-
Θα σε μπανιαρουν και απο δω και θα ξαναγυρνας .... αλα CFH. Θα το φας το κεφαλακι σου
-
Ο χρήστης Ελα Αλεκο έγραψε:
Θα σε μπανιαρουν και απο δω και θα ξαναγυρνας .... αλα CFH. Θα το φας το κεφαλακι σουΕίσαι και μαρτυριάρης!
Γιατί να με μπανιάρουν βρε; Δε νομίζω ότι ενοχλώ... Ενοχλώ; Ε;Σοβαρά τώρα, το θέμα του CFH ας μην το πιάσουμε καλύτερα...
Επί της ουσίας τώρα και πέρα από το χιούμορ του προηγούμενου μου ποστ, αυτό που σκέφτεσαι με το Quaife για τα χιόνια είναι παλαβό.
-
Ειμαι ο μεγαλος αδερφος .... big brother. Λιγα με το CFH γιατι σ' εφαγα μπαμπεσικα αλητη
Το διαφορικο ειναι απαραιτητο για τα δυνατα αμαξια αλλα οχι αχρηστο για τα συμβατικα. Το διαφορικο θα καλυτερεψει σιγουρα το πατημα μου. Απλα αναρωτιεμαι εαν στο χιονι θα με βγαλει σε ανηφοριτσες που με χιονολαστιχα κολλησα οποτε η τοποθετηση του απο 99% γινει 100% σιγουρη -
Τελικα κατεληξα οτι το διαφορικο τυπου Quaife ATB δεν θα κανει τη διαφορα στα χιονια που περιμενω. Ισως ενα πιο επιθετικο χειμερινο ελαστικο να βοηθησει μεχρι ενα σημειο την αναβαση μου σε καποια ανηφορα σε σχεση με τα νορμαλ χειμερινα που φοραω τωρα. Παραθετω και ενα πολυ ενδιαφερον ποστ απο την κοινοτητα μας.
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Γιατί μπλοκάρουν υπό προϋποθέσεις. Ανάλογα τον τύπο του μπλοκέ, συμπεριφέρεται καλύτερα σε διαφορετικές συνθήκες. Τα ανοιχτά διαφορικά (μη-μπλοκέ) κατανέμουν τη ροπή εκεί που είναι πιο εύκολο: στον τροχό που θα φέρει λιγότερη αντίσταση, δηλαδή αυτόν που σπινιάρει τρελλά. Κακό αυτό... Τα μπλοκέ όμως είναι άλλη υπόθεση...Για παράδειγμα, ένα torsen (ή άλλο torque sensing μπλοκέ) δεν θα σου κάνει τίποτα όταν ο ένας τροχός έχει ελάχιστη πρόσφυση. Αυτό γίνεται γιατί στέλνει στον τροχό που έχει πολλή πρόσφυση έως (π.χ.) 2.5 φορές περισσότερη ροπή από την αντίσταση που φέρνει ο τροχός που έχει λίγη πρόσφυση. Αλλά αν ο ένας γυρίζει τρελά σε άμμο, χιόνι, πάγο, κτλ, τότε φέρνει αντίσταση σχεδόν μηδέν, και ο άλλος δέχεται 0 * 2.5 = 0. Οπότε κολλάς με τον ίδιο τρόπο που κολλάς με ένα ανοιχτό διαφορικό. Και θα μου πεις, γιατί να το χρησιμοποιήσει κανείς; Γιατί υπο άλλες συνθήκες που όλοι οι τροχοί έχουν κάποια πρόσφυση (στεγνή ή βρεγμένη άσφαλτος), βελτιώνει σημαντικότατα τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Άλλα διαφορικά είναι speed sensing, και συνήθως είναι αυτά που έχουν μέσα μερικά 'συμπλεκτάκια' (αν και υπάρχουν torque sensing με συμπλεκτάκια όπως έμαθα πρόσφατα!). Σε αυτά, όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά ταχύτητας (όχι ροπής!) μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα, τόσο πιο πολλή ροπή μεταφέρει στον τροχό με την καλή πρόσφυση. Σε αυτά αν ο ένας τροχός έχει μηδενική πρόσφυση, η ροπή μοιράζεται (θεωρητικά) ισομερώς μεταξύ των δύο τροχών. Και ενώ το σενάριο φαίνεται καλό, θυμήσου ότι έχουν υλικά τριβής (συμπλεκτάκια) που τελικά φθείρονται και ότι στην κανονική κίνηση στο δρόμο οι τροχοί του ίδιου άξονα έχουν διαφορά ταχύτητας όταν στρίβεις! Οπότε αυτού του τύπου το μπλοκέ πιθανώς (λέω πιθανώς, μην πέσετε να με φάτε) να περιορίζει κάπως την ευκινησία του αυτοκινήτου σε κλειστές στροφές, ενώ επίσης αδυνατεί να μεταδώσει περισσότερο του 50% της ροπής στον τροχό με την πολλή πρόσφυση, πράγμα που τα torque sensing κάνουν. Όμως με ένα speed sensing είναι πιο δύσκολο να κολλήσεις, γιατί πρέπει να κολλήσουν και οι δύο τροχοί...
Ελπίζω να μη σε μπέρδεψα περισσότερο! Η ανάλυση είναι κάπως απλοϊκή, και σε ορισμένα σημεία υπεραπλουστευμένη, αλλά νομίζω ότι τα στοιχεία που θέλεις για τη δουλειά που περιέγραψες. Η αγωνιστική οδήγηση με μπλοκέ είναι όμως πολύ διαφορετική υπόθεση από το ξεκόλλημα από άμμο με μπλοκέ, και είναι για άλλα topics.
Ποια χαρακτηριστικά είναι πιο σημαντικά ?