-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Τα περί ελεύθερου ανταγωνισμού σε βασικά είδη με ανελαστική ζήτηση (ας με διορθώσουν στη διατύπωση οι οικονομολόγοι, οικονομικά έχω κάνει μόνον ως μάθημα επιλογής) είναι κουραφέξαλα. Όπου ως ανελαστικότητα νοείται το γεγονός ότι όσο κι αν ανέβει η τιμή, η ζήτηση παραμένει υψηλή. Αυτό ισχύει π.χ. για το ψωμί και τη βενζίνη, όχι για τις Άλφα και τα Vacheron Constantin.
Λες και θα περάσουμε τη ζωή μας ερευνώντας για τα πιο φθηνά βενζινάδικα και σούπερ-μάρκετ, και μεταβαίνοντας σε αυτά. Έχουμε ελάχιστες ώρες κάθε μέρα για τον εαυτό μας και τα πολύ οικεία μας πρόσωπα. Τόσες (ελάχιστες) περισσέυουν από την εξοντωτική για τους περισσότερους δουλειά, τις μετακινήσεις και τις στοιχειώδεις ανάγκες (ύπνος, φαγητό κλπ).
Δεν μπορούμε παρά να ψωνίσουμε από το ολιγοπώλιο, αν όχι μονοπώλιο, της γειτονιάς μας.
Eδώ θα έπρεπε να παρεμβαίνει μία ευνομούμενη (ούτε καν σοσιαλιστική ή κάτι τέτοιο χαριτωμένο) Πολιτεία.Ο ανταγωνισμος δεν αρχιζει και τελειωνει με την μειωση της καταναλωσης αλλα και της επιλεκτικης επιλογης του προμηθευτη σου.
Το μεγαλυτερο ποσοστο οδηγων ΔΕΝ κοιταζει τιμες στο πρατηρια...... αρα απο μονοι τους θετουν τον οποιο ανταγωνισμό τινει να δημιουργηθεί ανενεργό.Οι περισσοτεροι ζητουν απο το κρατος παρεμβαση γενικά.....
Το κρατος μπορει και ΑΠΑΙΤΗΤΑΙ να επεμβαινει οταν δημιουργουνται τραστ σε οποιαδηποτε μορφή.
πχ οταν βλεπεις στον ιδιο δρομο 3 διαφορετικα πρατηρια να εχουν την ιδια αυξημενη τιμη, σε αυτους μπορει να χαρακτηρισει τον τροπο δρασης τους ως τραστ και να τους κοψει τον κολο. -
Eίπαμε, αποχή από βασικά αγαθά ανελαστικής ζήτησης (ψωμί, νερό, ρεύμα, βενζίνη κλπ) ΔΕΝ νοείται.
Νοείται μόνον παρέμβαση της Πολιτείας, που πρέπει να πιεσθεί από τους πολίτες να τιθασεύσει τα ολιγοπώλια (και σε τοπικό επίπεδο μονοπώλια).Θα πρέπει να υπάρχει, ενιαία τιμή βενζίνης ανά εταιρία, ανά περιοχή. Έτσι θα μπορεί η ΕΚΟ να συγκρατεί τις υπόλοιπες εταιρίες (όπως η Κοσμοτέ συγκρατεί τις τιμές των Τιμ και Βόνταφον...)
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Eίπαμε, αποχή από βασικά αγαθά ανελαστικής ζήτησης (ψωμί, νερό, ρεύμα, βενζίνη κλπ) ΔΕΝ νοείται.
Νοείται μόνον παρέμβαση της Πολιτείας, που πρέπει να πιεσθεί από τους πολίτες να τιθασεύσει τα ολιγοπώλια (και σε τοπικό επίπεδο μονοπώλια).Θα πρέπει να υπάρχει, ενιαία τιμή βενζίνης ανά εταιρία, ανά περιοχή. Έτσι θα μπορεί η ΕΚΟ να συγκρατεί τις υπόλοιπες εταιρίες (όπως η Κοσμοτέ συγκρατεί τις τιμές των Τιμ και Βόνταφον...)
Μα δεν μιλαμε για αποχή, αλλα για επιλογη του φθηνοτερου.
Οταν βλεπω παααααρα πολλους να μπαινουν για βενζινη στο ακριβω πρατηριο ενω διπλα τους ειναι το φθηνοτερο δεν φταιει το κρατος.
Ο ανταγωνισμος μπορει να λειτουργησει παντου εκτος των μονοπωλιων πχ ΔΕΗ, αλλα χρειαζεται και συνηδητοποιημενους πολιτες.
-
Ο χρήστης GFON έγραψε:
[Το μεγαλυτερο ποσοστο οδηγων ΔΕΝ κοιταζει τιμες στο πρατηρια...... αρα απο μονοι τους θετουν τον οποιο ανταγωνισμό τινει να δημιουργηθεί ανενεργό.ΔΕΝ κοιτάζει γιατί ΔΕΝ μπορεί, ΔΕΝ προλαβαίνει, φίλε GFON.
Ο κάθε άνθρωπος είναι και πολλά άλλα πράγματα εκτός από καταναλωτής, όπως τον φαντάζονται οι υπέρμαχοι της ανεξέλεγκτης αγοράς.
Ο άνθρωπος ΔΕΝ είναι αγοραίο ζώον, είναι πρωτίστως άνθρωπος. -
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
[Το μεγαλυτερο ποσοστο οδηγων ΔΕΝ κοιταζει τιμες στο πρατηρια...... αρα απο μονοι τους θετουν τον οποιο ανταγωνισμό τινει να δημιουργηθεί ανενεργό.
ΔΕΝ κοιτάζει γιατί ΔΕΝ μπορεί, ΔΕΝ προλαβαίνει, φίλε GFON.
Ο κάθε άνθρωπος είναι και πολλά άλλα πράγματα εκτός από καταναλωτής, όπως τον φαντάζονται οι υπέρμαχοι της ανεξέλεγκτης αγοράς.
Ο άνθρωπος ΔΕΝ είναι αγοραίο ζώον, είναι πρωτίστως άνθρωπος.Μα δεν χρειαζεται επιπλεον χρονο...
Στους 5-10 δρομους που κινεισαι καθημερινα τσεκαρεις παιρνωντας τον φθηνοτερο και εκει γεμιζεις.
Τουλαχιστον εγω αυτο κανω, δεν περιμενω να αδειασει και να τρεχω πανικοβλητος να γεμισω.
Και ναι, συστηματικα εχω αποκλεισει συγκεκριμενα πρατηρια που φανερα κερδοσκοπουν στηριζομενη στην αδιαφορια μας.
Επιπλεον χρονο χρειαζεσαι οταν πας πχ για φωνια στα εμπορικα, αλλα εκει το 99% ψαχνει τις τιμες, δεν ζηταμε κρατικη παρεμβαση.
Ναι στην κρατικη παρεμβαση, αλλα να εχει νοημα, οχι λογο ΚΑΙ της δικης μας αδιαφοριας.
-
Το φθηνό δεν είναι φθηνό πάντα το έχουμε πει.......
Σε ένα βενζινάδικο που είναι νόμιμο και καθαρό στα 30Ε ενός γεμίσματος ο βενζινάς εισπράτει 1 - 1.5 Euro αυτό είναι το έσοδο... βγάλε τα έξοδα και δες τι μένει κέρδος και αν αξιζει...... η όλη ιστορία (+ρίσκο διακίνησης μεγάλων ποσών)
Τα λεφτά για το βενζινάδικο είναι στο πλυντήριο και περισσότερο στο βαθμό που μπορείς να μην γράψεις κάποια αυτοκίνητα στο βιβλίο...... (Πόσοι ζητάνε απόδειξη πλυντηρίου?????).......
Τα ακριβά αυτοκίνητα ψάχνουν τα καλά βενζινάδικα γιατί τα εμπιστεύονται για βενζίνη και κατ επέκταση και εκεί τα πλένουν και εκεί αφήνουν και tip!!!!
Η παροχή υπηρεσίας και η εμπιστοσύνη βγάζει λεφτά στο βενζινάδικο!!!!!!! και έτσι βλέπεις γεμάτα ακριβά βενζινάδικα δες BP στηνΓλυφάδα/ ΒΠ στην Κηφισια, την ΒP στα Μελλίσια, την shell στην Κηφισίας στο Ψυχικό κλπ....
το καλό βενζινάδικο φαίνεται!!!!!!!!!!!! -
Αποχή από το βενζινάδικο ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ!!!
Αποχή από τα χιλιόμετρα, μόνο αυτό!!Προσωπικά προτιμώ να παίρνω το χιλιάρι για την πόλη, και έχω κόψει τα πολλά πολλά!
Αν είναι να πάω σε μακρυνή περιοχή προσπαθώ να βάλω ΟΛΕΣ τις προς τα εκεί δουλειές μου την ίδια φορά, ενώ έχω μειώσει αρκετά δραστικά τα χιλιόμετρα!Σούπερ Μάρκετ που μου πέφτει ψιλομακρυά πηγαίνω 1-2 φορές το μήνα και το σηκώνω ολόκληρο. Αποθέματα για όλο το μήνα!!
Γλιτώνω και χιλιόμετρα άρα βενζίνη, και κόπο, και ΝΕΥΡΑ και ΧΡΟΝΟ!!!Μόνο αν μειώσουμε τα χιλιόμετρα θα μειωθεί η βενζίνη που βάζουμε!!
-
Οσον αφορα την διαφορα της τιμης,υπολογιστε και το εξης:
Καποια πρατηρια σχεδόν δεν θελουν να βαζεις σε αυτους βενζίνη!
Προτιμουν να εχουν πελατες για πλυσιμο αυτοκινητων κτλ που ειναι πολυ καλυτερα λεφτα.Οποτε φροντιζουν να μην εχουν χαμηλη τιμη.
Οσοι ομως δεν εχουν διαθεσιμο χωρο ή απλα δεν γουσταρουν μπελαλίδικες ιστορίες, δουλεύουν με βενζίνη μόνο,βαζοντας ψιλοχαμηλά την τιμη. -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
UnusualDriver,
Ισχυει καταρχην το 1 που εγραψες.Απο εκει και περα εγω απλως να προσθεσω οτι ανεξαρτήτως επαγγέλματος ΟΥΔΕΙΣ εργάζεται για την ψυχη της μανα του,και ΟΥΔΕΙΣ εμπορος λεει 'ας ριξω λιγο τις τιμες για να βοηθησω τον κοσμο'.
Ο αναμαρτητος πρωτος κτλ!
Εγώ δεν έγραψα να μην έχουν κέρδος. Φυσικά και πρέπει να έχουν κέρδος εφόσον είναι κι αυτοί επιχειρηματίες. Αλλιώς γιατί να έχουν πρατήριο;
-
[quote='melos86']Φυλακη ??? Καλα ρε πατε καλα?
Ολοι οι πρατηριουχοι ειναι ελευθεροι επαγγελματιες... Εμπορευονται το προιον τους υπο το καθεστως της ελευθερης αγορας και επομενως εχουν το δικαιωμα να καθορισουν οι ιδιοι τις τιμες που επιθυμουν!! Εχουν το δικαιωμα ας πουμε να ανεβασουν την τιμη -χωρις κανενα εμφανη λογο- στα 5 -
Ο χρήστης spiros έγραψε:
αντι να γκρινιαζουμε για τις υψηλες τιμες, γιατι δεν κανουμε κατι πιο απλο? Να κανουμε τον ανταγωνισμο να δουλεψει δηλαδη!Αρα προτιματε τα φθηνα πρατηρια και αφηστε τους ακριβους να τα βρουν με τις εταιριες τους...
Ποιον ανταγωνισμό; Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;
-
Ο χρήστης UnusualDriver έγραψε:
αντι να γκρινιαζουμε για τις υψηλες τιμες, γιατι δεν κανουμε κατι πιο απλο? Να κανουμε τον ανταγωνισμο να δουλεψει δηλαδη!
Αρα προτιματε τα φθηνα πρατηρια και αφηστε τους ακριβους να τα βρουν με τις εταιριες τους...
Ποιον ανταγωνισμό; Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;
διαφωνεις με την προτροπη μου ή οχι?
πιστευεις οτι δεν θα εχει αποτελεσμα? -
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
[Το μεγαλυτερο ποσοστο οδηγων ΔΕΝ κοιταζει τιμες στο πρατηρια...... αρα απο μονοι τους θετουν τον οποιο ανταγωνισμό τινει να δημιουργηθεί ανενεργό.
ΔΕΝ κοιτάζει γιατί ΔΕΝ μπορεί, ΔΕΝ προλαβαίνει, φίλε GFON.
Ο κάθε άνθρωπος είναι και πολλά άλλα πράγματα εκτός από καταναλωτής, όπως τον φαντάζονται οι υπέρμαχοι της ανεξέλεγκτης αγοράς.
Ο άνθρωπος ΔΕΝ είναι αγοραίο ζώον, είναι πρωτίστως άνθρωπος.Ακριβώς αυτό είναι που εκμεταλεύονται όλοι οι κερδοσκόποι στην Ελλάδα. Τον άνθρωπο. Βλέπουν ότι βιάζεται, δεν έχει χρόνο και άρα δεν θα κοιτάξει την τιμή που θα πληρώσει για βενζίνη, για νοσήλεια, για τρόφιμα κ.ο.κ. Αρα μπορούνε να ζητάνει ό,τι θέλουνε οι κερδοσκόποι εκμεταλευόμενοι την ανθρώπινη ανάγκη, τον ανθρώπινο πόνο, την ανθρώπινη αγωνία.
Ναι, ο άνθρωπος δεν είναι αγοραίο ζώον, είναι προτίστως μηχανή πληρωμής. Δηλαδή ΑΤΜ
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
αντι να γκρινιαζουμε για τις υψηλες τιμες, γιατι δεν κανουμε κατι πιο απλο? Να κανουμε τον ανταγωνισμο να δουλεψει δηλαδη!
Αρα προτιματε τα φθηνα πρατηρια και αφηστε τους ακριβους να τα βρουν με τις εταιριες τους...
Ποιον ανταγωνισμό; Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;
διαφωνεις με την προτροπη μου ή οχι?
πιστευεις οτι δεν θα εχει αποτελεσμα?Δεν υπάρχει ανταγωνισμός στη χώρα μας. Λειτουργούν τα τραστ. Δηλαδή οι σύλλογοι των πρατηριούχων που κανονίζουν τις τιμές σε συνεργασία με τις πετρελαϊκές εταιρίες.
-
Ο χρήστης UnusualDriver έγραψε:
αντι να γκρινιαζουμε για τις υψηλες τιμες, γιατι δεν κανουμε κατι πιο απλο? Να κανουμε τον ανταγωνισμο να δουλεψει δηλαδη!
Αρα προτιματε τα φθηνα πρατηρια και αφηστε τους ακριβους να τα βρουν με τις εταιριες τους...
Ποιον ανταγωνισμό; Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;
διαφωνεις με την προτροπη μου ή οχι?
πιστευεις οτι δεν θα εχει αποτελεσμα?Δεν υπάρχει ανταγωνισμός στη χώρα μας. Λειτουργούν τα τραστ. Δηλαδή οι σύλλογοι των πρατηριούχων που κανονίζουν τις τιμές σε συνεργασία με τις πετρελαϊκές εταιρίες.
μαλιστα....
αρα ας συνεχιζουμε να βαζουμε οπου' ναναι? -
Ας το κάνουμε πιο απλό το θέμα με τους πρατηριούχους.
Πείτε μας πώς κανονίζετε μεταξύ σας τις τιμές; Τι κανονίζετε με τις πετρελαϊκες εταιρίες; Γιατί κάνετε απότομα αυξήσεις; Γιατί καθυστερείτε τις μειώσεις;
Αυτά θέλουμε να ακούσουμε. Απλά και όμορφα μπορεί κάποιος συμφορουμίστας να ρωτήσει κάποιον γνωστό του πρατηριούχο πώς το κάνουνε αυτό και να μας απαντήσει. Είναι τελείως ανώνυμο και κανείς δεν πρόκειται να θιχθεί. Και ούτε τα συμφέροντά τους θα θιχθούν επίσης.
Είναι δικαίωμα των καταναλωτών να γνωρίζουμε τις διαδικασίες αυτές. Σε μια υποτιθέμενα ελεύθερη αγορά πρέπει να υπάρχει και η διαφάνεια στις ενέργειες των εμπόρων για να μειωθεί η αισχροκέρδια.
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
μαλιστα....
αρα ας συνεχιζουμε να βαζουμε οπου' ναναι?Ναι. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να επιλέγουμε κάποια πρατήρια που έχουν καθαρή βενζίνη, συντηρούν σωστά τις δεξαμενές τους, δεν κλέβουν στην αντλία ή παρανοθεύουν τα καύσιμα. Να έχουμε κάποια σταθερά πρατήρια. Μόνο αυτό μπορούμε να κάνουμε. Δεν θα καταφέρουμε να ρίξουμε τις τιμές έτσι αλλά τουλάχιστο θα έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο όσο αφορά την υγεία του κινητήρα μας.
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Eίπαμε, αποχή από βασικά αγαθά ανελαστικής ζήτησης (ψωμί, νερό, ρεύμα, βενζίνη κλπ) ΔΕΝ νοείται.
Νοείται μόνον παρέμβαση της Πολιτείας, που πρέπει να πιεσθεί από τους πολίτες να τιθασεύσει τα ολιγοπώλια (και σε τοπικό επίπεδο μονοπώλια).Θα πρέπει να υπάρχει, ενιαία τιμή βενζίνης ανά εταιρία, ανά περιοχή. Έτσι θα μπορεί η ΕΚΟ να συγκρατεί τις υπόλοιπες εταιρίες (όπως η Κοσμοτέ συγκρατεί τις τιμές των Τιμ και Βόνταφον...)
Σχετικό είναι και αυτό, μια και το περασμένο Πάσχα , όλως τυχαίως , αυξησαν και οι τρεις την τιμή του SMS.
Πάντως με τα καύσιμα η κατάσταση είναι εντελώς εκτός ελέγχου. -
Ο χρήστης UnusualDriver έγραψε:
Ας το κάνουμε πιο απλό το θέμα με τους πρατηριούχους.Πείτε μας πώς κανονίζετε μεταξύ σας τις τιμές; Τι κανονίζετε με τις πετρελαϊκες εταιρίες; Γιατί κάνετε απότομα αυξήσεις; Γιατί καθυστερείτε τις μειώσεις;
Αυτά θέλουμε να ακούσουμε. Απλά και όμορφα μπορεί κάποιος συμφορουμίστας να ρωτήσει κάποιον γνωστό του πρατηριούχο πώς το κάνουνε αυτό και να μας απαντήσει. Είναι τελείως ανώνυμο και κανείς δεν πρόκειται να θιχθεί. Και ούτε τα συμφέροντά τους θα θιχθούν επίσης.
Είναι δικαίωμα των καταναλωτών να γνωρίζουμε τις διαδικασίες αυτές. Σε μια υποτιθέμενα ελεύθερη αγορά πρέπει να υπάρχει και η διαφάνεια στις ενέργειες των εμπόρων για να μειωθεί η αισχροκέρδια.
Φίλε,ειναι σαν να καλεις τον Κόκκαλη/Βαρδινογιάννη να δωσει στην δημοσιοτητα τις βρωμιες του και τις οποιες φοροδιαφυγες του,χωρίς κανενα απολυτως λογο.
Βλεπω παντως οτι οι περισσότεροι εδω μεσα συμφωνουμε οτι μεγαλυτερο ρόλο παιζουν οι εταιρείες παρά οι πρατηριούχοι.Αλλωστε οι εταιρείες τους παίζουν το ντέφι με δεσμευτικές συμβάσεις και αυτοί χορεύουν!
-
Δεν ζητάμε να μας πούνε τις βρωμιές που κάνουν αλλά πώς αποφασίζουν να κάνουν αυξήσεις και γιατί δεν κάνουν μειώσεις ενώ θα μπορούσαν.
Τέλος πάντων όμως. Τότε ποιες είναι αυτές οι δεσμευτικές συμβάσεις με τις πετρελαϊκές εταιρίες; Πώς λειτουργεί ένα πρατήριο;
-
Ο χρήστης UnusualDriver έγραψε:
Τέλος πάντων όμως. Τότε ποιες είναι αυτές οι δεσμευτικές συμβάσεις με τις πετρελαϊκές εταιρίες; Πώς λειτουργεί ένα πρατήριο;Το πρατηριο ειναι σκλαβος της εταιρείας.Αγοραζει στην τιμη που θα του πουν,και αυτο αφορα οχι μονο τα καυσιμα αλλα ακομα και τα αρωματικα.Απαγορεύεται να αγοραζει απο αλλου,ψιλοπαρανομος όρος αλλα αν τον παραβει θα τον σουτάρουν,το ιδιο γινεται και με τις αντιπροσωπείες και τα λάδια κ.ο.κ
Ο καθορισμος της τιμης ξεκινα απο το τιμημα της αγορας που θα κανει ο πρατηριούχος.Αν οι εταιρείες δεν αλλαξουν τις τιμες , τοτε ουτε και αυτος θα τις αλλαξει.Αν οι εταιρειες αλλαξουν την τιμη αλλα οι γειτονικοι πρατηριούχοι οχι, θα συμβαδίσει και αυτος.
Πρατηριούχοι. Απαντήστε μας χωρίς φθηνές δικαιολογίες