Αυτά που έχω σημειώσει εγώ για το θέμα ελέγχου αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από ιδιώτη είναι τα εξής:
- Θα έπρεπε το car.gr να είχε φίλτρα με πεδία: (α) 'Δεκτός τοπικός έλεγχος' και (β)'Δεκτός έλεγχος σε συνεργείο' . Η συντριπτική πλειοψηφία πωλητών ΔΕΝ θέλει κανέναν έλεγχο. Ειδικά όταν ακούνε 'έλεγχος σε ΚΤΕΟ' βγάζουν σπυριά. Φοβούνται. Θέλουν απευθείας πώληση με οπτικό έλεγχο. Αν είχε τα παραπάνω φίλτρα το car.gr τότε θα μπορούσε να συμμαζευτεί λίγο η κατάσταση και να μην σπαταλάγαμε άπειρες ώρες πάνω στα τηλέφωνα.
- Όσον αφορά τα συνεργεία. Πολλοί έχουν δικούς τους μηχανικούς που είναι φίλοι, ξαδέλφια, αδέλφια κλπ...κλπ... Εγώ δεν έχω κανέναν. Που σημαίνει ότι αν βρω τρία αυτοκίνητα στο car.gr που με ενδιαφέρουν και συμφωνούν να τα πάμε για έλεγχο, θα πρέπει να γίνει ένας ολόκληρος συντονισμός και προγραμματισμός με κάποια (άγνωστα) συνεργεία. Επειδή το έχω προσπαθήσει πολλές φορές, το σενάριο αυτό δεν περπατούσε. Κάποιες φορές δεν ήρθε ποτέ ο πωλητής, άλλη φορά δεν είχε μπάρα το συνεργείο, πολλές φορές πουλήθηκε το αυτοκίνητο επειδή εμφανίστηκε κάποιος άλλος μετά από μένα και το αγόρασε χωρίς κανέναν έλεγχο. Είναι τόσες οι παράπλευρες παράμετροι, που τελικά μπλέκουν αυτούς τους ελέγχους.
Ακόμη θυμάμαι περίπτωση με αυτοκίνητο στο Φάληρο, πήγα το είδα πρωί/πρωί, συμφωνήσαμε για έλεγχο, έκλεισα ραντεβού την επομένη ημέρα σε συνεργείο και μία ώρα πριν το ραντεβού με πήρε τηλέφωνο ο πωλητής και μου είπε ότι το πούλησε σε μία γιαγιά που εμφανίστηκε με έναν μηχανικό έξω από το σπίτι του, δύο ώρες μετά από μένα. Μαζί με τον μηχανικό πήγαν και έκαναν την μεταβίβαση επιτόπου. Εγώ ήθελα στην καλύτερη δύο μέρες...
Το ίδιο ακριβώς έπαθα και τον Αύγουστο που μας πέρασε με την Auto Value. Πάω κάνω test drive Peugeot 308, κλείνω ραντεβού εκείνη την στιγμή σε συνεργείο και εμφανίστηκε άλλος μετά από μένα και το αγόρασε χωρίς κανέναν έλεγχο... Παράνοια!!!!!! Με πήραν από την Auto Value και μου ζητούσαν συγνώμη για την ταλαιπωρία και το τρέξιμο.
- Και τέλος από τα τηλεφωνήματα που έχω κάνει διαπιστώνω μέχρι στιγμής ότι κανένας δεν διαθέτει κάποια από τα χαρτιά που θέλω να δω. Για παράδειγμα το χαρτί πληρωμής τελών της εφορίας, το βιβλίο service (παρόλο που το αναφέρουν στην αγγελία) ή και το χαρτί του ΚΤΕΟ. Αν κάποιος θέλει να πουλήσει υποχρεωτικά θα πρέπει να έχει κάποια χαρτιά. Αλλιώς μεταβίβαση δεν γίνεται.
Από την δική μου εμπειρία σε αγορές να σου πω που καταλήγω:
-
Πρέπει να έχεις χρόνο να ασχοληθείς για να βρεις καλό αμάξι. Αν δουλεύεις ή βιάζεσαι μάλλον δεν θα κάνεις καλή αγορά.
-
Βασικό να δέχεται ο πωλητής τον έλεγχο σε συνεργείο, πράγμα που ρωτάς από την πρώτη στιγμή. Αν αρχίσει τα δεν ξέρω, δεν προλαβαίνω (που μπορεί να ισχύει-αλλά δεν σε ενδιαφέρει) για εμένα απλά προσπερνάς. Σαφώς θα υπάρχει κόσμος που μπορεί να το πάρει βλέποντας το από τα 10 μέτρα (ανεξαρτήτως αν μιλάμε για όχημα των 1000 ή των 100.000) αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός οτι εσύ (εφόσον σέβεσαι τα λεφτά που δίνεις) πρέπει να ξέρεις και τι παίρνεις.
-
Πρέπει να έχεις συνεργείο που να εμπιστεύεσαι. Αν όχι ένας έλεγχος τύπου spot-mechanic (με το αντίστοιχο κόστος) θεωρώ οτι σε καλύπτει στο 90% των περιπτώσεων (και θα σε εξυπηρετήσει εφόσον δεις κάποιο τεφαρίκι που δεν μπορεί να πάει άμεσα συνεργείο). Για τις αντιπροσωπείες δεν έχω καλή εικόνα οτι θα το ξεψαχνίσουν το αμάξι (και αν είναι και στην γειτονιά του πωλητή περιπλέκονται τα πράγματα). Εφόσον έχεις συνεργείο εμπιστοσύνης μπορείς να κλείσεις και τα ραντεβού σου συνήθως πιο εύκολα.
-
Ο πωλητής πρέπει να έχει τα απαραίτητα χαρτιά που αποδεικνύουν αυτά που αναφέρει η αγγελία για το όχημα. Τουλάχιστον για πληρωμένα τέλη, έλεγχο ΚΤΕΟ, βιβλίο service και κυρίως άδεια οδήγησης.
-
Θα πρέπει να προσυμφωνήσετε πως θα γίνει η μεταβίβαση και πως η πληρωμή.
ΥΓ. Γενικά έχω δει και ακούσει πολλά κουλά κατά την αγορά μεταχειρισμένου (αν αρχίσω και γράφω θα διαβάζετε ώρες) οπότε είμαι αρκετά προσεκτικός.