-
Γεια σας!
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισα 1 χρόνο με το αυτοκίνητό μου (206 1,6 3θ πριν το face lift). Επειδή βλέπω ότι υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, θα ήθελα να παραθέσω τις εμπειρίες μου από την συμβίωση ενός έτους και 24.000χλμ μαζί του.
Αρχίζοντας από τους λόγους της επιλογής μου, αυτοί ήταν:
1)Συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς – άνεσης. Δεν στρίβει όπως το Rallye , δεν είναι πιο άνετο από Citroen με υδροπνευματική ανάρτηση , αλλά πιστεύω πως συνδυάζει τις δύο απαιτήσεις παραπάνω από ικανοποιητικά.
2)Τιμή – εξοπλισμός . Με 14.510 ευρώ (+280 έξοδα μεταβίβασης/ταξινόμησης) πήρα ένα αυτοκίνητο με ABS, Clima, 2 αερόσακους, ημι-μπάκετ καθίσματα, δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, radio-cd και έναν 1,6 κινητήρα με πολύ καλή ροπή και ιπποδύναμη. Ο ανταγωνισμός (λέγε με Clio 1,6) είναι στα 2.000 ευρώ πιο πάνω. Να σημειώσω ότι τότε δεν είχε βγει το Ignis Sport, ούτε το SportKa, που θα ήταν σοβαροί ανταγωνιστές (για εμένα), ιδίως το δεύτερο.
3)Είναι ο τελευταίος των Μοϊκανών! Είναι το τελευταίο στην κατηγορία του με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση (την κλασσική Γαλλική μάλιστα!) και μαζί με το (υπό αλλαγή) Xsara, τα τελευταία με ράβδους στρέψης… Έχει και τις ρυθμίσεις – φρένα από το δίλιτρο…Αρχίζουμε λοιπόν από τα καλά.
-Αξιοπιστία. Δεν μου έβγαλε κανένα σοβαρό πρόβλημα (αν και είχε 1-2 αστεία προβληματάκια).
-Κινητήρας! Ροπάτος, με επαρκέστατα αποθέματα δύναμης από τις 1.600 σαλ και πάνω, ήσυχος, οικονομικός (μέση κατανάλωση περίπου 8,5lt/100km, που πέφτει άνετα στα 7 με ταξίδι με 120-130χαω στον αυτοκινητόδρομο), που κινεί σβέλτα το (σχετικά) ελαφρύ αμάξωμα (1.025 κιλά, σύμφωνα με τον κατασκευαστή)
-ΦΡΕΝΑ. Χωρίς άλλα σχόλια!
-Ικανοποιητικοί χώροι. Δεν είναι και λιμουζίνα, αλλά χωράνε 4 με άνεση και αρκετά μπαγκάζια στο τετράγωνο πορτ μπαγκάζ (αν βγάλω και όσα χαζά έχω εκεί μέσα… ).
-Καθίσματα. Τα ημι-μπάκετ είναι όλα τα λεφτά! Δεν κουράζεσαι σε ταξίδια και στηρίζεσαι στις στροφές. Ο λόγος που πήρα το 3θ και όχι το 5θ.
-Ταξίδια σε επαρχιακούς δρόμους με 100-110 είναι πραγματική απόλαυση…
-Συνεργείο. Ευγενικοί, εξυπηρετικοί και λογικές τιμές. Το αμάξι θέλει αλλαγή λαδιών κάθε 20.000χλμ (ή έτος) και μία επίσκεψη κάθε 10.000χλμ (ή 6μηνο) για έναν δωρεάν έλεγχο, όπου συμπληρώνονται υγρά που τυχόν λείπουν (φρένων, υαλοκαθαριστήρων, λάδια) και ελέγχονται βασικά σημεία του αυτοκινήτου (τακάκια, φώτα, κτλ). Έλειπαν μόνο υγρά υαλοκαθαριστήρων, τα οποία συμπληρώθηκαν δωρεάν (άλλοι τα χρεώνουν). Το σέρβις των 20.000χλμ κόστισε 105 ευρώ με τα πλήρως συνθετικά λάδια της Shell (δεν θυμάμαι τύπο ακριβώς). Τα ημισυνθετικά ήταν 20 ευρώ λιγότερο, αλλά εκτός του ότι θέλουν αλλαγή συχνότερα (10.000χλμ/6μηνο) πιστεύω ότι δεν προστατεύουν τόσο καλά τον κινητήρα.
-Ταμπλό! Με όργανα της Jaeger και όργανο θερμοκρασίας λαδιού! Χρήσιμο και όμορφο! Και το joystick για το ράδιο στο τιμόνι. Πολύ χρήσιμο επίσης! Χειρίζεσαι το ράδιο χωρίς να κοιτάς, μόνο με την αφή.
-Μικρό μήκος που διευκολύνει το παρκάρισμα, αν και η ορατότητα (κυρίως για το που τελειώνει μπροστά) δεν είναι και τέλεια. Πλέον βέβαια το έχω συνηθίσει…
-Κλιμάκωση κιβωτίου ταχυτήτων. Σχετικά μακριά, αλλά ταιριάζει με τον κινητήρα που γεφυρώνει τα κενά. Αν ήταν πιο αδύναμος ο κινητήρας αυτό θα ήταν στα αρνητικά. Επίσης, σε φουρκέτες βγαίνεις με 1η, άρα έχεις δύναμη στην ευθεία. Το ίδιο το κιβώτιο είναι απλά αξιοπρεπές. Καμιά φορά μόνο δυσκολεύεσαι να βάλεις 1η εν κινήσει, αλλά κατά τα άλλα ποτέ δεν έχω χάσει αλλαγή.
-Το καλύτερο για το τέλος: Στρίψιμο . Είπαμε, δεν είναι Rallye, αλλά κινείσαι γρήγορα, με ασφάλεια και διασκεδάζοντας. Η αρχική υποστροφή εξελίσσεται σε υπερστροφή εάν επιμείνεις, ενώ μπορείς με μια τιμονιά να το τοποθετήσεις για να μπεις με το πλάι (ελαφρώς, δεν είναι και Escort Mk1/2, μην τρελαθούμε κιόλας… ) και να βγεις με τους τροχούς ευθεία. Επικοινωνεί με τον οδηγό και τον πληροφορεί για το τι μέλλει γενέσθαι, τόσο από το αξιοπρεπέστατο τιμονάκι του, όσο και από το γνωστό “popometer’!!! Και όλα αυτά συνδυαζόμενα με πολύ καλή άνεση. Βέβαια, όπως όλα τα προσθιοκίνητα έχει πολύ βάρος στον εμπρός άξονα , αλλά τι να κάνεις… (και η BMW 120 θα είναι πανάκριβη… ) Μόνο μην φρενάρετε πάνω στην στροφή με 206… Σε πολύ απαλό φρενάρισμα (Astra πήγε να αλλάξει λωρίδα χωρίς να δει τι έρχεται) σε πολύ ανοιχτή καμπή με ταχύτητα 110-120 (θα μπορούσα να πάω και 160 στο σημείο εκείνο …) ο κώλος κατευθείαν «δάγκωσε» . Ευτυχώς όχι πολύ και χωρίς περαιτέρω συνέπειες…Ας περάσουμε και στα αρνητικά.
-Εικόνα εσωτερικού. Σκληρά πλαστικά και γενικά όχι τίποτα το ιδιαίτερο. Λέει η Peugeot ότι το τιμόνι έχει δερμάτινη επένδυση, αλλά αν αυτό το πράγμα είχε ποτέ σχέση με αγελάδα ( ) εμένα να με φτύσετε. Το ότι έχει ραφές δεν σημαίνει ότι είναι και δέρμα… Πλαστικό με ραφές είναι… Προσωπικά δεν με ενοχλεί ιδιαίτερα, μιας και τίποτα δεν έχει σπάσει ή φύγει από την θέση του. Αν το πλένω κιόλας…
-Τριγμοί . Άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους πριν από 2-3 εβδομάδες (πάνω που νόμιζα ότι είχα το μόνο 206 που δεν έτριζε! ). Το κακό είναι ότι η επόμενη επίσκεψη στο συνεργείο αργεί, οπότε θα τους ακούω για καιρό… η λύση είναι η αύξηση της έντασης του ήχου…
-Το r/cd, ενώ είναι πολύ καλό και υπερκαλύπτει τις (περιορισμένες) απαιτήσεις μου (και τους όποιους τριγμούς! ), παρουσιάζει το εξής εκνευριστικό: Καμιά φορά (1 στις 2 περίπου) όταν σβήσει με δίσκο μέσα, τότε χάνεται η μνήμη του ραδιοφώνου, στην οποία ήταν συντονισμένο το ράδιο πριν βάλω το cd . Αλλάχθηκε το μηχάνημα αμέσως μόλις ανέφερα το πρόβλημα στην αντιπροσωπεία, αλλά το ξαναπαρουσίασε. Μου είπαν τότε ότι είναι bug της Clarion, πράγμα που το επιβεβαίωσα. Στην δουλειά έχει ένας συνάδελφος 307 και άλλη μία συνάδελφος ένα C3, και οι δύο με το ίδιο r/cd. Έχουν ακριβώς το ίδιο «πρόβλημα». Αστείο θέμα, αλλά καμιά φορά εκνευριστικό… Να έχεις το cd με τα αγαπημένα σου κλασσικά Rock κομμάτια στο τέρμα, να τελειώνει, να το βγάζεις και από το ράδιο να ακούγεται (στο τέρμα…) σκυλάδικο, που έχει αντικαταστήσει (αυτοβούλως) τον σταθμό που είχες στην μνήμη…γκρρρ!
-Ο διακόπτης των αλάρμ είναι σε ψιλοάβολη θέση. Πρέπει να τεντωθείς για να τον φτάσεις…
-Η θέση οδήγησης δεν είναι και ότι καλύτερο (απαιτεί μακριά χέρια και κοντά πόδια… σαν τον homus italopithicus ένα πράγμα…), αλλά, ειλικρινά, μετά από 1-2 βόλτες βολεύτηκα πλήρως.
-Το σοβαρότερο ήταν που άνοιξε η πόρτα του οδηγού από μόνη της 2 φορές. Την πρώτη το πρόβλημα δεν αντιμετωπίστηκε (για να πω την αλήθεια κι εγώ δεν έδωσα σημασία ) αλλά την δεύτερη που πήγα με πιο άγριες διαθέσεις αλλάχθηκε η κλειδαριά (εννοείται χωρίς μουρμούρα).
-Ο κινητήρας κάτω στις 1.600σαλ παρουσιάζει έντονο σκαλοπάτι ισχύος. Η μόνη περίπτωση να το καταλάβεις είναι στην κίνηση. Εκεί που σέρνεται, ξαφνικά πετάγεται εμπρός, κάτι ψιλοσπαστικό στην κίνηση. Επίσης, αν η βενζίνη δεν είναι καλή (κακής ποιότητας ή 95 οκτανίων) συχνά χτυπάει πειράκια κάτω από 2.000σαλ. Knock sensor where are you? Να σημειώσω ότι θέλει τουλάχιστον 98 οκτάνια, αλλά κανείς δεν μου το είπε όταν το πήρα (ούτε το βιβλιαράκι γράφει τίποτα – αναφέρει τύπους/προδιαγραφές λαδιών αλλά όχι καυσίμων! Απίθανοι οι Γάλλοι!), οπότε για κάποιο διάστημα έκανα χλμ με 95 οκτάνια…
-Τα τακάκια κελαηδάνε! Σε ελαφρύ/μέτριο φρενάρισμα στριγγλίζουν. Στο συνεργείο τα είδαν και τα βρήκαν ΟΚ. Όντως, το αμάξι φρενάρει τέλεια. Απλώς, μετά από 20.000χλμ αυξήθηκε (ελάχιστα) η διαδρομή του πεντάλ, χωρίς άλλες συνέπειες. Αυτό το θεωρώ φυσιολογικό. Είπαν ότι για τον θόρυβο φταίει το ότι δεν περιέχουν αμίαντο και καμιά φορά τυχαίνει… Σιγά σιγά βέβαια, ούτως ή άλλως θα αλλαχτούν.
-Αντοχή χρώματος στα πετραδάκια… το καπό έχει πολλά σημαδάκια από εκτοξευόμενα χαλικάκια… Έχω πάρει το πινελάκι για να τα καλύπτω (6 ευρώ, ένα κουτάκι που έχει το χρώμα και ένα ακόμα με το βερνίκι). Όχι ότι δεν φαίνεται σημάδι, αλλά τουλάχιστον δεν κινδυνεύει από σκουριά.
-Το Multiplex και γενικά τα ηλεκτρονικά του . Δεν έβγαλε τίποτα, αλλά καμιά φορά κολλάει. Είναι σαν τα Windows Το μαγικό κουμπάκι είναι αυτό για την επανεκκίνηση. Με το κολλάει εννοώ να κολλήσει η οθόνη στο προηγούμενο μενού, να πατήσεις το κουμπί και η εντολή να εκτελεσθεί με μία καθυστέρηση και τέτοια χαζά. Μία φορά μόνο δεν έπαιρνε μπροστά (γεμάτο ρεζερβουάρ, ζεστός κινητήρας, μπαταρία εντάξει) επί 15 λεπτά. Η μίζα γύριζε, αλλά έχω την εντύπωση ότι η τρόμπα δεν άκουγε… Ίσως να έφταιγε κάποιο σκουπιδάκι… Πήρε από μόνο του σαν να μην συνέβη τίποτα όσο ήμουν στην αναμονή της οδικής βοήθειας και είπα να προσπαθήσω μία τελευταία φορά. Ελπίζω μόνο να μην χρειαστεί format εκτός εγγύησης, γιατί η λυπητερή (φοβάμαι ότι) θα επιφέρει καίριο πλήγμα στο διαθέσιμο εισόδημα…Αυτά… Συγνώμη για το μεγάλο post, αλλά αυτές είναι οι εμπειρίες μου από 1 χρόνο ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου μου. Γενικά δηλαδή πολύ καλά, με μερικά (όχι σημαντικά για εμένα) μελανά σημεία. Είναι αξιόπιστο και σαφώς θα το συνιστούσα σε κάποιον που θέλει έναν πολύ καλό συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Δεν είναι η κορυφαία overall επιλογή της κατηγορίας για 2 λόγους: Μπορεί να εμφανίσει ξαφνική και έντονη υπερστροφή σε άτσαλο χειρισμό και η εικόνα του εσωτερικού του δεν είναι κορυφαία. Για εμένα, έτσι όπως οδηγώ και κινούμαι, πιστεύω πως ήταν η καλύτερη επιλογή. Για την μητέρα μου για παράδειγμα ή κάποιον άλλον πιο ήρεμο, πιθανότατα όχι.
-
Γεια σας!
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισα 1 χρόνο με το αυτοκίνητό μου (206 1,6 3θ πριν το face lift). Επειδή βλέπω ότι υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, θα ήθελα να παραθέσω τις εμπειρίες μου από την συμβίωση ενός έτους και 24.000χλμ μαζί του.
Αρχίζοντας από τους λόγους της επιλογής μου, αυτοί ήταν:
1)Συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς – άνεσης. Δεν στρίβει όπως το Rallye , δεν είναι πιο άνετο από Citroen με υδροπνευματική ανάρτηση , αλλά πιστεύω πως συνδυάζει τις δύο απαιτήσεις παραπάνω από ικανοποιητικά.
2)Τιμή – εξοπλισμός . Με 14.510 ευρώ (+280 έξοδα μεταβίβασης/ταξινόμησης) πήρα ένα αυτοκίνητο με ABS, Clima, 2 αερόσακους, ημι-μπάκετ καθίσματα, δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, radio-cd και έναν 1,6 κινητήρα με πολύ καλή ροπή και ιπποδύναμη. Ο ανταγωνισμός (λέγε με Clio 1,6) είναι στα 2.000 ευρώ πιο πάνω. Να σημειώσω ότι τότε δεν είχε βγει το Ignis Sport, ούτε το SportKa, που θα ήταν σοβαροί ανταγωνιστές (για εμένα), ιδίως το δεύτερο.
3)Είναι ο τελευταίος των Μοϊκανών! Είναι το τελευταίο στην κατηγορία του με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση (την κλασσική Γαλλική μάλιστα!) και μαζί με το (υπό αλλαγή) Xsara, τα τελευταία με ράβδους στρέψης… Έχει και τις ρυθμίσεις – φρένα από το δίλιτρο…Αρχίζουμε λοιπόν από τα καλά.
-Αξιοπιστία. Δεν μου έβγαλε κανένα σοβαρό πρόβλημα (αν και είχε 1-2 αστεία προβληματάκια).
-Κινητήρας! Ροπάτος, με επαρκέστατα αποθέματα δύναμης από τις 1.600 σαλ και πάνω, ήσυχος, οικονομικός (μέση κατανάλωση περίπου 8,5lt/100km, που πέφτει άνετα στα 7 με ταξίδι με 120-130χαω στον αυτοκινητόδρομο), που κινεί σβέλτα το (σχετικά) ελαφρύ αμάξωμα (1.025 κιλά, σύμφωνα με τον κατασκευαστή)
-ΦΡΕΝΑ. Χωρίς άλλα σχόλια!
-Ικανοποιητικοί χώροι. Δεν είναι και λιμουζίνα, αλλά χωράνε 4 με άνεση και αρκετά μπαγκάζια στο τετράγωνο πορτ μπαγκάζ (αν βγάλω και όσα χαζά έχω εκεί μέσα… ).
-Καθίσματα. Τα ημι-μπάκετ είναι όλα τα λεφτά! Δεν κουράζεσαι σε ταξίδια και στηρίζεσαι στις στροφές. Ο λόγος που πήρα το 3θ και όχι το 5θ.
-Ταξίδια σε επαρχιακούς δρόμους με 100-110 είναι πραγματική απόλαυση…
-Συνεργείο. Ευγενικοί, εξυπηρετικοί και λογικές τιμές. Το αμάξι θέλει αλλαγή λαδιών κάθε 20.000χλμ (ή έτος) και μία επίσκεψη κάθε 10.000χλμ (ή 6μηνο) για έναν δωρεάν έλεγχο, όπου συμπληρώνονται υγρά που τυχόν λείπουν (φρένων, υαλοκαθαριστήρων, λάδια) και ελέγχονται βασικά σημεία του αυτοκινήτου (τακάκια, φώτα, κτλ). Έλειπαν μόνο υγρά υαλοκαθαριστήρων, τα οποία συμπληρώθηκαν δωρεάν (άλλοι τα χρεώνουν). Το σέρβις των 20.000χλμ κόστισε 105 ευρώ με τα πλήρως συνθετικά λάδια της Shell (δεν θυμάμαι τύπο ακριβώς). Τα ημισυνθετικά ήταν 20 ευρώ λιγότερο, αλλά εκτός του ότι θέλουν αλλαγή συχνότερα (10.000χλμ/6μηνο) πιστεύω ότι δεν προστατεύουν τόσο καλά τον κινητήρα.
-Ταμπλό! Με όργανα της Jaeger και όργανο θερμοκρασίας λαδιού! Χρήσιμο και όμορφο! Και το joystick για το ράδιο στο τιμόνι. Πολύ χρήσιμο επίσης! Χειρίζεσαι το ράδιο χωρίς να κοιτάς, μόνο με την αφή.
-Μικρό μήκος που διευκολύνει το παρκάρισμα, αν και η ορατότητα (κυρίως για το που τελειώνει μπροστά) δεν είναι και τέλεια. Πλέον βέβαια το έχω συνηθίσει…
-Κλιμάκωση κιβωτίου ταχυτήτων. Σχετικά μακριά, αλλά ταιριάζει με τον κινητήρα που γεφυρώνει τα κενά. Αν ήταν πιο αδύναμος ο κινητήρας αυτό θα ήταν στα αρνητικά. Επίσης, σε φουρκέτες βγαίνεις με 1η, άρα έχεις δύναμη στην ευθεία. Το ίδιο το κιβώτιο είναι απλά αξιοπρεπές. Καμιά φορά μόνο δυσκολεύεσαι να βάλεις 1η εν κινήσει, αλλά κατά τα άλλα ποτέ δεν έχω χάσει αλλαγή.
-Το καλύτερο για το τέλος: Στρίψιμο . Είπαμε, δεν είναι Rallye, αλλά κινείσαι γρήγορα, με ασφάλεια και διασκεδάζοντας. Η αρχική υποστροφή εξελίσσεται σε υπερστροφή εάν επιμείνεις, ενώ μπορείς με μια τιμονιά να το τοποθετήσεις για να μπεις με το πλάι (ελαφρώς, δεν είναι και Escort Mk1/2, μην τρελαθούμε κιόλας… ) και να βγεις με τους τροχούς ευθεία. Επικοινωνεί με τον οδηγό και τον πληροφορεί για το τι μέλλει γενέσθαι, τόσο από το αξιοπρεπέστατο τιμονάκι του, όσο και από το γνωστό “popometer’!!! Και όλα αυτά συνδυαζόμενα με πολύ καλή άνεση. Βέβαια, όπως όλα τα προσθιοκίνητα έχει πολύ βάρος στον εμπρός άξονα , αλλά τι να κάνεις… (και η BMW 120 θα είναι πανάκριβη… ) Μόνο μην φρενάρετε πάνω στην στροφή με 206… Σε πολύ απαλό φρενάρισμα (Astra πήγε να αλλάξει λωρίδα χωρίς να δει τι έρχεται) σε πολύ ανοιχτή καμπή με ταχύτητα 110-120 (θα μπορούσα να πάω και 160 στο σημείο εκείνο …) ο κώλος κατευθείαν «δάγκωσε» . Ευτυχώς όχι πολύ και χωρίς περαιτέρω συνέπειες…Ας περάσουμε και στα αρνητικά.
-Εικόνα εσωτερικού. Σκληρά πλαστικά και γενικά όχι τίποτα το ιδιαίτερο. Λέει η Peugeot ότι το τιμόνι έχει δερμάτινη επένδυση, αλλά αν αυτό το πράγμα είχε ποτέ σχέση με αγελάδα ( ) εμένα να με φτύσετε. Το ότι έχει ραφές δεν σημαίνει ότι είναι και δέρμα… Πλαστικό με ραφές είναι… Προσωπικά δεν με ενοχλεί ιδιαίτερα, μιας και τίποτα δεν έχει σπάσει ή φύγει από την θέση του. Αν το πλένω κιόλας…
-Τριγμοί . Άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους πριν από 2-3 εβδομάδες (πάνω που νόμιζα ότι είχα το μόνο 206 που δεν έτριζε! ). Το κακό είναι ότι η επόμενη επίσκεψη στο συνεργείο αργεί, οπότε θα τους ακούω για καιρό… η λύση είναι η αύξηση της έντασης του ήχου…
-Το r/cd, ενώ είναι πολύ καλό και υπερκαλύπτει τις (περιορισμένες) απαιτήσεις μου (και τους όποιους τριγμούς! ), παρουσιάζει το εξής εκνευριστικό: Καμιά φορά (1 στις 2 περίπου) όταν σβήσει με δίσκο μέσα, τότε χάνεται η μνήμη του ραδιοφώνου, στην οποία ήταν συντονισμένο το ράδιο πριν βάλω το cd . Αλλάχθηκε το μηχάνημα αμέσως μόλις ανέφερα το πρόβλημα στην αντιπροσωπεία, αλλά το ξαναπαρουσίασε. Μου είπαν τότε ότι είναι bug της Clarion, πράγμα που το επιβεβαίωσα. Στην δουλειά έχει ένας συνάδελφος 307 και άλλη μία συνάδελφος ένα C3, και οι δύο με το ίδιο r/cd. Έχουν ακριβώς το ίδιο «πρόβλημα». Αστείο θέμα, αλλά καμιά φορά εκνευριστικό… Να έχεις το cd με τα αγαπημένα σου κλασσικά Rock κομμάτια στο τέρμα, να τελειώνει, να το βγάζεις και από το ράδιο να ακούγεται (στο τέρμα…) σκυλάδικο, που έχει αντικαταστήσει (αυτοβούλως) τον σταθμό που είχες στην μνήμη…γκρρρ!
-Ο διακόπτης των αλάρμ είναι σε ψιλοάβολη θέση. Πρέπει να τεντωθείς για να τον φτάσεις…
-Η θέση οδήγησης δεν είναι και ότι καλύτερο (απαιτεί μακριά χέρια και κοντά πόδια… σαν τον homus italopithicus ένα πράγμα…), αλλά, ειλικρινά, μετά από 1-2 βόλτες βολεύτηκα πλήρως.
-Το σοβαρότερο ήταν που άνοιξε η πόρτα του οδηγού από μόνη της 2 φορές. Την πρώτη το πρόβλημα δεν αντιμετωπίστηκε (για να πω την αλήθεια κι εγώ δεν έδωσα σημασία ) αλλά την δεύτερη που πήγα με πιο άγριες διαθέσεις αλλάχθηκε η κλειδαριά (εννοείται χωρίς μουρμούρα).
-Ο κινητήρας κάτω στις 1.600σαλ παρουσιάζει έντονο σκαλοπάτι ισχύος. Η μόνη περίπτωση να το καταλάβεις είναι στην κίνηση. Εκεί που σέρνεται, ξαφνικά πετάγεται εμπρός, κάτι ψιλοσπαστικό στην κίνηση. Επίσης, αν η βενζίνη δεν είναι καλή (κακής ποιότητας ή 95 οκτανίων) συχνά χτυπάει πειράκια κάτω από 2.000σαλ. Knock sensor where are you? Να σημειώσω ότι θέλει τουλάχιστον 98 οκτάνια, αλλά κανείς δεν μου το είπε όταν το πήρα (ούτε το βιβλιαράκι γράφει τίποτα – αναφέρει τύπους/προδιαγραφές λαδιών αλλά όχι καυσίμων! Απίθανοι οι Γάλλοι!), οπότε για κάποιο διάστημα έκανα χλμ με 95 οκτάνια…
-Τα τακάκια κελαηδάνε! Σε ελαφρύ/μέτριο φρενάρισμα στριγγλίζουν. Στο συνεργείο τα είδαν και τα βρήκαν ΟΚ. Όντως, το αμάξι φρενάρει τέλεια. Απλώς, μετά από 20.000χλμ αυξήθηκε (ελάχιστα) η διαδρομή του πεντάλ, χωρίς άλλες συνέπειες. Αυτό το θεωρώ φυσιολογικό. Είπαν ότι για τον θόρυβο φταίει το ότι δεν περιέχουν αμίαντο και καμιά φορά τυχαίνει… Σιγά σιγά βέβαια, ούτως ή άλλως θα αλλαχτούν.
-Αντοχή χρώματος στα πετραδάκια… το καπό έχει πολλά σημαδάκια από εκτοξευόμενα χαλικάκια… Έχω πάρει το πινελάκι για να τα καλύπτω (6 ευρώ, ένα κουτάκι που έχει το χρώμα και ένα ακόμα με το βερνίκι). Όχι ότι δεν φαίνεται σημάδι, αλλά τουλάχιστον δεν κινδυνεύει από σκουριά.
-Το Multiplex και γενικά τα ηλεκτρονικά του . Δεν έβγαλε τίποτα, αλλά καμιά φορά κολλάει. Είναι σαν τα Windows Το μαγικό κουμπάκι είναι αυτό για την επανεκκίνηση. Με το κολλάει εννοώ να κολλήσει η οθόνη στο προηγούμενο μενού, να πατήσεις το κουμπί και η εντολή να εκτελεσθεί με μία καθυστέρηση και τέτοια χαζά. Μία φορά μόνο δεν έπαιρνε μπροστά (γεμάτο ρεζερβουάρ, ζεστός κινητήρας, μπαταρία εντάξει) επί 15 λεπτά. Η μίζα γύριζε, αλλά έχω την εντύπωση ότι η τρόμπα δεν άκουγε… Ίσως να έφταιγε κάποιο σκουπιδάκι… Πήρε από μόνο του σαν να μην συνέβη τίποτα όσο ήμουν στην αναμονή της οδικής βοήθειας και είπα να προσπαθήσω μία τελευταία φορά. Ελπίζω μόνο να μην χρειαστεί format εκτός εγγύησης, γιατί η λυπητερή (φοβάμαι ότι) θα επιφέρει καίριο πλήγμα στο διαθέσιμο εισόδημα…Αυτά… Συγνώμη για το μεγάλο post, αλλά αυτές είναι οι εμπειρίες μου από 1 χρόνο ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου μου. Γενικά δηλαδή πολύ καλά, με μερικά (όχι σημαντικά για εμένα) μελανά σημεία. Είναι αξιόπιστο και σαφώς θα το συνιστούσα σε κάποιον που θέλει έναν πολύ καλό συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Δεν είναι η κορυφαία overall επιλογή της κατηγορίας για 2 λόγους: Μπορεί να εμφανίσει ξαφνική και έντονη υπερστροφή σε άτσαλο χειρισμό και η εικόνα του εσωτερικού του δεν είναι κορυφαία. Για εμένα, έτσι όπως οδηγώ και κινούμαι, πιστεύω πως ήταν η καλύτερη επιλογή. Για την μητέρα μου για παράδειγμα ή κάποιον άλλον πιο ήρεμο, πιθανότατα όχι.
Εμπειρίες μετά από ένα χρόνο με Peugeot 206