-
Καλησπέρα παιδιά, πρωτο θεμα που ανεβαζω στο forum, καθως ειμαι φρεσκος ακομα. Θελω τα φωτα σας σχετικα με το παρακατω πλανο που εχω στα σχαριά. Εχω ενα Nissan Micra (k13) και κανεις δεν μπορει να αμφισβητησει το τζιπωδες look που το διακρινει (προσωπικα δεν μου αρέσει) . Οδηγικα εχω παρατηρησει εντονες τασεις υποστροφης και κλισεις του αυτοκινητου στις στροφες. Σκεφτομαι λοιπον για ευνοητους λογους να βελτιωσω τον τομεα οδικη συμπεριφορα. Αρχιζοντας με τα ελαστικα φοραω 165/70/r14 και σκεφτομαι να προβω σε μια αλλαγη 185/60/r15 (την προτεινει ο κατασκευαστης). ΕΡΩΤΗΣΗ Θα εχω διαφορά στην καταναλωση ; . Στο θέμα αναρτηση,
σκεφτομαι να εμπιστευτώ την blistein b8 sprint σε συνδιασμό με ελατηρια H&R sport spring (μαυρα) για χαμηλωμα 3cm.Πιστευω πως δεν ειναι κατι υπερβολικο γιατι το αμαξι ειναι ηδη υπερυψωμενο.
Υ.Γ Μηπως η επιλογη 195/50/r16 ειναι καλυτερη ή θα θυσιασω την καταναλωση για μια ελαχιστη βελτιωση στα κρατηματα.
Περιμενω απαντησεις. Οποιαδηποτε συμβουλη, παρατηρηση ή ενδεχομενως κραξιμο καλοδεχουμενα.[/color] -
Καλησπέρα παιδιά, πρωτο θεμα που ανεβαζω στο forum, καθως ειμαι φρεσκος ακομα. Θελω τα φωτα σας σχετικα με το παρακατω πλανο που εχω στα σχαριά. Εχω ενα Nissan Micra (k13) και κανεις δεν μπορει να αμφισβητησει το τζιπωδες look που το διακρινει (προσωπικα δεν μου αρέσει) . Οδηγικα εχω παρατηρησει εντονες τασεις υποστροφης και κλισεις του αυτοκινητου στις στροφες. Σκεφτομαι λοιπον για ευνοητους λογους να βελτιωσω τον τομεα οδικη συμπεριφορα. Αρχιζοντας με τα ελαστικα φοραω 165/70/r14 και σκεφτομαι να προβω σε μια αλλαγη 185/60/r15 (την προτεινει ο κατασκευαστης). ΕΡΩΤΗΣΗ Θα εχω διαφορά στην καταναλωση ; . Στο θέμα αναρτηση,
σκεφτομαι να εμπιστευτώ την blistein b8 sprint σε συνδιασμό με ελατηρια H&R sport spring (μαυρα) για χαμηλωμα 3cm.Πιστευω πως δεν ειναι κατι υπερβολικο γιατι το αμαξι ειναι ηδη υπερυψωμενο.
Υ.Γ Μηπως η επιλογη 195/50/r16 ειναι καλυτερη ή θα θυσιασω την καταναλωση για μια ελαχιστη βελτιωση στα κρατηματα.
Περιμενω απαντησεις. Οποιαδηποτε συμβουλη, παρατηρηση ή ενδεχομενως κραξιμο καλοδεχουμενα.[/color] -
Καλησπέρα παιδιά, πρωτο θεμα που ανεβαζω στο forum, καθως ειμαι φρεσκος ακομα. Θελω τα φωτα σας σχετικα με το παρακατω πλανο που εχω στα σχαριά. Εχω ενα Nissan Micra (k13) και κανεις δεν μπορει να αμφισβητησει το τζιπωδες look που το διακρινει (προσωπικα δεν μου αρέσει) . Οδηγικα εχω παρατηρησει εντονες τασεις υποστροφης και κλισεις του αυτοκινητου στις στροφες. Σκεφτομαι λοιπον για ευνοητους λογους να βελτιωσω τον τομεα οδικη συμπεριφορα. Αρχιζοντας με τα ελαστικα φοραω 165/70/r14 και σκεφτομαι να προβω σε μια αλλαγη 185/60/r15 (την προτεινει ο κατασκευαστης). ΕΡΩΤΗΣΗ Θα εχω διαφορά στην καταναλωση ; . Στο θέμα αναρτηση,
σκεφτομαι να εμπιστευτώ την blistein b8 sprint σε συνδιασμό με ελατηρια H&R sport spring (μαυρα) για χαμηλωμα 3cm.Πιστευω πως δεν ειναι κατι υπερβολικο γιατι το αμαξι ειναι ηδη υπερυψωμενο.
Υ.Γ Μηπως η επιλογη 195/50/r16 ειναι καλυτερη ή θα θυσιασω την καταναλωση για μια ελαχιστη βελτιωση στα κρατηματα.
Περιμενω απαντησεις. Οποιαδηποτε συμβουλη, παρατηρηση ή ενδεχομενως κραξιμο καλοδεχουμενα.[/color] -
ΘΑ ειναι πολυ ξερο το αμαξι και ναι μεν δεν θα πλεει, αλλα θα μετρας τα καπακια της ευδαπ. Απο γκαπ σε γκαπ θα πηγαινεις. Φανταζομαι ειναι το καθημερινο σου αυτοκινητο. Στην τελικη θα εισαι πιο αργος διοτι με το που θα βλεπεις κατι στο δρομο, με την ιδεα και μονο, θα κοβεις ταχυτητα...Μονο στα καλα κομματια της Ε.Ο και Α.Ο θα ευχαριστηθεισ.
Ο κατασκευαστης δεν οδηγει στην ελλαδα.Εγω θα πειραματιζομουν με ευθυγραμιση αρχικα...θα στριβεις πιο σιγουρα και θα αλλαζεις λιγο πιο συχνα λαστιχα, αλλα τα 14ια δεν ειναι ακριβα
Οταν ζεσταθουν τα αμορτισερ η οταν ανεβαινεισ σε χλμ δεν σκληραινει η αναρτηση...?
εχω τα ιδια θεματα με αλλο αυτοκινητο, αλλα δεν με πολυνοιαζει, διοτι το εχω μονο για βολτες. Δεν ειναι το καθημερινο μου,
και τσιγκουνευομαι να δωσω ενα σκασμο λεφτα για να ξαναπαω σε μαμα κατασταση (αναρτηση-ζαντες-λαστιχα) -
Χμμμ... Με εβαλες σε σκεψεις. Ευχαριστω για την απαντηση παντως!
-
Απο την εκδοση challenge δεν ειναι μια καλη λυση για αναβαθμιση της αναρτησης? Για να μην μπλεξεις με κατι αγνωστο και μη δοκιμασμενο...
-
Ο χρήστης heras έγραψε:
Απο την εκδοση challenge δεν ειναι μια καλη λυση για αναβαθμιση της αναρτησης? Για να μην μπλεξεις με κατι αγνωστο και μη δοκιμασμενο...Οταν εννοεις challenge εννοεις μια σπορ εκδοση του micra προφανως ; Υπαρχει το micra με υπερτροφοδοτουμρνο μοτερ στα 97ps (Dig-s) αλλα δεν μπορω να βρω τα specification του για να δω τι παιζει με την αναρτηση και τους τροχους εκει.
-
Σχετικά με την υποστροφή μπορεί να φταίει το αυτοκίνητο που είναι έτσι στημένο αλλά μπορεί να φταις κι εσύ. Δεν ξέρω αν είσαι έμπειρος αλλά ίσως να μπορείς να αλλάξεις λίγο τον τρόπο που μπαίνεις στις στροφές (πότε αφήνεις φρένο, πότε στρίβεις και πόσο και με τι ρυθμό, πότε ξαναπατάς γκάζι, πόσο και με τι ρυθμό) κλπ.
Μπορείς να ξεκινήσεις με ευθυγράμμιση σε γνώστη που θα του πεις ότι θέλω λιγότερη υποστροφή. Αν και αυτό είναι αρκετά γενική κουβέντα. Αργεί να στρίψει ή στρίβει και μετά ανοίγει, όλα έχουν σημασία για να καταλάβει ο άλλος αν είναι σχετικός. Σημειωτέον, λιγότερη υποστροφή σημαίνει περισσότερη υπερστροφή, είσαι προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο;;
Κι εγώ νομίζω να αποφύγεις τα Β8 και να πας στην εσωτερική λύση που αναφέρθηκε. Κάτι δηλαδή με πιο σπορ προσανατολισμό που να έχει φορεθεί στο μοντέλο σου. Λίγο χαμήλωμα θα βοηθήσει αλλά καλό είναι να κοιτάξεις εκτός από αμορτισέρ κι ελατήρια και τι αντιστρεπτικές ράβδους φορούσαν τα πιο καλά μοντέλα.
Για λάστιχα ίσως να κάνεις τη δουλειά σου με 185/60-14 αν χωράνε στην ίδια ζάντα για οικονομία ή αλλιώς 195/50-15 που νομίζω είναι οι αντίστοιχες με το 165/70-14 που έχεις (αυτό που λες ότι προτείνει είναι +1 μέγεθος, συμβαίνει καμιά φορά). Και τα δύο που σου λέω είναι πολύ συνηθισμένα οπότε έχεις πολλές επιλογές και οικονομικά. Οι 16άρες μάλλον είναι υπερβολή. Κάθε ένα από αυτά (14άρα με 185, 15άρα με 195, 16άρα) θα σου αυξάνει λιγάκι την κατανάλωση, όχι μόνο λόγω πλάτους αλλά βάρους γενικά και βάρους στην περιφέρεια, και για τους ίδιους λόγους θα σου μειώνει τις επιδόσεις σε ευθεία.... Για αυτό λέω αν σου φτάνει η 14άρα καλά είσαι.
Αν σκοπεύεις να ρίξεις παραπάνω λεφτά στο αυτοκίνητο για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς ή και αλλού ίσως βολεύει σαν κόστος προς αποτέλεσμα να αλλάξεις αυτοκίνητο και να ξεκινήσεις από πιο κατάλληλη βάση... -
Σχετικά με την υποστροφή μπορεί να φταίει το αυτοκίνητο που είναι έτσι στημένο...
Κατα αρχας onyx ευχαριστω για την απαντηση.
Οσο αναφορα την οδικη συμπεριφορα, με τα τωρινα δεδομενα πιστευω πως το αμαξι ειναι στημενο καπως ετσι. Στο λεω αυτο γιατι οσα video εχω δει, που αναφερονται σε test drive του συγκεκριμενου μοντελου, ολοι εχουν να πουν κατι για την υποστροφη... Σιγουρα δεν ειμαι προετοιμασμενος για υπερστροφη, ουτε για διορθωματα και αναποδα τιμονια σε δημοσιους δρομους. Δεν ξερω κατα ποσο μπορεις να βελτιωσεις το οδηγικο σου στυλ και να το εναρμονισεις καταλληλα με το αυτοκινητο που εχεις. Ειναι μια προκληση. Αλλωστε, οπως λενε, ο οδηγος κανει το αυτοκινητο και οχι το αυτοκινητο τον οδηγο. Αλλα αυτο ειναι μια αλλη κουβεντα.
Οσο αναφορα την επιλογη ελαστικων, πιστευω πως το 195/50/r15 ειναι υπερβολη και δεδομενου οτι πρωτα θα αλλαξω ζαντολαστιχα και μετα αναρτηση, διαβασα σε ενα αρθρο του forum, πως η αλλαγη διαστασης του ελαστικου μπορει να αλλαξει την λειτουργια της αναρτησης.Δεν ξερω αν οντως κρινεται τετοιο θεμα! Η 14αρα με το 185 μου ακουγεται πολλη λογικη λυση.
Για την αναρτηση τωρα το πιο φρονιμο θα ηταν να προβω σε δοκιμασμενες λυσεις οπως ειπες απο μια πιο σπορ εκδοση(ελατηρια + αντιστρεοτικες)
Συνοψιζοντας λοιπον, εχω να πω οτι αν το συγκεκριμενο αυτοκινητο σκοπευεις να το κρατησεις για αρκετα χρονια ακομα, πιστευω πως αξιζει μια αναβαθμιση τουλαχιστον στον τομεα οδικη συμπεριφορα, παντα πολυ πολυ προσεκτικα και διστακτικα με σχεδον μηδενικες αντιπαραθεσεις απο αυτες του κατασκευαστη.Αν οχι, προσωπικα δεν θα ξοδευα ουτε φραγκο και θα αγοραζα ενα μπλε suzuki swift sport! -
Δε μιλάμε για να σου πετάει κώλους για πλάκα και να φοβάσαι να βγεις με βροχή. Απλά αν γίνουν οι σωστές ρυθμίσεις θα έχεις ένα ουδέτερο αυτοκίνητο που θα στρίβει με τα 4 αλλά που ανάλογα με τυχόν χειρισμούς του οδηγού ή ειδικές συνθήκες (φρενάρισμα σε στροφή) θα μπορεί να εμφανίζει ήπιες ως σαφείς τάσεις είτε υπό είτε υπερστροφικές. Το θέμα είναι τι υλικά πρέπει να διαλέξεις και ποιος θα σου πετύχει τις ρυθμίσεις... μεγάλη ιστορία. Για αυτό λέμε να αποφύγεις τους πειραματισμούς και να πάρεις έτοιμη ολοκληρωμένη λύση.
Κι όμως η οδήγηση παίζει μεγάλο ρόλο. Το πιο εύκολο για να το διαπιστώσεις αυτό είναι να οδηγήσεις αυτοκίνητο με την κίνηση αλλού από ότι έχεις συνηθίσει. Θέλει άλλη συμπεριφορά για να πας σωστά και μέχρι να το πετύχεις το νιώθεις ότι κάτι δεν πάει καλά.
Στοχεύεις αλλού το τιμόνι (πιο νωρίς πιο μέσα στη στροφή με προσθιοκίνητο) πατάς αλλιώς το γκάζι (πιο νωρίς σε πισωκίνητο) κλπ... Εγώ μαθημένος σε πισωκίνητα είχα καταφέρει να κάνω ένα προσθιοκίνητο να έχει αρκετά καλή για τα γούστα μου συμπεριφορά απλά και μόνο ανάλογα με το πότε άφηνα το φρένο στη στροφή και τι έκανα με το τιμόνι.
Αντίστοιχα ένα πισωκίνητο αν το οδηγάς σαν προσθιοκίνητο θα είναι είτε πολύ υπερστροφικό είτε πολύ υποστροφικό.
Το θέμα όμως είναι να πηγαίνει όπως πρέπει χωρίς να πρέπει να προσπαθήσεις. -
Δε μιλάμε για να σου πετάει κώλους για πλάκα και να φοβάσαι...
Φιλε onyx τοση ωρα μεχρι να απαντησεις, διαβαζα καποιες απο τις συζητησεις του forum αφιερωμενες στην αναρτηση και το χαμηλωμα. Οσο περισσοτερο διαβαζω λοιπον, καταλαβαινω πως το πιο σωστο ειναι να πας σε ετοιμες δοκιμασμενες λυσεις του κατασκευαστη. Ειναι πολυ βαθια τα νερα της επιστημης του αυτοκινητου για να κανεις σωστη επιλογη σε τετοια θεματα με aftermarket προιοντα. Ή τουλαχιστον να ξερεις την επιλογη, το αποτελεσμα και τις συνεπειες αυτου. Ομολογω πως το κεφαλι μου εγεινε σαλατα με ολες τις γωνιες καμπερ, καστερ, το κεντρο βαρους και το κεντρο περιστροφης κ.α που μεταβαλλονται αμα αλλαξεις αναρτηση, ελατηρια, αντιστεπτικες κλπ. Αν αποφασισω να κανω τελικα αυτο που εχω στο μυαλο μου, θα φροντισω να εχω το κεφαλι μου ησυχο με την stadar επιλογη. Αλλα μου γενναται και η εξης απορια : Γινεται παντα οι κατασκευαστες να κανουν την πιο σωστη επιλογη σε θεμα αναρτησης, ελαστικων κτλ. ;
Επειδη οπως ειπες και εσυ η οδηγηση παιζει μεγαλο ρολο πιστευω πως ειναι ωρα να αρχισουμε να περναμε περισσοτερη ωρα στον δρομο παρα μπροστα στην οθονη του υπολογιστη. -
Η επιλογή τους γίνεται με κριτήριο την προσπάθεια που θέλουν να καταβάλουν (και τα έξοδα), τις ικανότητες των δοκιμαστών (και τα έξοδα) φυσικά το ελάχιστο κόστος κατασκευής (μην ξεχνιόμαστε, έτσι γεμίσαμε άκαμπτους άξονες) και βέβαια το προφίλ των υποψηφίων αγοραστών. Άλλη ρύθμιση θα κάνεις για τον πελάτη της Μασεράτι κουτροπόρτε και άλλη για τον πελάτη της Μερσεντες.
Γενικά για κοινό αυτοκίνητο θα πρέπει με το ελάχιστο έξοδο να είναι σχετικά ασφαλές σε όσο γίνεται περισσότερες πιθανές και απίθανες συνθήκες αλλά και σχετικό άνετο. Μερικοί πλέον σκοπεύουν στην άνεση και αφήνουν το ESP να μαζέψει τα ασυμμάζευτα.
Μερικές φορές για κάποιους η γενική ρύθμιση, το στήσιμο του εργοστασίου δεν αρκεί ή δεν τους ταιριάζει. Συχνά προσφέρονται εναλλακτικές προτάσεις από την ίδια την εταιρεία. Πχ αναβαθμισμένα ελατήρια, αμορτισέρ, αντιστρεπτικές πιο σπορτίφ προσανατολισμού ή για φορτίο ή για κακούς δρόμους κλπ. Αλλιώς πάς σε ολοκληρωμένα πακέτα από επώνυμες εταιρείες βελτίωσης ή σε κάστομ βελτιωτή (για πιο προσωπική περιποίηση αλλά σπάνια αίσιο αποτέλεσμα από 'βελτιωτή') ή πειραματίζεσαι αντιγράφοντας άλλους που ελπίζεις να ξέρουν...Σκάσε και οδήγα... αυτό πάντα ισχύει, επειδή όμως στο δρόμο δεν μπορείς να δοκιμάσεις αν μπορέσεις να αποκτήσεις και εμπειρία σε πίστα είτε σαν εκπαιδευόμενος είτε σε open day βοηθάει.
Περί ανάρτησης- χαμηλώματος και επιλογής ελαστικών.