Καμπουροκυρτοπαντόσαυρος εδώ!!!
Αν η εξέλιξη σημαίνει λιγότερο θέαμα, είμαι με το θέαμα!!!
Αν η 50άρα έφτασε τους παγκόσμιους στα όριά τους, είμαι με την 50άρα!!! (μπράβο της... για την ηλικία της!!! )
Οι αγώνες rally δεν είναι, δεν πρέπει να είναι, αγώνες ταχύτητας. Είναι αγώνες ρυθμού, μυαλού, αντοχής. Είναι αγώνες όπου πρέπει να υπολογίζεις το που, πόσο και γιατί, μπορείς να πάς στο όριο.
Αν τα αυτοκίνητα έχουν ξεπεράσει τις 'δυσκολίες', τα όρια, τότε πρέπει να ανέβουν, να διαφοροποιηθούν τα στάνταρς. Όχι να αλλάξουν οι αγώνες.
Ας μειωθούν τα διαφορικά (!), ας μειωθούν τα ελαστικά, ας αυξηθούν οι αποστάσεις ανάμεσα στα σέρβις, ας αυξηθούν οι ιπποδυνάμεις. Ούτως ή άλλως τα αυτοκίνητα WRC σήμερα δεν έχουν καμία σχέση με τα αυτοκίνητα παραγωγής. Ας τα κάνουν πρωτότυπα - a-la Paris Dakar - να δούμε ανταγωνισμό, περιπέτεια, θέαμα.
Και ας αφήσουν την πιπίλα τη ασφάλειας. Δεν είναι πιό αργά πλεόν τα WRC από τα γκρουπ Β, ούτε τα ατυχήματα συμβαίνουν με λιγότερα χιλιόμετρα. Απλά η εξέλιξη στα μέτρα ασφαλείας, τα roll cage ιδιαίτερα, είναι εκθετική.
Χαλά την εικόνα της εταιρείας το χαλασμένο ή ταλαιπωρημένο αυτοκίνητο και εκεί είναι που δεν έχουν απάντηση οι της FIA. Δεν είναι περιπέτεια πλέον, αλλά περισσότερο βιτρίνα προώθησης προϊόντων.
Δεν πουλάει αυτοκίνητα η εμπλοκή με το WRC, η τεχνολογία, το πρεστίζ. Πουλάει η εικόνα και μόνο του αυτοκινήτου, χωρίς αναδρομές στο τί βρίσκεται από κάτω, αν και γιατί αξίζει περισσότερο από τους υπόλοιπους. Ίδια είναι πλέον τα αυτοκίνητα και αυτό λέει πολλά. Κάτι δηλαδή σαν DTM θα γίνουν σε λίγο, με το... καλούπι να διαφοροποιεί τους μεν από τους δε... Έτσι δεν γίνεται χωριό.
Αν τα ενεργά διαφορικά, τα προγράμματα στον κινητήρα, τα anti-lag είναι εξέλιξη, τί να πει κανείς για την εποχή όπου κάθε πρωτοτυπία δοκιμάζονταν πρώτα στα rally; Κινητήρας εμπρός, πίσω ή στο κέντρο; Κίνηση εμπρός, πίσω ή γύρω-γύρω; 4κύλινδροι ή 6κύλινδροι, υπερτροφοδοτούμενοι ή μή, με ψεκασμό ή καρμπυρατέρ, πολυβάλβιδοι ή όχι; Βάρος και αντοχή ή ελαφρό και ταχύτητα;
Στην προσπάθεια να ξεχωρίζω Focus, C4, Impreza και Mitsus με βάση τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά και την τεχνολογική τους διαφοροποίηση (ποιά;) '...θα μείνω ιδανικός και ανάξιος εραστής, των μακρυσμένων θαλασσών και των γαλάζιων πόντων...'.