-
Απλες απαντησεις σε συχνες ερωτησεις.
1)Τι είναι;
2)Τι κανουν;
3)Πως μπαινουν;
4)Κανουν στο δικο μου;
5)Τι ειναι οι ράγες;
6)Τι ρόλο έχουν οι βάσεις;
7)Την ζωνη τι να την κανω;
8 )Το ύφασμα να το αλλάξω1)Ας ξεκινησουμε απο τα βασικα. Ειναι ενα καθισμα. Στην πιο απλη μορφη του εχει σκελετο απο σωληνα και στην πιο εξελιγμενη απο ανθρακονημα. Κύριο χαρακτηριστικο του καθισματος ειναι οτι ειναι 'ξερο' Ξεχαστε το αναπαυτικο μαξιλαρακι και την προεδρικη πολυθρονα του εργοστασιου. Εδω μιλαμε για αγωνιστικου τυπου καθισματα και η άνεση ΔΕΝ ειναι το ζητουμενο. Εκτος αυτου εχουν υπερυψωμενα πλαϊνα ωστε να η λεκανη να μπαινει μεσα, εξ ου και ο ορος bucket=κουβάς!
- Μας κρατάνε στην θέση μας. Οταν στριβουμε , οταν επιταχυνουμε ή φρενάρουμε ο σκοπός του καθίσματος ειναι να κρατησει το σωμα σε μια θέση ωστε να μην χρειαζεται να βρίσκουμε κόντρα με το πόδι στην στροφή στο footrest και στη κολώνα του ταμπλώ. Σε περίπτωση ατυχήματος, ειδικα, αυτο ακριβώς πρέπει να κανουν, αλλίως θα νομίζουμε οτι είμαστε σε σέηκερ και βέβαια θα γίνουμε μωβ χτυπώντας δεξια-αριστερα σε οτιδήποτε μπορεί να βρεθει κοντά μας.
3)Βγαζουμε το κάθισμα του αυτοκινήτου και βαζουμε το σύστημα καθισμα-βάση-(ράγες)-ζώνη. Απλο ακουγεται και ετσι πρέπει να ειναι εαν ολα δουλευουν σωστα. Ομως πολλες φορες δεν ειναι. Κυριως γιατι πρέπει ολο το συστημα να δουλευει ανεμποδιστα και χωρις να βιαζει το αμαξωμα για να δεσει με αυτο, αλλιως κανουμε συμβιβασμους στην ασφαλεια αφου αν ειναι ολα στο οριο, κατι θα σπασει, και συνηθως σπανε υπο φορτιο, οταν στριβουμε δλδ.
4)Στο 99% των αμαξιων κάνουν. Έχουν ύψος περίπου όσο απο την λεκάνη μεχρι το κεφάλι μας, και λιγο παραπάνω, στην πλάτη οποτε εαν χωραμε εμεις στο αμαξι μας , κατα πάσα πιθανότητα θα χωρεσει και το κάθισμα. Εαν χωραμε εμεις στο κάθισμα είναι αλλη κουβέντα, καλό θα ήταν να μην έχουμε παράλογες απαιτήσεις να χωρέσουμε ενα άτομο 150 κιλών με νορμαλ υψος σε αυτο το πραγμα. Οι περισσοτεροι απο μας παντως, και με τα εξτρα κιλα που μας χαρακτηριζουν , χωραμε σχετικα ευκολα.
Επισης να πω οτι λογω της απουσιας του αφρατου μαξιλαριου του κανονικου καθισματος, τα μπακετ ειναι συνηθως λιγα εκατοστα πιο χαμηλα απο τα κανονικα καθισματα του αυτοκινητου, δηλαδη θα τα βλεπουμε ολα απο 3-4 εκ πιο κατω. Βοηθαει βεβαια στο να κατεβαζουμε και το κεντρο βαρους του αμαξιου ετσι!5)Μεταξυ του καθιμαστος και της βάσης πολλοι χρησιμοποιουν ραγες ή σιδηρόδρομο. Ειναι ενα σύστημα ολίσθησης του καθίσματος στην βάση, κατα τον διαμηκη αξονα. Οπερ , το τσουλανε μπρος-πισω! Γιατί; Για δύο λόγους. Πρωτον γιατι καθε μέρα δεν είναι του Αϊ Γιαννιου και σημερα θέλουμε το καθισμα πιο πίσω ή πιο μπροστα λιγο, για να το νιωθουμε πιο καλα το τιμονι. Ακόμα γιατι μερικοι απο μας, αυτοι με τα παραπάνω κιλά που λέγαμε... Τους είναι πιο ευκολο να τραβηξουν πίσω το καθισμα και να βγούνε παρα να κανουν ακροβατικά μεταξύ καθίσματος και τιμονιού. Για καθαρη αγωνιστικη χρηση υπάρχει και η άποψη οτι λόγω των δυνάμεων που αναπτύσσονται οι ραγες σε λίγο θα παραδώσουν πνεύμα , οπότε τα καθίσμα στερεόνονται απευθειας στην βάση. Αλλα β΄βαια οι τύποι που τρέχουν στο WRC και τα αλλα πρωταθληματα ειναι συνηθως λεπτοι και παναλαφροι, οποτε το να βγουν απο τον λαβυρινθο του καθιματος, τιμονιου και ρολλ κεητζ τους είναι πολύ πιο ευκολο.
-
Η βαση ειναι ο συνδετικος κρίκος μεταξυ καθίσματος και αυτοκινήτου. Όσο καλο καθσια και αν εχουμε , η βαση πρεπει να ειναι καλα στερεωμενη στο αμαξι. Κατα προτιμηση στα μερη που ειναι φτιαγμενα για το κανονικο καθισμα καθως εχουν μια Α αντοχη παραπανω σε εκεινα τα σημεια οι λαμαρινες. Βασεις για τα περισοστρα αυτοκινητα βγαζουν αρκετες εταιριες και καλο θα ηταν να τις χρησιμοποιήσουμς καθως ειναι σχεδιασμενες απο ανθρώπους που ξέρουν την δουλειά τους και λαμβάνουν υπ όψιν τους στη σχεδίαση παραμέτρους που εμεις δνε μπορούμε να φανταστούμε. Αρκετες απο αυτές εχουν ομολογκασιον πραμγα που σημαινει οτι ειναι καλες και δεν θα σπασουν/τσακισουν σε μια στροφη με πολλα, ταιριάζουν ανετα στο αυτοκινητο μας, δεν βιάζουν καταστάσεις και μεταλλα για να ταιριάξουν, αρα ειναι αρκετα πιο ασφαλεις απο μια ιδιοκατασκευή. Σημ. Αν ύπαρχει βαση για το αμαξι σας προτιμήστε την έστω και αν ειανι λίγο πιο ακριβή και πρεπει να περιμεέντε 1 μηνα για να έρθει. Η ιδιοκατασκευή εχει πολυ περισσοτερες πιθανοτες να βρεθει ελλατωματικη, οχι οτι δεν υπαρχουν καλοι μαστορες, αλλα αν ξεκολλησει η βαση και εχουμε μπει στη στροφη με πολλα , μονο και μονο απο την τρομαρα μας που θα βρεθούμε με το καθισμα στο αερα ειναι αρκετο να αγοράσουμε οτι υπαρχει στην ακρη του δρομου.
-
Η ζώνη 4 σημείων, ειναι το μπροστινο μερος του καθισματος. Αναλαμβανει να μας κρατησει ΜΕΣΑ στο καθισμα και συμπληρώνει την ιδιοτητα του καθισματος να μας κραταει σταθερους στην καμπινα και μεσα στο καθισμα σε ορισμενη θεση, Η 3 σημειων ειναι καλη για πολιτικη χρηση, θα δειτε ευκολα ομως οτι το bucket χρειάζεται 4 σημειων, εαν ειναι να δουλεψει σωστα, οχι μονο για την μοστρα στους κολλητους!!
ΠΡΟΣΟΧΗ. ΤΟ συστημα καθισμα-ζώνη για αν δουλεψει σε περιπτωση ατυχηματος πρεπει να εχει συγκεκριμένη τοποθέτηση. Η ζωνη απο τον κασκευαστή πρεπει να εχει περιεχόμενη γωνία με την πλάτη του καθίσματος ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ των 45 μοιρών. Αλλιως οταν τρακαρουμε ή απλα πατησουμε φρενο πολυ δυνατα, δεν συγκρατει το σωμα μας αλλα στην ουσία τραβαειτην πλάτη του καθισματος προς τα κατω. Με αυτο τον τρόπο μετα απο κάποια χρήση, εξασθενουμε το καθισμα στην γωνια που κανει η βαση με την πλατη και σπαει.
Αρκετοι πωλητες προκειμενου να πουλησουν τα καθισματα στα χαρούμενα παιδάκια, που δε θέλουν χασουν την θέση πίσω απο τον αδηγο για να χωρανε περισσοτερα μωρα στο 'τουμπανο' τους, στερεωνουν τις πισω ζωνες στην βάση του καθίσματος, ακριβως απο κατω δλδ.Αγνοωντας τις οδηγιες του κατασκευαστη για την τοποθέτηση. (Το Read The F*cking Maual που λεμε; Αυτοι δνε το εχουν κανει!! ) Πραγμα το οποιο δεν ειναι απλα λαθος, ειναι ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΟ!!! Η ζωνη σε περιπτωση ατυχηματος θα κανει σαντουιτς τον οδηγο σπαζοντας την πλατη του καθισματος και αφηνοντας ετσι το οδηγο να φυγει μπροστα στο τιμονι ενα θα τον κραταει κατω μεταξυ της σπασμενης πλατης και της βασης. Εαν θελετε να βαλετε τετοιο καθισμα στο αμαξι σας πατε αποφαση οτι η πισω θεση καταργειτε.
8 ) Το υφασμα ειναι αντιπυρικο στα καθισματα με ομολογκασιον. Οχι αφλεκτο. Σε καποια στιγμη εαν το αφησουμε θα παρει φωτια και θα καει. Αλλα αυτο θα γινει σε αρκετο χρονικο διαστημα ωστε να εχουμε προλαβει να βγουμε απο το οχημα και να αναψουμε τσιγαρο και αν περιμενουμε να ερθει η πυροσβεστικη, λιγο πριν ερεθι η πυροσβεστικη θα παρατηρησουμε οτι εχει αρχισει να καιγεται και το υφασμα του καθισματος οποτε ειναι ωρα να αναψουμε αλλο ενα τσιγαρο να πανε κατω τα φαρμακια! Αν αλλαξουμε το υφασμα,με απλο, μπορει να το κανουμε πιο ωραιο στην εμφανιση αλλα χανουμε αυτη την ιδιοτητα, για την ακριβεια τα υφασματα τα οποια κυκλοφορουν στο εμπορια ειναι πρωτης ταξης προσαναμα με τις πλαστικες ινες που χρησιμοποιουνται για τη κατασκευη τους. Οποτε αφηνουμε το υφασμα ως εχει εκτος και αν εχει γινει τόοοοοσο κομματια που δεν εχουμε καθισμα στην ουσια.
Τα γραφω αυτα καθως παρατήρησα οτι υπάρχει μια γενική αοριστία συγκεχυμένες πληροφορίες οι οποιες δεν ειανι μονο ασχετες αλλα και επικυνδυνες και πολλες απορίες οσον αφορα στο θεμα και δεν υπάρχει κατι αναλογο στο φορουμ. Δεν ειναι τεχνικος οδηγος, ουτε εχει σκοπο να διεισδυσει στα αδυτα της κατασκευης των καθσιματων, βασεων κλτ. Μια απλαη αναφορα γινεταιωστε αυτα που τραβηξαμε εμεις στην προσπαθεια μας να καταλαβαουμε τι γινεται, να μην τα περασουν αλλοι.
Για καθαρα αγωνιστικη χρηση ΔΕΝ αναφέρομαι καθως πιστευω οτι δεν θα ψαξει αγωνιζομενος στο φορουμ να δει τι γινεται με τα καθισματα νομιζω..... !!
-
Απλες απαντησεις σε συχνες ερωτησεις.
1)Τι είναι;
2)Τι κανουν;
3)Πως μπαινουν;
4)Κανουν στο δικο μου;
5)Τι ειναι οι ράγες;
6)Τι ρόλο έχουν οι βάσεις;
7)Την ζωνη τι να την κανω;
8 )Το ύφασμα να το αλλάξω1)Ας ξεκινησουμε απο τα βασικα. Ειναι ενα καθισμα. Στην πιο απλη μορφη του εχει σκελετο απο σωληνα και στην πιο εξελιγμενη απο ανθρακονημα. Κύριο χαρακτηριστικο του καθισματος ειναι οτι ειναι 'ξερο' Ξεχαστε το αναπαυτικο μαξιλαρακι και την προεδρικη πολυθρονα του εργοστασιου. Εδω μιλαμε για αγωνιστικου τυπου καθισματα και η άνεση ΔΕΝ ειναι το ζητουμενο. Εκτος αυτου εχουν υπερυψωμενα πλαϊνα ωστε να η λεκανη να μπαινει μεσα, εξ ου και ο ορος bucket=κουβάς!
- Μας κρατάνε στην θέση μας. Οταν στριβουμε , οταν επιταχυνουμε ή φρενάρουμε ο σκοπός του καθίσματος ειναι να κρατησει το σωμα σε μια θέση ωστε να μην χρειαζεται να βρίσκουμε κόντρα με το πόδι στην στροφή στο footrest και στη κολώνα του ταμπλώ. Σε περίπτωση ατυχήματος, ειδικα, αυτο ακριβώς πρέπει να κανουν, αλλίως θα νομίζουμε οτι είμαστε σε σέηκερ και βέβαια θα γίνουμε μωβ χτυπώντας δεξια-αριστερα σε οτιδήποτε μπορεί να βρεθει κοντά μας.
3)Βγαζουμε το κάθισμα του αυτοκινήτου και βαζουμε το σύστημα καθισμα-βάση-(ράγες)-ζώνη. Απλο ακουγεται και ετσι πρέπει να ειναι εαν ολα δουλευουν σωστα. Ομως πολλες φορες δεν ειναι. Κυριως γιατι πρέπει ολο το συστημα να δουλευει ανεμποδιστα και χωρις να βιαζει το αμαξωμα για να δεσει με αυτο, αλλιως κανουμε συμβιβασμους στην ασφαλεια αφου αν ειναι ολα στο οριο, κατι θα σπασει, και συνηθως σπανε υπο φορτιο, οταν στριβουμε δλδ.
4)Στο 99% των αμαξιων κάνουν. Έχουν ύψος περίπου όσο απο την λεκάνη μεχρι το κεφάλι μας, και λιγο παραπάνω, στην πλάτη οποτε εαν χωραμε εμεις στο αμαξι μας , κατα πάσα πιθανότητα θα χωρεσει και το κάθισμα. Εαν χωραμε εμεις στο κάθισμα είναι αλλη κουβέντα, καλό θα ήταν να μην έχουμε παράλογες απαιτήσεις να χωρέσουμε ενα άτομο 150 κιλών με νορμαλ υψος σε αυτο το πραγμα. Οι περισσοτεροι απο μας παντως, και με τα εξτρα κιλα που μας χαρακτηριζουν , χωραμε σχετικα ευκολα.
Επισης να πω οτι λογω της απουσιας του αφρατου μαξιλαριου του κανονικου καθισματος, τα μπακετ ειναι συνηθως λιγα εκατοστα πιο χαμηλα απο τα κανονικα καθισματα του αυτοκινητου, δηλαδη θα τα βλεπουμε ολα απο 3-4 εκ πιο κατω. Βοηθαει βεβαια στο να κατεβαζουμε και το κεντρο βαρους του αμαξιου ετσι!5)Μεταξυ του καθιμαστος και της βάσης πολλοι χρησιμοποιουν ραγες ή σιδηρόδρομο. Ειναι ενα σύστημα ολίσθησης του καθίσματος στην βάση, κατα τον διαμηκη αξονα. Οπερ , το τσουλανε μπρος-πισω! Γιατί; Για δύο λόγους. Πρωτον γιατι καθε μέρα δεν είναι του Αϊ Γιαννιου και σημερα θέλουμε το καθισμα πιο πίσω ή πιο μπροστα λιγο, για να το νιωθουμε πιο καλα το τιμονι. Ακόμα γιατι μερικοι απο μας, αυτοι με τα παραπάνω κιλά που λέγαμε... Τους είναι πιο ευκολο να τραβηξουν πίσω το καθισμα και να βγούνε παρα να κανουν ακροβατικά μεταξύ καθίσματος και τιμονιού. Για καθαρη αγωνιστικη χρηση υπάρχει και η άποψη οτι λόγω των δυνάμεων που αναπτύσσονται οι ραγες σε λίγο θα παραδώσουν πνεύμα , οπότε τα καθίσμα στερεόνονται απευθειας στην βάση. Αλλα β΄βαια οι τύποι που τρέχουν στο WRC και τα αλλα πρωταθληματα ειναι συνηθως λεπτοι και παναλαφροι, οποτε το να βγουν απο τον λαβυρινθο του καθιματος, τιμονιου και ρολλ κεητζ τους είναι πολύ πιο ευκολο.
-
Η βαση ειναι ο συνδετικος κρίκος μεταξυ καθίσματος και αυτοκινήτου. Όσο καλο καθσια και αν εχουμε , η βαση πρεπει να ειναι καλα στερεωμενη στο αμαξι. Κατα προτιμηση στα μερη που ειναι φτιαγμενα για το κανονικο καθισμα καθως εχουν μια Α αντοχη παραπανω σε εκεινα τα σημεια οι λαμαρινες. Βασεις για τα περισοστρα αυτοκινητα βγαζουν αρκετες εταιριες και καλο θα ηταν να τις χρησιμοποιήσουμς καθως ειναι σχεδιασμενες απο ανθρώπους που ξέρουν την δουλειά τους και λαμβάνουν υπ όψιν τους στη σχεδίαση παραμέτρους που εμεις δνε μπορούμε να φανταστούμε. Αρκετες απο αυτές εχουν ομολογκασιον πραμγα που σημαινει οτι ειναι καλες και δεν θα σπασουν/τσακισουν σε μια στροφη με πολλα, ταιριάζουν ανετα στο αυτοκινητο μας, δεν βιάζουν καταστάσεις και μεταλλα για να ταιριάξουν, αρα ειναι αρκετα πιο ασφαλεις απο μια ιδιοκατασκευή. Σημ. Αν ύπαρχει βαση για το αμαξι σας προτιμήστε την έστω και αν ειανι λίγο πιο ακριβή και πρεπει να περιμεέντε 1 μηνα για να έρθει. Η ιδιοκατασκευή εχει πολυ περισσοτερες πιθανοτες να βρεθει ελλατωματικη, οχι οτι δεν υπαρχουν καλοι μαστορες, αλλα αν ξεκολλησει η βαση και εχουμε μπει στη στροφη με πολλα , μονο και μονο απο την τρομαρα μας που θα βρεθούμε με το καθισμα στο αερα ειναι αρκετο να αγοράσουμε οτι υπαρχει στην ακρη του δρομου.
-
Η ζώνη 4 σημείων, ειναι το μπροστινο μερος του καθισματος. Αναλαμβανει να μας κρατησει ΜΕΣΑ στο καθισμα και συμπληρώνει την ιδιοτητα του καθισματος να μας κραταει σταθερους στην καμπινα και μεσα στο καθισμα σε ορισμενη θεση, Η 3 σημειων ειναι καλη για πολιτικη χρηση, θα δειτε ευκολα ομως οτι το bucket χρειάζεται 4 σημειων, εαν ειναι να δουλεψει σωστα, οχι μονο για την μοστρα στους κολλητους!!
ΠΡΟΣΟΧΗ. ΤΟ συστημα καθισμα-ζώνη για αν δουλεψει σε περιπτωση ατυχηματος πρεπει να εχει συγκεκριμένη τοποθέτηση. Η ζωνη απο τον κασκευαστή πρεπει να εχει περιεχόμενη γωνία με την πλάτη του καθίσματος ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ των 45 μοιρών. Αλλιως οταν τρακαρουμε ή απλα πατησουμε φρενο πολυ δυνατα, δεν συγκρατει το σωμα μας αλλα στην ουσία τραβαειτην πλάτη του καθισματος προς τα κατω. Με αυτο τον τρόπο μετα απο κάποια χρήση, εξασθενουμε το καθισμα στην γωνια που κανει η βαση με την πλατη και σπαει.
Αρκετοι πωλητες προκειμενου να πουλησουν τα καθισματα στα χαρούμενα παιδάκια, που δε θέλουν χασουν την θέση πίσω απο τον αδηγο για να χωρανε περισσοτερα μωρα στο 'τουμπανο' τους, στερεωνουν τις πισω ζωνες στην βάση του καθίσματος, ακριβως απο κατω δλδ.Αγνοωντας τις οδηγιες του κατασκευαστη για την τοποθέτηση. (Το Read The F*cking Maual που λεμε; Αυτοι δνε το εχουν κανει!! ) Πραγμα το οποιο δεν ειναι απλα λαθος, ειναι ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΟ!!! Η ζωνη σε περιπτωση ατυχηματος θα κανει σαντουιτς τον οδηγο σπαζοντας την πλατη του καθισματος και αφηνοντας ετσι το οδηγο να φυγει μπροστα στο τιμονι ενα θα τον κραταει κατω μεταξυ της σπασμενης πλατης και της βασης. Εαν θελετε να βαλετε τετοιο καθισμα στο αμαξι σας πατε αποφαση οτι η πισω θεση καταργειτε.
8 ) Το υφασμα ειναι αντιπυρικο στα καθισματα με ομολογκασιον. Οχι αφλεκτο. Σε καποια στιγμη εαν το αφησουμε θα παρει φωτια και θα καει. Αλλα αυτο θα γινει σε αρκετο χρονικο διαστημα ωστε να εχουμε προλαβει να βγουμε απο το οχημα και να αναψουμε τσιγαρο και αν περιμενουμε να ερθει η πυροσβεστικη, λιγο πριν ερεθι η πυροσβεστικη θα παρατηρησουμε οτι εχει αρχισει να καιγεται και το υφασμα του καθισματος οποτε ειναι ωρα να αναψουμε αλλο ενα τσιγαρο να πανε κατω τα φαρμακια! Αν αλλαξουμε το υφασμα,με απλο, μπορει να το κανουμε πιο ωραιο στην εμφανιση αλλα χανουμε αυτη την ιδιοτητα, για την ακριβεια τα υφασματα τα οποια κυκλοφορουν στο εμπορια ειναι πρωτης ταξης προσαναμα με τις πλαστικες ινες που χρησιμοποιουνται για τη κατασκευη τους. Οποτε αφηνουμε το υφασμα ως εχει εκτος και αν εχει γινει τόοοοοσο κομματια που δεν εχουμε καθισμα στην ουσια.
Τα γραφω αυτα καθως παρατήρησα οτι υπάρχει μια γενική αοριστία συγκεχυμένες πληροφορίες οι οποιες δεν ειανι μονο ασχετες αλλα και επικυνδυνες και πολλες απορίες οσον αφορα στο θεμα και δεν υπάρχει κατι αναλογο στο φορουμ. Δεν ειναι τεχνικος οδηγος, ουτε εχει σκοπο να διεισδυσει στα αδυτα της κατασκευης των καθσιματων, βασεων κλτ. Μια απλαη αναφορα γινεταιωστε αυτα που τραβηξαμε εμεις στην προσπαθεια μας να καταλαβαουμε τι γινεται, να μην τα περασουν αλλοι.
Για καθαρα αγωνιστικη χρηση ΔΕΝ αναφέρομαι καθως πιστευω οτι δεν θα ψαξει αγωνιζομενος στο φορουμ να δει τι γινεται με τα καθισματα νομιζω..... !!
-
Απλες απαντησεις σε συχνες ερωτησεις.
1)Τι είναι;
2)Τι κανουν;
3)Πως μπαινουν;
4)Κανουν στο δικο μου;
5)Τι ειναι οι ράγες;
6)Τι ρόλο έχουν οι βάσεις;
7)Την ζωνη τι να την κανω;
8 )Το ύφασμα να το αλλάξω1)Ας ξεκινησουμε απο τα βασικα. Ειναι ενα καθισμα. Στην πιο απλη μορφη του εχει σκελετο απο σωληνα και στην πιο εξελιγμενη απο ανθρακονημα. Κύριο χαρακτηριστικο του καθισματος ειναι οτι ειναι 'ξερο' Ξεχαστε το αναπαυτικο μαξιλαρακι και την προεδρικη πολυθρονα του εργοστασιου. Εδω μιλαμε για αγωνιστικου τυπου καθισματα και η άνεση ΔΕΝ ειναι το ζητουμενο. Εκτος αυτου εχουν υπερυψωμενα πλαϊνα ωστε να η λεκανη να μπαινει μεσα, εξ ου και ο ορος bucket=κουβάς!
- Μας κρατάνε στην θέση μας. Οταν στριβουμε , οταν επιταχυνουμε ή φρενάρουμε ο σκοπός του καθίσματος ειναι να κρατησει το σωμα σε μια θέση ωστε να μην χρειαζεται να βρίσκουμε κόντρα με το πόδι στην στροφή στο footrest και στη κολώνα του ταμπλώ. Σε περίπτωση ατυχήματος, ειδικα, αυτο ακριβώς πρέπει να κανουν, αλλίως θα νομίζουμε οτι είμαστε σε σέηκερ και βέβαια θα γίνουμε μωβ χτυπώντας δεξια-αριστερα σε οτιδήποτε μπορεί να βρεθει κοντά μας.
3)Βγαζουμε το κάθισμα του αυτοκινήτου και βαζουμε το σύστημα καθισμα-βάση-(ράγες)-ζώνη. Απλο ακουγεται και ετσι πρέπει να ειναι εαν ολα δουλευουν σωστα. Ομως πολλες φορες δεν ειναι. Κυριως γιατι πρέπει ολο το συστημα να δουλευει ανεμποδιστα και χωρις να βιαζει το αμαξωμα για να δεσει με αυτο, αλλιως κανουμε συμβιβασμους στην ασφαλεια αφου αν ειναι ολα στο οριο, κατι θα σπασει, και συνηθως σπανε υπο φορτιο, οταν στριβουμε δλδ.
4)Στο 99% των αμαξιων κάνουν. Έχουν ύψος περίπου όσο απο την λεκάνη μεχρι το κεφάλι μας, και λιγο παραπάνω, στην πλάτη οποτε εαν χωραμε εμεις στο αμαξι μας , κατα πάσα πιθανότητα θα χωρεσει και το κάθισμα. Εαν χωραμε εμεις στο κάθισμα είναι αλλη κουβέντα, καλό θα ήταν να μην έχουμε παράλογες απαιτήσεις να χωρέσουμε ενα άτομο 150 κιλών με νορμαλ υψος σε αυτο το πραγμα. Οι περισσοτεροι απο μας παντως, και με τα εξτρα κιλα που μας χαρακτηριζουν , χωραμε σχετικα ευκολα.
Επισης να πω οτι λογω της απουσιας του αφρατου μαξιλαριου του κανονικου καθισματος, τα μπακετ ειναι συνηθως λιγα εκατοστα πιο χαμηλα απο τα κανονικα καθισματα του αυτοκινητου, δηλαδη θα τα βλεπουμε ολα απο 3-4 εκ πιο κατω. Βοηθαει βεβαια στο να κατεβαζουμε και το κεντρο βαρους του αμαξιου ετσι!5)Μεταξυ του καθιμαστος και της βάσης πολλοι χρησιμοποιουν ραγες ή σιδηρόδρομο. Ειναι ενα σύστημα ολίσθησης του καθίσματος στην βάση, κατα τον διαμηκη αξονα. Οπερ , το τσουλανε μπρος-πισω! Γιατί; Για δύο λόγους. Πρωτον γιατι καθε μέρα δεν είναι του Αϊ Γιαννιου και σημερα θέλουμε το καθισμα πιο πίσω ή πιο μπροστα λιγο, για να το νιωθουμε πιο καλα το τιμονι. Ακόμα γιατι μερικοι απο μας, αυτοι με τα παραπάνω κιλά που λέγαμε... Τους είναι πιο ευκολο να τραβηξουν πίσω το καθισμα και να βγούνε παρα να κανουν ακροβατικά μεταξύ καθίσματος και τιμονιού. Για καθαρη αγωνιστικη χρηση υπάρχει και η άποψη οτι λόγω των δυνάμεων που αναπτύσσονται οι ραγες σε λίγο θα παραδώσουν πνεύμα , οπότε τα καθίσμα στερεόνονται απευθειας στην βάση. Αλλα β΄βαια οι τύποι που τρέχουν στο WRC και τα αλλα πρωταθληματα ειναι συνηθως λεπτοι και παναλαφροι, οποτε το να βγουν απο τον λαβυρινθο του καθιματος, τιμονιου και ρολλ κεητζ τους είναι πολύ πιο ευκολο.
-
Η βαση ειναι ο συνδετικος κρίκος μεταξυ καθίσματος και αυτοκινήτου. Όσο καλο καθσια και αν εχουμε , η βαση πρεπει να ειναι καλα στερεωμενη στο αμαξι. Κατα προτιμηση στα μερη που ειναι φτιαγμενα για το κανονικο καθισμα καθως εχουν μια Α αντοχη παραπανω σε εκεινα τα σημεια οι λαμαρινες. Βασεις για τα περισοστρα αυτοκινητα βγαζουν αρκετες εταιριες και καλο θα ηταν να τις χρησιμοποιήσουμς καθως ειναι σχεδιασμενες απο ανθρώπους που ξέρουν την δουλειά τους και λαμβάνουν υπ όψιν τους στη σχεδίαση παραμέτρους που εμεις δνε μπορούμε να φανταστούμε. Αρκετες απο αυτές εχουν ομολογκασιον πραμγα που σημαινει οτι ειναι καλες και δεν θα σπασουν/τσακισουν σε μια στροφη με πολλα, ταιριάζουν ανετα στο αυτοκινητο μας, δεν βιάζουν καταστάσεις και μεταλλα για να ταιριάξουν, αρα ειναι αρκετα πιο ασφαλεις απο μια ιδιοκατασκευή. Σημ. Αν ύπαρχει βαση για το αμαξι σας προτιμήστε την έστω και αν ειανι λίγο πιο ακριβή και πρεπει να περιμεέντε 1 μηνα για να έρθει. Η ιδιοκατασκευή εχει πολυ περισσοτερες πιθανοτες να βρεθει ελλατωματικη, οχι οτι δεν υπαρχουν καλοι μαστορες, αλλα αν ξεκολλησει η βαση και εχουμε μπει στη στροφη με πολλα , μονο και μονο απο την τρομαρα μας που θα βρεθούμε με το καθισμα στο αερα ειναι αρκετο να αγοράσουμε οτι υπαρχει στην ακρη του δρομου.
-
Η ζώνη 4 σημείων, ειναι το μπροστινο μερος του καθισματος. Αναλαμβανει να μας κρατησει ΜΕΣΑ στο καθισμα και συμπληρώνει την ιδιοτητα του καθισματος να μας κραταει σταθερους στην καμπινα και μεσα στο καθισμα σε ορισμενη θεση, Η 3 σημειων ειναι καλη για πολιτικη χρηση, θα δειτε ευκολα ομως οτι το bucket χρειάζεται 4 σημειων, εαν ειναι να δουλεψει σωστα, οχι μονο για την μοστρα στους κολλητους!!
ΠΡΟΣΟΧΗ. ΤΟ συστημα καθισμα-ζώνη για αν δουλεψει σε περιπτωση ατυχηματος πρεπει να εχει συγκεκριμένη τοποθέτηση. Η ζωνη απο τον κασκευαστή πρεπει να εχει περιεχόμενη γωνία με την πλάτη του καθίσματος ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ των 45 μοιρών. Αλλιως οταν τρακαρουμε ή απλα πατησουμε φρενο πολυ δυνατα, δεν συγκρατει το σωμα μας αλλα στην ουσία τραβαειτην πλάτη του καθισματος προς τα κατω. Με αυτο τον τρόπο μετα απο κάποια χρήση, εξασθενουμε το καθισμα στην γωνια που κανει η βαση με την πλατη και σπαει.
Αρκετοι πωλητες προκειμενου να πουλησουν τα καθισματα στα χαρούμενα παιδάκια, που δε θέλουν χασουν την θέση πίσω απο τον αδηγο για να χωρανε περισσοτερα μωρα στο 'τουμπανο' τους, στερεωνουν τις πισω ζωνες στην βάση του καθίσματος, ακριβως απο κατω δλδ.Αγνοωντας τις οδηγιες του κατασκευαστη για την τοποθέτηση. (Το Read The F*cking Maual που λεμε; Αυτοι δνε το εχουν κανει!! ) Πραγμα το οποιο δεν ειναι απλα λαθος, ειναι ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΟ!!! Η ζωνη σε περιπτωση ατυχηματος θα κανει σαντουιτς τον οδηγο σπαζοντας την πλατη του καθισματος και αφηνοντας ετσι το οδηγο να φυγει μπροστα στο τιμονι ενα θα τον κραταει κατω μεταξυ της σπασμενης πλατης και της βασης. Εαν θελετε να βαλετε τετοιο καθισμα στο αμαξι σας πατε αποφαση οτι η πισω θεση καταργειτε.
8 ) Το υφασμα ειναι αντιπυρικο στα καθισματα με ομολογκασιον. Οχι αφλεκτο. Σε καποια στιγμη εαν το αφησουμε θα παρει φωτια και θα καει. Αλλα αυτο θα γινει σε αρκετο χρονικο διαστημα ωστε να εχουμε προλαβει να βγουμε απο το οχημα και να αναψουμε τσιγαρο και αν περιμενουμε να ερθει η πυροσβεστικη, λιγο πριν ερεθι η πυροσβεστικη θα παρατηρησουμε οτι εχει αρχισει να καιγεται και το υφασμα του καθισματος οποτε ειναι ωρα να αναψουμε αλλο ενα τσιγαρο να πανε κατω τα φαρμακια! Αν αλλαξουμε το υφασμα,με απλο, μπορει να το κανουμε πιο ωραιο στην εμφανιση αλλα χανουμε αυτη την ιδιοτητα, για την ακριβεια τα υφασματα τα οποια κυκλοφορουν στο εμπορια ειναι πρωτης ταξης προσαναμα με τις πλαστικες ινες που χρησιμοποιουνται για τη κατασκευη τους. Οποτε αφηνουμε το υφασμα ως εχει εκτος και αν εχει γινει τόοοοοσο κομματια που δεν εχουμε καθισμα στην ουσια.
Τα γραφω αυτα καθως παρατήρησα οτι υπάρχει μια γενική αοριστία συγκεχυμένες πληροφορίες οι οποιες δεν ειανι μονο ασχετες αλλα και επικυνδυνες και πολλες απορίες οσον αφορα στο θεμα και δεν υπάρχει κατι αναλογο στο φορουμ. Δεν ειναι τεχνικος οδηγος, ουτε εχει σκοπο να διεισδυσει στα αδυτα της κατασκευης των καθσιματων, βασεων κλτ. Μια απλαη αναφορα γινεταιωστε αυτα που τραβηξαμε εμεις στην προσπαθεια μας να καταλαβαουμε τι γινεται, να μην τα περασουν αλλοι.
Για καθαρα αγωνιστικη χρηση ΔΕΝ αναφέρομαι καθως πιστευω οτι δεν θα ψαξει αγωνιζομενος στο φορουμ να δει τι γινεται με τα καθισματα νομιζω..... !!
-
Να'σαι καλά!Έλυσες αρκετές απορίες
-
Θενξ. Σορρυ για τους αναγραμματισμους!
-
δεν υπαρχουν τετοια καθισματα που να εχουν ρυθμιση υψους?
-
Οχι. Στο καθισμα το υψος οριζεται απο την βαση. Οπως ειπα, ολες οι ανεσεις και τα τερτιπια των πολιτικων καθισματων με τις 80 διαφορετικες ρυθμισεις για την πλατη και το βαθος της λεκανης και τα 38 διαφορετικα σεταρισματα υψους, μηκους, πλατους πανε περιπτατο ανεπιστρεπτι προκειμενου να εξασφαλιστει απλοτητα και στιβαροτητα στη κατασκευη με γνωμονα παντα την ασφαλεια.
Υπ οψιον οτι μιλαμε παντα για μπακετ αγωνιστικα, entry level, τα οποια θα βαλει καποιος στο αμαξι του για να κατεβει στην πίστα ή επειδη του την βαρεσε. Αν ψαξεις δεν αμφιβαλλω οτι θα βρεις καποιο μοντελο της Recaro πχ που θα ρυθμιζει καθ υψος, αλλα εκει μιλαμε για πολλα λεφτα και βεβαια για αλλη κατηγορια καθισματων, αυτα ειναι σπορ. -
-
Δεκτες οι παρατηρησεις σου, αλλα το να ρυθμιζεται το υψος ειναι σημαντικο για οδηγους οι οποιοι μπορει να εχουν καποια αποκλιση απο το 'ιδανικο'. Αυτοι δηλαδη δε θα πρεπει να βολευονται?
-
Τα υπολοιπα 'μπακετ' ειναι κατι σαν το 'επιδορπιο' γιαουρτιου με κρεμωδη υφη! Κατι 'σαν' γιαουρτι, οχι ακριβως γιαουρτι.
Το βαφτιζουμε μπακετ για να ακουγεται ωραιο στα αυτια του επιδοξου αγοραστη του καθε ακριβου σπορ αυτοκινητου που εχει (ή θα ηθελε να εχει!!) αγωνιστικες καταβολες. Ειναι καθαρα θεμα μαρκετινγκ των εταιρειων! Αυτα ρυθμιζονται σε ο,τι θες. Αλλα δεν κανουν δουλεια! -
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Δεκτες οι παρατηρησεις σου, αλλα το να ρυθμιζεται το υψος ειναι σημαντικο για οδηγους οι οποιοι μπορει να εχουν καποια αποκλιση απο το 'ιδανικο'. Αυτοι δηλαδη δε θα πρεπει να βολευονται?Ποιο ειναι το ιδανικο;
-
Ο χρήστης Λειψιππος έγραψε:
Δεκτες οι παρατηρησεις σου, αλλα το να ρυθμιζεται το υψος ειναι σημαντικο για οδηγους οι οποιοι μπορει να εχουν καποια αποκλιση απο το 'ιδανικο'. Αυτοι δηλαδη δε θα πρεπει να βολευονται?
Ποιο ειναι το ιδανικο;
Δε ξερω!
Το σιγουρο ειναι οτι καποιος που ειναι πχ κατω απο 1,70 δυσκολα θα βρει τη θεση που θα τον βολευει, ειδικα επειδη με ενα τετοιο καθισμα καθεσαι πιο χαμηλα απο τα συνηθισμενα.
-
Διορθωση-παρατηρηση:
Μπορεις να βαλεις μπακετ με ζωνη 4 σημειων και να διατηρησεις τις πισω θεσεις. Για καποια αυτοκινητα υπαρχουν roll-bar (τοξυλλια καλυτερα) που ακολουθουν την ιδια διαδρομη με το b pillar, δηλαδη πιανουν κατω στο πατωμα κοντα εκει που πιανει η απλη ζωνη, μετα με βιδα στην πανω βαση (εκει που κανει pivot η ζωνη) της ζωνης, περνανε απο τον ουρανο και απεναντι. Αυτα τα τοξυλλια στο υψος των τρυπων που εχουν τα μπακετ στην πλατη τους για να περασουν οι ζωνες 4 σημειων, εχουν αλλη μια μπαρα που παει απο ακρη ως ακρη στο αμαξωμα και κολλητα με την πλατη του μπακετ, απο την πισω μερια. ΕΚΕΙ ακριβως πιανει η ζωνη 4 σημειων.
-
εξυπνη λυση αυτη.
-
Σπυρο, αυτο που θελω να πω ειναι οτι αυτου του ειδους οι μετατροπες στο αμαξι απο ενα σημειο και μετα εξαρτονται απο τα πρωσωπικα δεδομενα μας. Υψος, βαρος, σωματοτυπος. Οι κατασκευαστες δινουν ενα ευρος, αλλα δεν μπορουν να προβλεψουν και ολα τα ενδεχομενα. Περισσοτερη εξελιξη ανεβαζει το κοστος πολυ, οποτε αποφευγεται και εξεταζεται κατα περιπτωση. Αλλα μιλαμε για πολυ ακραιες περιπτωσεις.
Kacey, ωραιο το συστηματακι της Sparco. Ενισχυει την αποψη οτι οι εταιρειες που φτιαχνουν αυτα τα πραγματα ξερουν τι κανουν, ειναι πολυ ωραια φτιαγμενο.
Βεβαια υποθετω οτι το κοστος ειναι αναλογο της ποιοτητας του.Ειδικοτερα θα μου επιτρεψεις να διατηρω τις αμφιβολιες μου για το ποσο ευκολα μπορει να μπει καποιος εκει πισω (ειναι σε 3θυρο αμαξωμα απο οτι βλεπω) ή να βγει γρηγορα σε περιπτωση αναγκης.
Για αυτες τις περιπτωσεις υπαρχει και μια απλη ζωνη (σε σχημα Υ ) που το στοιχειο πιανει κανονικα πισω και συνδέεται με κλιπ με το μπροστινο και αναλογα μπορουμε να το αποσυνδεσουμε και να εχουμε χωρο για τους πισω. Αν συνδυασουμε τα σημεια στηριξεης των εργοστασιακων ζωνων μπορουμε να εχουμε κατα βουληση την ζωνη που θελουμε. Και παλι ομως πεφτουμε στους συμβιβασμους σε θεματα ασφαλειας καθως οτι δηποτε εχει κινητα μερη ως γνωστον φθειρεται γρηγοροτερα και παρουσιαζει πιο ευκολα προβληματα. Προσωπικα προτιμω τον πατροπαραδοτο τροπο (η ζωνη βιδωμενη πισω, σε σταθερο σημειο στο αμαξωμα ή στο roll cage) καθως ο Μερφυ με τον διαβοητο νομο του ειναι παντα εκει και καραδοκει!
Γενικα αυτες οι λυσεις ανηκουν στην κατηγορια 'σπορ' και επιτηδες τις αποφευγω για να μην πλατυασει η συζητηση αφ ενος, και αφ' ετέρου γιατι ειμαι απο τους 'σκληροπυρηνικους' που εχουν ιερο οτι λεει επανω FIA appendix J, π.χ. απο οτι βλεπεις δεν αναφερομαι καν σε ανακλινομενα καθισματα.
-
Καλά, δεν υπάρχει περίπτωση, αν καταφέρει κάποιος επιβάτης να περάσει πίσω, σε τρακάρισμα να χτυπήσει το κεφάλι του στην μπάρα αυτή; Ακόμα και αν φοράει ζώνη...
-
Η φωτο νομιζω οτι ειναι απο Impreza 5πορτο, η δεξια σχεδον σιγουρα. Σαφως σε τριθυρο δυσκολευει το πραγμα.
Για τραυματισμο, θεωρωντας οτι οι πισω φορανε παντα ζωνη οπως πρεπει , αμα καταφερεις να τρακαρεις τοσο δυνατα ωστε φορωντας ο πισω ζωνη να φτασει το κεφαλι του μεχρι εκει, νομιζω το harness bar ειναι το τελευταιο προβλημα του (θα εχει ξεκολλησει το κεφαλι σου)...
-
Η αριστερη και η μεσαια ειναι απο το ιδιο αυτοκινητο. (Υποπτευομαι οτι ειναι Jimny cabrio, απο το παραθυρακι που φαινεται στην πρωτη φωτο στα δεξια). Και οι δυο εχετε δικιο ομολογω. Οντως θα χτυπησουν οι πισω το κεφαλι τους αν δεν φορανε ζωνη, οντως οι πισω προβλεπεται αν φορανε ζωνη. Αλλα στην Ελλαδα ως γνωστον ειναι τα παντα σχετικα ακομα και τα αυτονοητα...!
-
Το ύψος μπορείς να το ρυθμίσεις ειδικά στα πλαστικά καθίσματα μπορεί να ρυθμίσεις και την κλίση. Απλά εκεί που θα το ρυθμήσεις εκεί θα μείνει, αν θες να το αλλάξεις θα σου πάρει καμιά ωρίτσα!
Καθισματα τυπου bucket, FAQs