Τα πειράκια είναι από το πλάνισμα, τώρα δεν μπορείς να κάνεις τίποτα, μήπως είναι καλύτερα να βρείς ένα μεταχειρισμένο καπάκι και να αλλάξεις το πλανισμένο ?
Το έχω κρατήσει σαν last resort, ήδη δηλαδή έχω αρχίσει να ψάχνω να βρω κάποιο καλό καπάκι έστω και έτοιμο δηλαδή μετρημένο με τις βαλβίδες του επισκευασμένο, αλλά δεν θέλω να ρισκάρω με καπάκι αφού δεν γνωρίζω την κατάσταση στο υπόλοιπο μοτέρ. Καλώς ή κακώς είναι ένα αυτοκίνητο 20 ετών πια, αρκετά ταλαιπωρημένο από όλες τις απόψεις, δεν ξέρω αν αξίζει δηλαδή τον κόπο να ρίξω και άλλα χρήματα πάνω.
Η κλειστές βαλβίδες στην εισαγωγή ( κλειστές στο 0.10 σύμφωνα με τα λεγόμενα σου στη ρύθμιση της Renault ) σημαίνει ότι το καπάκι λόγω του πλανίσματος δεν μπορεί να διαχειριστεί την σωστή ποσότητα μείγματος, στους θαλάμους καύσης και λόγω των μειωμένων squeeze band δημιουργούνται στροβιλισμοί που μάλλον διώχνουν το μίγμα από την περιοχή του μπουζί και δυσκολεύουν την έναυση του.( θεωρητικά όλα αυτά ) ενώ όταν τις ανοίγεις στο 0.15 που οι βαλβίδες έχουν μειωμένο βύθισμα το μείγμα μειώνεται και όλα στρώνουν. Άλλη εξήγηση δεν μου κολλάει.
Πράγματι έτσι λειτουργεί στα μείγματα. Για την ακρίβεια μετρώντας σε πραγματικό χρόνο τις διορθώσεις μείγματος, είδα ότι μετά τη ρύθμιση σε 0.10 είχε σταθεροποιηθεί σε μια τιμή εξαιρετικά κοντά στο ιδανικό μείγμα, με απίστευτα στρωτό ρελαντί, χωρίς όμως να ανταποκρίνεται σωστά στο υπόλοιπο φάσμα λειτουργίας, δηλαδή σε οτιδήποτε από 1500 στροφές και πάνω. Παράλληλα δε, με ρύθμιση στο 0.15 μόλις το αυτοκίνητο σταθεί στο ρελαντί η ρύθμιση 'ξεφεύγει' με φόρα σε διόρθωση προς πλούσιο (δλδ ανιχνεύει φτωχό μείγμα). Σε αυτήν την περίπτωση το ρελαντί παρουσιάζει μικρές 'διακοπές' σαν σκασίματα αποτέλεσμα της απότομης διόρθωσης, αλλά σε όλες τις υπόλοιπες στροφές το αυτοκίνητο ανοίγει γραμμικά.
Στην εξαγωγή μην πειράξεις τίποτα, μείνε στη ρύθμιση της Renault με προσοχή να μην είναι κλειστές και κάψεις καμμία.
Την αφήνω λοιπόν την εξαγωγή ως έχει. Γενικά σκέφτομαι να το αφήσω όλο ως έχει μέχρι να ανοιχτεί για ιμάντες οπότε και θα τσεκάρω τον χρονισμό. Αν και τώρα πραγματικά με τρώει να στηρίξω το μοτέρ και να ανοίξω το καπάκι του ιμάντα επάνω τουλάχιστον ώστε να δω εάν είναι σωστά χρονισμένος ο κινητήρας. Μάλιστα ίσως το κάνω με πρώτη ευκαιρία, όχι σύντομα όμως.
Με μεγαλυτερο διακενο στις βαλβιδες εισαγωγης μεγαλωνει η ταχυτητα του αερα μεσα στην εισαγωγη οποτε πιθανο να εχουμε μεγαλυτερο ποσοστο πληρωσης αερα, αυτο ομως θα δημιουργουσε φτωχοτερο μειγμα οποτε θα ειχαμε περισσοτερα πειρακια. Τα κοψιματα με πανε σε λαθος αβανς στην περιπτωση μας λαθος χρονισμος ή καποιο προβλημα απο μπεκ και αντλια καυσιμου. Κατι αλλο που θα ηθελα να κοιταξει, οπως δουλευει ο κινητηρας στο ρελαντι να κουνησει το καλωδιο του αιθητηρα στροφων στροφαλου κοντα στο μπριζακι, αν κανει διακοπες ή σβησει ο κινητηρας αλλαγμα αισθητηρα με hella που δινει μαζι και το πλεξουδακι.
Έγραψα πιο πάνω πως όταν είχα διάκενο 0.10, τα πειράκια ήταν κατά πολύ χειρότερα από ότι στο 0.15, σε σημείο μάλιστα να φοβάσαι να οδηγήσεις το αυτοκίνητο με πάνω από 1/4 του γκαζιού πατημένο. Κάτι τέτοιο μου προκαλεί εντύπωση με βάση όσα γράφονται για το φτωχό μείγμα. Μάλιστα ήταν τόσο τρομακτική η... εμπειρία που το γύρισα καπάκι στο σπίτι για να το ανοίξω αμέσως το επόμενο πρωί. Αν το καλοσκεφτώ ίσως ενισχύεται το ξεχρόνιστο σενάριο.
Ο αισθητήρας του βολάν είναι ο μπλε αντικατάστασης και μάλιστα έχει χτυπημένο πάνω το σηματάκι της Ρενώ, το πλεξουδάκι επίσης, και εκείνο έχει καρτελάκι ανταλλακτικού με κωδικό Ρενώ. Θεωρώ πως είναι τα γνήσια, είχαν τοποθετηθεί πριν έρθει το αυτοκίνητο στα χέρια μου, και για να είμαι σίγουρος το κούνησα όσο δούλευε ο κινητήρας και δεν άλλαξε κάτι.
Δυσκολη περιπτωση για το πληκρολογιο.
Το καταλαβαίνω, εδώ αποδείχθηκε σπαζοκεφαλιά και από κοντά σε όσους ανακατεύτηκαν με την ρύθμιση των βαλβίδων. Δυστυχώς δεν έχω κάπου πλέον να το πάω, ο τελευταίος που το είδε ήταν κατηγορηματικός ότι το 0.15 διάκενο είναι λάθος, αλλά δεν μπορεί να φανταστεί κάποιον πιθανό λόγο για να χρειάζεται τέτοιο διάκενο. Δεν μπήκαμε σε συζητήσεις για χρονισμό, και δεν θέλησε να προχωρήσουμε πιο μέσα και μου είπε ότι αφού δουλεύει έτσι, θα πρέπει να σκεφτώ σοβαρά να το αφήσω έτσι, ΕΣΤΩ και αν είναι λάθος.