-
Αντιγράφω απο τα ΝΕΑ
*Έκρηξη στις κατασχέσεις I.X. αυτοκινήτων, που πωλούνται με δάνεια μέσω των τραπεζών, παρουσιάζεται το τελευταίο διάστημα. H αδυναμία των αγοραστών να εξοφλούν εγκαίρως τις δόσεις των δανείων οδηγούν τράπεζες και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στα δικαστήρια, προκειμένου να διασφαλίσουν τα χρήματά τους.
Μόνο στο Ειρηνοδικείο και το Πρωτοδικείο της Αθήνας, από τις αρχές του 2005 έχουν κατατεθεί συνολικά 16.000 αιτήσεις κατασχέσεων αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών
Καθημερινά στις δικαστικές αίθουσες όλης της χώρας εκδικάζονται εκατοντάδες τέτοιες υποθέσεις κατασχέσεων, ενώ εκτιμάται ότι μέσα στο 2005 οι αιτήσεις για κατασχέσεις αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο, φθάνοντας ακόμα και τις 50-55 χιλιάδες!
Ήδη, από τις αρχές του χρόνου έως τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, σε ολόκληρη τη χώρα - με βάση τις δικαστικές αποφάσεις - είχε δρομολογηθεί η κατάσχεση συνολικά περίπου 35.000 αυτοκινήτων, λόγω αδυναμίας των αγοραστών τους να ανταποκριθούν στις δανειακές υποχρεώσεις.
Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ομοσπονδίας Προστασίας Καταναλωτών - Δανειοληπτών Ελλάδος, φέτος οι αιτήσεις για διαταγές πληρωμής που κατατίθενται καθημερινά στα Πρωτοδικεία και τα Ειρηνοδικεία της χώρας παρουσιάζουν αύξηση κατά 25% σε σχέση με πέρυσι!
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μόνο στο Ειρηνοδικείο και το Πρωτοδικείο της Αθήνας, από τις αρχές του 2005 έχουν κατατεθεί συνολικά 16.000 αιτήσεις κατασχέσεων αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών (από πολυτελείας έως και τα πιο μικρά)! Ειδικότερα, στο Πρωτοδικείο της Αθήνας οι αιτήσεις κατατίθενται με ρυθμό.... περίπου 70 την ημέρα!
Οι αιτήσεις αυτές έχουν μπλοκάρει τα δικαστήρια. Ο προϊστάμενος του Πρωτοδικείου Αθηνών κ. Γεράσιμος Διονυσάτος δήλωσε χθες στα «NEA» ότι με τον νέο νόμο για την επιτάχυνση της απονομής Δικαιοσύνης, οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες μέσα σε διάστημα ενός μηνός από την έκδοση της απόφασης ασφαλιστικών μέτρων για την κατάσχεση ενός αυτοκινήτου να καταθέσουν και τακτική αγωγή. Σε διαφορετική περίπτωση, τα ασφαλιστικά μέτρα χάνουν την ισχύ τους και το αυτοκίνητο πρέπει να επιστραφεί στον αγοραστή.
Αυτό δημιουργεί πρόσθετο φόρτο για τα δικαστήρια. Πάντως, όσον αφορά το Πρωτοδικείο Αθηνών, λέει ο κ. Διονυσάτος, «παρά τις ελλείψεις προσωπικού, καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των συναλλαγών».
Από στοιχεία των τραπεζών και των αντιπροσώπων αυτοκινήτων προκύπτει ότι πέρυσι οι αιτήσεις για κατασχέσεις Ι.Χ. αυτοκινήτων που είχαν κατατεθεί στα δικαστήρια ανήλθαν περίπου σε 45.000. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι πωλήθηκαν σε όλη την Ελλάδα περίπου 300.000 νέα οχήματα, ενώ άλλες περίπου 350.000 ήταν και οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Οι τράπεζες αναγνωρίζουν ότι οι κατασχέσεις Ι.Χ. έχουν πάρει μορφή επιδημίας και τις αποδίδουν στο γεγονός ότι κατά την περίοδο 2001-2004 υπήρξε μεγάλη αύξηση στα δάνεια για αγορά αυτοκινήτου.
Πάντως, από την πλευρά των εισαγωγέων αυτοκινήτων υποστηρίζεται ότι παρά τον μεγάλο αριθμό αιτήσεων για την έκδοση διαταγών πληρωμής, τα Ι.Χ. που τελικά θα βγουν στο σφυρί φέτος υπολογίζονται σε περίπου 20.000 (15.000 καινούργια και 5.000 μεταχειρισμένα). Όπως αναφέρουν, οι αγοραστές που κινδυνεύουν να χάσουν το αυτοκίνητό τους, την τελευταία στιγμή, μέσω της συνδρομής του οικογενειακού περιβάλλοντος ή φίλων, καταφέρνουν τελικά να βρουν τα χρήματα που χρωστούν και η κατάσχεση «παγώνει».
ΠΕΡΥΣΙ, πουλήθηκαν περισσότερα από 300.000 καινούργια Ι.Χ. σε όλη τη χώρα, από τα οποία τα 250.000 διατέθηκαν με χρηματοδοτικά προγράμματα μέσω τραπεζών.
Κατά την αγοραπωλησία ενός αυτοκινήτου με δόσεις, η κυριότητα του οχήματος παρακρατείται από την τράπεζα μέχρι την πλήρη εξόφληση του δανείου που συνάπτει ο αγοραστής για να αποκτήσει το αυτοκίνητο. Έτσι, σε περίπτωση που ο αγοραστής δεν πληρώσει τις δόσεις, του αφαιρείται η χρήση του Ι.Χ., το οποίο οδηγείται σε κάποιον «μαντρά» με τον οποίο συνεργάζεται η τράπεζα.
Ορισμένοι έμποροι αυτοκινήτων, έχοντας γνωριμίες και διασυνδέσεις με ανθρώπους μέσα από τις τράπεζες, αγοράζουν μαζικά από 15 έως 30 κατασχεμένα αυτοκίνητα κάθε φορά. Αυτές οι αγοραπωλησίες αφορούν κυρίως πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Έτσι, αυξάνουν τα περιθώρια των κερδών τους έως και 15% - 20%. Τα ποσά αυτά θεωρούνται σημαντικά, δεδομένου ότι η αξία ενός τέτοιου αυτοκινήτου κινείται κατά μέσο όρο στα 35.000 έως 50.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το Ελληνικό Ινστιτούτο Χρηματοπιστωτικών Ερευνών, περίπου 1.000.000 αυτοκίνητα έχουν αγοραστεί με τοκογλυφικούς όρους (δάνεια 60 μηνών). Όπως υποστηρίζει το Ινστιτούτο, πρόκειται για τα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν το 2000, το 2001 και το 2002. Το 2000 τα επιτόκια ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα (18%), όμως, παρά τη δραστική μείωσή τους το 2002, πολλές τράπεζες δεν τα αναπροσάρμοσαν διατηρώντας τα σταθερά σε πολύ υψηλά επίπεδα. Επίσης, το Ινστιτούτο τονίζει ότι «το ανώτατο θεμιτό επιτόκιο δεν μπορεί να είναι υψηλότερο από το εκάστοτε δικαιοπρακτικό (σήμερα είναι στο 8%)...».
Πάντως, οι κατασχέσεις των Ι.Χ. και τα ψιλά γράμματα με τους κρυφούς όρους που υπάρχουν στις δανειακές συμβάσεις για αγορά Ι.Χ. και παραπλανούν συχνά τον υποψήφιο αγοραστή, απασχολούν την καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία συγκεντρώνει στοιχεία προκειμένου να προσφύγει στα δικαστήρια.
*http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18376&m=N10&aa=1
Ομολογω οτι δεν περιμενα τοσο μεγαλα νουμερα. Φανταζομουνα πως ηταν τα πραγματα αλλα οχι και ετσι.
Αποτελεσματικη η πληθωρα διαφημισεων τοσο αυτοκινητων αφου η αγορα καλα πηγαινει οσο και τραπεζων αφου λεφτα δεν υπαρχουν και το 83% των αυτοκινητων που πουληθηκαν περυσι αγοραστηκαν με δανειο
Λυθηκε και η απορια μου πως ξεφυτρωνουν σαν μανιταρια εκθεσεις πολυτελων μεταχειρισμενων αυτοκινητων αφου οι κατασχεσεις τραβουν την ανηφορα
Αφου λοιπον ο Ελληνας χρεωθηκε για να πραγματοποιησει το 2ο του ονειρο (ΙΧ) τωρα ας προλάβε να χρεωθει μεχρι τελος του χρονου να αποκτησει το 1ο του ονειρο (σπιτι, πληθος διαφημησεων στην TV) και να δουμε τι ακομη θα ακολουθησει...Ποιος πληρωνει βεβαια δεν μας ενδιαφερει
-
Αντιγράφω απο τα ΝΕΑ
*Έκρηξη στις κατασχέσεις I.X. αυτοκινήτων, που πωλούνται με δάνεια μέσω των τραπεζών, παρουσιάζεται το τελευταίο διάστημα. H αδυναμία των αγοραστών να εξοφλούν εγκαίρως τις δόσεις των δανείων οδηγούν τράπεζες και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στα δικαστήρια, προκειμένου να διασφαλίσουν τα χρήματά τους.
Μόνο στο Ειρηνοδικείο και το Πρωτοδικείο της Αθήνας, από τις αρχές του 2005 έχουν κατατεθεί συνολικά 16.000 αιτήσεις κατασχέσεων αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών
Καθημερινά στις δικαστικές αίθουσες όλης της χώρας εκδικάζονται εκατοντάδες τέτοιες υποθέσεις κατασχέσεων, ενώ εκτιμάται ότι μέσα στο 2005 οι αιτήσεις για κατασχέσεις αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο, φθάνοντας ακόμα και τις 50-55 χιλιάδες!
Ήδη, από τις αρχές του χρόνου έως τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, σε ολόκληρη τη χώρα - με βάση τις δικαστικές αποφάσεις - είχε δρομολογηθεί η κατάσχεση συνολικά περίπου 35.000 αυτοκινήτων, λόγω αδυναμίας των αγοραστών τους να ανταποκριθούν στις δανειακές υποχρεώσεις.
Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ομοσπονδίας Προστασίας Καταναλωτών - Δανειοληπτών Ελλάδος, φέτος οι αιτήσεις για διαταγές πληρωμής που κατατίθενται καθημερινά στα Πρωτοδικεία και τα Ειρηνοδικεία της χώρας παρουσιάζουν αύξηση κατά 25% σε σχέση με πέρυσι!
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μόνο στο Ειρηνοδικείο και το Πρωτοδικείο της Αθήνας, από τις αρχές του 2005 έχουν κατατεθεί συνολικά 16.000 αιτήσεις κατασχέσεων αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών (από πολυτελείας έως και τα πιο μικρά)! Ειδικότερα, στο Πρωτοδικείο της Αθήνας οι αιτήσεις κατατίθενται με ρυθμό.... περίπου 70 την ημέρα!
Οι αιτήσεις αυτές έχουν μπλοκάρει τα δικαστήρια. Ο προϊστάμενος του Πρωτοδικείου Αθηνών κ. Γεράσιμος Διονυσάτος δήλωσε χθες στα «NEA» ότι με τον νέο νόμο για την επιτάχυνση της απονομής Δικαιοσύνης, οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες μέσα σε διάστημα ενός μηνός από την έκδοση της απόφασης ασφαλιστικών μέτρων για την κατάσχεση ενός αυτοκινήτου να καταθέσουν και τακτική αγωγή. Σε διαφορετική περίπτωση, τα ασφαλιστικά μέτρα χάνουν την ισχύ τους και το αυτοκίνητο πρέπει να επιστραφεί στον αγοραστή.
Αυτό δημιουργεί πρόσθετο φόρτο για τα δικαστήρια. Πάντως, όσον αφορά το Πρωτοδικείο Αθηνών, λέει ο κ. Διονυσάτος, «παρά τις ελλείψεις προσωπικού, καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των συναλλαγών».
Από στοιχεία των τραπεζών και των αντιπροσώπων αυτοκινήτων προκύπτει ότι πέρυσι οι αιτήσεις για κατασχέσεις Ι.Χ. αυτοκινήτων που είχαν κατατεθεί στα δικαστήρια ανήλθαν περίπου σε 45.000. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι πωλήθηκαν σε όλη την Ελλάδα περίπου 300.000 νέα οχήματα, ενώ άλλες περίπου 350.000 ήταν και οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Οι τράπεζες αναγνωρίζουν ότι οι κατασχέσεις Ι.Χ. έχουν πάρει μορφή επιδημίας και τις αποδίδουν στο γεγονός ότι κατά την περίοδο 2001-2004 υπήρξε μεγάλη αύξηση στα δάνεια για αγορά αυτοκινήτου.
Πάντως, από την πλευρά των εισαγωγέων αυτοκινήτων υποστηρίζεται ότι παρά τον μεγάλο αριθμό αιτήσεων για την έκδοση διαταγών πληρωμής, τα Ι.Χ. που τελικά θα βγουν στο σφυρί φέτος υπολογίζονται σε περίπου 20.000 (15.000 καινούργια και 5.000 μεταχειρισμένα). Όπως αναφέρουν, οι αγοραστές που κινδυνεύουν να χάσουν το αυτοκίνητό τους, την τελευταία στιγμή, μέσω της συνδρομής του οικογενειακού περιβάλλοντος ή φίλων, καταφέρνουν τελικά να βρουν τα χρήματα που χρωστούν και η κατάσχεση «παγώνει».
ΠΕΡΥΣΙ, πουλήθηκαν περισσότερα από 300.000 καινούργια Ι.Χ. σε όλη τη χώρα, από τα οποία τα 250.000 διατέθηκαν με χρηματοδοτικά προγράμματα μέσω τραπεζών.
Κατά την αγοραπωλησία ενός αυτοκινήτου με δόσεις, η κυριότητα του οχήματος παρακρατείται από την τράπεζα μέχρι την πλήρη εξόφληση του δανείου που συνάπτει ο αγοραστής για να αποκτήσει το αυτοκίνητο. Έτσι, σε περίπτωση που ο αγοραστής δεν πληρώσει τις δόσεις, του αφαιρείται η χρήση του Ι.Χ., το οποίο οδηγείται σε κάποιον «μαντρά» με τον οποίο συνεργάζεται η τράπεζα.
Ορισμένοι έμποροι αυτοκινήτων, έχοντας γνωριμίες και διασυνδέσεις με ανθρώπους μέσα από τις τράπεζες, αγοράζουν μαζικά από 15 έως 30 κατασχεμένα αυτοκίνητα κάθε φορά. Αυτές οι αγοραπωλησίες αφορούν κυρίως πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Έτσι, αυξάνουν τα περιθώρια των κερδών τους έως και 15% - 20%. Τα ποσά αυτά θεωρούνται σημαντικά, δεδομένου ότι η αξία ενός τέτοιου αυτοκινήτου κινείται κατά μέσο όρο στα 35.000 έως 50.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το Ελληνικό Ινστιτούτο Χρηματοπιστωτικών Ερευνών, περίπου 1.000.000 αυτοκίνητα έχουν αγοραστεί με τοκογλυφικούς όρους (δάνεια 60 μηνών). Όπως υποστηρίζει το Ινστιτούτο, πρόκειται για τα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν το 2000, το 2001 και το 2002. Το 2000 τα επιτόκια ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα (18%), όμως, παρά τη δραστική μείωσή τους το 2002, πολλές τράπεζες δεν τα αναπροσάρμοσαν διατηρώντας τα σταθερά σε πολύ υψηλά επίπεδα. Επίσης, το Ινστιτούτο τονίζει ότι «το ανώτατο θεμιτό επιτόκιο δεν μπορεί να είναι υψηλότερο από το εκάστοτε δικαιοπρακτικό (σήμερα είναι στο 8%)...».
Πάντως, οι κατασχέσεις των Ι.Χ. και τα ψιλά γράμματα με τους κρυφούς όρους που υπάρχουν στις δανειακές συμβάσεις για αγορά Ι.Χ. και παραπλανούν συχνά τον υποψήφιο αγοραστή, απασχολούν την καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία συγκεντρώνει στοιχεία προκειμένου να προσφύγει στα δικαστήρια.
*http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18376&m=N10&aa=1
Ομολογω οτι δεν περιμενα τοσο μεγαλα νουμερα. Φανταζομουνα πως ηταν τα πραγματα αλλα οχι και ετσι.
Αποτελεσματικη η πληθωρα διαφημισεων τοσο αυτοκινητων αφου η αγορα καλα πηγαινει οσο και τραπεζων αφου λεφτα δεν υπαρχουν και το 83% των αυτοκινητων που πουληθηκαν περυσι αγοραστηκαν με δανειο
Λυθηκε και η απορια μου πως ξεφυτρωνουν σαν μανιταρια εκθεσεις πολυτελων μεταχειρισμενων αυτοκινητων αφου οι κατασχεσεις τραβουν την ανηφορα
Αφου λοιπον ο Ελληνας χρεωθηκε για να πραγματοποιησει το 2ο του ονειρο (ΙΧ) τωρα ας προλάβε να χρεωθει μεχρι τελος του χρονου να αποκτησει το 1ο του ονειρο (σπιτι, πληθος διαφημησεων στην TV) και να δουμε τι ακομη θα ακολουθησει...Ποιος πληρωνει βεβαια δεν μας ενδιαφερει
-
Αντιγράφω απο τα ΝΕΑ
*Έκρηξη στις κατασχέσεις I.X. αυτοκινήτων, που πωλούνται με δάνεια μέσω των τραπεζών, παρουσιάζεται το τελευταίο διάστημα. H αδυναμία των αγοραστών να εξοφλούν εγκαίρως τις δόσεις των δανείων οδηγούν τράπεζες και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στα δικαστήρια, προκειμένου να διασφαλίσουν τα χρήματά τους.
Μόνο στο Ειρηνοδικείο και το Πρωτοδικείο της Αθήνας, από τις αρχές του 2005 έχουν κατατεθεί συνολικά 16.000 αιτήσεις κατασχέσεων αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών
Καθημερινά στις δικαστικές αίθουσες όλης της χώρας εκδικάζονται εκατοντάδες τέτοιες υποθέσεις κατασχέσεων, ενώ εκτιμάται ότι μέσα στο 2005 οι αιτήσεις για κατασχέσεις αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο, φθάνοντας ακόμα και τις 50-55 χιλιάδες!
Ήδη, από τις αρχές του χρόνου έως τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, σε ολόκληρη τη χώρα - με βάση τις δικαστικές αποφάσεις - είχε δρομολογηθεί η κατάσχεση συνολικά περίπου 35.000 αυτοκινήτων, λόγω αδυναμίας των αγοραστών τους να ανταποκριθούν στις δανειακές υποχρεώσεις.
Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ομοσπονδίας Προστασίας Καταναλωτών - Δανειοληπτών Ελλάδος, φέτος οι αιτήσεις για διαταγές πληρωμής που κατατίθενται καθημερινά στα Πρωτοδικεία και τα Ειρηνοδικεία της χώρας παρουσιάζουν αύξηση κατά 25% σε σχέση με πέρυσι!
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μόνο στο Ειρηνοδικείο και το Πρωτοδικείο της Αθήνας, από τις αρχές του 2005 έχουν κατατεθεί συνολικά 16.000 αιτήσεις κατασχέσεων αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών (από πολυτελείας έως και τα πιο μικρά)! Ειδικότερα, στο Πρωτοδικείο της Αθήνας οι αιτήσεις κατατίθενται με ρυθμό.... περίπου 70 την ημέρα!
Οι αιτήσεις αυτές έχουν μπλοκάρει τα δικαστήρια. Ο προϊστάμενος του Πρωτοδικείου Αθηνών κ. Γεράσιμος Διονυσάτος δήλωσε χθες στα «NEA» ότι με τον νέο νόμο για την επιτάχυνση της απονομής Δικαιοσύνης, οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες μέσα σε διάστημα ενός μηνός από την έκδοση της απόφασης ασφαλιστικών μέτρων για την κατάσχεση ενός αυτοκινήτου να καταθέσουν και τακτική αγωγή. Σε διαφορετική περίπτωση, τα ασφαλιστικά μέτρα χάνουν την ισχύ τους και το αυτοκίνητο πρέπει να επιστραφεί στον αγοραστή.
Αυτό δημιουργεί πρόσθετο φόρτο για τα δικαστήρια. Πάντως, όσον αφορά το Πρωτοδικείο Αθηνών, λέει ο κ. Διονυσάτος, «παρά τις ελλείψεις προσωπικού, καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των συναλλαγών».
Από στοιχεία των τραπεζών και των αντιπροσώπων αυτοκινήτων προκύπτει ότι πέρυσι οι αιτήσεις για κατασχέσεις Ι.Χ. αυτοκινήτων που είχαν κατατεθεί στα δικαστήρια ανήλθαν περίπου σε 45.000. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι πωλήθηκαν σε όλη την Ελλάδα περίπου 300.000 νέα οχήματα, ενώ άλλες περίπου 350.000 ήταν και οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Οι τράπεζες αναγνωρίζουν ότι οι κατασχέσεις Ι.Χ. έχουν πάρει μορφή επιδημίας και τις αποδίδουν στο γεγονός ότι κατά την περίοδο 2001-2004 υπήρξε μεγάλη αύξηση στα δάνεια για αγορά αυτοκινήτου.
Πάντως, από την πλευρά των εισαγωγέων αυτοκινήτων υποστηρίζεται ότι παρά τον μεγάλο αριθμό αιτήσεων για την έκδοση διαταγών πληρωμής, τα Ι.Χ. που τελικά θα βγουν στο σφυρί φέτος υπολογίζονται σε περίπου 20.000 (15.000 καινούργια και 5.000 μεταχειρισμένα). Όπως αναφέρουν, οι αγοραστές που κινδυνεύουν να χάσουν το αυτοκίνητό τους, την τελευταία στιγμή, μέσω της συνδρομής του οικογενειακού περιβάλλοντος ή φίλων, καταφέρνουν τελικά να βρουν τα χρήματα που χρωστούν και η κατάσχεση «παγώνει».
ΠΕΡΥΣΙ, πουλήθηκαν περισσότερα από 300.000 καινούργια Ι.Χ. σε όλη τη χώρα, από τα οποία τα 250.000 διατέθηκαν με χρηματοδοτικά προγράμματα μέσω τραπεζών.
Κατά την αγοραπωλησία ενός αυτοκινήτου με δόσεις, η κυριότητα του οχήματος παρακρατείται από την τράπεζα μέχρι την πλήρη εξόφληση του δανείου που συνάπτει ο αγοραστής για να αποκτήσει το αυτοκίνητο. Έτσι, σε περίπτωση που ο αγοραστής δεν πληρώσει τις δόσεις, του αφαιρείται η χρήση του Ι.Χ., το οποίο οδηγείται σε κάποιον «μαντρά» με τον οποίο συνεργάζεται η τράπεζα.
Ορισμένοι έμποροι αυτοκινήτων, έχοντας γνωριμίες και διασυνδέσεις με ανθρώπους μέσα από τις τράπεζες, αγοράζουν μαζικά από 15 έως 30 κατασχεμένα αυτοκίνητα κάθε φορά. Αυτές οι αγοραπωλησίες αφορούν κυρίως πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Έτσι, αυξάνουν τα περιθώρια των κερδών τους έως και 15% - 20%. Τα ποσά αυτά θεωρούνται σημαντικά, δεδομένου ότι η αξία ενός τέτοιου αυτοκινήτου κινείται κατά μέσο όρο στα 35.000 έως 50.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το Ελληνικό Ινστιτούτο Χρηματοπιστωτικών Ερευνών, περίπου 1.000.000 αυτοκίνητα έχουν αγοραστεί με τοκογλυφικούς όρους (δάνεια 60 μηνών). Όπως υποστηρίζει το Ινστιτούτο, πρόκειται για τα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν το 2000, το 2001 και το 2002. Το 2000 τα επιτόκια ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα (18%), όμως, παρά τη δραστική μείωσή τους το 2002, πολλές τράπεζες δεν τα αναπροσάρμοσαν διατηρώντας τα σταθερά σε πολύ υψηλά επίπεδα. Επίσης, το Ινστιτούτο τονίζει ότι «το ανώτατο θεμιτό επιτόκιο δεν μπορεί να είναι υψηλότερο από το εκάστοτε δικαιοπρακτικό (σήμερα είναι στο 8%)...».
Πάντως, οι κατασχέσεις των Ι.Χ. και τα ψιλά γράμματα με τους κρυφούς όρους που υπάρχουν στις δανειακές συμβάσεις για αγορά Ι.Χ. και παραπλανούν συχνά τον υποψήφιο αγοραστή, απασχολούν την καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία συγκεντρώνει στοιχεία προκειμένου να προσφύγει στα δικαστήρια.
*http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18376&m=N10&aa=1
Ομολογω οτι δεν περιμενα τοσο μεγαλα νουμερα. Φανταζομουνα πως ηταν τα πραγματα αλλα οχι και ετσι.
Αποτελεσματικη η πληθωρα διαφημισεων τοσο αυτοκινητων αφου η αγορα καλα πηγαινει οσο και τραπεζων αφου λεφτα δεν υπαρχουν και το 83% των αυτοκινητων που πουληθηκαν περυσι αγοραστηκαν με δανειο
Λυθηκε και η απορια μου πως ξεφυτρωνουν σαν μανιταρια εκθεσεις πολυτελων μεταχειρισμενων αυτοκινητων αφου οι κατασχεσεις τραβουν την ανηφορα
Αφου λοιπον ο Ελληνας χρεωθηκε για να πραγματοποιησει το 2ο του ονειρο (ΙΧ) τωρα ας προλάβε να χρεωθει μεχρι τελος του χρονου να αποκτησει το 1ο του ονειρο (σπιτι, πληθος διαφημησεων στην TV) και να δουμε τι ακομη θα ακολουθησει...Ποιος πληρωνει βεβαια δεν μας ενδιαφερει
-
-
Sorry ας κλειδωθει το θεμα συνεχιζουμε εκει
Κατασχέσεις Αυτοκινητων το 2005!