Για να πω την αλήθεια δε το είχα ψάξει σχετικά με τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και δεν περίμενα να έχουμε απώλειες της τάξης άνω του 20% με αύξηση 30χιλιομέτρων/ώρα. Η καμπύλη απόδοσης του κινητήρα δεν είναι ομοιόμορφη αλλά παρατήρησα ότι στην αύξηση των χιλ/ώρα οι σαλ είναι περίπου ανάλογες με μικρή προσέγγιση. Οπότε κάτι δε μου πήγαινε καλά.
Ίσως είναι καλύτερο να υπολογίζουμε βάσει lt/100Km από θέμα να εξαιρέσουμε το χρόνο που είναι περίεργος παράγοντας. Η σκέψη μου ήταν ότι η μέτρηση σε στάση θα ήταν πιο ακριβής με lt/h αλλά ίσως να μην έχει μεγάλη διαφορά τελικά για αυτοκίνητα. Το τελευταίο παράδειγμα του Κάβουρα ήταν πολύ περιεκτικό σαν σύνοψη όσων ειπώθηκαν παραπάνω.
Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας
Latest posts made by drakemaths
-
RE: Κατανάλωση βενζίνης. Γιατί δε μας υπολογίζουν τα lt/h?
-
Κατανάλωση βενζίνης. Γιατί δε μας υπολογίζουν τα lt/h?
Απορία :
Γιατί απασχολεί όλους η μέση κατανάλωση lt/100Km? Θεωρώ ότι αυτή η τιμή μέσης κατανάλωσης είναι ενδεικτική του πόσο 'οικονομικά' οδηγεί κανείς απλά σαν μέτρο σύγκρισης του πώς οδηγώ τώρα σε σχέση με το πώς οδηγούσα πριν κάποιο διάστημα. Και θα εξηγηθώ γιατί έβαλα εισαγωγικά στη λέξη 'οικονομικά' με το εξής παράδειγμα..
Έστω ότι είναι να κάνω μία διαδρομή για ένα ταξίδι. Σαφώς και η μοναδική ταχύτητα στο κυβώτιο θα είναι η 5η. Άμα λοιπόν τρέχω με 130Km/h θα έχω 4.000 στροφές ανά λεπτό (πραγματικό παράδειγμα τιμών από Opel Corsa 1.400cc). Όταν τρέχω με 160Km/h θα έχω 5.000 σαλ.
Υπολογισμοί :
Έχουμε και λέμε.. στις 4.000 σαλ καίω lt/100Km. στις 5.000 σαλ? Χρειάζεται να κοιτάξω κανέναν υπολογιστή ταξιδίου; Φυσικά και δε χρειάζεται. Αναλογικά θα καίει περισσότερα λίτρα για την ίδια απόσταση αφού στροφάρει παραπάνω. ΠΟΣΑ; 25% περισσότερα lt βενζίνης για να διανύσεις την ίδια απόσταση (προκύπτει από τη διαίρεση 5.000σαλ/4.000σαλ).
Γιατί να τρέξω πιο πολύ; Μα..για να φτάσω πιο γρήγορα. Πόσο πιο γρήγορα θα φτάσω δλδ στον προορισμό μου; Τρέχοντας με 160Km/h θα φτάσεις 23% γρηγορότερα απ'όσο θα έφτανες με τα 130Km/h (προκύπτει από τη διαίρεση 160Km/h ÷ 130Km/h).
Συμπέρασμα :
Άρα γιατί μου λένε ότι όσο πιο πολύ τρέχω καίω πιο πολύ; Αφού πρακτικά θα κάψω 25% περισσότερη βενζίνη για την ίδια απόσταση, αλλά θα κερδίσω σε χρόνο καύσης! Με λίγα λόγια, αυτός που πηγαίνει με 130Km/h θα έχει την ίδια κατανάλωση βενζίνης με αυτόν που θα έχει περισσότερες στροφές αλλά ο κινητήρας θα εργαστεί για λιγότερη ώρα. Στο κάτω-κάτω.. νόμος της φυσικής είναι ότι για να διανύσεις μια απόσταση Α χρειάζεσαι ΤΟΣΗ ενέργεια είτε κάνεις στάσεις, είτε πας με οποιαδήποτε ταχύτητα. Είναι ενεργειακό το ζήτημα
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΟΥΝ ΜΕΤΡΗΤΗ lt/h αντί για lt/100Km στον υπολογιστή ταξιδίου για να είμαστε πιο αντικειμενικοί και να υπολογίζουμε πιο σωστά!!!!! Να ξέρουμε βρε αδερφέ καίει 8 lt/h? Εντάξει! πόσες ώρες μου πήρε η διαδρομή; ΤΟΣΕΣ. άρα έκαψα τόσα λίτρα. Για να διαπιστώσουμε δλδ ότι θα κάψει το ίδιο όπως και να τρέξουμε. Περιμένω γνώμες -
RE: Κατανάλωση βενζίνης. Γιατί δε μας υπολογίζουν τα lt/h?
Απορία :
Γιατί απασχολεί όλους η μέση κατανάλωση lt/100Km? Θεωρώ ότι αυτή η τιμή μέσης κατανάλωσης είναι ενδεικτική του πόσο 'οικονομικά' οδηγεί κανείς απλά σαν μέτρο σύγκρισης του πώς οδηγώ τώρα σε σχέση με το πώς οδηγούσα πριν κάποιο διάστημα. Και θα εξηγηθώ γιατί έβαλα εισαγωγικά στη λέξη 'οικονομικά' με το εξής παράδειγμα..
Έστω ότι είναι να κάνω μία διαδρομή για ένα ταξίδι. Σαφώς και η μοναδική ταχύτητα στο κυβώτιο θα είναι η 5η. Άμα λοιπόν τρέχω με 130Km/h θα έχω 4.000 στροφές ανά λεπτό (πραγματικό παράδειγμα τιμών από Opel Corsa 1.400cc). Όταν τρέχω με 160Km/h θα έχω 5.000 σαλ.
Υπολογισμοί :
Έχουμε και λέμε.. στις 4.000 σαλ καίω lt/100Km. στις 5.000 σαλ? Χρειάζεται να κοιτάξω κανέναν υπολογιστή ταξιδίου; Φυσικά και δε χρειάζεται. Αναλογικά θα καίει περισσότερα λίτρα για την ίδια απόσταση αφού στροφάρει παραπάνω. ΠΟΣΑ; 25% περισσότερα lt βενζίνης για να διανύσεις την ίδια απόσταση (προκύπτει από τη διαίρεση 5.000σαλ/4.000σαλ).
Γιατί να τρέξω πιο πολύ; Μα..για να φτάσω πιο γρήγορα. Πόσο πιο γρήγορα θα φτάσω δλδ στον προορισμό μου; Τρέχοντας με 160Km/h θα φτάσεις 23% γρηγορότερα απ'όσο θα έφτανες με τα 130Km/h (προκύπτει από τη διαίρεση 160Km/h ÷ 130Km/h).
Συμπέρασμα :
Άρα γιατί μου λένε ότι όσο πιο πολύ τρέχω καίω πιο πολύ; Αφού πρακτικά θα κάψω 25% περισσότερη βενζίνη για την ίδια απόσταση, αλλά θα κερδίσω σε χρόνο καύσης! Με λίγα λόγια, αυτός που πηγαίνει με 130Km/h θα έχει την ίδια κατανάλωση βενζίνης με αυτόν που θα έχει περισσότερες στροφές αλλά ο κινητήρας θα εργαστεί για λιγότερη ώρα. Στο κάτω-κάτω.. νόμος της φυσικής είναι ότι για να διανύσεις μια απόσταση Α χρειάζεσαι ΤΟΣΗ ενέργεια είτε κάνεις στάσεις, είτε πας με οποιαδήποτε ταχύτητα. Είναι ενεργειακό το ζήτημα
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΟΥΝ ΜΕΤΡΗΤΗ lt/h αντί για lt/100Km στον υπολογιστή ταξιδίου για να είμαστε πιο αντικειμενικοί και να υπολογίζουμε πιο σωστά!!!!! Να ξέρουμε βρε αδερφέ καίει 8 lt/h? Εντάξει! πόσες ώρες μου πήρε η διαδρομή; ΤΟΣΕΣ. άρα έκαψα τόσα λίτρα. Για να διαπιστώσουμε δλδ ότι θα κάψει το ίδιο όπως και να τρέξουμε. Περιμένω γνώμες