@sabas_thess said in VW Tiguan 2024:
~> Disclaimer, το ακόλουθο post δεν αποτελεί "απάντηση" προς υποστήριξη ή εναντι του οποιουδήποτε post. Αφορά τις, μέχρι στιγμής, προσωπικές μου απόψεις για το αυτοκίνητο με 375km χρήσης.
Ο κινητήρας είναι επαρκής για την χρήση και τον χαρακτήρα του οχήματος. Στο eco υφίσταται turbo lag 0,5" οπως και στο kd. Από τις πρώτες μέρες χρήσης έχω καταλάβει ότι στο eco πρέπει να "προβλεπω" τη δύναμη του κινητήρα που θα χρειαστώ και να προσαρμόζομαι ανάλογα, ακριβώς όπως στα Toyota hev, αν θέλω να ξεπεράσω πλήρως αυτό το "πρόβλημα". Οπότε τουλάχιστον στις γνωστές μου διαδρομές προχωράω χωρίς κανένα κομπιασμα. Στο comfort (normal) το όχημα ανταποκρίνεται αμεσα στις εντολές του δεξιού ποδιού, χωρίς tl, ενώ το dsg είναι πολύ ομαλό και αρκούντως γρήγορο. Δεν έχω οδηγησει στο Sport μέχρι στιγμής άρα δεν έχω άποψη ούτε για τα paddles.
Το SS το καταλαβαίνω μόνο από την ένδειξη στο ταμπλό ενώ ποτέ δεν σε κρεμάει σε γρήγορη εκκίνηση. Σε συνδυασμό με το ah κάνει την οδήγηση (ειδικά στον αστικό ιστό) γελοία ξεκούραστη. Η σημασία στη λεπτομέρεια του ah . Ανάβει μια ένδειξη "ready" ακριβώς κάτω από την ένδειξη ah αμέσως πριν πιάσει την "πρόθεσή σου να σταματήσεις", στην οποία αν δώσεις σημασία το μαθαίνεις σε 3 ημέρες και απλά δεν ασχολήσε ξανά. Simply clever που λένε και τα ξαδέρφια στη Skoda!
Μου αρέσει πάρα πολύ ο τρόπος που λειτουργεί στις κατωφέρειες όπου κρατάει, ακόμα και στο eco, ψηλά στροφές για να φρενάρει αντί να σε σπρώχνει εμπρός. Επίσης μου φαίνεται μεγάλο πλας και χαρακτηριστικό άνεσης κίνησης (κυρίως στον αστικό ιστό) η αίσθηση "one pedal drive" καθώς όσο αφήνεις γκάζι στην ευθεία αρχικά ρίχνει στροφές και μετά κόβει, προφανώς λόγω regen του mh. Τα φρένα, για τα δικά μου κριτήρια, είναι πιο μαλακά από ότι θα τα ήθελα. Είμαι φαν των γαλλικών φρένων όπου τσιμπάς και δαγκώνουν από ψηλά. Προφανώς υπάρχει μια μικρή αρχική διαδρομή στο φρένο η οποία λειτουργεί υπέρ του προαναφερόμενου regen. Φυσικά σε όλο αυτό οφείλω να συνυπολογίσω ότι έχω 372 km στο κοντέρ, άρα τα φρένα είναι ουσιαστικά αδούλευτα.
Το dsg θα το έλεγα άριστο, για dct, αν δεν ήταν λίγο απότομο στην όπισθεν. Βέβαια έχω ήδη βρει το κουμπί της ομαλής κίνησης εμπρός αλλά και στην όπισθεν. Γλύφω γκάζι και απευθείας περνάω το πόδι δίπλα ακουμπώντας φρένο. Έτσι έχω σχεδόν τον απόλυτο έλεγχο που είχα με τα μηχανικά κιβώτια.
Το τιμόνι του έχει τεχνητή αίσθηση με ένα μέτριο feedback, το οποίο όμως καταφέρνει σε συνδυασμό με την ρύθμιση της ανάρτησης να αποδίδει νορμάλ για τον χαρακτήρα του. Θα το ήθελα λίγο πιο κοφτερό, η ακρίβειά του είναι ικανοποιητική. Φοβερά αθόρυβη κύλιση χωρίς bodyroll και πλεύσεις. Σε ωθεί στο να το οδηγάς οπως ένα hb. Πραγματικά δεν περίμενα κάτι τέτοιο από ένα suv των 4,5m σε αυτά τα λεφτά.
Εχθές πρώτη μεγάλη βόλτα (μόνος) από Θεσσαλονίκη για Καλλικράτεια, στο εξοχικό. Νορμάλ ταχύτητες κίνησης (120-140) σε διανυθείσα απόσταση 98km με κατανάλωση 6,1 (εντός πόλης βλέπω μέχρι στιγμής 8,1 έως 11 αναλόγως των περιστάσεων με τη συνήθη στο 9). Το αυτοκίνητο ταξιδεύει τόσο καλά που αν δεν είχα τόσες δουλειές πίσω στην οικογενειακή ρουτίνα θα συνέχιζα για Ουρανούπολη. Η ποιότητα κύλισης, όντας παράλληλα ήσυχο στιβαρό και αρκούντως δυνατό, το καθιστούν εξαιρετικό ταξιδευτή. Το γκάζι του οχήματος στο comfort (normal) είναι άμεσης ανταπόκρισης ενώ από όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του που πρόσφατα δοκίμασα κατά την έρευνα αγοράς μόνο το e-power του X-Trail υπερείχε, για προφανείς λόγους. Περισσότερα επί του θέματος μετά τα 1500km που θα αρχίσω να το ανοίγω.
Άρα μέχρι εδώ θα έβαζα στα θετικά κινητήρα, κιβώτιο και ποιότητα κύλισης. Στα μέτρια τα φρένα και τιμόνι του. Αρνητικό επίσης είναι η άθλια για τα λεφτά του πίσω κάμερα. Ευτυχώς έχει ενεργές γραμμές και βομβητες πέριξ ενώ στην απότομη όπισθεν συμβάλει το αυτόματο φρενάρισμα. Όταν το μάθαινα τις πρώτες μέρες με έχει γλιτώσει 2-3 φορές από κοπανημα, για να είμαι ειλικρινής, μέχρι που έμαθα το προαναφερόμενο "χαδι-φρενο".
Όλα τα συστήματα ασφαλείας του λειτουργούν μια χαρά. Φοβόμουν το lka στις σκατοδιαγραμμίσεις του περιφερειακού μας στο flyover αλλά ακόμα και στα πιο επικίνδυνα κομμάτια του (τμήμα εξόδου πανοράματος - εξόδου Νεάπολης) σε πάνε τρένο. Απλά κρατάς τα χέρια σου στο τιμόνι. Το bs είναι της προληπτικής σχολής (έχω αναφερθεί εκτενώς στις δύο σχολές δεν θα γίνω κουραστικός) ενώ όλες οι παρεμβάσεις των συστημάτων είναι προοδευτικές, εγκαιρες και ομαλές. Το παραγόμενο αποτέλεσμα είναι ηρεμία και μεγάλο αίσθημα ασφάλειας.
Ο πίνακας οργάνων έχει άριστη ευκρίνεια και πολύ καλά γραφικά. Είναι πλήρης πληροφοριών με λίγες διαμορφώσεις, οι οποίες πέραν της βασικής με αφήνουν αδιάφορο. Η πληροφορία είναι μπόλικη και ουσιαστική επί του πίνακα. Το μόνο που λείπει για εμένα είναι να γράφει με ποιά ταχύτητα στο κιβώτιο κινείται το όχημα, εκτός αν είναι κάποια ρύθμιση που μου έχει διαφύγει. Όχι ότι παίζει ρόλο αλλά θα ήθελα να το βλέπω.
Ο εσωτερικός φωτισμός είναι εξαιρετικός από κάθε άποψη, το infotainment έχει λογικό μενού είναι γρήγορο και πολύ διαμορφώσιμο. Ένα bug έχω που με πετάει από την καρτέλα των αγαπημένων σε αυτή της πηγής του ραδιοφώνου αλλα το ξεπέρασα με ρύθμιση ώστε από το τιμόνι να αλλάξω μόνο αγαπημένους όχι όλους τους σταθμούς.
Το ηχοσύστημα πολύ ντίσεν, όπως έχω ξαναπεί, αλλά θα ήθελα να έχει presets ρυθμίσεις (pop, rock κλπ) και όχι να παλεύω με πρίμα/μπάσα/μεσαία. Ο κεντρικός περιστροφικός διακόπτης είναι κλαρινοποζεριά και μια τεράστια χαμένη ευκαιρία για φοβερή λειτουργικότητα. Αν αντί για τον ήχο, που τον έχεις στο info και στο τιμόνι, αλλά την πιο άχρηστη λειτουργία των "experience" είχε, εκτός των προγραμμάτων οδήγησης, βασικές λειτουργίες clima ώστε να σε καλύπτει σε περιπτώσεις δυσλειτουργίας/βλάβης του info θα ήταν εξαιρετικό. Το Android auto συνδέεται άμεσα και απροβλημάτιστα κάνοντας ακόμα καλύτερη την εμπορία στη καμπίνα του οχήματος.
Όλα τα άλλα χώροι, ποιότητα υλικών συναρμογής κλπ τα βρίσκω από πολύ καλά εως άριστα. Ακόμα και ο φορτωμένος με όλες τις λειτουργίες αριστερός μοχλός της κολώνας του τιμονιού που στην αρχή "τρομάζει". Ο χώρος αποσκευών για να πιάσει 650l θέλει τέρμα εμπρός τα καθίσματα και να συμπεριλαμβάνει τον χώρο της ρεζέρβας. Σε κανονικό set-up είναι θεωρώ 500-550l max αλλά έχει άριστη διαμόρφωση, εξαιρετικο φωτισμό και πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα. Ακολουθεί στο τέλος link με σχετικές φωτό. Έχω βάλει κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, στο διάκενο μεταξύ αυτού και της ρεζέρβας όλα όσα συνήθως έχω πεταμένα στο πορτμπαγκάζ με αποτέλεσμα να έχω όλο τον κανονικο χώρο καθαρό. Μια λεπτομέρεια που μου αρέσει πολύ προσωπικά είναι τα all weather πατάκια πίσω που καλύπτουν και το μεσαίο τούνελ.
Τα φώτα σε κάθε βραδινή μετακίνηση κάνουν τη νύχτα μέρα. Είναι εξαιρετικά σε απόδοση και ομορφιά. Αν σήμερα έκανα custom παραγγελία δεν θα έβαζα ούτε ηχοσύστημα hk, ούτε dcc ίσως ούτε και winter pack. MatrixLED θα έβαζα χωρίς δεύτερη σκέψη ακόμα και αν έπρεπε να πληρώσω στο πακέτο το iq drive και τα maps του info με τις δύο πίσω θύρες usb-c.
Καλησπέρα αν βάλεις τον πάτωμα στην κάτω θέση στον πθσω χώρο αποσκευών, μπαίνει το λαστιχενιο αυτό που έχεις βάλει; σκέφτομαι και εγώ να το πάρω για να το προστατέψω