-
Στην ερώτηση τί τυπαίνει λιγότερο Υβριδικά (βενζίνης) ή Diesel η απάντηση είναι υβριδικά ΑΣΧΕΤΩΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ για τους ίδιους λόγους που μια euro 5 M5 ρυπαίνει λιγότερο από μια euro 3 316.
Το CO2 ΔΕΝ είναι ρύπος* και για την ποιότητα της ζωής στην Αθήνα ΔΕΝ μας ενοχλούν οι εκπομπές CO2, μας ενοχλούν όμως οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου και μικροσωματιδίων.
Σε αυτό το θέμα λοιπόν τα diesel έχουν βελτιωθεί θεαματικά αλλά και πάλι υστερούν απέναντι στις μηδενικές ουσιαστικά εκπομπές των βενζινοκίνητων.
Για να είμαι ακριβοδίκαιος όμως, νομίζω πως υπάρχει ακόμα μια κατηγορία ρύπων (διοξείδια του θείου νομίζω?) που οι diesel υπερτερούν της βενζίνης.*Είναι αέριο του θερμοκηπίου και όχι δεν είναι το ίδιο πράγμα. Οι ρύποι βλάπτουν άμεσα την υγεία μας, ενώ τα αέρια του θερμοκηπίου βλάπτουν το περιβάλλον (και έμμεσα ίσως την υγεία μας)
-
Ας βάλουμε λοιπόν ακόμα κάποια θέματα προς προβληματισμό.
Εξ ορισμού το Prius είναι εντελώς ανίκανο να ακολουθήσει στο ταξίδι ένα ευρωπαικό 1600άρι, τόσο λόγο δυναμικής συμπεριφοράς όσο και λόγο του ότι οι επιδόσεις του είναι δεσμιες της στάθμης φορτισης των μπαταριών του.
Πάμε λοιπόν στο πεδίο για το οποίο στην ουσία φτιαχτηκε και είναι η πόλη και το μποτιλιάρισμα.
Σαν αντιπαλο του θα βάλω ένα Panda (των 15000) ή ένα Punto (των 20.000) φυσικά με πετρελαιοκινητηρα. Η διαφορα τιμής που χωρίζει τις πλούσιες εκδόσεις (αφού βάζουμε πλούσιο τον Ιταλό, μην μείνει πίσω και ο Ιαπωνας...) είναι 13000 απο το μικρό και 8000 απο το μεγάλο.
Πριν λίγο καιρό είχαμε στα χέρια μας ένα Punto 1.9D, το καλό με τους 130 ίππους. Του πίναμε το αίμα όλη μέρα. Γράψαμε στα παλαιότερα των υποδημάτων μας τροχαίους και νόμους και το κυκλοφορούσαμε όλη μερα κέντρο. Τρεις-τεσσερις φορες την ημέρα έκανε και ένα πάνω-κατω την Αττική Οδο απο Αγ. Παρασκευη-Μαρκοπουλο και πάλι πίσω. Την μία απο όλες είδαμε και ένα 230 στο κοντερ. Ο υπολογιστής κολλημενος στα 6.0 λίτρα με τρομερα βαριά χρήση.
Εχουμε απο την άλλη το Prius. Ας υποθεσουμε ότι έχει την ίδια (ή και χαμηλοτερη καταναλωση)
Και το ερώτημα είναι: Τα 8000Ευρώ της διαφορας σε πόσα χλμ αντιστοιχούν στο πούντο και τα 13000 σε πόσα στο πάντα. Αν πάρουμε σαν μέση το 6άρι (για το παντα θα πρεπει να κατεβούμε λίγο πιο κάτω αλλα ας πουμε το ίδιο) και μια μεση τιμη του ντιζελ στο 1 ευρώ, μας κάνει 133.000χλμ για το πούντο και 216.000χλμ στο πάντα.
Και καλά εγώ που γραφω πάνω απο 50.000χλμ το χρόνο, για τον μεσο όρο των οδηγών που κανουν 15.000 σε πόσα χρόνια χρησης αντιστοιχεί η διαφορα της τιμής...????? -
Ο χρήστης veterinarian έγραψε:
Ας βάλουμε λοιπόν ακόμα κάποια θέματα προς προβληματισμό.Εξ ορισμού το Prius είναι εντελώς ανίκανο να ακολουθήσει στο ταξίδι ένα ευρωπαικό 1600άρι, τόσο λόγο δυναμικής συμπεριφοράς όσο και λόγο του ότι οι επιδόσεις του είναι δεσμιες της στάθμης φορτισης των μπαταριών του.
Πάμε λοιπόν στο πεδίο για το οποίο στην ουσία φτιαχτηκε και είναι η πόλη και το μποτιλιάρισμα.
Σαν αντιπαλο του θα βάλω ένα Panda (των 15000) ή ένα Punto (των 20.000) φυσικά με πετρελαιοκινητηρα. Η διαφορα τιμής που χωρίζει τις πλούσιες εκδόσεις (αφού βάζουμε πλούσιο τον Ιταλό, μην μείνει πίσω και ο Ιαπωνας...) είναι 13000 απο το μικρό και 8000 απο το μεγάλο.
Πριν λίγο καιρό είχαμε στα χέρια μας ένα Punto 1.9D, το καλό με τους 130 ίππους. Του πίναμε το αίμα όλη μέρα. Γράψαμε στα παλαιότερα των υποδημάτων μας τροχαίους και νόμους και το κυκλοφορούσαμε όλη μερα κέντρο. Τρεις-τεσσερις φορες την ημέρα έκανε και ένα πάνω-κατω την Αττική Οδο απο Αγ. Παρασκευη-Μαρκοπουλο και πάλι πίσω. Την μία απο όλες είδαμε και ένα 230 στο κοντερ. Ο υπολογιστής κολλημενος στα 6.0 λίτρα με τρομερα βαριά χρήση.
Εχουμε απο την άλλη το Prius. Ας υποθεσουμε ότι έχει την ίδια (ή και χαμηλοτερη καταναλωση)
Και το ερώτημα είναι: Τα 8000Ευρώ της διαφορας σε πόσα χλμ αντιστοιχούν στο πούντο και τα 13000 σε πόσα στο πάντα. Αν πάρουμε σαν μέση το 6άρι (για το παντα θα πρεπει να κατεβούμε λίγο πιο κάτω αλλα ας πουμε το ίδιο) και μια μεση τιμη του ντιζελ στο 1 ευρώ, μας κάνει 133.000χλμ για το πούντο και 216.000χλμ στο πάντα.
Και καλά εγώ που γραφω πάνω απο 50.000χλμ το χρόνο, για τον μεσο όρο των οδηγών που κανουν 15.000 σε πόσα χρόνια χρησης αντιστοιχεί η διαφορα της τιμής...????? -
Πάμε λοιπόν στο θέμα των ρύπων όπου πραγματικά θέλω να προβληματίστούμε.
Πριν ενα μήνα στη Θεσσαλονίκη έγινε μια ημεριδα απο την Ελληνικη Ζωοτεχνικη Εταιρεία με θέμα 'κλιματική αλλαγή και επιπτώσεις στη ζωική παραγωγή'. Μεταξύ των Δασκάλων που μιλήσαν ήταν και πρωτοβάθμιος καθηγητης της Μετεωρολογίας απο το ΑΠΘ.
Πολλά θεματα αναλυθήκαν και στο τελος έγινε και μια εξαιρετική συζήτηση.
Λοιπον (για όποιον θεωρεί ότι το CO2 είναι αθώο) ο πλανήτης ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ έχει θερμανθεί κατα 0,46οC σε σχεση με την 30ετία αναφοράς.
Το CO2 'εχει διπλάσια επιπεδα στην ατμόσφαιρα σε σχεση με τη αρχή της βιομηχανικής επαναστασης.
Η κλιματικη μεταβολή φαίνεται να ευθυνεται για επανεμφανιση νοσηματων (ανθρωπο- και ζωο- νόσων) ή εμφανιση νεων μορφών ή και εντελώς καινούργιων νόσων.
Μεσα στα επόμενα 50-100 χρόνια (εαν συνεχίσουμε να παραγουμε αερια του θερμοκηπίου με τον ίδιο, και προοδευτικά αυξανομενο ρυθμό) η περιοχή μας ενδεχεται να αυξήσει την θερμοκρασία της μέχρι και κατα 7οC.Και για ταρακουνηθούμε για τα καλά, η Ζωική παραγωγή, παραγει ως ισοδύναμο διοξειδίου του ανθρακα, ίση ποσοτητα αερίων θερμοκηπίου με .... το παγκόσμιο στόλο οχηματων...!!!!
Οπότε ας αφήσουμε την οικολογία σε αυτούς που ξέρουν πραγματικά τι πρέπει να γίνει και ας πάψουμε όλοι να επαναλαμβάνουμε πραγματα που πηγαίνουν ποοοοολλλυυυυυ πιο βαθια από ότι νομιζουμε και που τεχνητα τα διασπείρουν ως ΜΙΣΕΣ αλήθειες οι διαφοροι 'οικοτρομοκρατες' που στόχο έχουν την εξυπηρετηση τουλαχιστο περίεργων σκοπών.
Και θέτω ένα απλό ερώτημα:Ποιος είναι σήμερα ο κινητηρας με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης εργου??? Ποιος είναι λοιπόν ο κινητηρας που παραγει περισσοτερο εργό με λιγότερη ΣΥΝΟΛΙΚΑ εκπομπή αερίων θερμοκηπίου και με την λιγότερη θερμική ρύπανση του πλανήτη...???? Και ποσο ακόμα περιθώριο να γίνει πιο καθαρός υπάρχει????
Και μιας και οι πολέμιοι του ντισελ αναφερονται συχνά σε οξίδια του αζώτου, ρωτώ πια ανθρώπινη δραστηριότητα παραγει το 75% του υποξειδίου του αζώτου στον πλανήτη???
Αν η Merc (μητερα του αυτοκινητου) καταφερε με ελάχιστη μείωση της συμπίεσης του κινητηρα να μειώσει κατα 40% τα οξείδια του αζώτου , αν το Βαυαρικό Εργοστασιο Κινητηρων καταφερε μόνο από τα περιφεριακά να μειώσει τόσο τις καταναλώσεις και να καταυάσει τόσα πολλά μοντελα κάτω απο τα 140gr/km σε τόσο συντομο διάστημα, αν οι Ιταλοι καταφεραν να ανατρεψουν όλη την αγορα (με την βοήθεια φυσικά των ... θαλασσίων συμμάχων τους Ελβετών και Φιλανδων) κάνοντας υπεραποδοτικούς τους ντίζελ (και αυτα είναι ελαχιστα παραδειγματα) καταλαβαίνουμε όλοι πόσο περιθώριο βελτίωσης υπάρχει ακόμα...
Αλήθεια, γιατι οι υπέρμαχοι της βενζίνης δεν αναφερουν πουθενά τι ποσοστό κυκλικών και πολυκυκλικων υδρογονανθρακών περείχε επί 30 χρόνια η 'οικολογική' αμόλυβδη βενζίνη και τι επιπτώσεις (ισχυρα καρκινογόνα) έχουν αυτοί στην υγεία.
-
Στο κουίζ περι υποξειδίου του αζώτου, πρεπει να συμπληρώσω ότι 1 τόννος Ν2Ο ισοδυναμεί με 296 τόννους CO2 ως ρυπαντης - αεριο του θερμοκηπίου.
Και ενα ακόμα ερώτημα:
Με τι γεμίζουν τις μπλέ μπουκάλες τους οι κοντρακιδες της νύχτας????? -
Ο χρήστης the judge έγραψε:
Περι τιμης και 'επιδοτησης' θα συμφωνησω και εγω.
Αμα κοπει η επιδοτηση,αμα παρει κανενας υβριδικο ξανα,εμενα να με...On>Εμένα πάλι το βενζινοκίνητο Corsάκι μου 10-11 λίτρα καίει σε συνθήκες κέντρου.
Δεν μπορώ δε να ρίξω την κατανάλωση κάτω από τα 6,5 λίτρα και αναφέρομαι σε κίνηση στην Αττική Οδό με 80-90!
Οπότε όταν διαβάζω για 4,5 λίτρα από Λαγκούνα και 9 λίτρα για αμάξι 20ετίας που πηγαίνει με 170Επειδη ειχα το ιδιο 16αρι μοτερ που προαναφερθηκε,οντως η καταναλωση και στο board computer αλλα και με μετρηση μεσω φουλαρισματος,οντως ποτε δεν ξεπερασε τα 8μιση-9 λιτρα κολλημενος στην κινηση της Θεσσαλονικης.
Και οντως σε ταξιδι επεφτε κατω απο τα 6,5,οριακα 6 και σε καποιες περιπτωσεις(σε εργοστασιακο μοτερ παντα).
Τα 10-11 λιτρα παντως ειναι εξωπραγματικο ποσο που δεν εκαιγε ουτε το χιλλιοπειραγμενο 1300αρι μου για τις ιδιες ακριβως μετακινησεις οπου το 16αρι ηταν κατω απο 9.
OffΟπως λέει και ενας ... 'γνωστός':
'Ο K4M καίει ... σωστά τη βενζίνη...!!!! ' -
Απορία ψάλτου, βήξ !!!! Όταν πέφτουν στοιχεία στο τραπέζι της συζήτησης, αυτή αρχίζει και βαραίνει αφόρητα γιατί τα αναπάντητα ( πονηρά ) ερωτήματα που προκύπτουν για την πορεία του κινήματος της καθαρότερης ατμόσφαιρας μυρίζει περισσότερο από τους καταλύτες 1ης γενιάς με την χαρακτηριστική μυρωδιά του κλούβιου αυγού, οπότε ? **Απορία ψάλτου, βήξ !!!! **
-
Μετά το forester 2.5XT που έκαιγε αρκετά πήγα εδώ και 2μιση χρόνια σε Prius για να κάνω αποσβεση
Ήθελα και ντιζελ αλλά φοβόμουν το τι γίνεται μέσα στην Αθήνα και στη θεσσαλονίκη.Τώρα το αν κάνει το Prius κάτω από 4 ώρες Θεσσαλονίκη - Αθήνα είναι γελοίο. Εννοείται ότι το κάνει. Το αυτοκίνητο δεν έχει σπορ οδική συμπεριφορά, αλλά είναι ένα ξεκούραστο μέσω μετακίνησης.
Παρόλαυτά, μη σας παραξενέψει αν σας ακολουθήσει κάποιος σε δρόμο με στροφές, γιατί μπορεί να μην εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, αλλά είναι ασφαλές και ανάλογα με την τρέλα του εκάστοτε οδηγού μπορεί να εκπλήσει.
Μέσα στην πόλη καιώ όντως λιγότερο από το yaris 1.3 που έχουμε, αλλά αυτό που καταφέρνει είναι να έχω κατανάλωση 5,9 λίτρα μέση κατανάλωση σε όλες τις συνθήκες, πρράγμα που δεν μπορεί να πετύχει ένα πικαντο ή bmw. Το πικάντο είναι πιο οικονομικό στην πόλη αλλά δεν ΄μπορείς να το πεις και ταξιδιάρικο. Η μπέμπα *που μπορεί σε ντίζελ να είναι το επόμενο μου αυτοκίνητο) έχει εκλπηκτικές καταναλώσεις και κοντευει να γίνει υβριδική για να πιάσει χαμηλές καταναλώσεις μέσα στην κίνηση *βλ. start/stop, φέρει μπαταρία για τις βοηθιτικές λειτουργιες κλπ...΄΄Ισως η λύση είναι σε πιο ελαφρυες κατασκευές, με ντιεζελ μοτέρ, και βοήθεια από ηλεκτροκινητήρες.... το μέλλον θα δείξει.
Προσωπικά, αν και χαλβαδιάζω μία 335d μιας και μου αρέσει η σπορ οδήγηση (όσο σπορ είναι η 335d), δεν μου αρέσει στοους δρόμους της Γρεμανίας και της ιταλίας η μυρωδιά του diesel. Δεν έχουμε συνιθίσει αυτές τις μυρωδιές...
-
Ο χρήστης vagmag έγραψε:
Μετά το forester 2.5XT που έκαιγε αρκετά πήγα εδώ και 2μιση χρόνια σε Prius για να κάνω αποσβεση
Ήθελα και ντιζελ αλλά φοβόμουν το τι γίνεται μέσα στην Αθήνα και στη θεσσαλονίκη.Τώρα το αν κάνει το Prius κάτω από 4 ώρες Θεσσαλονίκη - Αθήνα είναι γελοίο. Εννοείται ότι το κάνει. Το αυτοκίνητο δεν έχει σπορ οδική συμπεριφορά, αλλά είναι ένα ξεκούραστο μέσω μετακίνησης.
Παρόλαυτά, μη σας παραξενέψει αν σας ακολουθήσει κάποιος σε δρόμο με στροφές, γιατί μπορεί να μην εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, αλλά είναι ασφαλές και ανάλογα με την τρέλα του εκάστοτε οδηγού μπορεί να εκπλήσει.
Μέσα στην πόλη καιώ όντως λιγότερο από το yaris 1.3 που έχουμε, αλλά αυτό που καταφέρνει είναι να έχω κατανάλωση 5,9 λίτρα μέση κατανάλωση σε όλες τις συνθήκες, πρράγμα που δεν μπορεί να πετύχει ένα πικαντο ή bmw. Το πικάντο είναι πιο οικονομικό στην πόλη αλλά δεν ΄μπορείς να το πεις και ταξιδιάρικο. Η μπέμπα *που μπορεί σε ντίζελ να είναι το επόμενο μου αυτοκίνητο) έχει εκλπηκτικές καταναλώσεις και κοντευει να γίνει υβριδική για να πιάσει χαμηλές καταναλώσεις μέσα στην κίνηση *βλ. start/stop, φέρει μπαταρία για τις βοηθιτικές λειτουργιες κλπ...΄΄Ισως η λύση είναι σε πιο ελαφρυες κατασκευές, με ντιεζελ μοτέρ, και βοήθεια από ηλεκτροκινητήρες.... το μέλλον θα δείξει.
Προσωπικά, αν και χαλβαδιάζω μία 335d μιας και μου αρέσει η σπορ οδήγηση (όσο σπορ είναι η 335d), δεν μου αρέσει στοους δρόμους της Γρεμανίας και της ιταλίας η μυρωδιά του diesel. Δεν έχουμε συνιθίσει αυτές τις μυρωδιές...
Καλημέρα,
Για ρίξε μια ματιά στην υπογραφή μου και πατώντας την κοίτα τις επιμέρους καταναλώσεις που έχει το δικό μου......
-
Ο χρήστης PuntoLord έγραψε:
Καλημέρα,
Για ρίξε μια ματιά στην υπογραφή μου και πατώντας την κοίτα τις επιμέρους καταναλώσεις που έχει το δικό μου......
Τις βλέπω, όπως διαβάζω και τα σχόλια σου. Τα μοτέρ της bmw είναι πολύ καλά, και απόδοση και οικονομία, αν και οι συνθήκες εδώ είναι διαφορετικές. Άλλωστε και εγώ κοιτάω για μπεμβε.
Το Πρίους είχε πολύ λίγα λειτουργικά έξοδα. 100 ευρώ λάδια κάθε 15000 χιλιόμετρα και μία φορά δίσκους. 130000 χιλιόμετρα έως εδώ. Γενικά γκρινιάζω και παραπονιέμαι πολύ για τα αυτοκίνητα που οδηγώ. Για το Πρίους στα θετικά είναι η άνετη και ξένοιαστη οδήγηση (και αν δεν οδηγήσει κάποιος δεν μπορεί να καταλάβει για το πόσο παιχνίδι είναι η οδήγηση), πέραν της οικονομίας. Στα αρνητικά είναι ότι δεν το λες οδήγηση αλλά μετακίνηση.
Στην οικογένεια έχουμε και 2ο Prius (ο πατέρας μου πλέον), αν αυτό προσμετράται ότι μείναμε ικανοποιημένοι. Τον Σεπτέμβριο αλλάζω το δικό μου και κοιτάω ή για 335 ή για gs450h αλλά πέραν της οικονομίας που μάλλον η 335d είναι καλύτερη , στο οδηγικό κομμάτι είναι μακράν μπροστά!!
Οπότε ναι μεν διαλέγω diesel για εμένα , αλλά θα προτιμούσα να μην έχουν όλοι , γιατί η μυρωδιά είναι χάλια.... -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Απορία ψάλτου, βήξ !!!! Όταν πέφτουν στοιχεία στο τραπέζι της συζήτησης, αυτή αρχίζει και βαραίνει αφόρητα γιατί τα αναπάντητα ( πονηρά ) ερωτήματα που προκύπτουν για την πορεία του κινήματος της καθαρότερης ατμόσφαιρας μυρίζει περισσότερο από τους καταλύτες 1ης γενιάς με την χαρακτηριστική μυρωδιά του κλούβιου αυγού, οπότε ? **Απορία ψάλτου, βήξ !!!! **Οπως έχεις πει και παλιοτερα, 'ζήτω η ημιμάθεια, η μητερα όλων, που κάνει το 5% αυτών που σκέφτονται να γίνει 3% και τελικά να γίνουμε συλλεκτικοί όπως τα 21 τουρμπο μας!!!'
Και όποιος νομιζει ότι μπορει να ακλουθήσει το πρασινο 21 του quadra, ή το κοκκινο 21 το δικό μου στην Υλίκη με prius του κάνω δώρο την ίδια βόλτα με το μάυρο 21 quadra turbo
-
Ο χρήστης veterinarian έγραψε:
Στο κουίζ περι υποξειδίου του αζώτου, πρεπει να συμπληρώσω ότι 1 τόννος Ν2Ο ισοδυναμεί με 296 τόννους CO2 ως ρυπαντης - αεριο του θερμοκηπίου.Και ενα ακόμα ερώτημα:
Με τι γεμίζουν τις μπλέ μπουκάλες τους οι κοντρακιδες της νύχτας?????Άλλο αέριο του θερμοκηπίου και άλλο ρυπαντής. Κάποιες ουσίες απλά είναι και τα δύο, το CO2 όμως είναι μόνο αέριο του θερμοκηπίου, δεν είναι ρυπαντής.
Σχετικά με τη ζωική παραγωγή ό,τι CO2 εκπέμπει έχει προηγουμένως απορροφηθεί από την ατμόσφαιρα στη μορφή των φυτών που καταναλώνουν για τη διατροφή τους.
Αντίθετα, με τα ορυκτά καύσιμα προσθέτουμε CO2 στον φυσιολογικό κύκλο του περιβάλλοντος που προηγουμένως (τα τελευταία εκατομμύρια χρόνια) δεν υπήρχε.Σχετικά με τα υπόλοιπα αέρια του θερμοκηπίου, ακόμη και αν έχουν πολύ πιο ισχυρή επίδραση ανά μονάδα ως αέρια του θερμοκηπίου, οι ποσότητες έκλυσής τους είναι τόσο μικρότερες του CO2 ώστε έχουν περιορισμένη σημασία. Iδιαίτερα το N2O που παράγεται ανθρωπογενώς έχει ~1/15 της σημασίας του CO2 ως αέριο του θερμοκηπίου.
-
Eιλικρινά κρατιόμουν από την έκπληξη για να μην απαντήσω, αλλά κάποια μαργαριτάρια δεν πρέπει να μείνουν ασχολίαστα.
Εξ ορισμού το Prius είναι εντελώς ανίκανο να ακολουθήσει στο ταξίδι ένα ευρωπαικό 1600άρι...
- Είσαι σίγουρος? Ακόμη και το 316, ή το νέο Μεγκάν των 100 καθαρόαιμων ίππων, ή το Α3 των 102, ή τον Ζαφείρη των 105 κ.α.?
- Στο φινάλε αν ήταν ιαπωνικό το 1.600άρι τι διαφορά θα είχε δηλαδή ?
(επειδή το εξειδικεύεις η απορία μου).
Πριν λίγο καιρό είχαμε στα χέρια μας ένα Punto 1.9D...Γράψαμε στα παλαιότερα των υποδημάτων μας τροχαίους και νόμους και το κυκλοφορούσαμε όλη μερα κέντρο. ... Ο υπολογιστής κολλημενος στα 6.0 λίτρα με τρομερα βαριά χρήση.
- Μπράβο, αν σε έπιαναν όμως να έβλεπες.
- Υπάρχει κανείς που να αμβισβητεί, εδώ και δεκαετίες, την χαμηλή κατανάλωση των πετρελαιοκινητήρων σε l/100 km?
ρωτώ πια ανθρώπινη δραστηριότητα παραγει το 75% του υποξειδίου του αζώτου στον πλανήτη???
Μήπως εδώ αναρωτιόμαστε πως συμπεριφέρονται τα υβριδικά σε σχέση με τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα, σφαιρικά και σε επιμέρους τομείς, και όχι πόσα οξείδια του αζώτου εκλύονται από την βιομηχανοποιημένη κτηνοτροφία? ΕΛΕΟΣ.
Ποιος είναι σήμερα ο κινητηρας με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης εργου???
Ο ηλεκτροκινητήρας.Μακράν.
Ποιος είναι λοιπόν ο κινητηρας που παραγει περισσοτερο εργό με λιγότερη ΣΥΝΟΛΙΚΑ εκπομπή αερίων θερμοκηπίου και με την λιγότερη θερμική ρύπανση του πλανήτη
Ο πετρελαιοκινητήρας.
Και για να μείνουμε στη ίδια κατηγορία, συνεχίζουμε με ερώτηση 10 βαθμών δυσκολίας. Ποιοί είναι οι κρισιμότεροι ρύποι για το το μικροκλίμα των πόλεων που ζούμε?Αν η Merc (μητερα του αυτοκινητου) καταφερε με ελάχιστη μείωση της συμπίεσης του κινητηρα να μειώσει κατα 40% τα οξείδια του αζώτου
Βασικά, αυτή τη στιγμή, κυρίως κάνει κάτι άλλο. Βάζει και ένα πρόσθετο καύσης, το Adblue, ενώ άλλοι πιο προηγμένοι δεν το χρειάζονται.
Αλήθεια, γιατι οι υπέρμαχοι της βενζίνης δεν αναφερουν πουθενά τι ποσοστό κυκλικών και πολυκυκλικων υδρογονανθρακών περείχε επί 30 χρόνια η 'οικολογική' αμόλυβδη βενζίνη και τι επιπτώσεις (ισχυρα καρκινογόνα) έχουν αυτοί στην υγεία
Δεν είμαι ειδικός να απαντήσω, αλλά η αμερικάνικη πνευμονολογική εταιρεία είναι πολύ περισσότερο. Δείτε π.χ. πόσο καυστική γίνεται το ντίζελ με αφορμή τις πάνω από ...40 χημικές ενώσεις που συναντώνται στα καυσαέρια ενός ντιζελοκινητήρα και που θεωρούνται ιδιατέρως τοξικές. Η ιστοσελίδα έχει και πολύ ενδιαφέροντα λίνκς.
http://www.lungusa.org/site/pp.asp?c=dvLUK9O0E&b=36089όποιος νομιζει ότι μπορει να ακλουθήσει το πρασινο 21 του quadra, ή το κοκκινο 21 το δικό μου στην Υλίκη με prius ...
1.Γιατί εστιάζεις συνεχώς στο Prius? Υπάρχουν κι' άλλα υβριδικά, ακόμα και στη χώρα μας.
2. Ειλικρινά νομίζεις ότι το δίλημμα αυτό ταλανίζει κανέναν υποψήφιο αγοραστή Prius, ή κανένα άλλο μέλος του φόρουμ? ΕΛΕΟΣ, μου θυμίζει το Prius VS BMW M3 στην πίστα, σε πιο light version.Αυτά τα ολίγα.
-
Ο χρήστης veterinarian έγραψε:
Απορία ψάλτου, βήξ !!!! Όταν πέφτουν στοιχεία στο τραπέζι της συζήτησης, αυτή αρχίζει και βαραίνει αφόρητα γιατί τα αναπάντητα ( πονηρά ) ερωτήματα που προκύπτουν για την πορεία του κινήματος της καθαρότερης ατμόσφαιρας μυρίζει περισσότερο από τους καταλύτες 1ης γενιάς με την χαρακτηριστική μυρωδιά του κλούβιου αυγού, οπότε ? **Απορία ψάλτου, βήξ !!!! **
Οπως έχεις πει και παλιοτερα, 'ζήτω η ημιμάθεια, η μητερα όλων, που κάνει το 5% αυτών που σκέφτονται να γίνει 3% και τελικά να γίνουμε συλλεκτικοί όπως τα 21 τουρμπο μας!!!'
Και όποιος νομιζει ότι μπορει να ακλουθήσει το πρασινο 21 του quadra, ή το κοκκινο 21 το δικό μου στην Υλίκη με prius του κάνω δώρο την ίδια βόλτα με το μάυρο 21 quadra turbo
πριν από μερικά ποστ ίσουν σίγουρος ότι δεν υπάρχει περίπτωση το Prius να κάνει κάτω από 4 ώρες το Αθήνα θεσσαλονίκη.
Και πάλι λέω όχι ότι είναι σπορ για να μπορεί να ακολουθεί σε κατηφορικές διαδρομές αλλά ότι όπως όλα τα καινούργια αυτοκίνητα είναι υπερβολικά ασφαλές με αρκετά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που μπορεί να κάνει θαύματα σε χέρια βλαμένων.
Είμαι σίγουρος πως μία υλίκη με 21 είναι πιο απολαυστική ή και πιο γρηγορη, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να κατηγορούμε ή να αφορίζουμε το Πριους.Το 21 ήταν εκλπηκτικό αυτοκίνητο και θα έπρεπε πολλά να αντιγράψουν οι σημερινές εταιρίες, όπως χαμηλούς συντελεστές αεροδυναμικής, χαμηλό βάρος κλπ, όμως οι απιτήσεις το κόσμου όλο και ανεβαίνουν όπως και οι απαιτήσεις για πιο 'ασφαλή' αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα το β'άρος να είναι ο μεγαλύτερος εχθρός....
Σήμερα φτάσαμε ένα αυτοκίνητο 1300+ κιλών να θεωρείται αλαφρύ... αλλά τι να κάνουμε.
Η
H elise 111s για παράδειγμα σε ταξίδι καίει 8 λίτρα ή και λιγότερο, ενώ μπορεί να κάνει 0-100 σε περίπου 5 δευτερόλεπτα, αλλά το βάρος είναι μόλις 780 κιλά... λείπουν βέβαια αρκετές ευκολίες του σήμερα , αλλά μπροστά στην σπορ αίσθηση... -
Είναι ένα θέμα όπως και να το κάνουμε η αυτοκίνηση, η σπόρ οδήγηση και η μεταφορά, ούτε η Elise είναι για μεταφορά προσώπων, ούτε το Prius για σπορ οδήγηση.
Σαν μηχανικός θα ήμουνα ο τελευταίος που θα αγόραζα μια τεχνολογία γεμάτη ψιψιψίνια και κοκοκόψαρα, δεν το αντέχει ο οργανισμός μου να βλέπω τόσα συστήματα να προσπαθούν να εναρμονίσουν τη λειτουργία τους για να είμαι in, γιατί αυτό είμαστε, έχουμε υβριδικό ? είμαστε in, δεν έχουμε υβριδικό ? στο πυρ το εξώτερο, βλέπω ότι δεν υπάρχει λόγος να είναι ένα απλό μεταφορικό μέσο ( γιατί τέτοια είναι τα υβριδικά ) τόσο πολύπλοκο, με σύνθετη τεχνολογία, και με κάτι που δεν έχουμε αναφέρει μέχρι τώρα, αλήθεια πόση ενέργεια και πόσες πρώτες ύλες περισσότερο χρειάζεται ένα υβριδικό για να κατασκευαστεί, και πόση ενέργεια για την καταστροφή των συσσωρευτών του ?
Θα προτιμούσα δια νόμου να ελλατωθεί η τελική στα πχ 140 χλμ με κόφτες από τα εργοστάσια και να έχω ένα αυτοκίνητο με το βάρος του Citroen AX, παρά να κουβαλάω στην πλάτη μου την ενέργεια του Μόρνου για να πάω στη δουλειά μου, όπως βέβαια και τα 2000+ κιλά των SUV, τελικά μόδα τα SUV μόδα τα υβριδικά, μόδα και η οικολογία, μάλλον είναι μόδα και η παράνοια που μας βαράει σαν καταναλωτές.
Θα προσκυνούσα αυτόν που θα έκανε καύσιμα χωρίς κατάλοιπα για να επανέλθουνε οι δίχρονοι κινητήρες, ότι απλούστερο σε κινητήρα ΜΕΚ έχει παρουσιαστεί ποτέ. ( δεν εννοώ να έχουνε επάνω τους τα ψιψιψίνια της Orbital έτσι ? )
-
Η πολυπλοκότητα των υβριδικών είναι ένα θέμα, αν και μικρότερο απ' ότι φαντάζει. Και τούτο προκύπτει αν δούμε ποιά είναι τα παραπάνω στοιχεία που έχει ένα υβδριδικό σε σχέση με ένα κοινό αυτοκίνητο αντίστοιχου καυσίμου.
Είναι ο ηλεκτροκινητήρας, οι συσσωρευτές και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου. Και τα 3 αυτά στοιχεία είναι εξαιρετικά αξιόπιστα και χρήζουν πολύ μικρής συντήρησης, οι δε πιθανότητες βλάβης είναι πολύ λίγες. Ποιό εύκολο είναι να χαλάσει π.χ. ο θερμοστάτης του ψυγείου του κινητήρα παρά π.χ. οι παραπάνω ηλεκτρονικές πλακέτες που έχει.
Τα βασικά προβλήματα είναι ο αυξημένος όγκος των συστημάτων αυτών, το φερόμενο βάρος,οι περιβαντολλογικές επιπτώσεις για την κατασκευή των συσσωρευτών*, η ασφαλής διαχείριση των σσσωρευτών όταν αυτοί παραδώσουν πνεύμα, και τελικά, το επιπλέον κόστος και αν υπάρχει πραγματικό όφελος , πράγμα που εξαρτάται κυρίως από τη χρήση και την τιμή των καυσίμων.*Εδώ παίζει και πολύ παρασκήνιο.
Οι μπαταρίες κατηγορούνται ότι βλάπτουν το περιβάλλον σε όλη την κλίμακα της ζωής τους και κυρίως όταν απορριφθούν στο περιβάλλον χωρίς φροντίδα.
Λομπίστες υπέρ των υβριδικών (έχει και τέτοιους) παραδέχονται ότι τα αυτοκίνητα αυτά φέρουν περισσότερες μπαταρίες από τα κοινά, αλλά ταυτόχρονα τουλάχιστον 5 φορές λιγότερες από αυτές που θα φέρουν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, ή τα plug in hybrids.
Έπειτα οι τεχνολογίες των συσσωρευτών διαρκώς εξελίσσονται προς το καλύτερο.Εντούτοις ορισμένα κρίσιμα ορυκτά για την κατασκευή των συσσωρευτών βρίσκονται στα εδάφη ''περίεργων'' χωρών (περιέργων για τα δεδομένα των ΗΠΑ). Πολλά χημικά στοιχεία που ανήκουν στην ομάδα ''σπάνιες γαίες'' και είναι απαραίτητα στους κοινούς συσσωρευτές εξορύσσονται κυρίως από την κομμουνιστική/καπιταλιστική Κίνα, τα δε μεγαλύτερα κοιτάσματα λιθίου, για τους συσσωρευτές ιόντων λιθίου, απαντώνται στην σοσιαλίζουσα Βολιβία του Έβο Μοράλες. Πρόσφατη εξαγορά αυστραλιανών ορυχείων με σημαντικό απόθεμα σε κρίσιμα ορυκτά, έγινε από κινέζους έναντι πινακίου φακής λόγω της κρίσης. Μετράνε αυτά τα πράγματα στην αμερική η οποία σέρνει το χορό στα υβριδικά, μαζί με την ιαπωνία που δεν έχει πλουτοπαραγωγικές πηγές αλλά παράγει πολλούς συσσωρευτές όλων των τύπων και είναι στην αιχμή της έρευνας.. -
Εγώ έχω να πω ότι ο πανικός είναι προάγγελος μόνο κακών, και γενικώς εδώ και πολλά χρόνια μας συντηρούν εντός πανικού παντός είδους, από τις σοκολάτες που δεν έπρεπε να τρώμε αλλά πρόσφατα βαπτίστηκαν καλές, από τα κινητά που μας κουνάνε το μυαλό αλλά και αυτά θα βρεθούν αβλαβή αν έτσι πρέπει γιατί έτσι βολεύει ( για τα κινητά παρατηρώ ότι η γενια των 600-700 € είναι σε ουρές στον Γερμανό και αγοράζει κινητά με κατζετάκια αξίας 500> € και οι λογαριασμοί δεν πέφτουν κάτω από τα 150-200 € τον μήνα )
Όπως λες, μας άγουν και μας φέρουν ανάλογα με τα εκάστοτε συμφέροντα των μεγάλων δυνάμεων εμπνέοντας μας διάφορες τύψεις και ενσπείρωντας μας τον εκάστοτε πανικό που θα γεμίσει τις τσέπες τους.
Τεχνικά πάντως η ουσία είναι ότι το βάρος θέλει ενέργεια για να κινηθεί, αλλά και για να στρίψει και να σταματήσει, όλα αυτά είναι ενεργοβόρα, είναι κοστοβόρα, είναι επιπλέον ρυπαντές. Όσα ζούμε τώρα είναι τεχνολογίες μεταβατικές μέχρι να έρθει η ώρα των εναλλακτικών καυσίμων.
-
Ειναι προφανές ότι
Θα προτιμούσα δια νόμου να ελλατωθεί η τελική στα πχ 140 χλμ με κόφτες από τα εργοστάσια και να έχω ένα αυτοκίνητο με το βάρος του Citroen AX, παρά να κουβαλάω στην πλάτη μου την ενέργεια του Μόρνου για να πάω στη δουλειά μου, όπως βέβαια και τα 2000+ κιλά των SUV, τελικά μόδα τα SUV μόδα τα υβριδικά, μόδα και η οικολογία, μάλλον είναι μόδα και η παράνοια που μας βαράει σαν καταναλωτές.
Τα είπες όλα.
Ειναι προφανές ότι όταν δεν έχεις ιδία αντίληψη πραγματων, όταν δεν γνωρίζεις και απλά αναπαράγεις, όταν δεν πειραματιζεσαι αλλα ... ανατρεχεις τότε εχει την πιο στερεα πακτομενη αντίληψη του γεγονότος που δεν κατεχεις.
Ειναι και τα τελευταια (πονηρα) ερωτηματα που θα βαλω για να προβληματίσω το 5% που έχουμε πολλακις αναφερει στις συζητησεις μας. Αλλωστε πάντα ο προβληματισμός αυτών που βλέπουν το δάσος και όχι το δεντρο, με ενδιέφερε.
Γνωριζεται πόσο νερό χρειαζεται η κατασκευή ενός συσωρευτή...????
Ποια είναι τα όρια πάνω απο τα οποία η ύπαξη μολύβδου, καδμίου, νικελίου και λοιπών μεταλλικων στοιχείων (βλέπε βαρέα μεταλλα) κάνει το νερο να παυει να είναι 'ποιότητας ανθρωπινης καταναλώσης'...????
Ποσο επι % είναι το γλυκό νερό με ποιότητα ανθρωπινης καταναλωσης που έχει ο πλανητης σε σχεση με το σύνολο..?????
Πόσο ρευμα χρειάζεται η παραγωγή των πρώτων υλών για την κατασκευή του...????
Τι είναι οι τεχνολογίες παραγωγής Βιο-Αιθανόλης και Βιο-Ντιζελ απο τα ... απορρίματα του πλανήτη αυτού...????
Ποια είναι η M.A.N. και η Wartsila-Sultzer...????
Ποια είναι η ποσότητα ορυκτών καυσίμων και λιπασμάτων που εξυπηρετούν την παραγωγή τροφιμων του πλανήτη, και ποιες οι εκπομπές ρύπων της δραστηριότητας αυτής...????
Ποια είναι η χρονολογία όπου Ευρωπαϊκή χωρά θα απαλλαγεί εντελώς απο τα ορυκτά κάυσιμα και θα ολοκληρώσει το κλεισιμο του κύκλου του ανθρακα μέσω του ήλιου...???
Ποιες είναι οι τεχνολογίες παραγωγής βιο καυσίμων απο φύκη στην ξηρά...????
Αλήθεια γνωρίζετε πόσο νερό χρειαζεται η παραγωγή ενός κιλού κρεατος, και πόσοι ρύποι αναλογούν για να φτάσει απο έμβρυο μέχρι μαγειρεμένο στο πιάτο σας...???Επειδή όπως ο Παναγιώτης το βλέπει απο την σκοπιά του μηχανικού με την τεραστια εμπειρία απο την Βιομηχανική παραγωγή, έτσι και εγώ το βλέπω απο τη σκοπιά του ιατρού του εξειδικευμένου στην παραγωγή ειδικών τροφίμων με συγκεκριμένες οφέλειες για την υγεία του ανθρώπου αλλα και του αναλυτη.
Οπως οι γρεκίλοι γεμίσαν την Ελλαδα με SUV των 2+τόννων για την εξυπηρετηση του εγωκεντρισμού τους, έτσι όπου ακούνε 'επιδότηση' (βλέπε απαλλαγή απο Ε.Τ.Τ., είσοδο στο δακτήλιο, απαλλαγή απο τέλη κυκλοφορίας κλπ) τρεχουν να μεταλάβουν, για να μην μείνουν 'απο έξω'.
Οι αποδοτικες λύσεις είναι ΜΟΝΑΧΑ οι ΑΠΛΕΣ λύσεις. Και η απλή λύση είναι η μειωση του βαρους και η αυξηση του βαθμου αποδοσης.
Μέχρι την 'εκ των άνω' επιβολή του σωστού (βλέπε νέα καυσιμα παραγόμενα με ενεργεια απο τον ήλιο και τον άνεμο που εκμεταλευονται ύλες άχρηστες για την ανθρώπινη διατροφή και δραστηρίοτητα) ας συνεχίσουμε να αναπαραγουμε πραγματα που **δεν γνωρίζουμε **και που ως 'μισες αλήθειες' μας πλασαρουν, στη προσπάθεια να δικαιωσουμε επιλογές που δεν καναμε.
-
Οπως οι γρεκίλοι γεμίσαν την Ελλαδα με SUV των 2+τόννων για την εξυπηρετηση του εγωκεντρισμού τους, έτσι όπου ακούνε 'επιδότηση' (βλέπε απαλλαγή απο Ε.Τ.Τ., είσοδο στο δακτήλιο, απαλλαγή απο τέλη κυκλοφορίας κλπ) τρεχουν να μεταλάβουν, για να μην μείνουν 'απο έξω'.
Eίναι γεγονός, αν και ξενίζει πολλούς, ότι το πλέον ευνοημένο καύσιμο στη χώρα μας αλλά και στην υπόλοιπη ευρώπη είναι το πετρέλαιο. Αυτό είναι που τυγχάνει των μεγαλύτερων επιδοτήσεων σε όλα τα κράτη με αποτέλεσμα η αγορά να έχει γεμίσει από πετρελαιοκίνητα ΙΧ.
Το δήλωσα και πιο πάνω και το επαναλαμβάνω και τώρα, αυτή τη φορά με κάποιους αριθμούς για να γίνει περισσότερο κατανοητό από τον οποιοδήποτε. Το πετρέλαιο φεύγει από το δυιλιστήριο με ακριβότερη τιμή από την βενζίνη, αλλά στην πορεία με την επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης καταλήγει μόνο 8 με 10 λεπτά του ευρώ ακριβότερα από αυτή ενώ έπρεπε να είναι παραπάνω. Από 1/1/2009 το κάθε λίτρο βενζίνης έχει φόρο 36 λεπτά ενώ το πετρελαίου 30,2 λεπτά. Αυτή η διαφορά των 6 περίπου λεπτών είναι πολύ σημαντική γιατί αν εφαρμοζόταν και στην βενζίνη ο χαμηλότερος φόρος του πετρελαίου, τότε η τιμή της στην λιανική θα ήταν περί τα 18-20% φθηνότερη του πετρελαίου. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ είναι ακριβότερα των βενζινοκίνητων (και μεγαλύτερου κυβισμού καμμιά φορά) καταλαβαίνετε ότι ουδείς θα τα αγόραζε.
Στο παρελθόν ήταν ακόμη χειρότερα τα πράγματα όταν επί σειρά ετών τη δεκαετία του 1980 π.χ. το πετρέλαιο έκανε 30? δραχμές και η βενζίνη 80 το λίτρο.
Αντίστοιχη κατάσταση, και χειρότερη, επικρατεί και στην υπόλοιπη ευρώπη. Δείτε στο λινκ που παραθέτω τις τιμές λιανικής των 2 καυσίμων σε όλες τις χώρες της ΕΟΚ . Ιδιαιτέρως προσέξτε αυτές των π.χ. Βελγίου, Γαλλίας, Γερμανίας, Ολλανδίας κ.α. όπου το πετρέλαιο είναι σημαντικά φθηνότερο της βενζίνης και συγκρίνετε με τις τιμές στην Ελβετία που δεν επιδοτεί το ντίζελ ή στις ΗΠΑ που δεν δασμολογεί τα καύσιμα (και με τις ορισμένες χώρες του περσικού για όσους ξέρουν). Αμέσως θα καταλάβετε γιατί τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ είναι τόσο δημοφιλή σε ορισμένες χώρες και καθόλου σε μερικές άλλες. It's the price, stupid κατά την δημοφιλή έκφραση των φίλων και συμμάχων αμερικανών.http://www.theaa.com/motoring_advice/fuel/index.html
(Θα χρειαστεί να κατεβάσετε το pdf αρχείο February 2009)Οι κάθε λογής επιδοτήσεις έχουν κάποια κίνητρα, πολλές φορές άγνωστα στον κοσμάκη ή και ύποπτα. **Ας βγουν πρώτα οι πετρελαιολάτρες από το μάτριξ που τους περιβάλλει και μετά να μέμφονται τις επιδοτήσεις των υβριδικών. **
Και προπαντός να μην ξεχνάνε ότι τη μεγαλύτερη φορολόγηση στα καύσιμα στην χώρα μας την πλήρωναν πάντα οι ιδιοκτήτες των βενζινοκίνητων ΙΧ (των υβριδικών συμπεριλαμβανομένων) και όχι οι λίγοι κάτοικοι της επαρχίας που μπορούν εδώ και πολλά χρόνια να αγοράσουν πετρελαιοκίνητα, και φωνάζουν κι' από πάνω που δεν μπορούν να έρθουν με αυτά στις 2 μεγάλες πόλεις. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Στο παρελθόν ήταν ακόμη χειρότερα τα πράγματα όταν επί σειρά ετών τη δεκαετία του 1980 π.χ. το πετρέλαιο έκανε 30? δραχμές και η βενζίνη 80 το λίτρο.
ή στις ΗΠΑ που δεν δασμολογεί τα καύσιμα (και με τις ορισμένες χώρες του περσικού για όσους ξέρουν)
-Η αύξηση στη τιμή του diesel εν μέρει οφείλεται στην αύξηση του κόστους παραγωγής του λόγω αποθείωσης.
-Και στις ΗΠΑ φορολογούνται τα καύσιμα, απλώς πολύ λιγότερο απ'ότι στην Ευρώπη.
Yβριδικά VS Diesel