-
Δεν υπάρχει ελεγχόμενη αυτανάφλεξη, μόνο στα ντίζελ.
Η αυτανάφλεξη δεν ξεκινά από σημεία, ο ορισμός της είναι η ταυτόχρονη και κρουστική καύση του μείγματος - πάντα κάνει κακό, πολύ ή λίγο. Δεν συμφωνώ με αυτά που γράφει το R&D, δεν υπάρχει ούτε ήπια, ούτε ελεγχόμενη αυτανάφλεξη.
Μπορεί η αυτανάφλεξη να οφείλεται στη κατάσταση του κινητήρα (ο ...κανόνας που αναφέρει ο Βασίλης).
Σε μερικούς κινητήρες τα πειράκια ακούγονται πολύ, σε μερικούς καθόλου.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Δεν συμφωνώ με αυτά που γράφει το R&D, δεν υπάρχει ούτε ήπια, ούτε ελεγχόμενη αυτανάφλεξη.Μπορεί η αυτανάφλεξη να οφείλεται στη κατάσταση του κινητήρα (ο ...κανόνας που αναφέρει ο Βασίλης).
Σε μερικούς κινητήρες τα πειράκια ακούγονται πολύ, σε μερικούς καθόλου.
Ναι αλλά ρε 'σύ, όλα αυτά που παρέθεσα, είναι λόγια του Dr. Παύλου Αλειφέρη, ο οποίος ανήκει στο τμήμα μηχανολόγων μηχανικών του University College London. Απλά το R&D φιλοξενεί το άρθρο του.
Μάλιστα έχει αναλάβει την έρευνα πάνω στους κινητήρες HCCI (ελεγχόμενης αυτανάφλεξης) για λογαριασμό Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας (μάλλον της Honda).Τέλος πάντων.
Μια και το έφερε η κουβέντα, όταν ακούγονται λίγο τα πειράκια, δεν σημαίνει ότι η αυτανάφλεξη γίνεται προς το τέλος της καύσης;
Δηλαδή αφού έχει αναφλεγεί το ας πούμε ~80% του καύσιμου μείγματος και η θερμοκρασία - πίεση συνεχίζει να ανεβαίνει (άσχετα που το έμβολο αρχίζει να παίρνει την κατιούσα), το υπόλοιπο 20% αυταναφλέγεται.
Όσο πιο μικρό είναι το ποσοστό αυτό, τόσο πιο ανώδυνο θα είναι το πειράκι και τόσο λιγότερο θα ακουστεί. Σωστά; -
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Δεν συμφωνώ με αυτά που γράφει το R&D, δεν υπάρχει ούτε ήπια, ούτε ελεγχόμενη αυτανάφλεξη.
Μπορεί η αυτανάφλεξη να οφείλεται στη κατάσταση του κινητήρα (ο ...κανόνας που αναφέρει ο Βασίλης).
Σε μερικούς κινητήρες τα πειράκια ακούγονται πολύ, σε μερικούς καθόλου.
Ναι αλλά ρε 'σύ, όλα αυτά που παρέθεσα, είναι λόγια του Dr. Παύλου Αλειφέρη, ο οποίος ανήκει στο τμήμα μηχανολόγων μηχανικών του University College London. Απλά το R&D φιλοξενεί το άρθρο του.
Μάλιστα έχει αναλάβει την έρευνα πάνω στους κινητήρες HCCI (ελεγχόμενης αυτανάφλεξης) για λογαριασμό Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας (μάλλον της Honda).Ξέχασες να συμπεριλάβεις και τις πρώτες γραμμές
Δεν υπάρχει ελεγχόμενη αυτανάφλεξη, μόνο στα ντίζελ.
Η αυτανάφλεξη δεν ξεκινά από σημεία, ο ορισμός της είναι η ταυτόχρονη και κρουστική καύση του μείγματος - πάντα κάνει κακό, πολύ ή λίγο.
Μια και το έφερε η κουβέντα, όταν ακούγονται λίγο τα πειράκια, δεν σημαίνει ότι η αυτανάφλεξη γίνεται προς το τέλος της καύσης;
Δηλαδή αφού έχει αναφλεγεί το ας πούμε ~80% του καύσιμου μείγματος και η θερμοκρασία - πίεση συνεχίζει να ανεβαίνει (άσχετα που το έμβολο αρχίζει να παίρνει την κατιούσα), το υπόλοιπο 20% αυταναφλέγεται.
Όσο πιο μικρό είναι το ποσοστό αυτό, τόσο πιο ανώδυνο θα είναι το πειράκι και τόσο λιγότερο θα ακουστεί. Σωστά;Όχι,
Σε μερικούς κινητήρες τα πειράκια ακούγονται πολύ, σε μερικούς καθόλου.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όχι,Σε μερικούς κινητήρες τα πειράκια ακούγονται πολύ, σε μερικούς καθόλου.
Φυσικά μην έχεις την απαίτηση να θεωρήσω την παραπάνω δημοσίευσή σου ως απάντηση...
Θα ήθελα κάτι πολύ πιο εμπεριστατωμένο και διεξοδικά αναλυμένο...
Αν και αυτό που έγραψα εγώ πριν (αυτό στο οποίο απάντησες με ένα απλό 'όχι'), το θεωρώ πολύ λογικό και όσο και να προσπαθώ να βρώ λάθος στον συλλογισμό μου, δεν μπορώ.
Όσο για το έμβολο του Sierra, μάλλον αυτο που λέει ο Βασίλης πρέπει να είναι...
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Για να φύγει κάποιο κομμάτι από το πιστόνι πρέπει να υπήρχε έντονη προανάφλεξη ή να μπήκε κάποιο ξένο σώμα στον κύλινδρο. Εχει συμβεί με σπασμένη ακίδα από μπουζί και με βιδάκια που έπεσαν μέσα στην εισαγωγή.
Η κύρια αιτία παραμένει όμως η προανάφλεξη (πολλοί οι λόγοι που μπορεί να προέρχεται)Σωστά όλα τα παραπάνω.Και να μην ξεχνάμε ότι το έμβολο είναι από αλουμίνιο και είναι πολύ ευαίσθητο ακόμα και στο πιο μικρό σωματίδιο όταν το 'συναντάει' με τις μεγάλες ταχύτητες που κινείται.
-
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Σωστά όλα τα παραπάνω.Και να μην ξεχνάμε ότι το έμβολο είναι από αλουμίνιο και είναι πολύ ευαίσθητο ακόμα και στο πιο μικρό σωματίδιο όταν το 'συναντάει' με τις μεγάλες ταχύτητες που κινείται.Και 'γω συμφωνώ με αυτά. Εξάλλου οι μηχανικές ιδιότητες υποβαθμίζονται όσο ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες. Αν σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες συγκουστεί το έμβολο με ένα μικρό εξαρτηματάκι, είναι πολύ πιθανό να αποσπαστεί ένα κομματάκι.
Αλλά δεν νομίζω να συνέβη αυτό στην περίπτωση του Sierra. Είναι αυτό που είπε ο Βασίλης. Μάλλον το τελευταίο ρεκτιφιέ δεν έγινε σωστά, οπότε έχανε από παντού συμπίεση ο κινητήρας (εξού και η κατώτερη του αναμενομένου βελτίωση). Με τον καιρό λοιπόν άρχισαν να 'πνίγονται' στα καταλοιπα και στην μαυρίλα οι θάλαμοι καύσης, οπότε σε μια δύσκολη περίσταση (υψηλό φορτίο, υψηλές στροφές) άρχισε να κτυπάει σχεδόν μονίμως πειράκια (τα οποία φαντάζομαι δεν μπορούσαμε να τα ακούσουμε από τον πολύ θόρυβο, έτσι; ). Συνεπώς παρουσιάστηκε αυτή η βλάβη.
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Μια και το έφερε η κουβέντα, όταν ακούγονται λίγο τα πειράκια, δεν σημαίνει ότι η αυτανάφλεξη γίνεται προς το τέλος της καύσης;
Δηλαδή αφού έχει αναφλεγεί το ας πούμε ~80% του καύσιμου μείγματος και η θερμοκρασία - πίεση συνεχίζει να ανεβαίνει (άσχετα που το έμβολο αρχίζει να παίρνει την κατιούσα), το υπόλοιπο 20% αυταναφλέγεται.
Όσο πιο μικρό είναι το ποσοστό αυτό (το 20% που είπα τώρα για το παράδειγμα), τόσο πιο ανώδυνο θα είναι το πειράκι και τόσο λιγότερο θα ακουστεί. Σωστά;Αυτό τελικά είναι ή δεν είναι σωστό;
Και αν όχι γιατί;
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Μια και το έφερε η κουβέντα, όταν ακούγονται λίγο τα πειράκια, δεν σημαίνει ότι η αυτανάφλεξη γίνεται προς το τέλος της καύσης;
Δηλαδή αφού έχει αναφλεγεί το ας πούμε ~80% του καύσιμου μείγματος και η θερμοκρασία - πίεση συνεχίζει να ανεβαίνει (άσχετα που το έμβολο αρχίζει να παίρνει την κατιούσα), το υπόλοιπο 20% αυταναφλέγεται.
Όσο πιο μικρό είναι το ποσοστό αυτό (το 20% που είπα τώρα για το παράδειγμα), τόσο πιο ανώδυνο θα είναι το πειράκι και τόσο λιγότερο θα ακουστεί. Σωστά;Αυτό τελικά είναι ή δεν είναι σωστό;
Και αν όχι γιατί;
Τα πειράκια είναι ο θόρυβος των μπουζί! Δεν υπάρχει μίγμα εκείνη την ώρα στον κύλινδρο! Γι' αυτό και είναι επικίνδυνα!!!
-
Ο χρήστης Kouk έγραψε:
Τα πειράκια είναι ο θόρυβος των μπουζί! Δεν υπάρχει μίγμα εκείνη την ώρα στον κύλινδρο! Γι' αυτό και είναι επικίνδυνα!!!Πρώτη φορά το ακούω αυτό...
Είσαι σίγουρος;Απ' όσο ξέρω, ο ήχος από τα πειράκια είναι λόγω του φαινομένου της συμβολής κυμάτων, ένα της κανονικής ανάφλεξης και ένα της αυτανάφλεξης.
Τουλάχιστον αυτό μας είπε ο καθηγητής της Θερμοδυναμικής στην σχολή μου. -
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Τα πειράκια είναι ο θόρυβος των μπουζί! Δεν υπάρχει μίγμα εκείνη την ώρα στον κύλινδρο! Γι' αυτό και είναι επικίνδυνα!!!
Νίκο .... τι πίνεις
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Τα πειράκια είναι ο θόρυβος των μπουζί! Δεν υπάρχει μίγμα εκείνη την ώρα στον κύλινδρο! Γι' αυτό και είναι επικίνδυνα!!!
Νίκο .... τι πίνεις
Χλωρίνη!!!
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Νίκο .... τι πίνειςΤώρα που σε βρήκα!
Τελικά ποια η άποψή σου γι' αυτό που λέω; Πραγματικά με προβληματίζει...
-
Τα πειράκια είναι ο ήχος που παράγεται από το κρουστικό κύμα της προανάφλεξης. (edit: της μεγαλύτερης από την επιθυμητή)
Η προανάφλεξη αυτή μπορεί να οφείλεται είτε σε λάθος χρονισμό, είτε σε αυτανάφλεξη.
Αυτά -
Μερικές φορές η μεταφορά ενός κειμένου είναι καλύτερη από τη μετάφραση.
WHAT IS DETONATION?
Detonation (also called 'spark knock') is an erratic form of combustion that can cause head gasket failure as well as other engine damage. Detonation occurs when excessive heat and pressure in the combustion chamber cause the air/fuel mixture to autoignite. This produces multiple flame fronts within the combustion chamber instead of a single flame kernel. When these multiple flames collide, they do so with explosive force that produces a sudden rise in cylinder pressure accompanied by a sharp metallic pinging or knocking noise. The hammer-like shock waves created by detonation subject the head gasket, piston, rings, spark plug and rod bearings to severe overloading.
Mild or occasional detonation can occur in almost any engine and usually causes no harm. But prolonged or heavy detonation can be very damaging. So if you hear knocking or pinging when accelerating or lugging your engine, you probably have a detonation problem.
PRE-IGNITION
Another condition that is sometimes confused with detonation is 'preignition.' This occurs when a point within the combustion chamber becomes so hot that it becomes a source of ignition and causes the fuel to ignite before the spark plug fires. This, in turn, may contribute to or cause a detonation problem.
Instead of the fuel igniting at the right instant to give the crankshaft a smooth kick in the right direction, the fuel ignites prematurely (early) causing a momentarily backlash as the piston tries to turn the crank in the wrong direction. This can be very damaging because of the stresses it creates. It can also localize heat to such an extent that it can partially melt or burn a hole through the top of a piston!
Preignition can also make itself known when a hot engine is shut off. The engine may continue to run even though the ignition has been turned off because the combustion chamber is hot enough for spontaneous ignition. The engine may continue to run-on or 'diesel' and chug erratically for several minutes.
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
WHAT IS DETONATION?
Detonation (also called 'spark knock') is an erratic form of combustion that can cause head gasket failure as well as other engine damage. Detonation occurs when excessive heat and pressure in the combustion chamber cause the air/fuel mixture to autoignite. ....
PRE-IGNITION
....
This, in turn, may contribute to or cause a detonation problem.
.... -
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Τα πειράκια είναι ο θόρυβος των μπουζί! Δεν υπάρχει μίγμα εκείνη την ώρα στον κύλινδρο! Γι' αυτό και είναι επικίνδυνα!!!
Νίκο .... τι πίνεις
Χλωρίνη!!!
Καποιος πρεπει να παει διακοπες ASAP
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
WHAT IS DETONATION?Detonation (also called 'spark knock') is an erratic form of combustion that can cause head gasket failure as well as other engine damage. Detonation occurs when excessive heat and pressure in the combustion chamber cause the air/fuel mixture to autoignite. This produces multiple flame fronts within the combustion chamber instead of a single flame kernel. When these multiple flames collide, they do so with explosive force that produces a sudden rise in cylinder pressure accompanied by a sharp metallic pinging or knocking noise. The hammer-like shock waves created by detonation subject the head gasket, piston, rings, spark plug and rod bearings to severe overloading.
Mild or occasional detonation can occur in almost any engine and usually causes no harm. But prolonged or heavy detonation can be very damaging. So if you hear knocking or pinging when accelerating or lugging your engine, you probably have a detonation problem.
PRE-IGNITION
Another condition that is sometimes confused with detonation is 'preignition.' This occurs when a point within the combustion chamber becomes so hot that it becomes a source of ignition and causes the fuel to ignite before the spark plug fires. This, in turn, may contribute to or cause a detonation problem.
Instead of the fuel igniting at the right instant to give the crankshaft a smooth kick in the right direction, the fuel ignites prematurely (early) causing a momentarily backlash as the piston tries to turn the crank in the wrong direction. This can be very damaging because of the stresses it creates. It can also localize heat to such an extent that it can partially melt or burn a hole through the top of a piston!
Preignition can also make itself known when a hot engine is shut off. The engine may continue to run even though the ignition has been turned off because the combustion chamber is hot enough for spontaneous ignition. The engine may continue to run-on or 'diesel' and chug erratically for several minutes.
I am taken aback!!!
Such a nice text!
I could add it to my records...
Σύνοψη-Ερωτήσεις-Απορίες : (ξέρω, ξέρω σας έχω σπάσει τα νεύρα...)
- Η προανάφλεξη θα ξεκινήσει από ένα υπέρθερμο σημείο του θαλάμου καύσης. Μπορεί να εξελιχθεί σε αυτανάφλεξη, αφού ο ένας πυρήνας ανάφλεξης μπορεί να πολλαπλασιαστεί, ωσάν να ήταν κύτταρο και έτσι να έχουμε αυτανάφλεξη.
Η τελευταία οδηγεί σε πολύ απότομη αύξηση της πίεσης στον θάλαμο σε λάθος χρονική στιγμή. Αυτό μπορεί να προκαλέσει και απότομη αύξηση της θερμοκρασίας, οπότε να έχουμε ζημιές (τρύπες κ.τ.λ.) σε εξαρτήματα του κινητήρα (π.χ. έμβολα)
Ερώτηση : Η προανάφλεξη κάνει κάποιο θόρυβο ή όχι; Εγώ νομίζω πως όχι, αφού και το Sierra, λίγο πριν πάθει την ζημιά (απ' όσο θυμάμαι), και το χορτοκοπτικό, όταν αποσύνδεσα το μπουζοκαλώδιο (πάλι απ' όσο θυμάμαι), ακούγονταν και έμοιαζαν να δουλεύουν κανονικά. Χωρίς δηλαδή να κάνουνε τακ-τακ-τακ ή ντουκ-ντουκ-ντουκ ή κάτι άλλο...
- Η αυτανάφλεξη ξεκινάει κατευθείαν από πολλούς πυρήνες. Προκαλείται όταν η πίεση και η θερμοκρασία μέσα στον θάλαμο ξεπεράσουν κάποιες τιμές.
Ερώτηση : Αυτή η αύξηση της τιμής της πίεσης - θερμοκρασίας μπορεί να προκληθεί κάλλιστα από τον ίδιο το μέτωπο της φλόγας σωστά; Δηλαδή αφού δοθεί ο σπινθήρας από το μπουζί και αφού δημιουργηθεί μια φλεγόμενη περιοχή, η οποία θα αναγκάσει όλο το υπόλοιπο του θαλάμου να ανεβάσει την πίεση και την θερμοκρασία του (λόγω διαστολής των αερίων), το υπόλοιπο του άκαυστου (μέχρι εκείνη την στιγμή) μείγματος θα 'αγανακτήσει' και θα αυταναφλεγεί σε πολλές και μεμονωμένες περιοχές (ορισμός αυτανάφλεξης). Σωστά;
- Δεν αποσαφηνίζει τι σημαίνει 'mild or occasional detonation'. Μπορεί να εννοεί αυτό που λέω εγω, δηλαδή ένα πολύ μικρό εναπομείναν κομμάτι του άκαυστου μείγματος να αυταναφλεχθεί, αφού η όλη διαδιακασία θα λάβει χώρα προς το τέλος της καύσης.
Αυτό το λέω, αφού με 95άρα ακούω στο δικό μου (αλλά και σε πολλά άλλα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως μάρκας) έναν απαλό ήχο (τσικ-τσικ-τσικ) στις χαμηλές στροφές και στα σχετικά μικρά φορτία (γι' αυτό βάζω πάντα 100άρα).
Μπορεί να είναι mild detonation, αφού υποψιάζομαι ότι με αυτόν τον τρόπο καίγονται ΤΑ ΠΑΝΤΑ μέσα στον θάλαμο (πολλές μικρές εστίες) και δεν έχουμε CO κ.τ.λ. Έτσι οι κατασκευαστές αφήνουν να υπάρχει αυτό το φαινόμενο, ώστε να ρίχνουν τις εκπομές ρύπων. Σωστά;Απορία : Σε ένα Audi A4 (1,6 8v μοντέλο 1995) ενός φίλου μου είχε παρουσιαστεί το εξής : Είχε χαλάσει ο μετρητής παροχής αέρα και όταν το έσβηνε (γυρνούσε το κλειδί για να σβήσει) ο κινητήρας συνέχιζε να δουλεύει για μερικά δευτερόλεπτα, χτυπώντας πυράκια (άκουγα το τακ-τακ-τακ, δηλαδή δεν ήταν προανάφλεξη). Βέβαια δεν το έκανε πάντα. Γιατί; Τι περίπτωση είχαμε εδώ;
- Η προανάφλεξη θα ξεκινήσει από ένα υπέρθερμο σημείο του θαλάμου καύσης. Μπορεί να εξελιχθεί σε αυτανάφλεξη, αφού ο ένας πυρήνας ανάφλεξης μπορεί να πολλαπλασιαστεί, ωσάν να ήταν κύτταρο και έτσι να έχουμε αυτανάφλεξη.
-
Δημητριος εδω ειναι ολοκληρο το αρθρο ,αν δεν κανω λαθος, που παρεθεσε ο ΒΑΣΙΛΗΣ http://www.misterfixit.com/deton.htm
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Δημητριος εδω ειναι ολοκληρο το αρθρο ,αν δεν κανω λαθος, που παρεθεσε ο ΒΑΣΙΛΗΣ http://www.misterfixit.com/deton.htmΕυχαριστώ!
-
Είναι το ίδιο πράγμα, η προανάφλεξη προκαλεί αυτανάφλεξη.
'preignition.' This occurs when a point within the combustion chamber becomes so hot that it becomes a source of ignition and causes the fuel to ignite before the spark plug fires. This, in turn, may contribute to or cause a detonation problem.
Τεχνική απορία - Αυτανάφλεξη