Aν και δεν αναφερονται στη λιστα, νομιζω οτι μπορω να αναφερθω στα ΑΧ Le Mans-106 rallye 1.3 και 106 GTI που ειχα στην κατοχη μου τη δεκαετια του 90.
ΑΧ Le Mans: Aπλουστατο μηχανικα, παναλαφρο (μολις 790 κιλα), με ανυπαρκτη ακαμψια και ποιοτητα εσωτερικου του χειριστου ειδους. Ετριζε με το που εβγαινες απο την εκθεση. Το μοτερακι δεν ελεγε και πολλα, αλλα λογω του πολυ χαμηλου βαρους το αυτοκινητο πεταγε. Η ουρα οχι απλως δαγκωνε, αλλα πεταγε και φωτιες αν δεν ηξερες η αν ησουν ανυποψιαστος σε καποια στροφη. Κινδυνεψα πολλες φορες, με αποκορυφωμα μια επικη κοντρα με Lotus Elan στην αναβαση απο Ν.Μακρη προς Εκαλη. Το μοτερ ηταν αξιοπιστο και προβληματα ειχα μονο με κατι ηλεκτρολογικα. Τιποτα ιδιαιτερο ομως.
106 Rallye: Ισως το κορυφαιο κρατημα και το ανεπαναληπτο τιμονι. Αδιανοητη αμεσοτητα στους χειρισμους, ελαφρυ και με ανυπαρκτο εξοπλισμο. Τα ορια του ηταν πολυ ψηλα, αρκει να ειχες τη γνωση και την εμπειρια. Πραγματικη μηχανη απολαυσης με πολυ λιγα χρηματα. Δυστυχως ειχε αδοξο τελος. Μετα απο 10.000 χλμ και ενω κινιομουν με 160 στη Μαραθωνος, ενα τυπος με Zastava επιχειρησε να τη διασχισει καθετα μετα απο στροφη χωρις ορατοτητα. Τον εμβολισα και βρεθηκαμε σε ενα χωραφι. Το Zastava κομμενο στη μεση και το Rallye με τον κινητηρα να εχει φτασει στο τιμονι. Τελικα δεν ειχε και κακη παθητικη ασφαλεια λαμβανοντας υπ'οψη τη σφοδροτητα της συγκρουσης. Εσκασα πανω του με περιπου 90χλμ μιας και φρεναρα απελπισμενα. Τουλαχιστον δεν σκωτωθηκα ουτε εγω ουτε αυτος. Ολικη καταστροφη λοιπον το ραλλακι...
106 GTI. O μεγαλος μου ερωτας. Πηρα ενα χρυσαφι. Ενα απο τα πρωτα 10 που ηρθαν στην Ελλαδα. Λιγο πιο ανετο απο το Rallye, σαφως πιο γρηγορο, με σουπερ εξοπλισμο για την εποχη. Εκανα οργια με δαυτο. Οργωνα καθημερινα τον Διονυσο και γυρισα ολη την Ελλαδα με το γκαζι στο πατωμα. Τα ειχε ολα. Ισως το συτημα διευθυνσης να ειχε χασει λιγη απο την αμεσοτητα του Rallye, ηταν ομως σαφως πιο ισορροπημενο και με υψηλοτερα ορια. Οσο καιρο το κρατησα ηταν πολυ αξιοπιστο. Αλλαζα λαστιχα καθε 10.000 χλμ μιας και τα ελιωνα. Αποκορυφωμα τα 8.30 λεπτα που εκανα μια νυχτα απο το φαναρι της Μεσογειων στην πλατεια της Αγ.Παρασκευης μεχρι το σπιτι μου στον Ν.Βουτζα. Στην ερημη τοτε Μαραθωνος ειχα δει στο κοντερ 200 εξω απο την Νομαρχια Αν. Αττικης για οποιον ξερει. Απλα ηταν το καλυτερο αυτοκινητο που ειχα ποτε...
Latest posts made by eltonakos
-
RE: Μικρες "βομβες" στα τελη 80's αρχες 90's
-
RE: Fiat Bravο 2007
Το νομισμα εχει παντα δυο οψεις και γι'αυτο δεν υπρχει καμμια αμφιβολια. Αυτο που μου εκανε εντυπωση ειναι ειναι οτι ο πωλητης προσπαθουσε να πεισει τον κουμπαρο μου να παρει το 1.2 και οχι το 1.4 που επεμενα εγω. Σταθηκε στο πιο οικονομικο μοτερ και στις πραγματικες αναγκες του, μιας και κατα 90% θα οδηγειται απο την γυναικα του. Και ολα αυτα με τη διαφορα τιμης στην ιδια εκδοση να μην ξεπερναει τα 1.200 ευρω, ενω παραλληλα το 1.2 σε ασπρο χρωμα (αυτο επελεξαν) εχει παραδοση σε 3 μηνες τη στιγμη που το 1.4 ηταν ετοιμοπαραδοτο. Η δικη μου αποψη λεει πως με τοσο μικρη διαφορα τιμης, καλο ειναι να εχεις παραπανω ροπη και γκαζι και ας μην τα χρειαζεαι στο 90% των περιπτωσεων. Η καταναλωση δε νομιζω να εχει τοσο μεγαλη διαφορα, με αποτελεσμα να πληρωνεις παραπανω μονο στα τελη. Σε οτι εχει να κανει με τις οδηγικες μου εντυπωσεις, εχω να πω πως απο πλευρας δυναμης, καταλαβαινεις τη διαφορα μονο σε μισα γκαζια στις πολυ χαμηλες στροφες και οταν το πλακωνεις. Σε συνθηκες καθημερινης κινησης σχεδον δεν αντιλαμβανεσαι τη διαφορα. Το κρατημα ειναι πραγματι πολυ ενδιαφερον, το τιμονι ειναι αρκουντως επικοινωνιακο, αλλα σε καμμια περιπτωση δεν δικαιολογει τα διθυραμβικα σχολια των περιοδικων. Την ιδια παρατηρηση εχω να κανω και με τη θεση οδηγησης. Σαφως το αυτοκινητο ειναι αρκετα σφιχτο και απο πλευρας στιβαροτητας δεν παρατηρησα κατι ιδιαιτερο. Το 1.4 μαλιστα με 600χλμ στο μοτερ του, ειχε και καποιους τριγμους. Τωρα τι γινεται σε βαθος χρονου, ειναι μια αλλη ιστορια. Με λιγα λογια, εκτιμησα για μια ακομα φορα το Bravo...
-
RE: Fiat Bravο 2007
Παω με τον κουμπαρο μου χθες σε μια αντιπροσωπεια της SEAT για να παραγγειλει ενα Leon 1.2 Tsi. Κανουμε μια δοκιμη και το 1.4 και το 1.2. Καποια στιγμη και ενω οδηγω, με ρωταει ο πωλητης τι αυτοκινητο εχω. Του απανταω και μαλιστα του λεω οτι δεν καιει ουτε μια σταγονα λαδι, ενω εχω ακουσει (και εχω δει) οτι οι Tsi καινε. Μου λεει: ' Aκουστε κατι κυριε, η VW δικαιολογει το συμπληρωμα 400-500ml καθε 10.000 χλμ. Θα μπορουσε να φτιαξει εναν κινητηρα που να μην καει λαδι καθολου, αλλα αυτο δεν θα ηταν ασφαλες για το μοτερ, γιατι δεν θα ειχε ανοχες και ετσι μετα απο 70-80.000 χλμ θα ηθελες αλλαγη τουρμπινας η θα τα τιναζε το μοτερ...' Τα συμπερασματα δικα σας!
-
RE: Fiat Bravο 2007
Αλλαζω λαδακια καθε 15.000χλμ απο την αρχη. Τωρα ειμαι στα 36.000 και οπως εχω ξαναγραψει, ακομα και μετα απο παρατεταμενα σκισιματα με καυσωνα στην εθνικη, κανενα προβλημα. Ουτε σταγονα δεν καιει και ο δεικτης ειναι παντα στο max. Kολαμαξα τα Fiat σας λεω...
-
RE: Fiat Bravο 2007
Παει και η δικη μου εγγυηση εδω και ενα μηνα. Το αυτοκινητο εχει κανει 36.000χλμ και καθε μερα που περναει το εκτιμω ολο και περισσοτερο. Νομιζω οτι ειναι το τιμιοτερο αυτοκινητο που ειχα ποτε. Μεσα σ'αυτα τα δυο χρονια, το μοναδικο προβλημα ηταν η πηγη του ηχοσυστηματος που αλλαχτηκε δυο φορες και η μπαταρια που τα εφτυσε στον 1 χρονο και κατι. Εντυπωσιακο για μενα παραμενει το γεγονος πως δεν εχει καψει σταγονα λαδι ακομα! Το καλοκαιρι δε που επεστρεφα με τη γυναικα μου απο Χαλκιδικη με θερμοκρασιες απο 35 εως 38 βαθμους και ταχυτητες λιωσιματος ( αρκετα παρατεταμενα 200αρια...) οταν φτασαμε σπιτι της ειπα: ' Παει, το καψαμε το μοτερακι! Ασε που βλεπω η τουρμπινα να βγαζει καμμια μουτζα...' Το επομενο πρωι τσεκαρω το λαδι και ηταν ακομα στο Max! Περναω και μια βολτα απο το συνεργειο, τσεκαρουν και την τουρμπινα και με ρωτουν γιατι πηγα αφου ολα ηταν μια χαρα. Οσο για το θορυβο που κανουν τα φρενα στις μεγαλες ταχυτητες, ειναι μονο θεμα συνεργασιας των τακακιων με τους δισκους και τιποτα αλλο. Εχει περασει και ενας χρονος απο την ημερα που εκανα tuning στην overload και αυτο που παρατηρησα ειναι οτι ειμαι ελαχιστα πιο αργος απο τα 150αρια, μιας και τις προαλλες που ξεκινησα διπλα διπλα με ενα, ειμασταν σχεδον μαζι μεχρι τα 150-160 που επρεπε να κοψουμε. Τα premium contact σε 205-55-16 Η παρολο που εχουν φθορα,ακομα κρατανε πολυ καλα, χωρις να παρεμβαινει το esp συχνα. Στα 40.000 ομως λεω να τα αλλαξω. (ΑΚΟΥΩ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ...) Λεω να βαλω και τις αναρτησεις του 150αριου μιας και δεν θελω να πειραματιστω με after market λυσεις που μπορει να με εκνευρισουν με τη σκληροτητα τους. BRAVO FIAT λοιπον και απο μενα για ενα πολυ ισορροπημενο και τιμιο αυτοκινητο. Και αφηστε τους κατοχους tsi να κυκλοφορουν με λαδακι καβαντζα στο πορτμπαγκαζ. (Το Σιροκο της φιλης μου χανει το μισο λαδι καθε 10.000 και οταν το αλλαζουν ειναι καταμαυρο και πηχτο... )
-
RE: Fiat Bravο 2007
Σημερα ειχα την ευκαιρια να βαλω στο χερι ενα Megane RS cup. H εμπειρια ηταν συγκλονιστικη. Η αισθηση επιταχυνσης ειδικα οταν ηταν πατημενο το μπουτον sport ηταν καταιγιστικη. Καποια στιγμη στη Μαραθωνος πανω σε εσακι ημουν με 180 χωρις να το καταλαβω. Νομιζα οτι ημουν με 30-40χλμ λιγοτερα. Το αυτοκινητο παρεμενε πραγματικα ακλονητο. Τα φρενα τελειως on-off με φοβερη αποδοση, θελουν καποια προσαρμογη. Το μπροστινο συστημα φοβερα αμεσο και το μπλοκε ολα τα λεφτα. Δε χαζευε πουθενα. Η αναρτηση θελει γερη μεση αν καποιος θα το χρησιμοποιει καθημερινα και μεσα ακουγονται (λογικοτατα) διαφορα γκαπ γκουπ. Ας μην ξεχναμε ομως οτι ηταν το γνωστο ασπρο Megane πανω στο οποιο εχουν ασελγησει ολοι οι δημοσιογραφοι του ειδικου τυπου. Ενω ηθελα να το οδηγησω κι'αλλο, το επεστρεψα αρκετα νωριτερα γιατι φοβηθηκα οτι αν το οδηγουσα περισσοτερο η θα σκοτωνα κανεναν ανυποψιαστο οδηγο της Κυριακης η θα με εβρισκαν σε κανενα χαντακι. Αλλα κολπα παιδια...
-
RE: Fiat Bravο 2007
Ο χρήστης Kωνσταντίνος έγραψε:
Ακαδημαική απορία...χαζεύω αυτή τη στιγμή το τεύχος Φεβρουαρίου των 4Τ και συγκεκριμένα το τέστ μεταξύ Citroen C4 1.6 VTi-Seat Leon 1.4 TSI-Toyota Auris 1.6 και μου δημιουργείται η παρακάτω απορία ,
Σπάνια σε τέτοιου είδους τέστ-παρουσιάσεις συγκαταλέγεται το αντίστοιχο μοντέλο του Bravo (πχ Bravo 1.4 Dynamic 120hp) , πως δικαιολογείται αυτή η πρακτική?Ειναι Fiat μωρε, καταλαβαινεις τωρα. Ολο χαλανε αυτα τα ρημαδια και δεν τα παιρνουν ουτε για δοκιμες!!!
Μπορει ομως να μην βαζει πολλες διαφημισεις η Fiat... -
RE: Fiat Bravο 2007
Ο χρήστης jason87 έγραψε:
Τελος εδω και μερικες μερες και η δικη μου εγγυηση. 35.000χλμ μεχρι στιγμης και ολα καλα. Εχω αρχισει να εκτιμω πολυ αυτο το αυτοκινητο. Αναρωτιεμαι τωρα λοιπον: Να ξαναβαλω premium contact απο τα οποια ειμαι ευχαριστημενος η να δοκιμασω p7 και er300? Επιπλεον, λεω να βαλω αμορτισερ ελατηρια του 150αριου. Ξερει κανεις ποσο εχουν Ααααααα, ενα Σιροκακι απλο το εξαυλωσα προχθες το βραδυ...
Μου ήρθε με τα p7 από τη μάνα του, και έχω να πω ότι ζεσταίνονται αργάααααα όντας σκληρά, καλό κράτημα σε στεγνό, μέτριο (εώς κακό) σε βρεγμένο... Με 17κ χιλιόμετρα δεν έχουν φαγωθεί σχεδόν καθόλου!
Μάλλον πρέπει να απενεργοποιοώ πιο συχνά το ASR...Tξιτζιδικα δλδ. Μμμμμμμμ, θελει σκεψη...
-
RE: Fiat Bravο 2007
Ναι 122αρι. Του ξεκολλαγα συνεχεια. Με το tuning, το μοτερ εχει αρκετο νευρο παραπανω. Πριν λιγες μερες ανελαβα να ξεκαπνισω ενα Σιροκο μιας φιλης (122αρι). Μου το εμπιστευεται μια στο τοσο για να το τσεκαρω οδηγικα και να το σκισω λιγακι. Παρκαρω λοιπον το δικο μου και μπαινω στο γερμανακι. Με το που ξεκιναω νομιζω οτι οδηγω ατμοσφαιρικο. Αρχιζω να το πιεζω, αλλα η αισθηση επιταχυνσης μου εδινε την εντυπωση ψοφιμιου. Απο στησιμο ομως, ειναι σουπερ. Θα μου πειτε βεβαια, με τα μετατροχια του Πασσατ πισω αυτο ειναι αναμενομενο. Παντως σε καποιες συγκεκριμενες στροφες, εμπαινα με 10% παραπανω απο το Μπραβο. Νομιζω ομως οτι ειναι θεμα αισθησης κυριως. Να μην ξεχασω να σημειωσω οτι το Σιροκο ψιλοακουγοταν μεσα. Κατι τσικ τσακ και κατι γκρουκ ακουγονταν απο πισω. Μπαινοντας μετα στο δικο μου, το μονο που με χαλασε ηταν η λιγο ψηλη θεση οδηγησης και το πιο ασαφες μπροστινο συστημα. Αλλα χεστηκα. Οταν το συνηθησεις πας αερα. Πολυ τιμιο αυτοκινητο η Μπραβουρα μας. Οσο για τον τυπο με το αλλο Σιροκο, τα ειδε ολα. Οταν μετα απο αρκετη ωρα με εφτασε σε ενα φαναρι και ειμασταν διπλα διπλα, αναψε πρασινο και δεν ξεκιναγε αν δε φυγω...
-
RE: Fiat Bravο 2007
Τελος εδω και μερικες μερες και η δικη μου εγγυηση. 35.000χλμ μεχρι στιγμης και ολα καλα. Εχω αρχισει να εκτιμω πολυ αυτο το αυτοκινητο. Αναρωτιεμαι τωρα λοιπον: Να ξαναβαλω premium contact απο τα οποια ειμαι ευχαριστημενος η να δοκιμασω p7 και er300? Επιπλεον, λεω να βαλω αμορτισερ ελατηρια του 150αριου. Ξερει κανεις ποσο εχουν Ααααααα, ενα Σιροκακι απλο το εξαυλωσα προχθες το βραδυ...