-
Εν ολίγοις το ερώτημα είναι εάν μπορούμε να ασφαλίσουμε ένα αυτοκίνητο για κλοπή, φωτιά, κλπ ανεξάρτητα από τη θεωρητική (βάση 'καταλόγων') αξία [μεταπώλισής] του.
Ας υποθέσουμε το εξής:
Έχουμε ένα αυτ/το το οποίο παρά τα Χ χρόνια ηλικίας του (ας πούμε π.χ. 2) το έχουμε προσέξει πολύ και είναι σαν καινούριο μέσα, έξω, και βέβαια στο δρόμο (δεν υπέστη ανελέητο σκίσημο, έκανε κανονικά όλα τα σέρβις του, κλπ, κλπ και πρακτικά είναι στην ίδια κατάσταση με ένα αντίστοιχο ολοκαίνουργιο).
Το αυτοκίνητο αυτό θέλουμε να το ασφαλίσουμε έτσι ώστε αν τυχόν πέσουμε θύματα κλοπής, φωτιάς, κλπ να μπορέσουμε να το αντικαταστήσουμε με άλλο στην ίδια ακριβώς κατάσταση - πράγμα που εκτός απροόπτου ΔΕ γίνεται μέσω της αγοράς των μεταχειρισμένων.
Η ασφαλιστική τυπικά λέει ότι 'βάση καταλόγων, η αξία του αυτ/του σήμερα είναι τόση, άρα για τόσα το ασφαλίζουμε στο συμβόλαιο που σας κάνουμε' (βέβαια, λογικά, ανάλογα με την πτώση της 'επίσημης' εμπορικής αξίας του αυτ/του λόγω παλαιότητας θα έπρεπε να πέσουν και τα ασφάλιστρα που καλύπτουν κλοπή κλπ, πράγμα που δεν είμαι και τόσο σίγουρος πως συμβαίνει στην πράξη )...
Τι γίνεται όμως αν εμείς θέλουμε να ασφαλίσουμε το 'καμάρι' μας για το κεφάλαιο που ήταν αρχικά ασφαλισμένο (όταν ήταν και χρονολογικά 'του κουτιού') και είμαστε φυσικά διατεθημένοι να πληρώνουμε τα αντίστοιχα ασφάλιστρα (που λογικά δεν πρέπει να είναι υψηλότερα από αυτά που πληρώναμε όταν το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε πρώτη φορά) για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο όχι μόνο ότι θα εισπράξουμε τη σημερινή εμπορική αξία του αυτ/του αν μας το 'φάνε' αλλά και ότι θα μπορέσουμε αν θέλουμε να το αντικαταστήσουμε με ένα ίδιο....
Αντίστοιχη περίπτωση το να το έχουμε 'προικίσει' με διάφορα καλούδια (π.χ. καλύτερα φρένα, βελτιώσεις Χ σταδίου στο μοτέρ, κλπ) και να θέλουμε να μπορούμε να πάρουμε τα λεφτά μας πίσω αν κάνει φτερά.
Για την ασφαλιστική δε θα έπρεπε να παίζει ρόλο η παλαιότητα, εφόσον σε κάθε περίπτωση το μόνο που απαιτούμε είναι η αντίστοιχη αποζημίωση για το κεφάλαιο με βάση το οποίο καθορίζονται τα ασφάλιστρα που πληρώνουμε. Ή μήπως δεν είναι έτσι?...
-
Εν ολίγοις το ερώτημα είναι εάν μπορούμε να ασφαλίσουμε ένα αυτοκίνητο για κλοπή, φωτιά, κλπ ανεξάρτητα από τη θεωρητική (βάση 'καταλόγων') αξία [μεταπώλισής] του.
Ας υποθέσουμε το εξής:
Έχουμε ένα αυτ/το το οποίο παρά τα Χ χρόνια ηλικίας του (ας πούμε π.χ. 2) το έχουμε προσέξει πολύ και είναι σαν καινούριο μέσα, έξω, και βέβαια στο δρόμο (δεν υπέστη ανελέητο σκίσημο, έκανε κανονικά όλα τα σέρβις του, κλπ, κλπ και πρακτικά είναι στην ίδια κατάσταση με ένα αντίστοιχο ολοκαίνουργιο).
Το αυτοκίνητο αυτό θέλουμε να το ασφαλίσουμε έτσι ώστε αν τυχόν πέσουμε θύματα κλοπής, φωτιάς, κλπ να μπορέσουμε να το αντικαταστήσουμε με άλλο στην ίδια ακριβώς κατάσταση - πράγμα που εκτός απροόπτου ΔΕ γίνεται μέσω της αγοράς των μεταχειρισμένων.
Η ασφαλιστική τυπικά λέει ότι 'βάση καταλόγων, η αξία του αυτ/του σήμερα είναι τόση, άρα για τόσα το ασφαλίζουμε στο συμβόλαιο που σας κάνουμε' (βέβαια, λογικά, ανάλογα με την πτώση της 'επίσημης' εμπορικής αξίας του αυτ/του λόγω παλαιότητας θα έπρεπε να πέσουν και τα ασφάλιστρα που καλύπτουν κλοπή κλπ, πράγμα που δεν είμαι και τόσο σίγουρος πως συμβαίνει στην πράξη )...
Τι γίνεται όμως αν εμείς θέλουμε να ασφαλίσουμε το 'καμάρι' μας για το κεφάλαιο που ήταν αρχικά ασφαλισμένο (όταν ήταν και χρονολογικά 'του κουτιού') και είμαστε φυσικά διατεθημένοι να πληρώνουμε τα αντίστοιχα ασφάλιστρα (που λογικά δεν πρέπει να είναι υψηλότερα από αυτά που πληρώναμε όταν το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε πρώτη φορά) για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο όχι μόνο ότι θα εισπράξουμε τη σημερινή εμπορική αξία του αυτ/του αν μας το 'φάνε' αλλά και ότι θα μπορέσουμε αν θέλουμε να το αντικαταστήσουμε με ένα ίδιο....
Αντίστοιχη περίπτωση το να το έχουμε 'προικίσει' με διάφορα καλούδια (π.χ. καλύτερα φρένα, βελτιώσεις Χ σταδίου στο μοτέρ, κλπ) και να θέλουμε να μπορούμε να πάρουμε τα λεφτά μας πίσω αν κάνει φτερά.
Για την ασφαλιστική δε θα έπρεπε να παίζει ρόλο η παλαιότητα, εφόσον σε κάθε περίπτωση το μόνο που απαιτούμε είναι η αντίστοιχη αποζημίωση για το κεφάλαιο με βάση το οποίο καθορίζονται τα ασφάλιστρα που πληρώνουμε. Ή μήπως δεν είναι έτσι?...
-
Εν ολίγοις το ερώτημα είναι εάν μπορούμε να ασφαλίσουμε ένα αυτοκίνητο για κλοπή, φωτιά, κλπ ανεξάρτητα από τη θεωρητική (βάση 'καταλόγων') αξία [μεταπώλισής] του.
Ας υποθέσουμε το εξής:
Έχουμε ένα αυτ/το το οποίο παρά τα Χ χρόνια ηλικίας του (ας πούμε π.χ. 2) το έχουμε προσέξει πολύ και είναι σαν καινούριο μέσα, έξω, και βέβαια στο δρόμο (δεν υπέστη ανελέητο σκίσημο, έκανε κανονικά όλα τα σέρβις του, κλπ, κλπ και πρακτικά είναι στην ίδια κατάσταση με ένα αντίστοιχο ολοκαίνουργιο).
Το αυτοκίνητο αυτό θέλουμε να το ασφαλίσουμε έτσι ώστε αν τυχόν πέσουμε θύματα κλοπής, φωτιάς, κλπ να μπορέσουμε να το αντικαταστήσουμε με άλλο στην ίδια ακριβώς κατάσταση - πράγμα που εκτός απροόπτου ΔΕ γίνεται μέσω της αγοράς των μεταχειρισμένων.
Η ασφαλιστική τυπικά λέει ότι 'βάση καταλόγων, η αξία του αυτ/του σήμερα είναι τόση, άρα για τόσα το ασφαλίζουμε στο συμβόλαιο που σας κάνουμε' (βέβαια, λογικά, ανάλογα με την πτώση της 'επίσημης' εμπορικής αξίας του αυτ/του λόγω παλαιότητας θα έπρεπε να πέσουν και τα ασφάλιστρα που καλύπτουν κλοπή κλπ, πράγμα που δεν είμαι και τόσο σίγουρος πως συμβαίνει στην πράξη )...
Τι γίνεται όμως αν εμείς θέλουμε να ασφαλίσουμε το 'καμάρι' μας για το κεφάλαιο που ήταν αρχικά ασφαλισμένο (όταν ήταν και χρονολογικά 'του κουτιού') και είμαστε φυσικά διατεθημένοι να πληρώνουμε τα αντίστοιχα ασφάλιστρα (που λογικά δεν πρέπει να είναι υψηλότερα από αυτά που πληρώναμε όταν το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε πρώτη φορά) για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο όχι μόνο ότι θα εισπράξουμε τη σημερινή εμπορική αξία του αυτ/του αν μας το 'φάνε' αλλά και ότι θα μπορέσουμε αν θέλουμε να το αντικαταστήσουμε με ένα ίδιο....
Αντίστοιχη περίπτωση το να το έχουμε 'προικίσει' με διάφορα καλούδια (π.χ. καλύτερα φρένα, βελτιώσεις Χ σταδίου στο μοτέρ, κλπ) και να θέλουμε να μπορούμε να πάρουμε τα λεφτά μας πίσω αν κάνει φτερά.
Για την ασφαλιστική δε θα έπρεπε να παίζει ρόλο η παλαιότητα, εφόσον σε κάθε περίπτωση το μόνο που απαιτούμε είναι η αντίστοιχη αποζημίωση για το κεφάλαιο με βάση το οποίο καθορίζονται τα ασφάλιστρα που πληρώνουμε. Ή μήπως δεν είναι έτσι?...
-
Συνεχίζω το μονόλογο... Από μια πρόχειρη έρευνα που έκανα ρωτώντας εδώ κι εκεί προέκυψε ότι ασχέτως αν στο ασφαλιστήριο το ποσό που αναγράφεται (και με βάση το οποίο υπολογίζονται τα ασφάλιστρα που πληρώνεις) για περίπτωση κλοπής, φωτιάς, κλπ είναι μεγαλύτερο από τη 'βάση καταλόγου' αξία μεταπώλησης ενός αυτοκινήτου, η ασφαλιστική θα πληρώσει με βάση αυτή την αξία και όχι με βάση το ποσό που αναγράφεται στο συμβόλαιο!
Π.χ. παίρνεις ένα αμάξι, το ασφαλίζεις για Χ και αν στο 'φάνε' σε 10 μήνες η ασφαλιστική σου λέει 'α, μόνο 90% του Χ μπορούμε να σου δώσουμε γιατί τόσο άξιζε τ'αμάξι σου σύμφωνα με τις πηγές μας'...
Λογικό?
-
Επειδή βλέπω οτι δεν παίρνεις καμια απάντηση θα κάνω μια απόπειρα...
Ενα αυτοκίνητο 'παλιώνει' όσο καλά κι αν το συντηρεί κανεις. Μπορεί όπως λες να είναι σε πολύ καλή κατάσταση, σχεδόν εφάμιλη με αυτή ενός καινούργιου αλλά η εμπορική του αξία αναπόφευκτα φθίνει.
Επίσης, ο σκοπός της Ασφαλιστικής εταιρίας οταν αποζημιώνει είναι να επανέλθει ο ασφαλισμένος στην προηγούμενη κατάσταση, δηλαδή (αν μιλάμε για ολική καταστροφή/κλοπή) να αποζημιωθεί με τέτοιο ποσό ωστε να μπορεί να αγοράσει ένα ίδιο αυτοκίνητο ίδιας παλαιότητας. Τη τιμή συνήθως η ασφαλιστική εταιρία την παίρνει από την οικεία αντιπροσωπεία ('ένα μεταχειρισμένο Stilo Οκτωβρίου '04 πόσο το αγοράζετε;')
Οπωσδήποτε δύο ίδια αυτοκίνητα αγορασμένα την ίδια μέρα με το ένα να είναι καλοσυντηρημένο, φυλαγμένο σε στεγασμένο χώρο στάθμευσης, αγρατζούνιστο σε σχέση με ένα πιο... ταλαιπωρημένο, κανονικά, δεν θα έπρεπε να εκτιμώνται στην ίδια αξία όμως όπως ακριβώς και η αγορά λειτουργεί 'ισωπεδωτικά' εξομοιώνοντας το μεν με το δε, έτσι και η Ασφαλιστική εταιρία, βασιζόμενη σ'αυτούς τους άγραφους νόμους της αγοράς προσδιορίζει κάπως χοντροκομμένα την εμπορική αξία ενός μεταχειρισμένου γιατί έτσι είναι πιο εύκολο (άρα και με λιγότερο κόστος) αλλά και γιατί (έχω την εντύπωση) οτι δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Για παράδειγμα, αν έχω ασφαλισμένο το αυτοκίνητό μου για ολική κλοπή και ξαφνικά μου το κλέψουν (ή αν σε ένα ατύχημα, μου γίνει τροπέτο), προφανώς δεν μπορώ εκείνη τη στιγμή να αποδείξω στην εταιρία σε πόσο καλή κατάσταστη ήταν το αυτόκίνητό μου (προκειμένου να διεκδικήσω αποζημίωση μεγαλύτερη από αυτή που κανονικά θα έπαιρνα). Θα πρέπει δλδ όλα τα αυτοκίνητα ανα τακτά και χρονικά διαστήματα να ελέγχονται από πραγματογνωμωνες ανεβάζοντας σημαντικά το κόστος της ασφάλισης.Πριν βγάλεις το συμπέρασμα οτι έτσι ευνοούνται μόνο οι εταιρίες, μια και ουσιαστικά ζημιώνονται αυτοί που αποζημιώνονται με τον μέσο όρο ενώ το αυτοκίνητό τους είναι σε καλύτερη κατάσταση από τον μέσο όρο σκέψου οτι υπάρχουν κι αυτοί που παίρνουν την ίδια αποζημίωση ενώ έχουν μετατρέψει το αυτοκίνητό τους σε χρέπι.
Οσο γι'αυτό...
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Για την ασφαλιστική δε θα έπρεπε να παίζει ρόλο η παλαιότητα, εφόσον σε κάθε περίπτωση το μόνο που απαιτούμε είναι η αντίστοιχη αποζημίωση για το κεφάλαιο με βάση το οποίο καθορίζονται τα ασφάλιστρα που πληρώνουμε. Ή μήπως δεν είναι έτσι?...
αν κατάλαβα καλά λες 'γιατί να μην μπορώ να ασφαλίσω το Μπαντζάι μου για 15.000
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Συνεχίζω το μονόλογο... Από μια πρόχειρη έρευνα που έκανα ρωτώντας εδώ κι εκεί προέκυψε ότι ασχέτως αν στο ασφαλιστήριο το ποσό που αναγράφεται (και με βάση το οποίο υπολογίζονται τα ασφάλιστρα που πληρώνεις) για περίπτωση κλοπής, φωτιάς, κλπ είναι μεγαλύτερο από τη 'βάση καταλόγου' αξία μεταπώλησης ενός αυτοκινήτου, η ασφαλιστική θα πληρώσει με βάση αυτή την αξία και όχι με βάση το ποσό που αναγράφεται στο συμβόλαιο!Π.χ. παίρνεις ένα αμάξι, το ασφαλίζεις για Χ και αν στο 'φάνε' σε 10 μήνες η ασφαλιστική σου λέει 'α, μόνο 90% του Χ μπορούμε να σου δώσουμε γιατί τόσο άξιζε τ'αμάξι σου σύμφωνα με τις πηγές μας'...
Λογικό?
Κατ'αρχήν ο ασφαλισμένος πρέπει να γνωρίζει οτι υπεύθυνος για την έγκαιρη αναπροσαρμογή των ασφαλιζόμενων κεφαλαίων είναι ο ίδιος. Που σημαίνει οτι, τυπικά, ο ίδιος πρέπει κάθε χρόνο λίγο πριν λήξει το συμβόλαιό του να ζητάει από την εταιρία του να επαναπροσδιοριστεί η αξία του αυτοκινήτου του προκειμένου να μην πληρώνει παραπανίσια ασφάλιστρα. Πολλές εταιρίες το αποσιωπούν αυτό το γεγονός (κοινώς, κάνουν το κορόιδο) με αποτέλεσμα πολλοί να πληρώνουν γιια αρκετά χρόνια ασφάλιστρα με βάση την αξία που είχε το αυτοκίνητο όταν ήταν καινούργιο, χωρίς φυσικά να δικαιούνται αντίστοιχη αποζημίωση εαν χρειαστεί.
Σχετικά με το παράδειγμα που αναφέρεις...
Με δεδομένη την αρχή της απαγόρευσης πλουτισμού που έλεγα νωρίτερα δεν μπορεί να σε αποζημιώσει με Χ γιατί τότε θα έχει πάρει κάτι παραπάνω από την πραγματική αξία του αυτοκινήτου σου τη δεδομένη στιγμή του ατυχήματος/κλοπής.
Θα μου πεις βέβαια, 'εγώ το ασφάλιστρο το πληρώνω προκαταβολικά για τον επόμενο χρόνο ή εξάμηνο και υπολογίζεται με δεδομένη την αξία του αυτοκινήτου καθ'όλη τη διαρκεια αυτού του διαστήματος' και θα έχεις δίκιο. Οι εταιρίες πραγματικά βγαίνουν (λίγο ή πολύ) κερδισμένες εκμεταλλευόμενες αυτήν την απαξίωση του αυτοκινήτου μέσα σε ένα χρόνο και την (έστω και λίγο) μειωμένη αποζημίωση που θα κληθούν να καταβάλλουν σε σχέση με τα ασφάλιστρα που έχουν εισπράξει. -
Σ'ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου.
Με δεδομένη την αρχή της απαγόρευσης πλουτισμού που έλεγα νωρίτερα δεν μπορεί να σε αποζημιώσει με Χ γιατί τότε θα έχει πάρει κάτι παραπάνω από την πραγματική αξία του αυτοκινήτου σου τη δεδομένη στιγμή του ατυχήματος/κλοπής.
Θα μου πεις βέβαια, 'εγώ το ασφάλιστρο το πληρώνω προκαταβολικά για τον επόμενο χρόνο ή εξάμηνο και υπολογίζεται με δεδομένη την αξία του αυτοκινήτου καθ'όλη τη διαρκεια αυτού του διαστήματος' και θα έχεις δίκιο. Οι εταιρίες πραγματικά βγαίνουν (λίγο ή πολύ) κερδισμένες εκμεταλλευόμενες αυτήν την απαξίωση του αυτοκινήτου μέσα σε ένα χρόνο και την (έστω και λίγο) μειωμένη αποζημίωση που θα κληθούν να καταβάλλουν σε σχέση με τα ασφάλιστρα που έχουν εισπράξει.Εκεί είναι και όλη η ουσία του θέματος. Δε λέμε να ασφαλίσεις σήμερα για 15.000 κάτι που το πήρες χθες 10.000 με σκοπό να 'πλουτίσεις' αν στο κλέψουν - ας υπάρχει το όριο της τιμής αγοράς που το πήρες. Αλλά αν του 'ρίχνεις χρήμα' (και χρόνο...) για να το φροντίζεις και το έχεις πραγματικά σαν καινούριο είναι παράλογο να μην μπορείς να το ασφαλίσεις (και φυσικά να πληρώνεις τα ανάλογα ασφάλιστρα) ως τέτοιο. Τι διαφορά έχει στην πράξη η ηλικία ενός αντικειμένου [αυτ/του στην προκειμένη περίπτωση] από τη στιγμή που εσύ δέχεσαι να πληρώνεις το ασφάλιστρο που αντιστοιχεί στην τιμή στην οποία το αγόρασες [καινούριο]?
Είναι σαν να λέμε ότι τη συμφέρει περισσότερο την ασφαλιστική να ασφαλίζει ένα παλιό αυτ/το απ' ότι ένα καινούργιο, παρόλο που με το 'παλιό' εσύ θα πληρώνεις λιγότερα ασφάλιστρα. Αν είναι να πάρω 5000 για κάτι που αγόρασα 30.000 πριν από κάποια χρόνια, παρότι το έχω διατηρήσει σε άψογη κατάσταση, να μου λείπει... Καλύτερα να μην πληρώνω καθόλου ασφάλεια κλοπής παρά να κοροϊδεύω τον εαυτό μου ότι 'είμαι καλυμένος' αν μου το κλέψουν ή μου το διαλύσουν.
Πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο αν σου βουτήξουν την [παμπάλαια] π.χ. Deltona που την έχεις διατηρήσει όπως ήταν την ημέρα που πρωτοκυκλοφόρησε, χωρίς δικαιολογίες περί 'παλαιότητος'!!
Πολλοί που πήραν ένα σπάνιο αυτ/το, είτε νέο είτε 'αντίκα' κλπ, δε θα αρκεστούν στο 'να ψάξουν για ένα μεταχειρισμένο αντίστοιχης αξίας' αν τους το κλέψουν. Δεν πρέπει να είναι καλυμένοι εφόσον είναι διατεθημένοι να πληρώσουν όσο χρειάζεται για να το ασφαλίσουν?... Είναι θέμα ...πλουτισμού??
-
O hrdoukas με καλυψε στο μεγαλυτερο μερος.
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Τι διαφορά έχει στην πράξη η ηλικία ενός αντικειμένου [αυτ/του στην προκειμένη περίπτωση] από τη στιγμή που εσύ δέχεσαι να πληρώνεις το ασφάλιστρο που αντιστοιχεί στην τιμή στην οποία το αγόρασες [καινούριο]?
Αν μπορουσε να γινει αυτο που γραφεις:
Καποιος αγοραζει ενα (καινουριο) αυτοκινητο 15.000. Μετά απο ας πουμε 5 χρονια, το αυτοκινητο μπορει να πουληθει πχ 8.000. Ο ιδιοκτητης δεν εχει μειωσει καθολου το ασφαλιζομενο κεφαλαιο. Το φουνταρει στον Σαρωνικο-Θερμαϊκο-Ευβοϊκο κτλ (αναλογα με τον τοπο κατοικιας του ). Δηλωνει κλοπη. Περιμενει 3 μηνες και αποζημιωνεται. Πληρωσε σε επιπλεον ασφαλιστρα (λογω μη μειωσης αξιας) max 300 Ε. Εβγαλε ακοπα ~7.000 (-300). Οχι κι ασχημα...Πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο αν σου βουτήξουν την [παμπάλαια] π.χ. Deltona που την έχεις διατηρήσει όπως ήταν την ημέρα που πρωτοκυκλοφόρησε, χωρίς δικαιολογίες περί 'παλαιότητος'!!
Μονη λυση ειναι να επιμεινεις να δει ο εκτιμητης της εταιριας το αυτοκινητο και να συμφωνησει στην αξια του. Αυτο γινεται παντοτε για τη μικτη, οχι ομως για την ασφαλιση κλοπης-φωτιας. Αν εχεις την εκτιμηση της ΕΤΑΙΡΙΑΣ για την αξια του, τοτε μονο μπορεις να εισαι ησυχος. Αλλιως αποζημιωνεσαι με αξιες ... AUTO ΤΡΙΤΗ. Δεν ξερω ομως αν και ποιες ασφαλιστικες δεχονται να το κανουν αυτο...
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
ΣΠρέπει να υπάρχει ένας τρόπος να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο αν σου βουτήξουν την [παμπάλαια] π.χ. Deltona που την έχεις διατηρήσει όπως ήταν την ημέρα που πρωτοκυκλοφόρησε, χωρίς δικαιολογίες περί 'παλαιότητος'!!
Πολλοί που πήραν ένα σπάνιο αυτ/το, είτε νέο είτε 'αντίκα' κλπ, δε θα αρκεστούν στο 'να ψάξουν για ένα μεταχειρισμένο αντίστοιχης αξίας' αν τους το κλέψουν. Δεν πρέπει να είναι καλυμένοι εφόσον είναι διατεθημένοι να πληρώσουν όσο χρειάζεται για να το ασφαλίσουν?... Είναι θέμα ...πλουτισμού??
Αν μιλάμε για πραγματική και αντικειμενική αξία που μπορεί να έχει ένα ιστορικό (ή για άλλους λόγους ξεχωριστό) αυτοκίνητο τότε, και όπως είπε και ο kantoniou αφού προηγηθεί σχετική έκθεση πραγματογνώμωνα, μπορεί να συμφανηθεί ένα ασφαλιζόμενο κεφάλαιο μεγαλύτερο από την x=αρχική τιμή του αυτοκινήτου απαξιωμένη κατα y χρόνια.
Για παράδειγμα, ένα μεταχειρισμένο MX-5 ενδεχομένως να μπορεί να ασφαλιστεί με αξία πολύ κοντά στην αρχική του γιατί αυτό το αυτοκίνητο κρατάει αρκετά ψηλά την μεταπωλητική του αξία. Αντίστοιχα, για ένα αυτοκίνητο που αγοράστηκε στεγνό και σε ένα μήνα ο ιδιοκτήτης του φρόντισε να του βάλει a/c, δερμάτινο σαλόνι, super duper ηχοσύστημα, μπορεί να ζητηθεί να αυξηθεί το ασφαλιζόμενο κεφάλαιο.Αν μιλάμε για την 'συναισθηματική αξία' που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο, δυστυχώς, αυτή δεν καλύπτεται γενικώς από κάθε είδους ασφάλισης ακριβώς επειδή είναι συναισθηματική άρα και
α) υποκειμενική (εγώ μπορεί να ζητήσω από την ασφαλιστική εταιρία να ασφαλίσει οσο γουστάρω το αυτοκινητό μου επειδή λέει είμαι συναισθηματικά δεμένος μαζί του και η εταιρία πρεπει να με πιστέψει; )
και
β) εν τέλει αναντικατάστατη (πόσο αποτιμάται άραγε η συναισθηματική αξία; )Μέχρι πριν από 3-4 χρόνια ο πατέρας μου είχε ένα Ford Transit του '67!!! Τα τελευταία χρόνια που το είχε στην κατοχή του έδινε ένα κάρο λεφτά ετησίως προκειμένου να το κρατήσει στη ζωή γιατί ηταν συναισθηματικά συνδεδεμένος με το πρώτο του αυτοκίνητο. Προφανώς για τον ίδιο η αξία του ήταν μεγαλύτερη τουλάχιστον από το ύψος των χρημάτων που εδινε κάθε χρόνο για να το συντηρήσει.
Φυσικά για τον υπόλοιπο κόσμο ο 'Κίτσος' ήταν απλώς ένα χρέπι. -
Ο χρήστης kantoniou έγραψε:
Καποιος αγοραζει ενα (καινουριο) αυτοκινητο 15.000. Μετά απο ας πουμε 5 χρονια, το αυτοκινητο μπορει να πουληθει πχ 8.000. Ο ιδιοκτητης δεν εχει μειωσει καθολου το ασφαλιζομενο κεφαλαιο. Το φουνταρει στον Σαρωνικο-Θερμαϊκο-Ευβοϊκο κτλ (αναλογα με τον τοπο κατοικιας του ). Δηλωνει κλοπη. Περιμενει 3 μηνες και αποζημιωνεται. Πληρωσε σε επιπλεον ασφαλιστρα (λογω μη μειωσης αξιας) max 300 Ε. Εβγαλε ακοπα ~7.000 (-300). Οχι κι ασχημα...
Με άλλα λόγια λες ότι αν ήταν δυνατό αυτό που εξετάζω τότε θα μπορούσε ο καθένας εφόσον έχει παλιώσει και απαξιωθεί [βάση 'καταλόγων'] το αμάξι του να το φουντάρει ώστε να πάρει πίσω τα λεφτά του στο ακέραιο (μείον τα έξοδα συντήρησης, τα οποία μπορεί να ήταν και μηδαμηνά, και βέβαια τα ασφάλιστρα), και άρα το υπάρχον σύστημα ισχύει για να προστατέψει τις ασφαλιστικές από τέτοιες περιπτώσεις....
Οπότε τελικά η μόνη λύση είναι να πας και να τους πεις [όπως λες κι εσύ και έγραψε και ο hrdoukas παραπάνω] να στείλουν άνθρωπο να το εκτιμήσει - αν είναι προσεγμένο, έχει πολλά extras, είναι συλλεκτικό κλπ - και να ελπίζεις να 'τα βρείτε'.
Για συναισθηματική αξία εννοείται πως δεν το συζητάμε - μπορεί να είναι από μηδαμηνή έως ανεκτίμητη!...
Περί Ασφαλιστικού Κεφαλαίου...