Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
    • 1
    • 2
    • 122
    • 123
    • 124
    • 125
    • 126
    • 444
    • 445
    • 124 / 445
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    67
    8886
    201898
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      mad-max-13 last edited by

      τι γνωμη σας
      τα φωτα σας
      τα λαδια σας

      συγκρινοντας τους 2 πινακες τι συμπερασματα βγαζετε?

      http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=182
      http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=184
      http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... _Oils.aspx

      το εργοστασιο προτεινει 5-40
      μπορει το 0-50 να προκαλεσει καποιο προβλημα?

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • R
        r200 last edited by

        ενας κινητηρας που δουλευει με υψηλες θερμοκρασιες, η καταναλωση λαδιου ειναι στα 100ml/1000km αλλα παραγει εντονες αναθυμιασεις προς την πεταλουδα γκαζιου
        το λαδι που μπαινει τωρα ειναι 10w/40 mobil, παμε σε ψιλοτερο?

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • ?
          A Former User last edited by

          Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
          το εργοστασιο προτεινει 5-40

          Μόνο;;>μπορει το 0-50 να προκαλεσει καποιο προβλημα?

          Ναι μπορεί για το λόγο που σου είπα πιο πριν, ότι:
          Στις ψηλές στροφές το πιο παχύ δεν προλαβαίνει να κυλίσει αρκετά, ανεβάζει πίεση και στέλνεται από παράκαμψη χωρίς να έχεις επιπλέον ροή και λίπανση και ψύξη. Για αυτό θέλεις πιο λεπτό. Εκτός αν με το λεπτό σου ζεσταίνεται.
          Προσθέτω ότι αν τα περισσότερα χλμ είναι σε πόλη (μικρές διαδρομές, ψυχρές εκκινήσεις) το κέρδος από το πιο λεπτό θα είναι μεγαλύτερο από τυχόν απώλεια.
          Και απαντώ με ερώτηση, γιατί να βάλει 50άρι; Τι προσπαθεί να πετύχει;;

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • J
            johnkyr last edited by

            Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
            αυτοκινητο celica ts
            χρηση 6.000-8.500 rpm στο 80% των χιλιομετρων που διανυει
            χιλιομετρα 77.000
            χιλιομετρα κατ' ετος διαστηματα αλλαγης λιπαντικου 5.000κμ
            ιξωδες που χρησιμοποιειται απο την αρχη 5-40

            τι λιπαντικο προτεινετε και γιατι?
            το κοστος δεν ειναι αποτρεπτικος παραγοντας

            τι γνωμη εχετε για τα εξης 3

            http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=237
            http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=182
            http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=238

            προσανατολιζομαι στο eneos sustina 0-50 ή 0-50 (καταλαβε κανεις τι διαφορα εχουνε? τι ειναι δηλαδη το sustina)
            εχει κανεις ιδεα απο τιμες?
            στα κεντρικα στην αμφιθεας πουλανε?

            ψαχνοντας περισσοτερο και εδω αλλα και σε αλλα φορα ειδα οτι για Ελλαδα προτεινουν περισσοτερο το 5-40

            τι προδιαγραφές, ζητά το manual ?????? 5-40 ACEA A3 ?

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • T
              tzakos last edited by

              Ο κινητήρας σου είναι ο 2ZZ-GE?

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • G
                giannis-m6 last edited by

                Παιδια καλησπερα.

                ο κατασκευαστής ζητά προδιαγραφές API SL - ACEA A3-A5 - 5/30

                Εδω και έξη χρόνια το λιπαντικό που βάζω ειναι shell helix ultra extra 5-30 ACEA (C2-C3) A3-B4 και σκέπτομαι να βάλω κάτι με προδιαγραφή Α5.

                Καλά κάνω; έχετε να μου προτείνετε κάποιο λιπαντικό; τι λετε για τα MOTUL 8100 ECO-ENERGY 5W30;

                Ευχαριστώ πολύ εκ το προτέρων.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • M
                  mad-max-13 last edited by

                  Ο χρήστης onyx ! έγραψε:

                  το εργοστασιο προτεινει 5-40

                  Μόνο;;>μπορει το 0-50 να προκαλεσει καποιο προβλημα?

                  Ναι μπορεί για το λόγο που σου είπα πιο πριν, ότι:
                  Στις ψηλές στροφές το πιο παχύ δεν προλαβαίνει να κυλίσει αρκετά, ανεβάζει πίεση και στέλνεται από παράκαμψη χωρίς να έχεις επιπλέον ροή και λίπανση και ψύξη. Για αυτό θέλεις πιο λεπτό. Εκτός αν με το λεπτό σου ζεσταίνεται.
                  Προσθέτω ότι αν τα περισσότερα χλμ είναι σε πόλη (μικρές διαδρομές, ψυχρές εκκινήσεις) το κέρδος από το πιο λεπτό θα είναι μεγαλύτερο από τυχόν απώλεια.
                  Και απαντώ με ερώτηση, γιατί να βάλει 50άρι; Τι προσπαθεί να πετύχει;;

                  ναι ο κατασκευαστης προτεινει 5-40

                  τα περισσοτερα χιλιομετρα οπως ανεφερα και παραπανω γινονται σε επαρχιακο δρομο με υψηλο ρυθμος περιστροφης κινητηρα στο φασμα 6.000-8.500

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • M
                    mad-max-13 last edited by

                    Ο χρήστης johnkyr έγραψε:

                    αυτοκινητο celica ts
                    χρηση 6.000-8.500 rpm στο 80% των χιλιομετρων που διανυει
                    χιλιομετρα 77.000
                    χιλιομετρα κατ' ετος >διαστηματα αλλαγης λιπαντικου 5.000κμ
                    ιξωδες που χρησιμοποιειται απο την αρχη 5-40

                    τι λιπαντικο προτεινετε και γιατι?
                    το κοστος δεν ειναι αποτρεπτικος παραγοντας

                    τι γνωμη εχετε για τα εξης 3

                    http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=237
                    http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=182
                    http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=238

                    προσανατολιζομαι στο eneos sustina 0-50 ή 0-50 (καταλαβε κανεις τι διαφορα εχουνε? τι ειναι δηλαδη το sustina)
                    εχει κανεις ιδεα απο τιμες?
                    στα κεντρικα στην αμφιθεας πουλανε?

                    ψαχνοντας περισσοτερο και εδω αλλα και σε αλλα φορα ειδα οτι για Ελλαδα προτεινουν περισσοτερο το 5-40

                    τι προδιαγραφές, ζητά το manual ?????? 5-40 ACEA A3 ?

                    Σωστα

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • M
                      mad-max-13 last edited by

                      Ο χρήστης Tzakos έγραψε:
                      Ο κινητήρας σου είναι ο 2ZZ-GE?

                      σωστα

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • M
                        mad-max-13 last edited by

                        Τελικά μετα από σχετικο ψαξιμο κατεληξα να παρω σημερα το απογευμα τα ENEOS SUSTINA 5W40 API SN, ACEA C3,A3/B4 με τιμη 15 ε το λιτρο και αποδειξη ( τα βρηκα και με 14ε αλλα με κερδισε η προσεγγιση και η γνωση του πωλητη της αντιπροσωπειας )
                        http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=238

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • ?
                          A Former User last edited by

                          Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
                          ναι ο κατασκευαστης προτεινει 5-40
                          τα περισσοτερα χιλιομετρα οπως ανεφερα και παραπανω γινονται σε επαρχιακο δρομο με υψηλο ρυθμος περιστροφης κινητηρα στο φασμα 6.000-8.500

                          Για ρίξε μια ματιά και στο κορυφαίο και αποκλειστικά λαδοφόρουμ:
                          http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1845518
                          Αλλά και σε ένα τσελικοφόρουμ:
                          http://www.newcelica.org/forums/showthread.php?t=313490
                          Φαίνεται ότι στο Αμέρικα παίζουν με 30άρια αυτοί οι κινητήρες...
                          Αλλά ένας έλληνας ρώτησε το ίδιο σε αυστραλοφόρουμ (το 2005, από τότε υπάρχουν περισσότερα λάδια).
                          http://au.toyotaownersclub.com/forums/i ... ge-engine/

                          Μετά και από αυτά συνεχίζω να λέω για 30άρι. Και καλύτερα με όσο μικρότερο εύρος πχ 10W-30 (μικρό εύρος ιξώδους σημαίνει λιγότερα πρόσθετα, μεγαλύτερη σταθερότητα και αντοχή και λιγότερα κατακάθια) για το καλοκαίρι και 0ή5W-30 για το χειμώνα.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • M
                            mad-max-13 last edited by

                            thanks for the links...

                            παρολαυτα μετα τη χτεσινη και σημερινη αναγνωση λεω να συνεχισω στο 5-40

                            '5W30 is too thin for hard driving on hot days. Lotus recommends to 2zz-ge engine (Lotus Elise 111R) 5W40 oil'

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • bathan
                              bathan last edited by

                              Ο χρήστης ΓΙΑΝΝΗΣ Μ6 έγραψε:
                              Παιδια καλησπερα.

                              ο κατασκευαστής ζητά προδιαγραφές API SL - ACEA A3-A5 - 5/30

                              Εδω και έξη χρόνια το λιπαντικό που βάζω ειναι shell helix ultra extra 5-30 ACEA (C2-C3) A3-B4 και σκέπτομαι να βάλω κάτι με προδιαγραφή Α5.

                              Καλά κάνω; έχετε να μου προτείνετε κάποιο λιπαντικό; τι λετε για τα MOTUL 8100 ECO-ENERGY 5W30;

                              Ευχαριστώ πολύ εκ το προτέρων.

                              Γιάννη εγώ βάζω στο 6άρι μου εδώ και 3 χρόνια το Amsoil ASL 5/30 που είναι Α5 και είμαι ευχαριστημένος, δοκίμασέ το και εσύ (έχει 48 ευρώ το 5λιτρο). Εναλλατικά έβαζα το Motul x-max 5/30 που είναι πολύ δυνατό Α3 30άρι

                              Ποτέ μην εφησυχάζεις, για όλα υπάρχει η 1η φορά !

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • G
                                ggab last edited by

                                http://www.elin.gr/images/stories/pdf/l ... %20pds.pdf
                                τι γνωμη εχετε;;;;και με 6,60ευρω/λιτρο!

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • T
                                  tzakos last edited by

                                  Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:

                                  Ο κινητήρας σου είναι ο 2ZZ-GE?

                                  σωστα

                                  Άποψή μου συνέχισε με 5w40.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • M
                                    mad-max-13 last edited by

                                    Ο χρήστης Tzakos έγραψε:

                                    Ο κινητήρας σου είναι ο 2ZZ-GE?

                                    σωστα

                                    Άποψή μου συνέχισε με 5w40.

                                    αυτο αποφασισα να κανω αλλα θα ηθελα να ακουσω την αποψη σου και πως κατεληξες σε αυτη την προτροπη

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • T
                                      tzakos last edited by

                                      Αυτά προτείνει ο κατασκευαστής,εάν είσαι νορμάλ στον κινητήρα.
                                      Πιστεύω οτι είναι ένα ιξώδες ιδανικό για τα δεδομένα της χώρας μας,οπότε .....

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • ?
                                        A Former User last edited by

                                        Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
                                        thanks for the links...
                                        παρολαυτα μετα τη χτεσινη και σημερινη αναγνωση λεω να συνεχισω στο 5-40
                                        '5W30 is too thin for hard driving on hot days. Lotus recommends to 2zz-ge engine (Lotus Elise 111R) 5W40 oil'

                                        H εφαρμογή του ίδιου κινητήρα στη Λότους έχει σημαντικές διαφορές. Είναι τοποθετημένος ο κινητήρας στη μέση που μάλλον ψύχεται λιγότερο καλά και σε αυτοκίνητο που τραβάει περισσότερα g. Επειδή με τα g το λάδι φεύγει ίσως θέλουν το πιο ισχυρό φίλμ του 40 αλλά μην ξεχνάς ότι το ζεστό 40 είναι σαν 30.... Για αυτό ρώτησα τι θερμοκρασία λαδιού φτάνει.
                                        Προσωπικά εφόσον φαίνεται ότι συνιστάται σε άλλα μέρη του κόσμου κάτι που σημαίνει ότι εκτός προδιαγραφών δεν είναι θα το δοκίμαζα έστω για μια φορά. Το πιθανότερο είναι να σου αρέσει....

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • M
                                          mousatos last edited by

                                          viewtopic.php?f=6&t=6779&p=147105&hilit=%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC#p147105

                                          Where the problem comes in is the 30 bit. Its to low. That means the oil molecules will begin to dissociate upon thermal energy past its flow rate. This is oxidation or break down or in my terms the lose of electrons from outer shells in atoms. Therefore when the engine gets hot, the break down of the oil begins to occur and happens quickly. This means its life in the engine is limited. Thicker oils have larger aromatic hydrocarbons and stonger carbon to carbon bonding between the alkanes. Basically its a bigger molecule. Hydrocarbons are just that - hydrogen and carbon molcules and they start off simple gases like methane CH4, to liquids like octane C8H18 up to waxes as high as C80 ect and then into tars. The higher the carbon content the higher the viscosity and the harder it is to break down into simpler forms. We know that butane (C4H10) from a cigi lighter burns easily cause its small but a larger one like petrol (which is a mixture of octane, pentane and hexene) is less volitile and then diesel is less flamable again cause its bigger - feels greezy between the fingers. Gas is better than petrol, which is better than diesel which is better than oil ect...with respect to breakdown or flamability and thus resistance to oxidation.

                                          So....the thicker, the heavier, the more resistant to heat, the longer it lasts.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • ?
                                            A Former User last edited by

                                            Μπορεί σε πειραγμένο τούρμπο κινητήρα να χρειάζεται αυτό.... γιατί για τέτοιους μιλάει ο συγγραφέας. Αυτοί όμως είναι άλλο φρούτο γιατί έχουν πολύ υψηλά φορτία (που θέλει πολύ γερό φίλμ) και υψηλές θερμοκρασίες (που επίσης θέλει χοντρό λάδι) γιατί όντως τότε θα αντέξει περισσότερο στη ζέστη.
                                            Όμως ένα λάδι θα λιπάνει καλύτερα και θα απάγει θερμότητα καλύτερα όταν ρέει καλύτερα. Και στις 6-8000 στροφές μόνο το λεπτό θα ρέει, το άλλο θα στομώνει και θα πηγαίνει από την παράκαμψη άρα δεν θα λειτουργεί όλο. Για αυτό επιμένω να είναι όσο πιο λεπτό γίνεται αρκεί βέβαια να κρατάει φίλμ (να μην έχει υπερθερμανθεί). Και τότε θα έχει και λιγότερες εσωτερικές τριβές, καλύτερο στροφάρισμα, πιο πολλά άλογα και οικονομία καυσίμου.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 122
                                            • 123
                                            • 124
                                            • 125
                                            • 126
                                            • 444
                                            • 445
                                            • 124 / 445
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr