-
επιτρεψτε μου.............
θεωρητικα ειναι αδυνατο να κατασκευαστει φιλτροχοανη η οποια θα ρουφαει αερα αλλα παραλληλα θα κραταει την σκονη.ο λογος ειναι απλος......η σκονη που εχει εγκλωβιστει μεσα στο σφουγγαρι της φιλτροχοανης με την παροδο του χρονου θα μπαινει στο μοτερ αφου η ροη του αερα θα την σπρωχνει προς το μοτερ.
θελω να καταληξω οτι πρεπει να καθαριζουμε πολυ συχνα τη χοανη για να εχουμε το επιθυμητο αποτελεσμα.αλλα παρα πολυ συχνα........
εγω εκανα στην ιδια ευθεια μετρηση στην ιδια ωρα με και χωρις το φιλτροκουτι.........το αποτελεσμα το ιδιο.........περα απο ενα λιγο παραπανω θορυβο χωρις το φιλτροκουτι.
αλλαζω καθε 10,000km το φιλτρακι μου το οποιο κανει 5,5€ και το φυσαω καθε μηνα με την σωστη φορα.........
quiz:μηπως οι φιλτροχοανες φτιαχτηκαν πρωτα για τα αγωνιστικα οπου μετα τα 500ή1000 το πολυ km μικτης διαδρομης ενος ραλι βγαινει και καθαριζεται;
μηπως στη συνεχεια καποιος το προωθησε στο εμποριο και εγινε της μοδας; -
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
θεωρητικα ειναι αδυνατο να κατασκευαστει φιλτροχοανη η οποια θα ρουφαει αερα αλλα παραλληλα θα κραταει την σκονη...
μπορει να μην αναφερεσαι ακριβως σε αυτο αλλα ειναι σχετικο...\
θεωρητικα μπορουμε να φτιαξουμε την τελεια φιλτροχοανη η οποια δεν θα αφηνει να περνα τιποτα παρα μονο καθαρο αερακι και μαλιστα με ελαχιστη πτωση πιεσης (αυτο ειναι το ζητουμενο)
πως ??- διπλασιαζοντας την επιφανεια του φιλτρου ή αλλιως υποδιπλασιαζοντας την παροχη ανα τετραγωνικη μοναδα υποδιπλασιαζουμε (ενταξει περιπου) και την πτωση πιεσης
2.ανεβαζοντας την πιεση μπροστα απο το φιλτρο η ιδια πτωση πιεση ειναι ποσοστιαια μικροτερη
αρα οταν επανελθει στην ατμοσφαιρικη το ποσοστο παραμενει και το ποσό μειωνεται
αυτο γινεται με επιβραδυνση της ροης δηλαδη μεγαλη αυξηση της διατομης παροχηςμενα σμπαρο δυο τριγωνια δηλαδη σε συστηματα οπως της F1 οπου το ramair παιρνει αερα με ταχυτητα, τον επιβραδυνει τρι- ή και τετραπλασιαζοντας την διατομη και τον περνα απο ενα πελωριο φιλτρο το οποιο δεν εχει τελικα σχεδον καμια πτωση πιεσης
κατι αναλογο κανουν και οι σκουπες που βαζουμε π.χ. στα ραλλακια
αν υπηρχε το καταλληλο περιθωριο χωροταξικα το φαινομενο θα μπορουσε να αγγιζει το τελειο
-
[list:w39gz2x5]Εδω ρε παιδια μιλαμε τι γινεται στην πραξη.Τωρα θεωρητικα, αν ειχαμε.............χμμμ..........μια φιλτροχοανη την οποια θα κουβαλαγαμε με τρειλερ, ισως τοτε μιλουσαμε για επιτυχια.Τι συμβαινει ομως τωρα στην πραξη ειναι το προβλημα [/list:u:w39gz2x5][list:w39gz2x5]Απ τη στιγμη που επιτρεπεις να περασει μεγαλυτερη μαζα αερα σε σταθερο επιπεδο αναροφησης, ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ εισβαλει και σκονη Αυτοι που μου πουλανε φιλτρα ελευθερα, γιατι μου δινουν ως πειστηριο σχεδιαγραματα ροπης και ιποδυναμης(παντα καχυποπτος)και δε μου δινουν την επιπλεον ποσοτητα σκονης που περνα η.....δεν περνα(λεμε τωρα).[/list:u:w39gz2x5][list:w39gz2x5]Εταιριες φιλτρων οπως ειναι η Knecht-mahle η Purolator επενδυουν τεραστια ποσα στην εξελιξη του φιλτραρισματος.Για ξετυλιξτε ενα φιλτρο εργοστασιακο να δειτε ποσα.........μετρα χαρτι εχει Εχετε δει σε ερευνα την ποσοτητα σκονης που μπορει να συγκρατησει ενα τετοιο φιλτρο?[/list:u:w39gz2x5]
-
Μιας και το έφερε η κουβέντα πως πρέπει να καθαρίζονται οι χοάνες;
-
Predator οι μετρησεις εγιναν σε ιδιες συνθηκες.
Τα καλα ελευθερα φιλτρα εχουν 99% κατακρατηση.
Και τα χαρτινα μη νομιζετε οτι κανουν κατακρατηση 100%Καπου εκει στο 99% κυμαινεται.
Η διαφορα ειναι στον τροπο κατακρατησης των αεροσωματιδιων.
Τα χαρτινα λειτουργουν ως κλασσικο φιλτρο με οπες τετοιες ωστε να μην διαπερνουν αεροσωματιδια μεγαλυτερα απο καποια...μmΕνω στα after market εχουμε μεγαλυτερες οπες ,αρα μεγαλυτερη διαπερατοτητα του αερα.Τα σωματιδια κατακρατουνται απο το λαδι που ειναι εμποτισμενο το φιλτρο.
Αρα γιατι να μην κανουν καλα τη δουλεια τους τα ελευθερα φιλτρα?Απλα διαφερει ο τροπος φιλτραρισματος.Αυτο δε σημαινει οτι δεν ειναι αποτελεσματικος.
Το προβλημα το εχουν τα μεταλλικα φιλτρα που δεν φιλτραρουν καλα(πολυ μεγαλυτερες οπες)Θα μου πειτε τωρα,γιατι οι αυτοκινητοβιομηχανιες δε χρησιμοποιουν ελευθερα φιλτρα:
1)Κοστος
2)για να μην το πεταξεις πρεπει να το καθαρισεις,προτιμουν να το πετουν,αρα παλι παμε στο 1)
3)Εκπομπες θορυβουΠαντως το οτι φιλτραρουν καλα τα λαδοφιλτρα αποδεικνυεται απο το γεγονος οτι αυτοκινητα οπως το S2000 και αλλα,φορανε φιλτροχοανη απο τη μανα τους.
Ειπατε τιποτα? -
Ο χρήστης S3 έγραψε:
Βεβαια αλλο μου εκανε εντυπωση.Αλλαζοντας λιγο τη θεση της χοανης,τοποθετοντας την πιο ψηλα,η θερμοκρασια λαδιου ως δια μαγειας μειωθηκε σημαντικα ,και ανεβαινει λιγο πανω απο τους 90 βαθμους ενω πριν(και με το φιλτροκουτι) ξεπερνουσε τους 100 στις ιδιες συνθηκες φορτιου και περιβαλλοντος.Μια εξηγηση που δινω ειναι ο πιο δροσερος αερας(?) που περνα κατω απο το καπω και παει κατευθειαν στη χοανη?
Τι να πω μυστηριο για μενα.
Predator και Πετρο τι γνωμη εχετε?Σπύρο μην κάνεις διακρίσεις εις όφελος μου, γιατί ...ντρέπομαι.
Πιστεύω πως η χαμηλότερη θερμοκρασία δεν έχει άμεσα σχέση με τον ψυχρότερο αέρα, με την έννοια του μέσου ψύξης του κινητήρα.
Μήπως από τις μετρήσεις που έκανες πριν, είχε ανάψει κανένα βεντιλατέρ και έριξε τη θερμοκρασία;
Μία δεύτερη υπόθεση είναι ότι αλλάζοντας την θέση της φιλτροχοάνης, πέρα από χαμηλότερη θερμοκρασία αέρα, πέτυχες και χαρακτηριστικά ροής που επέτρεψαν στον κινητήρα να δουλέψει πιο αποδοτικά. Αλλά δεν τα γνωρίζω σε τέτοιο βάθος ώστε να σου πω με ακρίβεια.
Και για να γελάσουμε και λίγο, μάλλον η φιλτροχοάνη ρούφαγε όλη τη ζέστη από το χώρο του κινητήρα, και έτσι αυτός δούλευε σε χαμηλότερη θερμοκρασία!
-
Σε μια προσπάθεια να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο σχετικά με τα φίλτρα, θα ήθελα να πω τα εξής:
Συγκρίνουμε ένα χάρτινο φίλτρο και ένα aftermarket φίλτρο ΙΔΙΩΝ διαστάσεων.
-Εκ κατασκευής, το καλύτερο φιλτράρισμα ως προς την απόρριψη σωματιδίων, το προσφέρει το χάρτινο φίλτρο, λόγω μεγέθους οπών.-Το πιο ελεύθερο φίλτρο (με την ίδια λογική του μεγέθους των οπών), προσφέρει λίγο καλύτερη απόδοση διότι επιτρέπει μεγαλύτερη παροχή (όγκος ανά μονάδα του χρόνου) αέρα, αλλά πρέπει να προστατεύεται από την ψιλή σκόνη.
ΥΓ.Το εμβαδόν του φίλτρου παίζει μεγάλο ρόλο στην λειτουργία του, όπως τόνισε και ο predator.
ΥΓ1.Νομίζω πως είναι απλό το θέμα, και δεν χρειάζεται να καταφεύγουμε σε φιλοσοφίες. Από εκεί και πέρα, ο καθένας κάνει την επιλογή του σύμφωνα με τις προτεραιότητες του.
ΥΓ2.Το εργοστάσιο βάζει χάρτινο φίλτρο, προκειμένου να μεγιστοποιήσει την αξιοπιστία και την διάρκεια ζωής των προϊόντων του.
-
Πετρο δεν κανω διακρισεις βρε
Παντως αλλαζοντας τη θεση της χοανης και βαζοντας την πιο ψηλα οταν την ακουμπησω την χοανη,ειναι πλεον ελαφρα ζεστη,ενω πριν ηταν καυτη(πιο κατω)
Οποτε απο θεση πιστευω την πετυχα.
Τωρα ο σωληνας μου κανει κατι κολπα και συστελεται-διαστελεται με αποτελεσμα να μην εφαρμοζει σωστα με το σωληνα τον εργοστασιακο.
Με βλεπω προς αγορα γωνιας Samco
-
Ο χρήστης S3 έγραψε:
Τωρα ο σωληνας μου κανει κατι κολπα και συστελεται-διαστελεται με αποτελεσμα να μην εφαρμοζει σωστα με το σωληνα τον εργοστασιακο.Παρντόν;;;
Μήπως είναι θερμοσυστελλόμενος;
Εγώ χρησιμοποιώ απλό χαρτοσωλήνα με σπιράλ αλουμινίου (δεν έχω φιλτροχοάνη, μην βαράτε, φιλτροκούτι έχω).
-
Ο χρήστης huckleberry έγραψε:
Μιας και το έφερε η κουβέντα πως πρέπει να καθαρίζονται οι χοάνες;Με ειδικά απορρυπαντικά του εμπορίου και στη συνέχεια φύσημα, στέγνωμα και λάδωμα.
-
Ο χρήστης BTS έγραψε:
Μιας και το έφερε η κουβέντα πως πρέπει να καθαρίζονται οι χοάνες;
Με ειδικά απορρυπαντικά του εμπορίου και στη συνέχεια φύσημα, στέγνωμα και λάδωμα.
Γιατί όχι μέ κοινά απορρυπαντικά τού εμπορίου;
Και τό λάδωμα,πώς ακριβώς θά γίνει; -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Μιας και το έφερε η κουβέντα πως πρέπει να καθαρίζονται οι χοάνες;
Με ειδικά απορρυπαντικά του εμπορίου και στη συνέχεια φύσημα, στέγνωμα και λάδωμα.
Γιατί όχι μέ κοινά απορρυπαντικά τού εμπορίου;
Και τό λάδωμα,πώς ακριβώς θά γίνει;Οι εταιρίες που πουλάνε φιλτρα συνήθως έχουν σετάκι, καθαριστικό και λάδι. Πολλά καταστήματα αναλαμβάνουν να κάνουν αυτή τη δουλειά, για κάποιον που δεν θέλει να αγοράσει το σετάκι. Έτσι έρχεται λίγο φθηνότερα (για μία φορά). Έχω ακούσει από τεχνικούς και για πλύσιμο με κοινά απορυπαντικά, αλλά μην σε πάρω στο λαιμό μου...Είχα αποπειραθεί να καθαρίσω φίλτρο πολυουρεθάνης για μοντέλο με WD40 και φούσκωσε.
Το λάδι είτε το ψεκάζεις είτε το απλώνεις με πινέλο.
-
ο παραγονταs θερμοκρασια ειναι σιγουρα σημαντικοs.ομωs το φιλτροκουτι λειτουργει κ σαν αποθηκη αερα για τομοτερ .αφερωνταs τo- συνηθωs- αντιο ροπη .αυτα βεβαια ειναι γενικα.η επιλογη τηs εισαγωγηs εξαραται απο το ειδοs τηs βελτιωσηs κ την αποστολη του μοτερ-οχηματοs-.
-
Αποθηκη αερα???? Και τα δυο την ιδια δουλεια κανουν ρουφανε αερα...
Απλα η χοανη περισσοτερο....
Τα προβληματα ειναι η σκονη και η θερμοκρασια...
Για το στροβιλιστη δεν ειπε κανεις τιποτα βλεπω...
π.χ. BMC, Green twister...
-
Ο χρήστης Madman77 έγραψε:
Αποθηκη αερα???? Και τα δυο την ιδια δουλεια κανουν ρουφανε αερα...Απλα η χοανη περισσοτερο....
Τα προβληματα ειναι η σκονη και η θερμοκρασια...
Για το στροβιλιστη δεν ειπε κανεις τιποτα βλεπω...
π.χ. BMC, Green twister...
το προβλημα τηs σκονηs κ τηs θερμοκρασιαs λυνεται .δοκιμασε ομωs να βαλειs φιλτροχοανη σε ενα νορμαλ αυτ/το ,να τραβαει κρυο αερα κ πεs μου που πηγε η ροπη Κ ποσο δυναμη πηρεs ψηλα.η ολη υποθεση ειναι παροχη,πιεση,ταχυτητα αερα στην πεταλουδα τηs εισαγωγηs την στιγμη που αυτη ανοιγει -για φορτιο κινητηρα-.ετσι λοιπον π.χ.το s2000 εχει φιλτροχοανη μεσα σε φιλτροκουτι απο μαμα/
-
Ο χρήστης periperg έγραψε:
ο παραγονταs θερμοκρασια ειναι σιγουρα σημαντικοs.ομωs το φιλτροκουτι λειτουργει κ σαν αποθηκη αερα για τομοτερ .αφερωνταs τo- συνηθωs- αντιο ροπη .αυτα βεβαια ειναι γενικα.η επιλογη τηs εισαγωγηs εξαραται απο το ειδοs τηs βελτιωσηs κ την αποστολη του μοτερ-οχηματοs-.αυτο που λες ειναι εν μερει σωστο
μονο που δεν χανεις τοσο ροπη οσο αποκριση
η renault σε καποια μοντελα εχει ενα περιεργο συστημα με ενα κουτι μετα το φιλτροκουτι (ακομα καλυτερα) για να μειωσει ακριβως την υστερηση οταν παταμε απτομα το γκαζι
-
υπάρχει περίπτωσει η φιλτροχοάνη να βραχυκυκλώσει τον αισθητήρα λαμδα ενος αυτοκινήτου???????
-
Kapou eixa diavasei oti i apodosi veltiwnetai polu perisotero (sxetika) me ena eleuthero filtro sto uparxon filtrokouti (an den einai tigka stous pnixtes) apo oti me mia filtroxoani... isxuei kati tetoio? kai an nai giati?
-
Ο χρήστης Viper έγραψε:
Kapou eixa diavasei oti i apodosi veltiwnetai polu perisotero (sxetika) me ena eleuthero filtro sto uparxon filtrokouti (an den einai tigka stous pnixtes) apo oti me mia filtroxoani... isxuei kati tetoio? kai an nai giati?Πολύ πιθανόν, διότι:
-
Το πλαστικό φιλτροκούτι εσωτερικά έχει ΠΑΝΤΑ χαμηλότερη θερμοκρασία από τον χώρο της μηχανής.
-
Σε πολλά αυτοκίνητα που έχουν κυλινδρικό φίλτρο (πχ μικρά 106,306) το εμβαδόν του είναι πολύ μεγαλύτερο από οποιασδήποτε φιλτροχοάνης.
-
Αργεί να μπουκώσει από βρωμιές, λόγω προστασίας από το φιλτροκούτι.
Αν μάλιστα
- αφαιρέσεις τυχόν πνίχτες
- εξασφαλίσεις παροχή κρύου αέρα
- με όσο το δυνατόν λιγότερες στροφές στις σωληνώσεις γίνεται
- με την ίδια διατομή σωλήνα (οι φαρδύτερες ρίχνουν την ταχύτητα του, για ίδια παροχή και βλάπτουν την απόκριση)
...έκανες το καλύτερο που μπορείς, σε ένα νορμάλ αυτοκίνητο. Αυτά ισχύουν ακόμη και με ένα χάρτινο φίλτρο.
Ομαλή ροή κρύου αέρα, αυτό είναι το μυστικό και όχι τα μαγικά φίλτρα, τα τρύπια φιλτροκούτια και τα ...καλτσόν στην πεταλούδα.
-
-
Nai ... opws to les... to vlepw kai egw logiko na isxuei...
oso gia tis patentes me ta kalson ktl ktl... asta na pane... merikoi antrhwpoi apla theloun na valoun imerominia liksis sti mixani tous
ΠΕΡΙ ΦΙΛΤΡΟΧΟΑΝΗΣ...