-
Μπορεί να σας φανεί αστεία η ερώτηση μου, όμως χθες που ήμουν μέσα σε ένα διπλό λεωφορείο ('ακορντεόν') μου γεννήθηκε η απορία για την μετάδοση της κίνησης σε αυτό. Αν δεν κάνω λάθος, ο κινητήρας βρίσκεται πίσω. Σωστά? Η κίνηση σε ποιούς τροχούς είναι? Αν είναι στους πίσω (εκεί που είναι ο κινητήρας) πώς στρίβει, με το μπροστινό μισό να 'σπάει'? Γίνεται να 'σπρώχνει' το πίσω μέρος το μπροστινό? Μου φαίνεται λίγο αδύνατο! Αν η κίνηση είναι μπροστά από την ένωση, πώς μεταδίδεται?
Μπορεί οι απορίες μου να φανούν σε ορισμένους αστείες, μπορεί να κανω και λάθος σε ορισμένα που έγραψα παραπάνω, όμως θα το εκτιμούσα πολύ, αν κάποιος γνωρίζει, είτε να με βοηθήσει, είτε να διορθώσει κάποια λάθος σκέψη μου.
Σας ευχαριστώ.
-
Μπορεί να σας φανεί αστεία η ερώτηση μου, όμως χθες που ήμουν μέσα σε ένα διπλό λεωφορείο ('ακορντεόν') μου γεννήθηκε η απορία για την μετάδοση της κίνησης σε αυτό. Αν δεν κάνω λάθος, ο κινητήρας βρίσκεται πίσω. Σωστά? Η κίνηση σε ποιούς τροχούς είναι? Αν είναι στους πίσω (εκεί που είναι ο κινητήρας) πώς στρίβει, με το μπροστινό μισό να 'σπάει'? Γίνεται να 'σπρώχνει' το πίσω μέρος το μπροστινό? Μου φαίνεται λίγο αδύνατο! Αν η κίνηση είναι μπροστά από την ένωση, πώς μεταδίδεται?
Μπορεί οι απορίες μου να φανούν σε ορισμένους αστείες, μπορεί να κανω και λάθος σε ορισμένα που έγραψα παραπάνω, όμως θα το εκτιμούσα πολύ, αν κάποιος γνωρίζει, είτε να με βοηθήσει, είτε να διορθώσει κάποια λάθος σκέψη μου.
Σας ευχαριστώ.
-
Μπορεί να σας φανεί αστεία η ερώτηση μου, όμως χθες που ήμουν μέσα σε ένα διπλό λεωφορείο ('ακορντεόν') μου γεννήθηκε η απορία για την μετάδοση της κίνησης σε αυτό. Αν δεν κάνω λάθος, ο κινητήρας βρίσκεται πίσω. Σωστά? Η κίνηση σε ποιούς τροχούς είναι? Αν είναι στους πίσω (εκεί που είναι ο κινητήρας) πώς στρίβει, με το μπροστινό μισό να 'σπάει'? Γίνεται να 'σπρώχνει' το πίσω μέρος το μπροστινό? Μου φαίνεται λίγο αδύνατο! Αν η κίνηση είναι μπροστά από την ένωση, πώς μεταδίδεται?
Μπορεί οι απορίες μου να φανούν σε ορισμένους αστείες, μπορεί να κανω και λάθος σε ορισμένα που έγραψα παραπάνω, όμως θα το εκτιμούσα πολύ, αν κάποιος γνωρίζει, είτε να με βοηθήσει, είτε να διορθώσει κάποια λάθος σκέψη μου.
Σας ευχαριστώ.
-
Με έχει προβληματήσει και εμένα . . .
Η κίνηση είναι στους τελευταίους τροχους όντως
Οταν το πρωτοάκουσα δεν το πίστευα αλλά είναι έτσι ακριβώς, το πίσω σπρώχνει το μπροστά... -
Για τα λεωφορία στην Αθήνα δεν γνωρίζω αλλά, για τα αντίστοιχα διπλά στην Θεσσαλονίκη (Volvo-Σαρακακης) ο κινητήρας είναι στο κέντρο μεταξύ του 1ου και 2ου άξονα κατω από τα πόδια των επιβατών, και η κίνηση μεταδίδεται στον 2ο άξονα κανονικά με άξονα και διαφορικό. Ο τρίτος άξονας δεν πέρνει κίνηση αλλά σύρεται από το εμπρός τμήμα. Υπάρχουν δύο παραλλαγές των συγκεκριμένων λεωφορίων. Στην μία ο 3ος άξονας είναι με διπλες ρόδες, ενώ στην άλλη με μονές οι οποιες στριβουν ελαφρώς ώστε να βοηθά το πίσω μέρος να πέρνει τις κλειστές στροφες ευκολότερα κάνοντας την ουρά να διαγράφει ανοιχτότερη τροχιά.
Αν ο κινητήρας είναι πίσω τοτε η κίνηση μπορεί να μεταδωθεί υδραυλικά σε κάποιον από τους εμπρος άξονες. Το θεωρώ λίγο δύσκολο να μεταδίδεται στον 3ο άξονα και να σκουντάει το εμπρός μέρος. Βέβαια δεν είμαι σίγουρος, γιατί δεν έχω δεί τέτοιο λεωφορείο.
-
O κινητηρας ειναι πραγματικα τερμα πισω και η κινηση μεταδιδεται μεσω ενος διαφορικου στον 3ο αξονα. Ετσι το πισω τμημα του λεωφορειου κινει μεσω μιας 'αρθρωσης' το μπροστινο, το οποιο βεβαια εχει το συστημα διευθυνσης. Ειναι ασυνηθιστος απο κατασκευαστικη αποψη αυτος ο τροπος μεταδοσης, αλλα κερδιζει συνεχως εδαφος εναντι παλαιοτερων τυπων λεωφορειων 'φυσαρμονικα' οπως αυτος που περιγραφει ο φιλος απο την Θεσσαλονικη.
-
Χάρηκα που είδα την παραπάνω απάντηση που επιβεβαιώνει ότι η κίνηση είναι στον 3ο άξονα. Όμως συνεχίζει να με φαίνεται λίγο περίεργο. Ανυπομονώ να δώ τετοια λεωφορεία και στην Θεσσαλονίκη.
"ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΕΣ" ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ