-
Αν μου έλεγαν ότι τρυπάνε τους δίσκους για καλύτερη απαγωγή θερμότητας, εγώ δεν θα αγόραζα φρένα από αυτούς.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αν μου έλεγαν ότι τρυπάνε τους δίσκους για καλύτερη απαγωγή θερμότητας, εγώ δεν θα αγόραζα φρένα από αυτούς.Μιλάω για έτοιμους.
-
Υπάρχει περίπτωση δυσλειτουργία στο abs να επιτείνει την εμπλοκή του;
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Υπάρχει περίπτωση δυσλειτουργία στο abs να επιτείνει την εμπλοκή του;Θεωρητικά απατώντας, (μιας και ασχολούμαι με ηλεκτρονικά) ναι. Τώρα αν αυτό είναι συχνό ποσοστό τύπου βλάβης των ABS ή αν έχει μηδενικά ποσοστά δεν το ξέρω.
Να κάνω και μία ερώτηση. Άκουσα από γνωστό μου να λέει ότι από υπερθέρμανση υγρών φρένων μένει το αυτοκίνητο μόνο αν σταματήσει. Επειδή μου έχει τύχει να μείνω από υπερθέρμανση υγρών θέλω να μάθω πόση αλήθεια περιέχεται στην παραπάνω πρόταση.
-
Ο χρήστης pusher έγραψε:
Υπάρχει περίπτωση δυσλειτουργία στο abs να επιτείνει την εμπλοκή του;
Θεωρητικά απατώντας, (μιας και ασχολούμαι με ηλεκτρονικά) ναι. Τώρα αν αυτό είναι συχνό ποσοστό τύπου βλάβης των ABS ή αν έχει μηδενικά ποσοστά δεν το ξέρω.
Να κάνω και μία ερώτηση. Άκουσα από γνωστό μου να λέει ότι από υπερθέρμανση υγρών φρένων μένει το αυτοκίνητο μόνο αν σταματήσει. Επειδή μου έχει τύχει να μείνω από υπερθέρμανση υγρών θέλω να μάθω πόση αλήθεια περιέχεται στην παραπάνω πρόταση.
Άραγε δεν θα έπιανε την βλάβη το self-test του;
Τι εννοείς να μείνει; Να μείνει από φρένα; Αυτό δεν ισχύει απόλυτα. Δλδ ναι μεν το σταμάτημα επιδεινώνει την κατάσταση και μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να μην έχεις μετά φρένα ενώ πριν είχες, αλλά επίσης γίνεται και να μείνεις από φρένα χωρίς καν να σταματήσεις αν τα ξεσκίσεις μέχρι τέλους. Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Υπάρχει περίπτωση δυσλειτουργία στο abs να επιτείνει την εμπλοκή του;
Θεωρητικά απατώντας, (μιας και ασχολούμαι με ηλεκτρονικά) ναι. Τώρα αν αυτό είναι συχνό ποσοστό τύπου βλάβης των ABS ή αν έχει μηδενικά ποσοστά δεν το ξέρω.
Να κάνω και μία ερώτηση. Άκουσα από γνωστό μου να λέει ότι από υπερθέρμανση υγρών φρένων μένει το αυτοκίνητο μόνο αν σταματήσει. Επειδή μου έχει τύχει να μείνω από υπερθέρμανση υγρών θέλω να μάθω πόση αλήθεια περιέχεται στην παραπάνω πρόταση.
Άραγε δεν θα έπιανε την βλάβη το self-test του;
Τι εννοείς να μείνει; Να μείνει από φρένα; Αυτό δεν ισχύει απόλυτα. Δλδ ναι μεν το σταμάτημα επιδεινώνει την κατάσταση και μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να μην έχεις μετά φρένα ενώ πριν είχες, αλλά επίσης γίνεται και να μείνεις από φρένα χωρίς καν να σταματήσεις αν τα ξεσκίσεις μέχρι τέλους. Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα.
Λογικά το test κάθε ηλεκτρονικού συστήματος (ειδικά όσο πιο κρίσιμη είναι η ορθή του λειτουργία) σχεδιάζεται ώστε να αποτυγχάνει το δυνατόν λιγότερο. Τώρα να τα 'χει παίξει το ABS και παράλληλα και το test είναι σίγουρα πιο δύσκολο. (Εκτός και αν ο σχεδιαστής του κυκλώματος δεν έχει λάβει υπ' όψιν του κάποια περίπτωση, οπότε δε θα ειδοποιεί καθ' όλου σε αυτή. Τα εντός της παρένθεσης πολύ θεωρητικά για το τι ισχύει γενικά, μιας και δε ξέρω τι εξετάζει το test ώστε αν αποφανθεί αν το ABS λειτουργεί.)
Να μείνει εννοώ να πάθεις αυτό που έπαθα προ μηνών. Να πατάς το φρένο, να έχει φτάσει πάτωμα και να μην αποκρίνεται καθόλου! Σε εμένα έγινε όντως μετά από στάση. Ήθελα όμως να εξακριβώσω αν μπορεί να γίνει και κατά την κίνηση πράγμα το οποίο σίγουρα είναι πολύ πιο επικίνδυνο!!! Και το λογικό όπως λες και εσύ είναι ότι και σε κίνηση μπορεί να τα παίξουν τα φρένα. Λες ότι μετά από στάση είναι πιο εύκολο να συμβεί. Αν και θα με ενδιέφερε η φυσική εξήγηση του γεγονότος περισσότερο θα με ενδιέφερε να μάθω πόσο δυσκολότερα μπορεί να μείνεις από φρένα εν κινήσει; Και επίσης αν μείνει κανείς εν κινήσει έχει σημάδια πριν χάσει την πέδηση ολοκληρωτικά ή σε κάποιο φρενάρισμα μένει ξαφνικά από φρένα;
-
Εν κινήσει έχεις σημάδια ότι υπερθερμαίνεις τα φρένα. Απαιτείται περισσότερη δύναμη, το πεντάλ βυθίζεται περισσότερο, αποκτάς περίεργη αίσθηση. Από την μία στην άλλη χλωμό έως άσπρο.
Απλά όταν μένεις στάσιμος, δεν υπάρχει καθόλου αερισμός στους δίσκους/τακάκια/δαγκάνες, οπότε...
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Εν κινήσει έχεις σημάδια ότι υπερθερμαίνεις τα φρένα. Απαιτείται περισσότερη δύναμη, το πεντάλ βυθίζεται περισσότερο, αποκτάς περίεργη αίσθηση. Από την μία στην άλλη χλωμό έως άσπρο.Απλά όταν μένεις στάσιμος, δεν υπάρχει καθόλου αερισμός στους δίσκους/τακάκια/δαγκάνες, οπότε...
...οπότε περισσότερη θερμότητα διοχετεύεται στα υγρά παρά στο περιβάλλον. Ίσως κάπως έτσι.
Λες ότι θέλει περισσότερη δύναμη. Εννοείς περισσότερη διαδρομή για να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα; Γιατί δύναμη σίγουρα δε χρειάζεται περισσότερη με βρασμένα υγρά... Αυτό από προσωπική εμπειρία.
-
Ναι, μεγαλύτερη διαδρομή για να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα-μεγαλύτερη δύναμη από την τρόμπα.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Ναι, μεγαλύτερη διαδρομή για να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα-μεγαλύτερη δύναμη από την τρόμπα.Πολύ χρήσιμα όλ' αυτά. Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου και για τις απαντήσεις. Να 'σαι καλά και καλή τύχη με το ABS!
-
Αν φρενάρεις επανειλημμένα από μεγάλη ταχύτητα και αρχίσουν να μυρίζουν τα φρένα, πχ έκανες 4 δυνατά φρεναρίσματα, περίπου άλλα τόσα έχεις για να μείνεις εντελώς - το πεντάλ δεν πέφτει στο πάτωμα, είναι σκληρό αλλά όσο και να το πατάς το αμάξι φρενάρει ελάχιστα. Το καταλαβαίνεις επειδή πρέπει να πατάς ολοένα με περισσότερη δύναμη το πεντάλ για να ενεργοποιηθεί το ABS.
Αν βράσουν τα υγρά, το πεντάλ πάει στο πάτωμα.
Κωνσταντίνε, δεν υπήρξε δυσλειτουργία του ABS
Είναι υποκειμενική η αίσθηση, όταν δεν σου φτάνουν τα μέτρα για να σταματήσεις, νομίζεις ότι το αμάξι γλιστράει σε λάδια. -
Δεν είναι το περιστατικό η αφορμή. Γενικώς έχω κάτι γλυστρίματα που δεν είχα πριν. Ο κώλος πολύ πιο πεταχτός, λίγο ασαφές τιμόνι, και μάλλον κάπως πιο ευαίσθητο abs. Όλα αυτά τον τελευταίο μήνα-άντε δίμηνο. Είτε πάω για αμορτισέρ (το τεστ αμορτισέρ στην Εθνικής Αντιστάσεως δεν έδειξε τπτ πάντως ) είτε τα λάστιχα έχουν σκληρύνει επιφανειακά γιατί έχω καιρό να το σκίσω.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αν φρενάρεις επανειλημμένα από μεγάλη ταχύτητα και αρχίσουν να μυρίζουν τα φρένα, πχ έκανες 4 δυνατά φρεναρίσματα, περίπου άλλα τόσα έχεις για να μείνεις εντελώς - το πεντάλ δεν πέφτει στο πάτωμα, είναι σκληρό αλλά όσο και να το πατάς το αμάξι φρενάρει ελάχιστα. Το καταλαβαίνεις επειδή πρέπει να πατάς ολοένα με περισσότερη δύναμη το πεντάλ για να ενεργοποιηθεί το ABS.
[...]Όπα. Αυτό που περιγράφεις παραπάνω από τι προκαλείται; Υπάρχουν και άλλα αίτια εκτός από βράσιμο που κάνουν τα φρένα να μην αποκρίνονται;
Δεν είναι το περιστατικό η αφορμή. Γενικώς έχω κάτι γλυστρίματα που δεν είχα πριν. Ο κώλος πολύ πιο πεταχτός, λίγο ασαφές τιμόνι, και μάλλον κάπως πιο ευαίσθητο abs. Όλα αυτά τον τελευταίο μήνα-άντε δίμηνο. Είτε πάω για αμορτισέρ (το τεστ αμορτισέρ στην Εθνικής Αντιστάσεως δεν έδειξε τπτ πάντως ) είτε τα λάστιχα έχουν σκληρύνει επιφανειακά γιατί έχω καιρό να το σκίσω.
Μάλλον θα νόμισε ότι και η συζήτηση με τα υγρά σχετίζεται με το ABS... Εύκολα γίνονται λάθη...
Τα γλιστρήματα πώς σχετίζονται με την ευαισθησία του ABS; Δεδομένου ότι και το test τα βγάζει εντάξει το πιθανότερο είναι ότι δεν έχουν τίποτα.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Δ Είτε πάω για αμορτισέρ (το τεστ αμορτισέρ στην Εθνικής Αντιστάσεως δεν έδειξε τπτ πάντως ) είτε τα λάστιχα έχουν σκληρύνει επιφανειακά γιατί έχω καιρό να το σκίσω.To 'test' ειναι οι λακουβες μετα το Νταλιπη η καποιο αμορτισερομετρο?
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Δ Είτε πάω για αμορτισέρ (το τεστ αμορτισέρ στην Εθνικής Αντιστάσεως δεν έδειξε τπτ πάντως ) είτε τα λάστιχα έχουν σκληρύνει επιφανειακά γιατί έχω καιρό να το σκίσω.
To 'test' ειναι οι λακουβες μετα το Νταλιπη η καποιο αμορτισερομετρο?
Το test είναι ο αυτοέλεγχος που κάνει το ABS για τη σωστή του λειτουργία.
-
Το πρώτο. Κάνουν και τα κύματα στον παλιό κρικέλα μπροστά.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Το πρώτο. Κάνουν και τα κύματα στον παλιό κρικέλα μπροστά.Όπως το είδα σε εισαγωγικά νόμισα ότι αναφερόταν στο test που έγραψα εγώ...
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
είτε τα λάστιχα έχουν σκληρύνει επιφανειακά γιατί έχω καιρό να το σκίσω.I bet my money on that!!
-
Η μείωση της ικανότητας φρεναρίσματος μπορεί να οφείλεται:
Φυσιολογικά- σε λογική καταπόνηση από μεγάλο φορτίο, παρατεταμένη κατηφόρα, σκληρή χρήση.
Μη φυσιολογικά σε: - φθορά/σκλήρυνση ελαστικών
- ελάττωση της ικανότητας των αμορτισέρ
Σε αυτά τα δύο (αλλά όχι μόνο) μπορεί να οφείλεται και αλλαγή της κατανομής φρένων (πχ αν πετάει κώλο μπορεί να έχουν φθαρεί τα εμπρός αμορτισέρ κλπ)
Ειδκότερα προβλήματα από το σύστημα φρένων (τα πιο συνηθισμένα είναι τα πρώτα τρία). - φθορά, ρωγμές, κάψιμο δίσκων: έχουμε πεντάλι αλλά φρενάρει μέτρια
- φθορά, ζέσταμα-κάψιμο τακακιών: έχουμε φρένα και ξαφνικά δεν έχουμε φρένα, άμα κρυώσει έχουμε.
- φθορά, βράσιμο υγρών: σταδιακά χάνουμε τα φρένα και όλο και βουλιάζει το πεντάλι... άμα κρυώσει όλα μοιάζουν οκ.
- φθορά, διαστολή σωληνακίων: είναι αργή διαδικασία οπότε δεν ανησυχεί
- φθορά, απώλειες αντλίας φρένων: άλλοτε έχουμε πεντάλι άλλοτε δεν έχουμε, χρειάζεται δεύτερο πάτημα, σε στάση το πεντάλι υποχωρεί κάτω από το πόδι μας!
- φθορά υποβοήθησης σέρβο: απαιτείται αυξημένη δύναμη στο πόδι
(αν νομίζετε ότι έχω λάθη διορθώστε τα)
- σε λογική καταπόνηση από μεγάλο φορτίο, παρατεταμένη κατηφόρα, σκληρή χρήση.
-
Ο χρήστης pusher έγραψε:
Αν φρενάρεις επανειλημμένα από μεγάλη ταχύτητα και αρχίσουν να μυρίζουν τα φρένα, πχ έκανες 4 δυνατά φρεναρίσματα, περίπου άλλα τόσα έχεις για να μείνεις εντελώς - το πεντάλ δεν πέφτει στο πάτωμα, είναι σκληρό αλλά όσο και να το πατάς το αμάξι φρενάρει ελάχιστα. Το καταλαβαίνεις επειδή πρέπει να πατάς ολοένα με περισσότερη δύναμη το πεντάλ για να ενεργοποιηθεί το ABS.
[...]Όπα. Αυτό που περιγράφεις παραπάνω από τι προκαλείται; Υπάρχουν και άλλα αίτια εκτός από βράσιμο που κάνουν τα φρένα να μην αποκρίνονται;
Το ρώτησα και χθες και ρωτάω ξανά γιατί με ενδιαφέρει το σημείο αυτό. Αυτή η συμπεριφορά από τι προκαλείται; Υπεύθυνα είναι τα τακάκια και οι δίσκοι; (Αν κατάλαβα αλά σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει υπερθέρμανση υγρών.)
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις