-
Καλημέρα σε όλους
Είμαι ενετελώς νέο μέλος στο forum και γενικώς νέο μέλος σε αυτή τη μορφή επικοινωνίας. Γι'αυτό θα ήθελα να είστε επιεικείς και να μου συγχωρήσετε πιθανές ανοησίες. Είμαι κάτοχος ενός nissan navara εδώ και ένα χρόνο περίπου. Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμη σε ακραίες συνθήκες όπως πάγο. Θα ήθελα λοιπόν κάποιος πιο έμπειρος από εμένα να μου δώσει τα φώτα του. Θα πρέπει να αγοράσω αλυσίδες και ποιού τύπου; Σε ποιές περιπτώσεις θα μου είναι απαραίτητες;
Κάθε απάντηση καλοδεχούμενη.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων -
Καλημέρα σε όλους
Είμαι ενετελώς νέο μέλος στο forum και γενικώς νέο μέλος σε αυτή τη μορφή επικοινωνίας. Γι'αυτό θα ήθελα να είστε επιεικείς και να μου συγχωρήσετε πιθανές ανοησίες. Είμαι κάτοχος ενός nissan navara εδώ και ένα χρόνο περίπου. Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμη σε ακραίες συνθήκες όπως πάγο. Θα ήθελα λοιπόν κάποιος πιο έμπειρος από εμένα να μου δώσει τα φώτα του. Θα πρέπει να αγοράσω αλυσίδες και ποιού τύπου; Σε ποιές περιπτώσεις θα μου είναι απαραίτητες;
Κάθε απάντηση καλοδεχούμενη.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων -
Καλημέρα σε όλους
Είμαι ενετελώς νέο μέλος στο forum και γενικώς νέο μέλος σε αυτή τη μορφή επικοινωνίας. Γι'αυτό θα ήθελα να είστε επιεικείς και να μου συγχωρήσετε πιθανές ανοησίες. Είμαι κάτοχος ενός nissan navara εδώ και ένα χρόνο περίπου. Δεν το έχω δοκιμάσει ακόμη σε ακραίες συνθήκες όπως πάγο. Θα ήθελα λοιπόν κάποιος πιο έμπειρος από εμένα να μου δώσει τα φώτα του. Θα πρέπει να αγοράσω αλυσίδες και ποιού τύπου; Σε ποιές περιπτώσεις θα μου είναι απαραίτητες;
Κάθε απάντηση καλοδεχούμενη.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων -
Καλωσόρισες φίλε μου!
Τι λάστιχα φοράς και σε τι συνθήκες κυκλοφορείς συνήθως (περιοχή)? -
Νομίζω πως με χειμερινά ελαστικά και την τετρακίνηση δεν χρειάζεσαι αλυσίδες. Εδώ εγώ με το Corolla και χιονολάστιχο κυκλοφορούσα κανονικότατα τις προηγούμενες που έριξε πολύ χιόνι στην Κοζάνη, πόσο μάλλον εσύ.
Εκτός βέβαια και αν πας σε ποοοολύ πάγο, οπότε δεν θα έχεις πρόσφυση.
-
Επισκεψου το http://www.vitaraclub.gr στην ενοτητα οδηγιες εκτος δρομου στην γενικη συζητηση και θα σου λυθουν ολες οι αποριες......
-
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Συνήθως κυκλοφορούμε Παρνασσό για σκι και γενικά σε διάφορες εξορμήσεις στα βουνά καθότι λάτρεις του βουνού. Ζούμε όμως παραθαλάσσια και τον περισσότερο καιρό κυκλοφορούμε σε άσφαλτο. Οπότε τα χιονολάστιχα λογικά δε συμφέρουν. Α! Και λάστιχα έχω ακόμη τα μαμίσια. Επίσης ευχαριστώ το φίλο ilia για το καλοσώρισμα και ανταποδίδω. Μόνο που δεν είμαι φίλος αλλά φίλη. Ναι, το ξέρω. Γυναίκα ξανθιά και με navara; Μην πυροβολείτε παιδιά. Έχω αδυναμία στο συγκεκριμένο αμάξι και λογικά με συμφέρει περισσότερο από SUV καθώς σαν επαγγελματικό έχει πολλές ελαφρύνσεις.
-
Τα περισσότερα pick-up βγαίνουν με M+S λάστιχα. Αυτό δε σημαίνει ότι κάνουν για πάγο. Τουλάχιστον στο navara που είχα. Οπότε πρώτη λύση είναι να αλλάξεις λάστιχα σε κάτι πιο off-road. Θα χάσεις όμως στην κίνηση στην άσφαλτο, οπότε αν οι εξορμήσεις σου στα χιόνια είναι λίγες δεν το συνιστώ. Αν το χρησιμοποιείς για αγροτικές εργασίες τότε θα σο βοηθήσουν όμως και στη δουλειά σου.
Άλλη λύση είναι αυτό που λες για αλυσίδες. Απλές αλυσίδες θα έλεγα εγώ. Όχι χιονόκαλτσες λόγο της αυξημένης φθοράς λόγο βάρους. Και θα πρότεινα το διαφορετικό από ότι μου έχουν πει. Βάλτες μπροστά και όχι πίσω(εννοείται σε 4χ4).
Τώρα κάτι που ενδεχομένως να σε βοηθήσει είναι να βρεις τρόπο να αυξήσεις το βάρος στην καρότσα. Πριν λίγα χρόνια, δοκίμασα να διασχίσω την Πίνδο χριστούγεννα με βαρυχειμωνιά. Με μόνο οδηγό τον χάρτη(χωρίς gps τότε) ανέβηκα από λίμνη Αώου για να βγω στη Σμίξη μετά από αρκετές ώρες. Κάποια στιγμή στον υποτίθεται βατό χωματόδρομο κόλλησα με τα 4. Χιόνι, λάσπη κλπ. Κατάφερα και βγήκα αφού φόρτωσα πίσω όλα τα υπάρχοντά μου, κορμούς ξύλων που βρήκα, μέχρι και την γυναίκα μου!!. Όταν έφτασα στον προορισμό μου και για τις επόμενες ημέρες κυκλοφορούσα με 10 σακιά άμμο τέρμα πίσω στην καρότσα. Και πράγματι είχε αποτέλεσμα. Το τελευταίο βέβαια το συνιστώ μόνο αν δεν έχεις αλυσίδες για να βγεις από μια ανάγκη. Γιατί το αυτοκίνητο με τις αλυσίδες κάνει παπάδες και πηγαίνει εκεί που δε φαντάζεσαι -
Ευχαριστώ για τις συμβουλές. Δεν το χρησιμοποιούμε για γροτικές εργασίες εκτός από μια δυο φορές το χρόνο που θα πάμε στο περιβόλι για τις ελιές αλλά εκεί πάει και σεντάν άνετα. Κυρίως το έχω για ταξίδια και κυκλοφορεί πιο συχνά στην εθνική παρά στα βουνά. Για αλυσίδες έκανα μια μικρή έρευνα αλλά κάποια μοντέλα που βρήκα χτυπάνε πάνω απο 600 Ευρώ. Πρέπει να πάρω κάτι τόσο ακριβό ή και μια πιο φτηνή λύση θα με καλύψει;
-
Φτηνές πάρε. Για 255/75/15 μου είχαν βγει προν 5 ετών γύρω στα 80€.
Τώρα για να πας στον Παρνασσό κάποιες φορές το χρόνο δεν αξίζει παραπάνω. Αλλά με προσοχή γιατί τετρακίνηση δεν σημαίνει και τετρασταμάτημα. -
Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Η φύση έχει τους νόμους της και το αμάξι δεν είναι Θεός. Υπάρχουν όρια. Γι΄αυτό και προσπαθώ να ενημερωθώ όσο μπορώ περισσότερο γιατί δε γεννηθήκαμε στο τιμόνι ενός 4Χ4. Πιστεύω πως όσο καλός ή καλή οδηγός και αν είναι κάποιος, πάντα υπάρχουν πράγματα που δεν ξέρει και επειδή δε θέλω να δημιουργήσω προβλήματα ούτε σε εμένα και τους συνεπιβάτες μου αλλά κυρίως ούτε στους άλλους ανυποψίαστους οδηγούς που θα τύχει να κυκλοφορούν στον ίδιο δρόμο με μένα θέλω να είμαι εξοπλισμένη πριν κάνω τις πρώτες μου απόπειρες. Για να γλιτώσω και το βρίσιμο. Ευχαριστώ για τις συμβουλές.
-
Ο χρήστης niole-navara έγραψε:
Ζούμε όμως παραθαλάσσια και τον περισσότερο καιρό κυκλοφορούμε σε άσφαλτο. Οπότε τα χιονολάστιχα λογικά δε συμφέρουν. Α!Κι εγώ κατά 80% κυκλοφορώ με τα χιονολάστιχα σε άσφαλτο, απλά είναι απαραίτητα όταν θα ρίξει το χιόνι. Και Θεσ/νίκη πηγαίνω αρκετά με αυτά και το κυκλοφορώ συνέχεια, δεν σημαίνει πως πρέπει να πατάνε μόνο στο χιόνι, δεν έχουν ανάγκη!
-
Ο χρήστης Nick-K έγραψε:
Ζούμε όμως παραθαλάσσια και τον περισσότερο καιρό κυκλοφορούμε σε άσφαλτο. Οπότε τα χιονολάστιχα λογικά δε συμφέρουν. Α!
Κι εγώ κατά 80% κυκλοφορώ με τα χιονολάστιχα σε άσφαλτο, απλά είναι απαραίτητα όταν θα ρίξει το χιόνι. Και Θεσ/νίκη πηγαίνω αρκετά με αυτά και το κυκλοφορώ συνέχεια, δεν σημαίνει πως πρέπει να πατάνε μόνο στο χιόνι, δεν έχουν ανάγκη!
Δηλαδή συμφέρει καλύτερα να πάρω χιονολάστιχα; Το καλοκαίρι όμως δεν πρέπει να τα αλλάξεις; Οπότε λογικά θα πρέπει να έχω δύο τετράδες. Μία για καλοκαίρι και μία για χειμώνα. Επίσης έχω ακούσει ότι τα συγκεκριμένα λάστιχα φθείρονται πολύ εύκολα στην άσφαλτο. Είναι αλήθεια;
-
Ναι οπωσδήποτε πρέπει να έχεις και 'καλοκαιρινά' λάστιχα με τα οποία θα αντικαθιστάς τα χειμερινά την άνοιξη. Αυτό σημαίνει δυο τετράδες όπως γράφεις κι εσύ.
Σωστά έχεις ακούσει για τη γόμα των χειμερινών ελαστικών, είναι ποιο μαλακή και φθείρεται πολύ ποιο εύκολα.
-
Οκ. Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες παιδιά. Να μαθαίνουμε κι εμείς οι καινούριοι.
-
Ο χρήστης niole-navara έγραψε:
Οκ. Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες παιδιά. Να μαθαίνουμε κι εμείς οι καινούριοι. -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Οκ. Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες παιδιά. Να μαθαίνουμε κι εμείς οι καινούριοι.
..χρήστες εννοεί...
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Οκ. Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες παιδιά. Να μαθαίνουμε κι εμείς οι καινούριοι.
..χρήστες εννοεί...
Ευχαριστώ για τη διευκρίνηση. Συγγνώμη αν δεν ήμουν σαφής. Εννοούσα κυρίως καινούρια σε θέματα τετρακίνησης. Είναι η πρώτη φορά που παίρνω τετρακίνητο αμάξι, οπότε ακόμα είμαι στο στάδιο της εκμάθησης.
-
Παρνασσο δεν ειχα ποτε προβλημα με το χιονι. Εχει τυχει να παω και 8.30 το πρωι χωρις να εχουν περασει πολλα αυτοκινητα και 11-12. Η λυση χιονολαστιχων ειναι υπερβολικη κατ' εμε αν πηγαινεις μερικες φορες το χρονο. Εχω ακουσει για προβληματα μονο οσων μενουν λιβαδι που τις βραδινες ωρες μπορει να παγωσει το χιονι κ να κανει την επιστροφη τους απο την ε3οδο στην Αραχωβα προβλημα. Οσο βλεπεις οτι υπαρχει πατημενο (μπεζ αποχρωση) η μαλακο φρεσκο χιονι δεν τι8εται 8εμα γλυστιματος. Το προβλημα ειναι μονο ο παγος (γυαλιζει) κ παλι το πιο πι8ανο ειναι να βρισκεται σε κομματια του δρομου κ οχι να τον καλυπτει ολοκληρο.
Τωρα σαν τεχνικη οδηγησης οι ειδικοι λενε να εισαι παρα πολυ απαλος με τις κινησεις σου στο χιονι, τοσο στο τιμονι οσο κ στα πενταλ. 8εωρησε οτι εχεις ενα (αβραστο ) αυγο αναμεσα στα ποδια σου κ τα πενταλ που δε 8ες να σπασει ενω εχεις κ ενα γεματο κουβα με μπογια στο διπλα κα8ισμα που δε 8ες να χυ8ει. Εγω παρ'ολο που συμφωνω με αυτο 8α ελεγα να μην φοβη8εις το γκαζι σε ορισμενες περιπτωσεις. Οταν αποκτησεις εμπειρια με τον καιρο κ 3ε8αρεψεις 8α καταλαβεις ποιες ειναι αυτες.
Ο χρήστης kyr80 έγραψε:
Αλλά με προσοχή γιατί τετρακίνηση δεν σημαίνει και τετρασταμάτημα.Σ'αυτο συμφωνω αλλα εν μερη μονο. Πολλοι, το ιδιο κ εγω, ανεβαινουν με 4Η και κατεβαινουν με 4L (κοντες). Ετσι δε χρειαζεται κα8ολου η χρηση φρενου και φρεναρεις με απαλα κατεβασματα. Ολοι οι τροχοι φρεναρουν αλλα συνεχιζουν να κινουνται. Σε περιπτωση που χρειαζεται να ακινητοποιη8εις να 8υμασαι το αυγο και ισχυει αυτο που ειπε ο kyr80!
Χιονισμενο δρομο εχει ο Παρνασσος παντα με τα πρωτα χιονια, μετα ανοιγει. Χιονολαστιχα 3αναλεω ειναι υπερβολη.Εγω παντα ειχα μαλακα βεβαια αλλα 'ασφαλτινα' λαστιχα (80/20, τωρα 90/10) στο G.Vitara. Παντα εχω αλυσιδες μαζι μου αλλα δεν τις εχω χρησιμοποιησει ποτε.
ΥΓ: Βρες μια χιονισμενη αλανα να κανεις παντιλικια και να διασκεδασεις! Ετσι 8α μα8εις ποσο αναποδο να κανεις αν γλυστρισεις και ποσο γκαζι χρειαζεται να πατας κα8ε φορα. Αυτα ειναι που 8α σε σωσουν σε μια δυσκολη στιγμη.
-
Πολύ χρήσιμες οι συμβουλές σου, ευχαριστώ. Πειράζει όμως που δεν ξέρω τι είναι 4Η και 4L; Σόρρυ αλλά από ορολογία είμαι γκάβακας. Μήπως μπορείς να με διαφωτίσεις;
navara+χιόνι-πάγος