-
Ο Αλέξανδρος Σαράντης Τρεμούλις αποτελεί, παρά την ελληνική καταγωγή του, γέννημα της αμερικανικής ηπείρου και θρέμμα της χώρας των muscle dream cars. Γεννήθηκε στο Σικάγο το 1914 και ξεκίνησε την καριέρα του στο σχεδιαστικό τμήμα του ιστορικού «τρίο της Ινδιάνας» Auburn – Cord – Duesen – berg, όπου συνέβαλε στην κατασκευή του Cord 812. To 1941, εργάστηκε στην Chrysler και πιο συγκεκριμένα στην κατασκευή του Thunderbolt, ενώ ήδη από το 1940 συνεργαζόταν με την Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία, για την οποία σχεδίασε την πιθανή εκδοχή ενός οχήματος εξωγήϊνων, το γνωστό σε όλους μας «Ιπτάμενο δίσκο». Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι η πειστικότητα του σχεδίου αποτέλεσε τη βασική αιτία της σχετικής μανίας που ακολουθεί πολλούς ακόμη και σήμερα!
Την ίδια περίοδο, ο Τρεμούλις παρέδωσε τα σχέδια ενός διαστημικού λεωφορείου που εκτοξευόταν κάθετα, αλλά προσγειωνόταν οριζόντια, όπως ένα κανονικό αεροπλάνο. Το όχημα αυτό ονομάστηκε “Tremulis Zero Fighter” και αργότερα “Operation Dyna – Soar”, ενώ στη σύγχρονη μορφή των διαστημικών λεωφορείων μπορεί κανείς να αναγνωρίσει, εύκολα, στοιχεία της πρότασής του αυτής. Το πλέον διάσημο έργο του αποτελεί σε κάθε περίπτωση το Tucker 48, γνωστό και ως Tucker Torpedo, που σχεδιάστηκε κατά την περίοδο που εργάστηκε ως επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας του Preston Tucker, από το 1947 έως και 1949. Το εκπληκτικό σε σύλληψη αυτό όχημα αποτέλεσε μια από τις πιο πρωτοποριακές προτάσεις της εποχής του και πρόκειται για ένα σεντάν με έντονα χυτές γραμμές (streamline). Ο κινητήρας του είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος, ενώ χαρακτηριστικό γνώρισμα αποτελεί το τρίτο φωτιστικό σώμα στο κέντρο του εμπρός μέρους. Το Tucker κατασκευάστηκε σε 51 αντίτυπα, εκ των οποίων έχουν επιζήσει μέχρι σήμερα 47, πολλά από τα οποία κυκλοφορούν ακόμη. Ο επαναστατικός χαρακτήρας του, που αντανακλούσε τα όνειρα και τα οράματα του (αμφιλεγόμενου) κατασκευαστή του για το τέλειο αυτοκίνητο, αποτυπώθηκαν στην ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα του 1988 με τίτλο «Tucker: The Man and His Dream”, όπου παρουσιάζεται το φιλόδοξο ξεκίνημα της εταιρείας, αλλά και το άδοξο τέλος της, μετά τον πόλεμο στον οποίο επιδόθηκαν οι ανταγωνιστές της.
Η καριέρα του Τρεμούλι συνεχίστηκε αργότερα σε μια σειρά άλλων εταιρειών, όπως την Subaru, την Kaiser Frazier και την American Bantam Car Co., πριν τελικά αναλάβει ως υπεύθυνος σε ένα από τα σχεδιαστικά τμήματα της Ford Motor Company, όπου παρέμεινε από το 1952 έως και το 1963, συμβάλλοντας συν τοις άλλοις και στη δημιουργία του θρυλικού Thunderbird. Ο Άλεξ Τρεμούλις απεβίωσε στην Καλιφόρνια το 1991.Ρασιδάκης Μιχάλης
-
Ο Αλέξανδρος Σαράντης Τρεμούλις αποτελεί, παρά την ελληνική καταγωγή του, γέννημα της αμερικανικής ηπείρου και θρέμμα της χώρας των muscle dream cars. Γεννήθηκε στο Σικάγο το 1914 και ξεκίνησε την καριέρα του στο σχεδιαστικό τμήμα του ιστορικού «τρίο της Ινδιάνας» Auburn – Cord – Duesen – berg, όπου συνέβαλε στην κατασκευή του Cord 812. To 1941, εργάστηκε στην Chrysler και πιο συγκεκριμένα στην κατασκευή του Thunderbolt, ενώ ήδη από το 1940 συνεργαζόταν με την Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία, για την οποία σχεδίασε την πιθανή εκδοχή ενός οχήματος εξωγήϊνων, το γνωστό σε όλους μας «Ιπτάμενο δίσκο». Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι η πειστικότητα του σχεδίου αποτέλεσε τη βασική αιτία της σχετικής μανίας που ακολουθεί πολλούς ακόμη και σήμερα!
Την ίδια περίοδο, ο Τρεμούλις παρέδωσε τα σχέδια ενός διαστημικού λεωφορείου που εκτοξευόταν κάθετα, αλλά προσγειωνόταν οριζόντια, όπως ένα κανονικό αεροπλάνο. Το όχημα αυτό ονομάστηκε “Tremulis Zero Fighter” και αργότερα “Operation Dyna – Soar”, ενώ στη σύγχρονη μορφή των διαστημικών λεωφορείων μπορεί κανείς να αναγνωρίσει, εύκολα, στοιχεία της πρότασής του αυτής. Το πλέον διάσημο έργο του αποτελεί σε κάθε περίπτωση το Tucker 48, γνωστό και ως Tucker Torpedo, που σχεδιάστηκε κατά την περίοδο που εργάστηκε ως επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας του Preston Tucker, από το 1947 έως και 1949. Το εκπληκτικό σε σύλληψη αυτό όχημα αποτέλεσε μια από τις πιο πρωτοποριακές προτάσεις της εποχής του και πρόκειται για ένα σεντάν με έντονα χυτές γραμμές (streamline). Ο κινητήρας του είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος, ενώ χαρακτηριστικό γνώρισμα αποτελεί το τρίτο φωτιστικό σώμα στο κέντρο του εμπρός μέρους. Το Tucker κατασκευάστηκε σε 51 αντίτυπα, εκ των οποίων έχουν επιζήσει μέχρι σήμερα 47, πολλά από τα οποία κυκλοφορούν ακόμη. Ο επαναστατικός χαρακτήρας του, που αντανακλούσε τα όνειρα και τα οράματα του (αμφιλεγόμενου) κατασκευαστή του για το τέλειο αυτοκίνητο, αποτυπώθηκαν στην ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα του 1988 με τίτλο «Tucker: The Man and His Dream”, όπου παρουσιάζεται το φιλόδοξο ξεκίνημα της εταιρείας, αλλά και το άδοξο τέλος της, μετά τον πόλεμο στον οποίο επιδόθηκαν οι ανταγωνιστές της.
Η καριέρα του Τρεμούλι συνεχίστηκε αργότερα σε μια σειρά άλλων εταιρειών, όπως την Subaru, την Kaiser Frazier και την American Bantam Car Co., πριν τελικά αναλάβει ως υπεύθυνος σε ένα από τα σχεδιαστικά τμήματα της Ford Motor Company, όπου παρέμεινε από το 1952 έως και το 1963, συμβάλλοντας συν τοις άλλοις και στη δημιουργία του θρυλικού Thunderbird. Ο Άλεξ Τρεμούλις απεβίωσε στην Καλιφόρνια το 1991.Ρασιδάκης Μιχάλης
-
Ο Αλέξανδρος Σαράντης Τρεμούλις αποτελεί, παρά την ελληνική καταγωγή του, γέννημα της αμερικανικής ηπείρου και θρέμμα της χώρας των muscle dream cars. Γεννήθηκε στο Σικάγο το 1914 και ξεκίνησε την καριέρα του στο σχεδιαστικό τμήμα του ιστορικού «τρίο της Ινδιάνας» Auburn – Cord – Duesen – berg, όπου συνέβαλε στην κατασκευή του Cord 812. To 1941, εργάστηκε στην Chrysler και πιο συγκεκριμένα στην κατασκευή του Thunderbolt, ενώ ήδη από το 1940 συνεργαζόταν με την Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία, για την οποία σχεδίασε την πιθανή εκδοχή ενός οχήματος εξωγήϊνων, το γνωστό σε όλους μας «Ιπτάμενο δίσκο». Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι η πειστικότητα του σχεδίου αποτέλεσε τη βασική αιτία της σχετικής μανίας που ακολουθεί πολλούς ακόμη και σήμερα!
Την ίδια περίοδο, ο Τρεμούλις παρέδωσε τα σχέδια ενός διαστημικού λεωφορείου που εκτοξευόταν κάθετα, αλλά προσγειωνόταν οριζόντια, όπως ένα κανονικό αεροπλάνο. Το όχημα αυτό ονομάστηκε “Tremulis Zero Fighter” και αργότερα “Operation Dyna – Soar”, ενώ στη σύγχρονη μορφή των διαστημικών λεωφορείων μπορεί κανείς να αναγνωρίσει, εύκολα, στοιχεία της πρότασής του αυτής. Το πλέον διάσημο έργο του αποτελεί σε κάθε περίπτωση το Tucker 48, γνωστό και ως Tucker Torpedo, που σχεδιάστηκε κατά την περίοδο που εργάστηκε ως επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας του Preston Tucker, από το 1947 έως και 1949. Το εκπληκτικό σε σύλληψη αυτό όχημα αποτέλεσε μια από τις πιο πρωτοποριακές προτάσεις της εποχής του και πρόκειται για ένα σεντάν με έντονα χυτές γραμμές (streamline). Ο κινητήρας του είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος, ενώ χαρακτηριστικό γνώρισμα αποτελεί το τρίτο φωτιστικό σώμα στο κέντρο του εμπρός μέρους. Το Tucker κατασκευάστηκε σε 51 αντίτυπα, εκ των οποίων έχουν επιζήσει μέχρι σήμερα 47, πολλά από τα οποία κυκλοφορούν ακόμη. Ο επαναστατικός χαρακτήρας του, που αντανακλούσε τα όνειρα και τα οράματα του (αμφιλεγόμενου) κατασκευαστή του για το τέλειο αυτοκίνητο, αποτυπώθηκαν στην ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα του 1988 με τίτλο «Tucker: The Man and His Dream”, όπου παρουσιάζεται το φιλόδοξο ξεκίνημα της εταιρείας, αλλά και το άδοξο τέλος της, μετά τον πόλεμο στον οποίο επιδόθηκαν οι ανταγωνιστές της.
Η καριέρα του Τρεμούλι συνεχίστηκε αργότερα σε μια σειρά άλλων εταιρειών, όπως την Subaru, την Kaiser Frazier και την American Bantam Car Co., πριν τελικά αναλάβει ως υπεύθυνος σε ένα από τα σχεδιαστικά τμήματα της Ford Motor Company, όπου παρέμεινε από το 1952 έως και το 1963, συμβάλλοντας συν τοις άλλοις και στη δημιουργία του θρυλικού Thunderbird. Ο Άλεξ Τρεμούλις απεβίωσε στην Καλιφόρνια το 1991.Ρασιδάκης Μιχάλης
ΤΡΕΜΟΥΛΗΣ: ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ