-
Χαιρετώ σας! Έχω ένα Fiat Punto 16V του 2000 και τις τελευταίες ημέρες αντιμετωπίζω πρόβλημα με τη θερμοκρασία, το οποίο θα περιγράψω όσο καλύτερα μπορώ. Δεν είναι συνεργείο βέβαια εδώ μέσα, αλλά αν κάποιος έχει αντιμετωπίσει κάτι ανάλογο, ας γράψει λίγες γραμμές.
Καταρχάς, θέλω να διευκρινήσω ότι το κύκλωμα της ψύξης είναι γεμάτο σκουριά, αν αυτό παίζει το ρόλο του. Το άφησα για καιρό έτσι, διότι δεν υπήρχαν χρήματα για αλλαγή ψυγείου και καθαρισμό. Και όταν λέμε σκουριά, εννοούμε 'λιωμένη σοκολάτα' κυριολεκτικά. To Paraflu όμως βρισκόταν σχεδόν σε σταθερή στάθμη.
Πριν μερικές ημέρες, διανύω μια απόσταση μερικών χιλιομέτρων, ο δείκτης σταθερός στους 90, στην μέση της διαδρομής του, δηλαδή όλα φυσιολογικά. Κάποια στιγμή σταματώ με alarm σε περίπτερο χωρίς να σβήσω τον κινητήρα και επιστρέφοντας ο δείκτης είχε ανηφορήσει για τα καλά! Μόλις πατώ γκάζι και ξεκινάω πορεία, πέφτει σιγά σιγά στους 90 και διατηρείται εκεί μέχρι να βρώ κίνηση ή να σταματήσω οπότε και πάλι έχει ανηφορικές τάσεις!
Σήμερα για παράδειγμα, διάνυσα 90 χιλιόμετρα και η θερμοκρασία βρισκόταν σταθερή στα φυσιολογικά. Κάθε φορά που με έπιανε φανάρι ή κίνηση και καθόμουν λίγο στο ρελαντί, ο δείκτης ανέβαινε ξανά. Όταν έδινα λίγες στροφές στον κινητήρα, η θερμοκρασία επέστρεφε σιγά σιγά στους 90! Παρατήρησα μάλιστα, ότι όντας ακινητοποιημένος, αν γκάζωνα λίγο σαν κάγκουρας, αυτό απέτρεπε τον δείκτη από το να ανηφορίσει.
Μερικά ακόμη στοιχεία που ίσως βοηθήσουν περισσότερο:
-
Καθ` όλη τη διάρκεια της διαδρομής, είχα ανοιχτό το καλοριφέρ στο ζεστό για να διώχνει θερμότητα, προληπτικά για να μην ανεβάσει. Η καμπίνα μύριζε παραflu, ιδιαίτερα όταν ο δείκτης θερμοκρασίας ανέβαινε. Θα αναρωτηθείτε βέβαια τι μυρωδιά έχει το paraflu. Λόγω της σκουριάς, το 'μείγμα' του ψυγείου έχει πλεον έντονη μυρωδιά και αυτή ακριβώς ερχόταν στην καμπίνα.
-
Από χθες, έχω συμπληρώσει 1-2 λίτρα paraflu αλλά η στάθμη πέφτει χωρίς να υπάρχει η παραμικρή διαρροή από κάτω!
Υποψιάζομαι ότι η σκουριά του κυκλώματος δημιουργεί σε κάποια σημεία του κυκλώματος, παρεμπόδιση της κυκλοφορίας του νερού. Ενδεχομένως να είχε χάσει και το paraflu και τώρα που συμπληρώνω κατεβαίνει με αργούς ρυθμούς λόγω των 'φραγμάτων' σκουριάς. Αλλά μπορεί να λέω και μπαρούφες. Πώς όμως δικαιολογείτε το γεγονός ότι η θερμοκρασία ανεβαίνει στο ρελαντί ενώ είναι φυσιολογική στη σταθερή πορεία με 3-4 χιλιάδες στροφές; Kαι πού στο διάολο πηγαίνει το paraflu; Και για ποιό λόγο έχασε τόσο πολύ νερό χωρίς να υπάρχει διαρροή ενώ τόσα χρόνια ήμουν στο +/- 0.1 λίτρο;
Άβυσσος η Ιταλική ψυχή...
-
-
Χαιρετώ σας! Έχω ένα Fiat Punto 16V του 2000 και τις τελευταίες ημέρες αντιμετωπίζω πρόβλημα με τη θερμοκρασία, το οποίο θα περιγράψω όσο καλύτερα μπορώ. Δεν είναι συνεργείο βέβαια εδώ μέσα, αλλά αν κάποιος έχει αντιμετωπίσει κάτι ανάλογο, ας γράψει λίγες γραμμές.
Καταρχάς, θέλω να διευκρινήσω ότι το κύκλωμα της ψύξης είναι γεμάτο σκουριά, αν αυτό παίζει το ρόλο του. Το άφησα για καιρό έτσι, διότι δεν υπήρχαν χρήματα για αλλαγή ψυγείου και καθαρισμό. Και όταν λέμε σκουριά, εννοούμε 'λιωμένη σοκολάτα' κυριολεκτικά. To Paraflu όμως βρισκόταν σχεδόν σε σταθερή στάθμη.
Πριν μερικές ημέρες, διανύω μια απόσταση μερικών χιλιομέτρων, ο δείκτης σταθερός στους 90, στην μέση της διαδρομής του, δηλαδή όλα φυσιολογικά. Κάποια στιγμή σταματώ με alarm σε περίπτερο χωρίς να σβήσω τον κινητήρα και επιστρέφοντας ο δείκτης είχε ανηφορήσει για τα καλά! Μόλις πατώ γκάζι και ξεκινάω πορεία, πέφτει σιγά σιγά στους 90 και διατηρείται εκεί μέχρι να βρώ κίνηση ή να σταματήσω οπότε και πάλι έχει ανηφορικές τάσεις!
Σήμερα για παράδειγμα, διάνυσα 90 χιλιόμετρα και η θερμοκρασία βρισκόταν σταθερή στα φυσιολογικά. Κάθε φορά που με έπιανε φανάρι ή κίνηση και καθόμουν λίγο στο ρελαντί, ο δείκτης ανέβαινε ξανά. Όταν έδινα λίγες στροφές στον κινητήρα, η θερμοκρασία επέστρεφε σιγά σιγά στους 90! Παρατήρησα μάλιστα, ότι όντας ακινητοποιημένος, αν γκάζωνα λίγο σαν κάγκουρας, αυτό απέτρεπε τον δείκτη από το να ανηφορίσει.
Μερικά ακόμη στοιχεία που ίσως βοηθήσουν περισσότερο:
-
Καθ` όλη τη διάρκεια της διαδρομής, είχα ανοιχτό το καλοριφέρ στο ζεστό για να διώχνει θερμότητα, προληπτικά για να μην ανεβάσει. Η καμπίνα μύριζε παραflu, ιδιαίτερα όταν ο δείκτης θερμοκρασίας ανέβαινε. Θα αναρωτηθείτε βέβαια τι μυρωδιά έχει το paraflu. Λόγω της σκουριάς, το 'μείγμα' του ψυγείου έχει πλεον έντονη μυρωδιά και αυτή ακριβώς ερχόταν στην καμπίνα.
-
Από χθες, έχω συμπληρώσει 1-2 λίτρα paraflu αλλά η στάθμη πέφτει χωρίς να υπάρχει η παραμικρή διαρροή από κάτω!
Υποψιάζομαι ότι η σκουριά του κυκλώματος δημιουργεί σε κάποια σημεία του κυκλώματος, παρεμπόδιση της κυκλοφορίας του νερού. Ενδεχομένως να είχε χάσει και το paraflu και τώρα που συμπληρώνω κατεβαίνει με αργούς ρυθμούς λόγω των 'φραγμάτων' σκουριάς. Αλλά μπορεί να λέω και μπαρούφες. Πώς όμως δικαιολογείτε το γεγονός ότι η θερμοκρασία ανεβαίνει στο ρελαντί ενώ είναι φυσιολογική στη σταθερή πορεία με 3-4 χιλιάδες στροφές; Kαι πού στο διάολο πηγαίνει το paraflu; Και για ποιό λόγο έχασε τόσο πολύ νερό χωρίς να υπάρχει διαρροή ενώ τόσα χρόνια ήμουν στο +/- 0.1 λίτρο;
Άβυσσος η Ιταλική ψυχή...
-
-
Χαιρετώ σας! Έχω ένα Fiat Punto 16V του 2000 και τις τελευταίες ημέρες αντιμετωπίζω πρόβλημα με τη θερμοκρασία, το οποίο θα περιγράψω όσο καλύτερα μπορώ. Δεν είναι συνεργείο βέβαια εδώ μέσα, αλλά αν κάποιος έχει αντιμετωπίσει κάτι ανάλογο, ας γράψει λίγες γραμμές.
Καταρχάς, θέλω να διευκρινήσω ότι το κύκλωμα της ψύξης είναι γεμάτο σκουριά, αν αυτό παίζει το ρόλο του. Το άφησα για καιρό έτσι, διότι δεν υπήρχαν χρήματα για αλλαγή ψυγείου και καθαρισμό. Και όταν λέμε σκουριά, εννοούμε 'λιωμένη σοκολάτα' κυριολεκτικά. To Paraflu όμως βρισκόταν σχεδόν σε σταθερή στάθμη.
Πριν μερικές ημέρες, διανύω μια απόσταση μερικών χιλιομέτρων, ο δείκτης σταθερός στους 90, στην μέση της διαδρομής του, δηλαδή όλα φυσιολογικά. Κάποια στιγμή σταματώ με alarm σε περίπτερο χωρίς να σβήσω τον κινητήρα και επιστρέφοντας ο δείκτης είχε ανηφορήσει για τα καλά! Μόλις πατώ γκάζι και ξεκινάω πορεία, πέφτει σιγά σιγά στους 90 και διατηρείται εκεί μέχρι να βρώ κίνηση ή να σταματήσω οπότε και πάλι έχει ανηφορικές τάσεις!
Σήμερα για παράδειγμα, διάνυσα 90 χιλιόμετρα και η θερμοκρασία βρισκόταν σταθερή στα φυσιολογικά. Κάθε φορά που με έπιανε φανάρι ή κίνηση και καθόμουν λίγο στο ρελαντί, ο δείκτης ανέβαινε ξανά. Όταν έδινα λίγες στροφές στον κινητήρα, η θερμοκρασία επέστρεφε σιγά σιγά στους 90! Παρατήρησα μάλιστα, ότι όντας ακινητοποιημένος, αν γκάζωνα λίγο σαν κάγκουρας, αυτό απέτρεπε τον δείκτη από το να ανηφορίσει.
Μερικά ακόμη στοιχεία που ίσως βοηθήσουν περισσότερο:
-
Καθ` όλη τη διάρκεια της διαδρομής, είχα ανοιχτό το καλοριφέρ στο ζεστό για να διώχνει θερμότητα, προληπτικά για να μην ανεβάσει. Η καμπίνα μύριζε παραflu, ιδιαίτερα όταν ο δείκτης θερμοκρασίας ανέβαινε. Θα αναρωτηθείτε βέβαια τι μυρωδιά έχει το paraflu. Λόγω της σκουριάς, το 'μείγμα' του ψυγείου έχει πλεον έντονη μυρωδιά και αυτή ακριβώς ερχόταν στην καμπίνα.
-
Από χθες, έχω συμπληρώσει 1-2 λίτρα paraflu αλλά η στάθμη πέφτει χωρίς να υπάρχει η παραμικρή διαρροή από κάτω!
Υποψιάζομαι ότι η σκουριά του κυκλώματος δημιουργεί σε κάποια σημεία του κυκλώματος, παρεμπόδιση της κυκλοφορίας του νερού. Ενδεχομένως να είχε χάσει και το paraflu και τώρα που συμπληρώνω κατεβαίνει με αργούς ρυθμούς λόγω των 'φραγμάτων' σκουριάς. Αλλά μπορεί να λέω και μπαρούφες. Πώς όμως δικαιολογείτε το γεγονός ότι η θερμοκρασία ανεβαίνει στο ρελαντί ενώ είναι φυσιολογική στη σταθερή πορεία με 3-4 χιλιάδες στροφές; Kαι πού στο διάολο πηγαίνει το paraflu; Και για ποιό λόγο έχασε τόσο πολύ νερό χωρίς να υπάρχει διαρροή ενώ τόσα χρόνια ήμουν στο +/- 0.1 λίτρο;
Άβυσσος η Ιταλική ψυχή...
-
-
Αβυσσος η ψυχη του ιδιοκτητη του θα ελεγα εγω, που το αφησε σε τετοιο χαλι. Γιατι αφηνες τοσο καιρο τη σκουρια μεσα? Τι περιμενες και δεν αντικαθιστουσες ποτε το αντιψυκτικο? Γιατι εβαζες σκετο νερο? Πως περιμενεις να δουλεψει σωστα με τοση λασπη/σκουρια μεσα?
Το συστημα σου ειναι πληρως διαβρωμενο, ισως χανεις απο το ψυγειο του καλοριφερ νερο. Δες τα λαδια σου αν σαπουνιαζουν,στη βεργα η στην ταπα πληρωσης (δηλαδη αν περναει νερο μεσα στη μηχανη) -
βεντιλατερ αναβει;
-
cson: Tο αντιψυκτικό το έχω αντικαταστήσει κάμποσες φορές. Νερό δεν έβαζα εγώ, αλλά κάποιος από τους προηγούμενους 3 ιδιοκτήτες. Τα λάδια δεν σαπουνιάζουν, ούτε υπάρχει κάτι στην τάπα των λαδιών. Έλα, τώρα, μην με μαλώνετε, ό,τι έγινε έγινε.
BILL33: Βεντιλατέρ ανάβει κανονικά.
Η αλήθεια είναι ότι η στάθμη του Paraflu μειώνεται, ακόμη και στο γκαράζ όταν συμπληρώνω. Αλλά επειδή αποκλείεται να εξαυλώνεται, δεν έπρεπε να βλέπω λιμνούλα κάτω από το αυτοκίνητο; Πέφτει με σχετικά γρήγορο ρυθμό. Anywayz.
-
Λογικα απο το ψυγειο του καλοριφερ χανεις, λιγο νερο πρεπει να περναει μεσα στη καμπινα για αυτο και η μυρωδια. Στο συνεργειο θα το δειτε καλυτερα. Να ξερεις το κυκλωμα σου ειναι σαπιο ολο και κατι αλλο θα τρυπησει, επισπευσαι την επισκευη του.
-
Ψάξε για τυχόν υγρασία - νερά κάτω από τα πατάκια οδηγού και συνοδηγού. Μπορεί να υπάρχει διαρροή εντός του αμαξιού. Όπως και να έχει επισκεύασε το άμεσα: άλλαξε ψυγείο, αντλία νερού και θερμοστάτη γιατί αν το αφήσεις έτσι, τα χειρότερα θα έρθουν.
-
Ευχαριστώ πολύ παιδιά. Μια τελευταία ερώτηση. Από ποιά σημεία / εξαρτήματα του αυτοκινήτου διέρχεται το paraflu άρα και η σκουριά;
Ψυγείο, αντλία νερού, κολάρα, θερμοστάτης, τι άλλο;
-
Μηχανή.
-
Υπάρχει τρόπος να ελεγχθεί ο βαθμός διάβρωσης του μπλόκ; Ή κάνουμε το σταυρό μας και συνεχίζουμε;
-
Ο χρήστης Mitlon έγραψε:
Ευχαριστώ πολύ παιδιά. Μια τελευταία ερώτηση. Από ποιά σημεία / εξαρτήματα του αυτοκινήτου διέρχεται το paraflu άρα και η σκουριά;Ψυγείο, αντλία νερού, κολάρα, θερμοστάτης, τι άλλο;
Καλοριφερ, σανηθως κατω/πισω απο το ντουλαπακι, το λες και μονος σου
Υπαρχει μια γυφτικη μεθοδος για να δεις αν εχες παραφλου στο λαδι. ριχνεις μια δυο σταγονες απο το λαδι του καρτερ σε κατι που ειναι παρα πολυ ζεστο. (πχ μια μεταλλικη πλακα ή μια παλιοκατσαρολα που ζεσταινεις σε γκαζακι, σομπα πετρελαιου απο τις παλιες κλπ)
αν απλα η σταγονα αρχισει και βγαζει καπνο, εισαι ενταξει, ειναι σκετο λαδι.
Αν ομως τσιτσιρισει/'βρασει' λιγο πρωτα, παει να πει εχει νερο μεσαΕλπιζω με 2-3 πλυσιματα του κυκλωματος, να τη γλυτωσεις φτηνά, χωρις πολλα εξοδα. Θεωρητικα θα μπορουσες να τα κανεις και μονος σου, να δεις αν διορθωνεται κατι, απλα θα παρει πολλη ώρα. Σε αυτα που θα αλλαζες περα απο θερμοστατη θα ελεγα και καπακι ψυγειου, αναλογως την κατασταση του.
@Οι υπολοιποι
Μου κανει εντυπωση το 'γκαζωνω οταν ειμαι σταματημενος και αυτο εμποδιζει τη θερμοκρασια να ανεβει'. Φαντασια του ιδιοκτητη ή παιζει να εχει ξεδοντιάρα αντλια μηπως? -
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
@Οι υπολοιποι
Μου κανει εντυπωση το 'γκαζωνω οταν ειμαι σταματημενος και αυτο εμποδιζει τη θερμοκρασια να ανεβει'. Φαντασια του ιδιοκτητη ή παιζει να εχει ξεδοντιάρα αντλια μηπως?Πετυχαινει καλυτερη κυκλοφορια νερου. Σε ρυθμο ρελαντι η ανλτια δεν μπορει να κινησει ολο αυτο το μαγμα που εχει πιασει εκει μεσα.
-
Το μόνο που δεν θα αντέξω πάντως, είναι να αλλάξω τρίτη φορά φλάτζα.
Trident1971: Κι όμως, αν δεν διατηρήσω τις στροφές στις 2 - 4 χιλιάδες, πάω για πυροσβεστήρα άμεσα. Έχει μια λογική αυτό που λέει ο φίλος περί δυσκολίας της αντλίας να κυκλοφορήσει το ...Σκουριοflu, και με ψιλοβολεύει γιατί θα τη βγάλω καθαρή με αλλαγή ψυγείου, θερμοαστάτη και καθαρισμό.
-
Γιατι σου εκαψε 2 φορες φλατζα? Τι εφταιξε?
-
cson: Την πρώτη φορά έχασε όλο το Paraflu στο δρόμο λόγω αντλίας, κατά τη διάρκεια μεγάλου ταξιδιού και σε φανάρι η θερμοκρασία άγγιξε το άπειρο. Η δεύτερη ποτέ δεν κατάλαβα γιατί αλλάχθηκε. Είχα χάσει συμπίεση και πήγαινα με 1,5 κυλίνδρους λόγω στραβωμένων βαλβίδων οι οποίες δεν αλλάχθηκαν στην πρώτη φλάτζα. Μάλλον έπεσα θύμα του μεγάλου Τραμπαρίφα αρχιμηχανικού της τότε γειτονιάς μου στην Τραχανοπλαγιά Καμένων Βούρλων.
-
@ Mitlon
Μερικές σκέψεις:
εκτός από την διαρροή στο κύκλωμα του καλοριφέρ που είναι σίγουρη όταν άλλαξες ιμάντα χρονισμού τσεκάρατε και την αντλία; Αν μπερδεύει όταν βάζεις μπρος και βγάζει άσπρο καπνό είναι φλάντζα. Το καπάκι στο δοχείο διαστολής που συμπληρώνεις κλείνει καλά; -
Υπάρχουν κάποια νέα δεδομένα, vasvo απαντώ και σε εσένα φίλε:
Η αντλία αλλάχθηκε πρίν περίπου ένα χρόνο. Αν η σκουριά την ξέσκισε σε τόσο μικρό διάστημα, θα το δούμε αύριο. Δεν δείχνει όμως να χάνει από εκεί.
Κατέβηκα στο γκαράζ. Καταρχήν, ο κινητήρας δεν ρετάρει, το καπάκι του δοχείου λαδιών δεν έχει 'σαπουνάδα' και έτσι θέλω να πιστεύω ότι σώσαμε τη φλάτζα.
Έβαλα μπρος και κράτησα σταθερές τις 2.000rpm για να φτάσει η θερμοκρασία τους 90-95. Σταθεροποιήθηκε εκεί και δεν ανέβηκε χιλιοστό. Υπάρχει όμως διαρροή του paraflu. Στάζει στο έδαφος με αρκετά μεγάλη συχνότητα.
Δεν μπόρεσα να καταλάβω πού ακριβώς βρίσκεται η διαρροή. Έσταζε όμως το κολάρο στα δεξιά του κινητήρα, κάπου κοντά στον πολλαπλασιαστή. Το κολλάρο δεν είναι τρύπιο, απλά 'έγλειφε' από πιό ψηλά. Με τη θερμοκρασία στους 90, άρχισε να βγάζει λευκό καπνό και να μυρίζει paraflu. Eίναι η μυρωδιά που μου ερχόταν στην καμπίνα κατά την οδήγηση. Ο καπνός είναι λευκός και βγαίνει από την περιοχή της διαρροής.
Έχουμε λοιπόν απώλεια του paraflu και πραγματικά μου κάνει εντύπωση το γιατί δεν ανέβαζε θερμοκρασία στην πορεία, παρά μόνο στο ρελαντί.
Η διαρροή όπως είπα βρίσκεται κάπου κοντά στον πολλαπλασιαστή και γλείφει το κολάρο από όπου και στάζει.
Τι μπορεί να βρίσκεται εκεί;Για να μην σας ζαλίζω, είναι προφανές ότι η σκουριά γάμησε το σύμπαν και κάτι τρύπησε, όπως είπατε.
Νεότερα από το συνεργείο. Cya. -
@Mitlon
...o θερμοστάτης, το κολάρο είναι ζεστό μέχρι κάτω; Μακάρι να καθαρίσεις με έναν θερμοστάτη και ένα καλό πλύσιμο. -
το ξέπλυμα στο κυκλωμα θα το κανεις με απιονισμενο νερο
δλδ θα αδειασεις ολο το παραφλου που εχεις και θα βαλεις σκετο απιονισμενο
θα το δουλεψεις καμια 500αρια χλμ και θα το ξαναλλαξεις και θα βαλεις παλι απιονισμενο
θα το επαναλαβεις οσες φορες χρειαστει ωστε το νερο να βγαινει καθαρο
οταν καθαρισει τοτε θα αδειασεις το κυκλωμα και θα βαλεις παραφλου(υποσημείωση για ανεγκέφαλους:
αυτα τωρα το καλοκαιρι. αν πιασει χειμωνας μπορει να παγωσει το σκετο απιονισμενο)
Πρόβλημα θερμοκρασίας σε Fiat