https://www.facebook.com/groups/Ygraeriokinitoi/
Νόμιζω πρεπει να διαβάσεις αυτο
Παρατηρήσεις και συμπεράσματα από την χρήση Υγραερίου (LPG) σε TIGUAN 20T 200 HP.
Συνθήκες της δοκιμής:
• Εγκατάσταση της Ολλανδικής συσκευής Prins.
• Τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου κατά την εγκατάσταση της συσκευής κατανάλωσης υγραερίου ήταν περίπου 33.000.
• Μέχρι την εγκατάσταση της συσκευής, η κατανάλωση σε βενζίνη, ήταν πάντα super αμόλυβδη 100 οκτανίων .
• Διανυθέντα χιλιόμετρα 2200 χιλιόμετρα όλα με χρήση υγραερίου και χωρίς επέμβαση από τον εγκαταστάτη μηχανικό.
• Μικτή διαδρομή.
• Το φορτίο του αυτοκινήτου ήταν πάντα από τρία (3) έως πέντε (5) άτομα.
• Το χρονικό διάστημα ήταν περίπου τέσσερεις (4) εβδομάδες.
Κατανάλωση:
. σε υγραέριο, δέκα(10) λίτρα στα εκατό (100) χιλιόμετρα και
. 10% βενζίνης, το αυτοκήνιτο διαθέτει όργανο μέτρησης ποσότητας βενζίνης στο ρεζερβουάρ της Kufatec. Η ποσότητα κατανάλωσης βενζίνης αυξανόταν ανάλογα με τα σταματήματα και ξεκινήματα του αυτοκινήτου χωρίς ποτέ να ξεπεραστεί το όριο του 12%.
‘Ενας συγκριτικός υπολογισμός κατανάλωσης είναι :
με φορτίο τεσσάρων ατόμων σε διαδρομή 600 χιλιομέτρων από Σέρρες – Αθήνα, που γίνετε συχνά, τουλάχιστον τρείς φορές το χρόνο, το αυτοκίνητο καταναλώνει 60 λίτρα super αμόλυβδης βενζίνης .
Η διάρκεια του ταξιδιού και στις δύο περιπτώσεις καυσίμου ήταν έξη (6) ώρες με μία στάση για καφέ, τροφοδοσία, κολατσιό, περίπου μισής ώρας. Δηλαδή πεντέμισι ώρες ταξιδιού.
Με την χρήση Ελληνικού LPG το αυτοκήνιτο κατανάλωσε 60 λίτρα αερίου και 6 λίτρα super αμόλυβδης βενζίνης σε συνεχή χρήση, μέχρι κατανάλωσης όλου του ρεζερβουάρ υγραερίου με ένα σβήσιμο μηχανής για τροφοδοσία. Με τιμές super αμόλυβδης στα 1,85 € και αερίου 0,85€ ανά λίτρο, με απλή αριθμητική βγαίνει οικονομία 43,55%.
60Χ1,85=110€,
(0,85Χ60)+11,1=62,1€
621/11=56,45
100-56,45=43,55
Το Ελληνικό τονίζετε, γιατί σε Βουλγάρικο βενζινάδικο με Ρωσικό LPG οι τιμές αλλάζουν δραματικά γιατί αφενός, η κατανάλωση πέφτει στα 8,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, λόγω ποιότητας καυσίμου, αφετέρου η τιμή είναι 0,62 € το λίτρο.
Απόδοση:
Η αίσθηση που είχα σε όλη την διάρκεια της μικτής διαδρομής των 2200 χιλιομέτρων με χρήση LPG ήταν ότι η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου είναι τουλάχιστον ίση με εκείνη της χρήσης super αμόλυβδης. Στην συνεχή ελαφρά ανηφόρα της διαδρομής Θήβα- Αθήνα το αυτοκήνιτο με την ίδια ευκολία έπιανε τα 220 χιλιόμετρα και με τα δύο καύσιμα.
Μειονεκτήματα:
- Σε περίπτωση απότομου πατήματος του γκαζιού το αυτοκήνιτο παρουσίαζε ένα αρχικό κόμπιασμα όπως επίσης όταν μια ευθεία την ακολουθούσε μια απότομη ανηφόρα.
- Έχω την αίσθηση ότι ο κινητήρας με αυτό το καύσιμο λειτουργεί σε υψηλότερες θερμοκρασίες αλλά επειδή τα όργανα μέτρησης θερμοκρασίας στα καινούργια αυτοκίνητα δεν είναι ακριβείας δεν μπορώ να ειπώ με σιγουριά πόσο διαφορά υπάρχει μεταξύ των δύο καυσίμων.
- Το όργανο που δείχνει την μέση κατανάλωση καυσίμου σε λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στο ταμπλό του αυτοκινήτου έχει μια αισιόδοξη απόκλιση από την πραγματική κατανάλωση από 0,5 έως 0,6 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα. Δηλαδή όταν δείχνει κατανάλωση 9,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα στην πραγματικότητα είναι 10 λίτρα υγραερίου στα 100 χιλιόμετρα.