-
τι γνωμη σας
τα φωτα σας
τα λαδια σαςσυγκρινοντας τους 2 πινακες τι συμπερασματα βγαζετε?
http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=182
http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=184
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... _Oils.aspxτο εργοστασιο προτεινει 5-40
μπορει το 0-50 να προκαλεσει καποιο προβλημα? -
ενας κινητηρας που δουλευει με υψηλες θερμοκρασιες, η καταναλωση λαδιου ειναι στα 100ml/1000km αλλα παραγει εντονες αναθυμιασεις προς την πεταλουδα γκαζιου
το λαδι που μπαινει τωρα ειναι 10w/40 mobil, παμε σε ψιλοτερο? -
Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
το εργοστασιο προτεινει 5-40Μόνο;;>μπορει το 0-50 να προκαλεσει καποιο προβλημα?
Ναι μπορεί για το λόγο που σου είπα πιο πριν, ότι:
Στις ψηλές στροφές το πιο παχύ δεν προλαβαίνει να κυλίσει αρκετά, ανεβάζει πίεση και στέλνεται από παράκαμψη χωρίς να έχεις επιπλέον ροή και λίπανση και ψύξη. Για αυτό θέλεις πιο λεπτό. Εκτός αν με το λεπτό σου ζεσταίνεται.
Προσθέτω ότι αν τα περισσότερα χλμ είναι σε πόλη (μικρές διαδρομές, ψυχρές εκκινήσεις) το κέρδος από το πιο λεπτό θα είναι μεγαλύτερο από τυχόν απώλεια.
Και απαντώ με ερώτηση, γιατί να βάλει 50άρι; Τι προσπαθεί να πετύχει;; -
Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
αυτοκινητο celica ts
χρηση 6.000-8.500 rpm στο 80% των χιλιομετρων που διανυει
χιλιομετρα 77.000
χιλιομετρα κατ' ετος διαστηματα αλλαγης λιπαντικου 5.000κμ
ιξωδες που χρησιμοποιειται απο την αρχη 5-40τι λιπαντικο προτεινετε και γιατι?
το κοστος δεν ειναι αποτρεπτικος παραγονταςτι γνωμη εχετε για τα εξης 3
http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=237
http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=182
http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=238προσανατολιζομαι στο eneos sustina 0-50 ή 0-50 (καταλαβε κανεις τι διαφορα εχουνε? τι ειναι δηλαδη το sustina)
εχει κανεις ιδεα απο τιμες?
στα κεντρικα στην αμφιθεας πουλανε?ψαχνοντας περισσοτερο και εδω αλλα και σε αλλα φορα ειδα οτι για Ελλαδα προτεινουν περισσοτερο το 5-40
τι προδιαγραφές, ζητά το manual ?????? 5-40 ACEA A3 ?
-
Ο κινητήρας σου είναι ο 2ZZ-GE?
-
Παιδια καλησπερα.
ο κατασκευαστής ζητά προδιαγραφές API SL - ACEA A3-A5 - 5/30
Εδω και έξη χρόνια το λιπαντικό που βάζω ειναι shell helix ultra extra 5-30 ACEA (C2-C3) A3-B4 και σκέπτομαι να βάλω κάτι με προδιαγραφή Α5.
Καλά κάνω; έχετε να μου προτείνετε κάποιο λιπαντικό; τι λετε για τα MOTUL 8100 ECO-ENERGY 5W30;
Ευχαριστώ πολύ εκ το προτέρων.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
το εργοστασιο προτεινει 5-40
Μόνο;;>μπορει το 0-50 να προκαλεσει καποιο προβλημα?
Ναι μπορεί για το λόγο που σου είπα πιο πριν, ότι:
Στις ψηλές στροφές το πιο παχύ δεν προλαβαίνει να κυλίσει αρκετά, ανεβάζει πίεση και στέλνεται από παράκαμψη χωρίς να έχεις επιπλέον ροή και λίπανση και ψύξη. Για αυτό θέλεις πιο λεπτό. Εκτός αν με το λεπτό σου ζεσταίνεται.
Προσθέτω ότι αν τα περισσότερα χλμ είναι σε πόλη (μικρές διαδρομές, ψυχρές εκκινήσεις) το κέρδος από το πιο λεπτό θα είναι μεγαλύτερο από τυχόν απώλεια.
Και απαντώ με ερώτηση, γιατί να βάλει 50άρι; Τι προσπαθεί να πετύχει;;ναι ο κατασκευαστης προτεινει 5-40
τα περισσοτερα χιλιομετρα οπως ανεφερα και παραπανω γινονται σε επαρχιακο δρομο με υψηλο ρυθμος περιστροφης κινητηρα στο φασμα 6.000-8.500
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
αυτοκινητο celica ts
χρηση 6.000-8.500 rpm στο 80% των χιλιομετρων που διανυει
χιλιομετρα 77.000
χιλιομετρα κατ' ετος >διαστηματα αλλαγης λιπαντικου 5.000κμ
ιξωδες που χρησιμοποιειται απο την αρχη 5-40τι λιπαντικο προτεινετε και γιατι?
το κοστος δεν ειναι αποτρεπτικος παραγονταςτι γνωμη εχετε για τα εξης 3
http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=237
http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=182
http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=238προσανατολιζομαι στο eneos sustina 0-50 ή 0-50 (καταλαβε κανεις τι διαφορα εχουνε? τι ειναι δηλαδη το sustina)
εχει κανεις ιδεα απο τιμες?
στα κεντρικα στην αμφιθεας πουλανε?ψαχνοντας περισσοτερο και εδω αλλα και σε αλλα φορα ειδα οτι για Ελλαδα προτεινουν περισσοτερο το 5-40
τι προδιαγραφές, ζητά το manual ?????? 5-40 ACEA A3 ?
Σωστα
-
Ο χρήστης Tzakos έγραψε:
Ο κινητήρας σου είναι ο 2ZZ-GE?σωστα
-
Τελικά μετα από σχετικο ψαξιμο κατεληξα να παρω σημερα το απογευμα τα ENEOS SUSTINA 5W40 API SN, ACEA C3,A3/B4 με τιμη 15 ε το λιτρο και αποδειξη ( τα βρηκα και με 14ε αλλα με κερδισε η προσεγγιση και η γνωση του πωλητη της αντιπροσωπειας )
http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=238 -
Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
ναι ο κατασκευαστης προτεινει 5-40
τα περισσοτερα χιλιομετρα οπως ανεφερα και παραπανω γινονται σε επαρχιακο δρομο με υψηλο ρυθμος περιστροφης κινητηρα στο φασμα 6.000-8.500Για ρίξε μια ματιά και στο κορυφαίο και αποκλειστικά λαδοφόρουμ:
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1845518
Αλλά και σε ένα τσελικοφόρουμ:
http://www.newcelica.org/forums/showthread.php?t=313490
Φαίνεται ότι στο Αμέρικα παίζουν με 30άρια αυτοί οι κινητήρες...
Αλλά ένας έλληνας ρώτησε το ίδιο σε αυστραλοφόρουμ (το 2005, από τότε υπάρχουν περισσότερα λάδια).
http://au.toyotaownersclub.com/forums/i ... ge-engine/Μετά και από αυτά συνεχίζω να λέω για 30άρι. Και καλύτερα με όσο μικρότερο εύρος πχ 10W-30 (μικρό εύρος ιξώδους σημαίνει λιγότερα πρόσθετα, μεγαλύτερη σταθερότητα και αντοχή και λιγότερα κατακάθια) για το καλοκαίρι και 0ή5W-30 για το χειμώνα.
-
thanks for the links...
παρολαυτα μετα τη χτεσινη και σημερινη αναγνωση λεω να συνεχισω στο 5-40
'5W30 is too thin for hard driving on hot days. Lotus recommends to 2zz-ge engine (Lotus Elise 111R) 5W40 oil'
-
Ο χρήστης ΓΙΑΝΝΗΣ Μ6 έγραψε:
Παιδια καλησπερα.ο κατασκευαστής ζητά προδιαγραφές API SL - ACEA A3-A5 - 5/30
Εδω και έξη χρόνια το λιπαντικό που βάζω ειναι shell helix ultra extra 5-30 ACEA (C2-C3) A3-B4 και σκέπτομαι να βάλω κάτι με προδιαγραφή Α5.
Καλά κάνω; έχετε να μου προτείνετε κάποιο λιπαντικό; τι λετε για τα MOTUL 8100 ECO-ENERGY 5W30;
Ευχαριστώ πολύ εκ το προτέρων.
Γιάννη εγώ βάζω στο 6άρι μου εδώ και 3 χρόνια το Amsoil ASL 5/30 που είναι Α5 και είμαι ευχαριστημένος, δοκίμασέ το και εσύ (έχει 48 ευρώ το 5λιτρο). Εναλλατικά έβαζα το Motul x-max 5/30 που είναι πολύ δυνατό Α3 30άρι
-
http://www.elin.gr/images/stories/pdf/l ... %20pds.pdf
τι γνωμη εχετε;;;;και με 6,60ευρω/λιτρο! -
Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
Ο κινητήρας σου είναι ο 2ZZ-GE?
σωστα
Άποψή μου συνέχισε με 5w40.
-
Ο χρήστης Tzakos έγραψε:
Ο κινητήρας σου είναι ο 2ZZ-GE?
σωστα
Άποψή μου συνέχισε με 5w40.
αυτο αποφασισα να κανω αλλα θα ηθελα να ακουσω την αποψη σου και πως κατεληξες σε αυτη την προτροπη
-
Αυτά προτείνει ο κατασκευαστής,εάν είσαι νορμάλ στον κινητήρα.
Πιστεύω οτι είναι ένα ιξώδες ιδανικό για τα δεδομένα της χώρας μας,οπότε ..... -
Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
thanks for the links...
παρολαυτα μετα τη χτεσινη και σημερινη αναγνωση λεω να συνεχισω στο 5-40
'5W30 is too thin for hard driving on hot days. Lotus recommends to 2zz-ge engine (Lotus Elise 111R) 5W40 oil'H εφαρμογή του ίδιου κινητήρα στη Λότους έχει σημαντικές διαφορές. Είναι τοποθετημένος ο κινητήρας στη μέση που μάλλον ψύχεται λιγότερο καλά και σε αυτοκίνητο που τραβάει περισσότερα g. Επειδή με τα g το λάδι φεύγει ίσως θέλουν το πιο ισχυρό φίλμ του 40 αλλά μην ξεχνάς ότι το ζεστό 40 είναι σαν 30.... Για αυτό ρώτησα τι θερμοκρασία λαδιού φτάνει.
Προσωπικά εφόσον φαίνεται ότι συνιστάται σε άλλα μέρη του κόσμου κάτι που σημαίνει ότι εκτός προδιαγραφών δεν είναι θα το δοκίμαζα έστω για μια φορά. Το πιθανότερο είναι να σου αρέσει.... -
viewtopic.php?f=6&t=6779&p=147105&hilit=%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC#p147105
Where the problem comes in is the 30 bit. Its to low. That means the oil molecules will begin to dissociate upon thermal energy past its flow rate. This is oxidation or break down or in my terms the lose of electrons from outer shells in atoms. Therefore when the engine gets hot, the break down of the oil begins to occur and happens quickly. This means its life in the engine is limited. Thicker oils have larger aromatic hydrocarbons and stonger carbon to carbon bonding between the alkanes. Basically its a bigger molecule. Hydrocarbons are just that - hydrogen and carbon molcules and they start off simple gases like methane CH4, to liquids like octane C8H18 up to waxes as high as C80 ect and then into tars. The higher the carbon content the higher the viscosity and the harder it is to break down into simpler forms. We know that butane (C4H10) from a cigi lighter burns easily cause its small but a larger one like petrol (which is a mixture of octane, pentane and hexene) is less volitile and then diesel is less flamable again cause its bigger - feels greezy between the fingers. Gas is better than petrol, which is better than diesel which is better than oil ect...with respect to breakdown or flamability and thus resistance to oxidation.
So....the thicker, the heavier, the more resistant to heat, the longer it lasts.
-
Μπορεί σε πειραγμένο τούρμπο κινητήρα να χρειάζεται αυτό.... γιατί για τέτοιους μιλάει ο συγγραφέας. Αυτοί όμως είναι άλλο φρούτο γιατί έχουν πολύ υψηλά φορτία (που θέλει πολύ γερό φίλμ) και υψηλές θερμοκρασίες (που επίσης θέλει χοντρό λάδι) γιατί όντως τότε θα αντέξει περισσότερο στη ζέστη.
Όμως ένα λάδι θα λιπάνει καλύτερα και θα απάγει θερμότητα καλύτερα όταν ρέει καλύτερα. Και στις 6-8000 στροφές μόνο το λεπτό θα ρέει, το άλλο θα στομώνει και θα πηγαίνει από την παράκαμψη άρα δεν θα λειτουργεί όλο. Για αυτό επιμένω να είναι όσο πιο λεπτό γίνεται αρκεί βέβαια να κρατάει φίλμ (να μην έχει υπερθερμανθεί). Και τότε θα έχει και λιγότερες εσωτερικές τριβές, καλύτερο στροφάρισμα, πιο πολλά άλογα και οικονομία καυσίμου.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]