Mazda i-stop
-
Μία ενδιαφέρον ανάλυση για το i-stop της mazda. Οι Ιάπωνες ισχυρίζονται πως είναι το πιο γρήγορο stop/start μέχρι στιγμής που υπάρχει...
* Αν θες να κοντράρεις από φανάρι σε φανάρι ένα αυτοκίνητο που σώνει και καλά πρέπει να εξοπλίζεται με σύστημα stop/start φρόντισε να μην είναι το νέο Mazda 3. Oι Ιάπωνες έχουν να παινεύονται για το σύστημα i-stop το οποίο μπορεί να επανεκκινήσει τον κινητήρα στον μισό χρόνο από οποιοδήποτε άλλο σύστημα, συγκεκριμένα σε λιγότερο από 0,35 δευτερόλεπτα. Ο οδηγός μπορεί αν θέλει να το απενεργοποιήσει από ένα διακόπτη στο ταμπλό. * Το i-stop απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα κάθε φορά που το αυτοκίνητο ακινητοποιείται (και όταν ο οδηγός πατά το πεντάλ του συμπλέκτη) ενώ οι ιθύνοντες της Mazda ισχυρίζονται πως η «εμπλοκή» είναι αθόρυβη δίχως να γίνεται αντιληπτή. Ο οδηγός μπορεί να δει στον πίνακα οργάνων να ανάβει η πράσινη ένδειξη που υπενθυμίζει την εμπλοκή του i-stop.
* Λίγο πριν το αυτοκίνητο απενεργοποιηθεί η ECU δεν «παγώνει» τον κινητήρα έως ότου τα έμβολα έρθουν στην ίδια ευθεία, στην μέση της διαδρομής τους. Πως γίνεται το αλφάδιασμα; Διακόπτοντας τον ψεκασμό, κλείνοντας τις βαλβίδες εισαγωγής και χρησιμοποιώντας την γεννήτρια σαν τροχοπέδη. Σημειώστε πως βασικό τρικ στο όλο κόλπο είναι ένας ειδικός αισθητήρας που διαβάζει την γωνία, άρα και την θέση, του στροφαλοφόρου. Έτσι, ο όγκος του αέρα είναι ο ίδιος τόσο για τα δύο έμβολα που ανεβαίνουν στην φάση συμπίεσης, όσο και για τα άλλα δύο που καθ’ οδεύουν στην φάση της εκτόνωσης. Ένας κύλινδρος βρίσκεται στην φάση της καύσης ώστε κατά την εκκίνηση του κινητήρα να ψεκαστεί η αμόλυβδη, να αναφλεχθεί και να σπρώξει το έμβολο προς τα κάτω παράγοντας έργο. Την ίδια ακριβώς στιγμή ο ηλεκτροκινητήρας δίνει μία μικρή επιπλέον κίνηση στον στροφαλοφόρο για να πάρει τα πάνω του και να δώσει ξανά ζωή στο μοτέρ. Στα συμβατικά συστήματα start/stop ο κινητήρας ξέρει ποιος κύλινδρος είναι σε φάση καύσης εφόσον ο ηλεκτροκινητήρας έχει γυρίσει τον στροφαλοφόρο.
Εδώ είναι το πλήρες άρθρο με βίντεο
Πηγή: www.caroto.gr
-
Μία ενδιαφέρον ανάλυση για το i-stop της mazda. Οι Ιάπωνες ισχυρίζονται πως είναι το πιο γρήγορο stop/start μέχρι στιγμής που υπάρχει...
* Αν θες να κοντράρεις από φανάρι σε φανάρι ένα αυτοκίνητο που σώνει και καλά πρέπει να εξοπλίζεται με σύστημα stop/start φρόντισε να μην είναι το νέο Mazda 3. Oι Ιάπωνες έχουν να παινεύονται για το σύστημα i-stop το οποίο μπορεί να επανεκκινήσει τον κινητήρα στον μισό χρόνο από οποιοδήποτε άλλο σύστημα, συγκεκριμένα σε λιγότερο από 0,35 δευτερόλεπτα. Ο οδηγός μπορεί αν θέλει να το απενεργοποιήσει από ένα διακόπτη στο ταμπλό. * Το i-stop απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα κάθε φορά που το αυτοκίνητο ακινητοποιείται (και όταν ο οδηγός πατά το πεντάλ του συμπλέκτη) ενώ οι ιθύνοντες της Mazda ισχυρίζονται πως η «εμπλοκή» είναι αθόρυβη δίχως να γίνεται αντιληπτή. Ο οδηγός μπορεί να δει στον πίνακα οργάνων να ανάβει η πράσινη ένδειξη που υπενθυμίζει την εμπλοκή του i-stop.
* Λίγο πριν το αυτοκίνητο απενεργοποιηθεί η ECU δεν «παγώνει» τον κινητήρα έως ότου τα έμβολα έρθουν στην ίδια ευθεία, στην μέση της διαδρομής τους. Πως γίνεται το αλφάδιασμα; Διακόπτοντας τον ψεκασμό, κλείνοντας τις βαλβίδες εισαγωγής και χρησιμοποιώντας την γεννήτρια σαν τροχοπέδη. Σημειώστε πως βασικό τρικ στο όλο κόλπο είναι ένας ειδικός αισθητήρας που διαβάζει την γωνία, άρα και την θέση, του στροφαλοφόρου. Έτσι, ο όγκος του αέρα είναι ο ίδιος τόσο για τα δύο έμβολα που ανεβαίνουν στην φάση συμπίεσης, όσο και για τα άλλα δύο που καθ’ οδεύουν στην φάση της εκτόνωσης. Ένας κύλινδρος βρίσκεται στην φάση της καύσης ώστε κατά την εκκίνηση του κινητήρα να ψεκαστεί η αμόλυβδη, να αναφλεχθεί και να σπρώξει το έμβολο προς τα κάτω παράγοντας έργο. Την ίδια ακριβώς στιγμή ο ηλεκτροκινητήρας δίνει μία μικρή επιπλέον κίνηση στον στροφαλοφόρο για να πάρει τα πάνω του και να δώσει ξανά ζωή στο μοτέρ. Στα συμβατικά συστήματα start/stop ο κινητήρας ξέρει ποιος κύλινδρος είναι σε φάση καύσης εφόσον ο ηλεκτροκινητήρας έχει γυρίσει τον στροφαλοφόρο.
Εδώ είναι το πλήρες άρθρο με βίντεο
Πηγή: www.caroto.gr