλλά νομίζω ότι μόλις περάσουμε αυτό το όριο έχει αρχίσει και η κατηφόρα.
-
RE: Υγραεριοκίνηση!
Για να επανέλθουμε σε ένα best seller, συμπλήρωσα 23000 χλμ με υγραέριο από τον Οκτώβριο (ο δε γαρ καιρός της απόσβεσης εγγύς) και μου άναψε λαμπάκι check engine (είχε να ανάψει εδώ και 10000 χλμ). Συνολικά είναι η τρίτη φορά που μου ανάβει (μία μόλις έγινε η εγκατάσταση, ήθελε ρύθμιση ο πνεύμονας και μία πριν από 10000 χλμ με πλούσιο μείγμα). Μετά τη δεύτερη φορά πήγα σε άλλο μάστορα για ρυθμίσεις και ομολογουμένως το αμάξι πάει σαφώς καλύτερα... Στο συνεργείο που μου το έσβυσαν μου είπαν ότι δεν είχε κάποια ένδειξη για πλούσιο ή φτωχό μείγμα, απλά κάτι με πολικότητες (θετικό αρνητικό). Επειδή βιαζόμουν να φύγω για επαρχία και ο μάστορας όντως είχε δουλειά (πάλευε με ένα σασμάν) δεν ζήτησα περαιτέρω εξηγήσεις. Έχετε καμία ιδέα;;; Μιλάμε για Seat Leon 2006 (το προηγούμενο μοντέλο) με Prins σύστημα. Από ότι έχω ρωτήσει εδώ και εκεί έχω σχηματίσει την εντύπωση ότι οι κινητήρες της VAG είναι λίγο ιδιότροποι στο θέμα του check engine και του υγραερίου. Να τονίσω ότι ο αισθητήρας λ αλλάχθηκε όταν εγκατέστησα το υγραέριο. Ανεφοδιάζομαι από ένα συγκεκριμένο πρατήριο (ζήτημα να έχω βάλει 5 φορές αλλού), οπότε δεν τίθεται θέμα καυσίμου νομίζω
Αν είναι να ανάβει το λαμπάκι κάθε 10000 χλμ δεν με ενοχλεί ιδιαίτερα, αλλά γιατί να ανάβει, ειδικά αν δεν υπάρχει ένδειξη για πλούσιο/φτωχό μείγμα; Για ρυθμίσεις τώρα, η μόνη ουσιαστική εναλλακτική λύση είναι να πάνω στον Φαρμάκη στα Ιωάννινα, καθώς έχω πάει στους 2 από τους 3 (από όσο ξέρω) μάστορες που βάζουν Prins στην Αθήνα.
Και μία ερώτηση, off topic ελαφρώς. Βρήκα στο ebay obd scanner που διαβάζει τον εγκέφαλο, δείχνει στην οθόνη του τον κωδικό λάθους και σβήνει το check engine (erase ή clear). Αξίζει τον κόπο; Το έχει δοκιμάσει κανείς; Τονίζω ότι δεν πρόκειται για το καλώδιο σύνδεσης του εγκέφαλου με φορητό υπολογιστή, αλλά για έναν μικρό, απλό scanner που διαβάζει κωδικούς και κάνει clear κάποιες ενδειξεις. Δεν είναι θέμα τιμής (περίπου 25 ευρώ με μεταφορικά) αλλά αξιοπιστίας...