-
Συγχωρέστε με αν το βάζω σε λάθος ενότητα, είναι το πρώτο μήνυμα που ποστάρω στο φόρουμ ως νέο μέλος
Το βάζω με αφορμή την σημερινή κακοκαιρία. Καταρχάς πήρα την άδεια στα 20 και οδηγώ εδώ και 1,5 χρόνο, είμαι νέα οδηγός δηλαδή. Κατάγομαι απ' την Κύπρο όπου για να πας από την μια πόλη στην άλλη ο μέγιστος χρόνος είναι 2 ώρες. Πηγαινοερχόμουν καθημερινά πρις τις γιορτές σε άλλη πόλη λόγω σπουδών (40 λεπτά αυτοκινητόδρομος), έχει τύχει να οδηγήσω και με καταρρακτώδης βροχές, απλά φοβόμουν και οδηγούσα πολύ προσεκτικά και με μέγιστη ταχύτητα τα 70 χλμ (στην Κύπρο το μέγιστο όριο στην 'εθνική' είναι 100 χλμ) έχωντας αναμμένο το κλιματιστικό στο φουλ για τα τζάμια λόγω της ομίχλης αλλά και πάλι η ορατότητα ήταν ελάχιστη. Σήμερα είχα κανονίσει έξοδο στην άλλη πόλη αλλά φυσούσε πάρα πολύ, έβρεχε καταρρακτωδώς και οι τηλεοράσεις βούηζαν να περιερίσουμε όσο γίνεται τις μετακινήσεις μας. Τα άκουσα φυσικά και απ' τους γονείς μου, με το δίκιο τους και βρήκα αφορμή να σας ρωτήσω κάποια πραγματάκια.
Όταν υπάρχει κακοκαιρία όσο γίνεται αποφεύγετε να οδηγείτε; Και ειδικά όταν πρόκειται να βγείτε στην Εθνική.
Όταν είναι αναγκαίο και όσοι το έχουν επιχειρήσει, ποια είναι τα απαραίτητα 'βήματα' που πρέπει να τηρούμε όταν οδηγάμε με χάλια καιρό σε αυτοκινητόδρομο; π.χ αναμμένα τα φώτα κινδύνου, χαμηλές ταχύτητες, κλιματιστικό για να ξεθολώσουν τα τζάμια κλπ.Θα μου είναι χρήσιμες οι συμβουλές από πιο έμπειρους για την ασφάλειά μου και αν ξεχνάω κάτι να το έχω στα υπόψην γιατί μπήκε Χειμώνας και αναγκαστικά λόγω σπουδών κάθε μέρα θα πηγαινοέρχομαι
Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Ελπίζω να υπάρξει μια άλφα κατανόηση γι' αυτό το thread -
Συγχωρέστε με αν το βάζω σε λάθος ενότητα, είναι το πρώτο μήνυμα που ποστάρω στο φόρουμ ως νέο μέλος
Το βάζω με αφορμή την σημερινή κακοκαιρία. Καταρχάς πήρα την άδεια στα 20 και οδηγώ εδώ και 1,5 χρόνο, είμαι νέα οδηγός δηλαδή. Κατάγομαι απ' την Κύπρο όπου για να πας από την μια πόλη στην άλλη ο μέγιστος χρόνος είναι 2 ώρες. Πηγαινοερχόμουν καθημερινά πρις τις γιορτές σε άλλη πόλη λόγω σπουδών (40 λεπτά αυτοκινητόδρομος), έχει τύχει να οδηγήσω και με καταρρακτώδης βροχές, απλά φοβόμουν και οδηγούσα πολύ προσεκτικά και με μέγιστη ταχύτητα τα 70 χλμ (στην Κύπρο το μέγιστο όριο στην 'εθνική' είναι 100 χλμ) έχωντας αναμμένο το κλιματιστικό στο φουλ για τα τζάμια λόγω της ομίχλης αλλά και πάλι η ορατότητα ήταν ελάχιστη. Σήμερα είχα κανονίσει έξοδο στην άλλη πόλη αλλά φυσούσε πάρα πολύ, έβρεχε καταρρακτωδώς και οι τηλεοράσεις βούηζαν να περιερίσουμε όσο γίνεται τις μετακινήσεις μας. Τα άκουσα φυσικά και απ' τους γονείς μου, με το δίκιο τους και βρήκα αφορμή να σας ρωτήσω κάποια πραγματάκια.
Όταν υπάρχει κακοκαιρία όσο γίνεται αποφεύγετε να οδηγείτε; Και ειδικά όταν πρόκειται να βγείτε στην Εθνική.
Όταν είναι αναγκαίο και όσοι το έχουν επιχειρήσει, ποια είναι τα απαραίτητα 'βήματα' που πρέπει να τηρούμε όταν οδηγάμε με χάλια καιρό σε αυτοκινητόδρομο; π.χ αναμμένα τα φώτα κινδύνου, χαμηλές ταχύτητες, κλιματιστικό για να ξεθολώσουν τα τζάμια κλπ.Θα μου είναι χρήσιμες οι συμβουλές από πιο έμπειρους για την ασφάλειά μου και αν ξεχνάω κάτι να το έχω στα υπόψην γιατί μπήκε Χειμώνας και αναγκαστικά λόγω σπουδών κάθε μέρα θα πηγαινοέρχομαι
Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Ελπίζω να υπάρξει μια άλφα κατανόηση γι' αυτό το thread -
Συγχωρέστε με αν το βάζω σε λάθος ενότητα, είναι το πρώτο μήνυμα που ποστάρω στο φόρουμ ως νέο μέλος
Το βάζω με αφορμή την σημερινή κακοκαιρία. Καταρχάς πήρα την άδεια στα 20 και οδηγώ εδώ και 1,5 χρόνο, είμαι νέα οδηγός δηλαδή. Κατάγομαι απ' την Κύπρο όπου για να πας από την μια πόλη στην άλλη ο μέγιστος χρόνος είναι 2 ώρες. Πηγαινοερχόμουν καθημερινά πρις τις γιορτές σε άλλη πόλη λόγω σπουδών (40 λεπτά αυτοκινητόδρομος), έχει τύχει να οδηγήσω και με καταρρακτώδης βροχές, απλά φοβόμουν και οδηγούσα πολύ προσεκτικά και με μέγιστη ταχύτητα τα 70 χλμ (στην Κύπρο το μέγιστο όριο στην 'εθνική' είναι 100 χλμ) έχωντας αναμμένο το κλιματιστικό στο φουλ για τα τζάμια λόγω της ομίχλης αλλά και πάλι η ορατότητα ήταν ελάχιστη. Σήμερα είχα κανονίσει έξοδο στην άλλη πόλη αλλά φυσούσε πάρα πολύ, έβρεχε καταρρακτωδώς και οι τηλεοράσεις βούηζαν να περιερίσουμε όσο γίνεται τις μετακινήσεις μας. Τα άκουσα φυσικά και απ' τους γονείς μου, με το δίκιο τους και βρήκα αφορμή να σας ρωτήσω κάποια πραγματάκια.
Όταν υπάρχει κακοκαιρία όσο γίνεται αποφεύγετε να οδηγείτε; Και ειδικά όταν πρόκειται να βγείτε στην Εθνική.
Όταν είναι αναγκαίο και όσοι το έχουν επιχειρήσει, ποια είναι τα απαραίτητα 'βήματα' που πρέπει να τηρούμε όταν οδηγάμε με χάλια καιρό σε αυτοκινητόδρομο; π.χ αναμμένα τα φώτα κινδύνου, χαμηλές ταχύτητες, κλιματιστικό για να ξεθολώσουν τα τζάμια κλπ.Θα μου είναι χρήσιμες οι συμβουλές από πιο έμπειρους για την ασφάλειά μου και αν ξεχνάω κάτι να το έχω στα υπόψην γιατί μπήκε Χειμώνας και αναγκαστικά λόγω σπουδών κάθε μέρα θα πηγαινοέρχομαι
Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Ελπίζω να υπάρξει μια άλφα κατανόηση γι' αυτό το thread -
Κανονας πρωτος. Αν δεν νιωθεις ΕΣΥ ανετα απλά ΜΗΝ το κανεις.... Το αν ο οποιοσδηποτε αλλος μπορει, δεν εχει ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ συμασία για σενα
το τι 'πρεπει' εξαρταται απο το τι επικρατει την δεδομενη στιγμη. Το βασικό ειναι 'να βλεπεις και να σε βλεπουν'
Που σημαινει Καθαριστιρες σε καλη κατασταση ξεθολομενα τζαμια για να βλεπεις
ολες οι λαμπες να λειτουργουν ( εννοω να μην ειναι καμια καμενη ) ειτε στοπ ειτε πορειας ειτε ομιχλης. -
Eυχαριστώ για την απάντηση
Δεν είναι ότι δεν νιώθω άνετα, έχω ξαναοδηγήσει με χάλια καιρό 5-6 φορές αλλά οι γονείς δεν είπαν κάτι γιατί ήταν στο 'γύρνα' απ' το πανεπιστήμιο. Και σήμερα θα πήγαινα πριν τους πω κάτι έχωντας ήδη δει πως ο καιρός είναι χάλια. Απλά μ' αυτά που λένε με φοβίζουν.. Όταν είμαι στ' αυτοκίνητο το αντιμετωπίζω πολύ ψύχραιμα και προσεκτικά.. Απλά ως γονείς λογικό είναι να ανησυχούν και να σου λένε διάφορα, σωστά; -
Λογικότατο.
Απο την αλλη εχουν κι ενα δικιο με την εννοια οτι αυτη η 'μετακινηση' δεν ειναι 'απαραιτητη' οπως πχ η επιστροφη σου απο το Πανεπιστιμιο... -
Σωστό. Άρα πιστεύεις πως αυτές οι μετακινήσεις πρέπει να γίνονται όταν είναι απαραίτητο.
Ακύρωσα και την έξοδο εντομεταξύ... -
Αν δεν ξερεις πότε να πεις 'δε παει αλλο γυρναω πισω' συμφωνα παντα με τις δικες σου δυνατοτητες θα ελεγα ναι....
Σε καμια περιπτωση δεν προσπαθω να στο παιξω 'εξυπνος' ή οτι 'ξερω καλυτερα'....
Απλά σκεψου ποσα εχουν γινει ειτε απο υπερεκτιμιση δυνατοτητων ειτε απο αγνοια κινδυνου.... -
Όχι εντάξει, δεν σε παρεξηγώ! Σωστά απαντάς, μάλλον δεν είχε και πολλύ νόημα η ερώτηση τώρα που το ξανασκέφτομαι.
Αλλά ακριβώς γι' αυτό ρωτάω, γιατί ξέρω πως η οδήγηση γίνεται πολύ επίκινδυνη σε συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ χάλια καιρός) και κάποιες φορές νομίζω όσο καλός οδηγός και αν είναι κάποιος, όση εμπειρία κι αν έχει κάποια πράγματα δεν περνάνε από το χέρι μας -μέχρι ένα σημείο ναι θα κάνεις τα βασικά για να το κουμαντάρεις- όταν μπαίνει στην μέση ο καιρός, οι ολισθηροί δρόμοι κλπ... Γι' αυτό ρώτησα αν βγαίνετε στο δρόμο μ' αυτές τις συνθήκες μόνο όταν είναι απαραίτητο... -
Εμένα μου αρέσει πολύ να οδηγώ με χάλια καιρό. Μόνο όμως αν τύχει. Δεν θα βγω στο δρόμο χωρίς λόγο.
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
Εμένα μου αρέσει πολύ να οδηγώ με χάλια καιρό. Μόνο όμως αν τύχει. Δεν θα βγω στο δρόμο χωρίς λόγο.Ακριβως ετσι
-
Ο χρήστης fokion_sportage έγραψε:
Εμένα μου αρέσει πολύ να οδηγώ με χάλια καιρό. Μόνο όμως αν τύχει. Δεν θα βγω στο δρόμο χωρίς λόγο.
Ακριβως ετσι
Εγώ πάντως έχω βγει έξω πολλές φορές για βόλτα το χειμώνα πότε μόνος, πότε με παρέα με σκοπό να πάω στα χιόνια ακόμα και ... νύχτα.
Γενικά μου αρέσει η οδήγηση και με εξιτάρει ο κίνδυνος. Βέβαια, μέχρι τώρα, μπορώ να πω ότι δεν πάω στα άκρα. Θέλω να ελπίζω ότι έχω καλή κρίση και όχι ότι από καθαρή τύχη δεν έχω μπλέξει σε περιπέτειες.
Λέμε τώρα... -
Αρχικά συμφωνώ με το σκεπτικό πως για να οδηγήσεις με κακοκαιρία πρέπει να αισθάνεσαι άνετα με την ιδέα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπερεκτιμούμε τις δυνατότητές μας όμως. Παίζουν όμως ρόλο πολλοί παράγοντες για τέτοιες συνθήκες. Πρώτα από όλα η εμπειρία του οδηγού, η κατάσταση του αυτοκινήτου, ο δρόμος και φυσικά αν είναι μέρα ή νύχτα.
Κανονικά με κακοκαιρία πρέπει να οδηγούμε τουλάχιστον με 30 χλμ λιγότερο από τα προβλεπόμενα όρια. Αυτό βέβαια το 'μετράει' ο κάθε οδηγός και κινείται αναλόγως. Γενικά δεν πρέπει να γίνονται απότομες κινήσεις, αν τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας και το αυτοκίνητο να είναι ετοιμοπόλεμο για δύσκολες συνθήκες. Βασικό είναι να είμαστε προσεκτικοί να έχουμε το νου μας για πιθανά λάθη των άλλων οδηγών.
Ταξίδευα στις 7/11/2014 στην Αθηνών - Πατρών που πλέον είναι ένας άθλιος δρόμος, με καταρρακτώδη βροχή, δεν έτρεχα με πάνω από 80 χλμ, και όμως υπήρχαν φορτηγά και λεωφορεία που με προσπερνούσαν με πάνω από 100-120.
Γενικότερα θέλει μεγάλη προσοχή, όχι όμως φόβος. Αν μπορούμε να αποφύγουμε μια τέτοια μετακίνηση καλό είναι να το κάνουμε. -
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά
Να ρωτήσω και κάτι άλλο. Σε πόσα χρόνια πιστεύετε πως μπορεί ένας οδηγός να θεωρείται 'έμπειρος'; -
Ο χρήστης matador3276 έγραψε:
.... δεν έτρεχα με πάνω από 80 χλμ, και όμως υπήρχαν φορτηγά και λεωφορεία που με προσπερνούσαν με πάνω από 100-120....Και κάτι για όλους τους οδηγούς, ειδικά τους άπειρους. Οδηγώντας σε άσχημες συνθήκες είναι πολύ σημαντικό να μην μας πιάνει άγχος όταν έρχονται από πίσω μας, μας ανάβουν φώτα διάφοροι 'βιαστικοί' και να μην μας πιάνει πανικός!!!!
-
^^πωωω αυτό γίνεται πολύ συχνά αλλά τους αφήνω να προσπεράσουν, μετά όμως όταν αναγκάζονται να φρενάρουν -και μάλιστα επικίνδυνα καθώς το οδόστρωμα είναι βρεγμένο- το ευχαριστιέμαι...
-
Μεγάλο ρόλο παίζει το αυτοκίνητο και σε τι κατάσταση βρίσκεται.
Π.χ. ένα παλιό αυτοκίνητο είναι πολύ ποιο ευαίσθητο να βγάλει πρόβλημα σε καιρικά φαινόμενα. Πολύ εύκολα μπορεί να πάει νερά η μηχανή ή τα ηλεκτρικά και να σβήσει, να μπουκώσει και τελικά να μην μπορεί να πάρει μπροστά. Επίσης υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που η μπαταρία θυμάται να τα φτύσει σε έντονα καιρικά φαινόμενα.Προσωπικά πολλές φορές έχω αντιμετωπίσει προβλήματα με παλιά αυτοκίνητα ή με αυτοκίνητα που είχαν εργοστασιακές ατέλειες π.χ. έλλειψη μόνωσης μηχανής για αποφυγή νερών βροχής, προβληματικά ηλεκτρικά, έλλειψη κάποιων βασικών ηλεκτρονικού βοηθητικού εξοπλισμού π.χ. πίσω καθαριστήρας, θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, κακή απόδοση κλιματιστικού κλπ...
Συνεπώς ρόλο σημαντικό παίζει και το αυτοκίνητο και ο τύπος του.
-
Εννοείται πως δεν αγχωνόμαστε όταν μας κολλάνε όλοι αυτοί οι άρχοντες των δρόμων. Εγώ είμαι 31 ετών, οδηγώ από τα 18 μου, έχω κάνει πάνω πάνω από 250.000 χλμ αυτά τα χρόνια, και δεν έχω τρακάρει ποτέ (χτύπα ξύλο). Θεωρώ τον εαυτό μου αρκετά έμπειρο για την ηλικία μου. Εννοείται πως δεν έχω την εμπειρία ενός 50άρη πχ. Παρόλα αυτά σε κάθε ταξίδι μου μαθαίνω συνεχώς. Η εμπειρία του κάθε οδηγού δεν εξαρτάται από τα χρόνια που έχει δίπλωμα, αλλά από τις διαδρομές, το χρόνο που έχει οδηγήσει και τις συνθήκες. Είναι κάτι σαν τις ώρες πτήσεις που λένε οι πιλότοι!!!
-
-
Αν είχαμε μυαλό θα υπήρχαν ελάχιστοι νεκροί από τροχαία, αλλά δυστυχώς δεν έχουμε. Μακάρι να βάζαμε όρια μόνοι μας αλλά δυστυχώς θέλουμε να μας τα επιβαλλουν άλλοι. (Απαγορευτικά πλοίων, αεροπλάνων κ.λ.π.) Φυσικά και δεν πρέπει να οδηγούμε όταν έχει κακοκαιρια, εγω τουλάχιστον το αποφεύγω , διότι εχω οικογένεια που με χρειάζεται, γιαυτό προσέχω όσο μπορώ.
Εσείς οδηγείτε όταν έχει κακοκαιρία;