-
Χαιρεται,αν και νεος στο φορουμ το παρακολουθώ εδώ και πολύ καιρό.Αποφάσισα να γράψω για να ζητήσω γνώμες μιας και λέω να αγοράσω νεο αυτοκίνητο,αλλά οι απαιτήσεις μου αφενός, οι αντιπροσωπείες αφετέρου με έχουν προβληματίσει πολυ.
Ξεκινώντας, είμαι κάτοχος ενος nissan sunny 1.4 μοντέλο 91.Το αυτοκίνητο αγοράστηκε μεταχειρισμένο το 98 οταν εβγαλα το δίπλωμα οδήγησης.Γενικά ικανοποιημένος , απλά εφτασε το πλήρωμα του χρόνου για την αλλαγή (265.000χλμ)
Πάντα ήμουν υπέρ του μεταχειρισμένου (σε καλή κατάσταση) με την έννοια οτι γλυτώνεις τα 'κερατιάτικα' του καινούργιου ήτοι 4-5 χιλιάδες ευρω στην αγορα.Βέβαια απο την αλλή έχεις πάντα το ρίσκο.
Παρόλα αυτά σκέφτηκα για καινούργιο και μιας και θα είναι καινούργιο θα το ήθελα όπως μου αρέσει (επιπεδο εξοπλισμου,χρώμα κλπ) κι όχι ότι βρείς στα μεταχειρισμένα.
Οποτε τα βάζω κάτω και λέω ότι θα ήθελα ενα αυτοκίνητο οικογενειακό(προς το παρόν δεν έχω οικογένεια-παιδάκια κλπ),οικονομικό(σχετικό πάντα αλλά θα το διευκρινήσω παρακάτω),επειδή είμαι πολύ ήρεμος σαν οδηγός θα το ήθελα αυτόματο και τέλος θα ήθελα να έχει (ή να μπαίνει σαν έξτρα πχ με χρέωση) cruise control.
Για θεμα ασφαλίστρων-σημάτων αλλά και κατανάλωσης δεν θα ήθελα να ξεφύγω απο τα 1400 κυβικά.Στο θέμα οικονομικη κατανάλωση 7-8 λίτρα στη πόλη θεωρώ οτι παλέυονται και σε συνδυασμό με τα νεας γενιάς αυτόματα κιβώτια (dsg-cvt) ισως δεν είναι ουτοπικά για ένα μεγάλο αυτοκίνητο.
Πολύ σημαντικό είναι και το budget βέβαια όπου είμαι διατεθειμένος να φτάσω τα 20.000€(αντε κανα δυο χιλιάρικα ακόμη).Θεμα παρκαρίσματος ή κίνησης στο κέντρο δεν τίθενται καθότι μενω αθηνα αλλά κινούμαι με παπακι στο κέντρο.Επίσης δε καίγομαι στο θέμα μεταπώληση (κοινώς παρε κάτι μικρό σε μήκος) μιας και σκοπευω να περάσω αρκετά χρόνια ακόμη με το αυτοκίνητο.(οπότε χαμένος θα είμαι στο τέλος)
Ξεκίνησα με την αντιπροσωπεία της skoda για το octavia 5 1.4tsi με dsg.Αγγίξε τα 21.000€.Διάβασα όλη τη συζήτηση που έχει γίνει στο φορουμ (κατασκευαστές και μοντέλα) και κατέληξα ότι τελοσπάντων με μια συνετή χρήση είναι αξιοπιστα (αυτό με τα λαδάκια βεβαια στο λαιμό μου κάθεται...καινούργιο αμάξι...)Βέβαια το κατα πόσο η τουρμπίνα θα βγάλει 200.000χλμ σε βάθος 10-15 χρόνων είναι κάτι που η ιστορία θα το δείξει.Πολύ σημαντικό έδω να τονίσω ότι λόγω πολιτικής της skoda είναι η μοναδική εταιρεία που μπορείς να παραμετροποιήσεις το μοντέλο σου όπως θέλεις(εφόσον βαλεις παραγγελία βέβαια)σε χρώματα εσωτερικού-εξωτερικού,αυτόματο κιβώτιο ακόμη και στον 1.2 tsi, cruise control παντού (το πληρώνεις έξτρα βέβαια)ηλιοροφή κλπ κλπ
Καλή η skoda αλλά γιατί να πάρεις ενα αμάξι που τα έχει όλα vw και δεν είναι vw. Οπότε πήγα στη vw. Passat 1.4tsi bluemotion. Πάαααρα πολυ ωραίο και με το αυτόματο πιάναμε τα 24.000€.Ξεφευγω λέω, αλλά τ αμάξι είναι αλλη κλάση.Βέβαια εδώ έρχεται αυτό που ανέφετα παραπάνω με την παραμετροποίηση.Το συγκεκριμένο δεν εβαζε cc(μου είπαν ότι θα το φτιάχναν τα παιδιά στο συνεργείο και κλπ με πατέντα,ότι το έχουν ξανακάνει και κάτι τέτοια)ούτε ένα πιο φωτεινο εσωτερικό(τα οποία όμως υπάρχουν στα 1.Επίσης με το κόστος του σέρβις κόντεψα να πνιγώ.200€ για αλλαγή λάδια+φιλτρο στις 15.000χλμ. Ατιμη γερμανία.
Πηγαίνω στη Toyota. Αvensis 1.6 . Εκεί κι αν σπάστηκα.Αυτόματο στο 1.8, cruise στο 1.8,ταπετσαρίες στο 1.8.Στο 1.6 δεν μπαίνει τίποτα, ούτε με παραγγελία.Ωραίο σαν αυτοκινητο βέβαια και μέσα πολύ κυριλέ, αλλά έπιανε τα 21.000€ χωρίς αυτά που ήθελα.
Μέχρι τώρα έβλεπα κινητήρες που για να πέσουν στα 7 λιτρα πρέπει να βγείς αττική οδο και να είσαι και συγκρατημένος στο γκάζι.Τα tsi ανεβαινάν ευκολα στο 12άρι αμα τους ζήταγες δύναμη(την οποία όμως στην δίνανε πλουσιοπάροχα για τα κυβικά τους)
Οπότε κάπου εκεί σκεφτομαι υβριδικό. Κοιτάζω το prius, μαυρη απελπισία απο 30.000 ξεκινάει.To auris ήταν σημαντικά φθηνότερο (25.000) αλλά εκτός του ότι ξεφευγα πολύ πλέον στα λεφτά, δεν είχε καθόλου χώρο πορτ μπαγκάζ μεγάλο μείον.Βλέπω το honda insight και το jazz hybrid.
Πολύ καλά αμφότερα με το jazz να υπερτερει σε πρακτικότητα και το insight ελαφρώς σε χώρους.Εντός budget και τα δυο,22.000 το μεγάλο, 19.000 το μικρό.Το οδηγησα κιόλας(το jazz) και με ενθουσιάσε το cvt κιβώτιο,ομαλότατο,τεμπέλικο,ραχατλίδικο!Ειχε και το γκαζάκι του αμα το σανίδωνες αλλά όχι σπουδαία πράγματα(1300αρι 8βάλβιδο)Το ψάχνω λίγο παραπάνω με τα honda και διαπιστώνω ότι πλασσάρονται για υβριδικά αλλά στην ουσία δεν είναι.Είναι βέβαια πολύ πολύ οικονομικά, έχουν και το ηλεκτρικό το μοτέρ και την μπαταρία, αλλά ηλεκτροκίνηση δεν έχουν, απλά υποβοηθάει το ηλεκτρικό τον κινητήρα.Ψάχνω λίγο ακόμη στο νετ και βλέπω ότι για το jazz η διαφορές στη κατανάλωση απο το συμβατικό είναι αστείες (0.7-0.8λιτρα στα 100χλμ) και είναι περισσότερο απόρροια του cvt παρά της ηλεκτροκίνησης.
Και τα δύο επίσης πληρώνουν τελη κυκλοφορίας(84 και 89 €)Λέω ρε σύ prius δε θα γίνουν ποτέ, αλλά απο την άλλη δεν κοστίζουν και τόσο...Κοιτάζω για prius μεταχειρισμένο.Οι τιμές στο 1.8 είναι εκτός και το παλαιότερο 1.5 είναι ... παλιο!Το σκέφτομαι παρόλα αυτά αλλά ανασταλτικός παράγοντας είναι αφενός το πόση ζωή έχουν ακόμη οι μπαταρίες του, αφετέρου έτσι κι ακουσετε τις τιμές των ανταλλακτικών του σε περίπτωση βλάβης (που το μετάχειρο θα είναι εκτός εγγύησης) θα σας πιάσουν κλάμματα. Πήγα και το ρώτησα έτσι για χω εικόνα.Σκάρτο τριχιλιαρο οι μπαταρίες και γύρω στα 4 ένας εναλλάκτης (δε ξέρω τι ακριβώς αλλά μου τα έλεγε ένας μηχανικός σε εξουσιοδοτημένο, αλλά είναι εξάρτημα ευαίσθητο που τους βγάζει πρόβλημα)
Δε ξέρω ρε παιδιά αν μ έχει φάει η , αν μεγαλοπιάστηκα, αν οι φιλοδοξίες και ο εγωισμός μου θολώνουν την κρίση μου και θέλω να ρίξω τόσα λεφτά στο δρόμο (και στους καιρούς που διανυουμε)
Μήπως αξίζει το κόπο να κάνω υπομονή για την πετρελαιοκίνηση?
Κάθε γνώμη σεβαστή, συγνώμη για το μακροσκελέστατο της επιστολής
-
Χαιρεται,αν και νεος στο φορουμ το παρακολουθώ εδώ και πολύ καιρό.Αποφάσισα να γράψω για να ζητήσω γνώμες μιας και λέω να αγοράσω νεο αυτοκίνητο,αλλά οι απαιτήσεις μου αφενός, οι αντιπροσωπείες αφετέρου με έχουν προβληματίσει πολυ.
Ξεκινώντας, είμαι κάτοχος ενος nissan sunny 1.4 μοντέλο 91.Το αυτοκίνητο αγοράστηκε μεταχειρισμένο το 98 οταν εβγαλα το δίπλωμα οδήγησης.Γενικά ικανοποιημένος , απλά εφτασε το πλήρωμα του χρόνου για την αλλαγή (265.000χλμ)
Πάντα ήμουν υπέρ του μεταχειρισμένου (σε καλή κατάσταση) με την έννοια οτι γλυτώνεις τα 'κερατιάτικα' του καινούργιου ήτοι 4-5 χιλιάδες ευρω στην αγορα.Βέβαια απο την αλλή έχεις πάντα το ρίσκο.
Παρόλα αυτά σκέφτηκα για καινούργιο και μιας και θα είναι καινούργιο θα το ήθελα όπως μου αρέσει (επιπεδο εξοπλισμου,χρώμα κλπ) κι όχι ότι βρείς στα μεταχειρισμένα.
Οποτε τα βάζω κάτω και λέω ότι θα ήθελα ενα αυτοκίνητο οικογενειακό(προς το παρόν δεν έχω οικογένεια-παιδάκια κλπ),οικονομικό(σχετικό πάντα αλλά θα το διευκρινήσω παρακάτω),επειδή είμαι πολύ ήρεμος σαν οδηγός θα το ήθελα αυτόματο και τέλος θα ήθελα να έχει (ή να μπαίνει σαν έξτρα πχ με χρέωση) cruise control.
Για θεμα ασφαλίστρων-σημάτων αλλά και κατανάλωσης δεν θα ήθελα να ξεφύγω απο τα 1400 κυβικά.Στο θέμα οικονομικη κατανάλωση 7-8 λίτρα στη πόλη θεωρώ οτι παλέυονται και σε συνδυασμό με τα νεας γενιάς αυτόματα κιβώτια (dsg-cvt) ισως δεν είναι ουτοπικά για ένα μεγάλο αυτοκίνητο.
Πολύ σημαντικό είναι και το budget βέβαια όπου είμαι διατεθειμένος να φτάσω τα 20.000€(αντε κανα δυο χιλιάρικα ακόμη).Θεμα παρκαρίσματος ή κίνησης στο κέντρο δεν τίθενται καθότι μενω αθηνα αλλά κινούμαι με παπακι στο κέντρο.Επίσης δε καίγομαι στο θέμα μεταπώληση (κοινώς παρε κάτι μικρό σε μήκος) μιας και σκοπευω να περάσω αρκετά χρόνια ακόμη με το αυτοκίνητο.(οπότε χαμένος θα είμαι στο τέλος)
Ξεκίνησα με την αντιπροσωπεία της skoda για το octavia 5 1.4tsi με dsg.Αγγίξε τα 21.000€.Διάβασα όλη τη συζήτηση που έχει γίνει στο φορουμ (κατασκευαστές και μοντέλα) και κατέληξα ότι τελοσπάντων με μια συνετή χρήση είναι αξιοπιστα (αυτό με τα λαδάκια βεβαια στο λαιμό μου κάθεται...καινούργιο αμάξι...)Βέβαια το κατα πόσο η τουρμπίνα θα βγάλει 200.000χλμ σε βάθος 10-15 χρόνων είναι κάτι που η ιστορία θα το δείξει.Πολύ σημαντικό έδω να τονίσω ότι λόγω πολιτικής της skoda είναι η μοναδική εταιρεία που μπορείς να παραμετροποιήσεις το μοντέλο σου όπως θέλεις(εφόσον βαλεις παραγγελία βέβαια)σε χρώματα εσωτερικού-εξωτερικού,αυτόματο κιβώτιο ακόμη και στον 1.2 tsi, cruise control παντού (το πληρώνεις έξτρα βέβαια)ηλιοροφή κλπ κλπ
Καλή η skoda αλλά γιατί να πάρεις ενα αμάξι που τα έχει όλα vw και δεν είναι vw. Οπότε πήγα στη vw. Passat 1.4tsi bluemotion. Πάαααρα πολυ ωραίο και με το αυτόματο πιάναμε τα 24.000€.Ξεφευγω λέω, αλλά τ αμάξι είναι αλλη κλάση.Βέβαια εδώ έρχεται αυτό που ανέφετα παραπάνω με την παραμετροποίηση.Το συγκεκριμένο δεν εβαζε cc(μου είπαν ότι θα το φτιάχναν τα παιδιά στο συνεργείο και κλπ με πατέντα,ότι το έχουν ξανακάνει και κάτι τέτοια)ούτε ένα πιο φωτεινο εσωτερικό(τα οποία όμως υπάρχουν στα 1.Επίσης με το κόστος του σέρβις κόντεψα να πνιγώ.200€ για αλλαγή λάδια+φιλτρο στις 15.000χλμ. Ατιμη γερμανία.
Πηγαίνω στη Toyota. Αvensis 1.6 . Εκεί κι αν σπάστηκα.Αυτόματο στο 1.8, cruise στο 1.8,ταπετσαρίες στο 1.8.Στο 1.6 δεν μπαίνει τίποτα, ούτε με παραγγελία.Ωραίο σαν αυτοκινητο βέβαια και μέσα πολύ κυριλέ, αλλά έπιανε τα 21.000€ χωρίς αυτά που ήθελα.
Μέχρι τώρα έβλεπα κινητήρες που για να πέσουν στα 7 λιτρα πρέπει να βγείς αττική οδο και να είσαι και συγκρατημένος στο γκάζι.Τα tsi ανεβαινάν ευκολα στο 12άρι αμα τους ζήταγες δύναμη(την οποία όμως στην δίνανε πλουσιοπάροχα για τα κυβικά τους)
Οπότε κάπου εκεί σκεφτομαι υβριδικό. Κοιτάζω το prius, μαυρη απελπισία απο 30.000 ξεκινάει.To auris ήταν σημαντικά φθηνότερο (25.000) αλλά εκτός του ότι ξεφευγα πολύ πλέον στα λεφτά, δεν είχε καθόλου χώρο πορτ μπαγκάζ μεγάλο μείον.Βλέπω το honda insight και το jazz hybrid.
Πολύ καλά αμφότερα με το jazz να υπερτερει σε πρακτικότητα και το insight ελαφρώς σε χώρους.Εντός budget και τα δυο,22.000 το μεγάλο, 19.000 το μικρό.Το οδηγησα κιόλας(το jazz) και με ενθουσιάσε το cvt κιβώτιο,ομαλότατο,τεμπέλικο,ραχατλίδικο!Ειχε και το γκαζάκι του αμα το σανίδωνες αλλά όχι σπουδαία πράγματα(1300αρι 8βάλβιδο)Το ψάχνω λίγο παραπάνω με τα honda και διαπιστώνω ότι πλασσάρονται για υβριδικά αλλά στην ουσία δεν είναι.Είναι βέβαια πολύ πολύ οικονομικά, έχουν και το ηλεκτρικό το μοτέρ και την μπαταρία, αλλά ηλεκτροκίνηση δεν έχουν, απλά υποβοηθάει το ηλεκτρικό τον κινητήρα.Ψάχνω λίγο ακόμη στο νετ και βλέπω ότι για το jazz η διαφορές στη κατανάλωση απο το συμβατικό είναι αστείες (0.7-0.8λιτρα στα 100χλμ) και είναι περισσότερο απόρροια του cvt παρά της ηλεκτροκίνησης.
Και τα δύο επίσης πληρώνουν τελη κυκλοφορίας(84 και 89 €)Λέω ρε σύ prius δε θα γίνουν ποτέ, αλλά απο την άλλη δεν κοστίζουν και τόσο...Κοιτάζω για prius μεταχειρισμένο.Οι τιμές στο 1.8 είναι εκτός και το παλαιότερο 1.5 είναι ... παλιο!Το σκέφτομαι παρόλα αυτά αλλά ανασταλτικός παράγοντας είναι αφενός το πόση ζωή έχουν ακόμη οι μπαταρίες του, αφετέρου έτσι κι ακουσετε τις τιμές των ανταλλακτικών του σε περίπτωση βλάβης (που το μετάχειρο θα είναι εκτός εγγύησης) θα σας πιάσουν κλάμματα. Πήγα και το ρώτησα έτσι για χω εικόνα.Σκάρτο τριχιλιαρο οι μπαταρίες και γύρω στα 4 ένας εναλλάκτης (δε ξέρω τι ακριβώς αλλά μου τα έλεγε ένας μηχανικός σε εξουσιοδοτημένο, αλλά είναι εξάρτημα ευαίσθητο που τους βγάζει πρόβλημα)
Δε ξέρω ρε παιδιά αν μ έχει φάει η , αν μεγαλοπιάστηκα, αν οι φιλοδοξίες και ο εγωισμός μου θολώνουν την κρίση μου και θέλω να ρίξω τόσα λεφτά στο δρόμο (και στους καιρούς που διανυουμε)
Μήπως αξίζει το κόπο να κάνω υπομονή για την πετρελαιοκίνηση?
Κάθε γνώμη σεβαστή, συγνώμη για το μακροσκελέστατο της επιστολής
Γνωμη για νεο αυτοκινητο γιατί πελάγωσα!