-
στο τεύχος αυγούστου, διαβάζουμε ότι για το νουμπίρα οι κορεάτες στην ευρωπαϊκή έκδοση μίκρυναν τη διάμετρο των αντιστρεπτικών και σκλήρυναν τα αμορτισέρ και ελατήρια. Τί πέτυχαν με αυτό;
στο ραλύ 1600 η πεζό είχε κάνει το ανάποδο. Είχε αυξήσει τη διάμετρο των αντιστρεπτικών και είχε βάλει πιο μαλακά ελατήρια. Τί πέτυχαν με αυτό; (το 1600 ήταν και καμιά 100αρια κιλά πιο βαρύ)μάλλον ότι το αμάξι έγινε πιο άνετο χωρίς παρόλαυτα να γέρνει, έτσι;
Γενικά με έχει μπερδέψει λίγο το αποτέλεσμα που έχουν οι αντιστρεπτικές Έχω την εντύπωση πως με πιο σκληρές αντιστρεπτικές ελέγχονται καλύτερα οι κλίσεις του αμαξώματος χωρίς να γίνεται τόσο σκληρό το αμάξι στις λακκούβες, σε σχέση με το να βάλουμε πιο σφιχτά ελατήρια-αμορτισέρ. Είναι έτσι;
Από την άλλη όμως, γιατί όλοι πάμε σε πιο σφιχτά αμορτισέρ και ελατήρια και δεν αλλάζουμε αντιστρεπτικές που είναι και πιο φθηνές;
Αυτές είναι οι απορίες μου και όποιος μπορεί να απαντήσει, τον ευχαριστώ -
στο τεύχος αυγούστου, διαβάζουμε ότι για το νουμπίρα οι κορεάτες στην ευρωπαϊκή έκδοση μίκρυναν τη διάμετρο των αντιστρεπτικών και σκλήρυναν τα αμορτισέρ και ελατήρια. Τί πέτυχαν με αυτό;
στο ραλύ 1600 η πεζό είχε κάνει το ανάποδο. Είχε αυξήσει τη διάμετρο των αντιστρεπτικών και είχε βάλει πιο μαλακά ελατήρια. Τί πέτυχαν με αυτό; (το 1600 ήταν και καμιά 100αρια κιλά πιο βαρύ)μάλλον ότι το αμάξι έγινε πιο άνετο χωρίς παρόλαυτα να γέρνει, έτσι;
Γενικά με έχει μπερδέψει λίγο το αποτέλεσμα που έχουν οι αντιστρεπτικές Έχω την εντύπωση πως με πιο σκληρές αντιστρεπτικές ελέγχονται καλύτερα οι κλίσεις του αμαξώματος χωρίς να γίνεται τόσο σκληρό το αμάξι στις λακκούβες, σε σχέση με το να βάλουμε πιο σφιχτά ελατήρια-αμορτισέρ. Είναι έτσι;
Από την άλλη όμως, γιατί όλοι πάμε σε πιο σφιχτά αμορτισέρ και ελατήρια και δεν αλλάζουμε αντιστρεπτικές που είναι και πιο φθηνές;
Αυτές είναι οι απορίες μου και όποιος μπορεί να απαντήσει, τον ευχαριστώ -
στο τεύχος αυγούστου, διαβάζουμε ότι για το νουμπίρα οι κορεάτες στην ευρωπαϊκή έκδοση μίκρυναν τη διάμετρο των αντιστρεπτικών και σκλήρυναν τα αμορτισέρ και ελατήρια. Τί πέτυχαν με αυτό;
στο ραλύ 1600 η πεζό είχε κάνει το ανάποδο. Είχε αυξήσει τη διάμετρο των αντιστρεπτικών και είχε βάλει πιο μαλακά ελατήρια. Τί πέτυχαν με αυτό; (το 1600 ήταν και καμιά 100αρια κιλά πιο βαρύ)μάλλον ότι το αμάξι έγινε πιο άνετο χωρίς παρόλαυτα να γέρνει, έτσι;
Γενικά με έχει μπερδέψει λίγο το αποτέλεσμα που έχουν οι αντιστρεπτικές Έχω την εντύπωση πως με πιο σκληρές αντιστρεπτικές ελέγχονται καλύτερα οι κλίσεις του αμαξώματος χωρίς να γίνεται τόσο σκληρό το αμάξι στις λακκούβες, σε σχέση με το να βάλουμε πιο σφιχτά ελατήρια-αμορτισέρ. Είναι έτσι;
Από την άλλη όμως, γιατί όλοι πάμε σε πιο σφιχτά αμορτισέρ και ελατήρια και δεν αλλάζουμε αντιστρεπτικές που είναι και πιο φθηνές;
Αυτές είναι οι απορίες μου και όποιος μπορεί να απαντήσει, τον ευχαριστώ -
Ο χρήστης chemic έγραψε:
στην ευρωπαϊκή έκδοση μίκρυναν τη διάμετρο των αντιστρεπτικών και σκλήρυναν τα αμορτισέρ και ελατήρια. Τί πέτυχαν με αυτό;
στο ραλύ 1600 η πεζό είχε κάνει το ανάποδο. Είχε αυξήσει τη διάμετρο των αντιστρεπτικών και είχε βάλει πιο μαλακά ελατήρια.
Από την άλλη όμως, γιατί όλοι πάμε σε πιο σφιχτά αμορτισέρ και ελατήρια και δεν αλλάζουμε αντιστρεπτικές που είναι και πιο φθηνές;Οι παχύτερες αντιστρεπτικές ελαττώνουν τις κλίσεις επιτρέποντας μαλακότερα ελατήρια για άνεση. Επειδή όμως συνδέουν τις δύο πλευρές του αυτοκινήτου ελαττώνουν και την 'ανεξαρτησία' των ανεξάρτητων αναρτήσεων που σημαίνει ότι το τι συναντάει η ρόδα της μιας πλευράς επηρεάζει και την άλλη πλευρά (όχι πολύ καλό για την άνεση και την πρόσφυση).
Υποθέτω λοιπόν ότι σε καλή άσφαλτο χωρίς ανωμαλίες ή ευκαιριακή χρήση σε πίστα η παχύτερη αντιστρεπτική είναι καλό πράμα, σε χρήση όμως σε κακούς δρόμους με ανωμαλίες μπορεί να αποτελεί μειονέκτημα. Δεν ξέρω τι δρόμους έχουν στην Β? ή Ν? Κορέα αλλά εδώ στην Ευρώπη έχουμε χωματόδρομους και πολλές τρύπες, κακοτεχνίες κλπ και στην υπόλοιπη Ευρώπη πολλά καλντερίμια και σαμαράκια κλπ.
Βέβαια η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων αποτελεί επιστήμη με πολλά στοιχεία τέχνης (ή μάλλον τέχνη με στοιχεία επιστήμης) και τα παραπάνω αποτελούν στοιχειώδεις μεν αλλά και πολύ απλοϊκές σκέψεις! -
Σε ένα αυτοκίνητο δεν είναι ο ζητούμενο μόνο να μην παίρνει κλήσεις στις στροφές. Οι αντιστρεπτικές ράβδοι δεν μετέχουν στην συμπεριφορά της ανάρτησης στο δρόμο όπου τα πάντα εξαρτούνται από τη συνεργασία ελατηρίων με τα αμορτισέρ καθώς και από τις διαδρομές της ανάρτησης. Το ζητούμενο είναι η όσον το δυνατόν καλύτερη και μεγαλύτερη επαφή των ελαστικών με την άσφαλτο σε σχέση πάντα με την επιθυμητή άνεση. Αυτό μπορεί να το πετύχει μόνο μια καλοσχεδιασμένη ανάρτηση με καλή συνεργασία ελατηρίου αμορτισέρ. Η αντιστρεπτική θα μπει στο παιχνίδι από την ώρα που θα αρχίσει να στρίβει το τιμόνι. Εκεί καλείται να περιορίσει στα προκαθορισμένα όρια τις κλήσεις του αμαξώματος ώστε να μην έχουμε μεγαλύτερες παραμορφώσεις στα ελαστικά από αυτές που ο κάθε κατασκευαστής έχει ορίσει ως επιθυμητές. Οι ποιο σκληρές αντιστρεπτικές κρατούν το όχημα ποιο οριζόντιο στις στροφές και ποιο απόλυτο στην συμπεριφορά του στο όριο. Τα ποιο μαλακά ελατήρια με αμορτισέρ κάνουν ποιο άνετη και ενδοτική στις ανωμαλίες την ανάρτηση. Ο συνδυασμός αυτών των δυο είναι καθαρά θέμα επιδιώξεων του κατασκευαστή.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Οι αντιστρεπτικές ράβδοι δεν μετέχουν στην συμπεριφορά της ανάρτησης στο δρόμο όπου τα πάντα εξαρτούνται από τη συνεργασία ελατηρίων με τα αμορτισέρ καθώς και από τις διαδρομές της ανάρτησης.Εδώ διαφωνώ λιγάκι. Νομίζω ότι ακόμα και στον ίσιο δρόμο κάτι κάνουν. Σαν ελαστικό 'πράμα' προστίθεται στην ισχύ του ελατηρίου της κάθε πλευράς και από τη στιγμή που συνδέει τις δύο πλευρές σίγουρα όταν η μία πλευρά κάνει κάτι πχ συναντάει μια πέτρα κάτι μεταφέρεται και στην αντίθετη πλευρά.
Σε ένα αυτοκίνητο δεν είναι ο ζητούμενο μόνο να μην παίρνει κλήσεις στις στροφές.
Ακριβώς! Εδώ συμφωνώ!
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Οι αντιστρεπτικές ράβδοι δεν μετέχουν στην συμπεριφορά της ανάρτησης στο δρόμο όπου τα πάντα εξαρτούνται από τη συνεργασία ελατηρίων με τα αμορτισέρ καθώς και από τις διαδρομές της ανάρτησης.
Εδώ διαφωνώ λιγάκι. Νομίζω ότι ακόμα και στον ίσιο δρόμο κάτι κάνουν. Σαν ελαστικό 'πράμα' προστίθεται στην ισχύ του ελατηρίου της κάθε πλευράς και από τη στιγμή που συνδέει τις δύο πλευρές σίγουρα όταν η μία πλευρά κάνει κάτι πχ συναντάει μια πέτρα κάτι μεταφέρεται και στην αντίθετη πλευρά.
Στις μικρό μετατοπίσεις της ανάρτησης δεν ενεργοποιείται η αντιστρεπτική, μόνο όταν η συμπίεση ή εκτόνωση πάρουν σημαντικά μεγέθη όπως σωστά αναφέρεις μια πέτρα ή μια μεγάλη λακκούβα.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Οι αντιστρεπτικές ράβδοι δεν μετέχουν στην συμπεριφορά της ανάρτησης στο δρόμο όπου τα πάντα εξαρτούνται από τη συνεργασία ελατηρίων με τα αμορτισέρ καθώς και από τις διαδρομές της ανάρτησης.
Εδώ διαφωνώ λιγάκι. Νομίζω ότι ακόμα και στον ίσιο δρόμο κάτι κάνουν. Σαν ελαστικό 'πράμα' προστίθεται στην ισχύ του ελατηρίου της κάθε πλευράς και από τη στιγμή που συνδέει τις δύο πλευρές σίγουρα όταν η μία πλευρά κάνει κάτι πχ συναντάει μια πέτρα κάτι μεταφέρεται και στην αντίθετη πλευρά.
Στις μικρό μετατοπίσεις της ανάρτησης δεν ενεργοποιείται η αντιστρεπτική, μόνο όταν η συμπίεση ή εκτόνωση πάρουν σημαντικά μεγέθη όπως σωστά αναφέρεις μια πέτρα ή μια μεγάλη λακκούβα.
οπότε μανώλη, αυτό είναι ένα όφελος της αντιστρεπτικής, σε σχέση με τις σκληρότερες αναρτήσεις, που έχουν αντίκτυπο στην άνεση συνέχεια,έτσι;
-
Είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό σε σχέση του τι σου παρέχει μια πιο σκληρή ανάρτηση. Σε σχέση με τα χιλιόμετρα που διανύεις πόσα αντιστοιχούν σε ευμεγέθη χαντάκια ή σαμαράκια.
Ένα καλό παράδειγμα στο που επηρεάζει η αντιστρεπτική είναι όταν θέλουμε να περάσουμε εγκάρσια χαντάκια δεν περνάμε ίσια για να μην βουτήξει το αμάξι αλλά διαγώνια ώστε να μην βρει κάτω αν το χαντάκι είναι πολύ μεγάλο.
Όπως καταλαβαίνεις δεν αντικαθιστά η αντιστρεπτική την εργασία του ελατηρίου ή του αμορτισέρ.
ΑΝΤΙΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ