-
Εγω να εκφρασω την αποψη οτι τα ραλυ ειναι πρωτογονα και εξηγω: Οπως 30 χρονια πριν καποιοι ετρεχαν σε παλια Nurburgring, Spa, Αυστριες κτλ θεωρωντας οτι παρομοιοι κινδυνοι ειναι μερος του παιχνιδιου, ετσι πιθανον μετα απο καιρο τα ραλυ να καταργηθουν ή να γινονται υπο ελεγχομενες συνθηκες ασφαλειας σε ειδικα σχεδιασμενες ΕΔ.
-
Χιλιες φορές κρίμα για το παλικάρι που αφήνει πίσω του και γυναίκα με δυο παιδιά...
Σχετικά με την ασφάλεια στο WRC...
Εδώ σε μία πίστα F1 που εκτείνεται σε 3-6 χιλιόμετρα, με συνθήκες απόλυτα ελεγχόμενες και πάλι τα τελευταία χρόνια δύο stewards χάσαν την ζωή τους (Μόντσα και Αυστραλία)...
Οτι και να γίνει οι αγώνες ράλι θα είναι πιο επικίνδυνοι από τους αγώνες πίστας.Ερώτηση: Αν υπήρχαν πλευρικοί αερόσακοι υπηρχε πιθανότητα να είχε γλιτώσει;
-
Ο χρήστης pininfarina έγραψε:
Εγω να εκφρασω την αποψη οτι τα ραλυ ειναι πρωτογονα και εξηγω: Οπως 30 χρονια πριν καποιοι ετρεχαν σε παλια Nurburgring, Spa, Αυστριες κτλ θεωρωντας οτι παρομοιοι κινδυνοι ειναι μερος του παιχνιδιου, ετσι πιθανον μετα απο καιρο τα ραλυ να καταργηθουν ή να γινονται υπο ελεγχομενες συνθηκες ασφαλειας σε ειδικα σχεδιασμενες ΕΔ.Με την ίδια λογική και η ποδηλασία ανοικτού δρόμου είναι επικίνδυνη και εκεί υπάρχουν θύματα!
Τι να κάνουμε να την καταργήσουμε;Και στους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου υπάρχουν θύματα και δεν είναι όλες οι πίστες ασφαλείς.Κλασσικό παράδειγμα το Μονακό.
Κακά τα ψέματα.Οι αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού ε δεν θα γίνουν ποτέ αναίμακτοι!
Κίνδυνος θα υπάρχει φυσικά και για αυτούς που παίρνουν μέρος και πολλές φορές και για εμάς που παρακολουθούμε από κοντά.Και αυτοί που είναι μέσα το ξέρουν και εμείς που πολλές φορές μας 'γλύφουν' τα αυτοκίνητα στις ss, το ξέρουμε καλά.Αν ποτε τα rally γίνουν όπως λες δεν θα είναι rally θα είναι 'απογευματινά τέϊα' του Αρσακείου και του Λυκείου Ελληνίδων!
-
Ο χρήστης hrdoukas έγραψε:
Ερώτηση: Αν υπήρχαν πλευρικοί αερόσακοι υπηρχε πιθανότητα να είχε γλιτώσει;
AΓΑΠΗΤΕ hrdoukas,
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΤΙ ΕΓΡΑΨΑ ΠΙΟ ΠΑΝΩ. Ο MICHAEL 'ΣΥΝΕΘΛΙΒΗ' ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΑΜΑΡΙΝΕΣ. ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΠΛΑΙΝΟΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟΣ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ?
ΦΙΛΙΚΑ,
'EL-EM'
-
Και κάτι ακόμα που μπορεί να φανεί κυνικό, αλλά είναι αλήθεια.
Ο Park και ο κάθε Park που κάθεται δίπλα σε έναν εργοστασιακό οδηγό είναι ένας επαγγελματίας.
Πληρώνεται καλά για αυτό που κάνει και ξέρει πολύ καλά τι μπορεί να τον περιμένει.Όπως ενας οικοδόμος μπορεί να πέσει από την οικοδομή και να χαθεί έτσι μπορεί και ένας επαγγελματίας οδηγός και συνοδηγός μπορεί να έχει κακό τέλος.
Φυσικά το ίδιο μπορεί να πάθει και ένας ερασιτέχνης αλλά στην προκειμένη περίπτωση το θύμα ήταν επαγγελματίας.Θα ήθελα την γνώμη του Λώρη ο οποίος είναι επαγγελματίας συνοδηγός και έχει και στο παλμαρές του κάτι αντριχιαστικές εξόδους (θυμάμαι τώρα μία με τον Ιαβέρη σε ένα Φθιώτιδος αν δεν κάνω λάθος)
-
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Εγω να εκφρασω την αποψη οτι τα ραλυ ειναι πρωτογονα και εξηγω: Οπως 30 χρονια πριν καποιοι ετρεχαν σε παλια Nurburgring, Spa, Αυστριες κτλ θεωρωντας οτι παρομοιοι κινδυνοι ειναι μερος του παιχνιδιου, ετσι πιθανον μετα απο καιρο τα ραλυ να καταργηθουν ή να γινονται υπο ελεγχομενες συνθηκες ασφαλειας σε ειδικα σχεδιασμενες ΕΔ.
Με την ίδια λογική και η ποδηλασία ανοικτού δρόμου είναι επικίνδυνη και εκεί υπάρχουν θύματα!
Τι να κάνουμε να την καταργήσουμε;Και η ποδηλασία δρόμου
Και το αλπικό σκι (3-4 νεκροί ΤΟ ΧΡΟΝΟ στην ελεύθερη κατάβαση απροστάτευτοι με 120 χλμ/ώρα ταχύτητα σε 60% κλίση)
Και η ιστιοπλοία ανοιχτής θάλασσας (μόνοι τους στο Νότιο Παγωμένο Ωκεανό με άνεμο 60 μίλια και ταχύτητα σκάφους 25 ? )
Και η ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο
Και οι καταδύσειςΜιλάμε για αθλήματα όπου εξερευνά κανείς τα όριά του.
Αλλιώς να το γυρίσουμε στο μπόουλινγκ.
-
Ναι, ίσως στην συγκεκριμένη περίπτωση οι πλευρικοί αερόσακοι να μην μπορούσαν να κάνουν πολλά, απλά αναρωτιέμαι μήπως θα ήταν καλό να υποχρεώσει η FIA τις ομάδες να ενσωματώσουν στα αυτοκίνητά τους κάποια από τα συστήματα ασφαλείας από τα αυτοκίνητα παραγωγής, ή ακόμα και συστήματα ειδικά εξελιγμένα για τους αγώνες
Αερόσακους οδηγού-συνοδηγού; Μάλλον όχι... Τι να κάνουν οι αερόσακοι οταν υπάρχουν τα κράνη;
Προεντατήρες και καθίσματα αντιβύθισης; Μάλλον όχι... Με τις ζώνες κι εγώ δεν ξέρω πόσων σημείων δεν θα είχαν καμια εφαρμογή
Πλευρικούς αερόσακους ίσως; -
Προσωπικα θεωρω και προβλεπω ως μονη λυση μακροπροθεσμα την αξιολογηση των ΕΔ με βαση την επικινδυνοτητα και τη συμμετοχη στο πρωταθλημα μονο αυτων που πιανουν το οριο. Μαχαιρι δηλ. σε δεντρα, γκρεμους, τοιχους κτλ κοντα στο δρομο οταν η ταχυτητα στα σημεια αυτα θετει σε κινδυνο τη ζωη του πληρωματος. Ετσι το σπορ χανει πολλη απο τη μαγεια του αλλα ασφαλεια πανω απ'ολα...
-
Ο χρήστης hrdoukas έγραψε:
Ναι, ίσως στην συγκεκριμένη περίπτωση οι πλευρικοί αερόσακοι να μην μπορούσαν να κάνουνι πολλά, απλά αναρωτιέμαι μήπως θα ήταν καλό να υποχρεώσει η FIA τις ομάδες να ενσωματώσουν στα αυτοκίνητά τους κάποια από τα συστήματα ασφαλείας από τα αυτοκίνητα παραγωγής, ή ακόμα και συστήματα ειδικά εξελιγμένα για τους αγώνες
Αερόσακους οδηγού-συνοδηγού; Μάλλον όχι... Τι να κάνουν οι αερόσακοι οταν υπάρρχουν τα κράνη;
Προεντατήρες και καθίσματα αντιβύθισης; Μάλλον όχ..ι. Με τις ζώνες κι εγώ δεν ξέρω πόσων σημείων δεν θα είχαν καμια εφαρμογή
Πλευρικούς αερόσακους ίσως;Μα αυτό που ζητάς γίνεται ήδη.Τα αυτοκίνητα rally είναι θωρακισμένα.Αν αυτά δεν μπορούν να σώσουν ζωές τότε τα καθημερινά άστο καλύτερα.
Οι νόμοι της φύσης είναι πάνω από όλα.Αν δεν βαριέται ο Νάσσος μπορεί να μας πει από πόσα μέτρα σωλήνες αποτελείται η θωράκηση του αυτοκινήτου και αν θυμάται και την διατομή της σωλήνας και τι τεστ αντοχής έχουν γίνει για να πάρει την ομολογκασιόν ένα δικτύωμα;
-
Ο χρήστης pininfarina έγραψε:
Προσωπικα θεωρω και προβλεπω ως μονη λυση μακροπροθεσμα την αξιολογηση των ΕΔ με βαση την επικινδυνοτητα και τη συμμετοχη στο πρωταθλημα μονο αυτων που πιανουν το οριο. Μαχαιρι δηλ. σε δεντρα, γκρεμους, τοιχους κτλ κοντα στο δρομο οταν η ταχυτητα στα σημεια αυτα θετει σε κινδυνο τη ζωη του πληρωματος. Ετσι το σπορ χανει πολλη απο τη μαγεια του αλλα ασφαλεια πανω απ'ολα...αμα ειναι ετσι τοτε το ραλι της φινλανδιας που το 95% γινεται αναμεσα σε δενδρα και οι ταχυτητες ειναι υψηλες , τοτε δε θα υπηρχε .
εγω πιστευω πως τα σημερινα wrc ειναι αρκετα ασφαλεις , ειναι να σου κατσει η κακια στηγμη πες πως αμα μπουν οι πλευρικοι αεροσακοι κατι παραπανω γινει στο θεμα ασφαλειας . στο ραλι αυστραλιας το 2002 ενας οδηγος της μιτσουμπιση (μαλλον ο πασονεν) το αμαξι εφηγε με αρκετα χλμ στα δενδρα , το μοτερ ειχε φυγει μερικα μετρα παραπερα , και συνοδηγος ηταν σε ασχημη κατασταση , αλλα τελικα εζησε !! ηταν η κακια στιγμη
-
Ο χρήστης pininfarina έγραψε:
Προσωπικα θεωρω και προβλεπω ως μονη λυση μακροπροθεσμα την αξιολογηση των ΕΔ με βαση την επικινδυνοτητα και τη συμμετοχη στο πρωταθλημα μονο αυτων που πιανουν το οριο. Μαχαιρι δηλ. σε δεντρα, γκρεμους, τοιχους κτλ κοντα στο δρομο οταν η ταχυτητα στα σημεια αυτα θετει σε κινδυνο τη ζωη του πληρωματος. Ετσι το σπορ χανει πολλη απο τη μαγεια του αλλα ασφαλεια πανω απ'ολα...Σ' αυτό δεν συμφωνώ!
Αν αρχίσουμε να συζητάμε για ασφάλεια κλπ σε ένα αθλημα που εξ ορισμού είναι επικίνδυνο...καήκαμε!Δεν μπορούμε να τα αποστειρώσουμε όλα!
Τα ράλυ γίνονται σε δημόσιους δρόμους, με δέντρα και γκρεμούς!Αν είναι να γίνει αλλοιώς....θα τρέχουν μόνο σε Ολυμπιακά Στάδια!
Δυστυχώς και η απώλεια ζωής είναι μέσα στα αναμενόμενα από ένα αγώνα!
Δεν είναι η πρώτη φορά και -δυστυχώς- δεν θα είναι η τελευταία!Αν χαθεί η μαγεία...δεν είναι πια αγώνας!!!
-
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Αν δεν βαριέται ο Νάσσος μπορεί να μας πει από πόσα μέτρα σωλήνες αποτελείται η θωράκηση του αυτοκινήτου και αν θυμάται και την διατομή της σωλήνας και τι τεστ αντοχής έχουν γίνει για να πάρει την ομολογκασιόν ένα δικτύωμα;(Μιλάμε για WRC) Γύρω στα 50 m σωλήνας χρωμιομολυβδενιούχου χάλυβα διαφόρων διατομών, οι κύριες κάπου 40 mm διάμετρο με 1.5 mm πάχος. Ολικό βάρος κάπου 35-40 κιλά.
Τα τεστ περιλαμβάνουν δοκιμές με στατικό φορτίο 3.5 (νομίζω) φορές το βάρος του αυτοκινήτου συν ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων.
Αλλά δε νομίζω πως υπάρχουν πολλά μέτρα ασφάλειας που μπορούν να προστατέψουν σε μία πρόσκρουση με 160 χλμ. με το πλάι σε δέντρο...
ΟΚ, ίσως να τυλίξουμε όλα τα δέντρα σε μια ειδική με λάστιχα κτλ.
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Σ' αυτό δεν συμφωνώ!
Αν αρχίσουμε να συζητάμε για ασφάλεια κλπ σε ένα αθλημα που εξ ορισμού είναι επικίνδυνο...καήκαμε!Δεν μπορούμε να τα αποστειρώσουμε όλα!
Τα ράλυ γίνονται σε δημόσιους δρόμους, με δέντρα και γκρεμούς!Αν είναι να γίνει αλλοιώς....θα τρέχουν μόνο σε Ολυμπιακά Στάδια!
Δυστυχώς και η απώλεια ζωής είναι μέσα στα αναμενόμενα από ένα αγώνα!
Δεν είναι η πρώτη φορά και -δυστυχώς- δεν θα είναι η τελευταία!Αν χαθεί η μαγεία...δεν είναι πια αγώνας!!!
Δυστυχώς, στη Φ1 έγιναν ήδη όλα αυτά. Τώρα, αν οφείλεται εκεί η σημερινή κατάσταση-κατάντια (της Φ1) δεν είμαι τόσο σίγουρος, αλλά σίγουρα έπαιξε το ρόλο της.
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Προσωπικα θεωρω και προβλεπω ως μονη λυση μακροπροθεσμα την αξιολογηση των ΕΔ με βαση την επικινδυνοτητα και τη συμμετοχη στο πρωταθλημα μονο αυτων που πιανουν το οριο. Μαχαιρι δηλ. σε δεντρα, γκρεμους, τοιχους κτλ κοντα στο δρομο οταν η ταχυτητα στα σημεια αυτα θετει σε κινδυνο τη ζωη του πληρωματος. Ετσι το σπορ χανει πολλη απο τη μαγεια του αλλα ασφαλεια πανω απ'ολα...
Σ' αυτό δεν συμφωνώ!
Αν αρχίσουμε να συζητάμε για ασφάλεια κλπ σε ένα αθλημα που εξ ορισμού είναι επικίνδυνο...καήκαμε!Δεν μπορούμε να τα αποστειρώσουμε όλα!
Τα ράλυ γίνονται σε δημόσιους δρόμους, με δέντρα και γκρεμούς!Αν είναι να γίνει αλλοιώς....θα τρέχουν μόνο σε Ολυμπιακά Στάδια!
Δυστυχώς και η απώλεια ζωής είναι μέσα στα αναμενόμενα από ένα αγώνα!
Δεν είναι η πρώτη φορά και -δυστυχώς- δεν θα είναι η τελευταία!Αν χαθεί η μαγεία...δεν είναι πια αγώνας!!!
Αν και συμφωνώ με όλη τη δημοσίευση μέχρι την τελευταία σειρά, η τελευταία αυτή σειρά είναι τουλάχιστον ασυναίσθητη...
Θα μπορούσες να κάνεις λίγο πιο συγκεκριμένο ποια εννοείς μαγεία; Έτσι όπως το διαβάζω φαίνεται πως μαγεία είναι ο κίνδυνος πως ανά πάσα στιγμή κάποιος μπορεί να σκοτωθεί...
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Αλλά δε νομίζω πως υπάρχουν πολλά μέτρα ασφάλειας που μπορούν να προστατέψουν σε μία πρόσκρουση με 160 χλμ. με το πλάι σε δέντρο...
Δυστυχώς είναι έτσι ακριβώς...
Με 160 με το πλάι, είτε που θα παραμπρφωθεί το αμάξι και όποιος κάθεται σε εκείνη την πλευρά μαζί του, είτε που θα έχουμε ένα άκαμπτο αμάξωμα, που δε θα παραμορφωθεί, και θα φρενάρει από τα 160 στα μηδέν σε 0 έως 20 εκατοστά.
Αυτό θα αντιστοιχεί σε τόσα πολλά (άπειρα ουσιαστικά) g, που μπορεί να μην 'χτυπήσει' πουθενά το πλήρωμα, αλλά θα διατρέχει τεράστιο κίνδυνο από εσωτερική συνθλιβή...Υ.Γ. Θυμηθείτε και τον Μπούρτι στην Φ1 πριν 3-4 χρόνια που έφυγε με 200-230 στο Βέλγιο, πέρασε ΤΡΙΠΛΗ σειρά ελαστικών και χτύπησε ΜΕΤΩΠΙΚΑ (που είναι σωματικά πιο ανώδυνο από το πλευρικό) και από θαύμα σώθηκε...
Και όλα αυτά με όχημα κάτω των 700 κιλών... -
Ο χρήστης pininfarina έγραψε:
Προσωπικα θεωρω και προβλεπω ως μονη λυση μακροπροθεσμα την αξιολογηση των ΕΔ με βαση την επικινδυνοτητα και τη συμμετοχη στο πρωταθλημα μονο αυτων που πιανουν το οριο....Kαι μετα την αξιολογηση των οδηγων...οποιος παιρνει ρισκα και εχει εστω και ενα τετακε εξω και αυτος!!!!!!
Μα αγαπητε συμφορουμιστα οι αγωνες αυτοκινητων εχουν εξ ορισμου το ρισκο και την επικινδυνοτητα.
Οποιος δεν θελει τιποτα απο τα δυο ακολουθει το δογμα των παλιων καμακιων της Ροδου (τοτε με το aids)...
Οποιος φοβαται.... παει και κοιμαται.
Aγαπητοι φιλοι, χρονοι αν δεν ρισκαρεις, δεν βγαινουν παρα μονο με την τελεια γνωση του δρομου.
Αν κανω λαθος διορθωστε με.
Και μην μου πειτε για Loeb γιατι ειμαι σιγουρος οτι και αυτος ρισκαρει(οταν λεει 'σημερα πιεσα πολυ'αυτο εννοει απλα το λεει με διπλωματικο τροπο γιατι τον βλεπουν εκατομμυρια ανθρωποι και δεν ειναι σωστο να ακουγονται 'κακες' λεξεις απο το στομα του παγκ.πρωταθλητη για το καλο του αθληματος) -
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Προσωπικα θεωρω και προβλεπω ως μονη λυση μακροπροθεσμα την αξιολογηση των ΕΔ με βαση την επικινδυνοτητα και τη συμμετοχη στο πρωταθλημα μονο αυτων που πιανουν το οριο. Μαχαιρι δηλ. σε δεντρα, γκρεμους, τοιχους κτλ κοντα στο δρομο οταν η ταχυτητα στα σημεια αυτα θετει σε κινδυνο τη ζωη του πληρωματος. Ετσι το σπορ χανει πολλη απο τη μαγεια του αλλα ασφαλεια πανω απ'ολα...
Σ' αυτό δεν συμφωνώ!
Αν αρχίσουμε να συζητάμε για ασφάλεια κλπ σε ένα αθλημα που εξ ορισμού είναι επικίνδυνο...καήκαμε!Δεν μπορούμε να τα αποστειρώσουμε όλα!
Τα ράλυ γίνονται σε δημόσιους δρόμους, με δέντρα και γκρεμούς!Αν είναι να γίνει αλλοιώς....θα τρέχουν μόνο σε Ολυμπιακά Στάδια!
Δυστυχώς και η απώλεια ζωής είναι μέσα στα αναμενόμενα από ένα αγώνα!
Δεν είναι η πρώτη φορά και -δυστυχώς- δεν θα είναι η τελευταία!Αν χαθεί η μαγεία...δεν είναι πια αγώνας!!!
Αν και συμφωνώ με όλη τη δημοσίευση μέχρι την τελευταία σειρά, η τελευταία αυτή σειρά είναι τουλάχιστον ασυναίσθητη...
Θα μπορούσες να κάνεις λίγο πιο συγκεκριμένο ποια εννοείς μαγεία; Έτσι όπως το διαβάζω φαίνεται πως μαγεία είναι ο κίνδυνος πως ανά πάσα στιγμή κάποιος μπορεί να σκοτωθεί...
Μαγεία = ρίσκο!Είναι προφανές και από την δημοσίευση του pininfarina!!!!
-
Όλοι οι αγωνιζόμενοι (ειδικά σε επίπεδο παγκοσμίου) γνωρίζουν τους κινδύνους. Παρ όλα αυτά συμετέχουν και κυνηγούν τα όριά τους και του αυτοκινήτου.
Αυτή είναι η φύση του αθλήματος όσο και αν δεν αρέσει σε ορισμένους από εμάς.Δε ξέρω τι θα κάνει με αφορμή το γεγονός του θανάτου η F.I.A., αλλά ελπίζω ότι κάνει να μη το κάνει με 'υστερικές' αποφάσεις.
-
Εχω την ελπιδα οτι θα αποφευχθουν οι υστερικες αντιδρασεις. Ηδη χθες το θεμα που σε αλλη περιπτωση θα επαιζε υπερβολικα με φοντο αιμα, δακρυα και ιδρωτα, επαιξε τουλαχιστον στην Ελλαδα απο ελαχιστα εως καθολου. Και επειδη ο κιτρινισμος δεν ειναι ελληνικο φαινομενο, τα καναλια τα οποια υπαγορευουν συνηθως σπασμωδικες αντιδρασεις, μαλλον δε θα ασχοληθουν και πολυ με την υποθεση.
Ο λογος; Η σοφη - σοφοτατη - αποφαση της FIA & ISC να μη δωσει καποια πλανα που θα μπορουσαν να γινουν βαση για τετοια ανεγκεφαλη συζητηση πανω στο πτωμα του Παρκς.
Ετσι εγω πιστευω οτι σε περιπτωση που κατι τετοιο δεν επαναληφθει, δεν προκειται να αλλαξει απολυτως τιποτε.
-
Η ύπαρξη μπαριέρας μπροστά από επικίνδυνα σημεία,με πολλά χλμ/ώρα ίσως θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική.
WRC GB 2005 - Η επόμενη ημέρα...