-
ακόμα μια ερώτηση παιδιά... πως καταλαβαίνετε ότι ένα αυτοκίνητο έχει στρώσει? Αν πχ με ίδιες στροφές, ας πούμε 3000, 100χλμ (με 5η), μετά το στρώσιμο, πιάνει τα 100χλμ με λιγότερες στροφές?
-
Οι στροφές δεν αλλάζουν. Το στρώσιμο διαρκεί γύρω στα 500 χλμ (το πολύ 1000 χλμ). Μετά από αυτά τα χιλιόμετρα δεν αλλάζει τίποτα, ότι έγινε έγινε. Αν στρώθηκε καλά θα το διαπιστώσεις σε μακροζωία μετά τις 150-200.000 χλμ.
-
εφόσον ισχύει αυτό, τι εννοούμε όταν λέμε 'ανοίγει' ο κινητήρας μετά το στρώσιμο? άλλο ένα, πολλοί λένε ότι μετά το στρώσιμο και κάποια χλμ, ο κινητήρας επιταχύνει καλύτερα (ροπή), ή επιτυγχάνει καλύτερες τελικές ταχύτητες... αυτό που οφείλεται? σε ένα καλό στρώσιμο πχ?
-
Ρε mschumacher, είναι δυνατόν να αλλάζουν οι στροφές του κινητήρα και να μένουν σταθερά τα χλμ με την ίδια ταχύτητα στο σαζμάν όταν ο κινητήρας είναι συνδεδεμένος με το κιβώτιο/διαφορικό με σταθερές σχέσεις ? τι ερωτήσεις είναι αυτές, και μετά έχετε και άποψη για την F1 καθώς και επι παντός επιστητού. Πως να πιστεύψουμε κάτι που αναφέρετε όταν σας πιάνουμε φάουλ στα πιο απλά ?
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Ρε mschumacher, είναι δυνατόν να αλλάζουν οι στροφές του κινητήρα και να μένουν σταθερά τα χλμ με την ίδια ταχύτητα στο σαζμάν όταν ο κινητήρας είναι συνδεδεμένος με το κιβώτιο/διαφορικό με σταθερές σχέσεις ? τι ερωτήσεις είναι αυτές, και μετά έχετε και άποψη για την F1 καθώς και επι παντός επιστητού. Πως να πιστεύψουμε κάτι που αναφέρετε όταν σας πιάνουμε φάουλ στα πιο απλά ?δεν υποστηρίζω αυτή την άποψη, άλλοι την υποστηρίζουν. τέτοια κριτική επίσης δεν είναι υπέρ σου.
-
Οι κινητήρες στο εργοστάσιο κατασκευής υποβάλλονται σε hot test, τέρμα γκάζι για να δουν απλά αν ο κινητήρας είναι εντάξει - δεν συμφέρει να μπει ένας ελαττωματικός κινητήρας σε αυτοκίνητο. Αυτό βοηθάει στο να 'καθήσουν' τα δακτυλίδια (ελατήρια) αλλά ο κινητήρας δεν είναι στρωμένος. Την επόμενη φορά που ξεκινά ο κινητήρας είναι στο εργοστάσιο συναρμολόγησης αφού μπει στο αυτοκίνητο, για μερικά δευτερόλεπτα (συνήθως χωρίς βενζίνη τροφοδοτώντας με προπάνιο την εισαγωγή) για να βεβαιωθούν ότι η μίζα και τα άλλα παρελκόμενα λειτουργούν κανονικά.
Μετά από μερικά σπινιαρίσματα που κάνουν οι μεταφορείς και οι αντιπρόσωποι στο αυτοκίνητο, το παραδίδουν στον αγοραστή. Το ασφαλέστερο στρώσιμο είναι να οδηγείς ΚΑΝΟΝΙΚΑ για 500-1000 χλμ και πάνω από 2000 σαλ για να έχει αρκετή πίεση λαδιού. Δεν πρέπει να το ξεσκίζεις αλλά ούτε να το οδηγείς με χαμηλό φορτίο, δεν στρώνει καλά. Λεπτομέρειες: αν τα πρώτα χιλιόμετρα τα κάνεις σε ταξίδι πρέπει να παίρνεις το πόδι σου από το γκάζι κάθε 2-3 λεπτά για μερικά δευτερόλεπτα. Μετά το στρώσιμο μπορείς να το οδηγείς πολύ μαλακά αν θέλεις να σου κρατήσει πάρα πολύ ή να το ξεσκίζεις.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Μετά από μερικά σπινιαρίσματα που κάνουν οι μεταφορείς και οι αντιπρόσωποι στο αυτοκίνητο, το παραδίδουν στον αγοραστή. .
κορυφαιο σχολιο να μην στρωθουν και λιγο τα λαστιχα?
φιλε συμπατριωτη και συναδελφε mschumacher αυτο που ανεφερες για τις στροφες και τα χιλιομετρα, ηταν επιοικως αστοχο..
οκ μπορει να μην ειναι δικια σου αποψη αλλα το οτι και μονο την αναφερεις ειναι λιγο τραβηγμενο..φιλικα
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Οι κινητήρες στο εργοστάσιο κατασκευής υποβάλλονται σε hot test, τέρμα γκάζι για να δουν απλά αν ο κινητήρας είναι εντάξει - δεν συμφέρει να μπει ένας ελαττωματικός κινητήρας σε αυτοκίνητο. Αυτό βοηθάει στο να 'καθήσουν' τα δακτυλίδια (ελατήρια) αλλά ο κινητήρας δεν είναι στρωμένος. Την επόμενη φορά που ξεκινά ο κινητήρας είναι στο εργοστάσιο συναρμολόγησης αφού μπει στο αυτοκίνητο, για μερικά δευτερόλεπτα (συνήθως χωρίς βενζίνη τροφοδοτώντας με προπάνιο την εισαγωγή) για να βεβαιωθούν ότι η μίζα και τα άλλα παρελκόμενα λειτουργούν κανονικά.Μετά από μερικά σπινιαρίσματα που κάνουν οι μεταφορείς και οι αντιπρόσωποι στο αυτοκίνητο, το παραδίδουν στον αγοραστή. Το ασφαλέστερο στρώσιμο είναι να οδηγείς ΚΑΝΟΝΙΚΑ για 500-1000 χλμ και πάνω από 2000 σαλ για να έχει αρκετή πίεση λαδιού. Δεν πρέπει να το ξεσκίζεις αλλά ούτε να το οδηγείς με χαμηλό φορτίο, δεν στρώνει καλά. Λεπτομέρειες: αν τα πρώτα χιλιόμετρα τα κάνεις σε ταξίδι πρέπει να παίρνεις το πόδι σου από το γκάζι κάθε 2-3 λεπτά για μερικά δευτερόλεπτα. Μετά το στρώσιμο μπορείς να το οδηγείς πολύ μαλακά αν θέλεις να σου κρατήσει πάρα πολύ ή να το ξεσκίζεις.
H οδήγηση με πλήρες φορτίο αντενδείκνυται?
Γνωρίζεις μήπως τα αίτια που δεν στρώνει καλά με χαμηλό φορτίο? -
Ναι, η οδήγηση την περίοδο του στρωσίματος αντεδείκνυται γιατί τα κινούμενα μέρη του κινητήρα δεν έχουν αποκτήση τις απαιτούμενες ελευθερίες διάκενα και ο κίνδυνος τοπικής υπερθέρμανσης παραμονεύει με αποτέλεσμα να έρθουν σε επαφή χωρίς την παρέμβαση του λαδιού **σπάει το φίλμ του λαδιου **τα τριβόμενα μέρη και να επέλθει η καταστροφή ή θα υπάρχει σοβαρή μείωση της διάρκειας της ζωής του κινητήρα.
Στρώσιμο δεν θέλει μόνο ο κινητήρας αλλά όλα τα κινούμενα μέρη του αυτοκινήτου όπως σαζμάν, διαφορικό, ρουλεμάν τροχών, κρεμαγιέρα, αντλία τιμονιού, altenator, κλπ. Βέβαια αν τηρηθούν οι κανόνες του στρωσίματος του κινητήρα στο διάστημα αυτό και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου στρώνουν και υπάρχει μια ομοιογένεια στις φθορές έτσι όπως τις προέβλεψε ο κατασκευαστής.
Είναι τελείως διαφορετικό το υψηλό φορτίο στον κινητήρα π.χ εξαντλούμε τις στροφές του και οδηγούμε με την τελική ταχύτητα επι πολλή ώρα, απο το υψηλόφορτίο στον κινητήρα που προέρχεται απο μεγάλη σχέση στο σαζμάν π.χ 5η και 3 άτομα μέσα και 1500 στροφές όπου η αντλία λαδιού αδυνατεί λόγω των χαμηλών στροφών να στείλει την απαιτούμενη ποσότητα λαδιού με την απαιτούμενη πίεση, σε αυτή την περίπτωση υποφέρουν τα κουζινέτα μπιελών και στροφάλου ενώ στην περίπτωση των υψηλών στροφών υποφέρουν οι κύλινδροι και τα έμβολα.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Είναι τελείως διαφορετικό το υψηλό φορτίο στον κινητήρα π.χ εξαντλούμε τις στροφές του και οδηγούμε με την τελική ταχύτητα επι πολλή ώρα, απο το υψηλόφορτίο στον κινητήρα που προέρχεται απο μεγάλη σχέση στο σαζμάν π.χ 5η και 3 άτομα μέσα και 1500 στροφές όπου η αντλία λαδιού αδυνατεί λόγω των χαμηλών στροφών να στείλει την απαιτούμενη ποσότητα λαδιού με την απαιτούμενη πίεση, σε αυτή την περίπτωση υποφέρουν τα κουζινέτα μπιελών και στροφάλου ενώ στην περίπτωση των υψηλών στροφών υποφέρουν οι κύλινδροι και τα έμβολα.
Μπορουμε να θεωρησουμε οτι μια μηχανη δουλευει σε πληρες φορτιο πχ με 2η ταχητητα?
Αν ναι κατω απο ποιες προυποθεσεις γινεται αυτο?
Αν οχι γιατι δεν γινεται? -
Πλήρες φορτίο=τέρμα γκάζι, ασχέτως στροφών.(ή σχέσης κιβωτίου)
Το 'τέρμα γκάζι' δεν είναι μόνο όταν το πατάς στο πάτωμα αλλά σε κάθε περίπτωση που το επιπλέον πάτημα του πεντάλ δεν θα έχει αποτέλεσμα.
Για παράδειγμα με 3η, 1500σαλ. και το γκάζι στο μέσο της διαδρομής του συνήθως οδηγείς με πλήρες φορτίο, εφόσον το να πατήσεις τέρμα το γκάζι δεν θα έχει κάποιο αντίκρυσμα.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Πλήρες φορτίο=τέρμα γκάζι, ασχέτως στροφών.(ή σχέσης κιβωτίου)Το 'τέρμα γκάζι' δεν είναι μόνο όταν το πατάς στο πάτωμα αλλά σε κάθε περίπτωση που το επιπλέον πάτημα του πεντάλ δεν θα έχει αποτέλεσμα.
Για παράδειγμα με 3η, 1500σαλ. και το γκάζι στο μέσο της διαδρομής του συνήθως οδηγείς με πλήρες φορτίο, εφόσον το να πατήσεις τέρμα το γκάζι δεν θα έχει κάποιο αντίκρυσμα.
Δηλαδη αν πας με 1η σε μια πολυ μεγαλη κατηφορα εχεις πληρες φορτιο στη μηχανη?
-
Στο τέρμα των στροφών του κινητήρα όλες οι ταχύτητες είναι πλήρες φορτίο, στο τέρμα των στροφών με 1η είτε είναι ανηφόρα είτε είναι κατηφόρα το φορτίο είναι πλήρες , σε μεγάλη ανηφόρα όπως λες και μέχρι 80-85% των στροφών όχι, δεν είναι πλήρες φορτίο, σε αυτή την περίπτωση είναι πλήρες ή πολύ κοντά στο πλήρες φορτίο το σύστημα μετάδοσης σαζμάν, διαφορικό, ημιαξόνια, συμπλέκτης.
-
romilos με απλά λόγια όποτε πατάς τέρμα το γκάζι έχεις πλήρες φορτίο ανηφόρα, κατηφόρα, στροφές κινητήρα, σχέση στο κιβώτιο κλπ. δεν παίζουν ρόλο.
21 Quadra αυτό που λες είναι λάθος με εξαίρεση το τελευταίο σκέλος του post σου για το σύστημα μετάδοσης.
Όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε πλήρες φορτίο σου δίνει το max της ροπής του. Οι στροφές λειτουργίας δεν παίζουν ρόλο.Με μισό γκάζι στο όριο των στροφών του κινητήρα, στις στροφές μέγιστης ισχύος ή σε οποιοδήποτε άλλο φάσμα στροφών (γιατί επαναλαμβάνω οι στροφές του κινητήρα είναι κάτι το άσχετο) ΔΕΝ λειτουργεί ο κινητήρας σε συνθήκες 'πλήρους φορτίου'.
Γενικά, το 'φορτίο' όπως είθισται να αναφερόμαστε σε αυτό σε μηχανές αυτοκινήτων συνδέεται με τη ροπή και όχι (άμεσα) με την ισχύ
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
romilos με απλά λόγια όποτε πατάς τέρμα το γκάζι έχεις πλήρες φορτίο ανηφόρα, κατηφόρα, στροφές κινητήρα, σχέση στο κιβώτιο κλπ. δεν παίζουν ρόλο.21 Quadra αυτό που λες είναι λάθος με εξαίρεση το τελευταίο σκέλος του post σου για το σύστημα μετάδοσης.
Όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε πλήρες φορτίο σου δίνει το max της ροπής του. Οι στροφές λειτουργίας δεν παίζουν ρόλο.Με μισό γκάζι στο όριο των στροφών του κινητήρα, στις στροφές μέγιστης ισχύος ή σε οποιοδήποτε άλλο φάσμα στροφών (γιατί επαναλαμβάνω οι στροφές του κινητήρα είναι κάτι το άσχετο) ΔΕΝ λειτουργεί ο κινητήρας σε συνθήκες 'πλήρους φορτίου'.
Γενικά, το 'φορτίο' όπως είθισται να αναφερόμαστε σε αυτό σε μηχανές αυτοκινήτων συνδέεται με τη ροπή και όχι (άμεσα) με την ισχύ
σε μια δυναμομετρηση τοτε γιατι βαζουν συνηθως 4η σχεση?
οκ θα μου πεις για να ειναι πιο κοντα σστο 1:1
αλλα αν ξερεις και την σχεση μεταδοσης στις αλλες ταχυτητες παλι δεν μπορεις να βγαλεις ακρη? -
Η κορύφωση της ροπής είναι σε χαμηλότερες στροφές απο το τέρμα γκάζι, ακόμα και η κορύφωση της ιπποδύναμης είναι χαμηλότερα απο το τέρμα γκάζι, στο τέρμα γκάζι επεμβαίνει ο κόφτης, γιατί ? γιατί είναι ο κινητήρας στο πλήρες φορτίο και κινδυνεύει με σπάσιμο των μηχανικών του μερών λόγω αδρανειακών δυνάμεων και των συντονισμών που δημιουργούνται απο τις πρωτεύουσες / δευτερεύουσες δυνάμεις λόγω της παλινδρομικής κίνησης των εμβόλων, πρωτεύουσα δύναμη είναι αυτή που έχει το έμβολο κατά την κάθοδό του και δευτερεύουσα αυτή που έχει κατά την άνοδο του και η οποία είναι και ισχυρότερη λόγω της ταχύτητας που έχει ήδη αναπτύξει το έμβολο, γιατί νομίζεις ότι τραντάζονται οι μονοκύλινδροι κινητήρες ? τα αντίβαρα στον στροφαλοφόρο αυτές τις δυνάμεις προσπαθούν να εξισορροπήσουν, όταν όλες αυτές οι δυνάμεις συντονιστούν είναι θέμα δευτερολέπτων να διαλύσει στα εξ ων συνετέθει ένας κινητήρας, ο κόφτης λοιπόν φροντίζει να μην φτάνει ο κινητήρας στο άνω κρίσιμο όριο του συντονισμού του, αλλά φθάνει σε 2 διαφορετικές περιοχές της λειτουργίας του, θα το έχεις παρατηρήσει ότι σε κάποιες στροφές λειτουργεί πιο ομαλά όπως επίσης και στις ακριβώς διαπλάσιες του, ο συντονισμός στην 1 και 2 αρμονική είναι χαμηλότερης έντασης, υπάρχουν και κινητήρες οι οποίοι δεν χρειάζονται κόφτη γιατί η ρευστοδυναμική τους εισαγωγή / εξαγωγή / διάμετρος βαλβίδων / έκκεντροφόρος δεν επιτρέπει την άνοδο των στροφών πέρα απο ένα επίπεδο, το οποίο είναι χαμηλότερο απο το επίπεδο του κρίσιμου συντονισμού του κινητήρα οπότε δεν χρειάζεται κόφτης γιατί δεν έχει τίποτα να προστατεύσει.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Η κορύφωση της ροπής είναι σε χαμηλότερες στροφές απο το τέρμα γκάζι, ακόμα και η κορύφωση της ιπποδύναμης είναι χαμηλότερα απο το τέρμα γκάζι, στο τέρμα γκάζι επεμβαίνει ο κόφτης, γιατί ? γιατί είναι ο κινητήρας στο πλήρες φορτίο και κινδυνεύει με σπάσιμο των μηχανικών του μερών λόγω αδρανειακών δυνάμεων και των συντονισμών που δημιουργούνται απο τις πρωτεύουσες / δευτερεύουσες δυνάμεις λόγω της παλινδρομικής κίνησης των εμβόλων, πρωτεύουσα δύναμη είναι αυτή που έχει το έμβολο κατά την κάθοδό του και δευτερεύουσα αυτή που έχει κατά την άνοδο του και η οποία είναι και ισχυρότερη λόγω της ταχύτητας που έχει ήδη αναπτύξει το έμβολο, γιατί νομίζεις ότι τραντάζονται οι μονοκύλινδροι κινητήρες ? τα αντίβαρα στον στροφαλοφόρο αυτές τις δυνάμεις προσπαθούν να εξισορροπήσουν, όταν όλες αυτές οι δυνάμεις συντονιστούν είναι θέμα δευτερολέπτων να διαλύσει στα εξ ων συνετέθει ένας κινητήρας, ο κόφτης λοιπόν φροντίζει να μην φτάνει ο κινητήρας στο άνω κρίσιμο όριο του συντονισμού του, αλλά φθάνει σε 2 διαφορετικές περιοχές της λειτουργίας του, θα το έχεις παρατηρήσει ότι σε κάποιες στροφές λειτουργεί πιο ομαλά όπως επίσης και στις ακριβώς διαπλάσιες του, ο συντονισμός στην 1 και 2 αρμονική είναι χαμηλότερης έντασης, υπάρχουν και κινητήρες οι οποίοι δεν χρειάζονται κόφτη γιατί η ρευστοδυναμική τους εισαγωγή / εξαγωγή / διάμετρος βαλβίδων / έκκεντροφόρος δεν επιτρέπει την άνοδο των στροφών πέρα απο ένα επίπεδο, το οποίο είναι χαμηλότερο απο το επίπεδο του κρίσιμου συντονισμού του κινητήρα οπότε δεν χρειάζεται κόφτης γιατί δεν έχει τίποτα να προστατεύσει.τωρα αν σου πω οτι δεν καταλαβα σε τι απαντας θα με παρεξηγησεις?
εκτος και αν απλα το γραφεις αυτο..
-
romilos στον nickolas απάντησα
-
Ο χρήστης romilos έγραψε:
romilos με απλά λόγια όποτε πατάς τέρμα το γκάζι έχεις πλήρες φορτίο ανηφόρα, κατηφόρα, στροφές κινητήρα, σχέση στο κιβώτιο κλπ. δεν παίζουν ρόλο.
21 Quadra αυτό που λες είναι λάθος με εξαίρεση το τελευταίο σκέλος του post σου για το σύστημα μετάδοσης.
Όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε πλήρες φορτίο σου δίνει το max της ροπής του. Οι στροφές λειτουργίας δεν παίζουν ρόλο.Με μισό γκάζι στο όριο των στροφών του κινητήρα, στις στροφές μέγιστης ισχύος ή σε οποιοδήποτε άλλο φάσμα στροφών (γιατί επαναλαμβάνω οι στροφές του κινητήρα είναι κάτι το άσχετο) ΔΕΝ λειτουργεί ο κινητήρας σε συνθήκες 'πλήρους φορτίου'.
Γενικά, το 'φορτίο' όπως είθισται να αναφερόμαστε σε αυτό σε μηχανές αυτοκινήτων συνδέεται με τη ροπή και όχι (άμεσα) με την ισχύ
σε μια δυναμομετρηση τοτε γιατι βαζουν συνηθως 4η σχεση?
οκ θα μου πεις για να ειναι πιο κοντα σστο 1:1
αλλα αν ξερεις και την σχεση μεταδοσης στις αλλες ταχυτητες παλι δεν μπορεις να βγαλεις ακρη?Βεβαίως και μπορείς. Απλά με 1η η ροπή στους τροχούς είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να δημιουργηθεί βλάβη στο δυναμόμετρο.
Επίσης αν υπάρχει σχέση στο κιβώτιο 1:1 (πχ. η 5η στις BMW) oι απώλεις από τη μετάδοση είναι μικρότερες άρα και η ισχύς στους τροχούς που θα μετρήσει το δυναμόμετρο η μεγαλύτρεη δυνατή. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
romilos στον nickolas απάντησαοκ sorry δεν το χα προσεξει..
μεγιστη ροπη δεν εχουμε στις στροφες οπου εχουμε καλυετρη πληρωση του θαλαμου καυσης?
nicholas οταν λες το max της ροπης του προφανως εννοεις το Max της ροπης σε συγκεκριμενς στροφες και οχι σαν απολυτη τιμη ετσι δεν ειναι?
Στρώσιμο Νέου Αυτοκινήτου.....