Ο χρήστης artech έγραψε:
Τι παίζει ρόλο για την κατανάλωση γενικά;
Η αντιστάσεις στην κίνηση. Αυτές οφείλονται στις τριβές και στην αεροδυναμική αντίσταση. Όσο πιο λεία είναι η άσφαλτος, τόσο λιγότερη βανζίνη καις, όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα τόσο μεγαλύτερη κατανάλωση έχεις (διπλάσια ταχύτητα ίσον τετραπλάσια αεροδυναμική αντίσταση)
Πότε καίει το αυτοκίνητο πιο πολύ: το καλοκαίρι ή το χειμώνα; Το πρωί ή το βράδυ;
Το βράδυ ο κινητήρας παράγει και το επιπλέον ρεύμα που απαιτείται για την λειτουργία των φώτων, άρα αυξάνεται η κατανάλωση. Το ίδιο ισχύει γενικότερα όταν βάζεις σε λειτουργία διάφορα υποσυστήματα του αυτοκινήτου (π.χ κλιματισμό)
Επίσης το καλοκαίρι, λόγω μεγαλύτερης κατά κανόνα θερμοκρασίας περιβάλλοντος, η απόδοση του κινητήρα μειώνεται (=περισσότερη βενζίνη για συγκεκριμένο έργο) άρα η κατανάλωση αυξάνεται.
Όσο πιο ψηλές σχέσεις τόσο πιο χαμηλή η κατανάλωση; Και αν κάνει κανείς αλλαγές 1η->2α->4->6η;;
Για δεδομένη ταχύτητα κίνησης, όσο πιο μεγάλη σχέση στο κιβώτιο τόσο λιγότερη κατανάλωση. Για δεδομένη σχέση όσο μεγαλύτερη ταχύτητα τόσο μεγαλύτερη κατανάλωση.
Τα πυράκια ( έτσι γράφονται; ) έχουν αντίκτυπο στην κατανάλωση;
Ναι, γιατί καταναλώνεις βενζίνη που λόγω προανάφλεξης δεν αποδίδει πολύ έργο. Αν βέβαια τα πυράκια κτυπάνε πολλή ώρα (ώστε να δείς πραγματικά αύξηση της κατανάλωσης) τότε έχεις θα αντιμετωπίσεις άλλου είδους πρόβλημα!
Έστω ότι το αμάξι πάει με 50km/h και 3.000σαλ και πατάμε το γκάζι σε μια α διαδρομή. Το αμάξι θα 'κάψει' περισσότερο με 2α ή με 3η; Θα είναι το ίδιο αν είμαστε σε ανήφορο ή σε κατήφορο ή σε ευθεία;
Όχι. Σε ανήφορο θα κάψεις περισσότερο και σε κατηφόρα λιγότερο. Σε ανηφόρα ο κινητήρας πρέπει να παράγει έργο για την μεταβολή της δυναμικής ενέργειας (λόγω αύξησης του 'υψομέτρου) συν την αλλαγή της κινητικής (επιτάχυσνη).
Στην κατηφόρα πάλι, ένα μέρος της απαιτούμενης κινητικής ενέργειας που απαιτείται το 'λαμβάνεις' σαν επιτάχυνση από την μεταβολή (μείωση) της δυναμικής ενέργειας, οπότε ο κινητήρας έχει να παράξει λιγότερο έργο, άρα μικρότερη κατανάλωση.[/quote]