Ας θεωρήσουμε την περίπτωση 2 ελεύθερων διαφορικών και κλειδώματος του κεντρικού άξονα:
Αν κλειδώσουμε τον κεντρικό άξονα, τότε η ισχύς του κινητήρα (που μεταφέρεται μέσω του άξονα αυτού **και **στα δύο του άκρα: στον μπροστά και πίσω άξονα των τροχών), θα μεταφερθεί τελικά στον άξονα τροχών που μπορεί να την παραλάβει, δηλαδή, σε εκείνο τον άξονα του οποίου **και οι δύο τροχοί **έχουν πρόσφυση (υπενθυμίζω ότι έχουμε ελεύθερα διαφορικά μπροστά και πίσω). Τώρα αν ένας τροχός είναι στον αέρα (πχ. ένας μπροστινός) τότε λόγω του ελεύθερου διαφορικού μπροστά, ο μπροστινός άξονας δεν μπορεί να παραλάβει μεγάλη ροπή, οπότε, λόγω του κλειδώματος του κεντρικού άξονα, η ροπή παραλαμβάνεται από τον πίσω άξονα (αν και οι δύο τροχοί πίσω έχουν πρόσφυση). Οπότε σωστά το μίνιμουμ των τροχών που απαιτείται να έχουν πρόσφυση για να μην ακινητοποιηθεί το όχημα αυτής της κατηγορίας είναι οι 2 εμπρός τροχοί ή οι 2 πίσω.
Τώρα στην περίπτωση του GV, δε γνωρίζω αν όντως το πίσω διαφορικό είναι μόνιμα κλειδωμένο. Αν ισχύει αυτό, τότε στο προηγούμενο παράδειγμα (1 τροχός μπροστά στον αέρα) θα έχουμε το εξής: ο μπροστινός άξονας δεν μπορεί να παραλάβει ροπή. Αν ο πίσω μπορεί, λόγω του κλειδώματος του κεντρικού άξονα, θα την παραλάβει εκείνος. Για να μπορεί να την παραλάβει θα πρέπει ένας τουλάχιστον από τους πίσω δύο τροχούς να έχει πρόσφυση και όχι και απαραίτητα και οι δύο (λόγω του κλειδώματος του πίσω διαφορικού). Άρα το μίνιμουμ των τροχών που απαιτείται να έχουν πρόσφυση για να μην ακινητοποιηθεί το όχημα σε αυτή την περίπτωση είναι οι 2 εμπρός τροχοί ή ο ένας τουλάχιστον πίσω.
Πολύ γενικά θα έλεγα ότι το 4Η δεν επιλέγεται στο στεγνό επειδή λόγω του κεντρικού κλειδώματος οι δύο άξονες μπροστά και πίσω αναγκάζονται να περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα και αυτό παρουσιάζει το φαινόμενο του κουρδίσματος όταν το αυτοκίνητο στρίβει.
Latest posts made by grkman
-
RE: Ποια χαρακτηριστικά είναι πιο σημαντικά ?
-
RE: HONDA CR-V αξιζει τα 31000€???
Έχει ακούσει κανένας τίποτα για το CRV 2005 2,4lt ? 160HP, νέο 5-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, βελτιωμένη απόκριση στο σύστημα τετρακίνησης, μεγαλύτεροι δίσκοι, νέες ταπετσαρίες, cruise control, δερμάτινα καθίσματα (τουλάχιστον στην καλή έκδοση) και ίσως τίποτα άλλες ακόμα μικροβελτιώσεις. Θα έρθει στην Ελλάδα; Σε τι τιμή;
-
RE: jeep cherokee vs new Ford Maverick
Κάθε πότε είναι τα service για τα Cherokee και πόσο κοστίζουν περίπου;
-
RE: Ποια χαρακτηριστικά είναι πιο σημαντικά ?
Μετά απο διάβασμα των posts μέχρι τώρα, νομίζω οτι θα έιχε ενδιαφέρον να δούμε σε ποιά περίπτωση ακινητοποιούνται αυτοκίνητα με διαφορετικά είδη και αριθμό διαφορικών. Παρακαλώ διορθώστε με αν κάπου κάνω λάθος:
- Δύο απλά διαφορικά (μπροστά και πίσω) και κλείδωμα του κεντρικού άξονα: Ακινητοποίηση όταν 1 τουλάχιστον τροχός μπροστά και 1 πίσω χάσει την πρόσφυσή του.
- Δύο διαφορικά (μπροστά απλό και πίσω LSD ή τόρσεν) και κλείδωμα του κεντρικού άξονα: Ακινητοποίηση όταν 1 τουλάχιστον τροχός μπροστά και οι 2 πίσω χάσουν την πρόσφυσή τους.
3)Τρία απλά διαφορικά (μπροστά, πίσω, κεντρικό): Ακινητοποίηση όταν 1 τουλάχιστον τροχός χάσει την πρόσφυσή του. - Τρία διαφορικά (μπροστά και πίσω απλό και το κεντρικό LSD ή τόρσεν): Ακινητοποίηση όταν 1 τουλάχιστον τροχός μπροστά και 1 πίσω χάσουν την πρόσφυσή τους.
- Τρία διαφορικά (μπροστά απλό, το πίσω και το κεντρικό LSD ή τόρσεν): Ακινητοποίηση όταν 1 τουλάχιστον τροχός μπροστά και οι 2 πίσω χάσουν την πρόσφυσή τους.
6)Τρία διαφορικά (και τα τρία LSD ή τόρσεν): Ακινητοποίηση όταν και οι 4 τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους.
Μπορούμε να κατατάξουμε αυτοκίνητα που ξέρουμε στις παραπάνω κατηγορίες 1-6? Θα με ενδιέφερε η κατάταξη των: Cherokee 2.4 & 3.7, Sorento, Maverick, CRV, Forester, RAV.