Η καλύτερη λύση, για όσους βέβαια δεν το παίζουν 'ξερόλες', είναι να έχουν έναν ασφαλιστικό σύμβουλο (κι όχι πωλητή). Υπάρχουν παραπάνω τόσα ερωτήματα και ασφαλιστικός σύμβουλος του εαυτού του δεν μπορεί να γίνει κανείς για να τα απαντήσει. Ούτε το χρόνο έχει, ούτε την όρεξη... Όπως όμως οι περισσότερες δουλειές, έτσι και του ασφαλιστικού συμβούλου, πρέπει να γίνεται από εξειδικευμένα άτομα - επαγγελματίες. Δεν είναι σωστό να απαξιώνουμε γενικά το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, επειδή δεν υπάρχουν αρκετοί επαγγελματίες, όπως πιθανότατα θα μπορούσαμε να πούμε και για τους γιατρούς, τους δικηγόρους και όποιον άλλο. Δουλειά σας και ευθύνη σας είναι να βρείτε και να επιλέξετε έναν τέτοιο επαγγελματία. Δεν κάνουν όμως όλοι οι πελάτες για τον επαγγελματία σύμβουλο... Πώς να κάνει τη δουλειά του σωστά όταν το μόνο που ζητάτε είναι μια τιμή (τη χαμηλότερη δυνατή;) χωρίς να θέλετε να σας 'ζαλίσει' κιόλας με 'λεπτομέρειες'; Οι οποίες βέβαια δεν είναι και τόσο... 'λεπτομέρειες' για εσάς όταν πρόκειται να αποζημιωθείτε... Για να είμαστε ειλικρινείς λοιπόν, ο καθένας έχει τον σύμβουλο που του αξίζει. Και θέλετε να είστε ασφαλισμένοι και για τα πάντα πληρώνοντας τίποτα; Γίνεται; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ... Και δουλειά του επαγγελματία συμβούλου είναι να σας το πει και να σας κακοκαρδήσει. Δουλειά του είναι να είναι 'χρήσιμος' κι όχι 'αρεστός'. Δουλειά του επίσης είναι να κάνει έρευνα αγοράς και να σας οδηγήσει στο καλύτερο δυνατό μίγμα καλύψεων - ασφαλίστρων, σύμφωνα βέβαια με τις δικές σας κατευθυντήριες γραμμές. Δουλειά του επίσης είναι να σας καθοδηγήσει και για τις κατευθυντήριες αυτές γραμμές, γιατί δε νομίζω ότι έχει λογική να ασφαλίζει κανείς με μικτή τις λαμαρίνες, αλλά όχι τον εαυτό του... Κι αυτή τη συζήτηση δεν θα σας την κάνει καμία εταιρεία. Έχετε βέβαια και τη λύση για 20 ευρώ παρακάτω το εξάμηνο να πάτε να ασφαλιστείτε online... Θα σας συμβούλευα σε αυτή την περίπτωση να διαβάσετε ολόκληρο το ασφαλιστήριό σας πριν... Ένα παράδειγμα θα σας πω. Γνωστή εταιρεία, η Chartis συγκεκριμένα, έχει κάλυψη για φυσικές ζημιές. Το βλέπετε εσείς που το θέλετε στον σύντομο πίνακα καλύψεων και λέτε, 'πολύ ωραία, μου κάνει' και κοιμάστε ήσυχοι. Ξέρετε όμως ότι αν γίνει σεισμός και πλακώσει το αυτοκίνητό σας δεν θα πάρετε μία, γιατί κάνατε το λάθος και το είχατε παρκαρισμένο στην πιλοτή σας; Γιατί στην ανάλυση του ασφαλιστηρίου δηλώνεται ρητά, πως εξαιρείται ο σεισμός! Άλλα τέτοια παραδείγματα; Όσα θέλετε... Άρα λοιπόν αυτός που θα ασφαλιστεί online, είτε από ανάγκη, είτε γιατί είναι ο κλασσικός 'ξερόλας', ας γνωρίζει τουλάχιστον τους κινδύνους. Η απαξίωση όμως του επαγγέλματος του ασφαλιστή, είναι ένας κακός γενικόλογος αφορισμός. Και στην ουσία τον επιδιώκουν οι εταιρείες ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΝ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ, όχι τόσο από την προμήθεια που θα πρέπει να δώσουν, όσο από την αποζημίωση που μπορεί να γλιτώσουν από μια μεγάλη ζημιά, μη αποζημιώνοντας όπως πρέπει, και κινούμενες στις 'γκρίζες ζώνες' του νόμου περί παλαιότητας, αξίας αυτοκινήτου κλπ Εύκολα κοροϊδεύεις τον 'ξερόλα' που δεν έχει όμως ιδέα για τα δικαιώματά του... Για εμένα η καλύτερη λύση είναι η ασφάλιση μέσω ανεξάρτητου ασφαλιστικού συμβούλου και μάλιστα για να είναι ανεξάρτητος πρέπει να μη δεσμεύεται από πωλησιακούς στόχους και να μην αντιπροσωπεύει καμία εταιρεία. Κι αυτό, βάση νόμου, δεν μπορεί να το κάνει κανείς ούτε μέσω πράκτορα (ο οποίος αντιπροσωπεύει τις εταιρείες), ούτε βέβαια από ασφαλιστή συνεργαζόμενο με μια μόνο εταιρεία (agency) παρά μόνο μέσω **Μεσίτη **ασφαλειών, ο οποίος (βάση νόμου) αντιπροσωπεύει τον πελάτη του, κι όχι την εκάστοτε εταιρεία. Αυτά βέβαια είναι 'ψιλά γράμματα' και δεν τα γνωρίζει κανείς, (όλους πράκτορες τους λένε...), ούτε καν και οι περισσότεροι ασφαλιστικοί σύμβουλοι... Κι επειδή το συμβόλαιο ανήκει στον μεσίτη, κι όχι στην εταιρεία, η καλύτερη κάλυψη για τον κόσμο είναι μέσω μεσίτη που έχει δικό του τμήμα αποζημιώσεων. Θέλετε επιπλέον εξασφάλιση; Υπάρχει συμβόλαιο στην αγορά, που το δίνει μεσίτης βέβαια, (ο 'βασιλιάς' της ασφάλισης) και το οποίο με ελάχιστα ευρώ το χρόνο (κάτω από 40...) καλύπτει τον πελάτη έναντι της εταιρείας που είναι ασφαλισμένος, αν τυχόν η εταιρεία δεν τον καλύψει σύμφωνα με τους όρους του ασφαλιστηρίου, ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ! Αυτά όμως θα τα βρείτε, μέσω του επαγγελματία ασφαλιστικού συμβούλου. Κι αυτόν τον διώχνετε πολλές φορές γιατί σας 'ζαλίζει' προσπαθώντας να κάνει σωστά τη δουλειά του, ενώ κρατάτε τον 'αρεστό' που σας δίνει προσωπική εγγύηση για ότι και να συμβεί... (Δυστυχώς αυτοί έχουν και τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια, αφού για παράδειγμα πουλάγανε συνταξιοδοτικά με αμοιβαία σαν 'εγγυημένα από εμένα minimum 10%').... Ή μήπως δεν είναι έτσι; Και ο λόγος που τον διώχνετε είναι γιατί δεν θεωρείτε ότι μπορεί να σας προσφέρει κάτι σημαντικό - λες και η αποζημίωση θανάτου ή η σύνταξη ή η αποζημίωση του νοσοκομείου αξίζουν να αφιερώσουμε λιγότερη ώρα από ότι στο κομμωτήριό μας... Συγνώμη αν σας κούρασα, αλλά ας κοιταχτούμε στον καθρέφτη, πριν πούμε ότι για όλα μας φταίνε οι άλλοι.
Υ.Γ. Η γυναίκα μου ήταν να αποζημιωθεί από την Interamerican (λόγω αποφυγής πρόσκρουσης το ατύχημα δεν εμπίπτει στον φιλικό διακανονισμό και παίρνεις τα χρήματα από την εταιρεία του υπαιτίου) και έκανε να βρει τον διακανονιστή δύο εβδομάδες στο τηλέφωνο... Δυστυχώς δεν ήταν ασφαλισμένη μέσω Μεσίτη για να αναλάβει ο κλάδος ζημιών του. Πλέον είναι... Επιπλέον, να γνωρίζετε ότι υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία για να αποζημιωθείτε για την 'κάλυψη από ανασφάλιστο' που έχει το ασφαλιστήριό σας. Και για αυτήν ένας επαγγελματίας ασφαλιστικός σύμβουλος έχει ενήμερους τους πελάτες του. Αλλιώς, περιμένετε να αποζημιωθείτε από το επικουρικό ταμείο όποτε και για συγκεκριμένες καλύψεις μόνο.... Να ακόμη ένας τρόπος που οι εταιρείες γλιτώνουν να δώσουν χρήματα από την τσέπη τους, αν ο κόσμος δεν έχει δίπλα του έναν **επαγγελματία **ασφαλιστικό σύμβουλο.
Υ.Γ.2 Μην μου λέτε για 'σοβαρές' εταιρείες. Προκειμένου να μην κλείσουν, ναι. Ελέγχονται από την μητρική. Αλλά στο θέμα της καθημερινής αποζημίωσης, επιτρέψτε μου να έχω διαφορετική άποψη. Πολλές δουλεύουν 'the Greek way', πόσο μάλλον όταν λειτουργούν στα πλαίσια 2-3 οικογενειών. Πολλές φορές μια 'μικρή' μπορεί να αποζημιώσει πιο γρήγορα και καλύτερα, από μια 'σοβαρή'. Σε κάθε περίπτωση, καλύτερα να είστε ασφαλισμένοι σε ασφαλιστικό σύμβουλο μέσω μεσίτη ασφαλειών, για να βρείτε πιο εύκολα το δίκιο σας.
Όσο για τη διαφορά Μεσίτη - Πράκτορα, δείτε από τη σελίδα της ΤΤΕ (το έχω ψάξει...) για να μιλάμε με στοιχεία http://www.bankofgreece.gr/Pages/el/deia/diamesolavites.aspx