Λοιπόν, παίδες, update...
Πρώτα από όλα, να ξεκαθαρίσω απορίες σχετικά με το δικό μου ερώτημα:
Ναι, μιλούσα για Ceed 1,4 VS Focus 1,6. Ο λόγος είναι απλός: αμφότερα 'βγάζουν' περίπου 120 άλογα, αμφότερα πιάνουν μέγιστη γύρω στα 180, αμφότερα έχουν κοντινή επιτάχυνση. Η ίδια η KIA διαφημίζει το Ceed λέγοντας 'παίρνεις 1,4 με επιδόσεις 1,6'. Καταλαβαίνω πως δεν είναι δυνατόν να ισχύει απόλυτα κάτι τέτοιο, αλλά από την άλλη, δίχως να είμαι γνώστης, νομίζω πως ίσως ο κινητήρας του Ceed αποδίδει καλύτερα από τον παλαιότερο κινητήρα του Focus. Έτσι, από ό,τι καταλαβαίνω, το Ceed πρέπει να βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα Focus 1,4 και 1,6.
Τώρα, ο λόγος που κοιτάζω 1,6 (ή κάτι παραπλήσιο) και όχι 1,4 είναι διότι, από ό,τι μου έχει πει και η κουτσή Μαρία, από φίλους και γνωστούς μέχρι τους ίδιους τους πωλητές σε αντιπροσωπείες, σε μεγάλα/βαριά αυτοκίνητα το 1,4 είναι αργία. Άλλο το να πάρεις ένα Getz 1,4, άλλο το να πάρεις ένα Polo 1,4, και εντελώς άλλο το να πάρεις μια Corolla 1,4.
(σημείωση: έχουμε ήδη ένα Polo, και κοιτάμε για κάτι μεγαλύτερο/πιο άνετο/'οικογενειακό')
Τώρα, στα υπόλοιπα...
Έχω φάει κόλλημα και θέλω στο τουτού, μιας και θα το λουστώ για τουλάχιστον μια 5ετία, να έχω 2 συγκεκριμένες ανέσεις: MP3 player και clima. Θα μου άρεσαν ηλιοροφές και τα ρέστα, και όλα αυτά υπάρχουν standard στο Ceed. Έχω πειστεί, όμως, πια, για το Focus, αφού συν τοις άλλοις το έχουν τουλάχιστον 10 άτομα στο γενικό μου περιβάλλον (από συνεργάτες μέχρι φίλους φίλων), και αντίθετα με άλλα αυτοκίνητα, κανείς δεν έχει συναντήσει κανένα πρόβλημα με αυτό (τουλάχιστον, από ό,τι λένε). Το πιο δελεαστικό από άποψη εξοπλισμού και, το σημαντικότερο, οικονομίας (7 λίτρα για 100 χιλιόμετρα; Σε σχέση με τα 10 που θα καίει το Focus; Ε, είναι μια ΜΙΚΡΗ διαφορά) Ceed δεν είναι ακόμη 'δοκιμασμένο'. Μπορεί σε ένα χρόνο να μάθουμε πως ανατινάζεται, πως έχει την τάση να τραβά ιπτάμενους δίσκους επάνω του, πως πέφτει σε νάρκες... Δεν ξέρω...
Έτσι, καταλήγουμε σε Focus 1,6, Sport έκδοση, που θα πληρώσω ΠΕΡΙΠΟΥ όσο και η 'full' έκδοση του Ceed 1,4. Με άλλα λόγια, με βλέπω να σκάω κάτι λιγότερο από 17.500 - 18.000. Ανταλάζω τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, την ηλιοροφή, το MP3 player με USB (θα πάρω... 'απλό'), την περισσότερη 'άπλα', το πιο συμμαζεμένο σουλούπι και, το ξαναναφέρω γιατί μάλλον θα με πονέσει, την οικονομία του Ceed με την αξιοπιστία (από ό,τι μου λένε) του Focus. Μπόνους, η 'οδηγική συμπεριφορά', που αφού τυγχάνω αρχάριος, μάλλον θα καταλάβω τι σημαίνει 4 μήνες πριν το πουλήσω ή το βάψω μπλε και το πετάξω στη θάλασσα, σε καμιά δεκαετία.
Ένυγουεης, ευχαριστώ για τις απόψεις και τις προτάσεις σας.
Με την ευκαιρία, ας συνεχίσουμε τη συζήτηση ακριβώς στο θέμα που τελικά 'βγήκε' από την απορία μου: αν σε ένα-δυο (πέντε-δέκα) χρόνια το Ceed έχει αποδειχθεί αξιόπιστο, πέρα από το οτι θα... τραβάω τα μαλλιά μου, αμφιβάλει κανείς πως ΑΚΟΜΗ δεν θα πουλάει, μόνο και μόνο γιατί συνοδεύεται από τα γραμματάκια Κ, Ι και Α;