-
Ο χρήστης vampire4 έγραψε:
εγω εχω ενα A3 2.0 TFSI QUATTRO 9 μηνες και με 16000χμ.κατω απο 10 λιτρα ανα 100χμ αδυνατο να πεσω στον ανοιχτο δρομο.το καλοκαιρι με 40-45 βαθμους παρατηρειται σαφεστατα μειωση της αποδοσης(οχι σε τραγικο βαθμο).περιμενω σχεδον παντα 2-3 λεπτα οταν το ανοιγω να ζεσταθει λιγο.περιμενω παντα 2-3 λεπτα να κρυωσει λιγο πριν το σβησω(πιο σημαντικο αυτο).βαζω παντα 100σταρα βενζινη.λαδια αλλαζω καθε 7500χμ και οχι καθε 15000χμ που λεει η αντιπροσωπεια.σιγουρα ενας τουρμπο κινητηρας θελει ειδικη μεταχειριση.αλλα η ροπη της τουρμπινας με αποζημιωνει...
για να μην περιμενεισ στο σβησιμο ενα turbo timer θα σε σωση
Και η εγγύηση θα πάει περίπατο.
-
Ούτως η άλλως όμως ο TFSI συνεχίζει να γυρνάει την τουρμπίνα και αφού βγάλεις το κλειδί όταν έχει κάποια χ θερμοκρασία. Οπότε τα λεφτά του turbo timer σε αυτόν τον κινητήρα πάνε εντελώς χαμένα (μαζί φυσικά με την εγγύηση κστά πάσα πιθανότητα, όπως αναφέρει ο vasgti).
Δεν είναι θεωρία αυτό. Έχω μπει από κάτω από το αυτοκίνητο μετά από σβήσιμο για να το επιβεβαιώσω και ακούγεται το τούρμπο να γυρνάει με λίγες στροφές...
-
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
Τα 170 αρια ΗΤΑΝ πολυ τσιτωμενα ! Ολα φαινονται στο δυναμομετρο!
Όχι και όλα. Για να φανεί πόσο 'τσιτωμένο' είναι ένα μοτέρ στο δυναμόμετρο πρέπει να ξέρεις και με βάση τι προδιαγραφές και όρια αντοχής έχει σχεδιαστεί. Η 'ειδική απόδοση' δε λέει τίποτα από μόνη της. Πριν 30 χρόνια έφτιαχναν με πολύ πιο πρωτόγονη τεχνολογία μοτέρ που κέρδιζαν αγώνα F1 με 1000 άλογα από 1500 κυβικά.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Τα 170 αρια ΗΤΑΝ πολυ τσιτωμενα ! Ολα φαινονται στο δυναμομετρο!
Όχι και όλα. Για να φανεί πόσο 'τσιτωμένο' είναι ένα μοτέρ στο δυναμόμετρο πρέπει να ξέρεις και με βάση τι προδιαγραφές και όρια αντοχής έχει σχεδιαστεί. Η 'ειδική απόδοση' δε λέει τίποτα από μόνη της. Πριν 30 χρόνια έφτιαχναν με πολύ πιο πρωτόγονη τεχνολογία μοτέρ που κέρδιζαν αγώνα F1 με 1000 άλογα από 1500 κυβικά.
για ποσα χλμ ομως?? οτιδηποτε αγωνιστικο δε νομιζω οτι μπορει να συγκριθει τεχνολογικα με αυτοκινητο δρομου(ακομη κι αν ειναι σχετικα αρχαιο) και σιγουρα οι αντοχες τους δεν ειναι ιδιες...
δεν υπαρχει μοτερ F1 ή οποιουδηποτε αγωνιστικου που να μπορει να βγαλει 300.000 χλμΟύτως η άλλως όμως ο TFSI συνεχίζει να γυρνάει την τουρμπίνα και αφού βγάλεις το κλειδί όταν έχει κάποια χ θερμοκρασία. Οπότε τα λεφτά του turbo timer σε αυτόν τον κινητήρα πάνε εντελώς χαμένα (μαζί φυσικά με την εγγύηση κστά πάσα πιθανότητα, όπως αναφέρει ο vasgti).
Δεν είναι θεωρία αυτό. Έχω μπει από κάτω από το αυτοκίνητο μετά από σβήσιμο για να το επιβεβαιώσω και ακούγεται το τούρμπο να γυρνάει με λίγες στροφές...
σοβαρα?? με εντυπωσιασες που χωθηκες κατω απο το αυτοκινητο να ακουσεις τη τουρμπινα
και γω προσπαθω να ακουω διαφορα,αλλα δε μπορω παντα να ξεχωρισω τι ειναι τι
απλα κοιταζω αν ακουγονται ολα οπως τα ξερωοι οδηγιες του αυτοκινητου (μου) παντως και λογικα του δικου σου, αναφερουν οτι αν του εχεις πιει το αιμα καλο ειναι να το αφησεις 1-2 λεπτακια στο ρελαντι.
παντως το πιο απλο που μπορεις να κανεις ειναι να μην το ζοριζεις οταν φτανεις στον προορισμο σου.
Παρολα αυτα η αναμονη του κρυωματος ειναι θεμα συνηθειας σε ενα μηνα δε σε ενοχλει καν,εκτος αν εχεις μεσα τη κοπελα/γυναικα σου που θα στα πρηξει, αλλα ετσι κι αλλιως αυτη δε θα σε αφηνει να τρεχεις!!κακη περιπτωση που εχουμε ξαναπει ειναι να δινεις μαθημα(ή να εχεις να κανεις κατι πολυ σημαντικο),να εχεις φτασει τελευταια στιγμη,να εχεις παρκαρει στο θεο ,να το εχεις ξεσκισει για να φτασεις στην ωρα σου και να μη σου πηγαινει η καρδια να το σβησεις χωρις κρυωμα
εκει θες ενα χρεπι που να μη σε νοιαζει καθολου(c2 για μενα),το οποιο το εχεις σβησει και εχεις ανοιξει τη πορτα να κατεβεις πριν καν ακινητοποιηθει!
ασε μετα το βεντιλατερ να δουλευει για κανα τεταρτο,δε χαλασε κι ο κοσμος... -
Δεν γυρνάει ακριβώς την τουρμπίνα, απλά συνεχίζει να λειτουργεί το κύκλωμα ψύξης της
-
ολες οι τουρμπινες γυρνανε αφου σβησει η μηχανη.
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Ούτως η άλλως όμως ο TFSI συνεχίζει να γυρνάει την τουρμπίνα και αφού βγάλεις το κλειδί όταν έχει κάποια χ θερμοκρασία. Οπότε τα λεφτά του turbo timer σε αυτόν τον κινητήρα πάνε εντελώς χαμένα (μαζί φυσικά με την εγγύηση κστά πάσα πιθανότητα, όπως αναφέρει ο vasgti).Δεν είναι θεωρία αυτό. Έχω μπει από κάτω από το αυτοκίνητο μετά από σβήσιμο για να το επιβεβαιώσω και ακούγεται το τούρμπο να γυρνάει με λίγες στροφές...
Με ποιό τρόπο ο TFSI συνεχίζει να γυρνάει την τουρμπίνα κε καθηγητά ? Άστο καλύτερα, μάλλον δεν ξέρεις γιατί δεν υπάρχει τέτοιο σύστημα.
Η αλήθεια είναι ότι η τουρμπίνα γυρνάει για λίγο ακόμα λόγω αδράνειας και μέχρι να κατασταλάξουν τα λάδια από τον άξονα της αφού έχει σβύσει πια ο κινητήρας και η αντλία λαδιού δεν στέλνει λάδι, οπότε ο άξονας της ' κάθεται ' στα κουζινέτα και σταματάει λόγω τριβής η περιστροφής της.
Αυτό που ακούσατε κε καθηγητά ήταν το ηλεκτρικό αντλιάκι του νερού που στέλνει νερό για την ψύξη των κουζινέτων της τουρμπίνας και λειτουργεί με χρονοδιακόπτη όταν σβύνει ο κινητήρας ( στα Ρενώ είναι ρυθμισμένο από το εργοστάσιο στα 12 ' )
-
Για το 'με ποιον ακριβως τροπο' εχεις δικιο. Και εγω ειχα την ιδια απορια για το αν ειναι η φτερωτη η κατι αλλο. Aλλα το οτι κατι κινειται με ηλεκτρισμο μετα το σβησιμο και ψυχει αυτο ειναι σιγουρο. Φυσικα δεν ειμαι ο σχεδιαστης του Tfsi για να γνωριζω καθε βιδα του και καθε υποσυστημα αλλα δεν παραπληροφορω κιολας (αν εννοησες αυτο) !
H ουσια της απαντησης μου ηταν για το αν χρειαζεται τουρμπο ταιμερ αυτος ο κινητηρας. Στο οτι ΔEN χρειαζεται, λανθανω ;
-
Ναί, δεν είναι απαραίτητο, είναι ένα γκατζετάκι, αν το αφήσεις στο ρελαντί για 0.5 - 1.0' είναι ΟΚ, θα πέσουν οι στροφές τις τουρμπίνας και μετά το σβύσιμο ξεκινάει η ηλεκτρική αντλία, η οποία δεν γυρίζει την τουρμπίνα, απλά κυκλοφορεί λίγο από το νερό της μηχανής μέχρι να πέσει η θερμοκρασία ομαλά στο cartridge της τουρμπίνας που είναι τα κουζινέτα της.
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
Τα 170 αρια ΗΤΑΝ πολυ τσιτωμενα ! Ολα φαινονται στο δυναμομετρο!
Όχι και όλα. Για να φανεί πόσο 'τσιτωμένο' είναι ένα μοτέρ στο δυναμόμετρο πρέπει να ξέρεις και με βάση τι προδιαγραφές και όρια αντοχής έχει σχεδιαστεί. Η 'ειδική απόδοση' δε λέει τίποτα από μόνη της. Πριν 30 χρόνια έφτιαχναν με πολύ πιο πρωτόγονη τεχνολογία μοτέρ που κέρδιζαν αγώνα F1 με 1000 άλογα από 1500 κυβικά.
για ποσα χλμ ομως?? οτιδηποτε αγωνιστικο δε νομιζω οτι μπορει να συγκριθει τεχνολογικα με αυτοκινητο δρομου(ακομη κι αν ειναι σχετικα αρχαιο)
Το 'για πόσα χλμ' είναι μέρος των σχεδιαστικών και κατασκευαστικών προδιαγραφών του κάθε κινητήρα, δεν υπάρχει κάποιος κανόνας που να προβλέπει την αντοχή με βάση την 'ειδική απόδοση' (ίπποι/λίτρο).
Όσο για την τεχνολογική σύγκριση, σαφώς κι ένας σημερινός ΤSi (π.χ.) κρύβει μέσα του περισσότερη τεχνολογία απ' ότι ένα αγωνιστικό μοτέρ της δεκαετίας του '70. Τεχνολογία δεν είναι μόνο τα άλογα, είναι και το μέγεθος, το βάρος, η κατανάλωση, οι εκπομπές ρύπων, η απόκριση στο γκάζι, η καμπύλη ροπής, η ευκολία συντήρησης, και φυσικά όλα τα ηλεκτρονικά και μη υποσυστήματα που κρύβονται από πίσω.
-
Όποιος θέλει και μια θεωρητική εικόνα για το πως ψύχεται η τουρμπίνα (στον TFSI συγκεκριμένα) όπως ανέφεραν οι συνφορουμίτες 21 Quadra και Neos , στη σελίδα 18 από το παρακάτω pdf μπορεί να πάρει μια οπτική γεύση :
http://www.sendspace.com/file/83e37m (πατήστε πάνω δεξιά στην ανόητη διαφήμιση για να μπείτε στη κανονική σελίδα download)
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
...
σοβαρα?? με εντυπωσιασες που χωθηκες κατω απο το αυτοκινητο να ακουσεις τη τουρμπινα
και γω προσπαθω να ακουω διαφορα,αλλα δε μπορω παντα να ξεχωρισω τι ειναι τι
απλα κοιταζω αν ακουγονται ολα οπως τα ξερω
...Να σου πω την αλήθεια για άλλο λόγο μπήκα από κάτω αλλά μου τράβηξε αμέσως το αυτί αυτός ο 'συριγμός' σαν ελαφρύ βουητό. Δεν ξέρω αν τον ήχο τον παράγει το σύστημα ψύξης μόνο που αναφέρθηκε ή ταυτόχρονα και η φτερώτη (από την κεκτημένη της ταχύτητα, όπως αναφέρθηκε επίσης, γιατί μπήκα αμέσως μετά το σβήσιμο από κάτω) αλλά είναι αξιοπρόσεκτος ήχος. Από την πάνω μεριά δεν έχω προσέξει πάντως να ακούγεται.
Τον κορυφαίο ήχο το μοτέρ όμως τον κάνει όταν είναι όχι καυτό αλλά αρκετά ζεστό (5-10 λεπτά από το σβήσιμο και χωρίς ιδιαίτερη πίεση). Αν βγάλεις λοιπόν το πλαστικό καπάκι-φίλτρο τελείως κάθε 40-50 δλπτ ακούγεται από τα έγκατα του κινητήρα (από την ανοιχτή εισαγωγή μετά τον maf σενσορα αριστερά όπως τον κοιτάς) ένα σαν ξεφύσημα αλλά που ακούγεται σαν να αναστενάζει γατούλα! Φοβερός ήχος! Σαν ηχητικό εφέ 'ψαγμένο' είναι. Δεν έχω καταφέρει ούτε να καταλάβω τι είναι ούτε να εντοπίσω από που προέρχεται. Υποθέτω κάποιου είδους βαλβίδα είναι βέβαια. Έχει πλάκα μεγάλη όμως ! Την πρώτη φορά που τον άκουσα έψαχνα για γατάκι από κάτω από το αυτοκίνητο (γυρόφερνε βέβαια και ο γάτος του φίλου μου στην περιοχή αλλά δεν ήταν αυτός σίγουρα γιατί το άκουσα και αλλού) !
-
Μην εντυπωσιάζεσαι, είναι τα νερά που κυκλοφορούν μόνα τους αργά κατά την ψύξη του κινητήρα ( εναλλαγή υγρών από το θερμό προς το ψυχρότερο σημείο - θερμό σιφώνι - ) έτσι ψύχονταν και η κάνη των Αγγλικών πολυβόλων Vickers και των Γερμανικών Maxim, με την εναλλαγή του νερού από την ζεστή κάνη προς το ψυγείο της κάνης.
Σε όλα τα αυτοκίνητα συμβαίνει αυτό μετά το σβύσιμο και για αρκετή ώρα, ειδικά τον χειμώνα. Η ηλεκτρική αντλία ψύξης της τουρμπίνας πάντως δουλεύει με βεβιασμένη λειτουργία, και όχι με την αρχή του σιφωνιού.
-
Από τον ήχο εντυπωσιάζομαι γιατί τόσα χρόνια δεν τον είχα ακούσει ποτέ σε κανέναν κινητήρα. Μόλις όμως έβγαλα το φίλτρο ήταν παρών για αρκετή ώρα (με το φίλτρο κανονικά στη θέση του 'χάνεται'). Πάντως περισσότερο σε κάποια βαλβίδα μου κάνει ηχητικά που εκτονώνει ελαφρώς (η κίνηση αυτή που αναφέρεις γίνεται εκ του φυσικού της να υποθέσω ή συμμετέχει συνήθως κάποιου είδους βαλβίδα?) . Αν μπορέσω να τον ηχογραφήσω σε κάποια φάση θα τον ανεβάσω. Έχει πλάκα.
Σαν 'νιαούρισμα' ακούγεται σε όλους τους κινητήρες, βγάζοντας το φίλτρο, αυτό που λες ή ο TFSI είναι ελαφρώς gay και ακούγεται έτσι !?!?
(Πολύ ενδιαφέρων ο σύνδεσμος)
-
Οποιος ενδιαφερεται για τη λειτουργια του 1.4 tsi 122 ιππων ας διαβασει αυτο http://rapidshare.com/files/204529019/S ... r.pdf.html . Αναφερει ξεκαθαρα οτι μετα το σβησιμο κυκλοφορει ψυκτικο υγρο στη τουρμπινα .
-
Η μετάφραση by the book της μηχανολογικής ορολογίας καταρχήν ξενίζει προσπαθώντας να καταλάβουμε τι θέλει να πεί ο ποιητής, και κατά δεύτερον προκαλεί θυμηδίες, αφού Αντώνη ξέρεις τι θέλεις να πείς, γιατί δεν τα λες στην καθομιλουμένη να τα καταλάβουμε όλοι ?
-
Το βασικό υπέρ των στροβιλοσυμπιεστών είναι ότι εκμεταλλευονται την ενεργεια των καυσαερίων που θα πήγαινε αλλιώς χαμενη.
Οι υπετροφοδοτούμενοι κινητηρες συνολικά έχουν υψηλότερο συντελεστη απόδοσης εργου, και αν σχεδιαστει σωστα η πολλαπλή εξαγωγής (χωρις υπερθερμα σημεία), μελετηθει σωστα η κατανομή των θερμικών φορτίων και είναι απο το σωστο υλικο κατασκευασμενο το καθε εξαρτημα (αναλογο της χρησης για την οποία προορίζεται) δεν υπάρχει κανενα πρόβλημα αξιοπιστίας.
Εκτος του ότι είναι το κατεξοχίν συστατικό της φιλοσοφίας του downsizing... -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Αυτός ο υπερσυμπιεσθείς είναι μακρόβιος, και δεν ζεσταίνεται καθόλου.Όταν συμπιέζεται ο αέρας ζεσταίνεται. Επειδή οι υπερσυμπιεστές (συνήθως) στέλνουν τον αέρα κατευθείαν στον κινητήρα χωρίς σωληνώσεις, δεν ζεσταίνουν τον χώρο του κινητήρα αλλά ο αέρας που τροφοδοτούν είναι το ίδιο καυτός με αυτόν της τουρμπίνας.
Πολύ κατασκευαστές χρησιμοποιούν και τους δυο τρόπους ταυτόχρονος!!.
Πολλοί χρησιμοποιούν τούρμπο και ΜΕΤΑ τον μηχανικό υπερσυμπιεστή. Εύκολο να τους ταιριάξεις αν προσέχεις τούς λόγους συμπίεσης του καθενός υπερσυμπιεστή.
To VAG χρησιμοποιεί πρώτα τον μηχανικό υπερσυμπιεστή και μετά το τούρμπο, νομίζω είναι πρώτη φορά που χρησιμοποιείται τέτοια λύση σε αμάξι παραγωγής. Είναι ΔΥΣΚΟΛΟ να καταφέρεις να δουλεύει καλά ο κινητήρας όταν ανοίγει/κλείνει η βαλβίδα παράκαμψης του υπερσυμπιεστή - μειώνοντας την πίεση από τον υπερσυμπιεστή, αμέσως μειώνεται και η πίεση του τούρμπο.
-
μπορει καποιος να μου εξηγησει αναλυτικα(οχι και υπερβολικα ) πώς δουλευει το intercooler??
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
μπορει καποιος να μου εξηγησει αναλυτικα(οχι και υπερβολικα ) πώς δουλευει το intercooler??Δεν είναι τίποτα το εξωπραγματικό. Ένας εναλλάκτης (ψυγείο δηλαδή) αέρα-αέρα που ψύχει τον αέρα ο οποίος έχει ζεσταθεί από το τούρμπο/supercharger (γιατί εκεί συμβαίνει περίπου αδιαβατική συμπίεση).
-
η απορια μου συγκεκριμενα ηταν η εξης
η τουρμπινα χαρη στα καυσαερια εχει μια φτερωτη που γυριζει και τραβαει τον επιπλεον αερα.
ο αερας αυτος ειναι υπερβολικα ζεστος γιατι συμπιεζεται ,αρα πρεπει καπως να κρυωσει για να μην εχουμε προαναφλεξη ή δε ξερω και γω τι αλλο ασχημο μεσα στο θαλαμο καυσης.εδω ομως ερχεται για μενα η απορια...
το intercooler ψυχει τον αερα αφου εχει περασει απο την τουρμπινα ή πριν περασει απο την τουρμπινα?
δηλαδη o αερας πρωτα ζεσταινεται στη τουρμπινα και μετα κρυωνει στο intercooler, ή μπαινει απο την αρχη οσο το δυνατον πιο κρυος μεσα στη τουρμπινα??απο τα λεγομενα σου ομως καταλαβα οτι κρυωνει αφου εχει ζεσταθει απο τη τουρμπινα
αναρωτιεμαι ομως αν θα μπορουσε να γινει το αντιθετο και αν θα ειχε καποιο νοημα
(αποριες που τις εχω και γω πρωι πρωι )
Turbo απορίες/διευκρινήσεις