Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Ναι, έχει μεγάλη διαφορά και είσαι εκτός προδιαγραφών. To 60 προφανώς αναφέρεται σε άλλα μοντέλα της γκάμας.
Φίλε ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Οι τιμές 50, 60 κλπ είναι το ύψος του προφίλ υπολογιζόμενο σε % ποσοστό επί του πλάτους (185, 195 κ.ο.κ.).
Ένα ελαστικό 195/60/15 σημαίνει ότι έχει προφίλ με ύψος 195Χ0,60= 117 χιλιοστά.Αλλάζοντας μόνο την τιμή μεγέθους του προφίλ, χωρίς αλλαγή στο πλάτος του, η απόκλιση είναι τεράστια. Αλλάζει ο κύκλος-περίμετρος του ελαστικού με αποτέλεσμα να αλλάξει το βήμα του.
Ενδεικτικά: μεγάλος κύκλος = μικρότερη επιτάχυνση, μεγαλύτερη τελική. Μικρότερος κύκλος, το αντίστροφο. Δεν αναφέρω τις αρνητικές μεταβολές στην κατανάλωση, την ισορροπία του οχήματος, την αεροδυναμική, την πεδηση κλπ. και τις μεγάλες αποκλίσεις στο ταχύτερο και τον χιλιομετρητή.Αλλαγή στη διάσταση επιτρέπεται μια βαθμίδα προς τα πάνω ή προς τα κάτω και πάντως η απόκλιση με τη μαμά διάμετρο να μην υπερβαίνει ΠΟΤΕ το 3% (δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει καθόλου)!!!
Γι αυτο απο 195/60/15 η επόμενη βαθμίδα ειναι 205/55/15.
Κάνε τους υπολογισμούς σου εδω:
https://www.tacomaworld.com/tirecalc?ti ... -205-60r15
(Τσέκαρε επιλογή 'overlay')Η επιτρεπτή αυτή αλλαγή θα έχει πάλι συνέπειες. Μεγαλύτερο πλάτος ελαστικού = μεγαλύτερο πάτημα και κατανάλωση / καλύτερο κράτημα και φρενάρισμα / μικρότερη επιτάχυνση και τελική / χειρότερη απορροή νερού / πιο καθυστερημένο ζέσταμα λόγω του διαμοιρασμού του βάρους σε περισσότερα τετραγωνικά εκατοστά.
Σε γενικές γραμμές οι θετικές συνέπειες υπερτερούν, καθόσον οι αρνητικές δεν είναι τόσο έντονες.
Επειδή λοιπόν αναγκαστικά θα πρέπει να αλλάξεις και πλάτος ελαστικών, δες αν το επιτρέπει το φάρδος της ζάντας σου (μετριέται σε ίντσες).
Δες εδώ:
http://www.tyresizecalculator.com/tyre- ... calculator
Το ιδανικό είναι οι ζάντες σου να είναι στο μέσον του εύρους των ορίων.
Αν η ζάντα σου είναι εντός ορίου αλλά στο κατώτατο όριο (οριακά στενή), τότε τα μάγουλα του προφίλ θα προεξέχουν από το χείλος της κάθε ζάντας περισσότερο από το ιδανικό = προστασία ζάντας από πεζοδρόμια, μεγαλύτερη απόσβεση κραδασμών ΑΛΛΑ μεγαλύτερη μετατόπιση του αμαξώματος σε αλλαγές κατεύθυνσης.
Αν είναι στο ανώτατο όριο (οριακά φαρδιά), οπότε το προφίλ θα είναι ακριβώς 'περασιά' με τη ζάντα χωρίς να προεξέχει καθόλου, θα ισχύουν τα αντίστροφα από τα παραπάνω.
Ευχαριστώ πολύ και τους δύο!!
Φιλε SoKoFLiKo αφιέρωσες αρκετό χρόνο στην απάντηση σου και σε ευχαριστώ και για αυτό! Αν και νομίζω ξέφυγες λιγο μιας και η απορία μου ειναι αν απο τα 195/50 αξίζει να πάω στα 195/60 (που επίσης αναφέρει στο αυτοκόλλητο ο κατασκευαστης https://www.wheel-size.com/size/ford/fi ... m-14i-eudm). Δεν σκοπέυω να αλλαξω ζάντα οπότε θα μέινω με την 15'.
Δεν ειμαι ο πρώτος κάτοχος του αυτοκινητου και δεν γνωρίζω τι λάστιχα φορούσε το αμάξι απο τον κατασκευαστή αλλα λιγο που το googlara λένε για 195/50/15 που έχει τώρα το αμάξι πάνω.
Βέβαια μέσα σε ολα τα χρήσιμα έθιξες κάτι που το έχω απορία.
Υπαρχουν ελαστικά που εχουν μεγαλύτερο προφιλ για να προεξέχουν απο την ζαντα ώστε να προστατεύουν ετσι στην επαφή με το πεζοδρόμιο??
Δεν αποφάσια ακόμα αλλα μαλλον θα διαλέξω κάποιο απο τα μοντέλα που ανέφερα σε προηγούμενο ποστ καθώς δεν το πιέζω πολυ στην οδήγηση και δεν αξίζει να πάω σε sport μοντέλα εις βάρος κατανάλωσης.